BE404145A - - Google Patents

Info

Publication number
BE404145A
BE404145A BE404145DA BE404145A BE 404145 A BE404145 A BE 404145A BE 404145D A BE404145D A BE 404145DA BE 404145 A BE404145 A BE 404145A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
duct
air
engine
throttle valve
jets
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE404145A publication Critical patent/BE404145A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M17/00Carburettors having pertinent characteristics not provided for in, or of interest apart from, the apparatus of preceding main groups F02M1/00 - F02M15/00
    • F02M17/36Carburettors having fitments facilitating their cleaning

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Throttle Valves Provided In The Intake System Or In The Exhaust System (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    Perfectionnements   apportés aux carburateurs pour moteurs   à   explosion. 



   La présente invention concerne des   perfectionne-   ments apportés aux carburateurs pour moteurs à explosion, et slle est essentiellement caractérisée par une construction nouvelle qui , en même temps qu'elle simplifie leur fonctionnement et leur commande 'leur assure un rendement supérieur et un grand automatisme , notamment pendant la marche au ralenti. 



   Cesavantages sont obtenus d'une manière générale par   la   combinaison des caractéristiques suivantes dansle carburateur :
On a prévu un ajutage muni d'un gicleur et combiné 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 avec l'axe du papillon d'obturation des gaz qui est disposé de telle manière que lorsque ce papillpn ferme   complè-     tement   l'admission , cet ajutage s'ouvre et se branche directement sur le moteur , sa fermeture   s'opérant   au fur et à mesure que   s'ouvre   le papillon   d'obturation   des gaz
Deux eu un plus grand nombre d'ajutages munis de gicleurs débouchent dans le même conduit d'admission d'air , ce qui permet une aspiration directe et ,comme conséquence , un mélange plus homogène et plus explosif que dans tout autre carburateur ,

   ainsi qu'une rapidité et une facilité plus grandes au démarrage. 



   Tous les leviers et réglages additionnels d'air ont été complètement supprimés dans ce carburateur , qui ne comporte plus que deux   commandes ,   l'une de réglage des gaz et l'autre de réglage d'air. 



   Diverses autres caractéristiques de construction ressortent de la description qui suit et du dessin annexé représentant , partie en élévation et partie en coupe une forme de réalisation d'un carburateur constitué conformément à la présente invention , qui se compose des éléments suivants :
Un corps I qui se raccorde par sa partie supérieure au tuyau d'admission du moteur et qui , à sa partie inférieure ,    reçoit.   une pièce 2 vissée dans l'intérieur dudit corps I Cette pièce centrale reçoit dans sa partie inférieure un diffuseur 3 qui règle l'aspiration d'une manière fixe. Autour de cette pièce centrale est placée la CUVE à niveau constant 5 à l'intérieur de   la-   quelle se trouve le flotteur 4 qui fonctionne de la manière connue ..

   Ce te cuve à niveau constant est assujettie en place contre le corps I par une pièce 6 qui se visse sur la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pièce 2 . Sur cette pièce 6 se trouve monté l'obturateur d'air constitué par un levier de commande 7 muni des vis de fixation 8 et 9 pour la commande et d'un axe central 12 sur lequel le volet ou le papillon d'obturation 14 est monté au moyen de la vis 13 . Entre la pièce 6 et la cuve à niveau constant et le corps central inférieur 2 est dieposé un joint de fermeture hermétique II. 



   Dans la partie supérieure du corps I est disposé le papillon d'obturation des gaz 16 monté sur un axe 19 et assujetti par me vis 15   L'axe   19 regoit à l'une de ses extrémités , le levier de commande IO fixé par une vis 20. 



  Sur le côté opposé ,l'axe s'appuie sur une pièce 22 vissée sur le corps I et creuse dans le sens de son axe en formant un conduit qui se prolonge jusqu'à la partie qui sert d'appui à l'axe 19. 



   A   l'extr'mité   libre de cette pièce 22 se visse intérieurement une vis 21 terminée en aiguille et percée axialement de manière à permettre le passage de l'air à travers cette vis jusqu'au conduit creux dansl'axe de la pièce   22 ,  et constituant en même temps l'aiguille par laquelle s'effectue une fermeture dudit   conduit,,  
Comme on le verra plus   loin ,  cette vis sert:

   de contrôle pour la marche au ralenti*
Dans le corps i et exactement sous la pièce 22 se trouve le tube d'aspiration 17 qui débouche par sa partie supérieure dans le conduit pratiqué dans la pièce 22 et pénètre , par sa partie inférieure ,à l'intérieur de la masse d'essence de la cuve où il se trouve terminé par un   g-icleur     18 .  L'axe 16 est percé d'unorifice 23 qui   coïncide   avec le conduit prévu dans la pièce   22'quand   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la position de l'axe correspond à l'obturation des gaz par le papillon. 



   Et enfin, il y a ,à l'intérieur de la pièce 2, deux ou un plus grand nombre d'ajutages terminés par des i gicleurs 18 qui débouchent à l'intérieur de la dit-e pièce 2 ,  c'est --   à -dire dans le conduit même   d'aspiration   du moteur. 



   Le carburateur ainsi constitué fonctionne comme suit :
Pour le démarrage , si on laisse la commande des gaz 16 partiellement ouverte et si on ferme le papillon ou volet d'étranglement d'air   14 ,  il se produit une succion directement sur les gicleurs qui procure ur. mélange très riche en carburant et qui provoque , comme conséquence , l'explosion initiale avec la rapidité et la sûreté les plus grandes .

   La mise en marche du moteur étant effectuée ,on ouvre l'obturateur d'air 14 et on ferme la commande des gaz 16 ,la suite de la marche au ralenti se faisant   par 3? orifice   23 qui ,par sa communication avec le con   duit'prévu   dans la pièce 22 et , par suite , avec le tube d' spiration 17 plongeant dans la cuve à niveau constant, produit une succion plus ou moins grande suivant la capacité du gicleur 18 disposé à son extrémité inférieure . L'aspiration   d'essence   ainsi obtenue se modifie par le contrôle qui est exercé par la vis de réglage 21 , laquelle procure à son tour , par sonconduit central , une entrée d'air qui se mélange avec l'essence- absorbée .

   Ainsi , le minimum d'essence nécessaireneut être réglé suivant que l'entrée d'air est plus ou moins grande et cela jusqrà ce que la consommation minima. d'essence nécessaire pour le fondionnamont du moteur avec le minimum de tours devienne   régulière.   



    @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
En commençant l'accélération et en ouvrant le papillon des gaz 16 , le moteur produit une aspiration énergique dont l'effet se fait sentir directement sur les gicleurs   18  montés dans la pièce   2 ,  et en même temps le déplacement de l'axe du papillon des gaz a pour résultat que l'orifice 23 cesse de coïncider avec le conduit prévu dans la pièce 22 , et de fermer ainsi l'aspiration de l'essence par le conduit 17. L'ouverture du papillon 14 provoque une succion très violente d'air à travers le diffuseur 3 de sorte que l'air se trouve entrainé et mélangé   intimement   l'essence provenant des gicleur$   18   de la pièce 2. 



   Ce qui revient à dire qu'on assure ainsi une fermeture automatique de l'aspirateur d'essence utilisé dans la marche au ralenti et la production d'un mélange riche et puissant , réglable à volonté dans la marche accélérée, sans exiger une consommation exagérée   d'essence   puisque le mélange s'opère d'une manière absolument directe entre les gicleurs et le conduit d'a,spiration , et toujours avec une énergie proportionnelle à l'énergie d'absorption développée par le moteur. 



   Le fait de disposer deux gicleurs ou davantage à l'intérieur du tube d'admission d'air élimine totalement les arrêts du moteur par bouchage , puisqu'on peut consi- dérer comme absolument impossible le bouchage complet et simultané de tous les gicleurs et que , par suite ,au cas où l'un d'eux se trouverait obturé , il suffirait de fermer un peu le volet d'air pour que le moteur continue à fonctionner normalement alors même que sa vitesse de marche se réduirait , en permettant ainsi d'arriver au poste de service le plus proche. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 niverses modifications peuvent être apportées xà la forme générale et à celle des éléments du carburateur sans sortir du cadre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    Improvements made to carburetors for internal combustion engines.



   The present invention relates to improvements made to carburettors for internal combustion engines, and it is essentially characterized by a new construction which, at the same time as it simplifies their operation and their control, ensures them a higher efficiency and a great automatism, especially when idling.



   These advantages are generally obtained by the combination of the following characteristics in the carburetor:
A nozzle provided with a nozzle and combined

 <Desc / Clms Page number 2>

 with the axis of the throttle valve which is arranged in such a way that when this papillpn completely closes the intake, this nozzle opens and connects directly to the engine, its closing taking place as and when as the throttle valve opens
Two more nozzles fitted with jets open into the same air intake duct, which allows direct suction and, as a consequence, a more homogeneous and more explosive mixture than in any other carburetor,

   as well as greater speed and ease at startup.



   All levers and additional air adjustments have been completely eliminated in this carburetor, which now has only two controls, one for throttle adjustment and the other for air adjustment.



   Various other construction features will emerge from the following description and the accompanying drawing showing, part in elevation and part in section, an embodiment of a carburetor formed in accordance with the present invention, which consists of the following elements:
A body I which is connected by its upper part to the engine intake pipe and which, at its lower part, receives. a part 2 screwed into the interior of said body I This central part receives in its lower part a diffuser 3 which regulates the suction in a fixed manner. Around this central part is placed the constant-level TANK 5 inside which is the float 4 which operates in the known manner.

   This constant-level tank is secured in place against the body I by a part 6 which screws onto the

 <Desc / Clms Page number 3>

 room 2. On this part 6 is mounted the air shutter consisting of a control lever 7 provided with fixing screws 8 and 9 for the control and a central axis 12 on which the shutter or the shutter 14 is mounted by means of screw 13. Between the part 6 and the constant level tank and the lower central body 2 is dieposé a hermetic seal II.



   In the upper part of the body I is disposed the throttle valve 16 mounted on an axis 19 and secured by me screw 15 The axis 19 receives at one of its ends, the control lever IO fixed by a screw 20.



  On the opposite side, the axis rests on a part 22 screwed onto the body I and hollow in the direction of its axis, forming a duct which extends to the part which serves as a support for the axis 19 .



   At the free end of this part 22 is screwed internally a screw 21 terminated in a needle and drilled axially so as to allow the passage of air through this screw to the hollow duct in the axis of the part 22, and constituting at the same time the needle by which a closure of said conduit is effected
As we will see later, this screw is used:

   control for idling *
In the body i and exactly under the part 22 is the suction tube 17 which opens through its upper part into the duct made in the part 22 and penetrates, through its lower part, inside the gasoline mass. of the tank where it ends with a nozzle 18. The axis 16 is pierced with an orifice 23 which coincides with the duct provided in the part 22 ′ when

 <Desc / Clms Page number 4>

 the position of the axis corresponds to the gas being blocked by the throttle.



   And finally, there are, inside room 2, two or more nozzles terminated by jets 18 which open inside said room 2, that is - that is, in the motor's suction duct itself.



   The carburetor thus formed operates as follows:
For starting, if the throttle control 16 is left partially open and if the throttle or air throttle flap 14 is closed, there is suction directly on the jets which provides ur. mixture very rich in fuel and which causes, as a consequence, the initial explosion with the greatest speed and safety.

   The starting of the engine being carried out, one opens the air shutter 14 and one closes the throttle control 16, the continuation of the idling being done by 3? orifice 23 which, by its communication with the duct provided in the part 22 and, consequently, with the spiration tube 17 plunging into the tank at constant level, produces a greater or lesser suction according to the capacity of the nozzle 18 arranged at its lower end. The gasoline suction thus obtained is modified by the control which is exerted by the adjusting screw 21, which in turn provides, through its central duct, an air inlet which mixes with the gasoline absorbed.

   Thus, the minimum fuel requirement can be adjusted depending on whether the air intake is larger or smaller and this until the minimum consumption. of gasoline necessary for the foundation of the engine with the minimum revs becomes regular.



    @

 <Desc / Clms Page number 5>

 
By starting the acceleration and opening the throttle valve 16, the engine produces an energetic suction, the effect of which is felt directly on the jets 18 mounted in part 2, and at the same time the displacement of the throttle axis gas has the result that the orifice 23 ceases to coincide with the duct provided in the part 22, and thus to close the suction of gasoline through the duct 17. The opening of the butterfly 14 causes a very violent suction d 'air through the diffuser 3 so that the air is entrained and intimately mixed with the gasoline coming from the jets $ 18 of room 2.



   This amounts to saying that it thus ensures an automatic closing of the gasoline vacuum cleaner used in idling and the production of a rich and powerful mixture, adjustable at will in accelerated mode, without requiring excessive consumption. gasoline since the mixture takes place in an absolutely direct way between the jets and the air duct, and always with an energy proportional to the absorption energy developed by the motor.



   Having two or more jets inside the air intake tube completely eliminates engine shutdowns by plugging, since it can be considered absolutely impossible to completely and simultaneously plug all the jets and , therefore, in the event that one of them should be blocked, it would suffice to close the air shutter a little for the engine to continue operating normally even though its running speed would be reduced, thus allowing '' arrive at the nearest service station.

 <Desc / Clms Page number 6>

 Various modifications can be made to the general shape and to that of the elements of the carburetor without departing from the scope of the invention.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S I/ Carburateur pour moteurs à explosion,caractérisé essen- tiellement en ce qu'il est constitué par une ou plusieurs pièces accouplées entre elles , qui forment le conduit d'aspiration d'ait , la chambre de diffusion et de mélange de cet air avec l'essence , et le conduit d'aspiration des gaz , toutes cesparties formant un ensemble unique de préférence de section circulaire constante et àl'intérieur duquel sont disposés dans l'ordre de bas en haut le volet de réglage d'air ,le diffuseur d'air, deux ou trois gicleurs ou davantage e n cas de besoin reliés à des ajutages- communiquant avec la cuve à niveau constant,puis le papilon da réglage des gaz. CLAIMS / Carburetor for internal combustion engines, characterized essentially in that it is constituted by one or more parts coupled together, which form the air suction duct, the chamber for diffusing and mixing this air with gasoline, and the gas suction duct, all these parts forming a single assembly preferably of constant circular section and inside which are arranged in order from bottom to top the air control flap, the diffuser air, two or three jets or more if necessary connected to nozzles communicating with the constant level tank, then the throttle control throttle. @/ Carburateur suivant la revendication I ,caractérisé en ce qu'il est composn d'une pièce supérieure de la forme susindiquée,portant le papillon d'admission des gaz et un conduit¯d'admission d'essence , combiné avec le papillon pour la marche au ralenti d'une pièce médiane qui se visse sur la dite pièce supérieure , et qui est munie intérieu- rement de deux gicleurs ou plus communiquant avec une cuve à niveau constant disposée autour de cette pièce médiane, d'une pièce inférieure qui se visse sur la dite pièce moyenne , qui porte le papillon de réglage d'air et qui sert à maintenir en place la cave à niveau constant ,et d'une pièce constituant le diffuseur qui est placéeentre la pièce moyenne @ <Desc/Clms Page number 7> et cette pièce inférieure. @ / Carburetor according to claim I, characterized in that it is composed of an upper part of the aforementioned shape, carrying the throttle valve and a gasoline inlet duct, combined with the throttle valve for the idling of a middle part which is screwed onto said upper part, and which is provided internally with two or more jets communicating with a constant level tank disposed around this middle part, with a lower part which is screwed on the said middle part, which carries the air control butterfly and which is used to keep the cellar in place at a constant level, and of a part constituting the diffuser which is placed between the middle part @ <Desc / Clms Page number 7> and this lower room. 3/ Carburateur suivant les revendications. Iet 2 , carac-- térisé essentiellement en ce que le papillon d'admission des gaz est monté sur un axe creux percé d'un orifice qui, dans la position de fermeture dudit papillon ,.coïncide avec un conduit longitudinal prévu dans une pièce d'appui sur laquelle tourne ledit axe ,ce conduit communiquant avec un conduit prévu dans la pièce supérieure et se prolongeant jusque dans l'intérieur de la cuve à niveau constant. 3 / Carburetor according to the claims. Iet 2, charac-- terized essentially in that the throttle valve is mounted on a hollow shaft pierced with an orifice which, in the closed position of said butterfly valve, coincides with a longitudinal duct provided in a part of 'bearing on which said axis rotates, this duct communicating with a duct provided in the upper part and extending into the interior of the tank at constant level. 4/ Carburateur suivant la revendication 3, caractérisé essentiellement par la combinaison avec le conduit ménagé dans la pièce d'appui de l'axe du papillon d'admission des gaz , d'une vis qui constitue un obturateur à pointeau pour ledit conduit et qui , en même temps est percée longitudinalement pour livrer passage à l'air dans ce conduit cette vis servant par conséquent d'élément régulateur de la quantité d'air et d'essence qui peut être aspirée par le moteur par le conduit en question , lequel , conjointement avec les autres éléments , constitue un dispositif d'alimentation du moteur pour la marche au ralenti qui se ferme automatiquement quand on accélère le moteur et qu'on ouvre le papillon des gaz , l'orifice prévu dans l'axe dudit papillon des gaz cessant alors de coïncider avec le conduit prévu dans sa pièce dappui. 4 / Carburetor according to claim 3, characterized essentially by the combination with the duct formed in the bearing part of the axis of the throttle valve, a screw which constitutes a needle shutter for said duct and which , at the same time is drilled longitudinally to provide passage to the air in this duct this screw therefore serving as a regulating element of the quantity of air and gasoline which can be drawn in by the engine through the duct in question, which , together with the other elements, constitutes an engine supply device for idling which closes automatically when the engine is accelerated and the throttle valve is opened, the orifice provided in the axis of said throttle valve. gas then ceasing to coincide with the duct provided in its supporting part. 5/Carburateur suivant les revendications I à 4, caractérisé essentiellement en ce que les gicleurs sont disposés à L'intérieur du conduit d'.admission d'air ,de manière que l'aspiration du moteur s'effectue directement sur lesdits gi- cleurs et ledit conduit , en assurant un mélange proportion- <Desc/Clms Page number 8> -nel à l'effort de succion du moteur et à la position d'ouverture ou de fermeture des papillons d'admission des gaz et de l'air ,c'est à dire proportionnel à tout instant au régime de marche du moteur. 5 / Carburetor according to claims I to 4, characterized essentially in that the jets are arranged inside the air intake duct, so that the suction of the engine takes place directly on said jets. and said duct, ensuring a proportion- <Desc / Clms Page number 8> -nal to the engine suction force and to the opening or closing position of the gas and air intake butterflies, ie proportional at all times to the engine speed. 6/ Carburateur suivant les revendications I à 5, caracté=ri sé essentiellement en ce que les gicleurs son- prévus au nombre de deux ou davantage , en assurant ainsi la possibilité de fonctionnement au cas de bouchage accidentel de 1'un d'eux. 6 / Carburetor according to claims I to 5, caracté = ri se essentially in that the nozzles are provided two or more in number, thus ensuring the possibility of operation in the event of accidental clogging of one of them. 7/ Carburateurs pour moteurs à explosion comme décrits et revendiqués dans le présent mémoire descriptif et représentés dans les dessins qui l'accompagnent. 7 / Carburetors for internal combustion engines as described and claimed in this specification and shown in the accompanying drawings.
BE404145D BE404145A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE404145A true BE404145A (en)

Family

ID=69574

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE404145D BE404145A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE404145A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2531496A1 (en) FUEL SUPPLY SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE404145A (en)
FR2923268A1 (en) Cylinder head for e.g. petrol engine of vehicle, has cylindrical wall provided with rectilinear axle part whose ramp is inclined towards center of intake duct and is located near interior side of elbow
BE396333A (en)
BE452426A (en)
BE402055A (en)
BE380530A (en)
EP0665369B1 (en) Device and method for stopping a two-stroke internal combustion engine with autoignition
BE861786A (en) COMBUSTION ENGINE AND LIQUID LEVEL REGULATOR DEVICE THAT CAN BE USED IN THIS ENGINE
BE379671A (en)
BE333643A (en)
CH118073A (en) Carburetor for internal combustion engines.
BE407482A (en)
BE340731A (en)
BE486344A (en)
BE406724A (en)
BE405067A (en)
BE379209A (en)
BE418000A (en)
CH97309A (en) Carburetor.
BE359940A (en)
FR2576976A1 (en) Fuel shock atomisation device for internal combustion engines
BE435228A (en)
BE404897A (en)
BE352170A (en)