BE493352A - - Google Patents

Info

Publication number
BE493352A
BE493352A BE493352DA BE493352A BE 493352 A BE493352 A BE 493352A BE 493352D A BE493352D A BE 493352DA BE 493352 A BE493352 A BE 493352A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
spring
cam
shearing
wire
machine according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE493352A publication Critical patent/BE493352A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21FWORKING OR PROCESSING OF METAL WIRE
    • B21F35/00Making springs from wire
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21GMAKING NEEDLES, PINS OR NAILS OF METAL
    • B21G1/00Making needles used for performing operations
    • B21G1/02Making needles used for performing operations of needles with eyes, e.g. sewing-needles, sewing-awls

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Wire Processing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "PROCEDE ET MACHINE A FAIRE DES TRONCONS DE FIL METALLIQUE POURVUS D'UN OEIL-,
LET". 



   La présente invention est relative à une machine à faire des tron- çons de fil métallique pourvus d'un oeillet, à partir d'un rouleau du   fil.,:   comprenant un dispositif d'entraînement de fil pouvant être mis hors d'ac- tion en même temps qu'une cisaille est fermée, par suite de la poussée du fil contre une butée mobile qui., en reculant à l'encontre d'une force de rap- pel, provoque en outre le déclenchement de la rotation d'un arbre à cames actionnant des mécanismes en rapport avec l'amenée d'un tronçon de fil d'une position d'attente dans la   position d'oeilletage   avec l'oeilletage proprement dit et avec l'éjection du tronçon de fil   oeilleté,   la rotation de l'arbre à cames étant en outre arrêtée automatiquement après chaque éjection d'un tronçon de fil oeilleté. 



   Le brevet principal n    475   865   a notamment comme objet une machi- ne'de ce genre dans laquelle la cisaille est fermée par l'action d'une came de l'arbre à cames susditPar suite de la commande par une came dont la forme doit notamment tenir compte de l'inertie des pièces relativement im- portantes mises en jeu à l'occasion du cisaillage, le déplacement de la la- me mobile de la cisaille pendant la fermeture et l'ouverture de celle-ci dure nécessairement une fraction sensible de la durée totale d'un tour de l'arbre à cames. Le cisaillage du fil est également retardé par l'inertie que l'arbre à cames présente au moment de la mise en rotation.

   Il est à re- marquer en outre que la vitesse de rotation de cet arbre ne peut pas être augmentée à volonté parce qu'elle est conditionnée par la mise en oeuvre convenable des organes intervenant dans la réalisation de toutes les opéra- tions en rapport avec l'oeilletage. Pour qu'immédiatement après qu'un tron- çon de fil oeilleté a été éjecté de la machine et a été remplacé par un nou- veau tronçon à oeilleter tombant de la position d'attente, on puisse cisail- ler un autre tronçon à oeilleter qui tombera dans la position d'attente de- venue libre, il faut que le fil à cisailler soit venu rencontrer la butée qui déclenche les différentes opérations. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Or, en pratique, on constate qu'on a intérêt à ne pas faire avancer le fil à cisailler à une trop grande vitesse, pour assurer un fonctionnement convenable à la machine. On a donc intérêt à faire recommencer l'avancement du fil le plus tôt possible après chaque cisaillage et à réduire la durée de ce- lui-ci. 



   La présente invention a comme objet une machine grâce à laquelle la succession des commencements des mouvements d'avancement du fil à cisail- ler est plus rapide que dans la machine du brevet principal malgré que la vitesse d'avancement du fil soit la même et que toutes les opérations en rap- port avec l'oeilletage proprement dit se déroulent comme dans cette dernière machine. En d'autres termes, la machine suivant la présente invention permet de réaliser un plus grand nombre de tronçons de fil oeilletés, même lorsque la durée des opérations en rapport avec l'oeilletage proprement dit est iden- tique à celle des mêmes opérations dans la machine suivant le brevet princi- pal. 



   A cet effet, dans la machine suivant l'invention, au lieu de com- mander le cisaillage par une came de l'arbre à cames, on ferme la cisaille par une came mise en rotation par la détente d'un ressort au moment où un verrou qui s'opposait à cette détente est dégagé par suite du déplacement de la butée mobile, tandis que la dite cisaille est ramenée immédiatement dans sa position d'ouverture après le passage de la came, par un ressort de rappel. En outre, le ressort de cisaillage actionne la came susdite par un dispositif d'entraînement en sens unique qui laisse la came immobile au mo- ment où le ressort est remis sous tension par une came portée par l'arbre à cames susdit. 



   Avec une machine de ce genre, non seulement le cisaillage est plus rapide qu'avec la machine du brevet principal, mais le retrait de la lame mobile de la cisaille s'effectue aussi plus rapidement. Le fil à tronçonner peut donc recommencer plus tôt son avancement vers la butée mobile ce qui avance d'autant le moment où il rencontre celle-ci sans que sa vitesse d'a- vancement ait dû être augmentée. 



   Suivant une autre forme d'exécution avantageuse, la came mise en rotation par la détente du ressort constitue une des branches d'une étoile solidaire d'un roue à rochet pouvant être entraînée par un cliquet dont le pivot est porté par un plateau fou auquel est articulée la tige d'un piston soumis à l'action du ressort provoquant le cisaillement. 



   Suivant une autre particularité de la machine suivant l'invention, le dispositif d'entraînement du fil est mis hors d'action pendant le cisail- lage de celui-ci par une came actionnée par le ressort de cisaillage au mo- ment de la détente de celui-ci. 



   D'autres particularités et détails de l'invention apparaîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire, qui représen- tent schématiquement et à titre d'exemple seulement, une forme d'exécution de la machine suivant l'invention 
La figure 1 est une vue en perspective d'une partie de la machine suivant l'invention vue de l'avant. 



   La figure 2 est une vue en perspective d'une partie de la machine suivant l'invention vue de l'arrière. 



   La figure 3 représente schématiquement, en élévation, en regardant dans le sens de la flèche U des figures 1 et 2, une partie du mécanisme com- mandant le déplacement de la cisaille et de celui provoquant la remise sous tension du ressort de cisaillage.   @     @   La figure 4 représente d'une manière semblable à la figure,3 une autre partie du mécanisme de cisaillage et de remise sous tension du ressort 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de cisaillage. 



   La figure 5 est une vue en élévation après coupe verticale longitu- dinale par un plan représenté par la ligne 5-5 des figures 3, 4 et 6. 



   La figure 6 représente de manière semblable à celle des figures 3 et 4 le mécanisme,servant à arrêter l'entraînement du fil. 



   La figure 7 représente en élévation latérale une partie du dispo- sitif de contrôle de la mise en rotation d'un arbre à cames. 



   La figure 8 représente, d'une façon semblable, et à plus grande échelle, une autre partie du dispositif de contrôle de la mise en rotation de l'arbre à cames. 



   Dans ces différentes figures, les mêmes notations de référence dé- signent des éléments identiques. 



   La machine représentée à la figure 1 comprend un dispositif 2 ser- vant à redresser un fil continu 3 passant sur une poulie de guidage 4. Le fil 3 est engagé entre deux galets 5 et 6 qui sont représentés écartés l'un de l'autre mais qui peuvent être appliqués de part et d'autre du fil 3 comme. il sera indiqué plus loin. 



   Ces galets sont montés sur des arbres 7 et 8 (figures 1 et 2) qui sont mis en rotation par un mécanisme qu'il. est inutile de décrire en détail et qui est actionné par exemple par une courroie motrice 9. 



   La machine comprend également une cisaille constituée d'une lame fixe se présentant sous forme   d'un tube   10 dans lequel passe le fil à cisail- ler et d'une lame 11 (figure 3) mobile contre l'extrémité du tube 10 par la- quelle le fil sort. La lame 11 est fixée dans un porte-lame 12 (figures 2 et 3) calé sur un arbre 13 solidaire d'un bras 14. A une des extrémités de ce bras se trouve un galet 15 qui repose sur une came 16 se présentant sous la forme d'une étoile à quatre branches. Cette étoile est solidaire en rotation d'une roue à rochet 17 (figures 4 et 5) pouvant être entraînée dans le sens de la flèche X par un cliquet 18 porté par un plateau 19 monté fou sur un pivot 20. 



   Le déplacement du plateau 19 dans le sens de la flèche X est pro- voqué par la détente d'un ressort 21 comprimé entre un des deux fonds 22 d'un cylindre 23 et un piston 24, dont la tige 25 est articulée au plateau 19 en 26. Une rondelle en matière amortisseuse 27 garnit le fond 28 opposé au fond 22 pour amortir le choc du piston 24. Ce fond peut être vissé plus ou moins par rapport au corps du cylindre afin de régler, lors du montage, la course du piston 24 et, par conséquent, l'angle de rotation du plateau 19 et de la came 16. 



   La détente du ressort 21, dont la mise sous tension sera décrite plus loin, ne s'effectue qu'au moment où une butée 29 engagée dans une en- coche 30 du plateau 19 est dégagée de cette encoche par suite de la rotation dans le sens de la flèche   Y   d'une tige 31. Cette rotation est provoquée, par exemple comme décrit dans le brevet principal, par la rencontre de l'extré- mité du fil à cisailler avec une butée non représentée se trouvant à l'extré- mité de droite de la machine lorsque celle-ci est vue comme à la figure 1. 



   Le passage d'une des -branches de l'étoile en forme de came 16 en- dessous du galet 15, lors de la détente brusque du ressort 21, a comme effet de pousser la lame mobile 11 de la cisaille devant le trou du tube 10 et par conséquent de cisailler instantanément le fil. Le cisaillage est suivi, après que la branche considérée de l'étoile 16 a dépassé le galet 15, d'un retrait brusque de la lame 11 sous l'action d'un ressort de rappel 32 connecté au bras 14. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La came 16 en forme d'étoile est solidaire d'une autre came en for- me d'étoile désignée par 33 (figures 5 et 6) par l'intermédiaire d'une clavet- te 34 (figuré 5) engagée dans une rainure du pivot 20. C'est cette même cla- vette qui rend solidaires en rotation la came 16 et la roue à rochet 17 sépa- rées l'une de l'autre par une bague 35. Un galet 36 qui, dans certaines cir- constances, peut reposer sur la came en étoile 33 est porté à l'extrémité d'un bras 37 calé sur un pivot 38 (figures 1, 2 et 6). Celui-ci porte deux autres bras 39 et 40 sur lesquels reposent des galets 41 montés sur des ailes   42   d'un palier 43 dans lequel le galet d'entraînement 5 du fil 3 est monté. 



   Ce palier   43   et ses ailes 42 sont guidés dans un guide   44.  Un ressort   45,   dont la tension peut être réglée en agissant sur le volant 46 d'une tige filetée 
47, sollicite constamment le galet 5 vers le galet 6. 



   Comme on peut facilement s'en rendre compte, l'oscillation de la came 33 dans le sens de la flèche X par la détente brusque du ressort 21 provoque le soulèvement du galet 5 et, par conséquent, la cessation de l'en- traînement du fil 3. En même temps que la lame mobile 11 de la cisaille se retire, le galet 5 est abaissé sous l'effet du ressort 45 parce que la bran-- che considérée de l'étoile 33 qui a provoqué le soulèvement du galet d'en- traînement 5 a dépassé le galet 36 qui est supposé être au contact de la came 33'. 



   Aux figures 2 et 3, on voit également que le porte-lame 12 présen- te un profil 48 en forme de came contre lequel un galet 49 porté par un bras 
50 (figures 1 et 3) appuie sous l'action d'un ressort 51 (figure 2) connecté à un bras 52 solidaire en rotation du bras 50 par l'intermédiaire d'une ti- ge 53. Celle-ci porte, par l'intermédiaire de bras dont un est représenté en   54,   une latte 55 qui sert à guider le fil entre elle et une latte fixe 
56.      



   Etant donné que la latte 55 s'éloigne de la latte 56 pendant le cisaillage du fil, le tronçon cisaillé tombe aussitôt que le cisaillage est terminé'. La latte 55 se rapproche de la latte 56 aussitôt après la chute du tronçon cisaillé afin de reformer le guide pour le fil qui recommence à a- vancer. 



   En même temps qu'il provoque le cisaillage du fil, le ressort 21 provoque le déclenchement de la rotation d'un arbre 57 portant un certain nombre de cames qui commandent les différentes opérations utiles à la con- fection de l'oeillet, à l'éjection du fil oeilleté et à la mise en place d'un tronçon de fil non oeilleté dans la position d'oeilletage, à partir d'une position d'attente, après éjection d'un fil oeilleté. Cet arbre peut être conçu d'une manière essentiellement semblable à celle décrite dans le brevet principal. Le déclenchement de sa mise en rotation par la détente du ressort 21 est effectué par l'intermédiaire d'une tringle 58 (figure 3) connectée, d'une part, au bras   14   et, d'autre part, à un bras 59 calé sur le même arbre 60 qu'un autre bras 61 portant un bec 62.

   Celui-ci joue, par exemple, un rôle semblable à celui du bec 35 dans le brevet principal. 



   Avant son déplacement sous l'action du ressort 21, le bec d'en- clenchement 62 sert de butée à un bras 63 (figure 7) solidaire d'une tige (figures 7 et 8) dont une partie 65 peut jouer le rôle de cliquet par rap- port à la denture 66 d'une roue à rochet solidaire d'une roue dentée 67 tournant de façon continue dans le sens de la flèche E. 



   Le bras 63 (figure 7) est constamment sollicité par un ressort 68 qui prend appui sur un plateau 63 calé sur l'arbre à cames 57. 



   Lorsque le bras 63 est retenu par le bec d'enclenchement 62, le cliquet 65 est maintenu en dehors du trajet suivi par la denture de la roue à rochet 66. Aussitôt que le bec d'enclenchement 62 est éloigné du bras 63, le cliquet   65,',,est   engagé dans cette denture sous l'action du ressort 68 et   le plateau 69\se met à tourner en même temps que l'arbre à cames 57. Lors- @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 que celui-ci a effectué un tour, il est arrêté à nouveau, parce que le bec d'enclenchement 62 est venu se replacer sur le trajet du bras 63, de la fa- çon qui sera expliquée plus loin. A partir de ce moment, la roue dentée 67, qui est montée folle sur le plateau 69, tourne seule. 



   Le ressort 68 est maintenu entretemps sous tension parce que le plateau 69 porte un bec d'arrêt 70 qui bute, lorsqu'il tend à tourner en sens inverse de la flèche E, contre une butée 71 pivotant en 72 et sollici- tée par un ressort 73 à rester en contact avec la périphérie du plateau   69.   



   Comme dans le brevet principal, l'arbre à cames 57 porte une came destinée à remettre les organes qui ont provoqué le commencement des opéra- tions, dans leur position d'origine pour pouvoir déclencher une nouvelle série d'opérations au moment où le fil en cours d'avancement présente la longueur voulue au-delà de la cisaille. 



   Dans la machine faisant l'objet de la présente invention, il faut recomprimer le ressort 21 sans apporter aucune perturbation dans le   dérou-   lement des opérations en cours et sans provoquer le déclenchement d'un nou- veau cisaillage avant que le fil ne soit à longueur voulue. 



   L'arbre à cames 57 porte à cet effet une came   74   (figures 3 et 4) contre laquelle appuie un galet 75 porté par un balancier 76 basculant autour d'un pivot 77. Ce balancier est connecté à un poussoir 78 constamment solli- cité dans le sens de la flèche Z par un ressort 79. Lorsque le ressort 21 est détendu, un galet 80 porté par le plateau 19 est venu se placer au con- tact du poussoir 78. La came 74, le galet 75, le balancier 76, le pivot 77 et une partie du poussoir 78 ont été représentés en trait mixte parce qu'ils se trouvent en avant des vues représentées en traits pleins aux figures 2 et 3. 



   Lorsque le bossage de la came 74 repousse le galet 75, le poussoir 78 est déplacé en sens inverse de la flèche Z et fait tourner le plateau 19 en sens inverse de la flèche X. Ce mouvement peut s'effectuer aisément parce que le cliquet 18 glisse sur la denture de la roue à rochet 17. Lorsque le bossage de la came   74   a dépassé le galet 75, le balancier 77 et le poussoir 78 reviennent dans la position où ils sont représentés aux figures 3 et 4 et le plateau 19 reste dans la position où il vient d'être amené parce que la butée 29 a pénétré à nouveau dans son encoche 30. 



   Pour qu'au cours du mouvement du plateau 19 en sens inverse de la flèche X, les cames en étoile 16 et 33 ne puissent pas être entraînées par le frottement, il est prévu une roue d'encliquetage 81 solidaire en rotation de ces cames et de la roue à rochet 17 par l'intermédiaire du pivot 20. Cet- te roue d'encliquetage est immobilisée en sens inverse de la flèche X par une broche 82 constamment maintenue en prise avec sa denture par un ressort 83. 



   On voit à la figure 3 que la tringle 58 présente une boutonnière 84 et qu'une autre tringle 85, également pourvue d'une boutonnière 86, peut agir sur le bras 59 quand on la soulève. Cette tringle peut être déplacée par exemple, en appuyant sur une pédale non représentée quand on veut, com- me dans le brevet principal, provoquer les opérations d'oeilletage relati- ves à un seul tronçon de fil, sans cisailler en même temps un nouveau tron- çon de fil. La boutonnière 84 permet au bras 59 d'être soulevé par la trin- gle 85 sans que la cisaille soit influencée tandis que la boutonnière 86 permet le déplacement automatique du bec d'enclenchement 62 pendant le ci- saillage sans que la tringle 85 soit actionnée. 



   Comme dans le brevet principal, il est possible d'arrêter subite- ment l'entraînement du fil 3 en soulevant le galet d'entraînement 5 par dé- placement d'ue poignée 87 (figure 1) à l'avant de la machine. Cette poi- gnée est-représentée dans la position pour laquelle le galet 5 est soulevé. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  En étant.- amenée dans cette position par un déplacement dans le sens de la flèche R autour de son pivot 88, elle a déplacé dans le sens de la flèche S une biellette 89 (figures 1 et 6) et a fait basculer un levier 90 dans le sens de la flèche T. De ce fait, une came 91 solidaire en rotation du levier 90 a soulevé un galet 92 et une tringle 93 connectée au bras 39 et le galet a été soulevé. 



   Une boutonnière   94   de la tringle 93 permet le soulèvement automati- que du galet   ff sans   que la liaison mécanique avec la poignée 87 soit action- née. 



   Il est évident que l'invention n'est pas exclusivement limitée à la forme de réalisation représentée et que bien des modifications peuvent être apportées dans la forme, la disposition et la constitution de certains des éléments intervenant dans sa réalisation, à condition que ces modifica- tions ne soient pas en contradiction avec l'objet de chacune des revendica- tions suivantes. 



    REVENDICATIONS.   



   1. Machine à faire des tronçons de fil métallique pourvus d'un oeillet, à partir d'un rouleau de fil, comprenant un dispositif d'entraîne- ment du fil pouvant être mis hors d'action en même temps qu'une cisaille est fermée, par suite de la poussée du fil contre une butée mobile qui, en reculant à l'encontre d'une force de rappel, provoque en outre le déclen- chement de la rotation d'un arbre à cames actionnant des mécanismes en rap- port avec l'amenée d'un tronçon de fil d'une position d'attente dans la po- sition d'oeilletage, avec l'oeilletage proprement dit et avec l'éjection du tronçon de fil oeilleté,

   caractérisée en ce que la cisaille est fermée par une came mise en rotation par la détente d'un ressort au moment où un verrou qui s'opposait à cette détente est dégagé par suite du dépla- cement de la butée mobile tandis que la dite cisaille est ramenée immédia- tement dans sa position d'ouverture après le passage de la came par un res- sort de rappel, et en ce que le ressort de cisaillage actionne la came sus- dite par un dispositif d'entraînement en sens unique qui laisse la came immobile au moment où ce ressort est remis sous tension par une came portée par l'arbre à cames susdit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PROCEDURE AND MACHINE FOR MAKING METAL WIRE TRUNKS PROVIDED WITH AN EYE,
LET".



   The present invention relates to a machine for making sections of metal wire provided with an eyelet, from a roll of the wire., Comprising a wire drive device which can be put out of access. tion at the same time as a shear is closed, as a result of the thrust of the wire against a movable stopper which, by moving back against a return force, furthermore causes the initiation of the rotation of a camshaft actuating mechanisms related to bringing a section of yarn from a standby position into the eyelet position with the eyelet itself and with the ejection of the eyelet yarn section, the rotation of the camshaft being furthermore automatically stopped after each ejection of a section of eyelet wire.



   Main patent No. 475 865 relates in particular to a machine of this kind in which the shears are closed by the action of a cam of the aforesaid camshaft. As a result of the control by a cam whose shape must in particular, take into account the inertia of the relatively large parts brought into play during shearing, the displacement of the movable blade of the shears during the closing and opening of the latter necessarily lasts a significant fraction the total duration of a camshaft revolution. Wire shearing is also retarded by the inertia that the camshaft exhibits at the time of rotation.

   It should also be noted that the speed of rotation of this shaft cannot be increased at will because it is conditioned by the proper use of the components involved in carrying out all the operations in connection with it. eyeleting. So that immediately after a section of eyelet thread has been ejected from the machine and has been replaced by a new eyelet section falling from the standby position, another eyelet section can be sheared. which will fall into the waiting position which has become free, the shearing wire must have come to meet the stop which triggers the various operations.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   However, in practice, it is observed that it is in the interest of not advancing the wire to be sheared at too high a speed, in order to ensure proper operation of the machine. It is therefore advantageous to restart the advancement of the wire as soon as possible after each shearing and to reduce the duration of the latter.



   The object of the present invention is a machine thanks to which the succession of the beginnings of the advancement movements of the shearing wire is faster than in the machine of the main patent despite the fact that the wire advancement speed is the same and that all the operations relating to the actual eyelet are carried out as in the latter machine. In other words, the machine according to the present invention makes it possible to produce a larger number of eyelet yarn sections, even when the duration of the operations relating to the eyeleting proper is identical to that of the same operations in the eyelet. machine according to the main patent.



   To this end, in the machine according to the invention, instead of controlling the shearing by a cam of the camshaft, the shears are closed by a cam set in rotation by the relaxation of a spring at the moment when a lock which opposed this relaxation is released as a result of the movement of the movable stop, while said shear is returned immediately to its open position after the passage of the cam, by a return spring. Further, the shearing spring actuates the aforesaid cam by a one-way drive device which leaves the cam stationary at the moment when the spring is re-energized by a cam carried by the aforesaid camshaft.



   With such a machine, not only is the shearing faster than with the machine of the main patent, but the removal of the movable blade of the shear is also faster. The wire to be cut off can therefore resume its advance towards the movable stop earlier, which advances the moment when it meets the latter without its advance speed having to be increased.



   According to another advantageous embodiment, the cam set in rotation by the relaxation of the spring constitutes one of the branches of a star integral with a ratchet wheel which can be driven by a pawl, the pivot of which is carried by an idler plate to which is articulated the rod of a piston subjected to the action of the spring causing the shearing.



   According to another feature of the machine according to the invention, the device for driving the wire is put out of action during the shearing of the latter by a cam actuated by the shearing spring at the time of the relaxation. of it.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the drawings appended hereto, which represent schematically and by way of example only, an embodiment of the machine according to the invention.
Figure 1 is a perspective view of part of the machine according to the invention seen from the front.



   Figure 2 is a perspective view of part of the machine according to the invention seen from the rear.



   Figure 3 shows schematically, in elevation, looking in the direction of arrow U of Figures 1 and 2, a part of the mechanism controlling the movement of the shear and that causing the re-energization of the shearing spring. @ @ Figure 4 shows, in a manner similar to figure, 3 another part of the spring shearing and re-tensioning mechanism

 <Desc / Clms Page number 3>

 shearing.



   FIG. 5 is an elevational view after a longitudinal vertical section taken on a plane represented by the line 5-5 of FIGS. 3, 4 and 6.



   Figure 6 shows in a manner similar to that of Figures 3 and 4 the mechanism for stopping the wire drive.



   FIG. 7 shows in side elevation a part of the device for controlling the rotation of a camshaft.



   FIG. 8 shows, in a similar way, and on a larger scale, another part of the device for controlling the rotation of the camshaft.



   In these different figures, the same reference notations denote identical elements.



   The machine shown in Figure 1 comprises a device 2 serving to straighten a continuous wire 3 passing over a guide pulley 4. The wire 3 is engaged between two rollers 5 and 6 which are shown spaced apart from each other. but which can be applied on either side of the wire 3 like. it will be indicated later.



   These rollers are mounted on shafts 7 and 8 (Figures 1 and 2) which are rotated by a mechanism that it. is unnecessary to describe in detail and which is actuated for example by a driving belt 9.



   The machine also comprises a shear consisting of a fixed blade in the form of a tube 10 in which the wire to be sheared passes and of a blade 11 (FIG. 3) movable against the end of the tube 10 by the - which wire comes out. The blade 11 is fixed in a blade holder 12 (Figures 2 and 3) wedged on a shaft 13 integral with an arm 14. At one end of this arm is a roller 15 which rests on a cam 16 located under the shape of a four-pointed star. This star is integral in rotation with a ratchet wheel 17 (FIGS. 4 and 5) which can be driven in the direction of arrow X by a pawl 18 carried by a plate 19 mounted loosely on a pivot 20.



   The displacement of the plate 19 in the direction of the arrow X is caused by the relaxation of a spring 21 compressed between one of the two ends 22 of a cylinder 23 and a piston 24, the rod 25 of which is articulated to the plate 19. in 26. A washer of damping material 27 furnishes the bottom 28 opposite the bottom 22 to absorb the impact of the piston 24. This bottom can be screwed more or less relative to the cylinder body in order to adjust, during assembly, the stroke of the piston. piston 24 and, consequently, the angle of rotation of plate 19 and cam 16.



   The relaxation of the spring 21, the tensioning of which will be described later, does not take place until a stop 29 engaged in a notch 30 of the plate 19 is released from this notch as a result of the rotation in the plate. direction of arrow Y of a rod 31. This rotation is brought about, for example as described in the main patent, by the meeting of the end of the wire to be sheared with a stop not shown located at the end. right side of the machine when it is seen as in figure 1.



   The passage of one of the -branches of the cam-shaped star 16 below the roller 15, during the sudden relaxation of the spring 21, has the effect of pushing the movable blade 11 of the shears in front of the hole in the tube. 10 and therefore instantly shear the wire. The shearing is followed, after the considered branch of the star 16 has passed the roller 15, by a sudden withdrawal of the blade 11 under the action of a return spring 32 connected to the arm 14.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The star-shaped cam 16 is integral with another star-shaped cam designated by 33 (Figures 5 and 6) via a key 34 (Figure 5) engaged in a groove. of the pivot 20. It is this same key which makes the cam 16 and the ratchet wheel 17 integral in rotation, separated from each other by a ring 35. A roller 36 which, in certain circumstances constancies, can rest on the star cam 33 is carried at the end of an arm 37 wedged on a pivot 38 (Figures 1, 2 and 6). This carries two other arms 39 and 40 on which rest rollers 41 mounted on wings 42 of a bearing 43 in which the drive roller 5 of the wire 3 is mounted.



   This bearing 43 and its wings 42 are guided in a guide 44. A spring 45, the tension of which can be adjusted by acting on the flywheel 46 of a threaded rod
47, constantly urges the roller 5 towards the roller 6.



   As can easily be seen, the oscillation of the cam 33 in the direction of the arrow X by the sudden relaxation of the spring 21 causes the lifting of the roller 5 and, consequently, the cessation of the driving. wire 3. At the same time that the movable blade 11 of the shears is withdrawn, the roller 5 is lowered under the effect of the spring 45 because the considered branch of the star 33 which caused the lifting of the roller drive 5 has passed the roller 36 which is supposed to be in contact with the cam 33 '.



   In FIGS. 2 and 3, it can also be seen that the blade holder 12 has a profile 48 in the form of a cam against which a roller 49 carried by an arm.
50 (Figures 1 and 3) presses under the action of a spring 51 (Figure 2) connected to an arm 52 integral in rotation with the arm 50 by means of a rod 53. The latter carries, by the intermediary of arms, one of which is shown at 54, a slat 55 which serves to guide the wire between it and a fixed slat
56.



   Since the batten 55 moves away from the batten 56 during wire shearing, the sheared section falls as soon as the shearing is complete. The slat 55 approaches the slat 56 immediately after the fall of the sheared section in order to reform the guide for the wire which begins to advance again.



   At the same time as it causes the wire to be sheared, the spring 21 causes the triggering of the rotation of a shaft 57 carrying a certain number of cams which control the various operations useful for the connection of the eyelet, to the ejection of the eyelet yarn and the establishment of a section of non-eyelet yarn in the eyelet position, from a standby position, after ejection of an eyelet yarn. This tree can be designed in a manner substantially similar to that described in the main patent. The triggering of its rotation by the relaxation of the spring 21 is effected by means of a rod 58 (FIG. 3) connected, on the one hand, to the arm 14 and, on the other hand, to a wedged arm 59. on the same shaft 60 as another arm 61 carrying a spout 62.

   This plays, for example, a role similar to that of the spout 35 in the main patent.



   Before its displacement under the action of the spring 21, the latching beak 62 serves as a stop for an arm 63 (FIG. 7) integral with a rod (FIGS. 7 and 8), a part 65 of which can play the role of pawl with respect to the toothing 66 of a ratchet wheel integral with a toothed wheel 67 rotating continuously in the direction of arrow E.



   The arm 63 (Figure 7) is constantly biased by a spring 68 which bears on a plate 63 wedged on the camshaft 57.



   When the arm 63 is retained by the latching nose 62, the pawl 65 is held out of the path followed by the teeth of the ratchet wheel 66. As soon as the latching nose 62 is moved away from the arm 63, the pawl 65, ',, is engaged in this toothing under the action of the spring 68 and the plate 69 \ begins to rotate at the same time as the camshaft 57. When- @

 <Desc / Clms Page number 5>

 when the latter has made one turn, it is stopped again, because the engaging beak 62 has come to be replaced on the path of the arm 63, in the manner which will be explained later. From this moment, the toothed wheel 67, which is mounted idle on the plate 69, turns alone.



   The spring 68 is kept under tension in the meantime because the plate 69 carries a stopper beak 70 which abuts, when it tends to rotate in the opposite direction to the arrow E, against a stop 71 pivoting at 72 and urged by a spring 73 to remain in contact with the periphery of the plate 69.



   As in the main patent, the camshaft 57 carries a cam intended to return the parts which caused the start of the operations to their original position in order to be able to trigger a new series of operations when the wire in progress has the desired length beyond the shear.



   In the machine forming the object of the present invention, the spring 21 must be recompressed without causing any disturbance in the course of the operations in progress and without causing the initiation of a new shearing before the wire is at. desired length.



   The camshaft 57 carries for this purpose a cam 74 (Figures 3 and 4) against which rests a roller 75 carried by a rocker 76 rocking around a pivot 77. This rocker is connected to a push rod 78 which is constantly stressed. in the direction of arrow Z by a spring 79. When the spring 21 is relaxed, a roller 80 carried by the plate 19 has come into contact with the pusher 78. The cam 74, the roller 75, the balance 76 , the pivot 77 and part of the pusher 78 have been shown in phantom because they are located in front of the views shown in solid lines in Figures 2 and 3.



   When the boss of the cam 74 pushes the roller 75, the pusher 78 is moved in the opposite direction of the arrow Z and turns the plate 19 in the opposite direction of the arrow X. This movement can be carried out easily because the pawl 18 slides on the teeth of the ratchet wheel 17. When the boss of the cam 74 has passed the roller 75, the balance 77 and the pusher 78 return to the position where they are shown in Figures 3 and 4 and the plate 19 remains in the position to which it has just been brought because the stop 29 has re-entered its notch 30.



   So that during the movement of the plate 19 in the opposite direction of the arrow X, the star cams 16 and 33 cannot be driven by friction, a ratchet wheel 81 is provided which is integral in rotation with these cams and of the ratchet wheel 17 via the pivot 20. This ratchet wheel is immobilized in the opposite direction to the arrow X by a pin 82 constantly kept in engagement with its teeth by a spring 83.



   It can be seen in FIG. 3 that the rod 58 has a buttonhole 84 and that another rod 85, also provided with a buttonhole 86, can act on the arm 59 when it is lifted. This bead wire can be moved, for example, by pressing a pedal not shown when it is desired, as in the main patent, to cause the eyelet operations relating to a single section of wire, without at the same time shearing a new one. section of wire. The buttonhole 84 allows the arm 59 to be lifted by the link 85 without the shears being influenced while the buttonhole 86 allows the automatic movement of the engaging nose 62 during cutting without the rod 85 being actuated. .



   As in the main patent, it is possible to suddenly stop the feed of the wire 3 by lifting the feed roller 5 by moving a handle 87 (FIG. 1) at the front of the machine. This handle is shown in the position for which the roller 5 is lifted.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  By being - brought into this position by a displacement in the direction of the arrow R around its pivot 88, it has moved in the direction of the arrow S a rod 89 (Figures 1 and 6) and has tilted a lever 90 in the direction of the arrow T. As a result, a cam 91 integral in rotation with the lever 90 has raised a roller 92 and a rod 93 connected to the arm 39 and the roller has been raised.



   A buttonhole 94 of the rod 93 allows the automatic lifting of the roller ff without the mechanical connection with the handle 87 being actuated.



   It is obvious that the invention is not exclusively limited to the embodiment shown and that many modifications can be made in the form, the arrangement and the constitution of some of the elements involved in its realization, provided that these modifications - tions are not in contradiction with the object of each of the following claims.



    CLAIMS.



   1. Machine for making sections of metal wire provided with an eyelet, from a roll of wire, comprising a device for driving the wire which can be put out of action at the same time that a shears is operated. closed, as a result of the thrust of the wire against a movable stop which, by moving back against a return force, furthermore causes the initiation of the rotation of a camshaft actuating mechanisms in relation to it. carrying with the feeding of a yarn section from a standby position into the eyelet position, with the eyelet itself and with the ejection of the eyelet yarn section,

   characterized in that the shear is closed by a cam set in rotation by the relaxation of a spring at the moment when a lock which opposed this relaxation is released as a result of the movement of the movable stop while said shears is returned immediately to its open position after the passage of the cam by a return spring, and in that the shearing spring actuates the aforesaid cam by a drive device in one direction which leaves the cam stationary when this spring is re-energized by a cam carried by the aforesaid camshaft.


    

Claims (1)

2. Machine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la came mise en rotation par la détente. du ressort constitue une des branches d'une étoile solidaire d'une roue à rochet pouvant être entraînée par un cliquet dont le pivot est porté par un plateau fou auquel est articulée la tige d'un piston soumis à l'action du ressort provoquant le cisaillage. 2. Machine according to claim 1, characterized in that the cam rotated by the trigger. of the spring constitutes one of the branches of a star integral with a ratchet wheel which can be driven by a pawl, the pivot of which is carried by an idle plate to which is articulated the rod of a piston subjected to the action of the spring causing the shearing. 3. Mécanisme suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'un coussin amortisseur est disposé contre le fond du cylindre dans lequel le piston susdit se déplace. 3. Mechanism according to claim 2, characterized in that a damping cushion is disposed against the bottom of the cylinder in which the aforesaid piston moves. 4. Mécanisme suivant l'une ou l'autre des revendications 2 et 3, caractérisé en ce que le fond du cylindre susdit est de posi- tion réglable par rapport au corps du cylindre. 4. Mechanism according to either of claims 2 and 3, characterized in that the bottom of the aforesaid cylinder is of adjustable position relative to the body of the cylinder. 5. Mécanisme suivant l'une ou l'autre des revendications 2 à 4, caractérisé en ce que la roue à rochet susdite est solidaire d'une Toue d'encliquetage qui l'empêche de tourner avec le plateau quand celui-ci est ramené en arrière au cours de la remise sous tension du res- sort de cisaillage. 5. Mechanism according to one or the other of claims 2 to 4, characterized in that the aforesaid ratchet wheel is integral with a latching key which prevents it from rotating with the plate when the latter is brought back. back when re-energizing the shear spring. 6. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 2 à 5, caractérisée en ce que le plateau susdit est ramené dans la position correspondant à la mise sous tension du ressort de cisaillage par un poussoir'articulé par rapport à un levier qui bascule sous la ,ppussée d'une came portée par l'arbre à cames et contre laquelle il est maintenu par un ressort de rappel. <Desc/Clms Page number 7> 6. Machine according to one or the other of claims 2 to 5, characterized in that the aforesaid plate is returned to the position corresponding to the tensioning of the shearing spring by a pusher articulated relative to a lever which switches under the, ppussée of a cam carried by the camshaft and against which it is held by a return spring. <Desc / Clms Page number 7> 7. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes comprenant une came qui met hors d'action le dispositif d'entraînement du fil pendant le cisaillage de celui-ci, caractérisée en ce que 'la dite came est actionnée par le ressort de cisaillage au moment de la détente de celui-ci. 7. Machine according to either of the preceding claims comprising a cam which puts the wire drive device out of action during the shearing thereof, characterized in that 'said cam is actuated by the shearing spring when the latter is released. 8. Machine suivant les revendications 2 et 7, c a r a c t é r i s é e en ce que la came provoquant l'arrêt de l'entraînement du fil constitue une des branches d'une étoile solidaire en rotation de l'étoile intervenant dans la commande de la cisaille. 8. Machine according to claims 2 and 7, character ized in that the cam causing the stopping of the drive of the wire constitutes one of the branches of a star integral in rotation with the star involved in the control of the shears. 9. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisée en ce que le ressort de cisaillage déplace momentanément par sa détente une butée qui, avant ce déplacement, maintient un cliquet porté par l'arbre à cames dégagé de la denture d'une roue à rochet vers laquelle il est constamment sollicité et formant corps avec une couronne dentée qui tourne follement et d'une manière continue sur l'arbre à cames. 9. Machine according to either of the preceding claims, characterized in that the shearing spring momentarily displaces by its relaxation a stop which, before this movement, maintains a pawl carried by the camshaft disengaged from the teeth. of a ratchet wheel towards which it is constantly solicited and forming a body with a toothed crown which turns madly and continuously on the camshaft. 10. Machine telle que décrite ci-dessus et représentée aux dessins ci-annexés. 10. Machine as described above and shown in the accompanying drawings.
BE493352D BE493352A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE493352A true BE493352A (en)

Family

ID=137367

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE493352D BE493352A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE493352A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2548574A1 (en) BRAKING DEVICE FOR CHAIN
BE493352A (en)
FR2616124A1 (en) WEB TIGHTENING APPARATUS OF A STRAPPING MACHINE
FR2571070A1 (en) AUTOMATIC MACHINE FOR TURNING BOTTOMS WITH MOBILE ROLLERS.
CH328832A (en) Machine for the automatic setting of screws and similar applications
BE541343A (en)
FR2632562A1 (en) MECHANICAL TIGHTENING DEVICE FOR MASSICOT
BE529973A (en)
BE528130A (en)
BE476112A (en)
BE501655A (en)
BE378852A (en)
BE559975A (en)
BE475865A (en)
BE451766A (en)
CH386806A (en) Machine tool automatic refueling device and method of activating this device
BE393995A (en)
BE476249A (en)
BE519565A (en)
BE337105A (en)
BE421314A (en)
CH351155A (en) Feeding device for automatic lathe
CH504916A (en) Automatic lathe bar feeder
BE396611A (en)
BE440967A (en)