BE494507A - - Google Patents

Info

Publication number
BE494507A
BE494507A BE494507DA BE494507A BE 494507 A BE494507 A BE 494507A BE 494507D A BE494507D A BE 494507DA BE 494507 A BE494507 A BE 494507A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheet
support arms
sheets
move
cardboard
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE494507A publication Critical patent/BE494507A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B31MAKING ARTICLES OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER; WORKING PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31BMAKING CONTAINERS OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31B50/00Making rigid or semi-rigid containers, e.g. boxes or cartons
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B31MAKING ARTICLES OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER; WORKING PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31BMAKING CONTAINERS OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31B50/00Making rigid or semi-rigid containers, e.g. boxes or cartons
    • B31B50/02Feeding or positioning sheets, blanks or webs
    • B31B50/04Feeding sheets or blanks
    • B31B50/042Feeding sheets or blanks using rolls, belts or chains
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B31MAKING ARTICLES OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER; WORKING PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31BMAKING CONTAINERS OF PAPER, CARDBOARD OR MATERIAL WORKED IN A MANNER ANALOGOUS TO PAPER
    • B31B50/00Making rigid or semi-rigid containers, e.g. boxes or cartons
    • B31B50/26Folding sheets, blanks or webs

Landscapes

  • Feeding Of Articles By Means Other Than Belts Or Rollers (AREA)
  • Folding Of Thin Sheet-Like Materials, Special Discharging Devices, And Others (AREA)
  • Sheets, Magazines, And Separation Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   MACHINE POUR PLIER DES FEUILLES DE CARTON, OU DE   MATIERE   ANALOGUE POUR LA 
CONFECTION DE BOITES DE CARTON. 



   La présente invention concerne une machine servant à plier des feuilles de papier épais, de carton, ou de matières analogues, utilisées dans la confection de boîtes de carton, 
L'un des buts de l'invention consiste à créer une machine dans laquelle les feuilles de carton peuvent être amenées aux éléments plieurs dans une direction sensiblement verticale, de manière à ne pas supporter le poids d'une pile de feuilles, ce qui rend très peu sûre l'alimentation en feuilles isolées des éléments plieurs. 



   Un autre but consiste à créer des moyens permettant d'augmenter considérablement la vitesse de fonctionnement des éléments plieurs en utili- sant la résistance de l'air dans l'opération de pliage. 



   Un autre but encore consiste à créer des dispositifs simples et sûrs pour faire varier les mouvements des divers éléments participant au fonctionnement, suivant les différentes dimensions des feuilles de carton. 



   L'invention se caractérise par le fait que la machine comprend une table d'alimentation capable de recevoir des feuilles de carton dans des positions sensiblement verticales et un dispositif transporteur capable de soulever une feuille à la fois dans une position sensiblement verticale en'la prenant sur la table d'alimentation pour l'amener à un dispositif plieur comprenant des bras oscillants de support de feuille et des plieurs. 



   Un exemple de réalisation de l'invention est décrit ci-dessous, en se référant aux dessins ci-joints. 



   - La figure 1 est une vue de profil d'une plieuse construite suivant l'invention et combinée avec une machine servant à assujettir la feuille pliée, par couture, brochage, collage, ou par des opérations analo- gues, une partie de cette dernière machine étant représentée à gauche dans la figure 1. 



   - La figure 2 est une vue de profil, vue en regardant dans le sens opposé à celui de la figure 1. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   - La figure 3 est une coupe transversale passant par un plan pa- rallèle à celui de la figure 1. 



   - La figure 4 est un plan de la machine à une échelle un peu   plus   grande. 



   - La figure 5 est une vue de profil d'un excentrique à excentri- cité variable. 



   - La figure 6 est une vue de profil d'un dispositif de réglage. 



   - La figure 7 est une vue, à plus grande échelle, du mécanisme de pliage des feuilles. 



   - Les figures 8 et 9 représentent, à une échelle réduite, une feuille de carton avant et après le pliage. 



   - La figure 10 est une vue en bout d'une feuille pliée. 



   - La figure 11 représente quelques détails d'une table d'alimen- tation des feuilles. 



   On considérera d'abord la figure 1. Un certain nombre de feuil- les de carton 2,légèrement inclinées, s'appuient sur des barres de guidage 1. Des chaînes de levage 3 sont disposées entre les barres de guidage 1, chacune de ces chaînes portant une dent 4 pouvant s'engager sous le bord in- férieur de la feuille la plus rapprochée des barres de guidage, de manière à soulever cette feuille. 



   Les feuilles reposent sur une table d'alimentation entaillée 5, supportée par des poutrelles 6, voir aussi la figure II. Les poutrelles 6 sont fixées à des manchons 7 montés coulissants sur des crémaillères 8 dis- posées de manière à être parallèles aux barres de guidage 1. La table d'a- limentation 5 peut être soulevée et abaissée au moyen des crémaillères 8 et d'une roue dentée 9. 



   Ainsi qu'on peut le voir aussi par la figure 3, deux arbres 10 et 11 portant des excentriques 12 sont montés sur les poutrelles 6. Les excen- triques 12 agissent sur des barres d'alimentation 13 sensiblement horizontales, de manière à déplacer ces barres vers la droite en regardant la figure 3, lors- qu'elles sont montées au-dessus du plan de la table d'alimentation, et de les déplacer vers la gauche lorsqu'elles sont montées au-dessous de ce plan. Les arbres 10 et 11 sont convenablement reliés entre eux de manière à tourner à des vitesses égales et ils sont entraînés au moyen d'un arbre claveté 14. 



   Un moteur d'entraînement 16 est monté dans le bâti 15 de la machi- ne. Un variateur de vitesse indiqué schématiquement en 17 est monté entre le moteur d'entraînement et un réducteur de vitesse 18. 



   Le réducteur de vitesse est relié au moyen d'une chaîne ou d'une courroie 19 à un excentrique, figure 5. Cet excentrique est constitué-par un disque tournant 20 sur lequel est montée une tige 21 disposée suivant un diamètre, et sur laquelle est monté un coulisseau 22 ayant un pivot 23. Un ressort hélicoïdal   24,   monté entre le coulisseau 22 et l'extrémité opposée de la tige 21, tend à déplacer le coulisseau vers l'autre extrémité de la tige. 



   Le pivot 23 est relié au moyen d'une biellette 25 à un pivot 26 dont on peut faire varier la position dans une boutonnière pratiquée dans un levier 27 monté rigidement sur un arbre 28. Le mouvement angulaire du levier 27 est limité par des butées 29 dont on peut régler la position sur un disque 30 fixé rigidement au bâti 15. Un bras 31 également monté rigidement sur l'ar- bre 28 est articulé sur une biellette 32 elle-même articulée en 33 sur un bras de support 34 monté oscillant sur un arbre 35 fixé au bâti, voir aussi les figures 2 et 4. Deux bras de support 34 sont montés sur l'arbre 35 et reliés à des plieurs servant à plier les parties latérales des feuilles de carton vers l'intérieur, et les unes vers les autres. Chaque plieur est constitué par deux cornières 36, 37 reliées entre elles au moyen de bras 38 fixés rigi- dement à une broche 39.

   Chaque broche a une partie filetée 39a, et elle est montée dans des paliers 40 et 41 fixés aux bras de support 34. Un écrou 42 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 monté sur chaque partie filetée 39a est relié, au moyen d'un pivot 43 et d'une biellette   44,  à un disque 45 fixé à un manchon   47   L'autre pivot 46 de la biellette   44   est monté excentriquement par rapport à l'arbre 35, Figure 1. 



  Il en résulte qu'une oscillation vers l'intérieur est imprimée à chaque plieur par le bras 34 lorsque celui-ci se déplace vers le haut, tandis que l'oscil- lation imprimée au plieur est dirigée vers l'intérieur lorsque le bras descend. 



  Le manchon 47 peut coulisser axialement sur l'arbre 35, mais il ne peut pas tourner sur cet arbre. Si le pivot 26, figure 5, est amené vers la gauche dans la boutonnière du levier 27, ce levier tend à effectuer des oscillations plus longues que si le pivot 26 se trouve du côté droit de la boutonnière., L'amplitude de l'oscillation est limitée par les pièces d'arrêt 29. Il en résulte que le coulisseau 22 se déplace vers l'intérieur et vers le centre du disque 20 en surmontant l'action du ressort 24 lorsque le levier 27 vient buter contre l'une ou l'autre des butées 29. Plus la distance est grande en- tre les butées réglables 29, plus l'oscillation du levier 27 et des bras de support 34 est grande.

   Il est également évident qu'un réglage de la position du pivot 26 vers la gauche dans la boutonnière lorsqu'on regarde la figure 5 entraînera une augmentation des interruptions du mouvement oscillant dans les positions extrêmes des bras 34. De cette façon, on peut régler les différents mouvements d'une façon très simple suivant les différentes hauteurs des feuil- les de carton. 



   Les chaînes de levage 3 passent sur des galets 48 montés sur des arbres 49 fixés rigidement au bâti. Lorsque les dents 4 accrochent une feuil- le de carton et la déplacent vers le haut, les bras de support 34 occupent les positions indiquées dans la figure 2. La feuille de carton monte entre les bras de support 34 et les barres 50 sur les bras de support jusqu'à ce que la dent 4 vienne hors de prise avec la feuille. A ce moment, les bras de support oscillent vers le bas pour venir occuper les positions indiquées dans la figure 1. Pendant ce mouvement descendant, les plieurs 36 plient les deux parties latérales A et B l'une vers l'autre autour des barres 50, figu- res 8 à 10.

   Comme les parties A et B sont pliées dans un sens opposé à celui du mouvement des bras 34, on voit que l'opération de pliage est facilitée par la résistance de l'air qui agit sur les parties A et B, ce qui permet d'aug- menter considérablement la vitesse de fonctionnement. 



   Il faut que l'une des parties latérales A et B soit pliée vers l'intérieur plus rapidement que l'autre, de manière que les extrémités des parties repliées se recouvrent. On obtient ce résultat facilement en don- nant différents pas aux filetages 39a des deux broches. 



   La feuille-de carton pliée est maintenant prête à être amenée à la machine à agrafer les cartons, machine qui est montée près de la plieuseo L'arbre 49, figure 4, est relié à une roue dentée 52 reliée de son côté par - une chaîne 51 à une roue à chaîne 53 montée sur l'arbre 54. Des roues à chaîne 55 montées sur l'arbre 54 sont reliées aux roues 57 au moyen de chaî- nes 56. 



   Chaque chaîne 56 porte une dent 59, figures 3 et 4. Pendant le mouvement vers la gauche, cette dent rencontre une butée 64 portée par un bras 59 articulé sur un chariot 60 roulant sur un rail   67.   Lorsque le chariot se déplace vers la gauche, il tend un ressort à boudin 63. A l'extrémité gauche du bras 59 se trouve un galet 61 qui, pendant le mouvement vers la gauche, vient rencontrer une face oblique d'un taquet 62. 



   Il en résulte que le bras 59 oscille vers le haut et se dégage de la dent 58, après quoi le chariot 60 est ramené vers la droite par le ressort 63. Un entraîneur 65 fixé sur le chariot porte une plaque de guida- ge courbe 66, ces pièces servant à pousser la feuille pliée et à la faire sortir de la plieuse, pour l'engager dans la machine à agrafer. Sur le rail 67 du chariot peut se déplacer également un chariot 68 à position réglable relié au taquet 62 au moyen d'une tige 69, de manière à se déplacer en même temps que ce taquet. La table d'alimentation 5, figure 3, porte une saillie 70 à laquelle est fixée une extrémité d'une chaîne 71 passant sur des galets- guides 72 et 73 et fixée au taquet 62 en 74. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Une chaîne 75 est également fixée au taquet et passe sur un galet   76 porté par l'arbre 35 ; est reliée à un manchon 77. Ce manchon peut   coulisser sur une tige 78 et il est sollicité par un ressort à boudin 79 en- tourant la tige 78. Les pièces décrites servent à faire en sorte que la po- sition de l'entraîneur 65 dépende du niveau de la table d'alimentation 5, ce niveau variant avec les différentes hauteurs .des feuilles de carton. Si les feuilles à plier ont une petite hauteur, on relève la table d'alimentation, de manière à réduire la longueur du trajet des feuilles. 



   Lorsqu'une feuille pliée est prête à être introduite dans la ma- chine à agrafer, il peut arriver que les bords d'attaque 80 et 81 (figure 8) des parties latérales pliées A et B ne soient pas exactement dans le prolon- gement l'un de l'autre. Pour rectifier les positions des parties pliées, une bande de guidage 82 s'engage dans l'espace existant entre la partie non pliée et les parties pliées de la feuilles de manière que les parties pliées se trouvent entre la bande de guidage 82 et une bande de guidage supérieure 83, figure 30 
Les bords d'attaque des parties pliées viennent rencontrer une butée 84 articulée sur un chariot 85. Ce chariot roule sur deux tiges 86 portant des ressorts 87 qui tendent à déplacer le chariot vers la droite dans la figure 3.

   Lorsque le chariot 85 soumis à l'action de la feuille de carton poussée par l'entraîneur 65 s'est déplacé d'une certaine distance vers la gauche, un bras 88 porté par le chariot 85 se déplace sur une face inclinée d'une pièce 89 et vient ainsi hors de prise avec la butée 84, qui est écartée du chemin de la 'feuille. Si les bords d'attaque 80 et 81 des parties pliées A et B ne sont pas dans le prolongement l'un de l'autre, ils ne viennent pas simultanément en prise avec la butée 84. Ceci aurait pour effet que la butée ne serait pas dégagée tant que les bords d'attaque n'auraient pas rencontré la butée, de manière à se trouver dans le prolongement-l'un de l'autre. Lors- que la feuille a dépassé la butée, cette pièce est relevée de nouveau sous l'action d'un ressort 112.

   On peut régler la tension du ressort 87 au moyen d'un manchon 90 pouvant se déplacer sur la tige 86. 



   Ainsi qu'on peut le voir dans la figure 4, des galets de pression agissant sur les feuilles sont montés sur des poutrelles 92 réglables latéra- lement portant des bandes de guidage réglables 93. Les bandes de guidage 93 peuvent être actionnées au moyen d'un mécanisme non représenté, de manière à se   trouver.à   quelque distance de la plieuse lorsqu'une feuille est soulevée à partir de la table d'alimentation, et à se rapprocher de la plieuse lors- qu'une feuille a été extraite de celle-ci par des galets de pression 91. 



  Lorsque l'entraîneur 65 vient hors de prise avec le bord arrière de la feuil- le pliée, les galets de pression 91 descendent de manière à venir s'appliquer sur la feuille et en même temps des galets d'alimentation montés au-dessous des galets de pression sont mis en mouvement au moyen d'un arbre 110 action- né par un embrayage 111. 



   Pour changer la distance entre les bras de support 34 et la dis- tance entre les poutrelles 92 suivant les différentes dimensions des feuilles, on utilise le mécanisme représenté dans la figure 6. L'arbre 35 portant les bras de support 34 est muni de dents qui sont en prise avec un pignon 93 mon- té sur un arbre pourvu d'un évidement axial carré. Cet évidement est desti- né à recevoir l'extrémité carrée 94 d'une tige 95 pouvant se déplacer axiale- ment dans un manchon 96 monté à rotation sur la poutrelle 92.

   S'il y a lieu de changer la distance entre les bras de support 34, on pousse la tige 95 au moyen d'un volant de manoeuvre 97 vers la droite dans la figure 6 jusqu'à ce qu'une goupille portée par la tige 95 s'engage dans un logement 99 ménagé dans le manchon 96, et que l'extrémité carrée 94 vienne s'engager dans l'ex- trémité carrée de l'arbre du pignon 93o Le manchon 96 est relié à un pi- gnon 100 en prise avec une crémaillère 101 fixée rigidement au bâti. Main- tenant, si l'on fait tourner le volant 97, le bras de support 34 ainsi que la poutrelle 92 se déplacent latéralement et synchroniquement. 



   Les feuilles à plier sont placées sur la table d'alimentation 5 dans une position légèrement inclinée, leur position latérale étant détermi- née par une barre 102, figure 11. La barre 102 est guidée par une tige 103 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 et on peut en régler la position latérale au moyen d'une chaîne 104 passant sur une roue à chaîne   105.   On peut régler la position   de la --:roue   à chaîne 105 au moyen d'une roue dentée 106 en prise avec une crémaillère 107 fixée rigidement à la poutrelle 92. De cette façon, la position de la barre 102 est réglée en même temps que celle des bras d'alimentation 34 et des pou- trelles 92. 



   Pour régler la position des dents 4 suivant les différentes hauteurs des feuilles de carton, figures 1 et 4, on emploie un volant de manoeuvre 108 relié par une chaîne 113 à un pignon 109 qui entraîne les chaînes de levage 3o Le volant 108 porte de préférence une échelle graduée indiquant le niveau des dents 4. On effectue le réglage en amenant les dents 4 au niveau désiré et en dégageant le volant 108, puis en le faisant tourner pour l'amener à une position dans laquelle l'indication de l'échelle graduée correspond au niveau désiré, après quoi on fixe le volant 108 de nouveau sur son   arbreo  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   MACHINE FOR FOLDING SHEETS OF CARDBOARD OR SIMILAR MATERIAL FOR
MAKING CARDBOARD BOXES.



   The present invention relates to a machine for folding sheets of thick paper, cardboard, or the like, used in making cardboard boxes,
One of the objects of the invention is to provide a machine in which the cardboard sheets can be fed to the folding elements in a substantially vertical direction, so as not to support the weight of a stack of sheets, which makes very insecure the supply of isolated sheets to the folding elements.



   Another object is to provide means for considerably increasing the speed of operation of the folding elements by utilizing air resistance in the folding operation.



   Yet another object is to create simple and reliable devices for varying the movements of the various elements participating in the operation, according to the different dimensions of the cardboard sheets.



   The invention is characterized by the fact that the machine comprises a feed table capable of receiving sheets of cardboard in substantially vertical positions and a conveyor device capable of lifting one sheet at a time in a substantially vertical position by picking it up. on the feed table to feed it to a folding device comprising sheet support swing arms and folding machines.



   An exemplary embodiment of the invention is described below, with reference to the accompanying drawings.



   - Figure 1 is a side view of a folder constructed according to the invention and combined with a machine for securing the folded sheet, by sewing, broaching, gluing, or by similar operations, part of the latter machine being shown on the left in figure 1.



   - Figure 2 is a side view, seen looking in the direction opposite to that of Figure 1.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   - Figure 3 is a cross section passing through a plane parallel to that of Figure 1.



   - Figure 4 is a plan of the machine on a slightly larger scale.



   FIG. 5 is a side view of an eccentric with variable eccentricity.



   - Figure 6 is a side view of an adjustment device.



   - Figure 7 is a view, on a larger scale, of the sheet folding mechanism.



   - Figures 8 and 9 show, on a reduced scale, a sheet of cardboard before and after folding.



   - Figure 10 is an end view of a folded sheet.



   - Figure 11 shows some details of a sheet feed table.



   Consider first of all FIG. 1. A number of slightly inclined sheets of cardboard 2 rest on guide bars 1. Lifting chains 3 are arranged between the guide bars 1, each of these. chains carrying a tooth 4 capable of engaging under the lower edge of the sheet closest to the guide bars, so as to lift this sheet.



   The sheets rest on a notched feed table 5, supported by joists 6, see also Figure II. The beams 6 are fixed to sleeves 7 slidably mounted on racks 8 arranged so as to be parallel to the guide bars 1. The feed table 5 can be raised and lowered by means of the racks 8 and a toothed wheel 9.



   As can also be seen from FIG. 3, two shafts 10 and 11 carrying eccentrics 12 are mounted on the joists 6. The eccentrics 12 act on substantially horizontal feed bars 13, so as to move these. bars to the right when looking at Figure 3, when they are mounted above the plane of the infeed table, and to move them to the left when they are mounted below this plane. Shafts 10 and 11 are suitably interconnected so as to rotate at equal speeds and are driven by means of a keyed shaft 14.



   A drive motor 16 is mounted in the frame 15 of the machine. A speed variator indicated schematically at 17 is mounted between the drive motor and a speed reducer 18.



   The speed reducer is connected by means of a chain or a belt 19 to an eccentric, figure 5. This eccentric is constituted by a rotating disc 20 on which is mounted a rod 21 arranged in a diameter, and on which is mounted a slider 22 having a pivot 23. A coil spring 24, mounted between the slider 22 and the opposite end of the rod 21, tends to move the slider towards the other end of the rod.



   The pivot 23 is connected by means of a rod 25 to a pivot 26 whose position can be varied in a buttonhole made in a lever 27 rigidly mounted on a shaft 28. The angular movement of the lever 27 is limited by stops 29 the position of which can be adjusted on a disc 30 rigidly fixed to the frame 15. An arm 31 also rigidly mounted on the shaft 28 is articulated on a rod 32 which is itself articulated at 33 on a support arm 34 mounted oscillating on a shaft 35 fixed to the frame, see also Figures 2 and 4. Two support arms 34 are mounted on the shaft 35 and connected to folders serving to fold the side parts of the cardboard sheets inward, and one towards others. Each folder consists of two angles 36, 37 interconnected by means of arms 38 rigidly fixed to a pin 39.

   Each spindle has a threaded portion 39a, and it is mounted in bearings 40 and 41 attached to the support arms 34. A nut 42

 <Desc / Clms Page number 3>

 mounted on each threaded part 39a is connected, by means of a pivot 43 and a link 44, to a disc 45 fixed to a sleeve 47 The other pivot 46 of the link 44 is mounted eccentrically with respect to the shaft 35, Figure 1.



  As a result, an inward oscillation is imparted to each folder by the arm 34 as the latter moves upward, while the oscillation imparted to the folder is directed inward as the arm descends. .



  The sleeve 47 can slide axially on the shaft 35, but it cannot rotate on this shaft. If pivot 26, Fig. 5, is brought to the left in the buttonhole of lever 27, this lever tends to oscillate longer than if pivot 26 is on the right side of the buttonhole. oscillation is limited by the stop pieces 29. As a result, the slide 22 moves inward and towards the center of the disc 20 overcoming the action of the spring 24 when the lever 27 abuts against one or more the other of the stops 29. The greater the distance between the adjustable stops 29, the greater the oscillation of the lever 27 and the support arms 34.

   It is also evident that adjusting the position of the pivot 26 to the left in the buttonhole when looking at Figure 5 will result in increased interruptions of the oscillating movement in the extreme positions of the arms 34. In this way, one can adjust the different movements in a very simple way according to the different heights of the cardboard sheets.



   The lifting chains 3 pass over rollers 48 mounted on shafts 49 rigidly fixed to the frame. As the teeth 4 catch a sheet of cardboard and move it upward, the support arms 34 occupy the positions shown in Figure 2. The cardboard sheet rises between the support arms 34 and the bars 50 on the arms. support until tooth 4 comes out of engagement with the sheet. At this moment, the support arms oscillate downwards to come to occupy the positions indicated in figure 1. During this downward movement, the folders 36 fold the two side parts A and B towards each other around the bars 50. , Figures 8 to 10.

   As the parts A and B are folded in a direction opposite to that of the movement of the arms 34, it can be seen that the folding operation is facilitated by the resistance of the air which acts on the parts A and B, which allows to 'considerably increase the operating speed.



   One of the side parts A and B should be folded inwards faster than the other, so that the ends of the folded parts overlap. This is easily obtained by giving different pitches to the threads 39a of the two pins.



   The folded cardboard sheet is now ready to be fed to the cardboard stapling machine, which is mounted near the folder. The shaft 49, figure 4, is connected to a toothed wheel 52 connected on its side by - a chain 51 to a chain wheel 53 mounted on shaft 54. Chain wheels 55 mounted on shaft 54 are connected to wheels 57 by means of chains 56.



   Each chain 56 carries a tooth 59, Figures 3 and 4. During the movement to the left, this tooth meets a stop 64 carried by an arm 59 articulated on a carriage 60 rolling on a rail 67. When the carriage moves to the left , it stretches a coil spring 63. At the left end of the arm 59 is a roller 61 which, during the movement towards the left, comes to meet an oblique face of a cleat 62.



   As a result, arm 59 oscillates upward and disengages from tooth 58, after which carriage 60 is returned to the right by spring 63. A driver 65 attached to the carriage carries a curved guide plate 66. , these parts used to push the folded sheet and bring it out of the folder, to engage it in the stapling machine. On the rail 67 of the carriage can also move a carriage 68 with an adjustable position connected to the cleat 62 by means of a rod 69, so as to move at the same time as this cleat. The feed table 5, FIG. 3, carries a projection 70 to which is fixed one end of a chain 71 passing over guide rollers 72 and 73 and fixed to the cleat 62 at 74.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   A chain 75 is also fixed to the cleat and passes over a roller 76 carried by the shaft 35; is connected to a sleeve 77. This sleeve can slide on a rod 78 and is biased by a coil spring 79 surrounding the rod 78. The parts described serve to ensure that the position of the driver 65 depends on the level of the feed table 5, this level varying with the different heights of the sheets of cardboard. If the sheets to be folded have a small height, the feed table is raised, so as to reduce the length of the sheet path.



   When a folded sheet is ready to be fed into the stapling machine, it may happen that the leading edges 80 and 81 (figure 8) of the folded side parts A and B are not exactly in the extension. one of the other. To rectify the positions of the folded parts, a guide strip 82 engages the space between the unfolded part and the folded parts of the sheet so that the folded parts lie between the guide strip 82 and a strip. upper guide 83, figure 30
The leading edges of the folded parts come to meet a stop 84 articulated on a carriage 85. This carriage rolls on two rods 86 carrying springs 87 which tend to move the carriage to the right in FIG. 3.

   When the carriage 85 subjected to the action of the cardboard sheet pushed by the driver 65 has moved a certain distance to the left, an arm 88 carried by the carriage 85 moves on an inclined face of a part 89 and thus comes out of engagement with the stopper 84, which is moved away from the path of the sheet. If the leading edges 80 and 81 of the folded parts A and B are not in the extension of one another, they do not simultaneously engage with the stopper 84. This would have the effect that the stopper would not be. not clear until the leading edges have met the stop, so as to be in line with one another. When the sheet has passed the stop, this part is raised again under the action of a spring 112.

   The tension of the spring 87 can be adjusted by means of a sleeve 90 which can move on the rod 86.



   As can be seen in Fig. 4, pressure rollers acting on the sheets are mounted on laterally adjustable joists 92 carrying adjustable guide bands 93. The guide bands 93 can be actuated by means of a mechanism, not shown, so as to be some distance from the folder when a sheet is lifted from the feed table, and to approach the folder when a sheet has been withdrawn from it here by pressure rollers 91.



  When the driver 65 comes out of engagement with the trailing edge of the folded sheet, the pressure rollers 91 descend so as to come to rest on the sheet and at the same time the feed rollers mounted below the sheets. Pressure rollers are set in motion by means of a shaft 110 actuated by a clutch 111.



   To change the distance between the support arms 34 and the distance between the beams 92 according to the different dimensions of the sheets, the mechanism shown in figure 6 is used. The shaft 35 carrying the support arms 34 is provided with teeth. which are engaged with a pinion 93 mounted on a shaft provided with a square axial recess. This recess is intended to receive the square end 94 of a rod 95 which can move axially in a sleeve 96 rotatably mounted on the beam 92.

   If it is necessary to change the distance between the support arms 34, the rod 95 is pushed by means of a handwheel 97 to the right in figure 6 until a pin carried by the rod 95 engages in a housing 99 formed in the sleeve 96, and that the square end 94 comes to engage in the square end of the pinion shaft 93o The sleeve 96 is connected to a pinion 100 engaged with a rack 101 rigidly fixed to the frame. Now, if the flywheel 97 is rotated, the support arm 34 as well as the joist 92 move laterally and synchronously.



   The sheets to be folded are placed on the feed table 5 in a slightly inclined position, their lateral position being determined by a bar 102, Fig. 11. The bar 102 is guided by a rod 103.

 <Desc / Clms Page number 5>

 and the lateral position can be adjusted by means of a chain 104 passing over a chain wheel 105. The position of the -: chain wheel 105 can be adjusted by means of a toothed wheel 106 engaged with a rack. 107 rigidly fixed to the joist 92. In this way, the position of the bar 102 is adjusted at the same time as that of the feed arms 34 and the gates 92.



   To adjust the position of the teeth 4 according to the different heights of the cardboard sheets, Figures 1 and 4, a handwheel 108 is used connected by a chain 113 to a pinion 109 which drives the lifting chains 3o The flywheel 108 preferably carries a graduated scale indicating the level of the teeth 4. The adjustment is carried out by bringing the teeth 4 to the desired level and by releasing the handwheel 108, then by turning it to bring it to a position in which the indication of the scale graduated corresponds to the desired level, after which the handwheel 108 is fixed again on its shaft.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. L'invention s'étend notamment aux caractéristiques ci-après, et à leurs diverses combinaisons possibles. The invention extends in particular to the characteristics below, and to their various possible combinations. 1. - Machine à plier des feuilles de carton ou de matière analo- gue pour faire des boites en carton, caractérisée en ce qu'elle comprend une table d'alimentation pouvant recevoir des feuilles de carton placées dans une position sensiblement verticale, et un dispositif transporteur pouvant souk- ver les feuilles une à une dans une position sensiblement verticale en les prenant sur la table d'alimentation et en les amenant à un dispositif de plia- ge comprenant des bras de support oscillants pour les feuilles et des plieurs. 1. - Machine for folding sheets of cardboard or similar material for making cardboard boxes, characterized in that it comprises a feed table capable of receiving cardboard sheets placed in a substantially vertical position, and a conveyor device capable of lifting the sheets one by one into a substantially vertical position by taking them on the feed table and bringing them to a folding device comprising swinging support arms for the sheets and folding machines. 2. - Un mécanisme sert à faire osciller les bras de support sen- siblement dans le même sens que le mouvement de levage de la feuille, et à les amener à des positions sensiblement horizontales après qu'ils ont reçu une feuille prise sur la table d'apport. 2. - A mechanism is used to make the support arms oscillate substantially in the same direction as the lifting movement of the sheet, and to bring them to substantially horizontal positions after they have received a sheet taken on the table. contribution. 3. - Le mécanisme en question est constitué par un moteur d'en- traînement et par un excentrique ayant un degré d'excentricité variable. 3. - The mechanism in question consists of a drive motor and an eccentric having a variable degree of eccentricity. 4. - Les plieurs sont articulés sur des broches parallèles aux bras de support, des organes de transmission étant montés entre les bras de support et les plieurs de manière à faire tourner ceux-ci, pendant le mou- vement descendant des bras de support, et les faire passer de la position ex- térieure par rapport au support à une position intérieure entre les bras de support, pour plier la feuille qui repose sur ces bras et sur les plieurs. 4. - The benders are articulated on pins parallel to the support arms, transmission members being mounted between the support arms and the benders so as to rotate the latter, during the downward movement of the support arms, and moving them from the external position relative to the support to an internal position between the support arms, to fold the sheet which rests on these arms and on the folders. 5. - La table d'alimentation est pourvue de logements dans les- quels des barres d'alimentation peuvent se mouvoir pour passer d'un niveau inférieur à la table à un niveau supérieur à la table, ces barres d'alimen- tation pouvant, lorsqu'elles occupent leur position supérieure, se déplacer vers le dispositif transporteur chaque fois que ce dispositif transporteur a soulevé une feuille pour l'amener au dispositif de pliage. 5. - The feed table is provided with housings in which the feed bars can move to move from a level lower than the table to a level higher than the table, these feed bars being able to move. , when they occupy their upper position, move towards the conveyor device each time this conveyor device has lifted a sheet to bring it to the folding device.
BE494507D BE494507A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE494507A true BE494507A (en)

Family

ID=138249

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE494507D BE494507A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE494507A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2954227A (en) * 1956-06-18 1960-09-27 Fmc Corp Carton feeding device
US4395177A (en) * 1980-05-15 1983-07-26 G. D Societa Per Azioni Apparatus for feeding folded and flattened cartons to a packaging machine

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2954227A (en) * 1956-06-18 1960-09-27 Fmc Corp Carton feeding device
US4395177A (en) * 1980-05-15 1983-07-26 G. D Societa Per Azioni Apparatus for feeding folded and flattened cartons to a packaging machine

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2472426A1 (en)
EP0248700B1 (en) Packaging machine for &#34;american&#34; boxes
CH633761A5 (en) Device for stacking flat objects, especially cut boxes folding.
FR3102090A1 (en) BENDING AND GLUING BOX FORMING MACHINE WITH LAMELLAR MATERIAL BOARD DISPENSER, AND PROCESS FOR FORMING LAMELLAR MATERIAL BOARDS
CH693177A5 (en) Device Correction roller or belt for lateral alignment, during shaping, articles sheets or partially folded plates in a folder-gluer.
FR2607056A1 (en) DEVICE FOR PRODUCING A PIPE OR SHEATH FROM A STRIP OF MATERIAL WITH ONE OR MORE LAYERS
FR2621025A1 (en) APPARATUS FOR BENDING SHEET MATERIALS
FR2674787A1 (en) COMBINED CUTTING MACHINE AND RECEPTION TABLE.
BE494507A (en)
CH429560A (en) Packing machine
WO2003069040A1 (en) Device enabling a footware item to be removed from a mould
FR2462264A1 (en) DEVICE FOR STRETCHING TUBULAR SHEET SEGMENTS TO FORM BOTTOM SQUARES IN THE MANUFACTURE OF CROSS BOTTOM BAGS
EP1588966B1 (en) Device for aligning plate-like elements in a machine for treating them
CH359593A (en) Device making it possible to intercept sheets deposited one by one in a stack during distribution
FR2675487A1 (en) Apparatus for stacking, via the top, thin flat articles such as cardboard blanks
BE344772A (en)
BE451903A (en)
BE344232A (en)
BE449491A (en)
CH83514A (en) Automatic feeder
CH211933A (en) Platen press for processing sheet cardboard.
CH130883A (en) Device for smoothing and stretching a fabric and crushing its folds in a fabric folding machine.
FR2588504A1 (en) FEEDING DEVICE FOR A MACHINE CLEAN FOR MOUNTING A PACKAGE FROM AN INITIALLY FLAT BLANK
CH105246A (en) Mechanism for marginalizing and delivering sheets to rotary machines for processing paper, cardboard or other sheet materials.
FR2813618A1 (en) Apparatus for removing hosiery article from form with normal inclination of foot comprises two belts with sliders controlling angle of travel