BE357691A - - Google Patents

Info

Publication number
BE357691A
BE357691A BE357691DA BE357691A BE 357691 A BE357691 A BE 357691A BE 357691D A BE357691D A BE 357691DA BE 357691 A BE357691 A BE 357691A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tobacco
piston
mass
receiving
supplied
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE357691A publication Critical patent/BE357691A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C1/00Elements of cigar manufacture
    • A24C1/02Tobacco-feeding devices with or without means for dividing the tobacco into measured quantities

Landscapes

  • Manufacturing Of Cigar And Cigarette Tobacco (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PERFECTIONNEMENTS AUX DISPOSITIFS   REGULATEURS   POUR MACHINES 
A DELIVRER LE TABAC PAR PORTIONS, OU ANALOGUES " 
Pour obtenir avec l'exactitude la plus grande pos- sible l'égalisation des portions de tabac lors de la fa- brication des diverses sortes d'articles de tabac tels que cigares, cigares-cigarettes, cigarettes, paquets de tabac à fumer de volume constant, etc... le procédé suivant a déjà été proposé dans le brevet français N  581.077,déposé le 3 mai 1924. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Deux ou plusieurs portions de tabac qui sont fournies par un récipient contenant le tabac de   remplissage,   sont ame- nées ensemble dans une chemise ou analogue, de manière à for- mer un volume unique qui est alors divisé en portions qui sont toutes de la même taille. on obtientainsi que, même si les portions primitives sont inégales entre elles, les por- tions finales obtenues en divisant ce volume unique sont tou- tes égales entre elles. 



   Pour que ces portions finales puissent avoir exacte- ment la taille désirée, il est cependant nécessaire que les portions initiales aient une grandeur moyenne constante. Par suite des variations dans le tabac de remplissage ou pour d'autres raisons, ce n'est cependant pas souvent le cas. 



   Dans la disposition conforme au brevet ci-dessus in- diqué, on peut obtenir un réglage à la main permettant   d'aug-   menter ou de diminuer la taille des portions fournies par le dispositif fractionneur. Ce dispositif de réglage est cepen- dant assez délicat et il n'a pas toujours l'effet   désiré,car   souvent'une ou plusieurs séries de portions trop petites ou une ou plusieurs séries trop grandes sont fournies par le dispositif fractionneur. 



   La présente invention a pour objet un dispositif destiné à écarter cet inconvénient. 



   Ce dispositif est caractérisé par le fait que la taille des portions délivrées par le dispositif   fractionneur   est réglée automatiquement par rapport à la taille de la ou des précédentes portions, de telle manière que la taille moyenne de ces portions soit constante. 



   L'invention est tout d'abord destinée à être utilisée dans des machines à cigares ou à cigares-cigarettes mais elle peut être également employée pour d'autres machines à tabac. 



   Deux modes d'exécution de l'invention sont représentés 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 aux dessins ci-joints : 
Les Fig.   1 à 5   montrent le premier mode d'exécution conformément auquel l'invention est appliquée à un dispositif fractionneur comme celui qui est indiqué dans le brevet ci dessus mentionné. La   Fig.   1 montre le dispositif vu de côté partie en coupe, avec les pièces dans une certaine position pendant l'opération; la Fig. 2 montre le même dispositif avec les pièces dans une autre position opérante; les Fig. 3 et 4 montrent respectivement le dispositif vu de face et par dessus; la Fig. 5 est une coupe suivant la ligne A-A de la Fig. 1.

   Les Fig. 6 à 8 montrent l'autre mode d'exécution dans lequel l'in- vention est appliquée à des dispositifs fractionneurs dans les- quels le tabac de remplissage est amené entre un certain nombre de rubans (3 de préférence) qui forment un canal. La Fig. 6 est une vue de face, partie en coupe, et les Fig. 7 et 8 mon- trent le dispositif respectivement vu de côté et vu par dessus. 



   La chemise 1 est munie, d'une manière connue, d'un ori- fice d'entrée 2 et d'un couteau 3 qui, au moyen d'un disposi- tif approprié (non représenté) se déplace jusqu'à la position représentée Fig. 1 (où il forme le fond de l,'enveloppe) à partir de la position écartée représentée Fig.

   2 et par ce mouvement détache la portion placée à l'extérieur de l'enve- loppe, de la masse de tabac contenue dans   l'enveloppe.Exacte-   ment a,u-dessus de l'ouverture 2 est disposé le canal 4 par le- quel le tabac de remplissage amené.par portions, pénètre dans l'enveloppe   1 .   Le tabac de remplissage est amené'sous forme de portions au canal 4 au moyen de n'importe quel dispo- sitif connu, par exemple au moyen d'un dispositif conforme au brevet français déposé ce même jour, et   ant   pour titre " Perfectionnement aux procédés et aux appareils destinés à prélever le tabac.par portions d'un récipient, et à le déli- vrer à l'endroit voulu " et qui est commandé par,le bras 5 par 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'intermédiaire de l'arbre 12 et d'un autre Mécanisme approprié (non représenté)

   de telle manière que la taille des portions dépende de l'angle du mouvement de rotation du bras 5. La tige 
6 est montée de façon pivotante à son extrémité inférieure sur un axe 8 qui est fixé à la tige 7 coulissant   verticalement,la   ¯ tige 6 à son extrémité supérieure étant munie d'un axe 9 se déplaçant librement dans la fente 10 du bras 5. La tige 7 est menée vers le haut et vers le bas par une came ou analogue, en sorte que le bras 5 reçoit un mouvement oscillatoire. 



   Sur l'arbre 12 est articulé un levier muni de trois bras 13, 14,15, le bras 15 étant relié au moyen d'une mani- velle 16 avec la bielle 6, au milieu ou près du milieu de cet- te dernière. Sur le bras 14 est disposé un contrepoids 33 ré- glable dans la   direction   longitudinale du bras au moyen de vis 32. Sur un pivot 17, qui est fixé au cadre 35, est arti- culé un levier 18-19 dont un bras 18 est   articulé   à la tige 
21 qui reçoit un mouvement de va et vient, au moyen d'une came par exemple, et qui, lorsqu'elle se déplace vers le haut, fait. tourner le levier dans un sens tel que le oras 19 de ce der- nier qui est muni d'un cliquet vienne en prise avec le segment denté 20 et bloque le levier   13-14-15   et également la tige 5 avec l'axe 9 dans une position déterminée. 



   Un bloc ou analogue 22 est fixé aux tiges 60 qui reçoivent leur mouvement d'une came ou analogue . Dans ce bloc est fixé un boulon 23 auquel est suspendu un manchon 24 qui vient se loger dans l'enveloppe 1. Le manchon 24 obtient ainsi le même mouvement que les tiges 60. Sur le boulon 23 re- pose un piston 25 en forme de chevalet et qui peut se dépla.- cer verticalement dans le manchon 24. Le mouvement du piston 25 jusqu'à la position d'extrémité la plus basse par rapport   , au   manchon est représenté   Fig.   1. Le mouvement vers le haut du piston est limité par les ergots 26 (Fig.1 & 4) sur le bloc 22. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les prolongements 28 du bloc 22* sont munis de paliers 
29   (Fig.4)   dans lesquels l'ambre 30 est tourillone. Des bras 
31 et 32 sont fixés à cet arbre. Le bras 32 est pressé par un ressort 73 contre le piston 25. Le bras 31 est disposé exactement au-dessus de l'arbre 13.

   La distance entre l'ar- bre 12 et l'arbre 30 est choisie telle, par rapport aux mou- vements du bloc 22, que dans la position du piston par rap- port au manchon 24, lorsque ce dernier est à sa position   la,   plus basse   (Fig.2),   l'axe 9 du bras 6 ait été déplacé dans la fente 10 du bras 5 au moyen des bras 31 et 53 du levier 13-14-15 à une amplitude correspondant aux mouvements du piston 25 par rapport au manchon 24, ce mouvement dépendant à son tour de la quantité de tabac de remplissage contenue dans l'enveloppe 1 ainsi qu'il.va être expliqué plus claire- ment ci-dessous. 



   La disposition est en outre telle que lorsque le piston est dans l'une ou l'autre de ses positions d'extrémi- té par rapport au manchon 24, l'axe 9 est dans la position d'extrémité correspondante dans la fente 10. Les bras 30-31- 32 sont munis de galets anti-friction 36. 



   La machine agit comme   suit :   Après qu'une portion a pénétré dans l'enveloppe 1 (cette portion étant indiquée en 34 Fig. 1 en hachuré), les tiges 60 reçoivent un mouvement vers le bas jusqu'à ce que le bloc 22 parvienne a la position indiquée   Fig.2 .   Le couteau 3 a découvert alors l'ouverture inférieure de la chemise et le manchon 24 avec le piston 25 ont alors pressé le tabac de remplissage contre le châssis 35, les bras 18 et 19 ayant,   immédiatement   avant que le bloc 22 a atteint sa position la plus basse, reçu un mouvement tel que le bras 19 a été dégagé des segments 20 grâce   à   quoi le levier 13-14-15 a pu tourner librement sur l'arbre 12 et sous l'influence du contre-poids 33 a pressé le piston 25 vers le bas au moyen des bras 31 et 32,

   en sorte que la por- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 tion amenée a été comprimée avec la masse de tabac déjà con- tenue dans l'enveloppe. 



   D'après ce qui vient d'être dit et ce qu'on peut voir sur les dessins, on comprendra que le piston comprime la masse de tabac jusqu'à une   hauteur   qui correspond à l'ef- fet de compression dû au contre-poids. L'axe 9 a également une position dans la fente 10 correspondant à la quantité de tabac de remplissage contenu dans la chemise. Si, pour une raison ou pour une autre, la portion amenée était petite, le piston 25 se déplacerait plus profondément dans le manchon 24, déplaçant ainsi l'axe 9 dans la fente 10 et le rapprochant du pivot du bras 5. Inversement l'axe 9 se déplacerait vers l'extérieur dans la fente 10 si la portion fournie était plus grande, le piston 25 ne se déplaçant pas si profondément. 



   L'axe 9 dans la fente 10 est fixé en position par le bras 19 s'engageant dans le segment 20 immédiatement avant que le bloc 22 commence à retourner à sa position la. plus élevée. La tige 7 reçoit alors un mouvement grâce auquel le bras 5 et l'arbre 12 tournent dans un sens tel qu'une nou- velle portion de tabac   :de   remplissage est introduite dans le canal 4 au moyen du dispositif fractionneur (non représenté). 



   Il est clair que l'amplitude du mouvement d'oscilla- tion du bras 5 dépend de la position de l'axe 9 dans la fente 10. L'amplitude de ce mouvement oscillatoire du bras 5, ainsi qu'il vient d'être décrit, déterminant la grandeur de la portion, on peut obtenir, grâce à la construction ci-des- sus décrite, que la taille.de la portion entrante soit auto- matiquement réglée par la taille de la portion précédente, c'est-à-dire que si la portion précédente était trop petite la portion suivante sera plus grande à un degré correspondant. 



  De cette manière, on obtiendra que la portion moyenne soit constante. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Le contre-poids 33 peut, bien entendu, être remplacé par un ou plusieurs ressorts. 



   Les Fig. 6, 7 et 8 montrent un autre mode d'exécution de l'invention. L'invention est appliquée dans ce mode d'exé- cution aux dispositifs où le tabac de remplissage est amené sur des rubans ou analogues. Les rubans 41,42,43 ont un mou- vement intermittent dans la direction de la flèche (fig. 7) et l'amplitude de chaque période de mouvement est environ d'un cinquième de la longueur des plaques de guidage 44,45 pour le tabac de remplissage, plaques qui sont disposées au-dessus des rubans 41,42. Dans l'espace compris entre ces plaques de guidage, un long piston 46 (qui est disposé horizontale- ment) se déplace vers le haut et vers le bas. Le piston 46 est suspendu d'une façon pivotante à l'une de ses extrémités (à l'extrémité droite, Fig. 7 et 8) à un boulon 50 au bras 51.

   Ce bras 51 est fixé à l'extrémité de l'arbre 52 qui est tourillonnée dans l'arc 48 sur une tige verticale 49. L'autre extrémité du piston 46 est suspendue au boulon 50 au bras 51. 



  Ce bras 51 est fixé à l'extrémité de l'arbre 52 qui est mon- tée dans l'arc 53 fixé à la tige verticale 54. Un bras 58 est fixé à l'extrémité de l'arbre 52 qui est la plus éloignée du piston 46. Des butoirs 55 et 56 font saillie de l'arc 53 et limitent le mouvement vers le haut des bras 51 et 52. Le piston 46 enserre l'axe 50 par une fente oblongue 57. 



   Le piston peut ainsi avoir n'importe quelle posi- tion entre sa position la plus basse, représentée en traits pleins Fig. 7 et sa position la plus haute, représentée en pointillé mixte sur la même figure, Les tiges 49 et 54 re- çoivent le mouvement vertical de va et vient entre ces posi- tions, d'une came ou analogue, pendant la marche de la machine. 



   La machine agit de la façon suivante : 
Lorsque le piston 46 est dans sa position la plus 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 élevée, le fractionnement du tabac de remplissage est effectué par un dispositif de fractionnement approprié disposé exacte- ment au-dessus du piston, en sorte que la masse tombe entre le piston 46 et les plaques de guidage 44,45 sur toute la longueur ou presque -toute la longueur de celles-ci et finale- ment entre les rubans 41 et 42 sur le ruban 43. Ceci se passe lorsque les rubans sont au repos. 



   Le fractionnement se faisant sur toute la longueur ou sur presque toute la longueur des plaques de guidage 44,45, mais la masse de tabac, par suite du mouvement intermittent des rubans,étant déplacée seulement de un cinquième de cette longueur entre chaque fractionnement,la couche supérieure de la masse   amenée   vers le bas occupera une position inclinée dans la direction longitudinale du canal, ce dernier étant d'abord alimenté complètement de tabac de remplissage à la partie antérieure des plaques de guidage. Normalement le piston s'incline à peu près au   mme   degré que le niveau de la masse de tabac. Lorsque la masse de tabac est tombée entre les rubans   41,42,45   les'tiges 49 et 54,et également le piston 46, reçoivent leur mouvement vers le bas.

   Le piston 46 vient alors .buter contre la masse de tabac étendue au-dessous et suivant la taille de la dernière portion amenée, le piston oscille plus ou moins autour du   pivot,47,   ce mouvement étant   communiqué   au bras 58 qui, dans cette position, est pressé versle bas contre le bras   13.   Le bras 13 est disposéet agit de la même manière que le bres 13 dams le mode   d'exécu-   tion conforme aux Fig. 1 et 6, et c'est aussi le cas en ce qui concerne le mécanisme régulateur proprement   dit,' qui   n'estpas représenté Fig. 6 et   8.   



   On obtient ainsi également, dans le mode d'exécution ci-dessus décrit, que la taille de la, dernière portion   amenée   détermine la taille de la portion suivante. Le piston 46,bien 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 entendu, peut être remplacé par un autre dispositif, par exemple par un galet roulant sur la ruban de tabac qui est formé par les rubans 41,42,43, ce ruban mesurant l'épaisseur du la bande de tabac et actionnant ainsi le mécanisme de régulateur correspondant. 



   Sous d'autres rapports également le mode de   construc-   tion représenté peut être modifié sans qu'on se départisse de l'esprit de l'invention. 



   REVENDICATIONS -------------------- 
1. Une machine à tabac, comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites portions au dis- positif récepteur et des moyens régulateurs par lesquels, lorsque la taille de la masse de tabac varie par rapport à la taille normale, la portion suivante fournie par le dispositif distributeur est modifiée automatiquement d'un degré corres- pondant. 



   2. Une machine à tabac comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites portions au dis- positif récepteur et des moyens régulateurs par lesquels,lors- que la taille de la masse de tabac varie de la taille normale, dans le dispositif récepteur, la portion suivante fournie par le dispositif distributeur est modifiée automatiquement d'un degré correspondant, les dits derniers moyens comportant un élé- ment pouvant se déplacer dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dispositif récepteur.. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS TO REGULATORY DEVICES FOR MACHINES
TO DELIVER TOBACCO IN PORTIONS, OR THE SAME "
In order to achieve with the greatest possible accuracy the equalization of the portions of tobacco in the manufacture of the various kinds of tobacco articles such as cigars, cigars-cigarettes, cigarettes, packets of volume smoking tobacco constant, etc ... the following process has already been proposed in French patent N 581,077, filed on May 3, 1924.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Two or more portions of tobacco which are supplied from a container containing the filler tobacco are brought together in a jacket or the like, so as to form a single volume which is then divided into portions which are all of the same. cut. we thus obtain that, even if the primitive portions are unequal to each other, the final portions obtained by dividing this single volume are all equal to each other.



   In order for these final portions to have exactly the desired size, however, it is necessary that the initial portions have a constant average size. Due to variations in the filler tobacco or for other reasons, however, this is often not the case.



   In the arrangement according to the aforementioned patent, a manual adjustment can be obtained allowing the size of the portions supplied by the fractionator device to be increased or decreased. This adjustment device is, however, quite delicate and it does not always have the desired effect, since often one or more series of portions which are too small or one or more series which are too large are supplied by the fractionator device.



   The present invention relates to a device intended to eliminate this drawback.



   This device is characterized in that the size of the portions delivered by the fractionator device is automatically adjusted with respect to the size of the previous portion (s), such that the average size of these portions is constant.



   The invention is first of all intended for use in cigar or cigar-cigarette machines, but it can also be used for other tobacco machines.



   Two embodiments of the invention are shown

 <Desc / Clms Page number 3>

 to the attached drawings:
Figs. 1 to 5 show the first embodiment according to which the invention is applied to a fractionator device such as that which is indicated in the patent mentioned above. Fig. 1 shows the device seen from the side partly in section, with the parts in a certain position during operation; Fig. 2 shows the same device with the parts in another operative position; Figs. 3 and 4 respectively show the device seen from the front and from above; Fig. 5 is a section taken along the line A-A of FIG. 1.

   Figs. 6 to 8 show the alternative embodiment in which the invention is applied to fractionator devices in which the filler tobacco is fed between a number of ribbons (preferably 3) which form a channel. Fig. 6 is a front view, partly in section, and FIGS. 7 and 8 show the device respectively seen from the side and seen from above.



   The liner 1 is provided, in a known manner, with an inlet opening 2 and a knife 3 which, by means of a suitable device (not shown) moves to the position. shown in Fig. 1 (where it forms the bottom of the casing) from the spaced apart position shown in FIG.

   2 and by this movement detaches the portion placed on the outside of the envelope, from the mass of tobacco contained in the envelope. Exactly a, above the opening 2 is arranged the channel 4 by which the filling tobacco brought in in portions enters the casing 1. The filling tobacco is brought in the form of portions to channel 4 by means of any known device, for example by means of a device in accordance with the French patent filed on the same day, and for the title "Perfectionnement aux methods and apparatus for removing tobacco in portions from a container and delivering it to the desired location "and which is controlled by the arm 5 by

 <Desc / Clms Page number 4>

 through shaft 12 and another suitable Mechanism (not shown)

   so that the size of the portions depends on the angle of the rotational movement of the arm 5. The rod
6 is pivotally mounted at its lower end on an axis 8 which is fixed to the rod 7 sliding vertically, the ¯ rod 6 at its upper end being provided with an axis 9 moving freely in the slot 10 of the arm 5. The rod 7 is driven up and down by a cam or the like, so that the arm 5 receives an oscillatory movement.



   On the shaft 12 is articulated a lever provided with three arms 13, 14, 15, the arm 15 being connected by means of a crank 16 with the connecting rod 6, in the middle or near the middle of the latter. On the arm 14 is disposed a counterweight 33 adjustable in the longitudinal direction of the arm by means of screws 32. On a pivot 17, which is fixed to the frame 35, is articulated a lever 18-19 of which an arm 18 is. articulated to the rod
21 which receives a back and forth movement, by means of a cam for example, and which, when it moves upwards, does. turn the lever in a direction such that the oras 19 of the latter which is provided with a pawl engages with the toothed segment 20 and locks the lever 13-14-15 and also the rod 5 with the axis 9 in a specific position.



   A block or the like 22 is attached to the rods 60 which receive their movement from a cam or the like. In this block is fixed a bolt 23 from which is suspended a sleeve 24 which is housed in the casing 1. The sleeve 24 thus obtains the same movement as the rods 60. On the bolt 23 rests a piston 25 in the form of a easel and which can move vertically in sleeve 24. Movement of piston 25 to the lowest end position relative to the sleeve is shown in FIG. 1. The upward movement of the piston is limited by the lugs 26 (Fig.1 & 4) on the block 22.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The extensions 28 of block 22 * are fitted with bearings
29 (Fig. 4) in which the amber 30 is journaled. Arms
31 and 32 are attached to this shaft. The arm 32 is pressed by a spring 73 against the piston 25. The arm 31 is disposed exactly above the shaft 13.

   The distance between the shaft 12 and the shaft 30 is chosen such, with respect to the movements of the block 22, that in the position of the piston with respect to the sleeve 24, when the latter is in its highest position. , lower (Fig. 2), the axis 9 of the arm 6 has been moved in the slot 10 of the arm 5 by means of the arms 31 and 53 of the lever 13-14-15 to an amplitude corresponding to the movements of the piston 25 by relative to the sleeve 24, this movement in turn depending on the quantity of filler tobacco contained in the casing 1 as will be explained more clearly below.



   The arrangement is further such that when the piston is in either of its end positions with respect to sleeve 24, pin 9 is in the corresponding end position in slot 10. The arms 30-31- 32 are provided with anti-friction rollers 36.



   The machine acts as follows: After a portion has entered the casing 1 (this portion being indicated in 34 Fig. 1 in hatched), the rods 60 receive a downward movement until the block 22 reaches in the position shown in Fig. 2. The knife 3 then uncovered the lower opening of the liner and the sleeve 24 with the piston 25 then pressed the filler tobacco against the frame 35, the arms 18 and 19 having, immediately before the block 22 reached its position lowest, received a movement such that the arm 19 was disengaged from the segments 20 whereby the lever 13-14-15 was able to rotate freely on the shaft 12 and under the influence of the counterweight 33 pressed the piston 25 downwards by means of arms 31 and 32,

   so that the port-

 <Desc / Clms Page number 6>

 tion supplied was compressed with the mass of tobacco already contained in the envelope.



   From what has just been said and what can be seen in the drawings, it will be understood that the piston compresses the mass of tobacco to a height which corresponds to the effect of compression due to the counter- weight. The axis 9 also has a position in the slot 10 corresponding to the quantity of filler tobacco contained in the sleeve. If, for one reason or another, the supplied portion was small, the piston 25 would move deeper into the sleeve 24, thereby moving the pin 9 in the slot 10 and bringing it closer to the pivot of the arm 5. Conversely the pin 9 would move outward in slot 10 if the supplied portion was larger, piston 25 not moving so deep.



   Pin 9 in slot 10 is secured in position by arm 19 engaging segment 20 immediately before block 22 begins to return to position 1a. higher. The rod 7 then receives a movement by which the arm 5 and the shaft 12 rotate in a direction such that a new portion of filling tobacco is introduced into the channel 4 by means of the fractionator device (not shown).



   It is clear that the amplitude of the oscillatory movement of the arm 5 depends on the position of the axis 9 in the slot 10. The amplitude of this oscillatory movement of the arm 5, as has just been described. described, determining the size of the portion, it is possible, by virtue of the above-described construction, to obtain that the size of the incoming portion is automatically adjusted by the size of the previous portion, that is to say -Said that if the previous portion was too small the next portion will be larger by a corresponding degree.



  In this way, we will obtain that the average portion is constant.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The counterweight 33 can, of course, be replaced by one or more springs.



   Figs. 6, 7 and 8 show another embodiment of the invention. The invention is applied in this embodiment to devices where the filler tobacco is supplied on ribbons or the like. The tapes 41,42,43 have an intermittent movement in the direction of the arrow (Fig. 7) and the amplitude of each period of movement is about one fifth of the length of the guide plates 44,45 for tobacco filler, plates which are arranged above the ribbons 41,42. In the space between these guide plates, a long piston 46 (which is arranged horizontally) moves up and down. The piston 46 is pivotally suspended at one end (at the right end, Figs. 7 and 8) from a bolt 50 to the arm 51.

   This arm 51 is fixed to the end of the shaft 52 which is journaled in the arc 48 on a vertical rod 49. The other end of the piston 46 is suspended from the bolt 50 on the arm 51.



  This arm 51 is attached to the end of the shaft 52 which is mounted in the arch 53 attached to the vertical rod 54. An arm 58 is attached to the end of the shaft 52 which is furthest away. piston 46. Stops 55 and 56 protrude from the arc 53 and limit the upward movement of the arms 51 and 52. The piston 46 encloses the axis 50 by an oblong slot 57.



   The piston can thus have any position between its lowest position, shown in solid lines in FIG. 7 and its highest position, shown in mixed dotted lines in the same figure, The rods 49 and 54 receive the vertical movement back and forth between these positions, of a cam or the like, during the operation of the machine.



   The machine acts as follows:
When the piston 46 is in its most

 <Desc / Clms Page number 8>

 high, the fractionation of the filler tobacco is effected by a suitable fractionation device disposed exactly above the piston, so that the mass falls between the piston 46 and the guide plates 44,45 over the entire length or nearly so. the entire length thereof and finally between the tapes 41 and 42 on the tape 43. This happens when the tapes are at rest.



   With the fractionation taking place over the entire length or almost the entire length of the guide plates 44,45, but the mass of tobacco, as a result of the intermittent movement of the ribbons, being displaced by only one fifth of that length between each fraction, the upper layer of the mass brought down will occupy an inclined position in the longitudinal direction of the channel, the latter being first supplied completely with filler tobacco to the anterior part of the guide plates. Normally the piston tilts approximately to the same degree as the level of the tobacco mass. When the tobacco mass has fallen between the ribbons 41,42,45 the rods 49 and 54, and also the piston 46, receive their downward movement.

   The piston 46 then comes into contact with the mass of tobacco extended below and depending on the size of the last portion supplied, the piston oscillates more or less around the pivot, 47, this movement being communicated to the arm 58 which, in this position , is pressed down against the arm 13. The arm 13 is arranged and acts in the same way as the arm 13 in the embodiment according to FIGS. 1 and 6, and this is also the case with regard to the regulating mechanism proper, which is not shown in FIG. 6 and 8.



   It is thus also obtained, in the embodiment described above, that the size of the last portion supplied determines the size of the following portion. Piston 46, good

 <Desc / Clms Page number 9>

 of course, can be replaced by another device, for example by a roller rolling on the tobacco strip which is formed by the ribbons 41,42,43, this tape measuring the thickness of the tobacco strip and thus actuating the mechanism of corresponding regulator.



   In other respects also the mode of construction shown can be modified without departing from the spirit of the invention.



   CLAIMS --------------------
1. A tobacco machine, comprising a device for receiving portions of tobacco, a dispensing device adapted to successively supply said portions to the receiving device and regulating means by which, when the size of the mass of tobacco varies with respect to at normal size, the next portion supplied by the dispensing device is automatically changed by a corresponding degree.



   2. A tobacco machine comprising a device for receiving portions of tobacco, a dispensing device adapted to successively supply said portions to the receiving device and regulating means by which, when the size of the mass of tobacco varies from the normal size, in the receiving device, the following portion supplied by the dispensing device is automatically modified by a corresponding degree, the said last means comprising an element which can move in the direction and against the mass of tobacco supplied to the receiving device.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Une machine à tabac, comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites portions au dispo- <Desc/Clms Page number 10> sitif récepteur, et des moyens régulateurs par lesquels, lors- que la taille de la masse de tabac varie par rapport à la taille normale, la portion suivante, fournie par le dispositif dis- tributeur, est automatiquement modifiée d'un degré correspon- dant, les derniers moyens cités comportant un élément déplaça- ble dans le sens et à, l'opposé de la masse de tabac fournie au dispositif réoepteur, et des moyens permettant au dit élément de se déplacer dans le sens de la masse de tabac dans le dispositif récepteur et de s'arrêter contre la masse dans une position qui dépend de la masse. 3. A tobacco machine, comprising a device for receiving portions of tobacco, a dispensing device suitable for successively delivering said portions to the <Desc / Clms Page number 10> receiving device, and regulating means by which, when the size of the tobacco mass varies from the normal size, the next portion, supplied by the dispensing device, is automatically changed by a corresponding degree , the last mentioned means comprising an element movable in the direction of and away from the mass of tobacco supplied to the receiving device, and means enabling said element to move in the direction of the mass of tobacco in the receiving device and stop against the mass in a position which depends on the mass. 4. Une machine à tabac, comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites portions au dispo- sitif récepteur, et des moyens régulateurs par lesquels, lorsque la taille de la masse de tabac varie par rapport à la taille normale, la portion suivante fournie par le distributeur est automatiquement modifiée d'un degré correspondant, les dits moyens comprenant un piston, et un dispositif exerçant une pression élastique sur le dit piston dans le sens de -la masse de tabac dans le dispositif récepteur. 4. A tobacco machine, comprising a device for receiving portions of tobacco, a dispensing device adapted to successively supply said portions to the receiving device, and regulating means by which, when the size of the mass of tobacco varies by compared to the normal size, the next portion supplied by the dispenser is automatically modified by a corresponding degree, said means comprising a piston, and a device exerting an elastic pressure on said piston in the direction of the mass of tobacco in the receiving device. 5. Une machine à tabac, comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites portions au dis- positif récepteur, un élément déplaçable dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dispositif récepteur et un dispositif exerçant une pression élastique sur le dit élément dans le sens de la masse de tabac dans le dispositif récepteur. 5. A tobacco machine, comprising a device for receiving portions of tobacco, a dispensing device adapted to successively supply said portions to the receiving device, an element movable in the direction and opposite to the mass of tobacco supplied. to the receiving device and a device exerting elastic pressure on said element in the direction of the mass of tobacco in the receiving device. 6. Une machine à tabac, comprenant un dispositif pour recevoir des portions de tabac, un dispositif distn- buteur adapté pour fournir successivement les dites portions au dispositif récepteur, un élément déplaçable dans le sens et à <Desc/Clms Page number 11> l'opposé de la masse de tabac fournie au dispositif récepteur et un dispositif exerçant une pression élastique sur le dit élément déplaçable dans le sens de la masse de tabac dans le dispositif récepteur, un élément d'entrainement réglable pour le dispositif distributeur connecté au dit dispositif de pres- sion, et des moyens par lesquels le dit élément d'entraînement est réglé suivant que la pression du dit dispositif de pres- sion est changée. 6. A tobacco machine, comprising a device for receiving portions of tobacco, a distributor device adapted to successively deliver said portions to the receiving device, an element movable in the direction and in <Desc / Clms Page number 11> opposite to the mass of tobacco supplied to the receiving device and a device exerting elastic pressure on said member movable in the direction of the mass of tobacco in the receiving device, an adjustable driving member for the dispensing device connected to said pressure device, and means by which said drive member is adjusted as the pressure of said pressure device is changed. 7. Une machine à tabac comprenant un boitier pour re- cevoir et former des portions de tabac, un piston déplaçable dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dit boîtier, un dispositif distributeur, et des moyens régu- lateurs par lesquels, lorsque la taille de la masse de tabac varie de la taille normale dans le dispositif réoepteur,la portion suivante fournie par le dispositif distributeur est modi- fiée automatiquement d'un degré correspondant. 7. A tobacco machine comprising a housing for receiving and forming portions of tobacco, a piston movable in the direction and opposite to the mass of tobacco supplied to said housing, a dispensing device, and regulating means. Lators whereby, when the size of the tobacco mass varies from the normal size in the re-picking device, the next portion supplied by the dispensing device is automatically changed by a corresponding degree. 8. Une machine à tabac comprenant un boitier pour re- cevoir et former des portions de tabac, un piston mobile dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dit boi- tier, un dispositif distributeur, un organe portant le piston mobile dans le sens de la course du piston, le piston étant mo- bile par rapport au dit organe, un élément de pression pour obliger le piston à se déplacer en relation avec le dit organe dans la direotion de la pression vers la masse, un élément réglable d'entraînement pour l'ornement distributeur connecté avec le dit élément de pression, le réglage de cet élément déterminant la taille de la portion fournie par le dispositif distributeur et des moyens par lesquels le dit réglage est varié suivant la position extrême dans laquelle le piston s'ar- rête contre la masse de tabac. 8. A tobacco machine comprising a box for receiving and forming portions of tobacco, a piston movable in the direction and opposite to the mass of tobacco supplied to said box, a dispensing device, a bearing member. the piston movable in the direction of the stroke of the piston, the piston being movable with respect to said member, a pressure element to force the piston to move in relation to said member in the direction of the pressure towards the mass , an adjustable drive element for the dispensing ornament connected with said pressure element, the adjustment of this element determining the size of the portion supplied by the dispensing device and the means by which said setting is varied according to the extreme position in which the piston stops against the mass of tobacco. 9. Une machine à tabao, comprenant; un boitier pour <Desc/Clms Page number 12> recevoir et former des portions de tabac, un piston mobile dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dit boi- tier, un dispositif distributeur, un organe portant le piston mobile dans le sens de la course du piston, le piston étant mo- bile en relation avec le dit organe , un élément de pression obligeant le piston à se déplacer en relation avec le dit or- gane dans la direction de la pression vers la masse , un élément réglable d'entraînement pour le dispositif distribu- teur, un levier connecté à l'élément réglable d'entraînement et soumis à l'action du poids, le réglage de l'élément d'en- trainement réglable déterminant la taille de la portion four- nie par le dispositif distributeur, 9. A tabao machine, comprising; a box for <Desc / Clms Page number 12> receive and form portions of tobacco, a piston movable in the direction of and opposite to the mass of tobacco supplied to said box, a dispensing device, a member carrying the piston movable in the direction of the piston stroke, the piston being movable in relation to said member, a pressure element forcing the piston to move in relation to said member in the direction of pressure towards the mass, an adjustable drive member for the device dispenser, a lever connected to the adjustable drive element and subjected to the action of weight, the setting of the adjustable drive element determining the size of the portion provided by the dispenser device, et des moyens par lesquels le dit réglage est varié suivant la position extrême dans laquelle le piston s'arrête contre la masse de tabac. and means by which said adjustment is varied according to the extreme position in which the piston stops against the mass of tobacco. 10. Une machine à tabac, comprenant un boîtier pour re- cevoir et former des portions de tabac, un piston mobile dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dit boitier, un dispositif distributeur, un organe portant le piston mobile dans le sens de la course du piston, le piston se déplaçant en relation avec le dit organe un élément de pression obligeant le piston à se déplacer en relation avec le dit organe dans la direotion de la pression vers la masse, un élément réglable d'entrainement pour le dispositif distributeur connec- té à l'élément de pression, le réglage du dit élément régla- ble déterminant la taille de la portion fournie par le dispositif distributeur, 10. A tobacco machine, comprising a housing for receiving and forming portions of tobacco, a piston movable in the direction and opposite to the mass of tobacco supplied to said housing, a dispensing device, a member carrying the piston movable in the direction of the piston stroke, the piston moving in relation to said member a pressure element forcing the piston to move in relation to said member in the direction of the pressure towards the mass, an adjustable element drive for the dispensing device connected to the pressure element, the setting of said adjustable element determining the size of the portion supplied by the dispensing device, des moyens par lesquels le dit réglage est varié suivant la position extrême dans laquelle le piston s'arrête contre la masse de tabac et un mécanisme à rochet coopérant avec les moyens susmentionnés et adapté pour fixer le dit élément d'entraînement dans sa position de réglage. means by which said adjustment is varied according to the extreme position in which the piston stops against the mass of tobacco and a ratchet mechanism cooperating with the aforementioned means and adapted to fix said drive element in its adjustment position . 11. Une machine à tabac, comprenant un boitier pour re- cevoir et former des portions de tabac, un piston mobile dans @ <Desc/Clms Page number 13> le sens et à l'opposé de la masse de tabac .fournie au dit boi- tier, un dispositif distributeur, un organe portant le piston mobile dans le sens de la course du piston, le piston se dé- plaçant en relation avec le dit organe, un élément de pres- sion obligeant le piston à se déplacer en relation avec le dit organe dans le sens de la pression vers la masse, un élément réglable d'entraînement pour le dispositif distribu- teur connecté au dit élément de pression, le réglage du dit élément d'entraînement déterminant la taille de la portion fournie par le dispositif distributeur, 11. A tobacco machine, comprising a housing for receiving and forming portions of tobacco, a piston movable in @ <Desc / Clms Page number 13> the direction and the opposite of the mass of tobacco. supplied to said box, a dispensing device, a member carrying the movable piston in the direction of the piston stroke, the piston moving in relation to said member, a pressure element forcing the piston to move in relation to said member in the direction of pressure towards the mass, an adjustable drive element for the dispensing device connected to said pressure element, the adjustment of said drive element determining the size of the portion supplied by the dispensing device, et des moyens par les- quels le dit réglage est varié suivant la position extrême dans laquelle le piston s'arrête contre la masse de tabac, un mécanisme à roohet coopérant avec les moyens susmentionnés et adaptés pour fixer le dit élément d'entrainement dans sa posi- tion de réglage, une pièce d'entraînement pour le mécanisme à rochet, et des moyens par lesquels le dit mécanisme à rochet est relâché avant que l'organe portant le piston n'ait atteint sa position extrême. and means by which said adjustment is varied according to the extreme position in which the piston stops against the mass of tobacco, a roohet mechanism cooperating with the aforementioned means and adapted to fix said driving element in its adjustment position, a drive piece for the ratchet mechanism, and means by which said ratchet mechanism is released before the member carrying the piston has reached its extreme position. 12. Une machine à tabac comprenant un boitier pour recevoir et former des portions de tabac, un piston mobile dans le sens et à l'opposé de la masse de tabac fournie au dit boîtier, un dispositif distributeur, un organe portant le piston mobile dans le sens de la course du piston, le piston se déplaçant en relation avec le dit organe, un levier, un élément de pression pour actionner le levier, des moyens pour obliger le dit élément à déplacer le piston en relation avec son organe de support de manière à presser la masse conjointement dans le boîtier, les dits moyens composés d'un second levier monté à pivotement sur l'organe portant le piston, des moyens pour obli- ger un bras du dit second levier à presser le piston contre l'or- gane de support du piston, 12. A tobacco machine comprising a housing for receiving and forming portions of tobacco, a piston movable in the direction and opposite to the mass of tobacco supplied to said housing, a dispensing device, a member carrying the movable piston in the direction of the stroke of the piston, the piston moving in relation to said member, a lever, a pressure element for actuating the lever, means for forcing said element to move the piston in relation to its support member so as to press the mass together in the housing, said means composed of a second lever pivotably mounted on the member carrying the piston, means for obliging an arm of said second lever to press the piston against the gold - piston support ring, tandis que l'autre bras du second levier est placé à l'opposé d'un bras du premier levier susmen-, <Desc/Clms Page number 14> tienne. while the other arm of the second lever is placed opposite an arm of the above-mentioned first lever, <Desc / Clms Page number 14> yours. 13. Une machine à tabao, comprenant un dispositif pour recevoir et former des portions de tabac, un dispositif distributeur adapté pour fournir successivement les dites por- tions au dispositif réoepteur, et des moyens par lesquels la quantité de tabac dans le dispositif récepteur détermine la taille de la portion suivante, fournie par le dispositif distributeur. 13. A tabao machine, comprising a device for receiving and forming portions of tobacco, a dispensing device adapted to successively supply said portions to the receiving device, and means by which the quantity of tobacco in the receiving device determines the quantity. size of the next portion, supplied by the dispensing device.
BE357691D BE357691A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE357691A true BE357691A (en)

Family

ID=31533

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE357691D BE357691A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE357691A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1013532A3 (en) Distributor of dental viscous material.
BE357691A (en)
EP0249550B1 (en) Apparatus for preforming and transferring a label in a machine for thermoforming recipients
FR2700313A1 (en) Machine for distributing, filling and closing by welding flakes intended for artificial insemination.
EP0010018A1 (en) Method and apparatus for producing a small quadrangular flat bag and for filling this bag with a solid or liquid substance of a predetermined quantity
BE1004855A5 (en) Mechanism of progress sheet roll machine for automatic draw type paper drive.
BE504046A (en)
EP0038261B1 (en) Apparatuses for filling containers
FR2504089A1 (en) ROTARY SECTOR DEVICE HAVING VARIABLE ANGULAR SPEED FOR TAKING AND TRANSFERRING LABELS IN AUTOMATIC LABELING MACHINES
FR2496601A2 (en) Package for liquid perfume - has glass container which slides into holder with bayonet fixing and protective top cap
FR2638623A1 (en) BOLDUC VENDING MACHINE
WO1992001209A1 (en) Process, device and installation for the volumetric dosing of a powder product with compacting
FR2471342A1 (en) SIZER DEVICE FOR FILTER FIXING MACHINES FOR CIGARETTES
EP0030061A2 (en) Bread cutting machine
FR2547701A1 (en) Device for dispensing a filling substance, which can be used on a machine for making stuffed pasta, such as ravioli or tortellini
BE461492A (en)
BE417500A (en)
BE491030A (en)
CH318920A (en) Tour automatique à perceur pourvu d&#39;un dispositif de retrait périodique du foret
CH185666A (en) Method and machine for forming a continuous rod of tobacco.
BE463034A (en)
BE496142A (en)
BE393278A (en)
BE370686A (en)
BE490645A (en)