BE468305A - - Google Patents

Info

Publication number
BE468305A
BE468305A BE468305DA BE468305A BE 468305 A BE468305 A BE 468305A BE 468305D A BE468305D A BE 468305DA BE 468305 A BE468305 A BE 468305A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
pressure
valve
rocking lever
containers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE468305A publication Critical patent/BE468305A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F22STEAM GENERATION
    • F22BMETHODS OF STEAM GENERATION; STEAM BOILERS
    • F22B37/00Component parts or details of steam boilers
    • F22B37/02Component parts or details of steam boilers applicable to more than one kind or type of steam boiler
    • F22B37/42Applications, arrangements, or dispositions of alarm or automatic safety devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanically-Actuated Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareils puur régler la pressian de vapeur en chaudières. 



  --------------------------------------------------------- 
Les appareils pour régler la pression de vapeur en chaudières. dans lesquels un   @@   plusieurs   s'ervo-moteu.rs   ont des dispositifs de contrôle affectant la pression de vapeur (tels que par exemple des cylindres à pistons pour registres, moteurs, ti- rage força, alimentant le régulateur de vitesse de grilles à chaînes, etc.) sont réglés par le contrôle d'un levier basculant, au moyen de fluide, sous pression   (voir   par exemple le brevet   américain   n  1.618.044) et sont caractérisés par un bon effet de régulation mais.en service sont un peu lourds. 



   Un objet de la présente invention   est d'obvier   à ce désavantage et de fournir un régulateur de pression de vapeur ayant une très grande sensibilité et une capacité, de contrôle de différents   cylindres,     régulateurs   en même temps.   un   autre objet est de rendre réglable la sensibilité, des appareils de façon simple. 



   Une réalisation d'un appareil suivant l'invention est montrée sohématiquement, à titre d'exemple, au dessin annexé. 



   Dans le dessin, 1 désigne un dispositif à piston valve ayant quatre pistons   connectés-,   de construction connue. La 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   pression   de vapeur devant être réglée agit sur la partie infé- rieure du piston le plus oas 43 par l'intermédiaire d'une con- 
 EMI2.1 
 duite à vopeur 2. Un fluide aous pression tel que de l'eau est fourni par la tuyauterie 3.

   Dans la partie   supérieure   pré- 
 EMI2.2 
 sentant une bifurcation, d'un montant fixe il y a un levier fi fixé mais pouvant pivoter et agissant sur 1q/biae de piston 1 du dispositif à piston valve 1 et   charge   par un   poids Z.   Dans le cylindre du dispositif à piston valve, un tuyau   d'évacuation   puur la pression du fluide y prend également origine, et à un niveau intermédiaire des entrées des conduites et dans ce cylindre, une   conduite 9¯   conduit vers un servo-moteur 10 et vers d'autres dispositifs convenables (non représentés) pour régler la pression de vapeur, pans le   serve-moteur   un piston 11 se meut sous l'action d'un fluide sous pression, la tige de piston 12 du ditpiston portant un châssis 14 chargé à 1' 
 EMI2.3 
 aide d'un poids 13.

   A purvir de ce châssis le mouvement de régulation peut être dérivé. Sur une barre du ahsssis 14 il y a des butées 15 et 16 -p6rLnt à une extrémité d'un levier bas- culant 28 ayc.nt un point d'appui sur un pivot d'un support fixe 17, L'extrémité opposée de ce levier est connectée P,,r pivot, à une barre 18 ayant deux butées 19 et po qui peuvent actionner le levier 5. Les butées 15, 16, 19 et 20 sont, de préférence, mon- tées as vn à pvuvvir être ajustées. 



  Sur le levier basculant 26 on a ;,tont deux récepteurs de fluide 21 et 33 CO"L,U.ÜqUcJ1t l'un avec l'autre par une cOhd1,i- te supérieure 23 t huize conduite inférieure Z4. Dans la ooncuite 23 il y a une valve ré""1J.l,,,'cl'ice ajlst<1>ie ,5 et duns le cur.d, ite 34 il y a une valve siullaire 2d. Les récipients 21 et 33 sont partiellement remplis d'un fluide convena;le tel qu-e du mercure ou de Lle8.u et sont feras hermétiquement. 



  Le dispositif à pis\iJn valve 1 et. le servo-mwteur 10 ' fonctionnent de façon COl1nue. Pour obtenir une pression de va- peur prédéterminée dans le tuyau 2 le Poids 7 est ajusté de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 façon qu'il exerce sur un coté du piston 27 une pression égale à celle exercée par   la   pression de vapeur de l'autre   cota.   pour faire mouvoir le piston une force est requise et elle sera un peu plus grande que celle nécessaire pour vaincre la friction des pistons dans leur cylindre* Dans la position montrée au dessin, par l'intermédiaire de la butée 15, le poids 13 a fait tourner le levier basculant 28, en direction opposée à celle des aiguilles d'une montre avec comme résultat que le mercure du récipient 22 s'écoule vers le récipient 21.

   La quantité de mercure est déterminée .de telle sorte que quand tout le mercure a été transvasé dans le récipient 21, son poids est capable de vaincre la friction du piston 27 et avec l'aide de la butée 20 fait mouvoir le piston   jusque   une position la plus élevée possible. 



   Dans la position la plus élevée du piston 27, le fluide sous pression   s'écoule   de la conduite 3 vets la conduite 9 et pousse le piston du servo-moteur 11 vers le haut, lequel à son tour, par l'intermédiaire de la butée 16, fait pivoter le levier basculant 28 en direction du mouvement des aiguilles d'une montre avec comme conséquence que-le mercure s'écoule du récipient 21 dans le récipient 22. Le poids du mercure dans le récipient 22 surmonte la friction du piston   27   et fait déplacer le piston 37 de nouveau vers sa position la plus inférieure à l'aide de la.butée 19. 



   Dans la position la plus basse du piston 27, la conduite 9 est connectée avec le tuyau de drainage 8. Le poids 13 presse le piston du servo-moteur 11 vers le bas et fait mouvoir le le- vier basculant 28 en direction opposée à celle des aiguilles d'une montre à l'aide de la butée 15 de façon que le mercure s' écoule de nouveau vers le récipient 21, après quoi la même opéra- tion est répétée comme il est décrit ci-dessus. Si la pression de vapeur dans la conduite 2 est constante, l'appareil continuera à opérer de cette manière. 



   Si la pression de vapeur dans la conduite 2 s'élève 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 au-dessus de la pression exercée par le poids Z, à l'aide de la tige de piston 6, sur le piston 27, le piston reste dans sa position supérieure la plus élevée parce que le poids du mercure était supposé suffisant seulement pour surmonter la friction du piston 27 mais pas pour vaincre l'augmentation de pression. Le fluide sous pression dans la conduite 3 passe alors au travers de la conduite 9 allant vers le servo-moteur, aussi bien qu'au travers de la conduite 29 allant vers tous les autres pistons régulateurs (non représentés dans le dessin) de la chaudière, qui chacun de leur coté opèrent afin d'abaisser la pression de vapeur. 



   Si la pression de vapeur diminue dans la conduite 2 en-dessous de la pression exercée par le poids 7 sur le piston 27, le piston restera dans sa pos ition la plus basse, car le poids de mercure ne peut vaincre que la friction du piston mais pus l'excès de pressiun, de la pression de vapeur, sur   1< 'pres-   sion exercée par le   poids 7.   sur le levier 5. L'eau du servo- moteur 10 de même que l'eau de tous les cylindres de régulation de la chaudière passe vers le tuyau de drainage 8 et la chaudière est préparée 4 fournir une pression de vapeur plus élevée. 



   De l'opération décrite ci-dessus il est clair que la sensibilité de l'appareil dépend des poids du fluide duns les récipients 21 et 22 sur le levier basculant 28 ce qui a pour effet d'obvier à la friction du pistun 27,   c'est-à-dire   que l'action régulatrice est seulement dépendante du poids de fluide dans les récipients 21 et 22 et du réglage de la vitesse   d'écou-   lement du liquide entre les deux récipients 21 et 22   @u   moyen des valves 25 et 26; la sensibilité de l'appareil peut être ajustée en relation avec les besoins locaux.

   A l'opposé d'outres régu- lateurs connus dans lesquels le mouvement de la valve   régulatrice   est tout à fait ou partiellement dépendant de la   vacation   de la pression de vapeur donnant comme résultat que le mouvement de la valve est trop lent, de sorte qu'elle ne peut pas exercer effec- tivement son action sur plusieurs cylindres régulateurs, dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la présente invention, les récipients de liquide 21 et 22 du levier basculant 28 sont disposés au-dessus du point d'appui du levier basculant, de sorte que le mouvement de chute est accru par quoi un mouvement plus rapide et plus effectif est communiqué à la valve.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Appliances to regulate the steam pressure in boilers.



  -------------------------------------------------- -------
Devices for regulating the steam pressure in boilers. in which one @@ several servo-moteu.rs have control devices affecting the vapor pressure (such as for example piston cylinders for registers, motors, forced draft, feeding the speed regulator from grates to chains, etc.) are regulated by the control of a rocking lever, by means of fluid, under pressure (see for example U.S. Patent No. 1,618,044) and are characterized by a good regulating effect but in service are a little heavy.



   An object of the present invention is to overcome this disadvantage and to provide a vapor pressure regulator having very high sensitivity and capacity, for controlling different cylinders, regulators at the same time. another object is to make the sensitivity of devices easily adjustable.



   An embodiment of an apparatus according to the invention is shown schematically, by way of example, in the accompanying drawing.



   In the drawing, 1 denotes a piston valve device having four connected pistons of known construction. The

 <Desc / Clms Page number 2>

   vapor pressure to be regulated acts on the lower part of the most oas piston 43 by means of a con-
 EMI2.1
 pump 2. A pressurized fluid such as water is supplied through piping 3.

   In the upper part pre-
 EMI2.2
 feeling a bifurcation, of a fixed amount there is a lever fi fixed but able to pivot and acting on 1q / biae of piston 1 of the piston valve device 1 and loaded by a weight Z. In the cylinder of the valve piston device, a discharge pipe for the pressure of the fluid also originates there, and at an intermediate level of the inlets of the pipes and in this cylinder, a pipe 9¯ leads to a servomotor 10 and to other suitable devices (not shown ) to adjust the vapor pressure, apart from the servo-motor a piston 11 moves under the action of a pressurized fluid, the piston rod 12 of the piston carrying a frame 14 loaded at 1 '
 EMI2.3
 using a weight 13.

   By purging from this frame the regulating movement can be derived. On a bar of the ahsssis 14 there are stops 15 and 16 -p6rLnt at one end of a tilting lever 28 with a fulcrum on a pivot of a fixed support 17, the opposite end of this lever is connected P ,, r pivot, to a bar 18 having two stops 19 and po which can actuate the lever 5. The stops 15, 16, 19 and 20 are, preferably, mounted so as to be able to be adjusted .



  On the rocking lever 26 we have;, tont two fluid receivers 21 and 33 CO "L, U.ÜqUcJ1t with each other by a cOhd1, upper 23 t oil lower pipe Z4. In the ooncuite 23 there is a valve re "" 1J.l ,,, 'cl'ice ajlst <1> ie, 5 and in the cur.d, ite 34 there is a siullary valve 2d. The containers 21 and 33 are partially filled of a suitable fluid, such as mercury or Lle8.u and are made hermetically.



  The udder device \ iJn valve 1 and. the servo-motor 10 'operate in a COl1nue fashion. To obtain a predetermined vapor pressure in pipe 2, Weight 7 is adjusted by

 <Desc / Clms Page number 3>

 so that it exerts on one side of the piston 27 a pressure equal to that exerted by the vapor pressure of the other side. to make the piston move a force is required and it will be a little greater than that necessary to overcome the friction of the pistons in their cylinder * In the position shown in the drawing, by means of the stop 15, the weight 13 has made turn the toggle lever 28 in an opposite direction to that of clockwise with the result that the mercury from the container 22 flows to the container 21.

   The amount of mercury is determined so that when all the mercury has been transferred to the container 21, its weight is able to overcome the friction of the piston 27 and with the help of the stop 20 moves the piston to a position as high as possible.



   In the highest position of the piston 27, the pressurized fluid flows from the line 3 and the line 9 and pushes the piston of the servo motor 11 upwards, which in turn, through the stopper 16, rotates the rocker lever 28 in the direction of clockwise movement with the result that the mercury flows from the container 21 into the container 22. The weight of the mercury in the container 22 overcomes the friction of the piston 27 and moves piston 37 back to its lowest position with stopper 19.



   In the lowest position of the piston 27, the line 9 is connected with the drain pipe 8. The weight 13 presses the piston of the servomotor 11 downwards and moves the rocking lever 28 in the opposite direction to that. clockwise with the stopper 15 so that the mercury flows back to the vessel 21, after which the same operation is repeated as described above. If the vapor pressure in line 2 is constant, the device will continue to operate in this manner.



   If the vapor pressure in line 2 rises

 <Desc / Clms Page number 4>

 above the pressure exerted by the weight Z, with the help of the piston rod 6, on the piston 27, the piston remains in its highest upper position because the weight of the mercury was assumed to be sufficient only to overcome friction of the piston 27 but not to overcome the increase in pressure. The pressurized fluid in line 3 then passes through line 9 going to the servomotor, as well as through line 29 going to all the other regulating pistons (not shown in the drawing) of the boiler. , which each on their side operate to lower the vapor pressure.



   If the vapor pressure in line 2 decreases below the pressure exerted by the weight 7 on the piston 27, the piston will remain in its lowest position, because the weight of mercury can only overcome the friction of the piston. but more the excess of pressure, of the vapor pressure, on the pressure exerted by the weight 7. on the lever 5. The water of the servomotor 10 as well as the water of all the cylinders. regulator of the boiler passes to the drain pipe 8 and the boiler is prepared 4 providing a higher steam pressure.



   From the operation described above it is clear that the sensitivity of the device depends on the weight of the fluid in the containers 21 and 22 on the rocking lever 28 which has the effect of obviating the friction of the piston 27, c that is, the regulating action is only dependent on the weight of fluid in the vessels 21 and 22 and on the adjustment of the flow rate of the liquid between the two vessels 21 and 22 by means of the valves 25 and 26; the sensitivity of the device can be adjusted in relation to local needs.

   In contrast to other known regulators in which the movement of the regulating valve is wholly or partially dependent on the vacation of vapor pressure resulting in the movement of the valve being too slow, so that 'it cannot effectively exert its action on several regulating cylinders, in

 <Desc / Clms Page number 5>

 In accordance with the present invention, the liquid containers 21 and 22 of the rocking lever 28 are disposed above the fulcrum of the rocking lever, so that the falling movement is increased whereby a faster and more effective movement is imparted to it. the valve.


    

Claims (1)

RESUME -------- 1. Un appareil pour régler la pression de vapeur en chaudières comprenant des moyens servo-moteurs adaptés pour contrôler des dispositifs affectant la pression de vapeur dans la chaudière, et un dispositifà piston valve contrôlant ltalimen- tation et la: ABSTRACT -------- 1. An apparatus for regulating the steam pressure in boilers comprising servo-motor means adapted to control devices affecting the steam pressure in the boiler, and a piston-valve device controlling the pressure and the: décharge de fluide sous pression vers ou venant des dits dispositifs, servo-moteurs, le ou les pistons du dit disposi- tif à piston valve étant actionnés dans une direction par la pres- sion de vapeur devant être réglée et dans une autre direction par un levier charge de poids connecte, opérativement avec un levier basculant connecté aux dits dispositifs servo-moteur, caractérisés par le fait que le dit levier basculant (28) porte deux récipients fermés (21 et 22) partiellement remplis par un liquide tel que du mercure et montés au-dessus du point d'appui du levier basculant et connectés l'un à l'autre par des conduites (23 et 24) pour permettre l'écoulement d'air et du liquide entre les deux réci- pients. discharge of pressurized fluid to or from said devices, servomotors, the piston or pistons of said valve piston device being actuated in one direction by the vapor pressure to be regulated and in another direction by a weight load lever connected, operatively with a rocking lever connected to said servo-motor devices, characterized by the fact that said rocking lever (28) carries two closed containers (21 and 22) partially filled with a liquid such as mercury and mounted above the fulcrum of the rocking lever and connected to each other by conduits (23 and 24) to allow the flow of air and liquid between the two containers. 3. Un appareil suivant 1 , caractérisé par le fait que l'une ou chacune des conduites (23 et 24) entre les deux récipients (21 et 22) est munie d'une valve de contrôle ajustable (25,26). 3. A device according to 1, characterized in that one or each of the pipes (23 and 24) between the two containers (21 and 22) is provided with an adjustable control valve (25,26). 3, Un appareil suivant 1 , substanciellement comme décrit et représentée 3, A device according to 1, substantially as described and shown
BE468305D BE468305A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE468305A true BE468305A (en)

Family

ID=119095

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE468305D BE468305A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE468305A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE468305A (en)
FR2512164A1 (en) PRESSURE REGULATOR COMPRISING A TEMPERATURE COMPENSATION DEVICE
US1522082A (en) Liquid-level control
FR2644221A3 (en) Control valve
FR2783514A3 (en) Rapid acting hydraulic unit, for use in jack, has three concentric cylindrical oil chambers, with innermost chamber containing drift, fixed to base to allow oil through to operate main stem
FR2523274A1 (en)
CH241065A (en) Apparatus for maintaining above a determined value the pressure at a given point of a liquid pipe.
BE381581A (en)
CH84336A (en) Water hammer damper device
BE395338A (en)
BE554260A (en)
BE338688A (en)
BE352288A (en)
BE408047A (en)
BE419529A (en)
BE372839A (en)
BE505995A (en)
BE461705A (en)
BE447869A (en)
CH89605A (en) Self-acting device for intercepting, under certain circumstances, the flow of steam to steam turbines.
BE364548A (en)
BE379450A (en)
BE409563A (en)
BE505086A (en)
BE338719A (en)