BE384755A - - Google Patents

Info

Publication number
BE384755A
BE384755A BE384755DA BE384755A BE 384755 A BE384755 A BE 384755A BE 384755D A BE384755D A BE 384755DA BE 384755 A BE384755 A BE 384755A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
banks
revolver
spinning
removal
reel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE384755A publication Critical patent/BE384755A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H9/00Arrangements for replacing or removing bobbins, cores, receptacles, or completed packages at paying-out or take-up stations ; Combination of spinning-winding machine
    • D01H9/02Arrangements for replacing or removing bobbins, cores, receptacles, or completed packages at paying-out or take-up stations ; Combination of spinning-winding machine for removing completed take-up packages and replacing by bobbins, cores, or receptacles at take-up stations; Transferring material between adjacent full and empty take-up elements
    • D01H9/04Doffing arrangements integral with spinning or twisting machines
    • D01H9/046Doffing arrangements integral with spinning or twisting machines for flyer type machines

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Spinning Or Twisting Of Yarns (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux mécanismes d'enlèvement   pourmachines   à filer, à doubler ,à retordre et analogues à. bobinoir. 



   La présente invention concerne les mécanismes d'enlèvement pour les machines à filer,à doubler ,à retordre et analogues à bobinoir,machines dans lesquelles on emploie des bancs de bobines comportant un certain nombre de broches sur les- quelles les bobines sont montées pour le filage etc.. es . bobines doivent être enlevées de la position de travail après lermeplissage et remplacées par des bobines vides et ces dernières doivent être mises dans la position dans la quelle elles peuvent être remplies. 



   De   ombreux   dispositifs ont déjà été proposés ou employés à cet effet. Dans l'appareil il est important que l'échange des bobines soit   effectué   de façon rapide,précise et simple. 



   A cet effet il est connu par exemple d'employer des bancsrévolvers qui sont pourvus de   plusieur   séries de broches. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 Les séries de broches sont en pareil cas fixées sur le ré- volver sous un angle de 90 , de 180  ou sous un autreangle l'une par rapportà   l'autre.   fendant l'opération de filage tout le révolver est   déplace   vers le haut et vers le bas. 



  Pour changer les séries de bobines,le banc-revolver est alors mis en rotation d'un angle correspondant. 



   Il est également connu d'employer deux bancs de bobines qui peuvent être déplacés   indépendamment .   Dans le but de changer les bobines en   pareilcas,les   bancs de bobines sont déplacés sur des chariots ou des organes équivalents. 



   Les   barcs-révolvers   sont lourds et ceci constitue un grand inconvénient parce   que,comme   on l'a indique ,pendant l'opé- ration de filage tout le révolver doit être   déplace   vers le haut et vers le bas. En outre, les bancs revolvers obstruent les autres détails de construction de la machine etdu banc lui-même comme banc à bobines avec les détails accessoires.

   ions 
Dans les dispositifs antérieures de revolvers dans   lesquel-   les les broches sont montées directement sur le revolver et ce dernier se meut vers le haut et vers le bas pendant le filage,il y a une grande difficulté dans le fait que la po- sition du révolver doit être fixée de façon sûre dans chaque cas vu que les broches des bobines doivent être absolument verticales et ne doivent pas dévier de cette position-par exemple par suite d'une fixation mal appropriée du mécanisme de revolver -en n'importe quel point sur toute la longueur de la machine. 



   Ces difficultés se rencontrent dans tous les appareils qui sontdéplacés vers le haut etvers le bas toutd'une pièce pendant le filage. 



   Dans les dispositifs de changement usuels à deux bancs de bobines mobiles   indépendamment,l'opération   d'enlèvement con-   siste 'en   ce que deux séries de bancs de bobines changent de position entre elles. Le banc avec les bobines pleines se trouvant dans la position de filage est d'abord déplacé vers l'avant pour l'échange des bobines tandis que le banc avec 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 les bobines vides dans la position de préparation est amené dans l'axe de filage et le banc mentionne en premier lieu est dans la suite ,après remplacement des bobines pleines par des bobines vides,amenés pendant le filage dans la position de préparation à l'arrière, c'est à dire derrière la position de filage ou en-dessous de celle-ci.

   A la fin de l'opéra- tion d'enlèvement c'est à dire après un cycle complet de fonctionnement le mécanisme est de nouveau dans aa position initiale. 



   Avec ce type de mécanismes d'enlèvement jusqu'à présent - sauf lorsque les bancs de bobines sont actionnés directement dans leur mouvement de la position antérieure d'enlèvement dans la position de préparation-certains mouvements supplé- mentaires ou mécanismes supplémentaires sont nécessaires pour ramener le mécanisme après le changement de bobine dans la position de préparation pour le changement suivant debobi- ne et pour terminer ainsi effectivement l'opération d'enlève- ment. Sous ce rapport le révolver se montre plus simple. 



   La présente invention vise   par   conséquentà produire un mécanisme perfectionné d'enlèvement à révolver qui est exempt des inconvénients   caractéristiaues   jusqu'à présent de ce type de mécanisme. 



   A cet effet,suivant la présente invention on emploie un révolver fixe en combinaison avec des bancs de bobines in- terchangeables mobiles   indépendan-ment.   Le banc de bobines sert en pareil cas à.recevoir le banc avec les bobines plei- nes et à transporter ce dernier de l'axe de filage dans la position d'échange,auquel cas en même temps le banc pourvu de bobines vides et reposant sur le revolver dans la position de préparation est amené dans l'axe de filage,d'où il est sou- levé dans la position de travil;

   ensuite il sert à amener lebanc de la position d'enlèvement après que les bobines pleines ont été remplacées par des bobines   vides, da.ns   la position de préparation postérieure,d'où il estamené de nouveau dans l'opération d'échange de bobines   suivante,dans   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'axe de filage. Pendant les opérations successives   é@ae   d'échange, les bancs de bobines changentde place sur le ré- volver de sorte que la rotation   imprimée   au revolver forme en réalité un   mouvement   cyclique rétropgrssif.

   Le revolver est;   déplace   vers l'avant   d'un   espacement en vue d'amener le banc de bobines rempli de la position de filage dans la position d'enlèvement, c'està dire hors de l'axe de   filcge   dans une position dans laquelle les bobines pleines sont   rem-   placées par des bobines vides,mais de deux espacements en arrière en vue d'amener le banc pourvu de bobines vides dans la position de préparation   d'où   dans la suite lors du pas en avantdu revolver, il estamené dans   'L'axe,  de filage tandis qu'en   même   temps le banc de bobine qui est alors plein est amène dans la positon   d'enlèvement.   



   Le révolver peut consister par exemple en des disques ou des tambours étroits qui sont fixes sous lesentrémités des bancs des bobines sur un arbre longitudinal de la ma,- chine,les côtés des tambours qui par exemple forment un polygone servant, par leurs bords ou au moyen de butées appropriées ou de   broches,à   recevoir et à maintenir les bancs de bobines pendant le mouvement d'enlèvement et le retour dans   la,   position de préparation. 



   A la. place d'un seul revolver,on peut également employer plusieurs révolvers ou dispositifs analogues à des révolvers   côte %-   côte. 



   L'invention consiste en un mécanisme d'enlèvement de bo- bines à bancs de bobines interchangeables pour machines à filer ,à doubler retordre et analogues à   bobinoir,ca.racté-   risé par un   revolver   pouvant tourner autour d'un ou de plusieurs arbres   fixes,revolver   sur lequel les bancs de bobines sont déposés et,par la rotation du révolver ,sont amenés dans les positions dans les positions requises pour l'enlèvement et la préparation des bancs de bobines. 



   L'invention consiste également en un mécanism d'enlève- ment pour machines à filer ,à   doubler,à   retordre et analo-   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 gués à   bobinoir,dans   lequel un révolver est employé pour re- cevoir des bancs de bobines remplies et pour déplacer ces bancs de bobines en vue de   l'enlevèrent   et pour le mouvement de bancs avec des bobines nouvelles en vue du remplissage, mécanisme dans lequel les bancs de bobines de cycles succes- sifs sont déplacés par rapport au révolver de tellefçon que le mouvement oscillatoire appliqué au révolver dans le but indiqué ci-dessus est en fait. cycliquement rétrogressif,le revolver se mouvant vers l'avant d'une unité pour amener des bobines abaissées de la position de filage dans la.

   position d'enlèvement (c'est à dire de l'axe de filage dans une po- sition ou des bobines pleines peuvent être remplacées par des bobines vides) et se mouvant vers l'arrière de deux unités pour amener des bobines nouvelles dans la position de prépa- ration,position à partir de laquelle elles sont amenées dans l'axe de filage lorsque le révolver est mis en rotation vers l'avant   d'uhe   position sur le cycle fixe pour amener alors les bobines remplies de l'axe de filage dans la posi- tion d'enlèvement. 



   L'invention consiste également en un appareil suivant l'un quelconque des deux paragraphes précédents ,dans lequel le révolver comprend des tambours étroits placés près des extré- mités des bancs de bobines sur un arbre le long de la machine, et les c8tés des tambours servent avec lesbords de ceux-ci ou conjointement avec des broches appropriées à recevoir et à retenir les bancs de bobines pendant leur mouvement de chan gement et de retour vers la position de préparation. 



   L'invention consiste également en un appareil suivant le paragraphe précédent,caractérisé par un revolver consistant en des tambours en forme de disques,fixés à l'arbre tournant et pourvu d'une périphérie à plusieurs côtés convenant pour recevoir les bancs de   bobines,révolver   qui après le dépôt du banc avec les bobines pleines sur un côté des tambours est mis en rotation vers l'avant d'un espacement en vue   d'amener   le banc dans la position d'enlèvement et le revolver est mis 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 en rotation en arrière de ceux   espacements   après l'échange de bobines pleines par des bobines vides en vue d'amener le banc pourvu de bobines vides dans la rosition de prépara   tien,

  position   à partir de laquelle les bobines sontamenées dans l'axe de filage lorsque le réserveir révolver est mis en rotation vers l'avant d'une position sur le cycle fixe , pour amener les bobines alors remplies de l'axe de filage dans   la   position d'enlèvement. 



   L'invention consiste également en une disposition suivant l'un quelconoue des quatre paragraphes précédents,caracté- risée en ce que le mouvement des bancs de bobines pendant l'enlèvement est limité par d,sbutées appropriées. 



   L'invention consiste également en un mécanisme d'enlèvement pour machines à filer,à doubler,à retordre et analogues à bobinoir,en substance tel qu'il est décrit ei-apr's. 



   Dans les dessins   schématiques   annexés. 



   Les fige I à 6 montrent l'opération d'enlèvement dans uhe construction suivant une forme de réalisation de la présente invention. 



   La fige 7 montre une disposition de revolver suivant la présente invention en coupe longitudinale. 



   Pour la mise en pratique de l'invention suivant une forme de réalisation à titre d'exemple,appliquée au cas où l'on emploie un seul révolver (fig. 1 à 6) ou une série de révol- vers sur un seul arbre   (fig.   7) ou sur des arbres sensible- ment en alignement, l'appareil sous sa forme élémentaire comprend en combinaison avec deux   [joncs   de bobines a et b un revolver ou des revolvers c montés sur un axe fixe d et com- portant six côtés,numérotés de l à 6 avec des renfoncements sur chaque coté pour recevoir un banc de bobine. L'axe fixe d se trouve dans le plan contenant les axes des bobines en remplissage.

   Le cycle d'opération peut être avantageusement expliqué avec référence aux fig. là 6si l'on examine les deux bancs de bobines a et b et si l'on note que les c8tés des révolvers sont numérotés dans le sens des aogailles   @   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 d'une montre avec le banc aseulevé dans la, position de fila- ge et les bobines de ce banc remplies,et le côté du révolver situé alors vers le haut étant appelé le côté   @o.     1.La   posi- tion est maintenant que le révolver est stationna,ire,les bobines sur le banc a sont en remplissage,le côté 1 du ré- volver est prêt à recevoir le banc de bobines remplies a au moment voulu. Le banc b se trouve dans la position de pré- paration c'est à dire sur le c8té 2 du revolver. 



   On supposera que les bobines sur le banc a ont été rem- plies et que le banc de bobines a été abaissé sur le côté 1 du revolver. Le révolver est alors mis en rotation la main d'un espacement vers l'avant en sens inverse des aeè aiguilles d'une montre. ceci amène le banc de bobines a vers l'avant de la   machineries   bobines étant présentées à   l'opérateur avec l'axe de la bobine sous un angle de 30      sur l'horizontale tracé par l'axe du révolver. Le banc de bobines b situé sur le côté 2 du révolver ayant, par les mou- vements ci-dessus,été amené vers l'avant d'un espacement,le banc de bobines 2 est maintenant dans l'axe de filage. Ce banc de bobines avec ses bobines vides est soulevé dans la position de filage par n'importe quels moyens appropriés. 



  Les fils e entre les bobinoire f et les bobines remplies du banc a sont tranchés après que quelques couches ont été en- roulées sur la bobine vide,le filage des bobines de banc étant alors commencé de la manière   usuelle.   



   Les bobines pleines du banc a sont alors enlevées confor- mément à la pratique usuelle et remplacées par les bobines vides;ce banc de bobines étant maintenant appelé a'. La po- sition est par conséquent   telle,pour   ce qui concerne le ré- volver,que le c8té supérieur est le numéro 2,le côté   mate-   ral I porte un banc de bobines vides a' et le banc de bo- bines b est en remplissage!.

   Le révolver est alors mis en rotation à la main de deux espaces dans le sens des   aiguil-   les d'une montre c'est à dire vers l'arrière.   eci   amène le c8té numéro I avec lebanc de bobines vides a' dans la position de préparation et laisse flle côté numéroau som- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 met,prêt à recevoir au moment voulu lebanc de bobines b lors que les bobines de celui-ci ont été remplies.

   En comparaison de la position mentionnée en premier lieu où le banc de bobi- nes b sur le côté numéro 2 était dans la position de prépa- ration,il y a maintenant un banc de bobines a' star le côté numéro 1 dans la position de préparation de sorte que le ré- volver a, par suite de l'opération d'enlèvement,tourné   d'un   espacement dans la direction rétrograde par rapport à l'avant de la machine.

     Lorsque   les bobines du banc b sont remplies, la position devient semblable à celle par laquelle la des- cription a été commencée   c'est   à dire que lebanc de bobines b est abaissé sur le côté numéro 6 du   révolverle   revolver est déplacé vers l'avant d'un   avancement)le   banc de bobines a' est soulevé dans la position de filage,le banc de bobine b est débarrassé .e ses bobines pleines et de nouvelles bobines vides leurs sont substituées,le revolver est déplacé de deux espacements dans le sens des aiguilles d'une montre et le côté6 du revolver avec un banc de bobines vides est dans la position de préparation. 



   Une semblable disposition est exempte de la difficulté des dispositions d'enlèvement dans lesquelles le mécanisme est transporté vers le haut et vers le bas pendant l'opération de filage parce que dans le cas présent les bancs de bobines seulement sont transportés vers le haut et vers le bas pa.r exemple par les transporteurs usuels g indiqués à la fig. 7 et le mécanisme de révolver constitue un ensemble sépa.ré placé dans une position fixe en-dessous de la machine et est employé seulement pour le changement des bancs de bobines. 



  Cet exemple général peut être appliqué d'un certain nombre de manières différentes.   Suivant   l'exemple de construction représenté à la fig. 7, des tambours polygonaux c de faible largeur sont placés près desentrémités des bancs de bobines. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements in removal mechanisms for spinning, doubling, twisting and the like. winder.



   The present invention relates to removal mechanisms for spinning, doubling, twisting and similar winding machines, machines in which coils banks are employed having a number of spindles on which the coils are mounted for spinning. spinning etc ... es. Coils must be removed from the working position after creasing and replaced by empty coils and the latter must be placed in the position in which they can be filled.



   Many devices have already been proposed or used for this purpose. In the device it is important that the coil exchange is carried out quickly, precisely and easily.



   For this purpose it is known, for example, to use revolving benches which are provided with several series of pins.



    @

 <Desc / Clms Page number 2>

 The sets of pins are in such a case fixed to the revolver at an angle of 90, 180 or at an angle to each other. during the spinning operation the whole gun is moved up and down.



  To change the series of coils, the revolver bench is then rotated by a corresponding angle.



   It is also known to employ two banks of coils which can be moved independently. In order to change the coils in such cases, the banks of coils are moved on carriages or equivalent bodies.



   Barrel guns are heavy and this is a great drawback because, as has been pointed out, during the spinning operation the whole gun must be moved up and down. In addition, the revolver benches obstruct the other construction details of the machine and of the bench itself as a coil bed with the accessory details.

   ions
In earlier revolver devices in which the pins are mounted directly on the revolver and the latter moves up and down during spinning, there is great difficulty in the fact that the position of the revolver must be fixed securely in each case since the spool pins must be absolutely vertical and must not deviate from this position - for example as a result of improper fixing of the revolver mechanism - at any point on the the entire length of the machine.



   These difficulties are encountered in all devices which are moved up and down all of a part during spinning.



   In conventional changing devices with two independently movable coil banks, the removal operation consists of two sets of coil banks changing position between them. The bench with the full spools in the spinning position is first moved forward to exchange the spools while the bench with

 <Desc / Clms Page number 3>

 the empty spools in the preparation position is brought into the spinning axis and the bench mentioned in the first place is in the following, after replacement of the full spools by empty spools, brought during the spinning in the preparation position to the rear, ie behind or below the spinning position.

   At the end of the removal operation, ie after a complete operating cycle, the mechanism is again in its initial position.



   With this type of removal mechanisms heretofore - except where the coil banks are actuated directly in their movement from the previous removal position to the preparation position - some additional movements or mechanisms are required to bring back the mechanism after the reel change in the preparation position for the next reel change and thus effectively terminates the removal operation. In this respect the revolver is simpler.



   It is therefore the object of the present invention to provide an improved gun removal mechanism which is free from the drawbacks characteristic heretofore of this type of mechanism.



   For this purpose, according to the present invention, a fixed revolver is used in combination with banks of interchangeable spools movable independently. The bobbin bank is used in such a case to receive the bed with the full bobbins and to transport the latter from the spinning shaft into the exchange position, in which case at the same time the bed provided with empty bobbins and resting on the revolver in the preparation position is brought into the spinning axis, from where it is lifted into the working position;

   then it serves to bring the bench from the removal position after the full coils have been replaced by empty coils, in the posterior preparation position, from where it is brought back to the coil exchange operation next in

 <Desc / Clms Page number 4>

 the spinning axis. During the successive exchange operations, the banks of reels change place on the revolver so that the rotation imparted to the revolver actually forms a backward cyclic movement.

   The revolver is; moves forward one gap in order to bring the filled bobbin bank from the spinning position to the take-off position, i.e. off the spinner axis to a position in which the full bobbins are replaced by empty reels, but two spaces behind in order to bring the bench provided with empty reels in the preparation position from where in the following, during the step forward of the revolver, it is brought into 'L' axis, while at the same time the bobbin bank which is then full is brought into the removal position.



   The revolver can consist, for example, of discs or narrow drums which are fixed under the intermittences of the banks of the reels on a longitudinal shaft of the ma, - chine, the sides of the drums which for example form a polygon serving, by their edges or at the means of suitable stops or pins, to receive and maintain the banks of coils during the removal movement and return to the preparation position.



   To the. instead of a single revolver, it is also possible to use several revolvers or devices similar to side / side revolvers.



   The invention consists of a mechanism for removing spools with interchangeable spool banks for spinning, twist doubling and the like spooling machines, characterized by a revolver capable of rotating around one or more shafts. stationary, revolver on which the banks of reels are deposited and, by the rotation of the revolver, are brought into the positions in the positions required for the removal and preparation of the banks of reels.



   The invention also consists of a removal mechanism for spinning, doubling, twisting and similar machines.

 <Desc / Clms Page number 5>

 winding fords, in which a revolver is used to receive banks of filled coils and to move these banks of coils for removal and for the movement of banks with new coils for filling, a mechanism in which the banks of coils of successive cycles are moved relative to the revolver in such a way that the oscillatory movement applied to the revolver for the purpose indicated above is in fact. cyclically retrogressive, the revolver moving forward one unit to bring lowered spools from the spinning position into the.

   removal position (ie from the spinning axis in a position where full spools can be replaced by empty spools) and moving backwards by two units to bring new spools into the preparation position, position from which they are brought into the spinning axis when the revolver is rotated forwards from a position on the canned cycle to then bring the filled spools from the spinning axis. spinning in the removal position.



   The invention also consists of an apparatus according to any of the preceding two paragraphs, wherein the revolver comprises narrow drums placed near the ends of the reel banks on a shaft alongside the machine, and the sides of the drums. serve with the edges thereof or in conjunction with suitable pins to receive and retain the banks of coils during their movement of change and return to the preparation position.



   The invention also consists of an apparatus according to the previous paragraph, characterized by a revolver consisting of disc-shaped drums, fixed to the rotating shaft and provided with a periphery with several sides suitable for receiving the banks of coils, revolver which after depositing the bench with the full coils on one side of the drums is rotated forward one gap in order to bring the bench to the removal position and the revolver is set

 <Desc / Clms Page number 6>

 in rotation behind those spacings after the exchange of full coils by empty coils in order to bring the bed provided with empty coils into the preparation position,

  position from which the spools are brought into the spinning axis when the revolver reserve is rotated forward from one position on the canned cycle, to bring the spools then filled from the spinning axis into position removal.



   The invention also consists of an arrangement according to any one of the preceding four paragraphs, characterized in that the movement of the reel banks during removal is limited by suitable stops.



   The invention also consists of a stripping mechanism for spinning, doubling, twisting and the like winding machines, in substance as described hereinafter.



   In the accompanying schematic drawings.



   Figures I to 6 show the removal operation in a construction according to one embodiment of the present invention.



   Fig. 7 shows an arrangement of a revolver according to the present invention in longitudinal section.



   For the practice of the invention according to an embodiment by way of example, applied to the case where one employs a single revolver (fig. 1 to 6) or a series of revolvers on a single shaft ( fig. 7) or on shafts substantially in alignment, the apparatus in its elementary form comprises, in combination with two [coil rings a and b, a revolver or revolvers c mounted on a fixed axis d and comprising six sides, numbered from l to 6 with recesses on each side to accommodate a coil bank. The fixed axis d is in the plane containing the axes of the coils in filling.

   The operating cycle can advantageously be explained with reference to FIGS. there 6if we examine the two banks of coils a and b and if we note that the sides of the revolvers are numbered in the direction of the aogailles @

 <Desc / Clms Page number 7>

 of a watch with the bench raised in the spinning position and the coils of this bench filled, and the side of the gun then upward being called the @o side. 1. The position is now that the revolver is parked, ire, the coils on bank a are filling, side 1 of the revolver is ready to receive the bank of filled coils a at the desired time. The bench b is in the preparation position, that is to say on the side 2 of the revolver.



   Assume that the coils on bank a have been filled and that the coil bank has been lowered to side 1 of the gun. The gun is then rotated by hand one space forward in a counterclockwise direction. this brings the coil bank to the front of the coil machinery being presented to the operator with the axis of the coil at an angle of 30 to the horizontal drawn by the axis of the revolver. The bobbin bank b located on the side 2 of the revolver having, by the above movements, been brought forward by a gap, the bobbin bank 2 is now in the spinning axis. This bobbin bank with its empty bobbins is lifted into the spinning position by any suitable means.



  The threads e between the spools f and the filled spools of the bank a are sliced after a few layers have been wound on the empty spool, the spinning of the bank spools then being started in the usual manner.



   The full coils of bank a are then removed in accordance with usual practice and replaced by empty coils, this bank of coils now being called a '. The position is therefore such, as far as the revver is concerned, that the upper side is number 2, the material side I carries an empty coil bank a 'and the coil bank b is in filling !.

   The revolver is then rotated by hand two spaces in the direction of the needles of a watch, that is to say backwards. This brings side number I with the empty bobbin bank to the preparation position and leaves side number I at the top.

 <Desc / Clms Page number 8>

 met, ready to receive the coil bank b at the desired time when the coils thereof have been filled.

   In comparison to the first mentioned position where the coil bank b on the number 2 side was in the preparation position, there is now a coil bank a 'star the number 1 side in the preparation position. preparation so that the revolver has, as a result of the removing operation, rotated one gap in the retrograde direction from the front of the machine.

     When the coils of bank b are filled, the position becomes similar to that in which the description was started i.e. the coils bank b is lowered on the number 6 side of the revolver revolver is moved forward of an advancement) the reel bank a 'is raised in the spinning position, the reel bank b is cleared .e its full reels and new empty reels are substituted for them, the revolver is moved two spaces in the direction clockwise and the side 6 of the revolver with a bank of empty spools is in the readiness position.



   Such an arrangement is free from the difficulty of the take-off arrangements in which the mechanism is transported up and down during the spinning operation because in this case only the banks of bobbins are transported up and down. the bottom by, for example, the usual carriers g indicated in fig. 7 and the revolver mechanism constitutes a separate assembly placed in a fixed position below the machine and is used only for changing the reel banks.



  This general example can be applied in a number of different ways. Following the construction example shown in FIG. 7, polygonal drums c of small width are placed near the interspersing of the coil banks.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Sur le dessin 'on a. représenté quatre tambours de ce genre, deux tambours s'occupent du banc de bobines central a et les tamboursrestants supportent les extrémités d'autres bancs de bobines dont des parties seulement sont représentées* <Desc/Clms Page number 9> Il est sans importance que la machine possède différents bancs ou différentes séries de bancs en parallèle ou non. On the drawing we have. shown four such drums, two drums take care of the central coil bank a and the remaining drums support the ends of other coil banks of which only parts are shown * <Desc / Clms Page number 9> It is irrelevant whether the machine has different benches or different series of benches in parallel or not. Les bancs de bobines peuvent être maintenus sur les côtés des tambours de révolver au moyen de rebords ou de broches ou par ces deux moyens. The coil banks can be held on the sides of the gun drums by means of ledges or pins or by both means. La fig. 7 indique des broches h sur les révolvers qui pé- nètrent dans des trous i des bancs de bobines,le but de ces broches étant d'empêcher le mouvement axial des bancs de bobines par suite par exemple de la vibration lorsque les bancs de bobines sont dans les positions d'enlèvement ou de préparation. Fig. 7 indicates pins h on the revolvers which enter holes i of the reel banks, the purpose of these pins being to prevent the axial movement of the reel banks owing for example to vibration when the reel banks are in the removal or preparation positions. N'importe auel moyen approprié peut être employé pour li- miter le mouvement vers l'avant et vers l'arrière pendant l' enlèvement c'est à dire pour fixer la position antérieure et postérieure des bancs de bobines pendant l'enlèvement. 11 est préférable toutefois de prévoir des arrêts pour les bords antérieurs et postérieurs respectivement des -ancs de bobines, Les bancs de bobines peuvent être pourvus de saillies péné- trant dans des trous forés ou créés autrement dansle révol- ver saillies qui sont de longueur suffisante pour porter des broches transversales qui coopèrent avec une fente incurvée pour situer les positions d'extrémité du mouvement. Any suitable means can be employed to limit the forward and backward movement during removal, ie to fix the anterior and posterior position of the reel banks during removal. It is, however, preferable to provide stops for the front and rear edges respectively of the reel banks. The reel banks may be provided with protrusions entering into holes drilled or otherwise created in the reel protrusions which are of sufficient length to carry transverse pins which cooperate with a curved slot to locate the end positions of the movement. RESUME. ABSTRACT. L'invention consiste en un mécanisme d'enlèvement de bobi- nes avec des bancs de bobines interchangeables pour machines à filer,à doubler,à retordre et analogues à bobinoir,caracté- risé par un revolver pouvant tourner autour d'un ou de plu- sieurs axes fixes et sur lequel les bancs de bobines sont déposés et sont déplacés par la rotation du révolver jusque dans les positions voulues pour l'enlèvement et la mise en préparation des bancs de bobines. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. The invention consists of a reel removal mechanism with interchangeable reel banks for spinning, doubling, twisting and the like winding machines, characterized by a revolver capable of rotating around one or more. - sieurs fixed axes and on which the banks of reels are deposited and are moved by the rotation of the revolver to the desired positions for the removal and preparation of the banks of reels. ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **. L'invention consiste également en un mécanisme d'enlève- ment pour machines à filer,à doubler ,à retordre et analo- gues à bobinoirs,dans lequel un révolver est employé pour recevoir des bancs de bobines remplies et pour déplacer ces bancs de bobines en vue de l'enlèvement ainsi que pour faire **ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **. The invention also consists of a removal mechanism for spinning, doubling, twisting and the like machines with winders, in which a revolver is used to receive banks of filled spools and to move these banks of spools. for removal as well as to make ** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **. mouvoir des bancs de bobines avec des bobines nouvelles en vue du remplissage et dans lequel les bancs de bobines de cycles successifs sont déplacés par rapport au révolver de telle façon que le mouvement oscillatoire appliqué au révol- ver dans les buts indiqués ci-dessus est en fait cycliquement rétrogressif,le révolver se déplaçant vers l'avant d'une uni- té pour amener des bobines abaissées de la position de fi lage dans la position d'enlèvement (c'est à dire de l'axe de filage dans une position où des bobines remplies peuvent être remplacées par des bobines vides) et se mouvant vers l'arrière de deux unités pour amener des bobines nouvelles dans la position de préparation,position 1: moving coil banks with new coils for filling and in which the coil banks of successive cycles are moved relative to the revolver in such a way that the oscillatory movement applied to the revolver for the purposes indicated above is achieved cyclically retrogressive, the revolver moving forward in one unit to bring lowered spools from the spinning position to the take-off position (i.e. from the spinning shaft to a position where filled coils can be replaced by empty coils) and moving towards the rear of two units to bring new coils to the preparation position, position 1: partir de laquel- le elles sont déplacées jusque dans l'axe de filage lorsque le revolver est mis en rotation vers l'avant d'une position sur le cycle fixe pour amener les bobines alors remplies de l'axe de filage dans la, positi.on d'enlèvement. from which they are moved onto the spinning axis when the revolver is rotated forward from a position on the canned cycle to bring the then filled spools from the spinning axis into the, positi .on removal. L'invention consiste égalementen un appareil suivant l'un du. l'a.utre des paragraphes précédents dans lequel le révol- ver comprend des tambours étroits placés près des extrémités des bancs de bobines sur un arbre le long de la machine et les côtés des tambours servent,avec les bords de ceux-ci ou conjointement avec des broches appropriées, à recevoir et à retenir les bancs de bobines pendant leur mouvement de changement et de retour vers la position de préparation. The invention also consists of an apparatus according to one of the. the other of the preceding paragraphs in which the revol- ver comprises narrow drums placed near the ends of the coil banks on a shaft along the machine and the sides of the drums serve, with the edges thereof or together with suitable pins, to receive and retain the coil banks during their movement of change and return to the preparation position. L'invention consiste également en un appareil suivant le paragraphe précédent,caractérisé par un revolver consis- tant en des tambours en forme de disques fixés à l'arbre tournant et pourvus d'une périphérie à plusieurs cotés con- venant pour recevoir les bancs de bobines,révolver qui, après le dépôt du banc avec les bobines remplies sur un c8- té des tambours est mis en rotation vers l'avant d'un espace- ment en vue d'amener le banc dans la position d'enlèvement , le révolver étant,après le remplacement des bobines pleines par des bobines vides,mis en rotation vers l'arrière de deux espacements en vue d'amener le banc muni de bobines vides <Desc/Clms Page number 11> dans la position de préparation,position à partir de la, The invention also consists of an apparatus according to the preceding paragraph, characterized by a revolver consisting of disc-shaped drums fixed to the rotating shaft and provided with a periphery with several sides suitable for receiving the benches. reels, revolver which, after depositing the bench with the reels filled on one side of the drums, is rotated forward by a space in order to bring the bench into the removal position, the revolver being, after the replacement of the full reels by empty reels, rotated backwards by two spaces in order to bring the bench provided with empty reels <Desc / Clms Page number 11> in the preparation position, position from the, quelle les bobines sont amenées dans l'axe de filage lorsque le révolver est mis en rotation vers l'avant d'une position sur lecycle fixe pour amener les bobines alors remplies de l'axe de filage dans la position de l'enlèvement. whereby the spools are brought into the spinning axis when the gun is rotated forward from a position on the fixed cycle to bring the then filled spools from the spinning axis to the take-off position. L'invention consiste également en une disposition suivant l'un quelconque des quatre paragraphes précédents,caractéri- sée en ce que le mouvement des bancs de bobines est limité par des butées appropriées. The invention also consists of an arrangement according to any one of the preceding four paragraphs, characterized in that the movement of the coil banks is limited by suitable stops. L'invention consiste également en un mécanisme d'enlèvement pour machines à filer,à doubler, à retordre et analogues à bobinoirs ,en substance tel qu'il est décrit ci-dessus. The invention also consists of a stripping mechanism for spinning, doubling, twisting and the like winding machines, substantially as described above.
BE384755D BE384755A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE384755A true BE384755A (en)

Family

ID=53729

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE384755D BE384755A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE384755A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2465812A1 (en) METHOD FOR WEAVING WITH A WEAVING MACHINE WITHOUT SHUTTLE AND DEVICE FOR PREPARING THE FRAME FOR USE THEREIN
FR2534230A1 (en) COIL DISTRIBUTION DEVICE
CH648880A5 (en) FRAME PREDIVERATOR FOR WEAVING MACHINE WITHOUT SHUTTLE.
FR2472918A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTINUOUS FEEDING OF PAPER STRIP FROM A TOBACCO TREATMENT MACHINE
EP0143770B1 (en) Device and method for doffing filled bobbins on a spinning machine
BE384755A (en)
FR2527192A1 (en) TUBE DISTRIBUTION DEVICE
FR2607154A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE SIMULTANEOUS AUTOMATIC COLLECTION OF COILS, AND FOR THE CONSECUTIVE CONTEXT OF COILS ON THE SPINDLES OF A SPINNING OR WRAPPING MACHINE
FR2490258A1 (en) APPARATUS FOR CABLING METALLIC WIRES
CH453027A (en) Device for continuous wire winding on take-up reels
FR2480802A1 (en) DOUBLE TORSION SPINDLE DEVICE
FR2720202A1 (en) Apparatus and method for winding wire layers on a rotor or stator of a generator or rotary electric motor
EP1611043B1 (en) Device for positioning and removing thread bobbins in a textile machine
FR2663916A1 (en) AUTOMATIC UNLOADING DEVICE FOR TEXTILE COILS.
CH686511A5 (en) Method for exchange coils of a textile machine and reel for its implementation.
FR2482570A1 (en) Automatic wire coiling unit - has coil former carrier movable to align coil centres with winding spindle and actuator to move coils off and on spindle
FR2474468A1 (en) COILING HEAD FOR A WINDING MACHINE FOR USE IN WINDING ELONGATED PARTS OR CORES
CH478704A (en) Method for winding a yarn and apparatus for carrying out this method
EP0358890B1 (en) Rewinding device for a thin web
BE900616R (en) Mechanisms for interchanging full and empty bobbins - on continuously running loom, by lifting and moving bobbins in groups of two pairs
FR2514380A1 (en) Reel-type weft accumulator for shuttleless loom - having spur-wheel weft-retaining device with simplified drive mechanism
FR2595027A1 (en) AUTOMATIC PROCESS FOR MANUFACTURING AND IMPLANTING WINDINGS WITHOUT CARCASS SUPPORT ON A PRINTED CIRCUIT, AND MACHINE FOR IMPLEMENTING THE SAME
BE569911A (en)
FR2488288A1 (en) PORTABLE AUXILIARY RETRACTING DEVICE FOR THE MANUAL ENTROLLING OF THE WIRES OF A CANTRE IN THE COMB OF A ROCKER
FR2751952A1 (en) INSTALLATION FOR RECONDITIONING IN THE FORM OF A WINDING A WEB MATERIAL, SUCH AS A FABRIC