CH369774A - Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one - Google Patents

Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one

Info

Publication number
CH369774A
CH369774A CH249060A CH249060A CH369774A CH 369774 A CH369774 A CH 369774A CH 249060 A CH249060 A CH 249060A CH 249060 A CH249060 A CH 249060A CH 369774 A CH369774 A CH 369774A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
gripping
stack
sheets
bar
machine
Prior art date
Application number
CH249060A
Other languages
French (fr)
Inventor
Leroy Mosemiller Robert
Original Assignee
Miller Printing Machinery Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Miller Printing Machinery Co filed Critical Miller Printing Machinery Co
Publication of CH369774A publication Critical patent/CH369774A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H7/00Controlling article feeding, separating, pile-advancing, or associated apparatus, to take account of incorrect feeding, absence of articles, or presence of faulty articles
    • B65H7/18Modifying or stopping actuation of separators

Landscapes

  • Sheets, Magazines, And Separation Thereof (AREA)

Description

  

  
 



  Dispositif pour amener une à une des feuilles d'une pile à une machine
 La présente invention a pour objet un dispositif pour amener une à une des feuilles d'une pile à une machine, par exemple à une presse à imprimer, à un massicot, ou à une plieuse. Ce dispositif comprend un dispositif de préhension des feuilles actionné selon un cycle et destiné à prendre les feuilles une à une sur une pile, et un dispositif d'entraînement dudit dispositif de préhension.



   On connaît de tels dispositifs dans lesquels il y a lieu de veiller que chaque feuille soit convenablement orientée, c'est-à-dire qu'elle ne soit pas de   tra-    vers ou qu'elle ne fasse pas un angle par rapport à sa position appropriée lorsqu'elle est amenée depuis la pile. Un dispositif classique pour la préhension des feuilles au sommet d'une pile comprend par exemple un organe à succion conçu pour saisir au moins une partie de la feuille supérieure et faire avancer la feuille. Si les canalisations à vide ne sont pas complètement évacuées, au moment où la feuille doit tre saisie, l'alimentation peut tre incorrecte.



   Ceci constitue un inconvénient grave car, si une des feuilles est saisie de façon imparfaite ou n'est pas saisie, toutes les feuilles qui suivent risquent d'tre traitées de façon similaire par le dispositif.



  Comme il n'est pas possible d'arrter le fonctionnement du dispositif et de la machine d'imprimerie alimentée en feuilles, en raison des forces d'inertie en jeu et de la dépense d'énergie nécessaire pour une nouvelle mise en train et également en raison de la perte de temps on a pourvu de tels dispositifs de moyens automatiques connus grâce auxquels aucune opération d'impression n'est effectuée quand aucune feuille ne parvient à la machine dans la partie du cycle où une feuille doit arriver, de sorte que la machine n'est pas endommagée par l'interruption de l'alimentation des feuilles sans toutefois que la marche du dispositif et de la machine soit arrtée.



   La présente invention a pour but de permettre de rendre inactif le dispositif de préhension par un opérateur lorsqu'il le juge nécessaire, sans pour cela interrompre la marche du dispositif d'entraînement du dispositif de préhension ni le fonctionnement de la machine alimentée.



   Le dispositif faisant l'objet de la présente invention est caractérisé en ce qu'il comprend un dispositif de commande manuel agencé de manière à rendre inefficace l'action dudit dispositif de préhension sur les feuilles de la pile tout en continuant par tre actionné par le dispositif d'entraînement, ledit dispositif de commande manuel comprenant à cet effet un levier de commande disposé en dehors de la zone de travail des organes du margeur et actionnable depuis un poste d'observation.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution du dispositif objet de l'invention.



   La fig. 1 en est une coupe verticale selon I-I de la fig. 2.



   La fig. 2 est une vue en élévation prise du côté de droite de la fig. 1.



   Le dispositif représenté comprend un support de pile 2 qui porte une pile de feuilles 3 d'où les feuilles seront saisies une à une.



   Le dispositif représenté comprend un dispositif de préhension comportant plusieurs organes de préhension 4 pour les feuilles, qui se terminent à leur extrémité inférieure par un pied de biche à ventouse 5. Les organes de préhension des feuilles peuvent avoir une forme classique et tre actionnés de  façon courante, de sorte qu'on ne les a pas représentés en détail. Ils sont montés en vue d'un déplacement sensiblement vertical dans des guides 55 ménagés dans une paroi de support 56. Chaque organe 4 comprend un collier 57 qui y est fixé, un ressort en hélice 58 travaillant à la compression, portant respectivement contre le guide supérieur correspondant 55 et le collier 57 et sollicitant l'organe vers le bas. Un doigt 59 s'étend à partir de chaque collier 57.



   Le dispositif représenté comprend encore un mécanisme d'entraînement imprimant aux organes 4 un mouvement périodique au cours duquel la feuille du sommet de la pile est saisie. Ce mécanisme comprend, pour chaque organe 4, une fourche 60 formée à l'une des extrémités d'un bras 61 d'un levier 62 à deux bras qui pivote sur un arbre 6 et dont l'autre bras 63 s'étend vers la droite et légèrement en direction du haut en regardant la fig. 1.



   Chaque bras 61 porte un axe 67 sur lequel peut tourner un galet 68 suiveur de came. Des cames 69 sont fixées sur un arbre 13 et portent contre les galets 68 respectifs, le profil de ces cames étant tel que lorsque l'arbre 13 tourne, les cames font pivoter les bras 61 vers le haut et vers le bas autour de l'axe géométrique de l'arbre 6, ce qui fait monter et descendre les organes de préhension 4 dans les guides 55. Les organes de préhension de feuilles se déplacent vers le bas pour porter contre le sommet de la pile ou venir très près de ce sommet, au voisinage de son bord arrière, sur quoi un vide est créé dans le pied de biche à ventouse par l'intermédiaire de tuyaux à vide dont   l'un    est représenté en 70, et les organes de préhension sont alors soulevés en entraînant avec eux l'extrémité arrière de la feuille supérieure de la pile.

   Les organes 4 peuvent alors tre déplacés vers l'avant, c'est-à-dire vers la gauche en regardant la fig. 1, pour faire avancer la feuille supérieure, ou bien la feuille peut tre saisie et avancée par d'autres dispositifs (non représentés) connus. On cesse d'exercer le vide au moment approprié, avant que les organes de préhension   reto. urnent    dans leur position   an    dessus de la pile et au voisinage de son bord arrière, comme représenté sur la fig. 1, position dans laquelle ils sont prts pour la répétition du cycle.



  Dans un margeur à nappe, chaque feuille est ainsi avancée seuIement sur une distance relativement faible et recouvre ou chevauche partiellement la feuille située en dessous, jusqu'à ce que la machine à laquelle les feuilles sont amenées les prenne une par une à l'extrémité avant de la nappe.



   Le dispositif peut comporter, de la manière habituelle, un dispositif de contrôle non représenté du support de pile qui tâte le sommet de la pile à chaque cycle de fonctionnement et qui soulève la pile de temps à autre pour que son sommet reste à un niveau sensiblement constant bien que des feuilles en soient continuellement enlevées.



   Le dispositif comprend enfin un dispositif de commande destiné à modifier le fonctionnement du dispositif de préhension et à empcher la préhension des feuilles. Ce dispositif comporte un guide 7 qui maintient, contre la face intérieure de la paroi de support 56, une barre verticale 8 qui peut se déplacer librement vers le haut et vers le bas. L'extrémité inférieure 9 de la barre 8 est recourbée et s'étend vers l'extérieur. Un ressort à boudin 10 travaillant à la traction, accroché par une extrémité au guide 7 et par son autre extrémité à un axe 11 porté par la barre 8, sollicite la barre vers le bas.



   Un arbre 12 tourne dans la paroi de support 56 et un bras   1 2a    fixé à cet arbre est relié par une connexion 14 à l'extrémité supérieure de la barre 8.



   A l'arbre 12 sont fixées des butées 15 orientées toutes de la mme façon et disposées de manière à coopérer chacune avec le bras 63 du levier 62 respectif. Quand la barre 8 est soulevée de sa position inférieure à sa position supérieure représentée sur le dessin, elle fait tourner l'arbre 12 dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1, pour amener les butées 15 en position active sur le trajet d'ailettes 63a dont sont munis les bras 63, lorsque la partie haute de la came 69 est en contact avec le galet 68.

   Tant que   l'on    tente de soulever la barre 8 de sa position inférieure à sa position supérieure quand la partie haute de la came 69 n'est pas en contact avec le galet 68, les butées 15 portent contre les surfaces supérieures des ailettes 63a des bras 63 empchent cette barre de monter jusqu'à ce que la partie haute de la came 69 vienne en contact avec le galet 68 et, à ce moment, les butées 15 passent dans leur position active par rapport aux ailettes 63a des bras 63, comme représenté en trait interrompu sur la fig. 1.



  Quand les butées 15 sont dans leur position active et que les leviers 62 tournent en sens inverse du mouvement des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1 autour de l'axe géométrique de l'arbre 6 pour abaisser les organes de préhension afin de saisir la feuille du sommet de la pile, les butées 15 portent contre les ailettes 63a des bras 63 et font cesser le mouvement descendant des organes 4 de sorte qu'ils ne parviennent pas dans la position de préhension de la feuille du sommet de la pile. Tant que la barre 8 reste dans sa position supérieure représentée sur le dessin, les organes 4 ne peuvent pas descendre dans leur position active pour prendre la feuille du sommet de la pile, bien que l'arbre 13 continue à fonctionner en entraînant les cames 69 et que la machine à laquelle les feuilles sont amenées continue également à fonctionner.

   Le galet 68 est représenté sur la fig. 1 au point haut de la came 69 ou près de ce point de la came et la butée 15 représentée maintient le bras correspondant 63 pour empcher la descente de l'organe 4 qu'il actionne.



  Pendant que les cames 69 continuent à tourner   tandis que les butées 15 sont dans ; leur position     
 active, il se produit une légère oscillation des leviers 62 et par suite des organes 4, mais ces derniers sont néanmoins maintenus vers le haut, à distance de la position dans laquelle ils peuvent saisir la feuille du sommet de la pile. Quand la barre 8 se déplace vers le bas depuis la position dans laquelle elle est représentée sur le dessin, elle fait tourner l'arbre 12 sur un angle notable en sens inverse du mouvement des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1, ce qui fait pivoter les butées vers le haut jusque dans une position inactive dans laquelle elles sont hors de la trajectoire des bras 63, comme représenté en traits mixtes sur la fig. 1 et dans laquelle le margeur ainsi que les organes de préhension 4 peuvent fonctionner normalement.



   Des axes 16 alignés horizontalement s'étendent vers l'intérieur depuis une partie du bâti du margeur. Sur ses axes 16 est montée une longue barre
 17 comportant des fentes parallèles inclinées 18 dans lesquelles passent les axes 16. La barre 17 peut se déplacer par rapport aux axes 16, ce qui fait que ces derniers peuvent occuper n'importe quelle partie des fentes 18. Si la barre 17 est déplacée vers la droite de la fig. 1, l'engagement des axes 16 dans les fentes 18 détermine le déplacement de cette barre vers un niveau plus bas, comme représenté en traits mixtes sur cette figure. La barre 17 est à tout moment sollicitée vers la gauche de la fig. 1 par un ressort à boudin 19 travaillant à la traction accroché à un axe 20 monté sur la barre et à un axe 21 monté sur le bâti.



   Un arbre 22 agencé pour tourner dans le bâti comporte à l'extérieur de celui-ci une poignée 23 dans une position telle que l'opérateur puisse facilement la saisir et l'actionner pour faire tourner l'arbre 22. A ce dernier est fixé, à l'intérieur du bâti, un excentrique 24 qui porte contre l'extrémité de gauche (fig. 1) de la barre 17. Quand on fait tourner l'arbre 22 dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1, à l'aide de la poignée 23, l'excentrique 24 tourne, et cette rotation de l'excentrique l'amène à pousser la barre 17 vers la droite contre l'action du ressort 19, ce qui détermine le déplacement de la barre avec une composante de mouvement orientée vers le bas et une composante de mouvement horizontale. Un axe de butée 25 monté sur le bâti sert à limiter la rotation de l'excentrique 24.

   Dans la position dans laquelle les pièces sont représentées en trait plein sur la fig. 1, la partie haute de la came 69 étant en contact avec le galet 68, l'excentrique 24 est dans sa position extrme atteinte en tournant en sens inverse du mouvement des aiguilles d'une montre et la barre 17 est dans sa position supérieure extrme dans laquelle les axes 16 se trouvent au fond des fentes 18, la barre étant maintenue dans cette position par le ressort 19.

   Quand, au moyen de la poignée 23, on fait tourner l'arbre 22 dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1 pour faire tourner l'excentrique 24 jusque dans la position en trait mixte représentée sur cette figure, l'excentrique repousse la barre 17 vers la droite et vers le bas comme on l'a expliqué ci-dessus, l'axe de butée 25
 arrtant le déplacement de l'excentrique dans le sens des aiguilles d'une montre, approximativement au moment où la barre 17 est dans sa position la plus basse, les axes 16 se trouvant aux extrémités supérieures des fentes 18.



   L'extrémité recourbée 9 de la barre 8 repose normalement sur la surface supérieure de la barre
 17. La barre 8 est à tous moments sollicitée vers le bas par le ressort 10. Quand la barre 17 est amenée vers le bas depuis la position en trait plein à la position en trait mixte de la fig. 1, le ressort 10 peut déplacer la barre 8 vers le bas, ce qui se produit quand la partie haute de la came 69 est en contact avec le galet 68, les butées 15 se déplaçant pour passer de la position en trait interrompu à la position en trait mixte de la fig. 1. Quand l'excentrique 24 est écarté de la position en trait mixte pour passer à la position en trait plein de la fig. 1, le ressort 19 sollicite la barre 17 vers le haut et vers la gauche.

   Le ressort 19 peut ainsi, par l'intermédiaire    de la barre 17, repousser la barre 8 vers ! le haut,    et quand la partie haute de la came 69 est en contact avec le galet 68, les barres 17 et 8 atteignent leur position supérieure, comme représenté en trait plein sur la fig. 1 et les butées 15 parviennent dans leur position de travail, comme représenté en trait interrompu sur cette figure. Bien que le déplacement des butées 15 entre la position en trait interrompu et la position en trait mixte de la fig. 1 ne se produise que lorsque la partie haute de la came 69 est en contact avec le galet 68, l'opérateur peut déplacer l'excentrique dans un sens ou dans l'autre, entre sa position représentée en trait plein et sa position représentée en trait mixte sur la fig. 1, à n'importe quel moment.



   Quand les butées 15 sont dans leur position de travail représentée en trait interrompu sur la fig. 1, toutes les parties du margeur continuent à fonctionner normalement, à l'exception du dispositif de préhension. Les feuilles ne sont pas saisies tant que les butées 15 ne sont pas amenées dans leurs positions inactives.



   Le dispositif permettant de contrôler le dispositif de préhension est simple et peu coûteux. De plus, il n'est pas susceptible   deg    se dérégler et peut tre facilement actionné par l'opérateur pendant qu'il se tient le long du margeur. Dès que l'opérateur voit qu'une feuille est saisie d'une manière imparfaite ou n'est pas saisie, il fait tourner rapidement la poignée 23 en sens inverse des aiguilles d'une montre en regardant la fig. 1, sur un angle d'environ 1800, pour l'amener dans la position représentée en trait plein sur cette figure, et les feuilles cessent d'tre saisies du sommet de la pile jusqu'à ce que la poignée 23 soit ramenée dans sa position initiale.
  



  
 



  Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one
 The present invention relates to a device for bringing one by one of the sheets of a stack to a machine, for example to a printing press, to a trimmer, or to a folder. This device comprises a sheet gripping device actuated according to a cycle and intended to pick up the sheets one by one from a stack, and a device for driving said gripping device.



   Such devices are known in which care must be taken that each sheet is properly oriented, that is to say that it is not transverse or that it does not form an angle with respect to its. appropriate position when fed from the stack. A conventional device for gripping sheets at the top of a stack comprises, for example, a suction member designed to grip at least part of the topsheet and advance the sheet. If the vacuum pipes are not completely evacuated, when the sheet is to be gripped, the feed may be incorrect.



   This constitutes a serious drawback because, if one of the sheets is grasped imperfectly or is not grasped, all the following sheets risk being treated in a similar manner by the device.



  As it is not possible to stop the operation of the device and the sheet fed printing machine, due to the inertia forces involved and the expenditure of energy required for a new start-up and also due to the waste of time such devices have been provided with known automatic means by which no printing operation is performed when no sheet reaches the machine in the part of the cycle where a sheet is to arrive, so that the machine is not damaged by the interruption of the feeding of the sheets without, however, the operation of the device and of the machine being stopped.



   The object of the present invention is to make it possible to make the gripping device inactive by an operator when he deems it necessary, without thereby interrupting the operation of the driving device of the gripping device or the operation of the powered machine.



   The device forming the subject of the present invention is characterized in that it comprises a manual control device arranged so as to render ineffective the action of said gripping device on the sheets of the stack while continuing to be actuated by the drive device, said manual control device comprising for this purpose a control lever arranged outside the working area of the feeder members and operable from an observation post.



   The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the device which is the subject of the invention.



   Fig. 1 is a vertical section along I-I of FIG. 2.



   Fig. 2 is an elevational view taken from the right side of FIG. 1.



   The device shown comprises a stack support 2 which carries a stack of sheets 3 from which the sheets will be picked up one by one.



   The device shown comprises a gripping device comprising several gripping members 4 for the sheets, which end at their lower end in a crowbar with suction cup 5. The gripping members of the sheets can have a conventional shape and be actuated in such a manner. current, so they have not been shown in detail. They are mounted for a substantially vertical movement in guides 55 formed in a support wall 56. Each member 4 comprises a collar 57 which is fixed thereto, a helical spring 58 working in compression, respectively bearing against the guide. corresponding upper 55 and collar 57 and urging the organ downwards. A finger 59 extends from each collar 57.



   The device shown further comprises a drive mechanism imparting to the members 4 a periodic movement during which the sheet at the top of the stack is gripped. This mechanism comprises, for each member 4, a fork 60 formed at one end of an arm 61 of a lever 62 with two arms which pivots on a shaft 6 and whose other arm 63 extends towards the straight and slightly upwards looking at fig. 1.



   Each arm 61 carries an axis 67 on which a cam follower roller 68 can rotate. Cams 69 are attached to a shaft 13 and bear against the respective rollers 68, the profile of these cams being such that when the shaft 13 rotates, the cams pivot the arms 61 up and down around the shaft. geometric axis of the shaft 6, which causes the grippers 4 to move up and down in the guides 55. The leaf grippers move downward to bear against the top of the stack or come very close to this top , in the vicinity of its rear edge, whereupon a vacuum is created in the suction cup crowbar by means of vacuum pipes, one of which is shown at 70, and the grippers are then lifted, dragging with them the back end of the top sheet of the stack.

   The members 4 can then be moved forward, that is to say to the left, looking at FIG. 1, to advance the upper sheet, or the sheet can be gripped and advanced by other known devices (not shown). We stop exerting the vacuum at the appropriate time, before the grippers reto. urnent in their position above the stack and in the vicinity of its rear edge, as shown in FIG. 1, position in which they are ready for the repetition of the cycle.



  In a web feeder, each sheet is thus advanced only a relatively short distance and partially overlaps or overlaps the sheet below, until the machine to which the sheets are fed picks them up one by one at the end. before the tablecloth.



   The device may comprise, in the usual manner, a device for controlling the battery holder, not shown, which feels the top of the battery at each operating cycle and which lifts the battery from time to time so that its top remains at a substantially level. constant although leaves are continually being removed.



   The device finally comprises a control device intended to modify the operation of the gripping device and to prevent the gripping of the sheets. This device comprises a guide 7 which maintains, against the inner face of the support wall 56, a vertical bar 8 which can move freely upwards and downwards. The lower end 9 of the bar 8 is curved and extends outward. A coil spring 10 working in traction, hooked by one end to the guide 7 and by its other end to a pin 11 carried by the bar 8, urges the bar down.



   A shaft 12 rotates in the support wall 56 and an arm 1 2a fixed to this shaft is connected by a connection 14 to the upper end of the bar 8.



   Stops 15 are fixed to the shaft 12, all oriented in the same way and arranged so as to each cooperate with the arm 63 of the respective lever 62. When the bar 8 is lifted from its lower position to its upper position shown in the drawing, it rotates the shaft 12 clockwise while looking at FIG. 1, to bring the stops 15 into the active position on the path of fins 63a with which the arms 63 are provided, when the upper part of the cam 69 is in contact with the roller 68.

   As long as an attempt is made to lift the bar 8 from its lower position to its upper position when the upper part of the cam 69 is not in contact with the roller 68, the stops 15 bear against the upper surfaces of the fins 63a of the arms 63 prevent this bar from rising until the upper part of the cam 69 comes into contact with the roller 68 and, at this moment, the stops 15 pass into their active position with respect to the fins 63a of the arms 63, as shown in broken lines in FIG. 1.



  When the stops 15 are in their active position and the levers 62 rotate counterclockwise, looking at FIG. 1 around the geometric axis of the shaft 6 to lower the grippers in order to grip the sheet from the top of the stack, the stops 15 bear against the fins 63a of the arms 63 and stop the downward movement of the members 4 of so that they do not reach the position of gripping the top sheet of the stack. As long as the bar 8 remains in its upper position shown in the drawing, the members 4 cannot descend into their active position to take the sheet from the top of the stack, although the shaft 13 continues to operate by driving the cams 69 and that the machine to which the sheets are fed also continues to operate.

   The roller 68 is shown in FIG. 1 at the high point of the cam 69 or near this point of the cam and the stop 15 shown maintains the corresponding arm 63 to prevent the descent of the member 4 that it actuates.



  While the cams 69 continue to rotate while the stops 15 are in; their position
 active, there is a slight oscillation of the levers 62 and consequently of the members 4, but the latter are nevertheless held upwards, away from the position in which they can grip the sheet from the top of the stack. As the bar 8 moves downward from the position in which it is shown in the drawing, it rotates the shaft 12 through a significant angle counterclockwise when looking at FIG. 1, which causes the stops to pivot upwardly to an inactive position in which they are out of the path of the arms 63, as shown in phantom in FIG. 1 and in which the feeder as well as the gripping members 4 can operate normally.



   Horizontally aligned pins 16 extend inward from a portion of the feeder frame. On its axes 16 is mounted a long bar
 17 having inclined parallel slots 18 through which the pins 16. The bar 17 can move relative to the pins 16, so that the latter can occupy any part of the slots 18. If the bar 17 is moved towards the right of FIG. 1, the engagement of the pins 16 in the slots 18 determines the displacement of this bar to a lower level, as shown in phantom in this figure. The bar 17 is at all times urged towards the left in FIG. 1 by a coil spring 19 working in traction hooked to a pin 20 mounted on the bar and a pin 21 mounted on the frame.



   A shaft 22 arranged to rotate in the frame comprises on the outside thereof a handle 23 in a position such that the operator can easily grasp it and actuate it to rotate the shaft 22. To the latter is fixed. , inside the frame, an eccentric 24 which bears against the left end (fig. 1) of the bar 17. When the shaft 22 is rotated in the direction of clockwise movement while looking at fig. 1, using the handle 23, the eccentric 24 rotates, and this rotation of the eccentric causes it to push the bar 17 to the right against the action of the spring 19, which determines the displacement of the bar with a downward movement component and a horizontal movement component. A stop pin 25 mounted on the frame serves to limit the rotation of the eccentric 24.

   In the position in which the parts are shown in solid lines in FIG. 1, the upper part of the cam 69 being in contact with the roller 68, the eccentric 24 is in its extreme position reached by turning counterclockwise and the bar 17 is in its extreme upper position in which the pins 16 are located at the bottom of the slots 18, the bar being held in this position by the spring 19.

   When, by means of the handle 23, the shaft 22 is rotated in the direction of clockwise movement, looking at fig. 1 to rotate the eccentric 24 to the position in phantom shown in this figure, the eccentric pushes the bar 17 to the right and downwards as explained above, the stop axis 25
 stopping the movement of the eccentric in the direction of clockwise, approximately when the bar 17 is in its lowest position, the pins 16 being at the upper ends of the slots 18.



   The curved end 9 of the bar 8 normally rests on the top surface of the bar
 17. The bar 8 is at all times biased downward by the spring 10. When the bar 17 is brought down from the solid line position to the phantom position of FIG. 1, the spring 10 can move the bar 8 downwards, which occurs when the upper part of the cam 69 is in contact with the roller 68, the stops 15 moving to move from the dotted position to the position in phantom in FIG. 1. When the eccentric 24 is moved away from the position in phantom to pass to the position in solid line of FIG. 1, the spring 19 urges the bar 17 upwards and to the left.

   The spring 19 can thus, via the bar 17, push the bar 8 towards! the top, and when the top part of the cam 69 is in contact with the roller 68, the bars 17 and 8 reach their upper position, as shown in solid lines in FIG. 1 and the stops 15 reach their working position, as shown in broken lines in this figure. Although the movement of the stops 15 between the position in dotted lines and the position in phantom in FIG. 1 only occurs when the upper part of the cam 69 is in contact with the roller 68, the operator can move the eccentric in one direction or the other, between its position shown in solid lines and its position shown in phantom line in fig. 1, at any time.



   When the stops 15 are in their working position shown in broken lines in FIG. 1, all parts of the feeder continue to operate normally except for the gripper. The sheets are not gripped until the stops 15 are brought into their inactive positions.



   The device for controlling the gripping device is simple and inexpensive. In addition, it is not liable to become out of adjustment and can easily be actuated by the operator while he is standing alongside the feeder. As soon as the operator sees that a sheet is grasped imperfectly or is not grasped, he quickly turns the handle 23 counterclockwise while looking at FIG. 1, at an angle of about 1800, to bring it into the position shown in solid lines in this figure, and the sheets stop being gripped from the top of the stack until the handle 23 is returned to its position. initial position.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Dispositif pour amener une à une des feuilles d'une pile à une machine, comprenant un dispositif de préhension des feuilles actionné périodiquement et destiné à prendre les feuilles une à une sur une pile et un dispositif d'entraînement dudit dispositif de préhension, caractérisé en ce qu'il comprend un dispositif de commande manuel agencé de manière à rendre inefficace l'action dudit dispositif de préhension sur les feuilles de la pile, tout en continuant d'tre actionné par le dispositif d'entraînement, ledit dispositif de commande manuel comprenant à cet effet un levier de commande disposé en dehors de la zone de travail des organes de la machine et actionnable depuis un poste d'observation. CLAIM Device for feeding sheets from a stack one by one to a machine, comprising a sheet gripping device actuated periodically and intended to pick up the sheets one by one from a stack and a device for driving said gripping device, characterized in that it comprises a manual control device arranged so as to render ineffective the action of said gripping device on the sheets of the stack, while continuing to be actuated by the drive device, said manual control device comprising for this purpose, a control lever arranged outside the working zone of the machine parts and operable from an observation post. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que le dispositif de commande manuel comprend une butée (15) susceptible d'tre placée dans la trajectoire d'une partie du dispositif de préhension, de manière à empcher celui-ci de venir en contact des feuilles. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that the manual control device comprises a stop (15) capable of being placed in the path of a part of the gripping device, so as to prevent the latter from coming into contact. leaves. 2. Dispositif selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce que ladite butée peut pivoter sous l'action du levier de commande, et en ce qu'il comprend un second levier, pivotant, connecté au dispositif de préhension et susceptible de prendre, sous l'action de la butée, soit une position inactive empchant la préhension des feuilles, soit une position active permettant cette préhension. 2. Device according to sub-claim 1, characterized in that said stop can pivot under the action of the control lever, and in that it comprises a second lever, pivoting, connected to the gripping device and capable of taking, under the action of the stop, either an inactive position preventing the gripping of the sheets, or an active position allowing this gripping. 3. Dispositif selon la revendication, caractérisé par un bâti à l'intérieur duquel est disposé le dispositif d'entraînement, le levier de commande étant placé à l'extérieur dudit bâti. 3. Device according to claim, characterized by a frame within which is arranged the drive device, the control lever being placed outside said frame. 4. Dispositif selon la sous-revendication 3, caractérisé en ce que le dispositif de commande comprend une pièce susceptible de se déplacer longitudinalement le long d'un côté du bâti et permettant au levier de commande de rendre inefficace l'action du dispositif de préhension. 4. Device according to sub-claim 3, characterized in that the control device comprises a part capable of moving longitudinally along one side of the frame and allowing the control lever to render the action of the gripping device ineffective. .
CH249060A 1959-03-06 1960-03-04 Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one CH369774A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US797646A US3007697A (en) 1959-03-06 1959-03-06 Sheet feeder

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH369774A true CH369774A (en) 1963-06-15

Family

ID=25171424

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH249060A CH369774A (en) 1959-03-06 1960-03-04 Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one

Country Status (3)

Country Link
US (1) US3007697A (en)
CH (1) CH369774A (en)
GB (1) GB905918A (en)

Families Citing this family (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3622147A (en) * 1969-06-18 1971-11-23 Harris Intertype Corp Book-calipering machine
JPS5962858A (en) * 1982-08-04 1984-04-10 Oak Seisakusho:Kk Exposure operating method
DE3938556C2 (en) * 1989-11-21 1996-09-05 Heidelberger Druckmasch Ag Suction head for the feeder of a sheet-fed rotary printing machine
DE4012778C1 (en) * 1990-04-21 1991-05-29 Heidelberger Druckmaschinen Ag, 6900 Heidelberg, De
FR2664965B1 (en) * 1990-07-20 1992-11-06 Framatome Sa DEVICE FOR ANTIVIBRATORY SETTING OF TUBES OF A HEAT EXCHANGER.
US5120041A (en) * 1991-03-14 1992-06-09 R. R. Donnelley & Sons Company Selective sucker arm liftoff
CN105173799A (en) * 2015-08-13 2015-12-23 石磊 Mechanical paper conveying device

Family Cites Families (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US1305181A (en) * 1919-05-27 Sheet feeding and controlling apparatus
US1160208A (en) * 1915-06-24 1915-11-16 Georg Spiess Controlling device for use in sheet-feeding and like machines.
US1327182A (en) * 1917-02-14 1920-01-06 Cross Paper Feeder Co Mechanism for controlling the feeding and printing of sheets
US1478488A (en) * 1920-04-16 1923-12-25 Herman J Schultz Printing press
US2091283A (en) * 1934-10-25 1937-08-31 Chandler & Price Co Platen printing press
US2568224A (en) * 1948-09-08 1951-09-18 Carl W Didde Paper gathering machine

Also Published As

Publication number Publication date
GB905918A (en) 1962-09-12
US3007697A (en) 1961-11-07

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH621530A5 (en)
EP1350748A2 (en) Device for overturning piles of sheet material
CH369774A (en) Device for feeding sheets from a stack to a machine one by one
EP0685418A1 (en) Device for controlling the gripping of a plate shaped element by grippers within a machine for processing said elements
CH392385A (en) Conveyor device for machine for shaping metal parts
EP0578551B1 (en) Improvements in printing machines, especially for screen printers
BE523254A (en)
CH424448A (en) Feeder for machine working with cardboard sheets
FR2478614A1 (en) IMPROVEMENTS TO MUSELET DISTRIBUTORS
BE400315A (en)
CH377382A (en) Printing press fitted with a sheet advancement device
CH105246A (en) Mechanism for marginalizing and delivering sheets to rotary machines for processing paper, cardboard or other sheet materials.
CH307016A (en) Machine for melting typographic lines.
BE493764A (en)
CH493396A (en) Feeder for machine working with cardboard sheets
BE360647A (en)
CH270518A (en) Machine for applying a pigment to the surface of successive sheets of paper, cardboard, fabric, etc.
BE430437A (en)
CH105247A (en) Sheet separator for automatic feeders.
CH119492A (en) Automatic platen press feeder.
CH154532A (en) Sheet separator apparatus, in particular for printers.
BE346315A (en)
CH301526A (en) Point grinding machine.
CH285157A (en) Machine used to print, in particular addresses.
BE451903A (en)