BE490849A - - Google Patents

Info

Publication number
BE490849A
BE490849A BE490849DA BE490849A BE 490849 A BE490849 A BE 490849A BE 490849D A BE490849D A BE 490849DA BE 490849 A BE490849 A BE 490849A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
light
ribbons
recording
film
positive
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE490849A publication Critical patent/BE490849A/fr

Links

Landscapes

  • Optical Recording Or Reproduction (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Système d'enregistrement de sons ". 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention est relative aux systèmes d'enregistrements de sons sur film et particulièrement à l'enregistrement de phonogrammes positifs originaux ou directs, à surface variable, à l'aide d'une valve de lumière. 



   Dans les valves de lumière connues, la lumière est transmise, entre les rubans de la valve de lumière, à un film sensible à la lumière . Lorsque le film est   dévelop-   pé, la piste sonore ou trace acoustique négative ou origi- nale est transformée en un phonogramme noir à surface variable, le restant de la piste étant clair. Lorsque le négatif est imprimé, la piste sonore est transformée en un film clair, le restant de ladite piste étant som- bre. On appelle l'épreuve obtenue un positif. 



   La présente invention a pour objet la production d'un phonogramme positif original ou direct à surface variable, à l'aide d'une valve de lumière. é
En raison de certaines   hétérogénités   du film, il se produit, pendant la reproduction du phonogramme positif, un bruit de fond d'une certaine ampleur. Toute- fois, si le phonogramme positif est, à tous moments, aussi sombre que possible, ce bruit de fond indésirable sera réduit à un minimum. Pour atteindre ce résultat, une pola-   risation   de réduction du bruit est appliquée, de manière bien connue, aux rubans de valves de lumière ordinaires. 



  Pour obtenir un phonogramme positif par l'emploi de val- ves de lumière connues, deux opérations de développement et une opération d'impression sont nécessaires. 



   La piste sonore originale, produite par le système 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de la présente invention, est similaire au positif obtenu à l'aide des valves de lumière habituelles, c'est-à-dire qu'on dispose d'un   phonogramme   original, donnant un mini- mum de bruit de fond à la reproduction . 



   Suivant une forme d'exécution préférée de la présente invention, on emploie des rubans fortement polis et réflé- chissant la lumière, pour intercepter un faisceau lumi- neux d'enregistrement projeté sur les rubans et pour réflé- chir la partie du faisceau lumineux, interceptée par les rubans sur un film en mouvement, sensible à la lumière. 



  Il se forme ainsi, grâce aux surfaces   polies   des rubans, une image réfléchie de la partie de l'image de filament, que les rubans interceptent. Comme les rubans se meuvent latéralement en travers du faisceau d'enregistrement, en réponse à des courants électriques, la position du faisceau réfléchi change constamment. La lumière réfléchie est d'intensité uniforme, mais varie en position   latérale, sui- '   vant le déplacement instantané des rubans de valve de lumière. transmis 
Le faisceau lumineux est également à travers l'in- tervalle entre les rubans et est modulé par ces rubans,en fonction des variations que subissent les courants électri- ques y appliqués.

   La lumière modulée transmise est   contrô-   lée par une cellule photoélectrique ou par tout autre   dispo-   sitif approprié, d'où il résulte avantageusement que la quantité de lumière disponible est considérablement supé- rieure à celle obtenue d'un prisme réflecteur sur le tra- jet ou parcours optique d'enregistrement. 



     Par,L'application   d'une polarisation de réduction du bruit de fond aux rubans, l'intervalle entre ceux-ci est rendu plus petit et le pourcentage de surface claire sur la piste sonore   développée   devient moindre, en sorte 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que le bruit de fond, apparaissant lors de la reproduc- tion, est réduit de manière   correspondante .   Un   phonogram-   me original exposé de cette manière à l'apparence d'un positif, étant donné que, suivant la présente invention, la surface de la piste sonore, qui ne subit normalement aucune exposition, est exposée. 



   Des fils porteurs de courant et réfléchissant la lumière ont déjà été employés précédemment dans les os-   cillographes   et dans les dispositifs de transmission d'images, es fils conducteurs ne conviennent, toutefois, pas dans un modulateur à valve de lumière pour systèmes d'enregistrement de sons sur film. Les oscillographes à miroir, qui peuvent être employés pour produire des phonogrammes originaux ou positifs à surface variable sont également bien connus dans la technique, mais la présente invention produit une piste sonore à surface variable de manière nouvelle et efficace, avec   les'avanta-   ges y   afférant,   qui ressortiront de la description sui- vante d'une forme d'exécution préférée de l'invention, représentée schématiquement sur le dessin annexé au pré- sent mémoire. 



   Sur ce dessin, on voit qu'un faisceau lumineux émis par la lampe d'enregistrement 1 est dévié, en frappant la surface frontale   aluminisée   du miroir incliné 2, vers une lentille-objectif 3. Le miroir incliné, par lequel la lumière provenant de la lampe d'enregistrement 1 est di- rigée vers la   lentille-objectif-,.3 est   muni d'une fente étroite rectangulaire s'étendant sur toute sa largeur. 



  La largeur de cette fente, de même que la réduction engendrée par la lentille-objectif cylindrique 3,déter- minent la hauteur de l'image d'enregistrement. La lampe d'enregistrement est du type préconcentré à filament uni- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 que, droit et horizontal en hélice . L'axe du filament est tourné de 45 degrés par rapport à l'axe optique, ce qui a pour effet de réduire le pas de l'hélice du filament à tel point qu'il n'existe pas d'espaces sombres entre les spires et que toute la longueur du filament apparaît uniforme ment brillante. 



   La lentille-objectif 3 concentre une image de filament de la lampe sur le plan des rubans 4 et 5. Ceux-ci sont dis- posés côte à côte et ajustés en position de façon que leurs surfaces réfléchissantes soient sensiblement coplànàires. 



  Les rubans peuvent être suspendus dans un   champ magnétique   fixe, de sorte que des courants électriques parcourant ces rubans dans le sens de la longueur les amènent à se dé- placer latéralement dans un plan commun. La valve de lumière de la présente invention   diffère   de celles connues, par le fait que les trous pratiqués dans les pièces polaires de l'aimant sont suffisamment grands que pour permettre aux rubans d'être complètement illuminés pendant leurs excursions ou écarts complets, lorsqu'ils sont pleinement modulés par des courants sonores. 



   Les rubans peuvent être connectés de manière à enre- gistrer une piste sonore à surface variable bilatérale ou unilatérale . Pour une piste sonore bilatérale, les ru- bans peuvent être connectés par des fils 7 et 10 au circuit d'enregistrement d'un système d'enregistrement de sons. 



  Si on le désire, un des rubans peut être connecté de ma- nière à se déplacer en réponse à des courants de réduction du bruit, tandis que l'autre ruban se meut en réponse à des courants vocaux. Il va de soi que dans le cas où cela est souhaitable, des courants électriques peuvent être appliqués à un seulement des rubans, tandis que l'autre ruban ou un   réflecteur   approprié quelconque peut être   employé   comme réflecteur stationnaire, de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 manière à coopérer avec le ruban vibrant, à l'effet de produire une piste sonore ou trace acoustique positive, unilatérale et à surface variable. 



   Les rubans peuvent être en bronze phosphoreux, poli et   aluminiséen   alliage   cuivre-béryllium   ou en toute autre matière appropriée fortement réfléchissante . Des résultats extrêmement bons ont été obtenus en utilisant une feuille d'aluminium. On a constaté que le polissage optique de la feuille laminée laisse des rayures occasionnelles, qui, en raison du fait que la surface des rubans est réfléchie sur le film, apparaissent comme des raies clai- res dans la trace acoustique ou piste sonore. Des résultats extrêmement satisfaisants ont été obtenus en entretenant soigneusement les cylindres servant au laminage de la feuille .

   On a obtenu de la sorte des surfaces de feuille excellentes à   réflectance   très   élevée .   La largeur des rubans est considérablement supérieure à leur épaisseur. 



  Les rubans plats et minces apparaissent comme un miroir affectant la forme d'une bande, dont la surface est perpendiculaire à la fois à l'axe optique et à l'axe du faisceau lumineux d'enregistrement. La largeur de par chaque bande de ruban est définie les bords exactement espacés du ruban et est considérablement inférieure à la moitié de la largeur du faisceau lumineux d'enregistre-      ment. Celui-ci est suffisamment large que pour courir complètement les borde, extérieurs des rubans dans leurs positions extérieures extrêmes, lorsqu'ils sont pleinement modulés par des courants sonores. Les surfaces polies des rubans donnent ainsi une image réfléchie de la partie du faisceau d'enregistrement, que les rubans   intercep-   tent. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Comme les rubans se meuvent latéralement sur la largeur du faisceau   d'enregistrement,   en réponse à des courants de   modulation J ils   réfléchissent les faisceaux mouvants de lumière vers la   lentil le-ob jectif   3 de la valve de lumière . Cette lentille recueille alors les images réfléchies et les projette à travers la fente du miroir incliné. La lumière arrive ainsi sur un miroir 9 à surface frontale   aluminiséedont   la fonction est de faire dévier le faisceau d'enregistrement de 90 degrés par rapport à un axe'horizontal. Une lentille cylindrique 11, disposée au voisinage du film, recueille le faisceau de lumière de la fente , le fait converger vers la ligne étroite requise pour l'imgge d'enregistrement et le concentre sur le film 8.

   Celui-ci est entraîné à vitesse constante par la commande habituelle de film (non représentée ). 



   Un masque fendu 16 est placé en avant de la lentille cylindrique 11, de façon à limiter la grandeur de la partie exposée de la piste sonore directe et positive, en sorte que les écarts des   bods   extérieurs des rubans ne sont pas enregistrés sur la piste sonore . Si les bords   extérie@rs   des rubans étaient enregistrés/sur le film, ils feraient apparaître des courants de signalisation additionnels pen- dant la reproduction et   affecteraient.)  dès lors, de manière préjudiciable, la fidélité de la reproduction. Une piste sonore produite, selon la présente   invention.,  convient pour la reproduction dans un appareil standard de reproduction de   films/sonores.   



   La lumière modulée passe également par l'intervalle entre les rubans, puis par la fente d'un masque 12. Ce masque sert à empêcher que la lumière dispersée pouvant passer autour des bords extérieurs des rubans n'atteigne la lentille   condensatrice   13. Cette lentille 13 concentre la lumière modulée sur un prisme dans un cylindre conduc- teur de lumière   14.   Le prisme mentionné, ci-avant a pour 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 fonction de faire dévier le faisceau d'enregistrement de 90 degrés par rapport à un axe horizontal et de diriger la lumière modulée sur une cellule photoélectrique de contrôle appropriée 15. Toutefois, il est évident qu'il   n'est   pas nécessaire que le faisceau modulé soit dévie de 90 degrés.

   Ainsi, ce faisceau peut être projeté directe- ment sur la cellule photoélectrique. 



   REVENDICATIONS 
1. Système d'enregistrement de sons, comprenant un film mobile sensible à la lumière, une source de lu- mière, une paire de rubans conducteurs porteurs de cou- rants, un système de lentille-objectif pour concentrer la lumière provenant de la source précitée sur ces rubans, un miroir pour diriger la lumière vers le système de lentille-objectif et un dispositif pour faire vibrer au moins un des rubans,caractérisé en ce que les surfaces des rubans réfléchissant la partiede la lumière les frappant et dirigent cette partie de la lumière vers la lentille-objectif et vers le film, en passant par une ouverture pratiquée dans le miroir susdit, de manière à produire sur le film un phonogramme direct, positif et à surface variable, selon les vibrations d'au moins un des rubans. 



   2. Système   d'enregistrement de   sons suivant la reven- dication   Ijcaractérisé   en ce que des moyens sont prévus pour contrôler la partie du faisceau lumineux, qui passe entre les rubans. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Sound recording system".

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention relates to sound recording systems on film and particularly to the recording of original or direct positive phonograms, with variable surface area, using a light valve.



   In known light valves, light is transmitted, between the strips of the light valve, to a light sensitive film. When the film is developed, the negative or original sound track or acoustic trace is transformed into a black phonogram with variable area, the remainder of the track being clear. When the negative is printed, the sound track is transformed into a clear film, the remainder of said track being dark. The test obtained is called a positive.



   The present invention relates to the production of an original or direct positive phonogram with variable area, using a light valve. é
Due to certain heterogeneities of the film, during reproduction of the positive phonogram there is a background noise of a certain magnitude. However, if the positive phonogram is, at all times, as dark as possible, this unwanted background noise will be reduced to a minimum. To achieve this result, noise reduction polarization is applied, in a well-known manner, to the ribbons of ordinary light valves.



  To obtain a positive phonogram by the use of known light valves, two developing operations and one printing operation are necessary.



   The original soundtrack, produced by the system

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the present invention, is similar to the positive obtained using the usual light valves, that is to say that an original phonogram is available, giving a minimum of background noise to the reproduction.



   In a preferred embodiment of the present invention, highly polished, light reflecting ribbons are employed to intercept a recording light beam projected onto the ribbons and to reflect the portion of the light beam. intercepted by the ribbons on a moving film, sensitive to light.



  There is thus formed, thanks to the polished surfaces of the ribbons, a reflected image of the part of the filament image, which the ribbons intercept. As the ribbons move sideways across the recording beam, in response to electric currents, the position of the reflected beam constantly changes. The reflected light is of uniform intensity, but varies in lateral position, following the instantaneous displacement of the light valve ribbons. transmitted
The light beam is also through the gap between the ribbons and is modulated by these ribbons, depending on the variations undergone by the electric currents applied thereto.

   The modulated light transmitted is controlled by a photocell or by any other suitable device, from which it advantageously results that the quantity of light available is considerably greater than that obtained from a reflective prism on the beam. jet or optical recording path.



     By applying a background noise reduction bias to the ribbons, the interval between them is made smaller and the percentage of clear area on the developed soundtrack becomes less, so

 <Desc / Clms Page number 4>

 that the background noise, which occurs during playback, is correspondingly reduced. An original phonogram exposed in this manner has the appearance of a positive, since, according to the present invention, the surface of the sound track, which normally does not undergo any exposure, is exposed.



   Current-carrying and light-reflecting wires have been used previously in oscillographs and in image transmitting devices, however, conductive wires are not suitable in a light valve modulator for recording systems. sounds on film. Mirror oscillographs which can be employed to produce original or positive variable area phonograms are also well known in the art, but the present invention produces a variable area sound track in a novel and efficient manner, with the advantages. relating thereto, which will emerge from the following description of a preferred embodiment of the invention, shown schematically in the drawing appended to this specification.



   In this drawing, we see that a light beam emitted by the recording lamp 1 is deflected, by striking the aluminized front surface of the inclined mirror 2, towards an objective lens 3. The inclined mirror, by which the light coming from the recording lamp 1 is directed towards the objective lens - ,. 3 is provided with a narrow rectangular slit extending over its entire width.



  The width of this slit, as well as the reduction generated by the cylindrical objective lens 3, determine the height of the recording image. The recording lamp is of the preconcentrated single filament type.

 <Desc / Clms Page number 5>

 that, straight and horizontal in helix. The axis of the filament is rotated 45 degrees from the optical axis, which has the effect of reducing the pitch of the helix of the filament to such an extent that there are no dark spaces between the turns and that the entire length of the filament appears uniformly bright.



   The objective lens 3 concentrates an image of the lamp filament on the plane of the ribbons 4 and 5. These are arranged side by side and adjusted in position so that their reflecting surfaces are substantially coplanar.



  The ribbons can be suspended in a fixed magnetic field, so that electric currents flowing through these ribbons lengthwise cause them to move laterally in a common plane. The light valve of the present invention differs from those known in that the holes made in the pole pieces of the magnet are large enough to allow the ribbons to be fully illuminated during their full excursions or deviations, when they are fully modulated by sound currents.



   The ribbons can be connected to record a two-sided or one-sided variable area soundtrack. For a bilateral soundtrack, the bands can be connected by wires 7 and 10 to the recording circuit of a sound recording system.



  If desired, one of the ribbons can be connected to move in response to noise reduction currents, while the other tape moves in response to voice currents. It goes without saying that where desirable electric currents can be applied to only one of the tapes, while the other tape or any suitable reflector may be employed as a stationary reflector, of course.

 <Desc / Clms Page number 6>

 so as to cooperate with the vibrating tape, with the effect of producing a sound track or positive acoustic trace, one-sided and with variable surface.



   The tapes can be phosphor bronze, polished and aluminized copper-beryllium alloy or any other suitable highly reflective material. Extremely good results have been obtained using aluminum foil. It has been found that optical polishing of the laminate sheet leaves occasional scratches which, due to the surface of the ribbons being reflected on the film, appear as clear lines in the acoustic trace or soundtrack. Extremely satisfactory results have been obtained by carefully maintaining the rolls used in the rolling of the sheet.

   Excellent sheet surfaces with very high reflectance were thereby obtained. The width of the tapes is considerably greater than their thickness.



  Flat, thin ribbons appear as a mirror affecting the shape of a strip, the surface of which is perpendicular to both the optical axis and the axis of the recording light beam. The width of each strip of tape is defined with exactly spaced edges of the tape and is considerably less than half the width of the recording light beam. This is wide enough to run completely along the edges, outer ribbons in their extreme outer positions, when fully modulated by sound currents. The polished surfaces of the ribbons thus provide a reflected image of the portion of the recording beam which the ribbons intercept.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   As the ribbons move sideways across the width of the recording beam, in response to modulating currents J they reflect the moving beams of light back to the lens 3 of the light valve. This lens then collects the reflected images and projects them through the slit of the tilted mirror. The light thus arrives on a mirror 9 with an aluminized front surface, the function of which is to deflect the recording beam by 90 degrees with respect to a horizontal axis. A cylindrical lens 11, disposed in the vicinity of the film, collects the beam of light from the slit, converges it towards the narrow line required for the recording image and focuses it on the film 8.

   This is driven at constant speed by the usual film drive (not shown).



   A slit mask 16 is placed in front of the cylindrical lens 11, so as to limit the size of the exposed portion of the direct and positive soundtrack, so that the deviations of the outer bods of the ribbons are not recorded on the soundtrack. . If the outer edges of the tapes were recorded / on the film, they would cause additional signal currents to appear during reproduction and therefore adversely affect the fidelity of the reproduction. A sound track produced, according to the present invention, is suitable for reproduction in a standard film / sound reproduction apparatus.



   The modulated light also passes through the gap between the ribbons and then through the slit of a mask 12. This mask is used to prevent scattered light that may pass around the outer edges of the ribbons from reaching the condenser lens 13. This lens 13 concentrates the modulated light on a prism in a light conducting cylinder 14. The prism mentioned above has for

 <Desc / Clms Page number 8>

 function of deflecting the recording beam 90 degrees from a horizontal axis and directing the modulated light onto an appropriate control photocell 15. However, it is evident that the modulated beam does not need to be or deviate by 90 degrees.

   This beam can thus be projected directly onto the photoelectric cell.



   CLAIMS
1. Sound recording system, comprising a movable film sensitive to light, a light source, a pair of current-carrying conductive tapes, a lens-objective system for concentrating the light from the source mentioned above on these ribbons, a mirror for directing the light towards the lens-objective system and a device for vibrating at least one of the ribbons, characterized in that the surfaces of the ribbons reflecting the part of the light hitting them and directing that part of the ribbons. the light towards the objective lens and towards the film, passing through an opening made in the aforesaid mirror, so as to produce on the film a direct, positive and variable surface phonogram, according to the vibrations of at least one of the tapes .



   2. Sound recording system according to claim 1, characterized in that means are provided for controlling the part of the light beam which passes between the ribbons.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3 . Système d'enregistrement de sons suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les rubans conducteurs sont disposés sensiblement perpen- diculairement à la plus longue dimension de l'ouverture pra tiquée dans le miroir.' <Desc/Clms Page number 9> 4. Système d'enregistrement de sons, en substance, tel que décrit ci-dessus. 3. Sound recording system according to claim 1 or 2, characterized in that the conductive tapes are arranged substantially perpendicular to the longest dimension of the opening made in the mirror. <Desc / Clms Page number 9> 4. Sound recording system, in substance, as described above.
BE490849D BE490849A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE490849A true BE490849A (en)

Family

ID=135470

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE490849D BE490849A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE490849A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE490849A (en)
EP0045252A2 (en) Document reading or reproducing device, in particular for a telecopying apparatus
BE371364A (en)
EP0295687B1 (en) Reading and/or writing device for the auxiliary track of a cinematographic film, especially for the sound track and illuminating head for this device
BE375271A (en)
BE480257A (en)
BE471381A (en)
BE392448A (en)
BE381735A (en)
BE488194A (en)
BE386633A (en)
BE469253A (en)
BE408557A (en)
BE421782A (en)
BE364512A (en)
CH636467A5 (en) Method and device for recording a modulated electrical signal
BE380737A (en)
BE432024A (en)
BE390207A (en)
BE471346A (en)
CH234384A (en) Method and apparatus for recording sound on a medium and medium provided with a recording thus obtained.
BE345991A (en)
BE508740A (en)
BE408555A (en)
BE466684A (en)