BE534970A - - Google Patents

Info

Publication number
BE534970A
BE534970A BE534970DA BE534970A BE 534970 A BE534970 A BE 534970A BE 534970D A BE534970D A BE 534970DA BE 534970 A BE534970 A BE 534970A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tank
cleaning
hand
face
container
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE534970A publication Critical patent/BE534970A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B08CLEANING
    • B08BCLEANING IN GENERAL; PREVENTION OF FOULING IN GENERAL
    • B08B9/00Cleaning hollow articles by methods or apparatus specially adapted thereto 
    • B08B9/08Cleaning containers, e.g. tanks
    • B08B9/0804Cleaning containers having tubular shape, e.g. casks, barrels, drums

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Le présent  brève!;  a pour objet un procédé pour le nettoyage exté- rieur des futs métalliques et dispositif propre à sa réalisation ,selon le brevet principal rappelé ci-dessus, caractérisé en ce que dans une nouvelle forme de réalisation du procédé, on dispose un bac en forme de cuvette à   fond.   triangulaire dont les parois latérales sont munies d'une part et exté- rieurement de pivots articulés sur les montants d'un bâti et d'autre part, sur leurs bords supérieurs de paliers entre lesquels peut tournei un arbre commandé par un moteur disposé sur un bâti fixé extérieurement sur la fa- ce postérieure du dit bac, lequel arbre est pourvu de roues dentées en prise avec des chaînes sans fin pourvues de maillons décrochables,

   permet- tant de les allonger ou de les raccourcir suivant les nécessités et desti- nées à maintenir suspendu en permettant sa rotation, le fût métallique en traitement sur et dans une matière abrasive et de par leur mouvement de translation, l'obliger à tourner sur   lanatière   envisagée, remplissant la partie inférieure du bac, aux fins de nettoyage de sa face cylindrique ex- térieure et des fonds. 



   D'autres détails caractéristiques, seront mentionnés au cours de l'exposé du mémoire descriptif et du fonctionnement de la machine envisagée au prévet brevet, à l'aide des dessins schématiques annexés qui représentent dans un mode d'exécution d'une telle machine conformément au présent brevets 
La Fig. 1 une vue de face en élévation de la machine de nettoya- ge defûts métalliques. 



   La Fig. 2, une vue de profil en élévation de la Fig. 1. 



   La Fig. 3, une vue en plan d'un détail de construction. 



   La Fig. 4, une coupe en sens horizontal suivant IV-IV, Fig. 2. 



   La Fig. 5, une vue en élévation d'un détail de construction. 



   En se reportant aux figures ci-dessus, 1 désigne le bac ou cuve à fond triangulaire, 3 représente les faces latérales et 2 les bords supé- rieurs des faces 3, la représentant la face postérieure arrière du bac 1, supporté par les pivots ou tourillons 17 engagés sur les extrémités supé- rieures des montants ou colonnes   18   solidaires d'un bâti 19 prenant appui sur le sol 31. 



   Dans la partie supérieure des bords 2 du bac 1 sont fixés les pa- liers 4 entre lesquels est disposé l'arbre 5 sur une des extrémités exté- rieures duquel est calée une poulie d'entraînement 8 sur laquelle passe une courroie 9 menée par la poulie motrice 10 de l'arbre d'un moteur 11 fixé par exemple sur des traverses 12 solidaires de la paroi postérieure la du bac 1. 



   Sur l'arbre 5 sont calés les pignons 6 en prise avec des chaînes sans fin 7 à raillons décrochables permettant de les allonger ou de les raccourcir, suivant le diamètre du fût métallique à traiter qui dans l'exem- ple est représenté par 16 et est suspendu par les chaînes 7 qui l'entou- rent, voir Fig. 1 et 2. 



   Le fond du bac 1, est rempli par une matière abrasive 29 appro- priée comme décrite dans le brevet principal, avantageusement immergée dans de l'eau avec ou sans addition de détergent et atteignant par exemple le niveau 30 dans le bac 1. Par 25, est représentée une tôle perforée dispo- sée au-dessus du fond et permettant aux particules fines provenant de la désagrégation du matériau 29 frottant sur le fût 16, et des impuretés ou crasses détachées du fût 16 en traitement, de se répandre dans l'espace 28, d'où elles pourront être évacuées aisément comme il sera expliqué dans ce qui suit. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Sur   l'arbre   5 sont engagées librement des douilles 13 réunies par un bras (le manoeuvre à main 14 en forme d'U sur lequel sont disposés, voir   Fig. 3,  des galets 15 destinés, voir Fig. 2, à appuyer sur le fût 16, en rotation par les chaînes sans fin 7 pour forcer s'il y a lieu par une pesée sur 14 le contact du fût 16 sur la matière 29 et ainsi augmenter l'effet de l'action de nettoyage. Si l'on ne désire pas utiliser ce dispositif, on le rabat vers l'arrière suivant la flèche a, voir Fig. 2. 



   Comme le bac est suspendu par les tourillons 17 et comme la char- ge sur le bac s'exerce à gauche de l'axe X - Y , il y a lieu de prévoir un dispositif permettant de maintenir le bac 1 dans la position représentée en traits pleins. A cet effet, on prévoit, voir particulièrement les Fig. 



  4 et 5, la fixation sur une ou sur les deux parois latérales 3 un goujon fileté 20 pouvant s'engager dans l'encoche 21 d'une plaque 22 fixée en 24 sur le   uontant   ou colonne 18, et comportant aux extrémités des rebords ou ressauts 23 formant arrêt à l'écrou de blocage 25 manoeuvré par le volant 26 pour que, lors de trépidations s'il y avait un desserrage de l'écrou 25, le goujon fileté 20 ne puisse s'échapper de l'encoche 21 que si l'écrou 25 est suffisamment dévissé pour qu'il ne puisse plus être retenu par 23 et puisse avec son volant 26 occuper par exemple la position 1', 2', 3', représentée en pointillé à la Fig.2, alors que cette dernière n'est désira- ble que lorsque l'on désire vidanger ou nettoyer le bac. Cette position 1', 2', 3', du bac permet le déversement sur le sol 31 des matières abra- sives usées et des boues. 



   Le fonctionnement de la machine s'effectue comme suit : 
Le bras de manoeuvre étant rejeté en arrière et le bac 1 se trou- vant à la position représentée aux Fig. 1 et 2, on place le fût 16 entre et sur les chaînes 7 de manière qu'il repose sur la matière abrasive 29 et on met le moteur 11 en marche. Par la rotation de l'arbre   5,   le fût 1 est en- traîné par les chaînes 7 en un mouvement de rotation et toute sa surface extérieure y compris les fonds se nettoie automatiquement. 



   Dans le cas où le poids du fût ne serait pas suffisant pour obte- nir le nettoyage par son frottement sur la matière abrasive, on peut rabat- tre vers l'avant le bras de manoeuvre 14 comme représenté à la Fig. 2, par une pesée à la main sur 14, pour accentuer l'action de frottement. 



   L'opération terminée on enlève le fût 1 et on le remplace par le suivant du même type ou par exemple différent de diamètre. Dans ce cas, on réglera la longueur des chaînes sans fin 7 en conséquence. 



   Lorsqu'on désirera enlever la matière abrasive 29 pour la renou- veler et ou enlsver les boues et crasses accumulées en 28 en-dessous de la tôle perforée ou treillis   27,   on dévissera l'écrou 25 par son volant de ma-   noeuvre   26 et automatiquement le bac 1 basculera vers l'avant occupant la position 1', 2', 3', ce qui permettra le déversement sur le sol de la ma- tière abrasive 29 et la possibilité de racler par un outil approprié, l'es- pace 28 ou pourraient être accumulés les résidus à évacuer . 



   L'opération terminée, on ramène le bac 1 dans sa position de travail et on le cale par le volant de manoeuvre 26 serrant l'écrou 25 du goujon 20 solidaire du bac 1 sur la face à encoche 21 de la plaque 22 so- lidaire de 18. 



   Il va de soi que l'on peut installer en-dessous du bac 1, une rampe de chauffage munie à cette fin de brûleurs pour chauffer le liquide contenu dans le bac en vue d'activer l'intensité du nettoyage. 



   Pendant l'opération de nettoyage extérieur , on pourra procéder au nettoyage de l'intérieur en introduisant par la bonde 32, par exemple des chaînes de conformité appropriée ou l'équivalent avec ou sans addition 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de liquide, 
On rappellera que la matière abrasive pourra être constituée par du grès concassé de carrière, des grenailles d'acier ou de fonte dure, du verre pilé, etc. 



   En résume, il faut considérer comme rentrant dans le cadre du do- maine du présent brevet, un procédé pour le nettoyage extérieur des fûts métalliques et dispositif propre à sa réalisation, caractérisé par ce qui suit. 



   REVENDICATIONS, 
1. Procédé pour le nettoyage extérieur des fûts métalliques, se- lon le brevet principal du 9 sept. 1954, caractérisé en ce que le fût métal- lique est disposé de manière à reposer sur une matière abrasive appropriée avantageusement immergée par de l'eau avec ou sans addition d'une matière détergente dans un bac dans lequel il est maintenu et suspendu par des chaînes sans fin animées d'un mouvement de translation, imprimant au fût une rotation sur la matière abrasive envisagée, à l'intervention d'un mé- canisme approprié.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present brief !; The subject of the invention is a process for the exterior cleaning of metal drums and a device suitable for its production, according to the main patent mentioned above, characterized in that in a new embodiment of the process, a container in the form of a bowl to bottom. triangular, the side walls of which are provided on the one hand and on the outside with pivots articulated on the uprights of a frame and, on the other hand, on their upper edges with bearings between which a shaft controlled by a motor placed on a frame fixed externally on the rear face of said tray, which shaft is provided with toothed wheels engaged with endless chains provided with detachable links,

   allowing them to be lengthened or shortened according to the needs and intended to keep suspended by allowing its rotation, the metal barrel being treated on and in an abrasive material and by their translational movement, forcing it to turn on the material envisaged, filling the lower part of the tank, for the purpose of cleaning its outer cylindrical face and the bottoms.



   Other characteristic details will be mentioned during the description of the description and the operation of the machine envisaged in the patent prevet, with the aid of the appended schematic drawings which represent in one embodiment of such a machine in accordance with to the present patents
Fig. 1 a front elevational view of the metal drum cleaning machine.



   Fig. 2, a side elevational view of FIG. 1.



   Fig. 3, a plan view of a construction detail.



   Fig. 4, a section in horizontal direction along IV-IV, FIG. 2.



   Fig. 5, an elevational view of a construction detail.



   Referring to the figures above, 1 designates the pan or pan with a triangular bottom, 3 represents the side faces and 2 the upper edges of the faces 3, the representing the rear rear face of the pan 1, supported by the pivots or journals 17 engaged on the upper ends of the uprights or columns 18 integral with a frame 19 bearing on the ground 31.



   In the upper part of the edges 2 of the tank 1 are fixed the bearings 4 between which is disposed the shaft 5 on one of the outer ends of which is wedged a drive pulley 8 on which passes a belt 9 driven by the drive pulley 10 of the shaft of a motor 11 fixed, for example, on cross members 12 integral with the rear wall 1a of the tank 1.



   On the shaft 5 are wedged the pinions 6 engaged with endless chains 7 with detachable ridges making it possible to lengthen or shorten them, depending on the diameter of the metal barrel to be treated which in the example is represented by 16 and is suspended by the chains 7 which surround it, see Fig. 1 and 2.



   The bottom of tank 1 is filled with an abrasive material 29 suitable as described in the main patent, advantageously immersed in water with or without the addition of detergent and reaching for example level 30 in tank 1. By 25 , is shown a perforated sheet disposed above the bottom and allowing the fine particles coming from the disintegration of the material 29 rubbing on the drum 16, and the impurities or dirt detached from the drum 16 in treatment, to spread into the space 28, from where they can be easily removed as will be explained in what follows.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   On the shaft 5 are freely engaged bushings 13 joined by an arm (the U-shaped hand actuator 14 on which are arranged, see Fig. 3, rollers 15 intended, see Fig. 2, to press on the shaft. drum 16, rotated by endless chains 7 to force, if necessary by weighing on 14, the contact of the drum 16 on the material 29 and thus increase the effect of the cleaning action. do not wish to use this device, it is folded backwards following arrow a, see Fig. 2.



   As the container is suspended by the journals 17 and as the load on the container is exerted to the left of the X - Y axis, it is necessary to provide a device making it possible to maintain the container 1 in the position shown in solid lines. To this end, provision is made, see particularly FIGS.



  4 and 5, fixing on one or on the two side walls 3 a threaded stud 20 capable of engaging in the notch 21 of a plate 22 fixed at 24 on the uontant or column 18, and comprising at the ends of the edges or projections 23 forming a stop for the locking nut 25 operated by the flywheel 26 so that, during trepidations if there was a loosening of the nut 25, the threaded stud 20 can only escape from the notch 21 if the nut 25 is sufficiently unscrewed so that it can no longer be retained by 23 and can with its flywheel 26, for example, occupy position 1 ', 2', 3 ', shown in dotted lines in Fig. 2, while the latter is only desirable when it is desired to empty or clean the tank. This position 1 ', 2', 3 'of the tank allows the discharge on the ground 31 of the used abrasive materials and sludge.



   The machine is operated as follows:
The maneuvering arm being thrown back and the tank 1 being in the position shown in FIGS. 1 and 2, the drum 16 is placed between and on the chains 7 so that it rests on the abrasive material 29 and the motor 11 is started. By the rotation of the shaft 5, the barrel 1 is driven by the chains 7 in a rotational movement and its entire exterior surface, including the bottoms, is automatically cleaned.



   In the event that the weight of the barrel is not sufficient to obtain cleaning by its friction on the abrasive material, the operating arm 14 can be folded forward as shown in FIG. 2, by hand weighing on 14, to accentuate the friction action.



   When the operation is finished, the barrel 1 is removed and it is replaced by the next one of the same type or for example different in diameter. In this case, the length of the endless chains 7 will be adjusted accordingly.



   When it is desired to remove the abrasive material 29 in order to renew it and / or to remove the sludge and dirt accumulated in 28 below the perforated sheet or mesh 27, the nut 25 will be unscrewed by its handwheel 26 and automatically the tray 1 will tilt forwards occupying the position 1 ', 2', 3 ', which will allow the dumping on the ground of the abrasive material 29 and the possibility of scraping by a suitable tool, the es- pace 28 where the residue to be removed could be accumulated.



   Once the operation is complete, the tray 1 is brought back to its working position and it is wedged by the handwheel 26 tightening the nut 25 of the stud 20 integral with the tray 1 on the notched face 21 of the solid plate 22. from 18.



   It goes without saying that it is possible to install below the tank 1, a heating ramp provided for this purpose with burners to heat the liquid contained in the tank in order to activate the intensity of the cleaning.



   During the exterior cleaning operation, the interior may be cleaned by inserting through the plug 32, for example chains of appropriate conformity or the equivalent with or without addition

 <Desc / Clms Page number 3>

 liquid,
It will be recalled that the abrasive material may consist of crushed quarry stoneware, steel or hard cast iron shot, crushed glass, etc.



   In summary, it is necessary to consider as coming within the scope of the field of the present patent, a process for the exterior cleaning of metal drums and a device suitable for its realization, characterized by the following.



   CLAIMS,
1. Method for the exterior cleaning of metal drums, according to the main patent of September 9, 1954, characterized in that the metal drum is arranged so as to rest on a suitable abrasive material advantageously immersed in water. with or without the addition of a detergent material in a tank in which it is held and suspended by endless chains animated by a translational movement, imparting to the drum a rotation on the abrasive material envisaged, with the intervention of a appropriate mechanism.


    

Claims (1)

2, Le mécanisme approprié propre à la réalisation du procédé sui- vant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte les points sui- vants considérés ensemble ou séparément : a) Une cuve à fond triangulaire suspendue en dehors de l'axe ver- tical passant par son centre de gravité, par deux tourillons logés dans les montants ou colonnes d'un bâti pourvu d'un dispositif d'immobilisation de la cuve. b) Sur les bords latéraux de la cuve sont fixés des paliers dans lesquels tourne un arbre mu par un moteur extérieur fixé à des traverses solidaires de la face extérieure postérieure du bac. 2, The appropriate mechanism specific to carrying out the process according to claim 1, characterized in that it comprises the following points considered together or separately: a) A tank with a triangular bottom suspended outside the worm axis. - tical passing through its center of gravity, by two journals housed in the uprights or columns of a frame provided with a device for immobilizing the tank. b) On the lateral edges of the tank are fixed bearings in which turns a shaft driven by an external motor fixed to crossbars integral with the rear exterior face of the tank. c) Sur l'arbre spécifié au point b) sont d'une part fixés deux pignons engrenant avec des chaînes sans fin à maillons décrochables entre et sur lesquelles est suspendu le fût à nettoyer, d'autre part engagées li- brement deux douilles réunies par un bras de manoeuvre à main en forme d'U dont les branches portent chacune un galet de roulement destiné à faire pression sur la périphérie extérieure du fût métallique en traitement, lors- que le bras de manoeuvre est basculé vers l'avant et alors soumis à la près-* sion résultant de la poussée de la main vers le bas. c) On the shaft specified in point b) are on the one hand fixed two pinions meshing with endless chains with detachable links between and on which is suspended the drum to be cleaned, on the other hand freely engaged two joined bushings by a U-shaped hand-operated maneuvering arm, the branches of which each carry a running roller intended to put pressure on the outer periphery of the metal barrel being treated, when the maneuvering arm is tilted forward and then subjected to the pressure resulting from the pushing of the hand downwards. d) La ou les faces latérales du bac sont munies d'un dispositif de blocage du bac en position excentrée, lequel dispositif consiste avan- tageusement en un goujon fileté solidaire de la face du bac, s'engageant dans l'encoche d'une plaque solidaire d'un montant ou colonne du bâti, sur la face de laquelle plaque munie d'ergots de retenue un écrou muni d'un vo- lant de manoeuvre à main peut venir exercer la pression nécessaire au main- tien du bac en position de travail. d) The side face (s) of the container are fitted with a device for locking the container in an eccentric position, which device advantageously consists of a threaded stud integral with the face of the container, engaging in the notch of a plate integral with an upright or column of the frame, on the face of which plate fitted with retaining lugs a nut fitted with a manual operating wheel can exert the necessary pressure to hold the tank in position of work. 3) Le bac de nettoyage, suivant la revendication 2, est pourvu d'un faux fond constitué par une tôle perforée ou un treillis permettant l'accumulation dans le fond du bac des matières abrasives désagrégées ou des résidus provenant du nettoyage. 3) The cleaning tank, according to claim 2, is provided with a false bottom consisting of a perforated sheet or a mesh allowing the accumulation in the bottom of the tank of disintegrated abrasive materials or residues from cleaning. 4. Une forme de réalisation du mécanisme pour la réalisation du procédé pour le nettoyage extérieur des féts métalliques selon les reven- dications 1, 2 et 3, comme substantiellement décrit et représenté et d'au- tres empruntant en tout ou en partie les éléments caractéristiques déve- <Desc/Clms Page number 4> loppés ci-dessus. 4. An embodiment of the mechanism for carrying out the method for the exterior cleaning of metal barrels according to claims 1, 2 and 3, as substantially described and shown and others borrowing in whole or in part the elements. deve- <Desc / Clms Page number 4> loped above.
BE534970D BE534970A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE534970A true BE534970A (en)

Family

ID=166139

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE534970D BE534970A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE534970A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE534970A (en)
EP0714241A1 (en) Device for continuously washing products, especially plant products
FR2660213A1 (en) Centrally fed hammer mill for shredding metallic objects
FR2831461A1 (en) Filtration apparatus used to filter liquids such as water comprises container that houses filtration tank, filtration media cleansing mechanism, and mechanism for expelling liquid that has been purified
BE1017091A6 (en) APPARATUS FOR CLEANING AND SPINNING PAINT ROLLERS, UP TO FOUR ROLLS SIMULTANEOUSLY OR MORE, FOLLOWING THE MODEL, COMPATIBLE WITH ALL TYPES OF ROLLERS AND NEVER REQUIRED ANY PARTIAL DISASSEMBLY OF THE ROLLER TO BE PROCESSED.
CH576342A5 (en) Paper slurry water extrusion equipment - has horizontal contra-rotating squeezing drums with conveyor belt underneath
FR2746819A1 (en) AUTOCLAVE OF DYE ON SHEET
FR2860785A1 (en) Separating and clarifying plant for water containing mineral materials such as sand and gravel, has tank with scoops on rotating wheel connected to endless screw
BE458091A (en)
BE392641A (en)
FR2481660A1 (en) VEHICLE, ESPECIALLY A TRAILER, FOR TRANSPORTING FLUID LOADS AND VANS OF SUCH A VEHICLE
BE564675A (en)
BE380244A (en)
BE486900A (en)
BE379469A (en)
BE571880A (en)
BE438448A (en)
BE387710A (en)
FR2614232A1 (en) Sludge-pressing device
BE377641A (en)
BE523414A (en)
CH484670A (en) Silverware cleaning and polishing machine
BE844563A (en) PROCESS AND MACHINE FOR THE SURFACE TREATMENT OF SHAPED PARTS
BE502938A (en)
FR2544216A1 (en) Apparatus for liquid-solid extraction and separation