BE437676A - - Google Patents

Info

Publication number
BE437676A
BE437676A BE437676DA BE437676A BE 437676 A BE437676 A BE 437676A BE 437676D A BE437676D A BE 437676DA BE 437676 A BE437676 A BE 437676A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
movement
nut
carriage
oscillating
cam
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE437676A publication Critical patent/BE437676A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B39/00Workpiece carriers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET D'INVENTION Dispositif pour piquer .automatiquement des   tissus,notamment   des cols en tissu. 



   L'invention concerne un dispositif pour piquer automatiquement des tissus, notamment des cols en tissu, qui se caractérise en ce que le tissu est pince dans.un chariot de serrage de manière que les bords à piquer du tissu dépassent d'une largeur constante une plaque de serrage du chariot. A cet effet, à l'endroit où le tissu doit dépasser   l'arête   des plaques de serrage, celles-ci ont une forme correspondant au contour 'du col à piquer. Le chariot de serrage est ;appliqué élastiquement contre une butée disposée juste en avant du trou à aiguille d'une machine à coudre, la plaque de serrage inférieure prenant appui contre cette butée.

   En même temps,, le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 chariot est mû positivement suivant sa longueur par une commande à moteur, de sorte que l'arête se déplace en restant en contact avec la butée et il se forme, la machine à coudre fonctionnant en même temps, une couture piquée située à la distance exacte du bord du tissu. 



   Pour pouvoir, en outre, en une seule opération de couture ininterrompue, exécuter les coutures transversales, qui font généralement un angle droit ou même un angle aigu avec la couture principale, on imprime au chariot de serrage un mouvement transversal à l'aide de guides à came. Pour le mouvement positif du chariot de serrage il est prévu un arbre à filets croisés pour les deux sens de marche, avec lequel coopère au moyen d'un ergot un écrou animé d'un mouvement alternatif sur cet arbre.

   Afin qu'en vue de la production des coutures transversales on puisse suspendre le mouvement d'avancement uniforme de   l'écrou,   celui-ci n'est pas directement relié au chariot de serrage, mais cette liaison est assurée par l'intermédiaire d'un levier coudé qui est monté à l'endroit de son coude sur l'écrou de manière à pouvoir osciller sur un pivot transversal et dont une extrémité est guidée sur une surface de came, tandis que l'autre extrémité est engagée par l'intermédiaire d'un taquet d'entrainement dans le chariot de serrage. Par superposition du mouvement uniforme de l'écrou et du mouvement oscillant du levier coudé, on peut imprimer à l'extrémité supérieure du levier coudé et, partant, au chariot, pendant la prod tion de la couture transversale, le mouvement absolu requis par rapport au bâti de la machine. 



   L'invention consiste en outre en un dispositif pour recevoir des morceaux de tissu à piquer et elle a aussi pour objet des dispositifs qui placent les morceaux de tissu 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sur le chariot de serrage et qui les alignent sur celui-ci de manière que des coutures piquées absolument uniformes soient produites sur tous les bords. 



   On décrira ci-après plus en détail un exemple d'exécution de l'invention en se référant aux dessins annexés. 



  Dans les dessins:
Fig. 1 est une vue en plan schématique, à l'échelle 1:10, de l'ensemble de la machine automatique,
Fig. 2 est une vue en bout fragmentaire à l'échelle 1:4, de la machine regardée dans le sens de la flèche A de la fig. l,
Fig. 3 est une vue en plan fragmentaire, à l'échelle   1:4,   de l'arbre, de l'écrou et des surfaces de came,
Fig. 4 est une vue en bout partielle de la machine regardée dans le sens de la flèche B de la fig. 1, montrant le dispositif de verrouillage pour le guide du chariot et le bras de déclenchement servant à fermer le dispositif de serrage du chariot. 



   Fig. 5 est une vue de dessus du chariot,
Fig. 6 est une coupe suivant la ligne   VI-VI   de la   Fig.   5,
Fig. 7 est une vue en bout du chariot de la Fig.5, la plaque de serrage étant ouverte,
Fig. 8 est une coupe suivant la ligne VIII-VIII de la Fig. 5,
Fig. 9 est une vue de côté de la commande du récepteur de tissu et du dispositif de rabattement,
Fig. 10 est une vue en plan du même dispositif,
Fig. 11 est une vue de côté du flasque oscillant commandant la crémaillère du dispositif de rabattement,
Fig. 12 est une vue de côté d'une autre surface 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de came servant à guider le pivot central,
Fig. 13 est une coupe du dispositif de rabattement suivant la ligne XIII-XIII de la fig. 10, le dispositif de serrage étant ouvert,
Fig. 14 montre en coupe suivant la ligne XIV-XIV de la fig.

   10, le même dispositif que la fig. 13, dans la position où le dispositif de rabattement se prépare à enlever du récepteur un morceau de tissu,
Fig. 15 est une coupe suivant la ligne XV-XV de la fig. 10, d'une fourche pour le déclencheur du dispositif de serrage, et
Fig. 16 est une vue de dessus de la roue à chaine et des cames de commande, regardés dans le sens des flèches de la ligne XVI-XVI de la fig. 9. 



   La machine automatique comprend un moteur 1 entraînant par l'intermédiaire d'une chaîne 2 un train d'engrenages 3 qui entraîne par l'intermédiaire d'un arbre de transmission 4 une machine à coudre usuelle 5 dont la table 6 est logée dans la taque 7 du bâti de la machine automatique de manière que la table 6 et la taque 7 soient au même niveau. D'une pile 8 de morceaux de tissu découpés à l'emporte-pièce en formé de cols, préparée d'avance, on retire un à un des morceaux de tissu et on les pose sur un récepteur 9, décrit ci-après plus en détail,   d'où   les morceaux de tissu sont enlevés au moment opportun, de manière entièrement automatique, par un dispositif de rabattement 10 pour être amenés au dispositif de serrage d'un chariot 11. 



   Le chariot 11 est guidé dans les deux sens C et D par une glissière 12, par l'intermédiaire de bras reliés à des coulisseaux se déplaçant dans cette glissière. A l'endroit du chariot une fenêtre 13 est ménagée dans la taque   7..'   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
En-dessous de ce chariot, parallèlement à lui, est monté un arbre 14 creusé de deux rainures hélicoïdales croisées de pas contraires. L'arbre 14 est tourillonne aux deux extrémités de la machine dans des consoles 15 et le train 3 lui transmet une rotation par l'intermédiaire d'une vis sans fin 16 et d'un arbre 17. Sur l'arbre 14 est enfilé un écrou 18 dont un ergot d'entraînement, non représenté sur le dessin, est engagé dans la rainure hélicoïdale de manière à communiquer à l'écrou 18, pendant la rotation de l'arbre 14, un mouvement alternatif. 



     L'écrou   18 comporte d'un côté un tourillon 19, perpendiculaire à l'arbre 14, sur lequel est monté pour osciller un levier coudé '20 dont le bras inférieur 21, disposé horizontalement,comporte à son extrémité une broche de guidage 22 qui pendant le mouvement de l'écrou est guidé le long d'une surface de   came .35.   Le bras supérieur du levier.20 a la forme d'une fourche. Les deux bras de   fourche 24,   25 embrassent par l'intermédiaire de moyeux 26, 27 les deux flancs d'un portetourillon 28. A son extrémité supérieure chacun des   bras 124,     25   est bifurqué.

   Les branches de la bifurcation sont reliées entre elles à leurs extrémités par des entretoises de guidage transversales 29,   50.   Entre ces entretoises est engagé un taquet d'entraînement 31 solidaire du chariot 11. 



   A l'écrou 18 est fixée par l'intermédiaire d'un bras 35 une douille 36 guidée sur une tige de guidage 37 parallèle à l'arbre 14. A l'écrou est fixée en outre une volée 38 contenant dans trois trous cylindriques parallèles des poussoirs 39, 40, 41 maintenus dans leur position inférieure par des ressorts   42,   43, 44 appuyant sur des butées 45, 46, 47 des poussoirs. Ces butées sont disposées de manière que lorsque les poussoirs sont dans leur position de repos, ils puissent 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 encore se déplacer librement juste au-dessus d'une plaque de guidage 48. 



   La plaque de guidage 48 est montée parallèlement à l'arbre 14 et comporte dans sa face supérieure quatre rainures longitudinales 49,50, 51,52. Dans ces rainures sont logées des cames 53, 54, 55, 56,   57,   58 et 23, dont on expliquera ci-après le rôle à propos du fonctionnement de la machine. La plaque de guidage 48 est fixée au moyen de volées 60 au bâti de la machine et est déplaçable transversalement à la longueur de la machine sur un guide à rainures et languettes. En-dessous de la plaque de guidage 48, une tige de butée   62   est déplaçable parallèlement à la tige de guidage dans des portées 61 fixées aux volées   60.

   Aux   deux extrémités cette tige de butée comporte deux broches de butée horizontales 63 contre lesquelles vient buter à tour de rôle, lors du mouvement de l'écrou, un bras de butée 64 qui déplace ainsi chaque fois la tige 62 dans l'un ou l'autre sens en fin de course de l'écrou 18. La plaque de guidage 48 est reliée à la tige de butée 62 par deux broches verticales 65 engagées dans des boutonnières obliques 66 de la plaque de guidage, et de ce fait la plaque de guidage se déplace tantôt dans l'un, tantôt dans l'autre sens transversalement à la longueur de la machine. 



   Au-dessus de la surface en gradins de la volée 38, sont disposées en gradins et montées à pivot sur des arbres oscillants 73, 74,75, 76,77, 78, deux séries de plaques oscillantes 67,68, 69,70, 71,72 actionnées par les poussoirs respectifs. 



   La plaque oscillante 67 déplace par l'intermédiaire d'un système de leviers, non représenté sur le dessin, des griffes 80 qui pivotent sur un arbre 81 et qui servent à en- lever automatiquement le morceau de tissu piqué. La plaque 68 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 commande par l'intermédiaire d'un système de leviers 82, 83, d'une manière connue en soi et non représentée sur le dessin, l'interrupteur électrique servant à arrêter le fonctionne- ment de la machine. La plaque 69 commande par l'intermédiaire d'un système de leviers 84,85 un bras oscillant 86 qui com- porte un nez 87 et qui sert à ouvrir la plaque de serrage du chariot. 



   Les trois autres plaques oscillantes sont montées à l'autre bout de la machine; la plaque 70 commande par l'intermédiaire d'un levier 90,91 un autre levier oscillant 
92 qui, par l'intermédiaire d'un nez 93, referme la   plaque   de serrage sur le chariot. La plaque oscillante inférieure 71 commande le mécanisme embrayant la machine à coudre et la plaque oscillante 72 commande, par l'intermédiaire, d'une tringle coulissante 95 à boutonnière oblique, un verrou 97 qui bloque au moment opportun la glissière 12. 



   Sur la volée 38 de l'écrou 18 est montée à rotation sur un pivot vertical 100 une transmission constituée par des pignons 101, 102. Le pignon 101 engrène avec une crémaillère montée à demeure sur le bâti de la machine et portant sur une certaine distance, parallèlement à la longueur de l'arbre, tandis que l'autre pignon 102 engrène avec une crémaillère 
104 qui peut se déplacer sur une glissière à queue d'aronde 
105 de la surface inférieure de la taque de la machine. La crémaillère 104 porte un doigt 106 qui se déplace le long d'un des bords de la fenêtre 13 de la taque de la machine. 



   En raison du rapport de transmission choisi, le doigt 106 se déplace pendant la rotation des deux pignons plus rapide- ment que l'écrou 18 et parcourt en un temps notablement plus court la course dans les deux sens de son mouvement. Dans des positions déterminées le doigt 106 s'engage derrière un doigt   @   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 correspondant du chariot et   ramêne   rapidement en arrière le chariot . 



   Au bras 35 de l'écrou 18 sont fixées en outre parallèlement l'une au-dessus de l'autre deux cames 107, 108. 



   Avec la came supérieure 108 coopère une broche de guidage
109 montée sur un bras 110 qui oscille sur un pivot 111 du bâti de la machine. 



   Une broche de guidage correspondante 115 est montée de l'autre côté du bâti de la machine sur un bras 116 oscil- lant sur un pivot 117 et porte un pivot vertical 118 faisant saillie vers le haut à travers une boutonnière 119 et relié en outre par une biellette 120 à la glissière 12; les deux bras oscillants 110 et 116 ont la même forme. Ils ne diffè- rent qu'en ce que la broche de guidage 115 est située plus bas que la broche de guidage 109 et, par suite, vient coopé- rer avec la came inférieure   107   quand celle-ci se trouve dans la position correcte pendant le mouvement alternatif de l'é- crou. 



   La broche de guidage 109 comporte un pivot verti- cal 114 qui traverse une boutonnière 112 de la taque de la machine et qui est relié par une biellette 113 à la glissiè- re 12. 



   A ses deux extrémités, la glissière 12 comporte des bielles 125 et des leviers 126 (Fig. 2a), par l'entremi- se desquels elle peut osciller sur l'arbre 37. Des ressorts
127 attaquant la glissière servent à déplacer celle-ci dans le sens de la flèche E. 



   Le chariot comprend un socle 130 sur lequel est monté à rotation par   l'entr.emise   de portées 131 un axe 132 sur lequel est fixée à l'aide de moyeux 133 une plaque de serrage oscillante 134. Les moyeux 133 sont reliés par des biellettes 135 à des leviers 136 calés sur un arbre de com- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 mande 137. L'arbre de commande   137   est relié par des portées 138 au socle 130. A une extrémité du socle 130, sur un levier crochu 140'monté dans une portée 139,   est' forme   un segment denté 141 engrenant de l'extérieur avec des dents 142 façonnées dans l'arbre de commande 137. 



   Sensiblement au milieu du socle est fixé sur une autre portée 143 (fig.8) un levier coudé 144 qui agit par l'intermédiaire d'un segment denté 145, du côté intérieur de l'arbre, sur un pignon 146 taillé dans cet arbre. Les leviers 140 et 144 comportent des surfaces pivotantes 147 sur lesquelles viennent appuyer, dans les positions de fin de course res-   pectives,   les nez 87 ou 93 des leviers oscillants, de manière à ouvrir ou à fermer la plaque de serrage 134 par un simple mouvement angulaire. 



   On suivra ci-après les phases de mouvement du chariot 11 en supposant que celui-ci se trouve d'abord du côté droit (fig. 1), dans la position de repos. Dans cette position, le dispositif de rabattement 10 exécuté un mouvement oscillant. A la fin de ce mouvement, le dispositif de rabattement a posé un morceau de tissu 201 sur le socle 130 du   cha-   riot, la plaque de pinçage du dispositif de rabattement ayant assuré, grâce au guidage positif produit par les leviers 300 et 306, que le morceau de tissu se place correctement sur le socle et qu'il soit notamment aligne correctement par rapport à l'arête 134a de manière qu'un bord dépassant, ayant partout la largeur usuelle déterminée, fasse saillie au-delà de l'arête. 



   Il en est de même pour les arêtes latérales 134b, 134c au-delà desquelles le tissu fait saillie de   la   même 1argeur. Pour que le tissu soit retenu de manière sûre, la plaque de serrage 134 comporte sur les trois arêtes 134a, 134b, 134c des épingles qui s'enfoncent dans le tissu quand la plaque de serrage se ferme. Afin que les .épingles ne soient pas endomma- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 gées, des trous sont ménagés dans le socle 130 aux endroits opposés. 



   Après que le dispositif de rabattement a posé le morceau de tissu 201 sur le chariot, le nez 93 appuie sur la plaque pivotante 148 et rabat la plaque de serrage 134, de sorte que le tissu est pincé. Ce mouvement est produit par l'oscillation de la plaque 70 (fig. 4) sous l'action de la came 56 qui soulève le poussoir 39. Dans cette position, l'écrou 18 se déplace dans le sens de la flèche D. La broche de guidage se déplace alors le long de l'arête   107a(fig.3),   de sorte que le chariot se déplace dans le sens de la flèche E le long de l'arête 134b, dans la position prévue pour la couture transversale. Au moment où la broche de guidage atteint la position angulaire entre les surfaces de guidage 107a et 107b, l'aiguille de la machine à coudre se trouve à l'extrémité arrière de l'arête 134b.

   A ce moment le poussoir 40 rencontre la came 57 (fig. 3), ce qui a pour effet de mettre en marche la machine à coudre. Lors du mouvement ultérieur de la broche de guidage le long de la surface de guidage 107b, la machine pique la couture transversale 134b. 



   Afin que malgré le mouvement uniforme ultérieur de l'écrou 18 le chariot n'exécute pas de mouvement longitudinal, la broche 22 du levier coudé 20 se déplace sur la surface de came 59 qui est conformée de manière que le mouvement longitudinal vers la gauche de l'écrou soit compensé par un mouvement relatif vers la droite à l'endroit des entretoises 29, 30 où celles-ci attaquent le taquet d'entraînement 31 du chariot, de sorte que le taquet d'entraînement 31 est au repos par rapport au bâti de la machine. 



   Au moment où l'aiguille de la machine à coudre atteint l'angle entre les arêtes 134b, 134a, la broche 22 atteint un endroit 59a sensiblement-horizontal de la surface de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 came 59, de sorte que le chariot recommence alors à se   dé-   placer longitudinalement. Le chariot est alors guide comme un gabarit par une   butée   1:La adaptée sur la table de la ma- chine à coudre, le bord avant cambré du socle 130 venant por- ter contre cette butée sous l'action du ressort 127. Pendant ce travail de piqûre:au gabarit aucune des broches 109 ou 115 n'est en contact avec les cames correspondantes 107 ou 108. 



   Après que le bord pique 134a est achevé,   1-1,écrou   18 est amené si loin dans sa position vers la gauche, que la broche de guidage gauche 109 vient désormais en prise avec la came correspondante 108 et glisse le long de l'arête de guidage
108a. Ceci a pour effet de piquer la couture transversale
134c. Une fois l'aiguile arrivée à l'extrémité arrière de l'arête 134c, les poussoirs 39, 40, 41 viennent en contact avec les cames 53, 54, 55, de sorte que, simultanément, la plaque. oscillante médiane 68 provoque l'arrêt de la machine à coudre, la plaque de serrage 134 du chariot 11 s'ouvre sous l'action du nez 87 commandé par la plaque oscillante 69 et les griffes 80 se ferment, de sorte que le col entièrement cousu est retenu sur la taque de la machine. 



   La broche de guidage 109 se déplace alors le long de l'arête de guidage 108b de la came 108 et fait .avancer le chariot dans le sens de la flèche H en direction de la posi- tion de repos jusqu'à ce que le taquet d'entraînement 31 se dégage des entretoises 29 et 30 de la fourche 20 et passe en même temps derrière le doigt 106 de la crémaillère 104, laquel- le ramène alors le chariot à une allure accélérée à la posi- tion de départ. 



   Afin qu'à la course de retour les poussoirs ne rencontrent pas les cames, le bras de butée 64 a, dans la position de point mort gauche, déplacé vers la droite la tige 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 de butée 62 et a ainsi décalé en arrière la plaque de guidage 48 de la moitié de l'écartement de deux rainures de guidage adjacentes de sorte que les trois poussoirs peuvent retourner librement en arrière entre les rainures sans rencontrer les cames. 



   Après que le chariot arrive au point mort droit, le doigt d'entraînement 106 de la crémaillère est à nouveau désaccouplé. Dans cette position désaccouplée unautre morceau de tissu est introduit dans la machine. Lorsque le chariot commence à se déplacer en sens inverse, suivant la flèche B, le poussoir 41 rencontre la came 58 et débloque par   l'intermé-   diaire de la plaque 78 le verrou 97 bloquant la glissière de guidage 12, de sorte que cette glissière peut désormais être commandée par la came 107 pour recevoir un mouvement transversal latéral. 



   Le verrou 97 est prévu sur la taque de la machine pour que pendant la course de retour à vide accélérée la glissière ne soit pas serrée contre la broche de butée par les ressorts 127. 



   L'opérateur retire alors un morceau de tissu 201 d'une pile préparée 8 de morceaux de tissu 201 coupés à la forme voulue et le pose à la main sur l'épaulement 202 d'un socle 203 du récepteur de tissu 9, en l'amenant à la position correcte contre le bord arrière 204 et les bords latéraux 205 et 206 (fig. 10). 



   Au-dessus de l'épaulement 202 est disposé un tampon 208 qui correspond à la forme choisie du   col.201   et dont la largeur est telle qu'un bord étroit et uniforme du morceau de tissu dépasse de dessous le tampon 207. Le tampon 207 est monté pour osciller sur des pivots non spécialement désignés sur le dessin, par l'entremise de deux brides 209 et :210 et de bielles 213,   214   constituant un parallélogramme atriculé sur des volées 215,   216.   Les volées 215, 216 en 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 forme d'équerre sont fixées aux deux extrémités du   socle-203.   Les bielles supérieures   ?Il     et:

  213   du parallélogramme articulé sont prolongées au-delà des pivots des   brides 209,     210   et sont reliées entre elles par une entretoise 217 pour augmenter ainsi la stabilité du dispositif. 



   A ce dispositif récepteur de tissu 9, qui vient d'être décrit, est associé un dispositif de rabattement 10 décrit en détail ci-aprèst
Le dispositif de rabattement est constitué par une plaque de rabattement 220 fixée au moyen de vis 223, 224 à deux bras 221, 222. Les bras 221, 222 sont -élargis à leurs extrémités de manière à constituer des   moyeux:225,     226   par l'intermédiaire desquels la plaque de rabattement 220 est montée pour pivoter sur un arbre 227. La plaque de rabattement 220 porte deux   pattes'228   faisant saillie vers l'avant. 



  L'arête avant 229 de la plaque de rabattement 220 a un contour correspondant à la réplique du contour de l'arête avant 218 du socle '203 et comporte en outre un épaulement 230 incliné vers l'intérieur (fig. 13). 



   A la partie avant de la plaque de rabattement 220 est montée une plaque de pinçage 235 dont le bord avant a le même contour que le bord   avant;229   de la plaque de rabatte-   ment.'220,,   et dont le nez 236 orienté vers le bas peut   s'en-   gager sur l'épaulement 230 de la plaque de rabattement 220. 



  Cette conformation de la plaque de rabattement et de la plaque de pinçage a pour but que le morceau de tissu   201   soit saisi comme dans une pince, tandis qu'avant que la pince se ferme le morceau de tissu peut être amené contre la paroi verticale arrière de l'épaulement   incliné:,230.   



   La plaque de   pinçage.235   est fixée au moyen de deux vis 239,240 à deux bras 237, 238. Les bras 237, 238 portent à une de leurs extrémités des moyeux 241, 242 par 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 l'intermédiaire desquels la plaque de pinçage 235 peut pivoter sur l'arbre oscillant 227. La plaque de pinçage 235 comporte en outre à ses deux extrémités deux pattes étroites 243 faisant saillie au dehors dans le sens de l'axe 227, qui sont situées au droit des pattes 228 de la plaque de rabattement 220. 



   Les bras tant de la plaque de rabattement 220 que de la plaque de pinçage 235 sont percés de trous ronds.244, 246, 245, 247 qui sont décalés les uns par rapport aux autres de manière que, bien que coïncidant complètement dans la position ouverte (fig. 13) de la plaque de pinçage, ils ne se recouvrent que partiellement dans la position fermée (fig.14). 



  Dans ces trous est engagée une tige 250, portant sur presque toute la longueur du dispositif de rabattement parallèlement à   l'axe 227,   qui comporte au voisinage des deux paires de trous 244,246 et 245, 247 des pistons 251,252 pourvus de cônes 253, 254 se raccordant à la tige. 



   A une extrémité la tige 250 comporte une goupille 256 engagée dans une boutonnière 258 ménagée dans un levier coudé 257 perpendiculaire à l'axe longitudinal de la tige 250. Le levier coudé 257 est relié par une vis 259 et par une volée plusieurs fois coudée 260, à l'extrémité de la plaque de   rabattement 1220.   Le levier coudé 257 porte à son autre extrémité un bouton de guidage 261. A la tige 250 est fixée, entre les bras 221 et 238, une fourche 265 attachée à la tige par un moyeu 266 et embrassant en 267 (fig. 15) l'axe oscillant 227. 



   Pour maintenir la plaque de pinçage 235 dans la position fermée, l'arbre oscillant 227 est entouré par un ressort hélicoïdal 268 dont une extrémité est attachée à la plaque de rabattement 220 et l'autre extrémité à une saillie 269 du bras 245 sous une tension initiale telle que le nez 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 236 de la plaque de pinçage soit serré avec une tension   prédé-   terminée dans   1',épaulement   230 de la plaque de rabattement 220. 



   L'arbre   os.cillant   227 comporte à une extrémité un galet   .270   roulant sur la. taque 271 de la machine (fig.   9).   



  A l'autre extrémité, l'arbre 227 est muni d'un pignon:272 portant deux joues de   guidage 273.   Par l'intermédiaire de ce pignon 272 l'arbre   227   peut rouler sur une   crémaillère .374.   



  Pour guider le pignon 272 et 1-'empêcher de sortie de la crémaillère 274 ,il est prévu un 'étrier de   guidage:275     (figs.10   et 13) dont   1,'arête   horizontale intérieure sert de guide pour l'arbre 227 pendant que celui-ci roule. 



   Pour produire le mouvement relatif du récepteur de tissu et du dispositif de rabattement il est prévu la commande à cames et à leviers suivante :
Une   chaîne '280   et une roue à   chaîne '281   tournant sur un axe 282 sont entraînées à une très faible vitesse de rotation par la commande principale de la machine, par l'in-   termédiaire   d'une transmission appropriée non représentée sur le dessin: Sur un bouton de   manivelle .'283   est articule, excentriquement par rapport à l'axe de rotation 282, une bielle fourchue 284 portant à son extrémité supérieure entre ses deux branches de fourche un   pivot ';286   engagée dans la fente 287 d'un flasque de guidage 285 (fig. 12).

   Cette fente comprend une partie verticale inférieure plus longue 287a et une partie supérieure plus courte 287b disposée sous un angle. Le flasque de guidage 285 est relié, de manière non représentée sur le dessin, sur le bâti de la machine. 



   Le   pivot.286   est prolongé de part et d'autre audelà des branches de fourche de la bielle et une de ses   extré-   mités est engagée dans la fente de guidage plusieurs fois coudée .289   (fig.11)   d'un flasque oscillant 290 qui peut pivoter fou autour d'un arbre 292 par l'entremise d'un moyeu   .291.   La 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 fente de guidage 289 comporte une partie supérieure oblique 289a, une partie pratiquement verticale 289b et une partie sensiblement horizontale 289c reliant entre elles les deux premières parties. Le flasque oscillant 290 est relié à l'extrémité supérieure, par un pivot 293, à une bielle 295 qui est articulée par un   pivot 275   sur la   crémaillère -274.   



   A l'autre extrémité du   pivot .286   sont articulées en ciseaux deux bielles 296, 297 dont les extrémités libres sont reliées à des boutons   298, .299   fixés sensiblement au milieu de deux leviers oscillants 300, 301. Une desbielles 297 comporte à son extrémité inférieure une boutonnière 292, de sorte qu'elle peut non seulement pivoter par rapport au bouton 299, mais encore se déplacer par rapport à lui dans les limites de la boutonnière. 



   Le levier 300 est relié par son moyeu inférieur 303 à l'arbre 302 de manière à pouvoir osciller fou sur celui -ci et il porte à son extrémité supérieure, sur un moyeu 304, un pivot 305 sur lequel est articulée une bielle 306 légèrement incurvée vers le haut à ses deux extrémités en 307 et 308. L'extrémité libre de la bielle 306 est reliée à l'arbre oscillant 227. En vue d'un guidage uniforme, une bielle 312 parallèle à la bielle 306 est reliée par une   extr.é-   mité à l'arbre oscillant et par l'autre extrémité, par l'intermédiaire d'un pivot 313, au moyen supérieur d'un levier à deux bras 310 dont le moyeu inférieur 311 est monté fou sur l'arbre 292. 



   Le levier double 301 est articulé par son moyeu inférieur 315 sur un arbre 516 pour osciller librement et porte à son moyeu supérieur 312, par l'entremise d'un pivot 318, une portée 319 fixée près d'une des extrémités du socle 203 du récepteur 9. Un deuxième levier, non représenté, est monté à pivot sur l'arbre 316 parallèlement au levier 301 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 à une distance telle de celui-ci que son extrémité supérieure puisse être articulée dans une portée adjacente à l'autre extrémité du socle 203. A l'extrémité arrière du socle 203 est fixé un bloc à portées 320 qui fait saillie vers   l'arriè-   re et qui est relié par une fourche 321 et un pivot 322 à un levier oscillant 323 dont 1-'extrémité inférieure est articulée sur l'arbre 292.

   De cette façon, durant les mouvements oscillants des leviers 301 et 323, le récepteur se déplace parallèlement à lui-même. 



   Sur un court arbre 325 coaxial à l'arbre 282 est monté un bras de manivelle 326 dont une boutonnière 327 est engagée sur un bout aminci du bouton 283. Sur l'arbre 325 sont calées en outre deux cames 328, 329 décalées l'une par rapport à l'autre,.conformées de la manière représentée sur la fig. 9. Sur la came 328 repose une tringle 330 dont une extrémité est fixée à un anneau 331 oscillant snr l'arbre 292. 



  A l'autre extrémité de la tringle 330 est fixé un anneau 332 portant une tige de butée 333 et guidée dans un guide 334 de la taque 271. A son extrémité supérieure la tige de butée 333 porte sur une tête 335 un :étrier en U 336 dont une bran- che est engagée sous la tige oscillante 210 et sert à soulever automatiquement le tampon 207. 



   La came 329 peut venir en prise avec un galet 340 tourillonné fou sur un secteur 341. Le secteur 341 comporte un moyeu 342 et tourne fou sur   l'arbre   392. Sur un autre tourillon 343 est articulée une bielle 344 dont l'extrémité opposée est articulée sur le pivot médian 345 d'un levier à deux bras 346 articulé à son extrémité inférieure sur un arbre 347. A l'extrémité supérieure du levier 346, sur un pivot 347 est articulée une biellette 348 dont un pivot 349 est engagé dans un dispositif de guidage (fig. 10). Ce dispositif comprend un châssis de guidage 350, fixé sur la   taque 271,   qui 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 porte dans une glissière en queue d'aronde 350a un patin de guidage 351 dans lequel est fixé le pivot 349.

   Pour le déplacement horizontal du pivot 349 il est prévu dans le châssis 350 une boutonnière 352. Le patin de guidage 351 comporte à une extrémité une surface de guidage 353 faisant avec le patin un angle d'environ 45 , qui pendant des mou-   vements   du patin 351 exerce une pression sur la broche de guidage 261 (fig. 10) dans le sens de la flèche a. Une autre surface de guidage 355, aménagée sur la partie crochue 354 du patin, peut dans des conditions de l'autre côté, déterminées exercer sur le pivot 261 une pression en sens inverse de la flèche a, quand le patin 351 se déplace dans le sens de la flèche c, afin de ramener ainsi la tige 250 à sa position initiale. 



   Sur un pivot 360 (fig. 9) disposé sur le bâti de la machine est monté pour osciller un levier coudé 361 dont le bras horizontal peut venir en prise avec le pivot ou bouton 286 pendant le mouvement de descente de celui-ci et peut ainsi osciller sous l'action de ce bouton. L'autre bras de levier est relié par un pivot 362 et une bielle 363 au pivot 345 du levier 346. 



   Le dispositif récepteur de tissu coopère avec le dispositif de rabattement de la manière suivante :
Lorsque l'opérateur a placé un morceau de tissu 201 sur l'épaulement 202 du socle 203 et l'a bien aligné en l'appliquant contre l'arête .204, 205,206 (cette opération est exécutée pendant la marche de la machine et pendant que le dispositif de rabattement 10 est dans la position représentée sur les figs.

   10 et 13), la rotation lente du pignon 281 fait tourner la came 328 d'un angle suffisant pour qu'elle quitte la tringle 330, que celle-ci s'abaisse et que par suite de l'abaissement de la tige 333 l'étrier 326 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 abandonne la tige '210a, de sorte que le tampon   207   s'abaisse et serre le tissu 201 entre les plaques   207     et .803   sous l'effet de son poids qui le cas échéant peut être secondé par un ressort attaché aux bielles .813   et 214.   



   Le   pignon.281   continuant à tourner, le bouton '283 dépasse son point mort haut, de sorte que la bielle 284 dé- place le bouton ou   pivot 286   de haut en bas dans la partie inclinée 287b de la fente 287. Comme la   partie 287±   de la fente a la forme d'un arc de cercle dont le'centre coincide avec le pivot 298, le levier 300 ne pivote pas de prime abord.

   Le levier 301 ne pivote pas non plus de prime abord pendant ce mouvement descendant du   pivot :286,   :étant donné que la boutonnière 302 du levier 297 glisse sur le   pivot '?-99.   Les longueurs de la boutonnière 302 et de la partie 287b de la fente sont choisies de manière que le pivot 299 parcoure d'un bout à l'autre la boutonnière 302 dans le même temps que le bouton   286   parcourt la partie 287b de la fente. 



   Quand au cours du mouvement ultérieur - du pivot
286 celui-ci entre dans la partie verticale 287a de la fente
287, les leviers 300 et 301 pivotént en sens inverse comme des branches de ciseaux durant tout le mouvement descendant du pivot 286 dans la partie 287a de la fente. De ce fait, d'une part, la bielle 306 articulée sur le levier.300 déplace le dispositif de rabattement dans le sens de la flèche B   (fig.9)   en même temps que le pignon 272 roule sur la crémaillère 274, de sorte que le dispositif de rabattement pivote,aussi en 'même temps. D'autre part, le levier 301, qui pivote dans le -sens contraire, déplace le dispositif récepteur au devant du dispositif de rabattement, c'est-à-dire dans le sens de la flèche c. 



   Pendant le mouvement descendant du   pivot 286   le   flasque   oscillant 290 ne pivote d'abord pas parce que la par- 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 tie 289a de la fente 289 coïncide avec la partie 287b de la fente 287 (fig. 10). Ce   nest   que lorsque le pivot 286 rencontre l'extrémité inférieure de la partie 289c de la fente 289 que le flasque oscillant pivote en sens inverse des aiguilles d'une montre, ce qui a pour résultat que la bielle 294 transmet un déplacement de droite à gauche de la crémaillère 274 dans le sens de la flèche c. De ce fait les vitesses des bielles 306 et 294 s'ajoutent, vu qu'elles sont de sens contraires, de sorte que le mouvement relatif de roulement du pignon sur la crémaillère et, partant aussi, le mouvement de pivotement sont accélérés. 



   Quand le pivot 286 entre dans la partie inférieure 289b de la fente 289, le mouvement oscillant du flasque 290 et, partant, le déplacement de la crémaillère 274 cessent. 



   Lorsque le pivot 286 s'engage sur la surface de coulissèrent inférieure de la partie 289c de la fente, le flasque oscillant 290 déplace la crémaillère 274, ce qui a pour effet d'accélérer le mouvement pivotant du dispositif de rabattement. 



   Sur une distance relativement grande de la partie inférieure 287a de la fente le mouvement oscillant des leviers 301 et 300 est encore très faible et cela pour deux raisons. Les bielles 296, 297 sont en cet endroit dans une position plus ou moins allongée, de sorte que des déplacements verticaux relativement grands du pivot 286 ne provoquent que des déplacements horizontaux faibles des pivots 298,299. 



  Deuxièmement, le bouton de manivelle 283 est près du point mort bas, de sorte que la vitesse verticale du pivot 286 est déjà petite en elle-même. Pendant la période de repos des leviers 301 et 300 et, par conséquent, du récepteur et du dispositif de rabattement, une courbure appropriée de la partie inférieure 289b de la fente du flasque oscillant 290 assure 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 que la -crémaillère 276 exécute un faible déplacement de ma- nière que les pattes 228 du dispositif de rabattement puis- sent se poser doucement sur les   pattes '219   du récepteur (fig.   10).   Pendant ce mouvement le bord avant saillant du tissu s'engage dans l'épaulement 330 de la plaque de rabat- tement 220. 



   Le pivot .886 rencontre ensuite le   levier 261   et déplace par l'intermédiaire de la bielle 363 et du levier double 346, dans le sens de la flèche c, le patin 354, de sorte que la surface de guidage 355 glisse sur le pivot 361 et déplace la   tige,250   en sens inverse de la flèche a, de sor- te que la tige ferme le dispositif de pinçage. 



   Peu après la came 328 (fig. 9) soulève le tampon '207 par l'intermédiaire de la tige de poussée 333 et de l'étrier 336. 



   Lorsque le bouton de manivelle 283 recommence à s'élever après avoir franchi le point mort bas, le pivot 286 rencontre et écarte à nouveau l'un de l'autre le récepteur et le dispositif de rabattement, d'abord lentement puis plus vite, et en même temps le morceau de tissu pincé'à son bord avant dans le dispositif de rabattement participe au mouve- ment pivotant du dispositif. Ce mouvement pivotant   est accé-   
1éré dès le moment où. le   pivot .'386   vient buter contre la surface de la partie 289c de la fente, du fait que le flasque 290 pivote alors dans le sens des aiguilles d'une montre. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION Device for automatically stitching fabrics, in particular fabric collars.



   The invention relates to a device for automatically stitching fabrics, in particular fabric collars, which is characterized in that the fabric is clamped in a clamping carriage so that the stitching edges of the fabric protrude by a constant width a carriage clamping plate. To this end, at the point where the fabric must exceed the edge of the clamping plates, the latter have a shape corresponding to the contour of the collar to be stitched. The clamping carriage is resiliently applied against a stopper disposed just in front of the needle hole of a sewing machine, the lower clamping plate resting against this stopper.

   At the same time, the

 <Desc / Clms Page number 2>

 carriage is positively moved along its length by a motor drive, so that the edge moves while remaining in contact with the stopper and, with the sewing machine running at the same time, a stitched seam located at the exact distance is formed from the edge of the fabric.



   In order to be able, moreover, in a single uninterrupted sewing operation, to carry out the transverse seams, which generally form a right angle or even an acute angle with the main seam, the clamping carriage is imparted a transverse movement using guides. with cam. For the positive movement of the clamping carriage, a crossed thread shaft is provided for both directions of travel, with which cooperates by means of a lug a nut driven by a reciprocating movement on this shaft.

   So that for the production of the transverse seams it is possible to suspend the uniform advancement movement of the nut, the latter is not directly connected to the clamping carriage, but this connection is ensured by means of an angled lever which is mounted at the location of its elbow on the nut so as to be able to oscillate on a transverse pivot and of which one end is guided on a cam surface, while the other end is engaged via a drive cleat in the clamping carriage. By superimposing the uniform movement of the nut and the oscillating movement of the elbow lever, it is possible to impart to the upper end of the elbow lever and hence to the carriage, during the production of the transverse seam, the absolute movement required relative to to the machine frame.



   The invention further consists of a device for receiving pieces of fabric to be stitched and it also relates to devices which place the pieces of fabric

 <Desc / Clms Page number 3>

 on the clamping carriage and align them with it so that absolutely uniform stitched seams are produced on all edges.



   An exemplary embodiment of the invention will be described below in more detail with reference to the accompanying drawings.



  In the drawings:
Fig. 1 is a schematic plan view, on a scale of 1:10, of the entire automatic machine,
Fig. 2 is a fragmentary end view, on a scale of 1: 4, of the machine viewed in the direction of arrow A in FIG. l,
Fig. 3 is a fragmentary plan view, at a scale of 1: 4, of the shaft, nut and cam surfaces,
Fig. 4 is a partial end view of the machine viewed in the direction of arrow B in FIG. 1, showing the locking device for the carriage guide and the trigger arm for closing the carriage clamp.



   Fig. 5 is a top view of the carriage,
Fig. 6 is a section taken on the line VI-VI of FIG. 5,
Fig. 7 is an end view of the carriage of FIG. 5, the clamping plate being open,
Fig. 8 is a section taken along the line VIII-VIII of FIG. 5,
Fig. 9 is a side view of the control of the fabric receiver and of the folding device,
Fig. 10 is a plan view of the same device,
Fig. 11 is a side view of the oscillating flange controlling the rack of the folding device,
Fig. 12 is a side view of another surface

 <Desc / Clms Page number 4>

 cam used to guide the central pivot,
Fig. 13 is a section through the folding device along the line XIII-XIII of FIG. 10, with the clamping device open,
Fig. 14 shows in section along line XIV-XIV of FIG.

   10, the same device as in FIG. 13, in the position where the folding device prepares to remove a piece of tissue from the receiver,
Fig. 15 is a section along the line XV-XV of FIG. 10, a fork for the trigger of the clamping device, and
Fig. 16 is a top view of the chain wheel and the control cams, viewed in the direction of the arrows on line XVI-XVI of FIG. 9.



   The automatic machine comprises a motor 1 driving via a chain 2 a gear train 3 which drives via a transmission shaft 4 a usual sewing machine 5 whose table 6 is housed in the plate 7 of the frame of the automatic machine so that the table 6 and the plate 7 are at the same level. From a stack 8 of pieces of fabric cut out with a cookie cutter in the form of collars, prepared in advance, the pieces of fabric are removed one by one and they are placed on a receiver 9, described below in more detail. detail, from which the pieces of fabric are removed at the appropriate time, in a fully automatic manner, by a folding device 10 to be fed to the clamping device of a carriage 11.



   The carriage 11 is guided in the two directions C and D by a slide 12, by means of arms connected to slides moving in this slide. At the location of the carriage, a window 13 is provided in the plate 7 .. '

 <Desc / Clms Page number 5>

 
Below this carriage, parallel to it, is mounted a shaft 14 hollowed out of two helical grooves crossed at opposite pitches. The shaft 14 is journaled at the two ends of the machine in consoles 15 and the train 3 transmits a rotation to it by means of a worm 16 and a shaft 17. On the shaft 14 is threaded a nut 18 of which a drive lug, not shown in the drawing, is engaged in the helical groove so as to communicate to the nut 18, during the rotation of the shaft 14, a reciprocating movement.



     The nut 18 comprises on one side a journal 19, perpendicular to the shaft 14, on which is mounted for oscillating an elbow lever '20 whose lower arm 21, disposed horizontally, comprises at its end a guide pin 22 which during the movement of the nut is guided along a cam surface .35. The upper arm of the lever. 20 has the shape of a fork. The two fork arms 24, 25 embrace by means of hubs 26, 27 the two sides of a journal holder 28. At its upper end, each of the arms 124, 25 is bifurcated.

   The branches of the bifurcation are interconnected at their ends by transverse guide spacers 29, 50. Between these spacers is engaged a drive cleat 31 integral with the carriage 11.



   To the nut 18 is fixed by means of an arm 35 a bush 36 guided on a guide rod 37 parallel to the shaft 14. To the nut is also fixed a flight 38 containing in three parallel cylindrical holes pushers 39, 40, 41 held in their lower position by springs 42, 43, 44 pressing on stops 45, 46, 47 of the pushers. These stops are arranged so that when the pushers are in their rest position, they can

 <Desc / Clms Page number 6>

 still move freely just above a guide plate 48.



   The guide plate 48 is mounted parallel to the shaft 14 and comprises in its upper face four longitudinal grooves 49, 50, 51, 52. In these grooves are housed cams 53, 54, 55, 56, 57, 58 and 23, the role of which will be explained below with regard to the operation of the machine. The guide plate 48 is fixed by means of flights 60 to the frame of the machine and is movable across the length of the machine on a tongue and groove guide. Below the guide plate 48, a stop rod 62 is movable parallel to the guide rod in surfaces 61 fixed to the flights 60.

   At both ends, this stop rod comprises two horizontal stop pins 63 against which abuts in turn, during the movement of the nut, a stop arm 64 which thus moves the rod 62 each time in one or the other. 'other direction at the end of travel of the nut 18. The guide plate 48 is connected to the stop rod 62 by two vertical pins 65 engaged in oblique buttonholes 66 of the guide plate, and thereby the control plate. guide moves sometimes in one, sometimes in the other direction transversely to the length of the machine.



   Above the stepped surface of the flight 38 are arranged in steps and pivotally mounted on oscillating shafts 73, 74.75, 76.77, 78, two series of oscillating plates 67.68, 69.70, 71.72 actuated by the respective push buttons.



   The oscillating plate 67 moves by means of a system of levers, not shown in the drawing, claws 80 which pivot on a shaft 81 and which serve to automatically remove the piece of stitched fabric. Plate 68

 <Desc / Clms Page number 7>

 control by means of a system of levers 82, 83, in a manner known per se and not shown in the drawing, the electric switch serving to stop the operation of the machine. The plate 69 controls, by means of a system of levers 84, 85, an oscillating arm 86 which comprises a nose 87 and which serves to open the clamping plate of the carriage.



   The other three oscillating plates are mounted at the other end of the machine; the plate 70 controls, by means of a lever 90, 91 another oscillating lever
92 which, by means of a nose 93, closes the clamping plate on the carriage. The lower oscillating plate 71 controls the mechanism engaging the sewing machine and the oscillating plate 72 controls, by means of a sliding rod 95 with an oblique buttonhole, a latch 97 which locks the slide 12 at the appropriate time.



   On the fly 38 of the nut 18 is rotatably mounted on a vertical pivot 100 a transmission consisting of pinions 101, 102. The pinion 101 meshes with a rack permanently mounted on the frame of the machine and bearing over a certain distance , parallel to the length of the shaft, while the other pinion 102 meshes with a rack
104 which can move on a dovetail slide
105 from the lower surface of the machine plate. The rack 104 carries a finger 106 which moves along one of the edges of the window 13 of the machine head.



   Due to the transmission ratio chosen, the finger 106 moves during the rotation of the two pinions more rapidly than the nut 18 and in a notably shorter time runs the course in both directions of its movement. In determined positions the finger 106 engages behind a finger @

 <Desc / Clms Page number 8>

 corresponding cart and quickly pulls the cart back.



   To the arm 35 of the nut 18 are also fixed parallel one above the other two cams 107, 108.



   With the upper cam 108 cooperates a guide pin
109 mounted on an arm 110 which oscillates on a pivot 111 of the frame of the machine.



   A corresponding guide pin 115 is mounted on the other side of the machine frame on an arm 116 oscillating on a pivot 117 and carries a vertical pivot 118 projecting upwardly through a buttonhole 119 and further connected by a link 120 to the slide 12; the two oscillating arms 110 and 116 have the same shape. They only differ in that the guide pin 115 is located lower than the guide pin 109 and, consequently, comes to cooperate with the lower cam 107 when the latter is in the correct position for the reciprocating movement of the nut.



   The guide pin 109 comprises a vertical pivot 114 which passes through a buttonhole 112 of the plate of the machine and which is connected by a link 113 to the slide 12.



   At its two ends, the slide 12 has connecting rods 125 and levers 126 (Fig. 2a), through which it can oscillate on the shaft 37. Springs
127 attacking the slide are used to move it in the direction of arrow E.



   The carriage comprises a base 130 on which is mounted for rotation by means of bearing surfaces 131 an axis 132 on which is fixed by means of hubs 133 an oscillating clamping plate 134. The hubs 133 are connected by connecting rods. 135 to 136 levers wedged on a shaft

 <Desc / Clms Page number 9>

 control 137. The control shaft 137 is connected by bearings 138 to the base 130. At one end of the base 130, on a hooked lever 140 'mounted in a bearing 139, is' formed a toothed segment 141 meshing from the outside with teeth 142 shaped in the drive shaft 137.



   Substantially in the middle of the base is fixed on another bearing 143 (fig. 8) an angled lever 144 which acts by means of a toothed segment 145, on the inner side of the shaft, on a pinion 146 cut in this shaft . The levers 140 and 144 have pivoting surfaces 147 on which, in the respective end-of-stroke positions, the noses 87 or 93 of the oscillating levers are pressed, so as to open or close the clamping plate 134 by a simple operation. angular movement.



   The phases of movement of the carriage 11 will be followed below, assuming that the latter is first of all on the right side (FIG. 1), in the rest position. In this position, the folding device 10 performs an oscillating movement. At the end of this movement, the folding device has placed a piece of fabric 201 on the base 130 of the cart, the clamping plate of the folding device having ensured, thanks to the positive guidance produced by the levers 300 and 306, that the piece of fabric is placed correctly on the base and that it is in particular aligned correctly with respect to the edge 134a so that a projecting edge, having everywhere the usual determined width, protrudes beyond the edge .



   The same is true for the side ridges 134b, 134c beyond which the fabric protrudes by the same width. In order for the fabric to be securely retained, the clamping plate 134 has pins on the three ridges 134a, 134b, 134c which dig into the fabric when the clamping plate closes. So that the pins are not damaged.

 <Desc / Clms Page number 10>

 Aged, holes are made in the base 130 at opposite locations.



   After the folding device places the piece of fabric 201 on the carriage, the nose 93 presses on the pivoting plate 148 and folds down the clamping plate 134, so that the fabric is clamped. This movement is produced by the oscillation of the plate 70 (fig. 4) under the action of the cam 56 which lifts the pusher 39. In this position, the nut 18 moves in the direction of the arrow D. The guide pin then moves along edge 107a (fig.3), so that the carriage moves in the direction of arrow E along edge 134b, in the position intended for the transverse seam. By the time the guide pin reaches the angular position between the guide surfaces 107a and 107b, the needle of the sewing machine is at the rear end of the ridge 134b.

   At this moment the pusher 40 meets the cam 57 (fig. 3), which has the effect of starting the sewing machine. On subsequent movement of the guide pin along the guide surface 107b, the machine sews the cross seam 134b.



   So that despite the subsequent uniform movement of the nut 18 the carriage does not perform longitudinal movement, the pin 22 of the angled lever 20 moves on the cam surface 59 which is shaped so that the longitudinal movement to the left of the nut is compensated by a relative movement to the right at the location of the spacers 29, 30 where they engage the drive cleat 31 of the carriage, so that the drive cleat 31 is at rest relative to the machine frame.



   As the sewing machine needle reaches the angle between the ridges 134b, 134a, the spindle 22 reaches a substantially-horizontal location 59a on the surface of the sewing machine.

 <Desc / Clms Page number 11>

 cam 59, so that the carriage then begins to move longitudinally again. The carriage is then guided like a template by a stopper 1: The adapted on the table of the sewing machine, the arched front edge of the base 130 coming to bear against this stopper under the action of the spring 127. During this stitching work: on the template none of the pins 109 or 115 is in contact with the corresponding cams 107 or 108.



   After the pitting edge 134a is completed, 1-1, nut 18 is brought so far into its position to the left, that the left guide pin 109 now engages the corresponding cam 108 and slides along the ridge. guiding
108a. This has the effect of stitching the transverse seam
134c. Once the needle arrives at the rear end of the ridge 134c, the pushers 39, 40, 41 come into contact with the cams 53, 54, 55, so that, simultaneously, the plate. middle oscillating 68 causes the sewing machine to stop, the clamping plate 134 of the carriage 11 opens under the action of the nose 87 controlled by the oscillating plate 69 and the claws 80 close, so that the neck completely sewn is retained on the plate of the machine.



   The guide pin 109 then moves along the guide edge 108b of the cam 108 and advances the carriage in the direction of the arrow H towards the home position until the stopper drive 31 disengages from spacers 29 and 30 of fork 20 and at the same time passes behind finger 106 of rack 104, which then returns the carriage at an accelerated rate to the starting position.



   So that on the return stroke the push rods do not meet the cams, the stop arm 64 has, in the left neutral position, moved the rod to the right.

 <Desc / Clms Page number 12>

 stopper 62 and thus shifted guide plate 48 back by half the spacing of two adjacent guide grooves so that the three pushers can freely return back between the grooves without meeting the cams.



   After the carriage reaches straight neutral, the drive finger 106 of the rack is again uncoupled. In this uncoupled position another piece of fabric is introduced into the machine. When the carriage begins to move in the opposite direction, following arrow B, the pusher 41 meets the cam 58 and, through the medium of the plate 78, releases the latch 97 blocking the guide slide 12, so that this slide can now be controlled by cam 107 to receive lateral transverse movement.



   The lock 97 is provided on the face of the machine so that during the accelerated empty return stroke the slide is not clamped against the stop pin by the springs 127.



   The operator then removes a piece of fabric 201 from a prepared stack 8 of pieces of fabric 201 cut to the desired shape and places it by hand on the shoulder 202 of a plinth 203 of the fabric receiver 9, in l 'bringing into the correct position against the rear edge 204 and the side edges 205 and 206 (Fig. 10).



   Above the shoulder 202 is disposed a pad 208 which corresponds to the chosen shape of the neck 201 and whose width is such that a narrow and uniform edge of the piece of fabric protrudes from below the pad 207. The pad 207 is mounted to oscillate on pivots not specially designated in the drawing, through two flanges 209 and: 210 and connecting rods 213, 214 constituting a parallelogram atriculated on flights 215, 216. The flights 215, 216 in

 <Desc / Clms Page number 13>

 square form are attached to both ends of the plinth-203. The upper connecting rods?

  213 of the articulated parallelogram are extended beyond the pivots of the flanges 209, 210 and are interconnected by a spacer 217 to thus increase the stability of the device.



   With this tissue receiving device 9, which has just been described, is associated a folding device 10 described in detail below.
The folding device consists of a folding plate 220 fixed by means of screws 223, 224 to two arms 221, 222. The arms 221, 222 are widened at their ends so as to form hubs: 225, 226 by the Through which the folding plate 220 is mounted to pivot on a shaft 227. The folding plate 220 carries two legs 228 projecting forward.



  The front edge 229 of the flap plate 220 has a contour matching the contour of the front edge 218 of the base 203 and further includes a shoulder 230 inclined inward (Fig. 13).



   At the front part of the flap plate 220 is mounted a clamping plate 235, the front edge of which has the same contour as the front edge; 229 of the flap plate. '220 ,, and the nose 236 of which faces towards the bottom can engage on the shoulder 230 of the folding plate 220.



  The purpose of this conformation of the folding plate and the clamping plate is that the piece of fabric 201 is gripped as in a clamp, while before the clamp closes the piece of fabric can be brought against the rear vertical wall. of the inclined shoulder:, 230.



   The clamping plate. 235 is fixed by means of two screws 239,240 to two arms 237, 238. The arms 237, 238 carry at one of their ends the hubs 241, 242 by

 <Desc / Clms Page number 14>

 through which the clamping plate 235 can pivot on the oscillating shaft 227. The clamping plate 235 further comprises at its two ends two narrow tabs 243 projecting outward in the direction of the axis 227, which are located in line with the legs 228 of the flap plate 220.



   The arms of both the folding plate 220 and the clamping plate 235 are drilled with round holes. 244, 246, 245, 247 which are offset from each other so that, although completely coinciding in the open position (fig. 13) of the clamping plate, they overlap only partially in the closed position (fig.14).



  In these holes is engaged a rod 250, bearing over almost the entire length of the folding device parallel to the axis 227, which comprises in the vicinity of the two pairs of holes 244, 246 and 245, 247 pistons 251, 252 provided with cones 253, 254. connecting to the rod.



   At one end, the rod 250 comprises a pin 256 engaged in a buttonhole 258 formed in an elbow lever 257 perpendicular to the longitudinal axis of the rod 250. The elbow lever 257 is connected by a screw 259 and by a flight bent several times 260 , at the end of the folding plate 1220. The angled lever 257 carries at its other end a guide button 261. To the rod 250 is fixed, between the arms 221 and 238, a fork 265 attached to the rod by a hub 266 and embracing at 267 (fig. 15) the oscillating axis 227.



   To hold the clamp plate 235 in the closed position, the swing shaft 227 is surrounded by a coil spring 268, one end of which is attached to the flap plate 220 and the other end to a protrusion 269 of the arm 245 under tension. initial such as nose

 <Desc / Clms Page number 15>

 236 of the clamping plate is tightened with a predetermined tension in 1 ', shoulder 230 of the folding plate 220.



   The os.cillant shaft 227 has at one end a roller .270 rolling on the. plate 271 of the machine (fig. 9).



  At the other end, the shaft 227 is provided with a pinion: 272 carrying two guide cheeks 273. By means of this pinion 272, the shaft 227 can roll on a rack 374.



  To guide the pinion 272 and 1-to prevent the output of the rack 274, a guide bracket is provided: 275 (figs.10 and 13) of which 1, the inner horizontal edge serves as a guide for the shaft 227 during that this one rolls.



   To produce the relative movement of the fabric receiver and the folding device, the following cam and lever control is provided:
A chain '280 and a chain wheel' 281 rotating on an axis 282 are driven at a very low rotational speed by the main machine control, through a suitable transmission not shown in the drawing: On a crank button .'283 is articulated, eccentrically with respect to the axis of rotation 282, a forked connecting rod 284 carrying at its upper end between its two fork branches a pivot '; 286 engaged in the slot 287 of a guide flange 285 (fig. 12).

   This slot includes a longer lower vertical portion 287a and a shorter upper portion 287b disposed at an angle. The guide flange 285 is connected, in a manner not shown in the drawing, to the frame of the machine.



   The pivot. 286 is extended on both sides beyond the fork branches of the connecting rod and one of its ends is engaged in the guide slot which has been bent several times. 289 (fig. 11) of an oscillating flange 290 which can pivot around a shaft 292 by means of a .291 hub. The

 <Desc / Clms Page number 16>

 Guide slot 289 has an oblique upper portion 289a, a substantially vertical portion 289b and a substantially horizontal portion 289c interconnecting the first two portions. The oscillating flange 290 is connected at the upper end, by a pivot 293, to a connecting rod 295 which is articulated by a pivot 275 on the rack -274.



   At the other end of the pivot .286 are articulated in scissors two connecting rods 296, 297, the free ends of which are connected to buttons 298, .299 fixed substantially in the middle of two oscillating levers 300, 301. A desbiel 297 has at its end lower a buttonhole 292, so that it can not only pivot relative to the button 299, but also move relative to it within the limits of the buttonhole.



   The lever 300 is connected by its lower hub 303 to the shaft 302 so as to be able to oscillate madly on the latter and it carries at its upper end, on a hub 304, a pivot 305 on which a slightly curved connecting rod 306 is articulated. upwards at its two ends at 307 and 308. The free end of the connecting rod 306 is connected to the oscillating shaft 227. For uniform guidance, a connecting rod 312 parallel to the connecting rod 306 is connected by an extr .- mated to the oscillating shaft and by the other end, via a pivot 313, by the upper means of a lever with two arms 310, the lower hub 311 of which is mounted idle on the shaft 292 .



   The double lever 301 is articulated by its lower hub 315 on a shaft 516 to oscillate freely and carries to its upper hub 312, by means of a pivot 318, a bearing 319 fixed near one end of the base 203 of the receiver 9. A second lever, not shown, is pivotally mounted on the shaft 316 parallel to the lever 301

 <Desc / Clms Page number 17>

 at such a distance therefrom that its upper end can be hinged in a bearing surface adjacent to the other end of the base 203. At the rear end of the base 203 is fixed a bearing block 320 which protrudes towards the rear - Re and which is connected by a fork 321 and a pivot 322 to an oscillating lever 323 of which the lower end is articulated on the shaft 292.

   In this way, during the oscillating movements of the levers 301 and 323, the receiver moves parallel to itself.



   On a short shaft 325 coaxial with the shaft 282 is mounted a crank arm 326, a buttonhole 327 of which is engaged on a thinned end of the button 283. On the shaft 325 are also wedged two cams 328, 329 one offset. with respect to the other, .conformed as shown in FIG. 9. On the cam 328 rests a rod 330, one end of which is fixed to a ring 331 oscillating snr the shaft 292.



  At the other end of the rod 330 is fixed a ring 332 carrying a stop rod 333 and guided in a guide 334 of the plate 271. At its upper end the stop rod 333 bears on a head 335 a: U-shaped bracket 336, one branch of which is engaged under the oscillating rod 210 and serves to automatically lift the buffer 207.



   The cam 329 can come into engagement with a roller 340 journalled idle on a sector 341. The sector 341 comprises a hub 342 and rotates idle on the shaft 392. On another journal 343 is articulated a connecting rod 344 whose opposite end is articulated on the median pivot 345 of a lever with two arms 346 articulated at its lower end on a shaft 347. At the upper end of the lever 346, on a pivot 347 is articulated a rod 348 of which a pivot 349 is engaged in a guiding device (fig. 10). This device comprises a guide frame 350, fixed on the plate 271, which

 <Desc / Clms Page number 18>

 carries in a dovetail slide 350a a guide shoe 351 in which is fixed the pivot 349.

   For the horizontal movement of the pivot 349 there is provided in the frame 350 a buttonhole 352. The guide shoe 351 has at one end a guide surface 353 forming with the shoe an angle of about 45, which during movements of the pad 351 exerts pressure on guide pin 261 (Fig. 10) in the direction of arrow a. Another guide surface 355, arranged on the hooked part 354 of the shoe, can under conditions on the other side, determined exert on the pivot 261 a pressure in the opposite direction of the arrow a, when the shoe 351 moves in the direction of arrow c, so as to return the rod 250 to its initial position.



   On a pivot 360 (fig. 9) disposed on the frame of the machine is mounted to oscillate an elbow lever 361 whose horizontal arm can engage with the pivot or button 286 during the downward movement of the latter and can thus oscillate under the action of this button. The other lever arm is connected by a pivot 362 and a connecting rod 363 to the pivot 345 of the lever 346.



   The tissue receiving device cooperates with the folding device as follows:
When the operator has placed a piece of fabric 201 on the shoulder 202 of the base 203 and aligned it properly by pressing it against the edge .204, 205,206 (this operation is carried out while the machine is running and during that the folding device 10 is in the position shown in FIGS.

   10 and 13), the slow rotation of the pinion 281 causes the cam 328 to turn by an angle sufficient for it to leave the rod 330, that the latter is lowered and that following the lowering of the rod 333 l 'caliper 326

 <Desc / Clms Page number 19>

 drops the rod '210a, so that the buffer 207 lowers and clamps the fabric 201 between the plates 207 and .803 under the effect of its weight which if necessary can be assisted by a spring attached to the connecting rods .813 and 214.



   With pinion 281 continuing to rotate, button 283 passes its top dead center, so connecting rod 284 moves button or pivot 286 up and down in inclined portion 287b of slot 287. Like portion 287 ± of the slot has the shape of an arc of a circle whose center coincides with the pivot 298, the lever 300 does not pivot at first.

   The lever 301 does not pivot either at first glance during this downward movement of the pivot: 286,: since the buttonhole 302 of the lever 297 slides on the pivot '? -99. The lengths of the buttonhole 302 and of the part 287b of the slot are chosen so that the pivot 299 traverses the buttonhole 302 from one end to the other at the same time as the button 286 traverses the part 287b of the slot.



   When during the subsequent movement - of the pivot
286 this enters the vertical part 287a of the slot
287, the levers 300 and 301 pivot in the opposite direction like scissor branches during all the downward movement of the pivot 286 in the portion 287a of the slot. Therefore, on the one hand, the connecting rod 306 articulated on the lever. 300 moves the folding device in the direction of arrow B (fig. 9) at the same time as the pinion 272 rolls on the rack 274, so that the folding device swivels, also at the same time. On the other hand, the lever 301, which pivots in the opposite direction, moves the receiving device in front of the folding device, that is to say in the direction of arrow c.



   During the downward movement of the pivot 286 the oscillating flange 290 does not pivot at first because the part

 <Desc / Clms Page number 20>

 tie 289a of slot 289 coincides with part 287b of slot 287 (Fig. 10). It is only when the pivot 286 meets the lower end of the portion 289c of the slot 289 that the oscillating flange rotates counterclockwise, resulting in the connecting rod 294 transmitting a right-to-right displacement. left of rack 274 in direction of arrow c. Thereby the speeds of the connecting rods 306 and 294 add up, since they are in opposite directions, so that the relative rolling movement of the pinion on the rack and hence also the pivoting movement is accelerated.



   When the pivot 286 enters the lower portion 289b of the slot 289, the oscillating movement of the flange 290 and hence the movement of the rack 274 ceases.



   As the pivot 286 engages the lower sliding surface of the slot portion 289c, the swinging flange 290 moves the rack 274, which has the effect of accelerating the pivoting movement of the folding device.



   Over a relatively large distance from the lower part 287a of the slot, the oscillating movement of the levers 301 and 300 is still very small, and this for two reasons. The connecting rods 296, 297 are at this location in a more or less extended position, so that relatively large vertical displacements of the pivot 286 only cause small horizontal displacements of the pivots 298, 299.



  Second, the crank knob 283 is near bottom dead center, so that the vertical speed of the pivot 286 is already small in itself. During the rest period of the levers 301 and 300 and, therefore, of the receiver and the folding device, a suitable curvature of the lower part 289b of the slot of the rocking flange 290 ensures

 <Desc / Clms Page number 21>

 that the rack 276 performs a slight movement so that the legs 228 of the folding device can rest gently on the legs 219 of the receiver (Fig. 10). During this movement the protruding leading edge of the fabric engages the shoulder 330 of the flap plate 220.



   The pivot .886 then meets the lever 261 and moves through the connecting rod 363 and the double lever 346, in the direction of arrow c, the shoe 354, so that the guide surface 355 slides on the pivot 361 and moves the rod, 250 in the opposite direction of the arrow a, so that the rod closes the clamping device.



   Shortly after the cam 328 (fig. 9) lifts the buffer 207 via the push rod 333 and the yoke 336.



   When the crank button 283 begins to rise again after passing through bottom dead center, the pivot 286 meets and again pushes the receiver and the folding device apart from each other, slowly at first and then faster, and at the same time the piece of cloth pinched at its front edge in the folding device participates in the pivoting movement of the device. This pivoting movement is acces-
1éré as soon as. the pivot .'386 abuts against the surface of the portion 289c of the slot, due to the fact that the flange 290 then pivots in the direction of clockwise.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1) Dispositif pour piquer automatiquement des tissus, notamment des cols en tissu, caractérisé en ce qu'un chariot de serrage portant et pinçant le col est appliqué, conjointement avec une plaque de serrage ayant un contour correspondant à celui du col, contre une butée disposée juste en avant du trou à aiguille d'une machine à coudre et est en <Desc/Clms Page number 22> même temps déplacé positivement par une commande. CLAIMS 1) Device for automatically stitching fabrics, in particular fabric collars, characterized in that a clamping carriage carrying and pinching the collar is applied, together with a clamping plate having a contour corresponding to that of the collar, against a stopper arranged just in front of the needle hole of a sewing machine and is in <Desc / Clms Page number 22> same time positively moved by an order. 2.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que pour produire les courtes coutures transversales le chariot de serrage reçoit par l'intermédiaire d'une surface de came un mouvement transversal. 2.- Device according to claim 1, characterized in that to produce the short transverse seams, the clamping carriage receives a transverse movement via a cam surface. 3.- Dispositif suivant la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que pour le mouvement longitudinal il est prévu un arbre creusé de rainures hélicoïdales et portant un écrou qui est relié au chariot de serrage par un levier coudé commandé par came. 3.- Device according to claim 1 or 2, characterized in that for the longitudinal movement there is provided a shaft hollowed out of helical grooves and carrying a nut which is connected to the clamping carriage by an angled lever controlled by cam. 4. - Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'une surface de came fixe disposée parallèlement à l'arbre est conformée de manière qu'à l'endroit des coutures transversales l'extrémité supérieure, reliée au chariot de serrage, du levier coudé oscillant sur un tourillon perpendiculaire à l'axe de l'arbre n'exécute aucun mouvement dans le sens longitudinal par rapport au bâti de la machine, alors que l'écrou continue à se déplacer uniformément. 4. - Device according to claims 1 to 3, characterized in that a fixed cam surface disposed parallel to the shaft is shaped so that at the location of the transverse seams the upper end, connected to the clamping carriage , of the elbow lever oscillating on a journal perpendicular to the axis of the shaft does not perform any movement in the longitudinal direction relative to the machine frame, while the nut continues to move uniformly. 5.- Dispositif suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les Surfaces de came reliées à l'écrou et servant à produire les coutures transversales sont adaptées sur un bras de l'écrou dans deux plans parallèles superposés et le bras de l'écrou est guidé par l'intermédiaire d'une douille sur une tige de guidage parallèle à l'arbre. 5.- Device according to claims 1 to 4, characterized in that the cam surfaces connected to the nut and serving to produce the transverse seams are fitted on an arm of the nut in two superimposed parallel planes and the arm of the The nut is guided by means of a bush on a guide rod parallel to the shaft. 6. - Dispositif suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que le bras de l'écrou comporte une'transmission constituée par deux pignons dont l'un roule pendant le mouvement alternatif de l'écrou sur une crémaillère solidaire du bâti de la,machine et portant sur une partie de la course, tandis que l'autre pignon imprime un mouvement alternatif plus rapide à une crémaillère coulissante qui, pendant la course de retour, ramène en arrière le chariot par , <Desc/Clms Page number 23> l'intermédiaire d'un taquet d'entraînement. 6. - Device according to claims 1 to 5, characterized in that the arm of the nut comprises un'transmission constituted by two pinions, one of which rolls during the reciprocating movement of the nut on a rack integral with the frame of the , machine and bearing on part of the stroke, while the other pinion gives a faster reciprocating motion to a sliding rack which, during the return stroke, brings the carriage back by, <Desc / Clms Page number 23> through a drive cleat. 7. - Dispositif suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que l'extrémité supérieure du levier coude à là forme d'une double fourche à deux entretoises parallèles reliant entre elles les deux extrémités de fourche et disposées transversalement à l'arbre, entre ,lesquelles est engagé le taquet d'entraînement du chariot de serrage. 7. - Device according to claims 1 to 6, characterized in that the upper end of the elbow lever in the form of a double fork with two parallel spacers interconnecting the two fork ends and arranged transversely to the shaft, between, which is engaged the drive cleat of the clamping carriage. 8. - Dispositif suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que sur l'écrou est adaptée une volée por- tant un certain nombre de poussoirs mobiles qui pendant le mouvement alternatif de l'écrou heurtent des butées de manière à être déplacés par celles-ci et à exécuter par l'in- termédiaire de plaques oscillantes des mouvements de commande appropriés, tels l'enclenchement et le déclenchement de la machine à coudre, etc. 8. - Device according to claims 1 to 7, characterized in that on the nut is fitted a flight bearing a number of movable pushers which during the reciprocating movement of the nut strike stops so as to be moved by these and to execute appropriate control movements, such as switching on and off of the sewing machine, etc. by means of oscillating plates. 9. - Dispositif suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que les surfaces de came sont disposées sur une plaque de guidage s'étendant suivant la longueur de la machine, qui dans les positions de fin de-course de l'écrou exécute depuis une butée de l'écrou des mouvements transver- saux à la direction des mouvements de commande, de manière que les poussoirs ne viennent en prise avec les surfaces de came que durant le déplacement de l'écrou dans un sens. 9. - Device according to claims 1 to 8, characterized in that the cam surfaces are arranged on a guide plate extending along the length of the machine, which in the end-of-stroke positions of the nut performs from a stop of the nut of the transverse movements to the direction of the control movements, so that the pushrods only engage the cam surfaces during movement of the nut in one direction. 10.- Dispositif suivant les revendications 1 à 9, caractérisé en ce que pendant la course à vide du chariot la glissière du chariot est retenue contre un mouvement transver- sal par un verrou entrant dans un trou. 10.- Device according to claims 1 to 9, characterized in that during the empty stroke of the carriage the slide of the carriage is retained against a transverse movement by a lock entering a hole. 11.- Dispositif suivant les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que le déverrouillage est provoqué par un des poussoirs par l'intermédiaire de la plaque oscillante de commande correspondante et d'une surface de guidage oblique <Desc/Clms Page number 24> d'une bielle. 11.- Device according to claims 1 to 10, characterized in that the unlocking is caused by one of the pushers via the corresponding oscillating control plate and an oblique guide surface <Desc / Clms Page number 24> of a connecting rod. 12.- Dispositif suivant les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que les morceaux de tissu à piquer sont amenés à un récepteur de tissu et sont saisis par un dispo- sitif de rabattement et de rectification, puis après un ra- battement de 180 sont amenés au dispositif de serrage du chariot. 12.- Device according to claims 1 to 11, characterized in that the pieces of fabric to be stitched are brought to a fabric receiver and are gripped by a folding and rectifying device, then after an offset of 180 are brought to the clamping device of the carriage. 13.- Dispositif suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce que le récepteur et le dispositif de rabattement exécutent sous l'action de surfaces de came et de leviers doubles des mouvements opposés. 13.- Device according to claims 1 to 12, characterized in that the receiver and the folding device perform, under the action of cam surfaces and double levers, opposing movements. 14. - Dispositif suivant les revendications là 13, caractérisé en ce que le dispositif de rabattement comporte une pince pour saisir les morceaux de tissu, laquelle pince s'ouvre et se ferme pendant les mouvements pivotants du dis- positif de rabattement, sous l'action d'une tige de commande et d'une butée, du fait que la tige de commande reçoit par l'intermédiaire de surfaces obliques des mouvements alter- natifs. 14. - Device according to claims 1 to 13, characterized in that the folding device comprises a clamp for gripping the pieces of fabric, which clamp opens and closes during the pivoting movements of the folding device, under the action of a control rod and a stopper, because the control rod receives alternating movements via oblique surfaces. 15. - Dispositif suivant les revendications 1 à 14, caractérisé en ce que le mouvement de va-et-vient ac- compagné d'un mouvement pivotant du dispositif de rabatte- ment est produit du fait qu'un pignon monté sur le disposi- tif de rabattement roule sur une crémaillère. 15. - Device according to claims 1 to 14, characterized in that the reciprocating movement accompanied by a pivoting movement of the folding device is produced because a pinion mounted on the folding device rolls on a rack. 16.- Dispositif suivant les revendications 1 à 15, caractérisé en ce que le roulement du pignon est produit par une tringle actionnée par un levier oscillant et une bielle dont un pivot est engagé dans la fente d'un flasque fixe et est mû par une bielle articulée sur un pignon tour- nant d'un mouvement uniforme. 16.- Device according to claims 1 to 15, characterized in that the pinion bearing is produced by a rod actuated by an oscillating lever and a connecting rod, a pivot of which is engaged in the slot of a fixed flange and is moved by a connecting rod articulated on a rotating pinion d 'uniform movement. 17. - Dispositif suivant les revendications 1 à 16, caractérisé en ce que pour accélérer l'opération de rabattement la crémaillère reçoit à des moments opportuns un <Desc/Clms Page number 25> mouvement supplémentaire d'un flasque de came oscillant. 17. - Device according to claims 1 to 16, characterized in that in order to accelerate the folding operation the rack receives at appropriate times a <Desc / Clms Page number 25> additional movement of an oscillating cam flange. 18. - Dispositif suivant les revendications 1 à 17, caractérisé en ce que le mouvement du patin commandant la tige de la pince est produit par un levier double dont le mouvement dans un sens est produit par une came par l'intermédiaire d'une bielle et d'un segment oscillant, tandis que le mouvement en sens inverse est produit à la suite de la rencontre d'un bouton de manivelle avec un levier coudé pendant le mouvement descendant du bouton de manivelle. 18. - Device according to claims 1 to 17, characterized in that the movement of the shoe controlling the rod of the clamp is produced by a double lever whose movement in one direction is produced by a cam via a connecting rod and an oscillating segment, while the reverse movement is produced as a result of the encounter of a crank button with an elbow lever during the downward movement of the crank button. 19. - Dispositif suivant les revendications 1 à 18, caractérisé en ce que les morceaux de tissu sont serrés préa- lablement par un tampon qui est actionné par une came par l'intermédiaire d'une tige de poussée. 19. - Device according to claims 1 to 18, characterized in that the pieces of fabric are clamped beforehand by a buffer which is actuated by a cam via a push rod. 20.- Dispositif suivant les revendications 1 à 19, caractérisé en ce que l'ouverture et la fermeture de la plaque de serrage du chariot est produite par-des leviers coudés et des segments dentés du fait que des bras oscillants viennent appuyer sur des plaques de butée des segments dentés. 20.- Device according to claims 1 to 19, characterized in that the opening and closing of the clamping plate of the carriage is produced by bent levers and toothed segments due to the fact that the oscillating arms press on the plates. stopper of the toothed segments. 21. - Dispositif pour piquer automatiquement des tissus, notamment des cols en tissu, en substance comme c'est décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 21. - Device for automatically stitching fabrics, in particular fabric collars, in substance as described above with reference to the accompanying drawings.
BE437676D BE437676A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE437676A true BE437676A (en)

Family

ID=96054

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE437676D BE437676A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE437676A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE437676A (en)
FR2463832A1 (en) MECHANISM FOR CONTROLLING THE CLAMPS OF THE INSERTION BODIES OF THE FRAME WIRE OF A WEAVING MACHINE WITHOUT A SHUTTLE
CH664776A5 (en) YARN SELECTION DEVICE FOR KNITTING MATERIAL.
CH392385A (en) Conveyor device for machine for shaping metal parts
WO2001063031A1 (en) Method and knitting machine for rectilinear knitting to form a tubular seamless knitted material
BE519864A (en)
FR2513668A1 (en) KNITTING
CH435104A (en) Bundle wrapping machine, with automatic knotter
CH89939A (en) Buttonhole sewing machine.
FR2597891A1 (en) Device for the continuous formation of a double-fold hem
EP0204058A1 (en) Process and apparatus for automatically positioning the toe end of a stocking at the open end of an everting tube for sewing purposes
FR2728276A1 (en) Roving frame providing simple system
BE572369A (en) DEVICE, ESPECIALLY FOR LAUNDRY OR SIMILAR WORKSHOPS, USED TO ALIGN, EXTEND AND / OR FOLD, POSSIBLY TO SMOOTH, FLAT LINEN
CH289343A (en) Sewing machine.
CH89030A (en) Sewing machine.
CH430560A (en) Bag gripping device
BE504702A (en)
CH301406A (en) Sewing machine with looper mechanism and material feed device.
CH286522A (en) Sheet transfer mechanism.
BE717980A (en)
BE432961A (en)
CH346838A (en) Loom
CH558842A (en) DEVICE INTENDED FOR MOVING THE YARDS BACK AND BACK IN A Loom.
EP0119122A1 (en) Device for presenting the weft to the insertion needle of a loom, and loom provided therewith
BE381753A (en)