BE436339A - - Google Patents

Info

Publication number
BE436339A
BE436339A BE436339DA BE436339A BE 436339 A BE436339 A BE 436339A BE 436339D A BE436339D A BE 436339DA BE 436339 A BE436339 A BE 436339A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
machine according
strip
machine
blank
movement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE436339A publication Critical patent/BE436339A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21GMAKING NEEDLES, PINS OR NAILS OF METAL
    • B21G3/00Making pins, nails, or the like
    • B21G3/16Pointing; with or without cutting

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Press Drives And Press Lines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine pour la fabrication de clous hors tôle. 



   La présente invention est relative aux,machines pour la fabrication de clous hors t8le. 



   On connait déjà des machines de ce genre danslesquelles il est fait usage soit de feuillards laminés à chaud ou à froid, soit de tôles cisaillées d'abord en bandelettes, la largeur de ces feuillards ou de ces bandelettes étant un peu supérieure à la longueur du clou à obtenir. 



   Toutes ces machines ne possèdent qu'un seul marteau et ne débitent qu'un seul clou à chaque rotation de l'arbre principal. 



  Elles fonctionnent de la manière suivante:
L'axe de la bandelette ou du feuillard fait un certain   angle avec l'axe de la machine ; angle est réglable et sa   valeur dépend des dimensions et de la forme que l'on désire donner aux clous à obtenir. La cisaille agit suivant un plan parfaitement perpendiculaire à l'axe de la machine et découpe de ce fait une première ébauche triangulaire. Pour former l'é- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bauche suivante, on fait tourner la bandelette de 180  autour de son axe et on la fait avancer à nouveau sous la cisaille et ainsi de suite jusqu'à épuisement de la bandelette. Ces triangles, ainsi découpés, tombent, un à un, entre des guides ;   marteau vient ensuite frapper leur base pour forcer la tête   des clous ainsi terminés. 



   Ces machines ont une vitesse de fonctionnement relativement faible, car, à chaque tour de l'arbre principal, il faut réaliser une rotation de 1800 de tout le   mécanisme   porte-barre, et prévoir un arrêt après chaque coupe. L'inertie des pièces en mouvement est importante. 



   Dès que l'on veut dépasser 300 tours par minute, la machine ne fonctionne plus correctement. 



   Un autre inconvénient lié à l'utilisation des machines existantes, réside dans le fait que le decoupage des tôles en bandelettes, ou le tronçonnage du feuillard, nécessite des opérations complé.nentaires et un outillage supplémentaire et que l'introduction de ces bandelettes successives dans la machine, constitue une perte de temps et nécessite une surveillance constante et ininterrompue. 



   La présente invention a pour but de remédier à ces inconvénients et de réaliser une machine pour la fabrication des clous hors t8le à rendement élevé et à fonctionnement continu. 



   En vue de la réalisation de ce but, cette machine est caractérisée essentiellement en ce qu'elle comprend des moyens par lesquels la bande de feuillard à découper est présentée alternativement de part et d'autre de l'axe longitudinal de la machine, obliquement par rapport au plan de cisaillement, de telle sorte que les ébauches découpées successivement aient une forme triangulaire. 



   Dans la réalisation pratique de l'invention, ce fonctionnement est réalisé par le déplacement alternatif dans le plan horizontal, du mécanisme porte-barre autour d'un point 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'articulation situé sur l'axe longitudinal et de symétrie de la machine. 



   D'autre part, la machine, objet de l'invention, comporte deux marteaux pour la formation des têtes, qui sont disposés de part et d'autre de l'axe longitudinal de la machine et qui agissent alternativement sur les ébauches successives. 



   Les dessins ci-joints sont destinés à montrer à l'aide d'un exemple de réalisation comment l'invention peut être réalisée en pratique. 



   La figure 1 montre schématiquement le dispositif d'alimentation et de présentation du feuillard sous la cisaille. 



   La figure 2 montre schématiquement le mouvement alternatif transversal imprimé au feuillard pour le découper en triangles. 



   La figure 3 montre une des ébauches découpées et la figure 4 est destinée à montrer comment ces ébauches sont prises de la bande. 



   La figure 5 est une vue en plan schématique de l'ensemble d'une machine construite suivant l'invention. 



   La figure 6 est une vue de   côté   partiellement en coupe et en élévation de cette machine. 



   Les figure 7,8 et 9 sont des vues de détails. 



   Sur ces dessins, 1 désigne le bâti de la machine et 2 l'arbre principal de commande. Cet arbre qui   porte, .à   sa partie centrale, un maneton 3 est supporté de part et d'autre de ce maneton par des paliers 4 faisant corps avec le bâti de la machine. Les deux extrémités de l'arbre 2 sont supportées par des paliers non représentés aux dessins.-L'une de ces extrémités porte une poulie de commande, l'autre un volant, tous deux également non représentés. 



   Le maneton 3 de l'arbre 2 se trouve dans l'axe longitudinal et de symétrie 5 de la machine et de part et d'autre de cet axe ; l'arbre 2 porte, calé sur lui, de chaque coté de l'axe longitudinal 5, un pignon cône 6 ; chacun des pignons 6 engrène avec un autre pignon 7 dont le diamètre est égal au   double/de   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 celui des pignons 6. 



   Chaque pignon 7 est porté par un arbre 8. Les arbres 8 sont supportés tous deux par des paliers 9 venus de fonte avec le bâti et portent chacun un maneton 10 et une came 11. 



   ' Avec les manetons 10 coopèrent, au moyen de biellettes 12 et 13, des moutons 14 et 15 qui sont munis chacun d'un marteau 16 destiné à former les têtes des clous. 



   Le maneton 3 de l'arbre principal commande, par l'intermédiaire d'une bielle   18,     (f ig.   6), un balancier 17 qui peut osciller dans des paliers 19 prévus à cet effet sur le bâti de la machine, et commande d'autre part, par un talon 20 et une biellette 21, le mouvement de translation du mouton principal 22. Ce mouton porte, à son extrémité avant, la presse mobile 23 qui y est fixée par une clame 24. Une fenêtre 25,   pra-   tiquée dans le mouton 22, livre passage à l'extrémité enferme de fourche d'un levier 26 porté par un arbre 27 qui est supporté par deux paliers 28 fixés à la face inférieure du bâti. 



   Un levier à galet 29 calé sur l'arbre 28, coopère avec une came 30 qui est fixée sur l'un des pignons 6 et qui tourne en étant solidaire de ce pignon, avec l'arbre 2. 



   La fourche du levier 26 s'engage dans une gorge formée dans une douille 31 montée librement sur une tige 32 qui porte un épaulement 33. 



   Un ressort 34 est monté, entre la douille 31 et l'épaulement 33. 



   La presse mobile 23 peut être réglée au moyen d'une vis 35 munie d'une tête moletée 36 et logée dans un support 37 faisant corps avec le mouton principal. La presse mobile 23 et la vis de réglage 35 sont pourvus d'un alésage qui les traverse de part en part suivant leur axe longitudinal et qui sert de passage à une tige 32 qui a de préférence une section carrée. 



   Le balancier 17 est muni, à sa partie antérieure, d'une tête porte-lame 38 qui constitue la cisaille de la machine. La 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lame de cisaille 39 est logée dans une rainure 40   (fig.6,7   et 8) et y est maintenue par une clame 41. Le réglage en hauteur de la lame 39 se fait au moyen d'une vis 42 avec contre- écrou 43. 



   Au-dessous de la lame 39 et de part et d'autre de celle-ci se trouvent deux butées réglables 44 qui se prolongent chacune   vers le haut par un bras 45 ; bras est fixé sur la clame 41   au moyen de vis 46. Sur la face interne des bras 45 est prévue une saillie 47 qui est située entre les deux vis 46 et qui est destinée à assurer le réglage de l'écartement entre les butées 44. Ce réglage est obtenu en faisant osciller les bras 45 avec comme point d'appui les saillies 47 afin de les mettre dans une position convenable et an les fixant ensuite dans cette position au moyen des vis 46. 



   La tête de cisaille comporte, en outre, deux butées 48 prolongées par des bras 49, reliés à une tige 50. Les tiges 50 traversent toutes deux la tête de cisaille et portent à l'extérieur de celle-ci, un petit levier 51 soumis à l'action d'un ressort 52. 



   L'action de pression des ressorts 52 est réglée par des vis 53, logées dans des saillies 54. 



   Le réglage de l'amplitude du   mouv-ement   de recul de chacune des butées 48 est obtenu au moyen d'un excentrique 55 porté par une tige 56 et commandé par un bouton moleté 57 situé à l'extérieur de la tête de cisaille. 



   Une presse fixe 58 coopère avec la presse mobile 23 et est supportée, par le bâti qui est muni à cet effet d'un logement convenable. 



   On prévoit d'autre part un dispositif d'alimentation automatique à l'avant de la machine. Celui-ci consiste en une traverse 59 qui est guidée par des supports 60 faisant corps avec le bâti. Chacune des extrémités de cette traverse porte un galet 61 destiné à coopérer avec les cames 11. A sa partie centrale, la traverse 59 est pourvue d'un logement de   former   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 cylindrique dans lequel peut osciller, horizontalement et librement, une pièce 63 portée à son extrémité avant par un etrier 64 dont la partie inférieure est reliée, au moyen d'une tringle 65, à un point d'oscillation déplaçable   66,   prévu sur la face inférieure du bâti de la machine. 



   Sur des tourillons 67, prévus sur la pièce 63, oscille un levier 68, pourvu à son extrémité avant, d'une petite roue à rochet 69 avec laquelle coopère un corbeau 70 soumis à l'action d'un ressort 71 qui tend à tenir le bec du corbeau au contact de la roue à rochet. 



   A son autre extrémité, le levier 68 porte une tige verticale 72 munie d'une pointe à sa partie inférieure et coulissant librement dans des guides 73 faisant corps avec le levier. 



  Cette tige est soumise à l'action de pression d'un ressort 74 qui tend   à la,déplacer   vers le bas. 



   La pièce 63 est munie d'une rainure longitudinale dans laquelle coulisse librement une pièce 75 pourvue à une de ses extrémités, de deux mâchoires 76 soumises à l'action de ressorts 77 qui tendent à les fermer. Sur la pièce 75 est également fixé un grain 78 destiné à   cooperer   avec la roue à rochet 69. 



   La pièce 75 est, en outre, munie d'une rainure longitudinale 79 destinée à livrer passage au feuillard 80. Une pièce en forme de pont 81 surmonte l'ensemble des pièces 63 et 75 et est fixée de part et d'autre de celles-ci sur le bâti 1 au moyen de boulons 82. 



   Sur la pièce 81 est articulée une biellette 83 qui est reliée, par son autre extrémité, à, la pièce 75. 



   La machine pour la fabrication de clous hors tôle, construite comme décrit ci-dessus, à titre d'exemple, fonctionne de la manière suivante :
Le plan de coupe de la cisaille 39 est représenté par la ligne   A-B   (fig. 2) et la barre ou feuillard à découper 80 est présentée à la cisaille tantôt   en Fl,   tant8t en F2. C'est par 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 une rotation du mécanisme porte-barre autour de l'axe verticàl 66 situé sur l'axe de symétrie 5 de la ma chine et derrière le plan de cisaillement   A-B,   que l'on peut découper alternativement. en Fl d'abord et en F2 ensuite, les ébauches triangulaires El et E2 que deux marteaux opposés viennent frapper à la base pour les convertir en des clous (fig.3). 



   Avant la mise en marche de la machine, on introduit le feuillard 80 dans la rainure 19, prévue à cette fin, dans la pièce 75, et l'on fait avancer le feuillard jusqu'à sa rencontre avec les butées 48 de la cisaille. 



   Les butées 48 auront été réglées préalablement en les déplaçant à l'encontre de l'action des ressorts 52 de manière à admettre sous la cisaille la quantité de métal nécessaire à la formation du type de clous que l'on désire fabriquer. Avant d'atteindre les butées, le feuillard rencontre les mâchoires de pince 76 et ouvre celles-ci tout en leur permettant d'exercer ensuite une pression horizontale à frottement doux sur ses bords. 



   A ce moment, la machine est mise en marche, et à cet effet on met en rotation l'arbre principal 2 (fig. 5 et 6). Cette rotation a pour effet d'entrainer les arbres 8, par l'intermédiaire des pignons 6 et 7. Chacune des cames 11 étant solidaire de chacun des deux arbres 8, participe à cette rotation et imprime un mouvement alternatif transversal à la pièce 59, ce qui a pour effet d'amener alternativement et successivement le support 63 dans les positions Fl et 92 (fig. 2). 



   Lorsque le f-euillard se trouve par exemple dans la position F1, la tête de cisaille descend sous l'action de la bielle   18, qui est entrainée par le maneton 3 de l'arbre 2 ; ci-   saille tranche alors la première ébauche triangulaire E1 (fig. 



  2 et 4). La lame de cisaille 39 continue sa course descendante et entraine l'ébauche le long de la face avant de la presse fixe 58 jusqu'au moment où celle-ci rencontre la rainure-matrice 84 dans laquelle elle est engagée sous l'impulsion d'une des 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 deux butées mobiles   48. A   ce moment, la came 30 provoque l'avancement de la tige 32 qui, en venant s'introduire entre les butées 48, vient exercer une pression sur la pointe de l'ébauche et maintient celle-ci en place pendant le mouvement de remontée qu'exécute la tête de cisaille. Ce mouvement de remontée de la cisaille est provoqué par la course descendante du maneton 3, ce qui a également pour effet d'exercer une pression vers l'avani sur le mouton principal 22, par l'intermédiaire du talon 20 et de la biellette 21.

   La presse mobile 23 portée par le mouton 22, est amenée ainsi au contact de l'ébauche et comprime celle-ci dans les rainures-matrices 84 dont cette presse et la pressefixe 58 sont pourvues, tout en laissant libre la pointe de l'ébauche (fig.9) qui a été libérée de la tige 32 par suite du recul de celle-ci sous l'effet de la came 30. Immédiatement après la compression de l'ébauche, qui donne à cette ébauche une forme cylindrique, le marteau 16 de gauche entre en action sous l'effet du maneton 10 qui le commande et comprime la base de l'ébauche pour former la tête du clou ainsi terminé.

   Afin de libérer ce clou, la presse 23 recule en étant entrainée par le mouton 22, et emporte avec elle, le clou formé qui est reste engagé dans la rainure 84 dont elle est munie; un   léger   mouvement en avant de la tige 32 vient donner une impulsion au clou, qui est chassé de cette rainure et tombe dans un réceptacle prévu sous la machine. 



   Pendant la seconde partie des opérations effectuées comme décrit ci-dessus, le dispositif porte-barre s'est déplacé vers la droite sous l'effet des cames 11, pour se mettre dans la position F2, préparatoire à la découpe de l'ébauche suivante   E2   (fig.l). 



   Sous l'effet de ce déplacement du support 59, la pièce 63 est entrainée dans un mouvement en arc de cercle autour du point 66   (fig.l,2,5   et 6). Ce mouvement du dispositif portebarre entraine la biellette 83 suivant un angle plus grand que celui correspondant au déplacement de la pièce 63, étant donné 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 son plus pe tit rayon et oblige la pièce 75, lors de la première moitié de sa course de "c" en "d"   (fig.l)   de coulisser dans la pièce 63, d'une quantité égale à "a" et cela dans le sens de la flèche F. Ce coulissement de la pièce 75 entraine le grain 78 qui en est solidaire et tend à faire tourner la roue à rochet 69. La rotation de celle-ci est toutefois empêchée par le corbeau 70, ce qui provoque le soulèvement de cette extrémité du levier 68 pour livrer passage au grain 78.

   Ce mouvement du levier 68 provoque l'abaissement de son extrémité portant le pointeau 72 qui s'engage légèrement dans le feuillard et empêche celui-ci de participer au mouvement de recul de la pièce 75 dans laquelle il se trouve engagé tout en permettant aux pinces 76 qui font corps avec la pièce 75 de glisser à   frottement   doux le long des côtés-du feuillard. Pendant l'accomplissement du trajet final de sa course amenant la pièce dans la position   F2,   la biellette 83 accomplit également la seconde moitié de sa course et se déplace angulairement de "d" en   "e",   ce qui a pour conséquence de faire coulisser la pièce 75 dans la pièce 63, dans le sens de la flèche G et cela également d'une quantité égale à "a". 



   Par suite de ce mouvement en avant de la pièce 75, le grain 78 est à nouveau engagé normalement avec la roue à rochet 69, qui est libre de tourner dans le sens que lui imprime cet ergot et provoque le soulèvement du pointeau 72 et par conséquent, la libération du feuillard qui peut dès lors participer au mouvement d'avancement de la pièce 75, grâce aux pinces 76 et s'introduire sous la lame de cisaille 39, de la quantité nécessaire à la formation du clou suivant. A partir de ce moment, la cisaille, les presses et le marteau 16 de droite entrent en action et terminent le'clou suivant. 



   Le cycle de formation de deux clous s'accomplit, comme décrit ci-dessus, pendant une rotation complète de l'arbre principal 2. 



   Outre les réglages prévus et mentionnés ci-dessus,la ma- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 chine offre de larges possibilités d'ajustement pour la fabrication d'une gamme de clous dont les caractéristiques peuvent varier de manière très appréciable. 



   C'est ainsi par exemple que la conformation des triangles des ébauches peut être modifiée en déplaçant le point d'oscillation 66 tout en maintenant constant le déplacement horizontal C-D (fig.2) du mécanisme porte-barre; de ce fait on modifie l'angle   [alpha]   et partant les angles   [alpha]   1 et   [alpha]   2. 



   On peut également, en modifiant les cames 11, modifier la course C-D et de ce fait également les caractéristiques des ébauches. 



   Il est aisé de se rendre compte, par ce qui précède, que la machine, objet de l'invention, présente des avantages notables sur celles existantes; en effet, par suite de sa construction symétrique, la plupart de ses éléments mobiles peuvent être actionnés par paires, de sorte que ces éléments s'équilibrent mutuellement et permettent de ce fait une augmentation appréciable de la vitesse de fonctionnement; cette augmentation est en outre rendue possible par suite du faible déplacement des éléments en mouvement et de la faible masse de ceux-ci. 



   Enfin, du fait que la machine produit deux clous par rotation de l'arbre principal, que son alimentation en feuillard se fait de manière continue et que les ébauches sont découpées dans une bande de grande longueur débitée par une bobine ou rouleau, sa capacité de production est encore accrue.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Machine for the manufacture of nails out of sheet metal.



   The present invention relates to, machines for the manufacture of nails outside t8le.



   Machines of this type are already known in which use is made either of hot or cold rolled strips, or of sheets sheared first into strips, the width of these strips or of these strips being a little greater than the length of the strip. nail to get.



   All of these machines have only one hammer and only deliver one nail with each rotation of the main shaft.



  They work as follows:
The axis of the strip or of the strip forms a certain angle with the axis of the machine; angle is adjustable and its value depends on the dimensions and the shape desired for the nails to be obtained. The shears act in a plane perfectly perpendicular to the axis of the machine and thereby cuts a first triangular blank. To form the e-

 <Desc / Clms Page number 2>

 Next draft, the strip is rotated by 180 around its axis and it is advanced again under the shears and so on until the strip is exhausted. These triangles, thus cut out, fall, one by one, between guides; hammer then strikes their base to force the heads of the nails thus finished.



   These machines have a relatively low operating speed, because, at each revolution of the main shaft, it is necessary to achieve a rotation of 1800 of the entire bar-carrying mechanism, and to provide a stop after each cut. The inertia of the moving parts is important.



   As soon as you want to exceed 300 revolutions per minute, the machine no longer works correctly.



   Another drawback associated with the use of existing machines lies in the fact that the cutting of the sheets into strips, or the cutting of the strip, requires complé.nentaires operations and additional tools and that the introduction of these successive strips into machine, is a waste of time and requires constant and uninterrupted monitoring.



   The object of the present invention is to remedy these drawbacks and to provide a machine for the manufacture of non-t8le nails with high efficiency and continuous operation.



   With a view to achieving this aim, this machine is characterized essentially in that it comprises means by which the strip of strip to be cut is presented alternately on either side of the longitudinal axis of the machine, obliquely by relative to the shear plane, so that the successively cut blanks have a triangular shape.



   In the practical embodiment of the invention, this operation is achieved by the reciprocating movement in the horizontal plane of the bar-carrying mechanism around a point

 <Desc / Clms Page number 3>

 articulation located on the longitudinal axis and symmetry of the machine.



   On the other hand, the machine, object of the invention, comprises two hammers for forming the heads, which are arranged on either side of the longitudinal axis of the machine and which act alternately on the successive blanks.



   The accompanying drawings are intended to show by way of an exemplary embodiment how the invention can be carried out in practice.



   FIG. 1 schematically shows the device for feeding and presenting the strip under the shears.



   FIG. 2 schematically shows the transverse reciprocating movement printed on the strip in order to cut it into triangles.



   Figure 3 shows one of the blanks cut out and Figure 4 is intended to show how these blanks are taken from the tape.



   Figure 5 is a schematic plan view of the assembly of a machine constructed according to the invention.



   Figure 6 is a side view partially in section and in elevation of this machine.



   Figures 7,8 and 9 are detail views.



   In these drawings, 1 denotes the machine frame and 2 the main drive shaft. This shaft which carries, .at its central part, a crankpin 3 is supported on either side of this crankpin by bearings 4 integral with the frame of the machine. The two ends of the shaft 2 are supported by bearings not shown in the drawings. One of these ends carries a control pulley, the other a flywheel, both also not shown.



   The crankpin 3 of the shaft 2 is located in the longitudinal axis and of symmetry 5 of the machine and on either side of this axis; the shaft 2 carries, wedged on it, on each side of the longitudinal axis 5, a cone pinion 6; each of the pinions 6 meshes with another pinion 7 whose diameter is equal to double / of

 <Desc / Clms Page number 4>

 that of the pinions 6.



   Each pinion 7 is carried by a shaft 8. The shafts 8 are both supported by bearings 9 made of cast iron with the frame and each carry a crank pin 10 and a cam 11.



   'With the crankpins 10 cooperate, by means of links 12 and 13, sheep 14 and 15 which are each provided with a hammer 16 intended to form the heads of the nails.



   The crankpin 3 of the main shaft controls, by means of a connecting rod 18, (fig. 6), a balance 17 which can oscillate in bearings 19 provided for this purpose on the frame of the machine, and controls on the other hand, by a heel 20 and a rod 21, the translational movement of the main ram 22. This ram carries, at its front end, the mobile press 23 which is fixed thereto by a clamp 24. A window 25, pra - Ticked in the sheep 22, delivers passage to the enclosed end of the fork of a lever 26 carried by a shaft 27 which is supported by two bearings 28 fixed to the underside of the frame.



   A roller lever 29 wedged on the shaft 28, cooperates with a cam 30 which is fixed to one of the pinions 6 and which rotates while being integral with this pinion, with the shaft 2.



   The fork of the lever 26 engages in a groove formed in a sleeve 31 mounted freely on a rod 32 which carries a shoulder 33.



   A spring 34 is mounted between the sleeve 31 and the shoulder 33.



   The mobile press 23 can be adjusted by means of a screw 35 provided with a knurled head 36 and housed in a support 37 integral with the main ram. The movable press 23 and the adjustment screw 35 are provided with a bore which passes right through them along their longitudinal axis and which serves as a passage for a rod 32 which preferably has a square section.



   The balance 17 is provided, at its front part, with a blade holder head 38 which constitutes the shears of the machine. The

 <Desc / Clms Page number 5>

 shear blade 39 is housed in a groove 40 (fig.6,7 and 8) and is held there by a clamp 41. The height adjustment of the blade 39 is made by means of a screw 42 with a lock nut 43 .



   Below the blade 39 and on either side of the latter are two adjustable stops 44 which each extend upwards by an arm 45; arm is fixed to the clamp 41 by means of screws 46. On the internal face of the arms 45 is provided a projection 47 which is located between the two screws 46 and which is intended to ensure the adjustment of the distance between the stops 44. This adjustment is obtained by oscillating the arms 45 with the protrusions 47 as a fulcrum in order to put them in a suitable position and then fixing them in this position by means of the screws 46.



   The shear head further comprises two stops 48 extended by arms 49, connected to a rod 50. The rods 50 both pass through the shear head and carry on the outside thereof, a small lever 51 subjected. to the action of a spring 52.



   The pressing action of the springs 52 is regulated by screws 53, housed in projections 54.



   The adjustment of the amplitude of the backward movement of each of the stops 48 is obtained by means of an eccentric 55 carried by a rod 56 and controlled by a knurled button 57 located outside the shear head.



   A fixed press 58 cooperates with the mobile press 23 and is supported by the frame which is provided for this purpose with a suitable housing.



   An automatic feed device is also provided at the front of the machine. This consists of a cross member 59 which is guided by supports 60 integral with the frame. Each of the ends of this cross member carries a roller 61 intended to cooperate with the cams 11. At its central part, the cross member 59 is provided with a housing to form

 <Desc / Clms Page number 6>

 cylindrical in which can oscillate, horizontally and freely, a part 63 carried at its front end by a bracket 64 whose lower part is connected, by means of a rod 65, to a movable oscillation point 66, provided on the face lower part of the machine frame.



   On journals 67, provided on the part 63, oscillates a lever 68, provided at its front end, with a small ratchet wheel 69 with which a corbel 70 cooperates under the action of a spring 71 which tends to hold the crow's beak in contact with the ratchet wheel.



   At its other end, the lever 68 carries a vertical rod 72 provided with a point at its lower part and sliding freely in guides 73 forming part of the lever.



  This rod is subjected to the pressing action of a spring 74 which tends to move it downwards.



   The part 63 is provided with a longitudinal groove in which slides freely a part 75 provided at one of its ends with two jaws 76 subjected to the action of springs 77 which tend to close them. On the part 75 is also fixed a grain 78 intended to cooperate with the ratchet wheel 69.



   The part 75 is, moreover, provided with a longitudinal groove 79 intended to provide passage for the strip 80. A part in the form of a bridge 81 surmounts all the parts 63 and 75 and is fixed on either side of those. here on frame 1 by means of bolts 82.



   On the part 81 is articulated a link 83 which is connected, by its other end, to the part 75.



   The machine for making nails out of sheet metal, constructed as described above, by way of example, works as follows:
The cutting plane of the shear 39 is represented by the line A-B (FIG. 2) and the bar or strip to be cut 80 is presented to the shears sometimes in Fl, sometimes in F2. It is by

 <Desc / Clms Page number 7>

 a rotation of the bar-carrying mechanism around the vertical axis 66 located on the axis of symmetry 5 of the machine and behind the shear plane A-B, which can be cut alternately. in Fl first and in F2 then, the triangular blanks El and E2 that two opposite hammers strike at the base to convert them into nails (fig.3).



   Before starting the machine, the strip 80 is introduced into the groove 19, provided for this purpose, in the part 75, and the strip is advanced until it meets the stops 48 of the shear.



   The stops 48 will have been adjusted beforehand by moving them against the action of the springs 52 so as to admit under the shears the quantity of metal necessary for the formation of the type of nails which one wishes to manufacture. Before reaching the stops, the strip meets the gripper jaws 76 and opens the latter while allowing them then to exert a horizontal pressure with gentle friction on its edges.



   At this moment, the machine is started, and for this purpose the main shaft 2 is rotated (fig. 5 and 6). This rotation has the effect of driving the shafts 8, by means of the pinions 6 and 7. Each of the cams 11 being integral with each of the two shafts 8, participates in this rotation and imparts a reciprocating movement transverse to the part 59, which has the effect of bringing the support 63 alternately and successively into positions F1 and 92 (FIG. 2).



   When the f-euillard is for example in position F1, the shear head descends under the action of the connecting rod 18, which is driven by the crankpin 3 of the shaft 2; ci- saille then slices the first triangular blank E1 (fig.



  2 and 4). The shear blade 39 continues its downward stroke and drives the blank along the front face of the stationary press 58 until the latter meets the die-groove 84 in which it is engaged under the impetus of one of the

 <Desc / Clms Page number 8>

 two movable stops 48. At this moment, the cam 30 causes the advance of the rod 32 which, by entering between the stops 48, exerts pressure on the tip of the blank and keeps it in place during the ascent movement performed by the shear head. This upward movement of the shears is caused by the downward stroke of the crankpin 3, which also has the effect of exerting forward pressure on the main ram 22, via the heel 20 and the connecting rod 21 .

   The mobile press 23 carried by the ram 22, is thus brought into contact with the blank and compresses the latter in the die-grooves 84 with which this press and the fixed press 58 are provided, while leaving the tip of the blank free. (fig.9) which has been released from the rod 32 as a result of the latter's recoil under the effect of the cam 30. Immediately after the compression of the blank, which gives this blank a cylindrical shape, the hammer 16 on the left comes into action under the effect of the crankpin 10 which controls it and compresses the base of the blank to form the head of the nail thus finished.

   In order to release this nail, the press 23 moves back while being driven by the ram 22, and carries with it the formed nail which remains engaged in the groove 84 with which it is provided; a slight forward movement of the rod 32 gives an impulse to the nail, which is driven from this groove and falls into a receptacle provided under the machine.



   During the second part of the operations carried out as described above, the bar-holder device has moved to the right under the effect of the cams 11, to move to position F2, preparatory to cutting the next blank E2 (fig.l).



   Under the effect of this movement of the support 59, the part 63 is driven in an arcuate movement around the point 66 (fig.l, 2,5 and 6). This movement of the bar holder device drives the link 83 at an angle greater than that corresponding to the movement of the part 63, given

 <Desc / Clms Page number 9>

 its smallest radius and obliges the part 75, during the first half of its travel from "c" to "d" (fig.l) to slide in the part 63, by an amount equal to "a" and this in the direction of arrow F. This sliding of the part 75 causes the grain 78 which is integral with it and tends to rotate the ratchet wheel 69. The rotation of the latter is however prevented by the corbel 70, which causes the lifting of this end of the lever 68 to allow passage to the grain 78.

   This movement of the lever 68 causes the lowering of its end carrying the needle 72 which engages slightly in the strip and prevents the latter from participating in the backward movement of the part 75 in which it is engaged while allowing the grippers 76 which are integral with the part 75 to slide gently along the sides of the strip. During the completion of the final path of its stroke bringing the part to position F2, the rod 83 also completes the second half of its stroke and moves angularly from "d" to "e", which has the consequence of sliding the part 75 in the part 63, in the direction of the arrow G and that also of a quantity equal to "a".



   As a result of this forward movement of the part 75, the grain 78 is again engaged normally with the ratchet wheel 69, which is free to turn in the direction imparted to it by this lug and causes the lifting of the needle 72 and consequently , the release of the strip which can therefore participate in the movement of advance of the part 75, thanks to the clamps 76 and be introduced under the shear blade 39, the quantity necessary for the formation of the next nail. From this moment the shears, the presses and the hammer 16 on the right come into action and finish the next nail.



   The cycle of forming two nails is accomplished, as described above, during one complete rotation of the main shaft 2.



   In addition to the settings provided and mentioned above, the ma-

 <Desc / Clms Page number 10>

 china offers wide adjustment possibilities for the manufacture of a range of nails whose characteristics can vary very appreciably.



   It is thus for example that the conformation of the triangles of the blanks can be modified by moving the point of oscillation 66 while maintaining constant the horizontal displacement C-D (fig.2) of the bar-holder mechanism; therefore we modify the angle [alpha] and hence the angles [alpha] 1 and [alpha] 2.



   It is also possible, by modifying the cams 11, to modify the stroke C-D and therefore also the characteristics of the blanks.



   It is easy to realize, from the above, that the machine, object of the invention, has significant advantages over existing ones; in fact, due to its symmetrical construction, most of its movable elements can be operated in pairs, so that these elements balance each other out and thereby allow an appreciable increase in the operating speed; this increase is also made possible as a result of the low displacement of the moving elements and the low mass thereof.



   Finally, due to the fact that the machine produces two nails by rotation of the main shaft, that its strip feed is done continuously and that the blanks are cut from a long strip fed by a coil or roll, its capacity of production is further increased.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t i o n s . R e v e n d i c a t i o n s. I/ Machine pour la fabrication de clous hors tôle, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens par lesquels la bande de feuillard à découper est présentée alternativement de part et d'autre de l'axe longitudinal de la machine, obliquement par rapport au plan de cisaillement de telle sorte que les ébauches découpées successivement de la bande de feuillard ont une forme triangu- laire. <Desc/Clms Page number 11> I / Machine for the manufacture of nails out of sheet metal, characterized in that it comprises means by which the strip of strip to be cut is presented alternately on either side of the longitudinal axis of the machine, obliquely with respect to the shear plane such that the blanks cut successively from the strip of strip have a triangular shape. <Desc / Clms Page number 11> 2/ Machine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la bande de feuillard est amenée alternativement de part et d'autre de l'axe longitudinal de la machine par un déplacement alterna- tif du dispositif porte-barre dans le plan horizontal autour d'un point d'articulation qui peut pêtre rendu déplaçable situé sur l'axe longitudinal de la machine. 2 / Machine according to claim 1, characterized in that the strip is brought alternately on either side of the longitudinal axis of the machine by reciprocating displacement of the bar holder device in the horizontal plane around d 'an articulation point which can be made movable located on the longitudinal axis of the machine. 3/ Machine suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce qu'elle comprend deux marteaux qui servent à la formation des têtes des clous, qui sont disposés de part et d'autre de l'axe longitudinal de la machine et qui agissent alternativement sur la base des ébauches successives. 3 / Machine according to claims 1 and 2, characterized in that it comprises two hammers which are used for forming the heads of the nails, which are arranged on either side of the longitudinal axis of the machine and which act alternately on the basis of successive sketches. 4/ Machine suivant les revendications 1,2 et 3, caractérisée en ce que le mouvement de la cisaille et des marteaux est dérivé d'un arbre principal de commande commun d'une manière telle que cet arbre détermine, par une seule rotation, la formation de deux clous. 4 / Machine according to claims 1,2 and 3, characterized in that the movement of the shears and hammers is derived from a common main control shaft in such a way that this shaft determines, by a single rotation, the formation of two nails. 5/ Machine suivant les revendications 1 à 4, caractérisée eh ce que l'arbre de commande principal (2) commande deux arbres (8) qui portent chacun un maneton (10) et une came (11), les manetons produisant l'actionnement, par exemple par des biel- lettes, de moutons munis chacun d'un marteau tandis que les cames (11) agissent sur une traverse (59)qui porte le support du feuillard, lequel est amené alternativement de part et d'au- tre de l'axe longitudinal de la machine par le mouvement alter- natif de la traverse (59). 5 / Machine according to claims 1 to 4, characterized eh that the main control shaft (2) controls two shafts (8) which each carry a crank pin (10) and a cam (11), the crankpins producing the actuation , for example by connecting rods, of sheep each provided with a hammer while the cams (11) act on a cross member (59) which carries the support of the strip, which is brought alternately from either side. of the longitudinal axis of the machine by the reciprocating movement of the cross member (59). 6/ Machine suivant les revendications 1,2 et 3, caractérisée en ce que l'arbre principal est muni d'un maneton (3) qui déter- mine le mouvement d'un balancier oscillant (17) portant la lame de cisaille et qui commande, en outre, le mouvement de tr-ans- lation du mouton principal mobile portant la presse mobile (23). 6 / Machine according to claims 1, 2 and 3, characterized in that the main shaft is provided with a crank pin (3) which determines the movement of an oscillating beam (17) carrying the shear blade and which furthermore controls the tr-anslation movement of the movable main ram carrying the movable press (23). 7/ Machine suivant les revendications 1 à 3 et 6, caractérisée en ce que la tête de la cisaille porte des butées (48) dont la position peut être réglée afin de faire varier la quantité de matière servant à former l'ébauche. <Desc/Clms Page number 12> 7 / Machine according to claims 1 to 3 and 6, characterized in that the head of the shear carries stops (48) whose position can be adjusted to vary the amount of material used to form the blank. <Desc / Clms Page number 12> 8/Machine suivant les revendications 1 à 5,caractérisée en ce que la traverse (59) est pourvue d'un logement cylindrique dans lequel peut osciller horizontalement une pièce (63) reliée par une tringle (65) à un point d'oscillation (66). 8 / Machine according to claims 1 to 5, characterized in that the cross member (59) is provided with a cylindrical housing in which can oscillate horizontally a part (63) connected by a rod (65) to a point of oscillation ( 66). 9/ Machine suivant les revendications 1 à 5 et 8, caractérisée en ce que la pièce (63) est munie d'une rainure dans laquelle peut coulisser une pièce (75) qui est pourvue à l'une de ses extrémités de deux machoires soumises à l'action de ressorts et qui est également munie d'une rainure longitudinale pour le passage du feuillard. 9 / Machine according to claims 1 to 5 and 8, characterized in that the part (63) is provided with a groove in which can slide a part (75) which is provided at one of its ends with two subjected jaws to the action of springs and which is also provided with a longitudinal groove for the passage of the strip. 10/Machine suivant les revendications 1 à 5 et 8 et 9, caractérisée en ce qu'une pièce fixe (81) en forme de pont surmonte l'ensemble des pièces (63 et 75) et en ce que sur cette pièce (SI) s'articule une biellette (83) qui est reliée par son autre extrémité à la pièce (75). 10 / Machine according to claims 1 to 5 and 8 and 9, characterized in that a fixed part (81) in the form of a bridge surmounts all the parts (63 and 75) and in that on this part (SI) is articulated a link (83) which is connected by its other end to the part (75). Il/ Machine suivant les revendications 1 à 5 et 8 à 10, caractérisée en ce que sur des tourillons portés par la pièce (63) peut osciller un levier (68) qui est muni vers l'avant d'une roue à rochet (69) avec laquelle coopère un corbeau (70) qui tend à être maintenu, par exemple par un ressort, en contact avec la roue à rochet. Il / Machine according to claims 1 to 5 and 8 to 10, characterized in that on journals carried by the part (63) can oscillate a lever (68) which is provided towards the front with a ratchet wheel (69 ) with which cooperates a corbel (70) which tends to be maintained, for example by a spring, in contact with the ratchet wheel. 12/ Machine suivant les revendications 1 à, 5 et 8 à II, carac- térisée en ce que la pièce (75) portant la rainure du feuillard tend dans une première partie de sa course, à entrainer, lors de son coulissement, par exemple au moyen d'un grain (78) la roue à rochet (69) dont la rotation est toutefois empêchée par le corbeau (70), ce qui provoque le soulèvement de l'une des extrémités du levier (68) en livrant passage au corbeau (78) de sorte que l'autre extrémité du levier (68) portant un pointeau (72) s'abaisse et que ce pointeau s'engage dans le feuillard et empêche celui-ci de participer au mouvement de recul de la pièce (75). 12 / Machine according to claims 1 to, 5 and 8 to II, charac- terized in that the part (75) carrying the groove of the strip tends in a first part of its stroke, to cause, during its sliding, for example by means of a grain (78) the ratchet wheel (69), the rotation of which is however prevented by the corbel (70), which causes the lifting of one of the ends of the lever (68) giving passage to the corbel (78) so that the other end of the lever (68) carrying a needle (72) is lowered and this needle engages in the strip and prevents the latter from participating in the backward movement of the part (75 ). 13/ Machine suivant les revendications 1 à. 3, caractérisée en ce que lorsque l'ébauche a été découpée, une tige (32) est <Desc/Clms Page number 13> avancée et vient exercer une pression sur la pointe de celle-ci et en ce que, ensuite, la presse mobile est également mise en contact avec l'ébauche et comprime celle-ci dans une ra nure matrice, tandis que la point-e de l'ébauche est laissée libre. 13 / Machine according to claims 1 to. 3, characterized in that when the blank has been cut out, a rod (32) is <Desc / Clms Page number 13> advanced and exerts pressure on the tip thereof and in that, then, the mobile press is also brought into contact with the blank and compresses the latter in a die groove, while the point-e of the blank is left free. I4/ Machine suivant les revendications 1 à 3 et 13, caractérisée en ce que, immédiatement après la compression de l'ébauche, l'un des marteaux entre en action et comprime la base de l'ébauche pour former la tête du clou. I4 / Machine according to claims 1 to 3 and 13, characterized in that immediately after the compression of the blank, one of the hammers comes into action and compresses the base of the blank to form the head of the nail. 15/Machine suivant les revendications 1 à 3 et 13 et 14, carac- térisée en ce que pour permettre la libération du clou, la presse (23) recule et emporte avec elle le clou formé et en ce qu'une légère avance de la tige (32) donne une impulsion au clou d qui est chassé de la rainure-poinçon et tombe, par exemple dans un réceptacle. 15 / Machine according to claims 1 to 3 and 13 and 14, charac- terized in that to allow the release of the nail, the press (23) moves back and takes with it the nail formed and in that a slight advance of the rod (32) gives an impulse to the nail d which is driven out of the punch groove and falls, for example into a receptacle. I6/ Machine suivant les revendications 1 à 15, en substance comme décrite et représentée aux dessins annexés. I6 / Machine according to claims 1 to 15, substantially as described and shown in the accompanying drawings. @ @
BE436339D BE436339A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE436339A true BE436339A (en)

Family

ID=95028

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE436339D BE436339A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE436339A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0383704A1 (en) Driving device for web, sheet or threadmaterial
BE436339A (en)
CH665368A5 (en) FORMING MACHINE WITH REMOVABLE TOOL.
CH267776A (en) Press for stamping sheet materials.
BE534183A (en)
FR2776546A1 (en) Motor driven tools for precrimping and crimping vehicle panel edges
CH292158A (en) Machine for making saw blades.
BE529973A (en)
BE417726A (en)
FR2546778A1 (en) Automatic machine for upsetting rod-type workpieces in two directions
FR2662105A1 (en) Squaring method and device for shearing metal sheets
BE824014A (en) UPGRADES TO DISCHARGE MACHINES
BE494537A (en)
BE353259A (en)
BE528485A (en)
EP0380452B1 (en) Method and apparatus for making ornamental chains with cylindrical helix links
CH108164A (en) Machine for wrapping caramels, sugar cubes, etc.
FR2538285A1 (en) WELDING UNIT FOR THE WELDING OF CONTACTS, PREFERABLY PROFILES, ON A SUPPORT
SU54900A1 (en) Horizontal forging machine
CH267696A (en) Method for binding a block of free sheets each having a row of holes, and machine for implementing said method.
CH283502A (en) Process for hot manufacturing of a metal object, machine for implementing this process, and object obtained according to this process.
BE464574A (en)
BE367764A (en)
BE354703A (en)
BE526145A (en)