BE406102A - - Google Patents

Info

Publication number
BE406102A
BE406102A BE406102DA BE406102A BE 406102 A BE406102 A BE 406102A BE 406102D A BE406102D A BE 406102DA BE 406102 A BE406102 A BE 406102A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
chamber
liquid fuel
engine
gas
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE406102A publication Critical patent/BE406102A/fr

Links

Landscapes

  • Output Control And Ontrol Of Special Type Engine (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à des moteurs à combustion interne; elle a pour but la   création   d'un appa- reil pour la transformation d'un combustible liquide appro- prié   Quelconque   en un gaz pouvant être employé en combinai- son avec une quantité appropriée d'air comme agent oom- bustible pour la propulsion des moteurs de ce genre. Jusqu'à ce jour on oonsidérait comme impossible l'emploi avantageux des huiles lourdes dans un moteur à essence.

   Cette   inven-   tion en assure l'emploi avec   succès,   le gaz pour le moteur étant produit et purifié au fur et à mesure des besoins du moteur. selon l'invention l'appareil pour la transformation du combustible liquide en gaz pouvant être employé dans des moteurs à combustion interne comprend une entrée pour le combustible liquide, une chambre de chauffage dans laquelle le combustible est introduit et dans laquelle il est gazéifié, et une sortie pour amener le combustible gazeux au moteur. 



  " Appareil de transformation des combustibles liquides sous la forme gazeuse pour moteurs à combustion interne ". 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le combustible liquide est introduit dans la   chamor@   de préférence à l'état pulvérisé ou atomisé, et il y injecté ou induit selon les besoins du moteur, sans air, ou avec une faible quantité d'air, insuffisante pour prov quer une combustion par contact avec les parois chaudes de la chambres une quantité additionnelle d'air étant admise, préférablement sous contrôle, entre la chambre génératrice à gaz et le moteur pour augmenter la proporti d'air par rapport au gaz.

   On peut chauffer la   chambre   gén ratrioe à gaz, par exemple, au moyen d'une forme   oonvena-   ble de ooke, ou d'une autre source appropriée de oonbus- tion lente, ou à l'aide de brûleurs à huile, ou de tous ai tres moyens de chauffage convenables Quelconques* De pré- férenoe, une chambre d'épuration ou un extracteur de gou- dron, de forme convenable, est prévu entre la chambre gêné ratrioe à gaz et le moteur pour empêcher l'admission de goudron au moteur en quantités suffisantes pour en   empêche   son fonotionnement satisfaisant et efficace. 



   On va décrire maintenant l'invention à titre dèxem- ple eu égard aux dessins annexés, dans lesquels 
La fig. 1 est une vue latérale de l'appareil de trans- formation selon l'invention, un côté de la chancre de ré- chauffage étant enlevé. 



   La fig. 2 est une vue en plan correspondant à la fig. 1. 



   La fig. 3 est une vue en détail à plus grande échelle, en partie en coupe, de la soupape mélangeuse de l'air et du combustible. 



   Les figs. 4,5 et 6 sont des vues schématiques de va- riantes selon l'invention. 



   Dans la forme d'exécution représentée par les figs. 1 et 2 l'appareil comprend une chambre de chauffage 1, une grille 2, un cendrier 3, un élément de réchauffage 4, des tuyaux de transformation 5, 5a et 5b, une soupape mélan- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 geuse d'air et de gaz et des chambres d'expansion et d'épu- ration 7 et 8. Le combustible liquide entre dans l'appareil en A, la quantité de oombustible qui passe étant réglée par une soupape (non représentée)   commandée   conjointement avec un papillon convenable queloonque au moteur. Le combustible traverse le gicleur 6a de la soupape mélangeuse 6 (fig. 3) et il est mélangé avec l'air aspiré à travers le tuyau 6b, dont le diamètre est de dimension telle que l'air passant pare tuyau n'est pas suffisant pour provoquer l'allumage ou pour maintenir la combustion.

   L'air et le combustible li- quide passent alors à l'élément de réohauffage 4, où ils sont réohauffés à l'aide d'un feu fourni par de l'anthracite conte- nu dans la chambre de chauffage 1. Le combustible liquide est partiellement gazéifié dans l'élément 4 et ensuite   !il   passe aux tuyaux de transformation 5 et 5a . Le combustible, après avoir traversé les tuyaux 5 et 5a, passe, maintenant sous forme de gaz, dans la chambre 7 et 7a. Le goudron que oontient le gaz se dépose dans la chambre d'épuration 7, après quoi le gaz passe au tuyau de transformation 5b par l'orifice 7b. Le gaz traverse le tuyau 5b disposé dans la chambre de chauffage et en quittant la chambre 1, il entre dans la chambre d'épuration 8 en 8a, qui reçoit toutes ou presque toutes les poussières de charbon. Ensuite le gaz est envoyé par le tuyau B au papillon du moteur.

   L'air addition- nel nécessaire à la combustion du gaz est ajouté au papillon par l'action de la dépression du moteur. Le combustible li- quide est de préférence fourni à l'appareil sous pression et, pour empêcher qu'il n'arrive une trop grande quantité de combustible à l'appareil avant le démarrage du moteur,la sou- pape mélangeuse 6 est oonstruite de façon telle que le com- bustible ne puisse atteindre l'appareil tant que le moteur est au repos. Lorsque le robinet d'alimentation du combustible liquide est ouvert, la pressioddans le réservoir de   oombusti   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ble refoule le combustible par le gioleur 6a de la   sou@   mélangeuse. Le combustible se heurte à l'angle supérieur   @   biais 60 du tuyau 6b et s'écoule vers le fond par celui et peut être réoupéré.

   Lorsque le moteur est mis en mou ment une certaine quantité d'air est aspirée par la dép sion à travers le tuyau   6b,   cette dépression aidant aus la sortie du combustible liquide du gioleur 6a, le   comb@   ble étant porté pardessus le dos de la partie   angulaire   par l'air sortant du tuyau 6b. Si on le désire, 1 en pourl introduire un robinet 9 pour permettre l'admission d'air auxiliaire à l'appareil en cas de besoin. Une porte de remplissage 10 est prévu pour renouveler la houille dans la chambre de chauffage 1. 



   Dans la formé d'exéoution représentée en fig. 4,   1'@   pareil comprend une chambre de chauffage 1, une grille 2 et une porte de remplissage, comme dans   l'exemple   précé- dent. Dans ce oas le combustible arrive par une soupape semblable à oelle indiquée en 6 sur les figs. 1 à 3. Le combustible et l'air descendent par le tuyau 11 dans un é ment cylindrique 12 à parois épaisses, pourvu d'un alésage 12a, duquel une rangée longitudinale de trous 13 a'étend jusqu'à la surface extérieure de l'élément 12. Ce dernier est   chauffée   l'anthracite et le   combustible   est "gazéifié en y entrant, le gaz combustible sortant par la rangée de trous 13 du membre 12.

   Le gaz combustible est alors aspiré par la dépression du moteur à travers la grille 2 dans la chambre 14, et de là passe par le tuyau 15, dans une cham- bre d'expansion et d'épuration (non représentée), et enfin atteint le papillon du moteur. La chambre+14 possède une porte de nettoyage. Une autre chambre 17 est prévue   au-des-   sous de la grille 2, cette chambre étant munie d'une porte de nettoyage 18 et d'une soupape calibrée à air 19. Dans ce cas, le gaz combustible se trouve en contact direct avec l'agent de chauffage. Les flèches X indiquent la direction 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 que prennent l'air et le gaz à travers l'appareil. 



   Dans la forme de construction représentée par la fig.5, l'appareil comprend une chambre de chauffage 1, une grille 2 et une porte de nettoyage 10, comme dans l'exemple préoé- dent. Le combustible liquide passe par une soupape mélangeu- se,pareille à oelle indiquée en 6 dans les figs. 1 à 3,à un tuyau 20, chauffé à   l'anthracite.   Le combustible est "gazéifié" dans le tuyau 20 et il passe par des trous 21, ménagés dans l'extrémité inférieure du tuyau, en contact direct avec le combustible de chauffage. Le gaz et l'air sont aspirés par la dépression du moteur,par le tuyau 23, dans une chambre d'expansion et d'épuration ,et passent ensuite au papillon du moteur, le ou les éléments inclinés 25 étant perforés ou bien arrangés pour permettre le passa- ge du gaz et de l'air.

   Une porte de nettoyage 24 est prévue dans la chambre 22 pour permettre le nettoyage de cette dernière. 



   La fig. 6 montre un   appareil   pareil à celui représenté en fig. 5,mais ici le tuyau d'alimentation ne s'étend pas dans le carter; il se termine à la partie supérieure de la chambre 1 et décharge ainsi le combustible directement et immédiatement dans la chambre . On peut pulvériser le   cent-   bustible pour en alimenter la   chancre,   et le tuyau   d'alimen-   tation peut être introduit par le oôté au lieu de l'être par le dessus. 



   Le gaz produit dans le générateur peut être introduit dans le moteur par aspiration ou, si on le désire,on peut l'envoyer au moteur sous pression à l'aide d'une pompe oon venable, ou encore on peut produire le gaz dans le généra- teur sous pression et lui permettre de s'échapper automati- quement dudit générateur par une ou plusieurs soupapes comman- dées d'une manière appropriée. 



   Le gaz produit est un gaz non-oondensable qui peut être 
 EMI5.1 
 ""A""",A..4 ., ..J.#..#. #.-# -N-- ..1.--------- 1 . i 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 dans les conditions ci-dessus décrites on peut assurer le démarrage d'un moteur à combustion interne "à froid" sans l'aide d'essence ou d'autre substance volatile. 



   L'appareil peut s'attacher à un moteur à essence quel- oonque sans modifications au moteur, et comme cet appareil est de petites dimensions et léger, il peut se monter dans toute position convenable. On peut faire usage du même système d'allumage que celui utilisé pour l'essenoe et aucun carburateur ni gioleurs ne sont   nécessaires.L'emploi   des chambres d'épuration assure que rien que du gaz pur n'arrive au moteur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to internal combustion engines; its aim is to create an apparatus for the transformation of any suitable liquid fuel into a gas which can be used in combination with a suitable quantity of air as a fuel for the propulsion of air. engines like this. Until now, the advantageous use of heavy oils in a gasoline engine has been considered impossible.

   This invention ensures its successful use, the gas for the engine being produced and purified as the engine needs it. according to the invention the apparatus for converting liquid fuel into gas which can be used in internal combustion engines comprises an inlet for the liquid fuel, a heating chamber into which the fuel is introduced and into which it is gasified, and an outlet for bringing gaseous fuel to the engine.



  "Apparatus for converting liquid fuels into gaseous form for internal combustion engines".

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The liquid fuel is introduced into the chamor @ preferably in the pulverized or atomized state, and it injected or induced therein according to the needs of the engine, without air, or with a small quantity of air, insufficient to cause combustion by contact with the hot walls of the chamber an additional quantity of air being admitted, preferably under control, between the gas generator chamber and the engine to increase the proportion of air relative to the gas.

   The gas generator chamber can be heated, for example, by means of a suitable form of ooke, or other suitable source of slow combustion, or by the aid of oil burners, or heaters. all have very suitable means of heating Any * Preferably, a purifying chamber or a tar extractor, of suitable shape, is provided between the impeded gas chamber and the engine to prevent the admission of tar to the engine in sufficient quantities to prevent it from functioning satisfactorily and efficiently.



   The invention will now be described by way of example with regard to the accompanying drawings, in which
Fig. 1 is a side view of the converter apparatus according to the invention with one side of the reheating chancre removed.



   Fig. 2 is a plan view corresponding to FIG. 1.



   Fig. 3 is an enlarged detail view, partly in section, of the air and fuel mixing valve.



   Figs. 4, 5 and 6 are schematic views of variants according to the invention.



   In the embodiment shown in FIGS. 1 and 2 the apparatus comprises a heating chamber 1, a grid 2, an ashtray 3, a heating element 4, transformation pipes 5, 5a and 5b, a mixing valve

 <Desc / Clms Page number 3>

 air and gas diffuser and expansion and purification chambers 7 and 8. The liquid fuel enters the apparatus at A, the quantity of fuel passing through being regulated by a controlled valve (not shown). together with a suitable throttle whatever the engine. The fuel passes through the nozzle 6a of the mixing valve 6 (fig. 3) and it is mixed with the air drawn in through the pipe 6b, the diameter of which is such that the air passing through the pipe is not sufficient. to cause ignition or to maintain combustion.

   The air and the liquid fuel then pass to the reheating element 4, where they are reheated using a fire supplied by anthracite contained in the heating chamber 1. The liquid fuel is partially gasified in element 4 and then it passes to processing pipes 5 and 5a. The fuel, after passing through pipes 5 and 5a, passes, now in the form of gas, into chambers 7 and 7a. The tar contained in the gas is deposited in the purification chamber 7, after which the gas passes to the transformation pipe 5b through the orifice 7b. The gas passes through the pipe 5b arranged in the heating chamber and on leaving the chamber 1, it enters the purification chamber 8 at 8a, which receives all or almost all of the coal dust. The gas is then sent through pipe B to the engine throttle.

   The additional air necessary for the combustion of the gas is added to the throttle by the action of the engine vacuum. The liquid fuel is preferably supplied to the apparatus under pressure and, to prevent too much fuel from reaching the apparatus before the engine is started, the mixing valve 6 is constructed of so that the fuel cannot reach the appliance while the engine is at rest. When the liquid fuel supply valve is open, the pressiod in the fuel tank

 <Desc / Clms Page number 4>

 ble delivers the fuel through the gioleur 6a of the blender. The fuel collides with the upper angle 60 of the pipe 6b and flows to the bottom through that and can be cut again.

   When the engine is started, a certain quantity of air is sucked in by the vacuum through the pipe 6b, this vacuum aus the exit of the liquid fuel from the gioleur 6a, the fuel being carried over the back of the cylinder. angular part by the air coming out of the pipe 6b. If desired, 1 in pourl introduce a valve 9 to allow the admission of auxiliary air to the device if necessary. A filling door 10 is provided to renew the coal in the heating chamber 1.



   In the exéoution formed shown in FIG. 4, 1 '@ the same comprises a heating chamber 1, a grid 2 and a filling door, as in the previous example. In this case the fuel arrives through a valve similar to the one indicated at 6 in figs. 1 to 3. The fuel and air descend through pipe 11 into a thick-walled cylindrical member 12, provided with a bore 12a, from which a longitudinal row of holes 13 extends to the outer surface of the tube. Element 12. The latter is heated the anthracite and the fuel is "gasified on entering it, the fuel gas exiting through the row of holes 13 of the member 12.

   The fuel gas is then sucked by the vacuum of the engine through the grid 2 in the chamber 14, and from there passes through the pipe 15, into an expansion and purification chamber (not shown), and finally reaches the engine throttle. Bedroom + 14 has a cleaning door. Another chamber 17 is provided below the grid 2, this chamber being provided with a cleaning door 18 and a calibrated air valve 19. In this case, the combustible gas is in direct contact with it. the heating agent. X arrows indicate direction

 <Desc / Clms Page number 5>

 that air and gas take up through the device.



   In the form of construction shown in Fig. 5, the apparatus comprises a heating chamber 1, a grid 2 and a cleaning door 10, as in the previous example. The liquid fuel passes through a mixing valve, similar to the one indicated at 6 in figs. 1 to 3, to a pipe 20, heated with anthracite. The fuel is "gasified" in the pipe 20 and it passes through holes 21, made in the lower end of the pipe, in direct contact with the heating fuel. The gas and the air are sucked by the vacuum of the engine, by the pipe 23, in an expansion and purification chamber, and then pass to the throttle of the engine, the inclined element or elements 25 being perforated or else arranged for allow the passage of gas and air.

   A cleaning door 24 is provided in the chamber 22 to allow cleaning of the latter.



   Fig. 6 shows an apparatus similar to that shown in FIG. 5, but here the supply pipe does not extend into the housing; it ends at the top of chamber 1 and thus discharges fuel directly and immediately into the chamber. The fuel can be sprayed to feed the canker, and the feed tube can be fed from the side instead of from the top.



   The gas produced in the generator can be introduced into the engine by suction or, if desired, it can be sent to the engine under pressure by means of a pump or the gas can be produced in the gas. generator under pressure and allow it to escape automatically from said generator by one or more valves controlled in an appropriate manner.



   The gas produced is a non-condensable gas which can be
 EMI5.1
 "" A "" ", A..4., ..J. # .. #. # .- # -N-- ..1 .--------- 1. I

 <Desc / Clms Page number 6>

 under the conditions described above, a "cold" internal combustion engine can be started without the aid of gasoline or other volatile substances.



   The device can be attached to any gasoline engine without modifications to the engine, and since this device is small and lightweight, it can be mounted in any convenient position. The same ignition system as that used for gasoline can be used and no carburettors or giblets are required. The use of purge chambers ensures that nothing but pure gas gets to the engine.


    

Claims (1)

RESUME L'invention est relative à un appareil pour trans- former du combustible liquide,comme l'huile lourde, en gaz pour son emploi dans des moteurs à combustion in- terne; elle*est caractérisée par le fait que le combusti- ble liquide est gazéifié dans une chambre (1) qui con- tient un moyen de chauffage à travers lequel le combusti- ble passe,le combustible gazéifié étant envoyé au moteur. ABSTRACT The invention relates to an apparatus for converting liquid fuel, such as heavy oil, into gas for use in internal combustion engines; it is characterized by the fact that the liquid fuel is gasified in a chamber (1) which contains a heating means through which the fuel passes, the gasified fuel being sent to the engine. L'invention peut-'-aussi être caractérisée par les particularités suivantes, considérées individuellement, ou en combinaison: 1.- Le combustible liquide est gazéifié en passant par un ou plusieurs tuyaux (5,5a) disposés dans une cham- bre (1). On peut disposer aussi un tuyau de réchauffage 4 en série avec les dits tuyaux (5,5a). The invention can also be characterized by the following features, considered individually, or in combination: 1.- The liquid fuel is gasified by passing through one or more pipes (5,5a) placed in a chamber (1). It is also possible to have a reheating pipe 4 in series with said pipes (5,5a). 2. - La chambre (1) est pourvue d'éléments tubulaires (11, 12 ou 20) entourés par l'agent de chauffage, le gaz combustible produit dans l'appareil étant aspiré directe- ment, à travers l'agent de chauffage jusqu'à la sortie. 2. - The chamber (1) is provided with tubular elements (11, 12 or 20) surrounded by the heating agent, the combustible gas produced in the apparatus being sucked directly, through the heating agent. until the exit. 3.- De l'air primaire est introduit dans le combusti- ble liquide entrant et y est mélangé, la proportion de oet air étant suffisamment faible pour empêcher l'allumage du <Desc/Clms Page number 7> mélange dans l'appareil. 3.- Primary air is introduced into the incoming liquid fuel and is mixed with it, the proportion of o and air being low enough to prevent ignition of the <Desc / Clms Page number 7> mix in the device. 4.- L'entrée dans la chambre (1) est pourvue d'une sou- pape mélangeuse (6) dans laquelle le combustible arrivant est pulvérisé par un gicleur (6a) et de l'air primaire est introduit dans une proportion qui est suffisamment faible pour empêoher l'allumage du mélange dans l'appareil. 4.- The inlet to the chamber (1) is provided with a mixing valve (6) in which the incoming fuel is sprayed by a nozzle (6a) and primary air is introduced in a proportion which is low enough to prevent ignition of the mixture in the appliance. 5. - Des moyens d'épuration (7,8) sont prévus pour l'en- lèvement de matières étrangères (comme par exemple le oarbo- ne de goudron) du combustible gazeux sortant. 5. - Purification means (7,8) are provided for the removal of foreign matter (such as, for example, tar carbon) from the outgoing gaseous fuel. 6.- L'admission du combustible liquide se fait sous le contrôle de la dépression du moteur. 6.- The liquid fuel is admitted under the control of the engine depression.
BE406102D BE406102A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE406102A true BE406102A (en)

Family

ID=71169

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE406102D BE406102A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE406102A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE406102A (en)
US800777A (en) Carbureter and vaporizer for explosion-engines.
FR2467992A1 (en) Carburettor for IC engine - has atomising nozzle supplied from container upstream of duct connected to throttle valve casing
EP0910734A1 (en) Device for improving the combustion of a fuel
FR2613429A1 (en) Device for vaporising and/or homogenising a mixture of gaseous and/or liquid fluids, for example a carburetted mixture for an internal combustion engine
BE360943A (en)
BE390462A (en)
BE352785A (en)
BE348640A (en)
CH232429A (en) Carburetor installation for internal combustion engine.
US1061626A (en) Carbureter.
FR2507690A1 (en) Multi-fuel gasifier for spark ignition engine - is installed between mixture induction manifold and carburettor, and heats mixture and preheats liq. fuel using exhaust heat
BE354000A (en)
BE356442A (en)
BE418903A (en)
BE410269A (en)
BE372833A (en)
BE525001A (en)
BE441087A (en)
FR2761413A1 (en) Air intake attachment for improved combustion, in IC engine
BE439779A (en)
CH88947A (en) Liquid fuel carburettor.
FR2470258A1 (en) Fuel heater for IC engine - has controlled hot air supply connected to inlet duct below carburettor
CH92240A (en) Carburetor jet for internal combustion engines.
CH101481A (en) Carburetor for liquid fuels less volatile than gasoline.