BE354426A - - Google Patents

Info

Publication number
BE354426A
BE354426A BE354426DA BE354426A BE 354426 A BE354426 A BE 354426A BE 354426D A BE354426D A BE 354426DA BE 354426 A BE354426 A BE 354426A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
threads
rollers
jaws
spinner
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE354426A publication Critical patent/BE354426A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D02YARNS; MECHANICAL FINISHING OF YARNS OR ROPES; WARPING OR BEAMING
    • D02GCRIMPING OR CURLING FIBRES, FILAMENTS, THREADS, OR YARNS; YARNS OR THREADS
    • D02G3/00Yarns or threads, e.g. fancy yarns; Processes or apparatus for the production thereof, not otherwise provided for

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Yarns And Mechanical Finishing Of Yarns Or Ropes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Perfectionnements aux appareils servant à boucler et (ou) déboucler les fils 
Cette invention a trait aux appareils servant à pro- duire des fils bouclés en torsadant ensemble plusieurs bouts de   ìl   pour constituer un toron qui est alors sou- mis à une ébullition ou autrement traité de telle sorte que, lorsque le toron est détordu, les bouts individuels sont bouclés d'une façon permanente . 



   L'appareil qui fait l'objet de cette invention est caractërisé par le fait qu'une broche ou cadre pouvant recevoir un mouvement de rotation autour   d'un   axe horizon- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tal à l'aide d'un dispositif convenable présente une ou- verture dans laquelle une bobine portant les fils à bou- cler est montée pour tourner autour d'un axe perpendicu- laire à   oelude   la broche ou du cadre , Cette bobine peut tourner librement, ou bien on peut prévoir un dispositif réglable pour gouverner son mouvement de rotation, des moyens étant prévus pour actionner cette bobine à une vi- tesse déterminée .  L'extrémité   avant de la broche ou cadre présente un trou axial à travers lequel les fils à boucler sont conduits,

   et à l'extrémité de sortie de ce trou est prévu un dispositif de tension réglable qui sera décrit plus loin . On peut disposer dans ce trou axial un guide ou organe   hélicoïdal   de pas et longueur convenables autour duquel les bouts de fil peuvent être enroulés dans leur passage de la bobine au dispositif de tension . A une distance convenable, préférablement réglable, de   l'extré-   mité de distribution de la broche ou cadre sont montés deux rouleaux de tirage ou d'entraînement horizontaux dont l'inférieur -préférablement- est actionné à une vitesse convenablement proportionnée à la vitesse de rotation de la broche ou cadre, tandis que le supérieur est soumis à l'action de ressorts ou d'organes analogues réglables pour permettre de faire varier la pression qu'il exerce sur le rouleau inférieur .

   Une tournette ou une ensouple sont prévues pour recevoir le toron bouclé de fils à sa sortir des rouleaux d'entraînement, cette tournette étant préférablement actionnée, à l'aide d'une transmission convenable, par l'arbre desrouleaux d'entrainement com- mandés, ou   manuellement .   



   Dans les dessins annexés : 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Fig. 1 est une vue de côté d'une'machine ou appa- reil établi suivant   l'invention .   



   Fig. 2 est le plan correspondant . 



   Fig. 3 est une coupe longitudinale de l'ensemble séparé de la broche boucleuse et du dispositif de tension. 



   . Big. 4 est une coupe transversale du dispositif de tension réglable suivant 4-4 (Fig. 3) . 



   Fig. 5 est une vue en bout du guide hélicoïdal . a désigne un cadre supporté par des coussinets que comportent des traverses b, b1 s'étendant entre des bâtis latéraux c. Ce cadre supporte une bobine d portant les fils à boucler, l'axe de rotation de cette bobine étant perpendiculaire à celui du cadre . 



   Une roue à   chaine e   solidaire du cadre a reçoit son mouvement, à l'aide d'une chaîne el,d'une roue à chaîne e2, d'un   arbre ±8   et d'engrenages e4 et e5, d'un arbre inférieur f tourillonnant dans des paliers   fl, f 2   et f3 du bâti et recevant sa commande d'un pignon conique g so- lidaire d'un arbre   h muni   de poulies fixe et folle h1,h2. 



  Sur l'arbre ± sont montés fous des pignons   d'angle   il qui engrènent avec le pignon d'angle g et entre lesquels est disposée une noix   d'embrayage 1   montée de façon à pouvoir coulisser sur l'arbre grâce à un assemblage à rainure et languette . La surface interne de chacun des pignons d'angle i, i1 présente des griffes disposées de façon que, par un mouvement convenable de la noix j, l'ar-   bre f   puisse recevoir un mouvement de rotation dans un sens ou en sens inverse . 



   L'extrémité avant du cadre a reçoit un tube c1 qui présente à l'une de ses extrémités un conduit   axial 0 2   et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à son autre extrémité un donduit élargi c3 destiné à rece- voir un guide k et un goujon m1 solidaire d'une tête m. 



   Cômme représenté dans la figure 2, le guide k est   consti-'   tué par une barre ou plaque tordue de façon à constituer une hélice de pas et longueur convenable s . Les   extrémi-   tés de cette hélice sont recourbées centralement et arron- dies   comme   on le voit en k1 de façon à constituer des surfacesde guidage et d'appui pour les  fils  arrivant sur le guide et parlant de ce guide ;

   sur chacune de ces extré- mités est monté fou un anneau k2 présentant une ouverture axiale k3 et une fente radiale k4   (Fig.   5) pour permettre l'introduction des fils et la pose de ces fils autour de   l'hélice .   Comme   représentée   le guide hélicoïdal est dis- posé librement dans le trou c3, mais il pourrait âtre relié de façon détachable au goujon m1 de la tête m de façon à faciliter son enlèvement du trou lorsqu'on le désire . 



   La tête m présente un trou axial m2 et est munie,à son extrémité externe, de deux mâchoires n, n1 qui coulis- sent transversalement et qui peuvent être pressées élasti- quement   l'une   vers l'autre par des ressorts c, c1 empris- sonnés entre ces mâchoires respectives et des pièces en forme de godets p, pl coulissant à l'intérieur'desdites mâchoires . L'extrémité de la,   tête !il   est entourée par un chapeau r dont un élément annulaire r1 est monté pour tourner dans une rainure de cette   tête ,   Un poussoir à ressort s porté par la tête m s'engage dans   1.'une   ou l'au- tre d'une série de creusures r2 du chapeau de façon à .maintenir de dernier dans la, position angulaire désiréc. 



  Le chapeau présente intérieurement des surfaces formant 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cames r3, r4 destinées à reposer sur les extrémités exter- nes des godets p, pl, ce qui, par l'intermédiaire des res- sorts c, c1,a pour effet de presser l'une contre l'autre les extrémités internes des mâchoires avec une force qui dépend de la position angulaire du chapeau . Les pièces sont toutefois proportionnées de telle sorte que lorsque les cames r3,r4 exercent leur maximum de pression, les mâchoires peuvent encore effectuer un léger mouvement coulissant en antagonisme à l'action des ressorts .

   Par   conséquent,   s'il passe entre les mâchoires une surépais- seur de la masse de fil, les mâchoires peuvent fléchir, ce qui évite la rupture du   fil,   Un ressort semi-circulaire   m   disposé dans une rainure circonférentielle m4 de la tête est engagé par ses extrémités dans des creusures des mâchoires et tend à les faire mouvoir radialement-vers l'extérieur lorsque le mouvement de rotation du chapeau r l3 leur permet   ..Les   cames permettant de régler la posi- tion des mâchoires de façon à communiquer toute tension (, désirée aux fils, et les creusures coopérant avec le pous- soir à ressort permettent au chapeau d'être retenu dans la position de réglage désirée , L'extrémité externe du chapeau présente une ouverture axiale r5 pour le passage des fils .

   rour permettre aux fils d'être introduits dans les conduits axiaux de la tête et du chapeau, ces conduits sont fendus radialement comme indiqué en t dans la figure 4 . 



   Dans un montant u fixé au bâti et pouvant être rap- proché ounéloigné du cadre et de la broche sont montés deux rouleaux de tirage v,v1. Le rouleau inférieur v 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 reçoit sa commande de l'arbre moteur   h par   une roue   dentée   ul, des pignons de rechange u, une roue dentée u3 et un pignon u4, les pignons de rechange permettant au,rouleau d'être actionné à une vitesse déterminée inférieure à cel- le du cadre et de la broche . Le rouleau de tirage supé- rieur v1 est pressé vers le bas sur le rouleau inférieur par des ressorts dont   la/pression   peut être réglée à l'aide d'une vis v2. 



   Près des rouleaux de tirage est montée une tournette w qui reçoit sa commande, par l'entremise d'une chaîne ou d'une courroie w1, du rouleau de tirage inférieur et est influencée par un embrayage à friction élastique réglant automatiquement sa vitesse selon la tension du   fil .   La courroie ou chaîne passe aussi autour du rouleau de tirage supérieur et actionne ce rouleau . 



   Un dispositif de débrayage convenable est prévu pour effectuer, au besoin, l'arrêt de la machine quand la bobi- ne est épuisée . 



   En fonctionnement, on   déroulè   le nombre désiré de bouts de la bobine d et on fait passer ces bouts autour du guide hélicoîdal k, entre les mâchoires de tension n, n1, puis à travers les rouleaux de tirage, et on les fixe finalement à l'un des bras de la tournette . Lorsque la machine est mise en marche pour la première fois, on sou- lève le rouleau detirage Supérieur à l'aide d'une poignée de levage y de façon à l'éloigner au rouleau inférieur, et l'on débraie l'embrayage à friction de la   tournotte .   



  La rotation du cadre porte-bobine, de la broche et des mâchoires de tension a alors pour effet de torsader sous forme d'un toron la partie des fils s'étendant entre les 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 mâchoires de tension et la tournette, les fils se dérou- lant de la bobine à travers les mâchoires de tension à mesure que se forme le toron . Lorsque les fils ont reçu le degré de torsadage nécessaire pour constituer un toron de la nature désirée, on abaisse le rouleau de tirage su- périeur et l'on fait entrer en action l'embrayage de la tournette . Le toron est alors entraîné au fur et à mesure de sa formation et s'enroule sur la tournette . La pres- sion exercée par les mâchoires de tension et l'action du guide k autour duquel passent les fils empêchent le bou- clage de revenir à la bobine dont les fils sont déroulés. 



     -'action   de bouclage est continue, les file étant déroulés de la bobine au fur et à mesure de la formation du toron   bouclé .   Dans l'exemple représenté, la bobine est montée librement dans son cadre, un dispositif de freinage réglable étant prévu pour influencer la rotation de cette bobine . 



   L'appareil peut être employé pour déboucler,ou ouvrir , les fils bouclés après qu'ils ont été soumis à une ébulli- tion et ainsi fixés .Les fils bouclés et fixés sont enrou- lés sur la bobine, qui est insérée dans le cadre comme précédemment, et le toron bouclé est conduit dans et hors de la broche boucleuse et entre les rouleaux de tirage jusqu'à la tournette, les mâchoires de tension étant ou- vertes de façon qu'elles n'exercent aucune pression sur le toron . Les bouts de fil sont, d'une manière connue, divisés et conduits autour d'une barre de séparation avant leur passage à travers les rouleaux de tirage .

   Bien enten- du, lorsqu'on ouvre des fils, il faut que le cadre et la broche bouoleuse tournent dans le sens opposé à celui dans 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 lequel ils tournaient pour le bouclage et qu'au contraire les rouleaux de tirage et la tournette continuent à tour- ner dans le même sens . Ceci est assuré par l'organe   d'em-,   brayage j qui, lorsque le bouclage a lieu, engrène avec le pignon conique 1 et qui, lorsque l'ouverture doit être effectuée, est déplacé pour entrer en prise avec le pignon conique   il .   Ceci inverse le sens de rotation du cadre et de la broche, mais comme les rouleaux de tirage reçoivent leur commande de   l'arbre )   ils continuent à tourner dans le sens primitif , 
Bien entendu, une machine unique peut comprendre une série de broches boucleuses et de rouleaux de tirage .

   Si l'on prévoit ainsi deux ou plus de deux broches, ces bro- ches recevront préférablement leur commande d'une source ' commune, ou d'une courroie   commune   si l'on substitue une transmission par courroie à une transmission par engrenage, de façon qu'une vitesse de rotation constante soit commu- 'niquée aux deux broches ou à toutes les broches . Si la machine comporte deux ou plus de deux broches, un embraya- ge ou dispositif équivalent sera prévu en combinaison avec chaque broche et ses rouleaux de tirage pour leur permet* tre   d'tre   débrayés lorsqu'on le désire . 



   L'ondulation produite par la machine ne peut pour ainsi dire se distinguer de celle produite à la main, ce qui constitue une caractéristique très désirable pour certains usages du produit, caractéristique qu'il n'avait pas été possible d'obtenir jusqu'à ce jour dans le cas de fils bouclés à la machine .

   La machine peut travailler sur des fils légèrement tordus, ou même des   rubans, :aussi   bien que sur de gros fils, la seule chose nécessaire, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 lorsqu'on passe d'un fil à un autre, étant de modifier le rapport de transmision dans la commande des rouleaux de tirage, et, le cas échéant, de remplacer le guide k par un autre guide de pas différent, indépendamment, bien en- tendu, du' ,réglage convenable des mâchoires de tension ; 
Il est évident que les détails de construction et la disposition des pièces employées pour réaliser l'invention peuvent varier de nombreuses façon du mode de réalisation qui vient d'être décrit . 



   Revendications 
1. Un appareil pour boucler des fils, caractérisé par le fait qu'il comprend, en combinaison, un cadre monté pour tourner autour d'un axe horizontal et dans lequel est montée une bobine pouvant tourner autour   d'un   axe perpen- diculaire à celui du cadre, des mâchoires de tension régla- bles portées par ce cadre, tournant avec lui et à travers lesquelles les fils à boucler sont conduits, et une paire de rouleaux de tirage convenablement espacée des mâchoires de tension et recevant un mouvement de rotation à une'vi- tesse un peu plus faible que celle du cadre porte-bobine .



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to devices used to loop and (or) unwind threads
This invention relates to apparatus for producing looped yarns by twisting several pieces of wire together to form a strand which is then boiled or otherwise treated so that when the strand is untwisted the ends Individuals are permanently closed.



   The apparatus which is the object of this invention is characterized by the fact that a pin or frame can receive a rotational movement about a horizontal axis.

 <Desc / Clms Page number 2>

 tal using a suitable device has an opening in which a spool carrying the threads to be looped is mounted to rotate about an axis perpendicular to the spindle or the frame, This spool can rotate freely, or else an adjustable device can be provided for controlling its rotational movement, means being provided to actuate this coil at a determined speed. The front end of the pin or frame has an axial hole through which the wires to be looped are led,

   and at the exit end of this hole is provided an adjustable tension device which will be described later. A guide or helical member of suitable pitch and length around which the wire ends can be wound in their passage from the spool to the tension device can be placed in this axial hole. At a suitable distance, preferably adjustable, from the dispensing end of the spindle or frame are mounted two horizontal pulling or driving rollers, the lower one - preferably - is operated at a speed suitably proportional to the speed of rotation of the spindle or frame, while the upper is subjected to the action of springs or similar adjustable members to allow the pressure it exerts on the lower roller to be varied.

   A spinner or beam is provided to receive the looped strand of threads as it leaves the drive rollers, this spinner preferably being actuated, using a suitable transmission, by the shaft of the driven drive rollers. , or manually.



   In the accompanying drawings:

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Fig. 1 is a side view of a machine or apparatus constructed in accordance with the invention.



   Fig. 2 is the corresponding plane.



   Fig. 3 is a longitudinal section of the separate assembly of the looper spindle and the tension device.



   . Big. 4 is a cross section of the adjustable tension device according to 4-4 (Fig. 3).



   Fig. 5 is an end view of the helical guide. a denotes a frame supported by bearings which include crossbars b, b1 extending between side frames c. This frame supports a coil d carrying the son to be looped, the axis of rotation of this coil being perpendicular to that of the frame.



   A chain wheel e integral with the frame a receives its movement, using a chain el, a chain wheel e2, a ± 8 shaft and gears e4 and e5, from a lower shaft f journaling in bearings fl, f 2 and f3 of the frame and receiving its control from a bevel pinion g solid with a shaft h provided with fixed and idle pulleys h1, h2.



  Angle pinions il are mounted loose on the shaft ± which mesh with the angle pinion g and between which is arranged a clutch nut 1 mounted so as to be able to slide on the shaft by means of a groove assembly and tongue. The internal surface of each of the angle gears i, i1 has claws arranged so that, by a suitable movement of the nut j, the shaft f can receive a rotational movement in one direction or in the opposite direction.



   The front end of the frame a receives a tube c1 which has at one of its ends an axial duct 0 2 and

 <Desc / Clms Page number 4>

 at its other end a widened duct c3 intended to receive a guide k and a stud m1 integral with a head m.



   As shown in FIG. 2, the guide k is constituted by a bar or plate twisted so as to constitute a helix of suitable pitch and length s. The ends of this helix are centrally curved and rounded as seen in k1 so as to constitute guiding and bearing surfaces for the wires arriving on the guide and speaking of this guide;

   on each of these ends is mounted a ring k2 having an axial opening k3 and a radial slot k4 (Fig. 5) to allow the introduction of the wires and the laying of these wires around the helix. As shown, the helical guide is disposed freely in the hole c3, but it could be detachably connected to the stud m1 of the head m so as to facilitate its removal from the hole when desired.



   The head m has an axial hole m2 and is provided, at its outer end, with two jaws n, n1 which slide transversely and which can be elastically pressed towards each other by trapped springs c, c1 - Rung between these respective jaws and parts in the form of p, pl sliding cups inside said jaws. The end of the head! It is surrounded by a cap r of which an annular element r1 is mounted to rotate in a groove of this head, A spring plunger s carried by the head m engages in 1. 'one or the other of a series of recesses r2 in the cap so as to maintain the latter in the desired angular position.



  The cap internally has surfaces forming

 <Desc / Clms Page number 5>

 cams r3, r4 intended to rest on the outer ends of the buckets p, pl, which, by means of the springs c, c1, has the effect of pressing against each other the inner ends of the jaws with a force which depends on the angular position of the hat. The parts are however proportioned so that when the cams r3, r4 exert their maximum pressure, the jaws can still perform a slight sliding movement in antagonism to the action of the springs.

   Consequently, if an excess of the mass of wire passes between the jaws, the jaws can flex, which prevents the wire from breaking. A semi-circular spring m arranged in a circumferential groove m4 of the head is engaged by its ends in the hollows of the jaws and tends to make them move radially outwards when the rotational movement of the cap r l3 allows them. The cams making it possible to adjust the position of the jaws so as to communicate any tension (, desired for the son, and the recesses cooperating with the spring plunger allow the cap to be retained in the desired adjustment position. The outer end of the cap has an axial opening r5 for the passage of the son.

   rour allow the wires to be introduced into the axial conduits of the head and the cap, these conduits are split radially as indicated at t in figure 4.



   In an upright u fixed to the frame and which can be brought closer or removed from the frame and the spindle are mounted two draw rollers v, v1. The lower roll v

 <Desc / Clms Page number 6>

 receives its command from the motor shaft h by a toothed wheel ul, spare pinions u, a toothed wheel u3 and a pinion u4, the spare pinions allowing the roller to be actuated at a determined speed lower than that the frame and spindle. The upper take-off roller v1 is pressed down onto the lower roller by springs, the pressure of which can be adjusted with a screw v2.



   Near the draw rollers is mounted a spinner w which receives its command, via a chain or a belt w1, from the lower draw roller and is influenced by an elastic friction clutch automatically adjusting its speed according to the thread tension. The belt or chain also passes around the upper take-up roller and drives that roller.



   A suitable disengagement device is provided to effect, if necessary, the stopping of the machine when the spool is exhausted.



   In operation, the desired number of ends of the reel d are unwound and these ends are passed around the helical guide k, between the tension jaws n, n1, then through the take-off rollers, and finally fixed to the 'one of the arms of the spinner. When the machine is started for the first time, the Upper draw roller is lifted with a lifting handle y so that it is away from the lower roller, and the clutch is disengaged. friction of the tournotte.



  The rotation of the spool holder frame, the spindle and the tension jaws then has the effect of twisting in the form of a strand the part of the wires extending between the

 <Desc / Clms Page number 7>

 tension jaws and the spinner, the wires unwinding from the spool through the tension jaws as the strand is formed. When the yarns have received the necessary degree of twist to form a strand of the desired nature, the upper take-up roller is lowered and the spinner clutch is engaged. The strand is then driven as it is formed and winds up on the spinner. The pressure exerted by the tension jaws and the action of the guide k around which the threads pass prevent the looping from returning to the spool from which the threads are unwound.



     the looping action is continuous, the files being unwound from the reel as the looped strand is formed. In the example shown, the coil is mounted freely in its frame, an adjustable braking device being provided to influence the rotation of this coil.



   The apparatus can be used to unwind, or open, looped threads after they have been boiled and thus secured. The looped and secured threads are wound on the spool, which is inserted into the frame. as before, and the looped strand is led into and out of the looping spindle and between the take-off rollers to the spinner with the tension jaws open so that no pressure is exerted on the strand. The yarn ends are, in a known manner, divided and led around a separator bar before they pass through the take-off rollers.

   Of course, when opening threads, the frame and the bouoleuse spindle must turn in the opposite direction to that in

 <Desc / Clms Page number 8>

 which they were turning for looping and that, on the contrary, the draw rollers and the spinner continue to turn in the same direction. This is ensured by the clutch member j which, when the buckling takes place, meshes with the bevel gear 1 and which, when the opening is to be effected, is moved to engage with the bevel gear it . This reverses the direction of rotation of the frame and the spindle, but as the pull rollers receive their command from the shaft) they continue to rotate in the original direction,
Of course, a single machine can include a series of curling pins and draw rollers.

   If two or more spindles are thus provided, these spindles will preferably receive their drive from a common source, or from a common belt if a belt drive is substituted for a gear drive. such that a constant rotational speed is communicated to both spindles or to all spindles. If the machine has two or more spindles, a clutch or equivalent device will be provided in combination with each spindle and its take-off rollers to enable them to be disengaged when desired.



   The corrugation produced by the machine is virtually indistinguishable from that produced by hand, which is a very desirable characteristic for certain uses of the product, a characteristic which had not been possible until then. date in the case of machine-curled yarns.

   The machine can work on slightly twisted threads, or even ribbons, as well as on coarse threads, all that is needed,

 <Desc / Clms Page number 9>

 when passing from one wire to another, being to modify the transmission ratio in the control of the draw rollers, and, if necessary, to replace the guide k by another guide of different pitch, independently, well in - taut, du ', suitable adjustment of the tension jaws;
It is obvious that the construction details and the arrangement of the parts employed to carry out the invention can vary in many ways from the embodiment which has just been described.



   Claims
1. An apparatus for looping threads, characterized in that it comprises, in combination, a frame mounted to rotate about a horizontal axis and in which is mounted a spool capable of rotating about an axis perpendicular to the axis. that of the frame, adjustable tension jaws carried by this frame, rotating with it and through which the threads to be looped are led, and a pair of draw rollers suitably spaced from the tension jaws and receiving a rotational movement at slightly slower than that of the spool frame.


    

Claims (1)

2. Un appareil selon la revendication 1 caractérisé par ce fait qu'un guide hélicoïdal autour duquel on fait passer les fils est intercalé entre la bobine et les.raâ- choiresde tension . 2. An apparatus according to claim 1 characterized in that a helical guide around which the son is passed is interposed between the coil and les.raâchesde tension. 3.Un appareil selon l'une ou l'autre des revendica- tions précédentes caractérisé par un dispositif permettant (l'inverser le sens de rotation du cadre porte-bobine sans changer celui des rouleaux de tirage, ce qui permet d'em- ployer l'appareil pour séparer les uns des autres des fils bouclés , <Desc/Clms Page number 10> 4. Un appareil selon l'une quelconque des revendica- tions précédentes caractériséen outre par une tournette recevant les fils fournis par les rouleaux de.tirage, @ cette tournette étant actionnée à une vitesse superficiel- le égale à la vitesse de distribution du fil . 3. An apparatus according to one or the other of the preceding claims characterized by a device allowing (to reverse the direction of rotation of the spool holder frame without changing that of the take-off rollers, which allows to em- bend the device to separate the looped threads from each other, <Desc / Clms Page number 10> 4. An apparatus according to any one of the preceding claims further characterized by a spinner receiving the yarns supplied by the drawing rollers, this spinner being operated at a surface speed equal to the speed of delivery of the yarn. 5. L'appareil perfectionné pour boucler et (ou) déboucler les fils construit; agencé et fonctionnant en substance comme il a été décrit et représenté dans'les dessins annexés . 5. The improved apparatus for looping and (or) unwinding the constructed threads; arranged and functioning in substance as has been described and shown in the accompanying drawings. @ / , - @ /, -
BE354426D BE354426A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE354426A true BE354426A (en)

Family

ID=28853

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE354426D BE354426A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE354426A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2861748A1 (en) REAR TRACTION DEVICE, IN PARTICULAR FOR ELECTRONICALLY CONTROLLED SAMPLING LOOP
BE354426A (en)
FR2481510A1 (en) VERTICAL CABLE
FR2645518A1 (en) SELF-HOLDING CAPSTAN WITH ARTICULATED TEETH
FR2647123A1 (en) SPINDLE DRIVE DEVICE FOR A WIRE GUIDING MACHINE
CH660581A5 (en) WIRE WINDING DEVICE.
BE476992A (en)
BE497655A (en)
FR2668174A1 (en) Device for inserting a core thread in a rough roving of fibres
CH435056A (en) Mechanism for twisting and winding textile wicks
CH185909A (en) Process for the continuous stretching of an untwisted roving, and mechanism for carrying out this process.
CH299660A (en) Winder.
BE801793A (en) Pirn winding system - for multished looms
BE337761A (en)
BE350875A (en)
BE631836A (en)
BE415385A (en)
BE440892A (en)
BE336533A (en)
BE634463A (en)
BE445835A (en)
BE421978A (en)
BE511525A (en)
BE624878A (en)
EP0285536A1 (en) Reel for rolls of weblike material