BE440892A - - Google Patents

Info

Publication number
BE440892A
BE440892A BE440892DA BE440892A BE 440892 A BE440892 A BE 440892A BE 440892D A BE440892D A BE 440892DA BE 440892 A BE440892 A BE 440892A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
control
levers
stretching
friction
die
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE440892A publication Critical patent/BE440892A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21CMANUFACTURE OF METAL SHEETS, WIRE, RODS, TUBES OR PROFILES, OTHERWISE THAN BY ROLLING; AUXILIARY OPERATIONS USED IN CONNECTION WITH METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL
    • B21C1/00Manufacture of metal sheets, metal wire, metal rods, metal tubes by drawing
    • B21C1/02Drawing metal wire or like flexible metallic material by drawing machines or apparatus in which the drawing action is effected by drums
    • B21C1/04Drawing metal wire or like flexible metallic material by drawing machines or apparatus in which the drawing action is effected by drums with two or more dies operating in series

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Metal Extraction Processes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET D'INVENTION 
 EMI1.1 
 -------------....¯ Dispositif pour l'étirage de fils métalliques. 
 EMI1.2 
 wTwwwwwwmwww wwwwwwwwwwwwwwwTwwwwwww 
Dans les machines multiples connues pour l'étirage des fils métalliques, dans lesquelles le fil est tiré par-dessus une série de tambours d'étirage actionnés en commun et chaque rois à travers des filières disposées entre deux tambours et est enroulé sur un tambour,final, le fil circule sans tension préalable dans la filière. Pour diminuer la consommation élevée de force motrice néoessaire dans cette opération d'étirage et pour arriver également à une meilleure utilisation du lubrifiant, on a déjà retenu par des freins le fil entrant et on l'a amené ainsi avec une tension préalable dans la filière.

   De ce fait toutefois, l'avantage d'une dépense minime de travail de frottement est plus que compensé par les inconvénients qui sont inhérents à l'emploi de frein. Les dispositifs de freinage ne nécessitent pas seulement une consommation de force motrice supplémentaire, mais ils-sont soumis en outre à une usure particulièrement élevée et conduisent fréquemment à des détériorations du fil. 



   L'objet de la présente invention consiste en un   disposi-   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tif pour l'étirage de fils métalliques avec tension préalable, dispositif dans lequel cette tension préalable, c'est à dire la tension du fil lors de l'entrée dans la filière, est obtenue par le fait que par une seule et   même'commande   on actionne directement un tambour d'enroulement, par exemple au moyen d'une liaison à roues dentées et que des tambours d'étirage montés à la suite de ce tambour d'enroulement sont ,mis en rotation par friction, la disposition étant telle que le fil à étirer produit lui-même l'application des rouleaux d'étirage contre la commande, par exemple une poulie de commande, en donnant ainsi au fil sur toute sa longueur la tension préalable nécessaire.

   L'application des rouleaux d'étirage ne roulant pas immédiatement mais par l'intermédiaire de frictions contre la commande se fait au moyen de leviers à un seul bras qui sont fixés aux rouleaux d'étirage et sur lesquels ces rouleaux peuvent basculer. Les leviers portent en outre la filière proprement dite et à leur extrémité de pivotement un rouleau de renvoi déplaçable longitudinalement. 



   Le dispositif pour l'étirage de fils métalliques suivant la présente invention est expliqué en détail à l'aide du dessin qui en donne un exemple de réalisation. 



   La fig. 1 est une vue du dispositif d'étirage sous une forme schématique. 



   La fig. 2 est une vue et une coupe partielle de l'accouplement des rouleaux d'étirage avec leur commande. 



   La fig. 3 montre les mêmes rouleaux d'étirage en une même vue et une même coupe pour un autre rapport de multiplication. 



   La poulie de commande 1 est en liaison immédiate avec le tambour 2 d'étirage et d'enroulement par exemple par une conformation en forme de roue dentée des parties périphériques correspondantes du tambour et de la commande. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Derrière le tambour d'étirage et d'enroulement, on a disposé sur la même poulie de commande plusieurs disques d'é- tirage 2a-2c qui sont mis en rotation à partir de la poulie de commande 1 par une commande à friction'particulière décrite dans la suite. Les disques d'étirage 2a-2c sont portés chacun par un levier 4 à une seule branche, pivotant autour de la broche 3 et sur lequel on a monté le porte-filière avec sa filière 6. Des rouleaux de renvoi 8 sont disposés dans une tente 1 de façon à coulisser longitudinalement à l'extrémité de pivotement des leviers   .   



   La liaison des disques d'étirage 2a-2c avec la poulie de commande 1 se fait au moyen de cônes de friction 11, 12 qui sont montés latéralement sur les axes 9 des rouleaux, les disques de friotion 11 de ces cônes faisant partie des poulies d'étirage auxquelles ils sont reliés. Les disques de friction   11   et 12   des¯cônes   sont maintenus ensemble par des ressorts 13 qui sont montés sur les axes! des rouleaux d'étirage. 



  Dans la position de la fig. 2 des disques de friction 11 et la par rapport à la poulie de commande 1, la transmission du      mouvement de cette poulie aux disques d'étirage se fait par l'intermédiaire de la plus grande périphérie des cônes de fric- tion, tandis que dans la position représentée à la   fige .5,   la plus petite périphérie des cônes est en prise avec la pou- lie de commande, de sorte qu'alors pour une vitesse non chan- gée de la poulie de oommande, la vitesse de rotation des cônes est modifiée en conséquence. 



   Le passage du fil et le mode de travail du dispositif d'étirage de fils métalliques suivant la présente invention se font en détail comme suit : 
Le fil 14 venant d'un tambour de débit non représenté et entrant dans la dernière filière est enroulé une fois ou plu- sieurs fois autour du disque d'étirage 2c,   d'où   il passe par 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le rouleau de renvoi 8 monté à l'extrémité du levier 4 vers la filière suivante et vers le disque d'étirage 2b autour duquel il est de nouveau enroulé et qu'il quitte par le rouleau de renvoi 8 pour gagner la filière suivante et le tambour d'étirage suivant 2a. De ce dernier tambour le fil se rend, en passant par le rouleau de renvoi 8, au tambour d'enroulement auquel il est fixé. 



   Lors de la mise en service du dispositif, le tambour 2 actionné directement par la poulie de commande 1 enroule le fil, tandis que le levier 4 est attiré vers le bas à l'endroit du disque d'étirage 2a. De ce fait les   cônes   de friction 11. 



  12 de ce dispositif d'étirage sont pressés contre la poulie de commande 1, de sorte que le rouleau d'étirage 2a est mis en mouvement et que par celui-ci l'opération d'étirage est amorcée. Par la disposition des disques d'étirage   2a- o   l'un derrière l'autre, par le guidage fermé du fil par-dessus celui-ci ainsi que par la nature propre de la commande de friotion il se produit lors de l'étirage du fil 14 une tension non seulement dans l'extrémité de sortie de celui-ci mais encore lors de l'entrée dans la filière. 



   Il est important que dans le dispositif pour l'étirage de fils suivant la présente invention, la fourniture du fil chaque rouleau d'étirage est réglée par la vitesse de rotation de ces rouleaux, laquelle se règle de nouveau d'elle-même de telle sorte que chaque rouleau d'étirage fournit toujours autant de fil qu'il en faut pour le tambour d'enroulement ou un autre rouleau d'étirage du fil. Plus le tambour d'enroulement 8 fonctionne rapidement, en effet, d'autant plus grande est la traction à une extrémité du levier du rouleau d'étirage 2a, dont les cônes de friction sont ainsi écartés l'un de l'autre et amenés dans un rapport tel de multiplication par rapport à la poulie de commande que le tambour 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'étirage 2a tourne alors également plus rapidement.

   Ce réglage automatique des vitesses de tous les rouleaux a alors de nouveau pour conséquence que dans toute la longueur du fil, avant et après la filière, il règne une tension de traction qui est soutenue par la tendance du levier 4 à s'échapper vers le haut en cas d'application supplémentaire des disques de friction. Moyennant un déplacement du rouleau de renvoi 8 à l'extrémité du levier 4, on peut régler à volonté la tension préalable. On peut également mettre sous tension supplémen-   tairement   les leviers mêmes par des ressorts, de façon qu'ils aient là tendance à s'éohapper vers le haut. 



   A la place d'une poulie de commande, on peut employer pour les rouleaux d'étirage n'importe quelle autre commande, mais il est cependant important que seul le tambour   d'enrou-   lement soit en prise fixe avec la commande même, tandis que les tambours d'étirage proprement dits possèdent une commande variable à friction.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT
 EMI1.1
 -------------.... ¯ Device for drawing metal wires.
 EMI1.2
 wTwwwwwwmwww wwwwwwwwwwwwwwwwwTwwwwwww
In the known multiple machines for drawing wire, in which the wire is pulled over a series of commonly operated drawing drums and each kings through dies disposed between two drums and is wound onto a drum, final, the thread circulates without prior tension in the die. To reduce the high consumption of driving force necessary in this drawing operation and also to achieve better use of the lubricant, the incoming yarn has already been held back by brakes and thus brought with a prior tension into the die. .

   As a result, however, the advantage of minimal frictional labor expenditure is more than offset by the disadvantages which are inherent in the use of a brake. Braking devices not only require additional driving force consumption, but are also subject to particularly high wear and frequently lead to damage to the wire.



   The object of the present invention is a device

 <Desc / Clms Page number 2>

 tif for drawing metal wires with preliminary tension, device in which this preliminary tension, that is to say the tension of the wire when entering the die, is obtained by the fact that by one and the same control a winding drum is actuated directly, for example by means of a toothed wheel connection and that the drawing drums mounted after this winding drum are rotated by friction, the arrangement being such that the wire to be drawn itself produces the application of the drawing rollers against the control, for example a control pulley, thus giving the wire over its entire length the necessary preliminary tension.

   The application of the draw rollers not rolling immediately but through friction against the drive is done by means of single arm levers which are attached to the draw rollers and on which these rollers can swing. The levers also carry the die proper and at their pivoting end a longitudinally displaceable return roller.



   The device for drawing metal wires according to the present invention is explained in detail with the aid of the drawing which gives an exemplary embodiment.



   Fig. 1 is a view of the stretching device in schematic form.



   Fig. 2 is a view and a partial section of the coupling of the drawing rollers with their drive.



   Fig. 3 shows the same drawing rollers in the same view and in the same section for another multiplication ratio.



   The control pulley 1 is in immediate connection with the stretching and winding drum 2, for example by a toothed wheel-shaped conformation of the corresponding peripheral parts of the drum and of the control.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Behind the drawing and winding drum, several drawing discs 2a-2c have been arranged on the same control pulley, which are set in rotation from the control pulley 1 by a special friction drive. described below. The drawing discs 2a-2c are each carried by a lever 4 with a single branch, pivoting around the spindle 3 and on which the die holder with its die 6 has been mounted. Return rollers 8 are arranged in a tent 1 so as to slide longitudinally at the pivot end of the levers.



   The connection of the drawing discs 2a-2c with the control pulley 1 is effected by means of friction cones 11, 12 which are mounted laterally on the axes 9 of the rollers, the friction discs 11 of these cones forming part of the pulleys stretch to which they are connected. The friction discs 11 and 12 of the icons are held together by springs 13 which are mounted on the axles! stretching rollers.



  In the position of FIG. 2 of the friction discs 11 and the relative to the control pulley 1, the transmission of the movement of this pulley to the drawing discs takes place via the larger periphery of the friction cones, while in the position shown in fig .5, the smallest periphery of the cones is in engagement with the control pulley, so that then for an unchanged speed of the control pulley, the speed of rotation of the cones is amended accordingly.



   The passage of the wire and the mode of operation of the device for drawing metal wires according to the present invention are carried out in detail as follows:
The yarn 14 coming from a delivery drum not shown and entering the last die is wound once or several times around the drawing disc 2c, from where it passes through.

 <Desc / Clms Page number 4>

 the return roller 8 mounted at the end of the lever 4 towards the next die and towards the drawing disc 2b around which it is again wound and which it leaves through the return roller 8 to reach the next die and the following stretching drum 2a. From this last drum the wire goes, passing through the return roller 8, to the winding drum to which it is attached.



   When the device is put into service, the drum 2, actuated directly by the control pulley 1, winds the thread, while the lever 4 is drawn downwards at the location of the drawing disc 2a. Therefore the friction cones 11.



  12 of this stretching device are pressed against the control pulley 1, so that the stretching roller 2a is set in motion and thereby the stretching operation is initiated. By the arrangement of the drawing discs 2a- o one behind the other, by the closed guiding of the yarn above it as well as by the inherent nature of the friotion control it occurs during drawing of the wire 14 a tension not only in the output end thereof but also during the entry into the die.



   It is important that in the device for drawing yarns according to the present invention, the supply of the yarn to each drawing roll is regulated by the speed of rotation of these rolls, which again regulates itself accordingly. so that each draw roll always supplies as much yarn as is needed for the take-up drum or other yarn draw roll. The faster the winding drum 8 operates, in fact, the greater is the traction at one end of the lever of the drawing roller 2a, the friction cones of which are thus separated from each other and brought in such a multiplication ratio with respect to the control pulley that the drum

 <Desc / Clms Page number 5>

 stretching 2a then also turns faster.

   This automatic adjustment of the speeds of all the rollers then again has the consequence that throughout the length of the wire, before and after the die, there is a tensile tension which is supported by the tendency of the lever 4 to escape towards the die. up in case of additional application of friction discs. By moving the return roller 8 at the end of the lever 4, the preliminary tension can be adjusted as desired. It is also possible to apply additional tension to the levers themselves by means of springs, so that there is a tendency for them to escape upwards.



   Instead of a control pulley, any other control can be used for the draw rollers, but it is however important that only the winding drum is in fixed engagement with the control itself, while that the actual drawing drums have a variable friction drive.


    

Claims (1)

RESUME 1. Dispositif pour l'étirage de fils métalliques avec une tension préalable du fil entrant dans la filière, caractérisé en ce qu'un tambour d'enroulement (2) est en prise immédiate avec une commande, par exemple une poulie de commande (1), et en ce qu'après le tambour d'enroulement se trouvent montés des tambours d'étirage (2a-2c) qui peuvent pivoter sur des leviers (4) avec les porte-filières (5) et qui possèdent une commande à friction (11, 12) laquelle vient en prise avec la commande (1) lors du basculement des leviers (4), en mettant ainsi en rotation les rouleaux d'étirage (2a-2c). ABSTRACT 1. Device for drawing metal wires with prior tension of the wire entering the die, characterized in that a winding drum (2) is in immediate engagement with a control, for example a control pulley (1 ), and in that after the winding drum there are mounted stretching drums (2a-2c) which can pivot on levers (4) with the die holders (5) and which have a friction drive (11, 12) which engages with the control (1) when the levers (4) are tilted, thus rotating the stretching rollers (2a-2c). 2. Dispositif suivant 1, caractérisé en ce que la commande des disques d'étirage (2a-2o) par friction comprend deux disques de friction (11, 12), dont l'un est fixé au <Desc/Clms Page number 6> tambour d'étirage et l'autre peut au contraire être pressé contre la commande (1) par des ressorts de pression (13). 2. Device according to 1, characterized in that the control of the stretching discs (2a-2o) by friction comprises two friction discs (11, 12), one of which is fixed to the <Desc / Clms Page number 6> stretching drum and the other can instead be pressed against the drive (1) by pressure springs (13). 3. Dispositif suivant 1 et 2, caractérisé en ce qu'à l'extrémité libre des leviers pivptants (4) on a disposé des rouleaux de renvoi qui peuvent être déplacés dans des fentes longitudinales des leviers. 3. Device according to 1 and 2, characterized in that at the free end of the pivoting levers (4) are arranged return rollers which can be moved in the longitudinal slots of the levers. 4, Dispositif suivant 1 et 2, caractérisé en ce que les leviers (4) sont mis sous tension supplémentairement par des ressorts, de façon à être écartés de la poulie de commande (1). 4, Device according to 1 and 2, characterized in that the levers (4) are additionally under tension by springs, so as to be separated from the control pulley (1).
BE440892D BE440892A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE440892A true BE440892A (en)

Family

ID=98542

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE440892D BE440892A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE440892A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE440892A (en)
CH350588A (en) Wiring device with at least two wires
FR2481684A1 (en) DEVICE FOR WINDING A WIRE OR THE LIKE ON A COIL TUBE BY MEANS OF A CROSS-GROOVED DRUM
FR2663048A1 (en) Two-for-one twisting-spindle apparatus
FR2545849A1 (en) DRIVE DEVICE FOR FRICTION SPINNING DEVICE
EP0138895B1 (en) Device for driving a rigid wire pressed between two groove rollers
EP0409743B1 (en) Yarn-tensioning device for textile machines
FR2583028A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING THE TENSION OF A WIRE DURING DIFFERENT PROCESSING OPERATIONS WHICH IT UNDERGOES DURING ITS MANUFACTURE.
FR2476692A1 (en) DEVICE FOR THE PRODUCTION OF EFFECT YARN
BE351729A (en)
EP0094725A1 (en) Device for regulating the winding speed of threads in winding machines depending on available length and/or tension of the threads
FR2499054A1 (en) Linear motion cable drive - has drive cable wrapped helically on driven cable and rotated to cancel effects of helical wrapping
BE354426A (en)
BE449220A (en)
BE465874A (en)
BE411692A (en)
BE488681A (en)
CH130450A (en) Device for reducing film fatigue in cinematographic devices.
CH296449A (en) Winch for the routing of a cable under mechanical tension.
BE347441A (en)
FR2668174A1 (en) Device for inserting a core thread in a rough roving of fibres
EP0285536A1 (en) Reel for rolls of weblike material
BE570381A (en) Winder
BE332075A (en)
CH435056A (en) Mechanism for twisting and winding textile wicks