BE402948A - - Google Patents

Info

Publication number
BE402948A
BE402948A BE402948DA BE402948A BE 402948 A BE402948 A BE 402948A BE 402948D A BE402948D A BE 402948DA BE 402948 A BE402948 A BE 402948A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
claws
mask
claw
masks
hooks
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE402948A publication Critical patent/BE402948A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03CSHEDDING MECHANISMS; PATTERN CARDS OR CHAINS; PUNCHING OF CARDS; DESIGNING PATTERNS
    • D03C3/00Jacquards
    • D03C3/24Features common to jacquards of different types

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Respiratory Apparatuses And Protective Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Richard. WITTENDAL. 



    Perfeotionnements   aux mécaniques Jacquard. 



   La présente invention a pour objet des perfectionnements aux mécaniques Jacquard à   crochets   doubles, caractérisés par le déplacement, aveo les griffes, de masques qui les suivent dans leur mouvement de monte et baisse et qui peuvent venir se disposer, soit par déplacement latéral, soit par déplacement relatif vertical ou autre, devant les arêtes des griffes afin d'empêcher l'accrochage intempestif d'une des branches d'un crochet double. 



   Les dessins annexés montrent schéati quement, à titre d'exemples non limitatifs, plusieurs formes de réalisation de l'invention et son application à l'utilisation de deux sortes de crochets employés dans les mécaniques Jacquard. 



   La figure I est une vue de l'application de l'invention à un crochet double à béquille, dont les crochets ont le même sens d'orientation. 



   La   figare   8/montre schématiquement l'application à. un crochet double dont les sens d'orientation des crochets sont opposés, 
La figure 3 indique comment fonctionne, sous l'action   du.   carton sur les   aiguilles,   l'accrochage ou le décrochage 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   d'un     crochet   à béquille dans une mécanique Jacquard, .La figure 4 représente le même fonctionnement lorsque les crochets sont à la position haute de leur course. 



   Les figures 5 et 6 montrent deux exemples de fonctionne- ment de masques au point de croisement des deux griffes pour des crochets orientés de même sens tandis que les figures 7 et 8 montrent l'action des masques au point de croisement pour des cachets doubles opposés. 



   La figure   9. indique   un mode de réalisation du fonctionne- ment d'an masque à déplacement latéral tandis que la figure 10 représente un mode de fonctionnement d'un masque   à   déplacement relatif vertical ou oblique. 



     On   a utilisé   jusqu'ici,   dans certaines mécaniques Jacquard des crochets doubles afin de réaliser des tissus particuliers ou d'essayer d'obtenir le pas ou-vert et en conséquence une plus grande vitesse d'utilisation des mécaniques et par conséquent une plus grande   production   des métiers. 



   L'emploi de crochets doubles a toutefois été limité par suite des difficultés de construction et en particulier le problème technique à résoudre était celai qui consistait à empêcher l'accrochage intempestif de ces crochets au point de croisement des griffes. 



   Divers dispositifs n'ayant donné aque des mauvais résultats pratiques avaient été proposés à cet effet et ces dispositifs limitaient, de par leur durée de fonctionnement ou de par leur action de   pliage/Les   crochets, la vitesse de fonctionnement de la mécanique ou la durée d'utilisation de ces crochets. 



   .La présente invention a pour objet des dispositifs sim- ples, pratiques, ne faisant pas travailler le métal des crochets et permettant l'utilisation   cotisante   des crochets doubles dans les mécaniques Jacquard, avec pour résultat la fabrication rapide des tissas spéciaux ou. délicats ou même l'application de l'invention à la réalisation du pas ouvert. 



   Elle est caractérisée par l'emploi de masques qui suivent 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans leur mouvement les griffes actionnant les crochets. 



   Comme on le voit à la figure I, un mode de réalisation d'un crochet double réalisant le pas ouvert consiste à employer 4 crochet 1 de forme caractéristique dont les deux extrémités sont repliées en 2 et 3 dans le même sens et reposent, à la position basse, sur une planohe réglable en      hauteur 4, ce crochet étant guidé par une béquille 5 portant une coulisse longitudinale 6 et oscillante autour d'un point 7, cette aiguille recevant le mouvement d'oscillation d'une aiguille 8 sur laquelle agit de façon connue un carton 9 ; la position de l'aiguille en face d'un trou du. carton étant celle qui est représentée à la figure I. 



   Le crochet peut subir l'action de deux griffes 10 et II douées de mouvements alternatifs croisés. 



   L'invention consiste à faire déplacer, dans le même mouvement, aveo chacune de ces griffes, un masque qui peut être constitué par des barres à déplacement latéral 12 ou par des lames   à   déplacement de même sens 13   On   voit, à la figure 2, l'application de l'invention à un autre modèle de crochet double 14 dont les extrémités 2   et 3   sont repliées de même sens. 



   Ce double crochet est soumis directement à   Inaction   de l'aiguille 8 en un point déterminé de sa course et de préfé- rence au point de croisement des griffes. 



   On voit, à la figure 3, le mécanisme de fonctionnement de deux crochets à béquille à leur position basse c'est à dire quand ces crochets reposent sur la planche 4. 



   Le carton 9 agissant par pression sur l'aiguille 8, fait basculer la béquille 5 qui entraîne avec elle le crochet 1 dégageant celui-ci de la griffe II qui montera sans entraîner le crochet tandis que le crochet voisin, dont l'aiguille se trouve en face d'un trou du carton sera entrai- né par le mouvement vers le haut de la griffe correspondante. 



   La figure 4 montre l'action du. caretion 3 à la position 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 haute de crochet. 



   .L'aiguille 8 se trouvant devant un plein du carton,   entra±ne   la béquille 5 qui dégage un repli 15 du   crochet   permettant la descente de celui-ci avec la griffe 10 tandis que l'autre crochet dont l'aiguille .de commande n'a pas fait bouger la béquille restera su spendu à   celle-ci   par le repli correspondant 15, le décrochage po avant être aidé par des barreaux fixes 16 de section quelconque. 



   Le second crochet restera donc à la position hauteutandis que le premier redescendra avec la griffe. 



   On obtient ainsi le pas ouvert et la réalisation du tissage en diminuant considérablement le nombre des mouvements des crochets et par conséquent des tringles, ce qui permet d'utiliser des vitesses plus grandes et des fils plus fragiles. 



   Toutefois, cette opération n'est possible que s'il ne se   produit,   lors du croisement des griffes dans   l'on   ou l'autre sens, comme le montrent à plus grande éahelle les figures 5 et 6, aucun accrochage. 



   Ce résultat est   obtenu,   par l'action de masques se déplaçant avec les griffes et dont le mouvemtn est représenté aux Figures 9 et   10.   



   Dans le cas de la figure 5 le crochet redescend avec la griffe II et au point (le  croisement son autre branche rencontre la griffe 10 montanten,mais, à ce moment, le masque 12 est déplacé latéralement et vient couvrir l'arête de la griffe 10 laissant toutefois entre celle-ci un léger espace de telle façon que si le crochet était suspenu à la griffe 10 au lien. de l'être à la griffe II, le masque passe au dessus de ce crochet sans qu'il y ait ni frottement ni poussée. 



   Si, au contraire, le crochet descend avec la griffe 10, ce qui est le cas de la figutre 6 le masque   13   vient descendre sur l'arête de la griffe II, laissant toutefois entre lui et cette arête un léger intervalle pour que les crochets qui 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pourraient être portés par la griffe II ne   subissent   de la part du masque aucun frottement ni poussée. 



   L'invention s'étend comme le montre las figures 7 et 8 au cas où les extrémités des crochets doubles sont opposés cas qui a été déjà représenté à la figure 8 mais, dans ce cas, le point d'action des aiguilles est de préférence celui de croisement des griffes, les griffes pouvant avoir un instant un léger mouvement altematif permettant un désrochage et l'accrochage. 



   Les   masqo.es   de fonctionneront pas à ce point d'action des griffes mais   fonctionneront   à tous autres points de croisement de la façon qui vient   d'être   décrite, avec cette différence toutefois que l'un des crochets étant orienté de sens différent, l'un des   masques,   et le masque 13 par exemple, viendra couvrir l'arête de la griffe en sens inverse que celui qui était représenté à la figure 6. 



   Un mode de commande de ces masques est indiquéaux figures 9 et 10 : il consiste à faire déplacer, en même temps que le bâti des griffes 10, généralement   exécuté   en forme de grille.; une grille supplémentaire 17 qui sait le même mouvement dans le sens vertical mais qui peat être douée d'un mouvement horizontal par passage d'un galet 18 sur la bosse 19 d'une came 20, cette bossé pouvant être éclipsée par   toas   moyens connus au moment du fonctionne- ment de l'aiguille sur le crochet double à extrémités repliées en sens opposé. 



   Ce galet 18 peat être solidaire d'un levier oscillant 21 dont l'axe d'oscillation 22 est assujetti à suivre le mouvement de la griffe 10 et de la grille   17,   ce mouvement d'oscillation étant transmis par l'intermédiaire d'une bielle 23 à un axe 24 porté par la grille, la position de celle-ci par rapport aux griffes 10 pouvant être réglée par tous moyens connus tels qu'une vis 25. 



   Le même résultat d'u5ilisation   d'un   masque peut être 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 obtenu, par déplacement relatif vertical ou oblique en faisant agir, de la même façon, sur la bosse 19 d'une came 20 un galet 18, la bosse de la came pouvant être éclipsée dans certains cas particuliers comme il a été dit. 



   Dans ce cas, le galet 18 est porté par un levier dont le point d'articulation 26 se déplace en même temps que la griffe I et l'action de la bosse 19 de la came sur ce levier fait déplacer longitudinalement, dans une coulis- se 27, un axe 28 qui sert d'axe d'articulation au masque 13, les guides du mouvement   du.   masque portant des   %%tons   ou. galets 89 assujettis à suivre des plans inclinés 30 disposés aux extrémités des griffes II, la position de xes plans inclinés pouvant être modifiée en hauteur et en angle. 



   Be cette façon, lorsque l'axe 88 descend par rapport à la griffe II, le téton 29 donne an masque, en mime temps que son mouvement vertical de descente, un léger mouvement d'inclinaison qui lui permet de venir couvrir l'arête de la griffe comme il a été représenté aux figures 6 et 8. 



   On obtient ainsi une protection contre les accrochage intempestifs, ce qui permet l'utilisation dans les   méoani-   ques Jacquard des crochets doubles dont l'utilisation avait été Jusqu'ici envisagée mais n'était pas encore en- trée dans le domaine   pratique.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Richard. WITTENDAL.



    Improvements to Jacquard mechanisms.



   The present invention relates to improvements to Jacquard mechanical double hooks, characterized by the displacement, with the claws, of masks which follow them in their up and down movement and which can be arranged, either by lateral displacement, or by vertical or other relative displacement, in front of the edges of the claws in order to prevent the untimely catching of one of the branches of a double hook.



   The accompanying drawings schematically show, by way of nonlimiting examples, several embodiments of the invention and its application to the use of two kinds of hooks used in Jacquard machines.



   FIG. I is a view of the application of the invention to a double crutch hook, the hooks of which have the same direction of orientation.



   Fig. 8 / shows schematically the application to. a double hook with opposite directions of orientation of the hooks,
Figure 3 shows how it works, under the action of. cardboard on needles, hooking or unhooking

 <Desc / Clms Page number 2>

   of a crutch hook in a Jacquard mechanism,. Figure 4 shows the same operation when the hooks are in the upper position of their travel.



   Figures 5 and 6 show two examples of the operation of masks at the point of intersection of the two claws for hooks oriented in the same direction, while figures 7 and 8 show the action of the masks at the point of crossing for opposite double seals. .



   Figure 9 shows one embodiment of the operation of a side-shift mask while Figure 10 shows one mode of operation of a vertical or oblique relative displacement mask.



     Hitherto, in certain Jacquard machines, double hooks have been used in order to make particular fabrics or to try to obtain the or-green pitch and consequently a greater speed of use of the mechanisms and consequently a greater production of looms.



   The use of double hooks was however limited owing to construction difficulties and in particular the technical problem to be solved was that which consisted of preventing the untimely hooking of these hooks at the point of intersection of the claws.



   Various devices which had only given poor practical results had been proposed for this purpose and these devices limited, by their operating time or by their folding action / The hooks, the operating speed of the mechanism or the duration of operation. use of these hooks.



   The present invention relates to simple, practical devices which do not work the metal of the hooks and allow the co-payment of double hooks in Jacquard machines, resulting in the rapid manufacture of special fabrics or. delicate or even the application of the invention to the realization of the open step.



   It is characterized by the use of masks that follow

 <Desc / Clms Page number 3>

 in their movement the claws actuating the hooks.



   As seen in Figure I, one embodiment of a double hook carrying the open step consists in using 4 hooks 1 of characteristic shape, the two ends of which are folded in 2 and 3 in the same direction and rest, at the low position, on a height adjustable plane 4, this hook being guided by a crutch 5 carrying a longitudinal slide 6 and oscillating around a point 7, this needle receiving the oscillating movement of a needle 8 on which acts known manner a carton 9; the position of the needle in front of a hole in the. carton being that shown in Figure I.



   The hook can be subjected to the action of two claws 10 and II endowed with crossed reciprocating movements.



   The invention consists in moving, in the same movement, with each of these claws, a mask which can be constituted by bars with lateral displacement 12 or by blades with displacement in the same direction 13. It can be seen, in FIG. 2, the application of the invention to another model of double hook 14, the ends 2 and 3 of which are folded in the same direction.



   This double hook is subjected directly to the inaction of the needle 8 at a determined point of its course and preferably at the point of intersection of the claws.



   We see, in Figure 3, the operating mechanism of two crutch hooks in their low position, that is to say when these hooks rest on the board 4.



   The cardboard 9 acting by pressure on the needle 8, tilts the crutch 5 which brings with it the hook 1 freeing it from the claw II which will rise without causing the hook while the neighboring hook, whose needle is located opposite a hole in the cardboard will be caused by the upward movement of the corresponding claw.



   Figure 4 shows the action of. caretion 3 at position

 <Desc / Clms Page number 4>

 high hook.



   .The needle 8 being in front of a full cardboard box, enters the crutch 5 which releases a fold 15 of the hook allowing the descent of the latter with the claw 10 while the other hook including the control needle. did not move the crutch will remain known spendu to it by the corresponding fold 15, the release in. before being helped by fixed bars 16 of any section.



   The second hook will therefore remain in the up position while the first will come down with the claw.



   The open pitch is thus obtained and the weaving is carried out by considerably reducing the number of movements of the hooks and consequently of the bead wires, which makes it possible to use higher speeds and more fragile threads.



   However, this operation is only possible if it does not occur, during the crossing of the claws in one or the other direction, as shown on a larger scale in FIGS. 5 and 6, no catching.



   This result is obtained by the action of masks moving with the claws and whose movement is shown in Figures 9 and 10.



   In the case of figure 5 the hook goes down with the claw II and at the point (the crossing its other branch meets the claw 10 going up, but, at this moment, the mask 12 is moved laterally and comes to cover the edge of the claw 10, however, leaving between the latter a slight space so that if the hook was suspended from the claw 10 to the link. From being to the claw II, the mask passes above this hook without there being any friction or thrust.



   If, on the contrary, the hook goes down with the claw 10, which is the case of fig. 6, the mask 13 comes down on the edge of the claw II, leaving however between it and this edge a slight interval so that the hooks who

 <Desc / Clms Page number 5>

 could be worn by the claw II do not undergo any friction or pressure from the mask.



   The invention extends as shown in Figures 7 and 8 in the case where the ends of the double hooks are opposite case which has already been shown in Figure 8 but, in this case, the point of action of the needles is preferably that of the crossing of the claws, the claws being able to have a slight alternating movement for an instant allowing unhitching and hooking.



   The masqo.es will not work at this point of action of the claws but will work at all other crossing points in the way just described, with the difference however that one of the hooks being oriented in a different direction, the 'one of the masks, and the mask 13 for example, will cover the edge of the claw in the opposite direction to that which was shown in FIG. 6.



   A method of controlling these masks is indicated in FIGS. 9 and 10: it consists in moving, at the same time as the frame of the claws 10, generally executed in the form of a grid; an additional grid 17 which knows the same movement in the vertical direction but which can be endowed with a horizontal movement by passing a roller 18 over the bump 19 of a cam 20, this bump being able to be eclipsed by toas means known in when the needle is operating on the double hook with the ends bent in the opposite direction.



   This roller 18 can be secured to an oscillating lever 21 whose axis of oscillation 22 is subject to follow the movement of the claw 10 and of the grid 17, this oscillation movement being transmitted by means of a connecting rod 23 to a pin 24 carried by the grid, the position of the latter relative to the claws 10 being able to be adjusted by any known means such as a screw 25.



   The same result of using a mask can be

 <Desc / Clms Page number 6>

 obtained by relative vertical or oblique displacement by causing a roller 18 to act, in the same way, on the bump 19 of a cam 20, the bump of the cam being able to be eclipsed in certain particular cases as has been said.



   In this case, the roller 18 is carried by a lever whose articulation point 26 moves at the same time as the claw I and the action of the bump 19 of the cam on this lever causes it to move longitudinally, in a slide. se 27, an axis 28 which serves as an axis of articulation to the mask 13, the movement guides of. mask with %% tones or. rollers 89 made to follow inclined planes 30 arranged at the ends of the claws II, the position of the inclined planes being able to be modified in height and in angle.



   In this way, when the axis 88 descends relative to the claw II, the stud 29 gives a mask, at the same time as its vertical movement of descent, a slight movement of inclination which allows it to come to cover the edge of the claw as shown in Figures 6 and 8.



   Protection against unwanted hooking is thus obtained, which allows the use in Jacquard mechanisms of double hooks, the use of which had hitherto been envisaged but had not yet entered the practical field.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Il va sans dire que l'on peut employer l'un ou l'autre système de masque qui ne sont donnés qu'à titre d'exemple non limitatif, et que les formes, détails d'exécution, matières premières employées et en particulier le mode de réalisation des cames de commande de ces masques qai peuvent être droites ou circulaires, commandés ou non, peuvent varier sans sortir du cadre de la présente inventia REVENDICATIONS 1 Perfectionnements aux mécaniques Jacquard utili- sant des crochets doubles, caractérisés par la disposition, <Desc/Clms Page number 7> sur les griffes de manoeuvre des crochets, de masques empêchant, aux points de croisement, les accrochages intempestifs, It goes without saying that one or the other mask system can be used, which are given only by way of non-limiting example, and that the shapes, details of execution, raw materials used and in particular the embodiment of the control cams of these qai masks can be straight or circular, controlled or not, can vary without departing from the scope of the present invention. 1 Improvements to Jacquard machines using double hooks, characterized by the arrangement, <Desc / Clms Page number 7> on the operating claws of the hooks, masks preventing, at the points of intersection, untimely hooking, ces masques étant assujettis à suivre le mouvement des griffes et pouvant être doués d'un mouvement relatif vertical, transversal ou oblique par rapport aux arêtes de ces griffes. these masks being subject to following the movement of the claws and may be endowed with a vertical, transverse or oblique relative movement with respect to the edges of these claws. 2 Mode de réalisation d'un tasser couvrant l'arête d'une griffe par un mouvement transversal, chaque masque étant constitué par an barreau faisant partie d'une grille analogue à celle que constituent les griffes oorrespondan- tes, ce barreau pouvant être déplacé latéralement pour venir couvrir l'arête de la griffe. 2 Embodiment of a packing covering the edge of a claw by a transverse movement, each mask being constituted by a bar forming part of a grid similar to that formed by the corresponding claws, this bar being able to be moved laterally to cover the edge of the claw. 3 Mode de réalisation d'un masque caractérisé par l'utilisation, au dessus de chaque griffe correspondan- te, d'une lame Oscillante dont le point d'articulation peut avoir, par rapport à l'arête de la griffe, un déplacement vertical. ou oblique, l'oscillation de la lame étant réalisée par le glissement de sa base sur des plans inclinés réglables en hauteur et en angle et portés par la griffe elle même. 3 Embodiment of a mask characterized by the use, above each corresponding claw, of an oscillating blade, the point of articulation of which may have, relative to the edge of the claw, a vertical displacement . or oblique, the oscillation of the blade being produced by sliding its base on inclined planes adjustable in height and angle and carried by the claw itself. 4 Mode de commande des masques à déplacement trans- versal caractérisé par l'action, sur les grilles oonsti- tuées par les masques, d'une bielle fixée à un levier oscillant assijetti à frotter directement ou par l'inter- médiaire de galets.; à chaque course des griffes correspon- dantes, sur la bosse d'une oame, cette came pouvant être droite, cifculaire ou d'autre forme et la bosse de cette came pouvant être éclipsée dans certains cas particuliers, la longueur de la bielle étant réglable pour modifier la position des masques par rapport à l'arête. 4 Transverse displacement mask control method characterized by the action, on the grids oonsti- tated by the masks, of a connecting rod fixed to an oscillating lever assijetti to be rubbed directly or by means of rollers. ; at each stroke of the corresponding claws, on the boss of an oame, this cam being able to be straight, cifular or of other shape and the bump of this cam being able to be eclipsed in certain particular cases, the length of the connecting rod being adjustable to modify the position of the masks relative to the edge. 5 Mode de commande d'un masque à déplacement verti- cal ou oblique caractérisé par le glissement d'un galet ou de l'extrémité d'un levier pivotant, sur la bosse d'une came droite ou circulaire, cette bosse pouvant être éclipsée <Desc/Clms Page number 8> dans certaine cas paticuliers. l'action de la bonne sur le galet à chaque passage du levier étant pransmise à une articulation assujettie à se déplacer verticalement ou obliquement dans une coulisse, cette articulation étant de préférence celle de la lame formant masque. 5 Mode of controlling a mask with vertical or oblique displacement characterized by the sliding of a roller or the end of a pivoting lever, on the bump of a straight or circular cam, this bump possibly being eclipsed <Desc / Clms Page number 8> in some special cases. the action of the good on the roller at each passage of the lever being pransmise to a joint subject to move vertically or obliquely in a slide, this joint preferably being that of the blade forming a mask. 6 Application de ltinvention à la réalisation de mécaniques Jacquard utilisant des crochets doubles à béquille et à extrémités repliées dans le même sens Remet- tant le pas ouvert, en laissant en place le crochet dans le cas de deux actions successives identiques du carton sur l'aiguille, soit reposant sur une planche réglable en hauteur, soit reposant par un repli du fil sur la béquille oscillante de commande, les accrochages intempes- tifs étant supprimés par l'action des masques qui permettent toute fois, grâoe à un espace existant entre eux et les arêtes des griffes correspondantes, le passage d'an crochet emmené par une griffe sans agir sur lui ni par frottement ni par poussée. 6 Application of the invention to the production of Jacquard machines using double crutch hooks with ends folded in the same direction Returning the open step, leaving the hook in place in the case of two successive identical actions of the cardboard on the needle, either resting on a height-adjustable board, or resting by a fold of the wire on the oscillating control crutch, the untimely hooking up being eliminated by the action of the masks which allow any time, thanks to a space existing between them and the edges of the corresponding claws, the passage of a hook led by a claw without acting on it either by friction or by pushing. 7 Application de l'invention à la construction de mécaniques Jacquard utilisant des crochets doubles sans béquille, aux extrémités pliées dans le même sens ou en sens opposé, les jmasques empêchant les accrochages intem- pestifs et pouvant, à certaines positions déterminées de croisement, ne pas fonctionner par éclipse de la bosse de la came qui commande chaque masque, de façon à permettre, sous l'action du. carton sur l'aigaille de chaque crochet, l'accrochage de celui-ci à l'une ou l'autre des griffes, l'éclipse de la bosse de la came étant par conséquent en liaison mécanique avec le dispositif assurant la poussée du carton sur les aignilles. Application of the invention to the construction of Jacquard machines using double hooks without crutches, with the ends bent in the same direction or in the opposite direction, the masks preventing inadvertent snagging and being able, at certain determined crossing positions, not not operate by eclipsing the hump of the cam that controls each mask, so as to allow under the action of. cardboard on the needle of each hook, hooking it to one or other of the claws, the eclipse of the cam bump being therefore in mechanical connection with the device ensuring the thrust of the cardboard on the aignilles.
BE402948D BE402948A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE402948A true BE402948A (en)

Family

ID=68629

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE402948D BE402948A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE402948A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0823501B1 (en) Method and device for the selection of the mobile hooks of a shedding mechanism and jacquard loom
BE402948A (en)
CH664776A5 (en) YARN SELECTION DEVICE FOR KNITTING MATERIAL.
EP0051548B1 (en) Hook for a dobby and the like
FR2902975A1 (en) Pork`s butt-end ham boning machine, has connecting rod of lever associated to cylinder and piston actuator, and central spear placed at end of rod and in space directed towards work top, where rod is articulated at lower side of frame
FR2690696A1 (en) Mechanism for reciprocating control of the claw frames of a device for training the crowd of a loom.
FR2467897A1 (en) DRAWING DEVICE BETWEEN A RATIERE AND THE FRAMES OF A WEAVING
CH327311A (en) Sheet receiving device for printing machine
FR2703697A1 (en) Jacquard mechanical with differentiated strokes.
CH237768A (en) Paper drawing armor mechanics.
EP0119122B1 (en) Device for presenting the weft to the insertion needle of a loom, and loom provided therewith
BE448214A (en)
BE405194A (en)
FR2476695A1 (en) DEVICE FOR READING AND LIFTING A CONTROL MACHINE
BE503964A (en)
BE494446A (en)
CH364736A (en) Jacquard mechanics
BE695943A (en)
BE823907A (en) METHOD AND DEVICE FOR FOLDING THE ENDS OF THE PIPES INTO THE CROWD OF A HOLE MANUFACTURED BY A TRADE WITHOUT SHUTTLE
CH126386A (en) Mechanical device for controlling the blades of weaving looms.
BE524349A (en)
BE452097A (en)
BE565019A (en)
BE432961A (en)
FR2489381A1 (en) Sewing machine for linking nets - has vertical needle with point upwards and horizontal net-feed mechanism