BE500001A - - Google Patents

Info

Publication number
BE500001A
BE500001A BE500001DA BE500001A BE 500001 A BE500001 A BE 500001A BE 500001D A BE500001D A BE 500001DA BE 500001 A BE500001 A BE 500001A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tube
spindle
machine
bar
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE500001A publication Critical patent/BE500001A/fr

Links

Landscapes

  • Spinning Or Twisting Of Yarns (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MECANISME   D'INTRODUCTION.POUR   MACHINES A FILER, MOULINER ET RETORDRE, 
A ANNEAUX, 
La présente invention se rapporte aux machines à filer, mouli- ner et retordre, à anneaux, et en particulier bien que non exclusivement à celles de ces machines qui comprennent le mécanisme de levée qui fait l'ob- jet du brevet belge déposé le 27 Novembre 1950 sous le No, 389.674 au nem de demanderesse. Elle a pour but de fournir un appareil perfectionne pour   in-   troduire les tubes, canettes ou bobines vides sur les broches, première   pha-   se d'une nouvelle opération de filature après l'enlèvement des   enroulements   achevés par la précédente.

   Cet appareil peut   s'appliquer   aux machines dans lesquelles le mouvement de   va-et-vient   relatif entre les broches et les an- neaux, nécessaire à la formation des enroulements de fil, est obtenu en abaissant et relevant la barre des broches par rapport   à   une barre danneaux fixe, ou en animant   d'un   mouvement semblable la barre d'anneaux, la barre des broches restant fixe, ou par un mouvement combiné de ces deux éléments de la machine dans les sens opposés, 
Suivant l'invention, dans une machine à filer,   mouliner   au re- tordre, à anneaux, un support par groupe de filature maintient emcviblement un tube,une canette ou une bobine vide, ce support pouvant passer d'une position de chargement à la position d'introduction du tube ou l'équivalent,

   Dans cette dernière position, quand la broche est relevée complètement par rapport à   l'anneau.,   ou quand celui-ci est abaissé complètement par rapport à la   broche,   un tube ou l'équivalent, maintenu par ce support,   s'adapte   sur la broche et peut être entraîné par elle, L'invention fournit également un dispositif pour retenir le support en position de chargement. 



   Plusieurs   supports,   en relation chacun avec une broche de la ma- chine ou partie de machine, peuvent être montés de manière à exécuter des mouvements collectifs soit sous   Inaction   d'un dispositif à   main,   soit sous   'l'action   d'un mécanisme synchrcnisé avec le mécanisme de formation de   l'en-   roulement. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Pour bien faire comprendre l'invention,on décrira ci-après, avec référence aux dessins annexés,   Inapplication   d'un appareil   d'introduc-   tion perfectionné à une machine à filer à anneaux comprenant un mécanisme de levée suivant la demande de brevet précitée. Dans ce mécanisme de levée cha- que broche est munie d'un élément porteur d'enroulement amovible destiné à supporter l'enroulement sur la broche et à être retenu avec lui en position de levée par des dispositifs d'interception qui agissent avant le mouvement relatif d'abaissement des broches; cet élément porteur comporte des   disposi-   tifs de retenue et de coupe du fil afin que l'enroulement puisse être enle- vé avant qu'une nouvelle série de bobines vides soient introduites sur les broches. 



   Dans ces dessins,la Fig. 1 est une vue en élévation d'une par- tie de la machine, représentant l'appareil d'introduction en position de fonctionnement-; la Fig. 2 est une vue en élévation, partiellement en coupe, prise suivant la ligne II-II de la   Fig.   1, la Fig. 3 est une coupe   horizon-   tale, prise suivant la ligne III-III de la Fig. 2 et   Fig.   4 est une vue ana- logue   à   la Fig. 2, représentant une autre forme de réalisation de   l'inven-     tion   La machine représentée sur les dessins est du type dans lequel les barres de broches sont animées d'un mouvement de monte-et-baisse par rap- port aux barres d'anneaux, fixes. 



   1 désigne la barre d'anneaux, 2 l'anneau, 3 le curseur et 4 la broche d'un groupe de filature. Le mécanisme de levée prévu dans ce cas com- porte un élément porteur de l'enroulement 5, retenu en position de levée,   c'est-à-dire   la position dans laquelle un enroulement serait supporté en- tièrement au-dessus de l'anneau,par une plaque   d'interception   6 montée à glissières à la partie inférieure de la barre d'anneaux. L'élément porteur 5 est garni d'un dispositif à ressort 7'qui arrête le fil 8 avant que ce dernier soit séparé par la lame 9 du dernier tour de fil de l'enroulement achevé. 



   Conformément à l'invention, une série de supports 10 sont mon- tés sur une barre commune 11 portée par des éléments 12 fixés sur un ar- , bre 13 s'étendant longitudinalement devant la machine ou une partie de la machine, chacun des supports 10 desservant un groupe de filature séparé. 



  Les supports 10 représentés dans les dessins sont destinés à être utilisés avec des enroulements de forme simplement conique qui s'adaptent de   maniè-   re assez serrée sur le fuseau de la broche pour être entraînés par le mou- vement de rotation de cette dernière. Les supports ont la forme   dune   pince en U serrant entre ses mâchoires 14, 14 le tube 15, un bouton à ressort 16 monté dans une des mâchoires servant à retenir le tube dans le support jus- qu'à ce que ce dernier soit retiré après l'opération d'introduction, 
L'arbre 13 est monté immédiatement en dessous de l'avant de la barre   d'anneaux   1 et est susceptible de rotation partielle,quand les en- roulements de fil achevés ont été enlevés, entre une position, indiquée en pointillé sur la Fig.

   2, et dans laquelle les supports peuvent être garnis de tubes vides 15, et la position en traits pleins, dans laquelle les tu- bes 15 sont supportés au-dessus des éléments porteurs des enroulements 5, et reposent sur les sièges 17 de ces éléments, en alignement avec les axes des broches. Dès que les tubes 15 atteignent cette position, les broches 4 sont relevées au maximum et pénètrent dans les tubes correspondants; les plaques d'interception 6 sont alors retirées des éléments porteurs 5,pour qu'à leur mouvement suivant vers le bas les broches puissent entraîner avec elles les éléments porteurs 5 et les tubes 15. Quand les broches   commencent   à tourner pour une nouvelle opération de filature, les éléments porteurs 5 et les tubes 15 tournent avec elles. 



   Le bout coupé du fil 8 étant toujours retenu par le dispositif à ressort 7 est enroulé sur le tube 15 dès que celui-ci commence à'tourner avec la broche, mais lors de la levée de l'enroulement achevé, ce bout est retiré du dispositif à ressort qui, à ce moment, retient également le bout de fil qui vient d'être coupé au début de l'opération de   levée,.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 Quand les broches commencent à x'abaisser, les supports 10, à présent vides.\) basculent vers le bas en position de rechargement? et peu- vent être regarnis de nouveaux tubes avant que ne commence le cycle   sui-     vante   Les supports 10 se trcuvent à ce moment dans la position la mieux   ap-   propriée pour être regarnis de tubes 15 par   1;; opérateur..   



   Pour maintenir plus fermement les tubes 15 dans les supports 1-0. on peut utilement monter sur la barre 11, au moyen   d'une   série de tiges 18, une cornière 19 qui se trouve   dan's   le prolongement de la barre 11 et sert à   fournir   un appui 20 pour 19 extrémité libre des tubes quand les sup- ports se trouvent en position de chargement.

   Quand les supports passent en 
 EMI3.2 
 position d9intxoduct:on, la plaque 19 contribue a empêcher le déplacement latéral des tubes sous   l'effet   des vibrations de la   machine,   tant qu'ils ne sont pas calés sur les broches- 
1.1'arbre 13 peut tourner entre la position de chargement et la position d'introduction., et vice-versa, par commande manuelle de   1-'opéra-   teur ou par un mécanisme automatique synchronisé avec le.-mécanisme de forma- tion de l'enroulement, 
 EMI3.3 
 Quand ce type d?appareil de levée est appliqué à une machine comportant une barre d:1a.nnea1..'L"r. mobile,, Parbre 13 est monté de manière à pouvoir accompagner le mouvement de cette barre, pour que des tubes 15 soient présentés en position correcte aux pointes des broches sur lesquelles ils doivent être introduits. 



   Dans l'autre forme de l'invention représentée sur la Fig.   4,   les supports des tubes ont la forme d'une cuvette 21 comprenant une bille 22 soumise à l'action   d'un   ressort de manière à saisir la paroi latérale   d'un   tube 15 dont la pointe se trouve dans la cuvette.

   Des cuvettes 21 sont mon- 
 EMI3.4 
 tées sur des leviers 23 fixés sur un arbre tournant 3 qui est :PLacé dans des supports appropriés (non représentés) dans une position voisine des pointes des broches quand celles-ci sont relevées au   maximum,.   Dans ce cas, les tubes 15 en position de chargement sont maintenus horizontalement, com- 
 EMI3.5 
 me le montre lepointillé., jusqu,9à ce que l'arbre 13 tourne et les amène dans la position figurée en traits pleins où ils sont,suspendus verticalement au- dessus des broches en alignement avec les axes de celles-ci.

   Dans cet   arran-     gement,   le guide   24,   qui, pendant 11 opération de filature conduit le fil des cylindres   d'étirage   avant   jusqu'en   un point situé à la verticale au-dessus de la pointe de la broche, peut être retenu par un support 25 fixé sur le le- 
 EMI3.6 
 vier 23' de manière à accompagnera mouvement de ce dernier et à diriger le fil sur le côté de la broche quand le support de tube passe en position d'in- 
 EMI3.7 
 ttoduetionj quand ce support revient en position de chargement, le guide-fil 24 reprend sa position de fonctionnement au-dessus de la pointe de la   broche.   



   REVENDICATIONS. 



    @   
 EMI3.8 
 1" - Machine à filer mouliner ou retordre;, à anneaux, caracté:r1¯= sée en ce qu'elle comprend pour chaque groupe de filature, un support pour maintenir de manière amovible un tube, une canette ou   une   bo'bine   vide,   ce 
 EMI3.9 
 support pouvant passer d'une position de chargement à la position d9introduc= tion dans laquelle, quand la broche est relevée au maximum par -,rapport à   1-'anneau,   ou quand   l'anneau   est abaissé au maximum par rapport à la broche, 
 EMI3.10 
 un tube ou analogue maintenu par le support peut si> adapter sur la broche et



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  INTRODUCTION MECHANISM FOR SPINNING, MILLING AND REORTING MACHINES,
WITH RINGS,
The present invention relates to ring spinning, milling and twisting machines, and in particular, although not exclusively, to those machines which include the lifting mechanism which is the subject of the Belgian patent filed on 27 November 1950 under No, 389.674 to the name of the applicant. Its aim is to provide an improved apparatus for inserting empty tubes, cans or coils on the spindles, the first phase of a new spinning operation after the removal of the windings completed by the previous one.

   This apparatus can be applied to machines in which the relative back and forth movement between the pins and the rings, necessary for the formation of the wire windings, is obtained by lowering and raising the bar of the pins relative to a fixed ring bar, or by animating the ring bar with a similar movement, the spindle bar remaining fixed, or by a combined movement of these two parts of the machine in opposite directions,
According to the invention, in a spinning machine, a twist-milling machine, with rings, a support per spinning group automatically maintains an empty tube, bobbin or spool, this support being able to pass from a loading position to tube insertion position or equivalent,

   In the latter position, when the spindle is fully raised with respect to the ring, or when the latter is lowered completely with respect to the spindle, a tube or the like, held by this support, fits on the spindle and can be driven by it, The invention also provides a device for retaining the support in the loading position.



   Several supports, each in relation to a spindle of the machine or part of a machine, can be mounted so as to execute collective movements either under the inaction of a hand device or under the action of a synchronized mechanism. with the winding forming mechanism.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In order to make the invention fully understood, the application of an improved feeder apparatus to a ring spinning machine comprising a lifting mechanism according to the aforementioned patent application will be described below with reference to the accompanying drawings. In this lifting mechanism each spindle is provided with a removable winding carrier element intended to support the winding on the spindle and to be retained with it in the lifting position by interception devices which act before the movement. relative lowering of the pins; this carrier element comprises devices for retaining and cutting the thread so that the winding can be removed before a new series of empty spools are introduced on the pins.



   In these drawings, FIG. 1 is an elevational view of part of the machine, showing the introducer apparatus in the operating position; Fig. 2 is an elevational view, partially in section, taken along the line II-II of FIG. 1, FIG. 3 is a horizontal section, taken along the line III-III of FIG. 2 and Fig. 4 is a view analogous to FIG. 2, showing another embodiment of the invention. The machine shown in the drawings is of the type in which the pin bars are moved up-and-down with respect to the ring bars. , fixed.



   1 denotes the ring bar, 2 the ring, 3 the slider and 4 the spindle of a spinning group. The lifting mechanism provided in this case comprises a supporting element for the coil 5, retained in the raised position, that is to say the position in which a coil would be supported entirely above the coil. ring, by an interception plate 6 slidably mounted to the lower part of the ring bar. The carrier element 5 is fitted with a spring device 7 'which stops the wire 8 before the latter is separated by the blade 9 from the last turn of the wire of the completed winding.



   According to the invention, a series of supports 10 are mounted on a common bar 11 carried by elements 12 fixed on a shaft 13 extending longitudinally in front of the machine or a part of the machine, each of the supports 10 serving a separate spinning group.



  The carriers 10 shown in the drawings are intended for use with simply conical shaped windings which fit tight enough to the spindle of the spindle to be driven by the rotational movement of the spindle. The supports are in the form of a U-shaped clamp gripping between its jaws 14, 14 the tube 15, a spring button 16 mounted in one of the jaws serving to retain the tube in the support until the latter is withdrawn afterwards. the introduction operation,
The shaft 13 is mounted immediately below the front of the ring bar 1 and is capable of partial rotation, when the completed wire wraps have been removed, between a position, shown in dotted lines in FIG.

   2, and in which the supports can be lined with empty tubes 15, and the position in solid lines, in which the tubes 15 are supported above the supporting elements of the windings 5, and rest on the seats 17 of these elements , in alignment with the spindle axes. As soon as the tubes 15 reach this position, the pins 4 are raised to the maximum and enter the corresponding tubes; the intercepting plates 6 are then withdrawn from the supporting elements 5, so that on their next downward movement the pins can drive with them the supporting elements 5 and the tubes 15. When the pins start to rotate for a new operation of spinning, the supporting elements 5 and the tubes 15 rotate with them.



   The cut end of the wire 8 being still retained by the spring device 7 is wound on the tube 15 as soon as the latter begins to rotate with the spindle, but when the lifting of the completed winding, this end is withdrawn from the spindle. spring device which, at this time, also retains the end of the wire which has just been cut at the start of the lifting operation ,.

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 When the pins start to go down, the now empty supports 10. \) Tilt down to the reload position? and can be replenished with new tubes before the next cycle begins. The supports 10 are at this time in the most suitable position to be replenished with tubes 15 by 1; operator..



   To hold the tubes 15 more firmly in the supports 1-0. it is useful to mount on the bar 11, by means of a series of rods 18, an angle 19 which is located in the extension of the bar 11 and serves to provide a support 20 for the free end of the tubes when the supports are in the loading position.

   When the supports go into
 EMI3.2
 intxoduct position: on, plate 19 helps prevent lateral displacement of the tubes under the effect of machine vibrations, as long as they are not wedged on the spindles.
1.1 The shaft 13 can be rotated between the loading position and the insertion position., And vice versa, by manual control of the operator or by an automatic mechanism synchronized with the forming mechanism. winding,
 EMI3.3
 When this type of lifting device is applied to a machine comprising a bar d: 1a.nnea1 .. 'L "r. Movable ,, Parbre 13 is mounted so as to be able to accompany the movement of this bar, so that tubes 15 are presented in the correct position at the tips of the pins on which they are to be introduced.



   In the other form of the invention shown in FIG. 4, the supports of the tubes have the form of a bowl 21 comprising a ball 22 subjected to the action of a spring so as to grip the side wall of a tube 15, the tip of which is in the bowl.

   21 cuvettes are my-
 EMI3.4
 tees on levers 23 fixed on a rotating shaft 3 which is: Placed in suitable supports (not shown) in a position close to the tips of the pins when the latter are raised to the maximum ,. In this case, the tubes 15 in the loading position are kept horizontally, i.e.
 EMI3.5
 shows it to me dotted., until the shaft 13 turns and brings them into the position shown in solid lines where they are, suspended vertically above the pins in alignment with the axes thereof.

   In this arrangement, the guide 24, which during the spinning operation leads the yarn from the front draw rollers to a point vertically above the tip of the spindle, can be retained by a spindle. support 25 fixed on the-
 EMI3.6
 screw 23 'so as to accompany movement of the latter and to direct the wire on the side of the spindle when the tube support goes into the un-
 EMI3.7
 ttoduetionj when this carrier returns to the loading position, the yarn guide 24 returns to its operating position above the tip of the spindle.



   CLAIMS.



    @
 EMI3.8
 1 "- Spinning or twisting machine;, with rings, character: r1¯ = sée in that it comprises for each spinning group, a support for removably holding an empty tube, bobbin or bobbin , this
 EMI3.9
 support which can pass from a loading position to the introduction position in which, when the spindle is raised to the maximum by -, relative to 1-ring, or when the ring is lowered to the maximum compared to the spindle,
 EMI3.10
 a tube or the like held by the support can if> fit on the spindle and


    

Claims (1)

être entraîné par elle, et un dispositif pour ramener le support en position de chargement., 2.- Machine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que plusieurs supports de tubes, se rapportant chacun' à une broche dune machine ou partie de machine sont montés de manière à exécuter un mouvement collec- tif entre les positions de chargement introduction. EMI3.11 be driven by it, and a device for returning the support to the loading position., 2.- Machine according to claim 1, characterized in that several tube supports, each relating to a spindle of a machine or part of a machine are mounted so as to perform a collective movement between the loading positions introduction. EMI3.11 3 o m l'4a.chine suivant la revendication J>, caractérisée en e que chaque support de tube comprend -une pince en U recevant un tube entre ses mâchoires et munie d'un bouton à ressort ou autre dispositif élastique pour <Desc/Clms Page number 4> retenir le tube jusqu'à ce qu'il soit placé sur la broche un levier portant cette pince et un dispositif pour faire pivoter ce levier d'une position con- venant pour charger la pince à la; position d'introduction où la pince place le tube au-dessus de la broche., en alignement axial avec celle-ci. 3 o m the 4a.chine according to claim J>, characterized in that each tube support comprises -a U-shaped clamp receiving a tube between its jaws and provided with a spring button or other elastic device for <Desc / Clms Page number 4> retain the tube until it is placed on the spindle a lever carrying this clamp and a device for rotating this lever to a position suitable for loading the clamp; insertion position where the clamp places the tube above the spindle, in axial alignment with the latter. 4.- Machine suivant les revendications 2 et 3 caractérisée en ce que les leviers portant les pinces d'une série de supports de tubes sont montés sur une barre commune s'étendant dans le sens de la longueur de la ma- chine et dans le cas où la machine comporte une barre d'anneaux animée d'un mouvement de monte-et-baisse, cette barre accompagnant les mouvements de la barre d'anneaux, 5.- Machine suivant la. 4.- Machine according to claims 2 and 3 characterized in that the levers carrying the grippers of a series of tube supports are mounted on a common bar extending in the direction of the length of the machine and in the case where the machine comprises a ring bar animated by an up-and-down movement, this bar accompanying the movements of the ring bar, 5.- Machine according to. revendication 1, caractérisée en ce que chaque support de tube comprend une cuvette recevant la partie supérieure d'un tube et munie d'une bille soumise à l'action d'un ressort ou d'un dispo- sitif élastique analogue pour retenir de manière amovible le tube jusqu'à son introduction, un levier portant cette cuvette et un dispositif pour faire pi- votèr ce levier d'une position convenant pour la levée en position d'intro- duction dans laquelle la cuvette amène le tube au-dessus de la broche,, en alignement axial avec elle, 6. Claim 1, characterized in that each tube support comprises a cup receiving the upper part of a tube and provided with a ball subjected to the action of a spring or a similar elastic device to retain in such a manner removable the tube until it is inserted, a lever carrying this cuvette and a device for pivoting this lever from a position suitable for lifting into the insertion position in which the cuvette brings the tube above it. the spindle, in axial alignment with it, 6. - Machine suivant la revendication 5, caractérisée en ce que le levier du support de tube est en relation de fonctionnement avec un guide- fil de manière que quand le support passe en position d'introduction le fil soit entraîné par un mouvement latéral de ce guide vers le côté de la broche, et soit renvoyé en position normale au-dessus de la pointe de la broche quand le support reprend la position de chargement. - Machine according to claim 5, characterized in that the lever of the tube support is in an operating relationship with a wire guide so that when the support passes into the insertion position the wire is driven by a lateral movement of this guide to the side of the spindle, and is returned to the normal position over the tip of the spindle when the media returns to the loading position. 7. - Machine suivant la revendication 4, caractérisée en ce qu'elle comprend une flaque dans le prolongement de la barre commune;, supportée en position horizontale par des tiges fixées sur cette barre et servant à sup- porter les extrémités libres des tubes., canettes ou analogues comme décrit ci- dessus. 7. - Machine according to claim 4, characterized in that it comprises a puddle in the extension of the common bar;, supported in a horizontal position by rods fixed to this bar and serving to support the free ends of the tubes. , cans or the like as described above. 8.- Appareil d'introduction perfectionné pour une machine à filer, mouliner ou retordre, à anneaux, construite agencé et fonctionnant en substan- ce comme décrit avec référence aux Figs, 1 et 2 des dessins annexés. 8. An improved feeder apparatus for a ring spinning, milling or twisting machine constructed, arranged and functioning in substance as described with reference to Figs, 1 and 2 of the accompanying drawings. 90 - Appareil d'introduction perfectionné pour une machine conti- nue à filer, mouliner ou retordre, à anneaux,. construit, agencé et fonction- nant en substance comme décrit avec référence à la Fig. 4 des dessins annexés. 90 - Improved introduction apparatus for a continuous spinning, milling or twisting machine, with rings ,. constructed, arranged and functioning substantially as described with reference to FIG. 4 of the accompanying drawings.
BE500001D BE500001A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE500001A true BE500001A (en)

Family

ID=142234

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE500001D BE500001A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE500001A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH647275A5 (en) AUTOMATIC APPARATUS FOR FEEDING A CONTINUOUS SPINNING MACHINE.
CH646467A5 (en) APPARATUS FOR JOINING THE END OF BROKEN THREADS IN A CONTINUOUS SPINNING MACHINE.
BE494633A (en)
BE500001A (en)
EP0371919A1 (en) Sewing machine
BE566301A (en)
FR2552745A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR ATTACHING A WIRE TO A SPOOL
CH478704A (en) Method for winding a yarn and apparatus for carrying out this method
FR2663048A1 (en) Two-for-one twisting-spindle apparatus
BE553305A (en)
CH290852A (en) Bobbin winding machine.
FR2663916A1 (en) AUTOMATIC UNLOADING DEVICE FOR TEXTILE COILS.
FR2547288A1 (en) SPOOL MOUNTING DEVICE IN A TEXTILE MACHINE
BE502835A (en)
BE407517A (en)
BE569911A (en)
FR2515700A1 (en) FRICTION FINISHER WITH DEVELOPMENT IN A VERTICAL PLANE AND WITH SINGLE-BIT REEL
BE423494A (en)
EP0413879A1 (en) Ring-spinning machines
BE645852A (en)
BE384755A (en)
BE491899A (en)
CH324153A (en) Textile machine for wire winding
BE563599A (en)
BE460482A (en)