BE395840A - - Google Patents

Info

Publication number
BE395840A
BE395840A BE395840DA BE395840A BE 395840 A BE395840 A BE 395840A BE 395840D A BE395840D A BE 395840DA BE 395840 A BE395840 A BE 395840A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
engine
air
carburetor
nozzle
fuel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE395840A publication Critical patent/BE395840A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M7/00Carburettors with means for influencing, e.g. enriching or keeping constant, fuel/air ratio of charge under varying conditions
    • F02M7/10Other installations, without moving parts, for influencing fuel/air ratio, e.g. electrical means
    • F02M7/11Altering float-chamber pressure

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of The Air-Fuel Ratio Of Carburetors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "ECONOMISEUR D'ESSENCE" 
On sait que dans tout carburateur, que pour un appel d'air déterminé autour du gicleur, le débit de l'essence par celui-ci diminuera si on fait baisser le niveau dans le gicleur. 



   On obtiendra donc une économie importante de carburant en faisant baisser le niveau de l'essence dans le gicleur, proportionnellement à la diminution de puissance demandée au      moteur pendant la marche de celui-ci ou   proportionnellemenà   l'appel d'air au carburateur. 



   Le présent brevet a précisément pour objet les moyens de réalisation qui permettent de faire varier le niveau de l'essence dans le gicleur suivant l'allute ou le régime du moteur. 



   En d'autres termes, dans l'économiseur de   carburant   envisagé, le niveau de l'essence dans le gicleur est a son niveau normal quand l'appel d'air est maximum donc,puissance du moteur maximum, et à un niveau inférieur en un point jugé 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 minimum quand l'appel d'air est nul, c'est à dire quand l'ap- pel d'air estfermé, d'où puissance minimum du moteur.      



   Le rendement d'un moteur a explosions se maintenant avec la compression, l'économie obtenue par l'application de cet économiseur est en grande partie réalisée de ce qu'on se rapproche pendant la marche variable du moteur, d'une compression   const ante.   En effet quand l'appel d'air diminue, le niveau d'essence diminue, et automatiquement pour me même,, puissance réduite demandée on est obligé d'avoir recours a un appel d'air supplémentaire ce qui augmente la compression. 



   A cet effet, on réunit la chambre renfermant le flotteur du carburateur, à. la tubulure d'aspiration débouchant dans le moteur, par une canalisation sur la longueur de laquelle sont disposées des rentrées d'air dont la section de passage peut être réglée. 



   Afin de mieux faire ressortir l'exposé ci-dessus les dessins annexés représentent : 
La fig. I une coupe verticale en élévation dans un car- . burateur muni de l'économiseur d'essence envisagé. 



   La fig.2 la vue d'un détail de la fig.I. 



   La fig.3 la coupe verticale dans un carburateur muni de l'économiseur dans une variante constructive. 



   Les fig. 4 et 5 des vues partielles d'un carburateur muni de l'économiseur dans d'autres variantes constructives. 



   En se reportant aux figures I et 2, I représente le gicleur du carburateur dont 2 représente la tubulure d'entrée d'air et 3 la tubulure raccordée au moteur. En 5.se trouve la chambre renfermant le flotteur 2 et dans laquelle pénètre par 7 le carburant. Le papillon d'arrivée du mélange carburé au moteur est représenté par 4 . 



   Sur le couvercle 8 de la chambre 5 est fixé un bouchon 9 muni d'une tubulure centrale 10 débouchent en II dans la chambre 5 . 



   Cette tubulure 10 est entourée d'un tube 12 dont la partie inférieure repose sur un épaulement du bouchon 9 et est munie de fenêtres 14 en regard desquelles se trouvent 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'autres fenêtres   15   ménagées sur une bague 13 a frottement doux,de manière qu'en tournant cette bague 13 on règle la   section de   passage des fenêtres 14. 



   Le tube 12 est raccordé par l'intermédiaire d'une toile métallique 32 à une tubulure en équerre 17 'comportant un ¯conduit axial 16, obturable par un pointeau commandépar la vis 18, en communication avec le canal   19   débouchant en 20 sur la face en biseau 21 d'une tubulure 22 vissée en 23 sur la paroi de la conduite d'aspiration 3 et sur la partie extérieure 24 de laquelle se visse un écrou moleté 25 servant à la fois à, maintenir la tubulure en équerre 17 et à permettre la rotation de la tubulure 22 de manière que sa face d'extrémité 21 puisse occuper la position comme représenté à. la fig.I ou oomme à la fig.2 ou toute autre position intermédiaire. 



   Le fonctionnement se comprend aisément comme suit:
Dans la fig.I l'air est a peu près fermé par le papillon 4 et le moteur a une puissance minimum. La dépression du moteur agit par les conduits 19,16,12,10 dans la chambre 5, en même temps que des rentrées d'air se font par les fenêtres 15 et 14 et ainsi freinent le taux de dépression communiqué par l'orifice II du canal   10   dans la chambre   5 .Il   s'ensuit que par suite de cette dépression et du principe des vases communiquants que le niveau dans le gicleur 1 qui était normalement établi suivant   a ai,est   ramené suivant b b1 ,d'où la quantité de carburant débitée par le gicleur I sera plus faible que si le débit s'effectuait au niveau a al,

  ce   qui/serait   le cas si   le.chambre   5 n'était pas soumise à une légère dépression. 



   Si a présent on passe à. la puissance normale du moteur en ouvrant le papillon 4, la dépression dans les conduits 19,16,12,10 sera plus faible au point que la dépression qui y existait   dans   la chambre 5 sera nulle et conséquemment que le niveau du carburant au gicleur I remontera suivant a al. 



   On voit que suivant la puissance demandée au moteur il s'établira des niveaux de carburant   "   au gicleur I proportionnels 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à la puissance demandée et à l'appel d'air au carburateur. 



   L'orientation de la tubulure 22, le réglage de la vis pointeau 18 et des rentrées d'air par 15 permettront de régler le carburateur dans les conditions voulues. 



   Dans la fig. 3 ,le dispositif économiseur a été représenté par deux tubes   27   et 26 pénétrant l'un dans l'autre de manière à la.isser subsister entre eux un intervalle pour permettre la rentrée d'air . 



   Dans la fig. 4 sur le tube 27 on a vissé une douille 28 se prolongeant par un tube 29 pénétrant dans le tube 26 de manière à permettre le réglage de la tentrée d'air en tournant plus ou moins la douille 28. 



   Enfin dans la fig.5 sur le tube 26 on a ménagé des trous 31pouvant être obturés plus ou moins par une bague coulissante 30 . 



   Comme on le voit l'économiseur envisagé peut se prêter à de nombreuses variantes d'exécution. 



   En résumé il faut considérer comme rentrant dans le cadre du présent brevet un économiseur d'essence caractérisé par ce qui suit:
REVENDICATIONS 
I) Econdmiseur   d'essence,caractérisé   en ce que la cuve du carburateur renfermant le flotteur est reliée par un conduit en une ou plusieurs pièces débouchant en avant du papillon de réglage du mélange carburé, dans la tubulure d'aspiration raccordée au moteur et muni d'orifices ou de dispositifs de rentrées d'air réglables ou non avec ou sans moyens d'étranglement de la section du dit conduit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "FUEL SAVER"
We know that in any carburetor, that for a determined air demand around the nozzle, the flow of gasoline through it will decrease if the level in the nozzle is lowered.



   Significant fuel savings will therefore be obtained by lowering the level of gasoline in the nozzle, in proportion to the reduction in power demanded from the engine while the latter is running or in proportion to the call for air to the carburetor.



   The object of the present patent is precisely the means of realization which make it possible to vary the level of gasoline in the nozzle according to the flow or the speed of the engine.



   In other words, in the envisaged fuel saver, the level of gasoline in the nozzle is at its normal level when the air intake is maximum, therefore, maximum engine power, and at a lower level in a point judged

 <Desc / Clms Page number 2>

 minimum when the air intake is zero, ie when the air intake is closed, hence the minimum engine power.



   The efficiency of an engine with explosions is maintained with the compression, the economy obtained by the application of this economizer is largely realized from what one approaches during the variable operation of the engine, of a constant compression . In fact, when the call for air decreases, the fuel level decreases, and automatically for myself, reduced power demanded we are forced to resort to an additional call for air which increases the compression.



   For this purpose, the chamber containing the float of the carburetor is joined to. the suction pipe opening into the engine, via a pipe over the length of which are arranged air inlets, the passage section of which can be adjusted.



   In order to bring out the above description more clearly, the accompanying drawings represent:
Fig. I a vertical section in elevation in a car-. burator equipped with the envisaged fuel saver.



   Fig.2 is a view of a detail of fig.I.



   Fig. 3 the vertical section through a carburetor fitted with the economizer in a constructive variant.



   Figs. 4 and 5 are partial views of a carburetor fitted with the economizer in other construction variants.



   Referring to Figures I and 2, I represents the carburetor nozzle, 2 of which represents the air inlet pipe and 3 the pipe connected to the engine. In 5. is the chamber containing the float 2 and into which the fuel enters through 7. The throttle valve for the fuel mixture at the engine is represented by 4.



   On the cover 8 of the chamber 5 is fixed a plug 9 provided with a central tubing 10 opening at II into the chamber 5.



   This tubing 10 is surrounded by a tube 12, the lower part of which rests on a shoulder of the stopper 9 and is provided with windows 14 opposite which are located

 <Desc / Clms Page number 3>

 other windows 15 formed on a ring 13 with gentle friction, so that by turning this ring 13 the passage section of the windows 14 is adjusted.



   The tube 12 is connected by means of a wire mesh 32 to an angled tube 17 'comprising an axial ¯ duct 16, closable by a needle controlled by the screw 18, in communication with the channel 19 opening at 20 on the face. bevelled 21 of a pipe 22 screwed at 23 on the wall of the suction pipe 3 and on the outer part 24 of which is screwed a knurled nut 25 serving both to hold the pipe at an angle 17 and to allow the rotation of the tube 22 so that its end face 21 can occupy the position as shown in. fig.I or oomme in fig.2 or any other intermediate position.



   The operation is easily understood as follows:
In fig.I the air is almost closed by the throttle 4 and the engine has minimum power. The depression of the engine acts through the conduits 19,16,12,10 in the chamber 5, at the same time as air re-entries are made by the windows 15 and 14 and thus slow down the rate of depression communicated by the orifice II channel 10 in chamber 5. It follows that as a result of this depression and the principle of communicating vessels that the level in nozzle 1 which was normally established according to a ai, is reduced according to b b1, hence the quantity of fuel delivered by nozzle I will be lower than if the flow was carried out at level a al,

  which / would be the case if chamber 5 was not subjected to a slight depression.



   If now we go to. the normal power of the engine by opening the throttle 4, the depression in the ducts 19,16,12,10 will be lower to the point that the depression that existed there in the chamber 5 will be zero and consequently that the fuel level at the nozzle I will go back to al.



   We see that depending on the power demanded from the engine, fuel levels "to the nozzle I will be proportional.

 <Desc / Clms Page number 4>

 at the requested power and the air call to the carburetor.



   The orientation of the pipe 22, the adjustment of the needle screw 18 and the air inlets by 15 will make it possible to adjust the carburetor to the desired conditions.



   In fig. 3, the economizer device has been represented by two tubes 27 and 26 penetrating one into the other so as to la.isser a gap between them to allow the re-entry of air.



   In fig. 4 on the tube 27 has been screwed a sleeve 28 extending by a tube 29 penetrating into the tube 26 so as to allow the adjustment of the air inlet by turning the sleeve 28 more or less.



   Finally, in fig.5 on the tube 26, holes 31 have been made which can be closed more or less by a sliding ring 30.



   As can be seen, the economiser envisaged can lend itself to numerous variants of execution.



   In summary, it is necessary to consider as coming within the scope of this patent a gasoline saver characterized by the following:
CLAIMS
I) Gasoline condenser, characterized in that the carburettor tank containing the float is connected by a conduit in one or more parts opening out in front of the fuel mixture control valve, in the suction pipe connected to the engine and provided of orifices or air intake devices that may or may not be adjustable with or without means for restricting the section of said duct.


    

Claims (1)

2) Une forme de réalisation de la revendication I, comme substantiellement décrit et représenté et d'autres empruntant en tout ou en partie les éléments caractéristiques développés ci-dessus. <Desc/Clms Page number 5> 2) An embodiment of claim I, as substantially described and shown and others borrowing in whole or in part the character-defining elements developed above. <Desc / Clms Page number 5> RESUME La tubulure d'aspiration du carburateur au moteur est reliée à la cuve renfermant le flotteur par une conduite dans laquelle peuvent pénétrer des rentrées d'air réglables ou non. ABSTRACT The suction pipe from the carburetor to the engine is connected to the tank enclosing the float by a pipe into which can enter air intakes, adjustable or not.
BE395840D BE395840A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE395840A true BE395840A (en)

Family

ID=62817

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE395840D BE395840A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE395840A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2463271A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE395840A (en)
EP0267842B1 (en) Diffusor for expanded liquefied gas for feeding thermal engines
BE350699A (en)
BE407207A (en)
CH259924A (en) Carburetor for internal combustion engine.
BE677138A (en)
CH84342A (en) Carburetor for internal combustion engines
BE372159A (en)
BE375687A (en)
BE481059A (en)
BE418965A (en)
BE405067A (en)
FR2514074A1 (en) FUEL PRESSURE REGULATOR FOR EXPLOSION ENGINE
CH161144A (en) Device for using heavy oils on ordinary gasoline engines.
BE355661A (en)
BE402055A (en)
FR2575228A1 (en) Enrichment device for carburettor of an internal combustion engine
BE333643A (en)
CH121175A (en) Carburetor for explosion engines.
BE340731A (en)
BE548624A (en)
CH104406A (en) Method to save fuel and prevent fouling in explosion engines and apparatus for its realization.
BE410515A (en)
BE429853A (en)