BE378357A - - Google Patents

Info

Publication number
BE378357A
BE378357A BE378357DA BE378357A BE 378357 A BE378357 A BE 378357A BE 378357D A BE378357D A BE 378357DA BE 378357 A BE378357 A BE 378357A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinders
carriage
speed
arrangement
lever
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE378357A publication Critical patent/BE378357A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H3/00Spinning or twisting machines in which the product is wound-up intermittently, e.g. mules
    • D01H3/02Details
    • D01H3/04Carriages; Mechanisms effecting carriage movements
    • D01H3/06Carriages; Carriage rails; Squaring motions
    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H2700/00Spinning or twisting machines; Drafting devices
    • D01H2700/20Spinning mules; Transmissions
    • D01H2700/205Spindles or spindle control in spinning mules

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Améliorations apportées aux machines à filer 
Selfactings à laine cardée., 
Les améliorations représentées aux dessins ci-joints et décrites dans le présent mémoire sont destinées aux machines à filer dénommées Renvideurs ou Selfactings. Elles ont pour but d'augmenter la production de la machine par la distribution plus rationnelle des   vitesses   de broches, par la possibilité de modifier le système d'étirage du fil de préparation suivant les matières et par la pos- sibilité d'obtenir immédiatement et sans tâtonnement, le nombre de tours exact de torsion à donner aux fils pendant une même aiguillée. 



   La figure 1 représente une disposition de l'arbre moteur des selfactings à commande du dépointage par la grand volant, tour- nant dans le sens de la torsion et actionnant un différentiel ou au- tre dispositif renversant le sens de rotation des broches avec ré- duction de vitesse. 



   La courroie motrice venant soit directement d'un moteur électrique, soit d'un renvoi ou d'une transmission quelconque ac- tionne une poulie motrice A folle sur l'arbre B et formant deux cu- vettes C D disposées pour recevoir, l'une une   friction   E solidaire de l'arbre moteur B par l'estomac F, l'autre une friction G soli- daire de la longue douille H par l'estomac I. 



   Sur l'arbre moteur B se trouve fixé le petit volant K dit 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de petite vitesse, tandis que sur la douille H se trouve calé le volant L dit de grande vitesse. 



   Une corde sans fin relie les deux volants L K en passant sur une poulie solidaire tes dambours ainsi que sur des poulies tendeurs ad hoc. 



   Pendant la sortie du chariot et jusqu'à la fin du dépoin- tage, l'arbre moteur B et la longue douille H sont mis en marche par suite de l'embrayage de l'une ou l'autre des frictions E.G. 



  Celles-ci sont débrayées pour laisser se produire la rentrée du chariot. 



   L'engrenage N calé sur la poulie A fait tourner l'arbre à deux temps et l'arbre de rentrée par l'intermédiaire d'une chaine et d'un rochet engrenage, calé sur l'ancien arbre de dépointage. 



   Le dispositif de commande des frictions peut être da genre de celui qui commande la courroie voyageuse dans les selfac- tings ordinaires. La guimbarde reste commandée par la camme de l'ar- bre à deux temps, par le chariot, par la tringle d'arrêt aux cylin- dres et par le sabot de fin de torsion.

   Le bras de la guimbarde qui déplaçait la courroie voyageuse est disposé pour agir sur des leviers qui provoquent l'embrayage ou le débrayage de l'une ou l'au- tre des frictions E G pour commander le petit ou le grand volant pendant la sortie du chariot et le débrayage des deux frictions pour      laisser les deux volants libres pendant la rentrée du chariot.   @   
FONCTIONNEMENT 
Lorsque le chariot démarre,   l'arbre à   deux temps M a fait un demi tour permettant au contrepoids 0 d'agir sur le levier P le- quel par Q R S a emboité la friction E dans la poulie motrice A C. 



  P étant solidaire de P 1 c'ett cette opération qui a fait sortir le chariot par les scrolls et cordes de sortie commandés par le pi- gnon de marche T qui se trouve calé au bout de l'arbre moteur B ; par lefait même de la rotation de l'arbre moteur, le petit volant K actionne les broches. 



   Lorsque .le chariot arrive à fin de course de sortie, l'ar- bre   à   deux temps M fait un deuxième demi-tour ainsi que.la camme M 1 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de commande de la guimbarde. Celle-ci oscille dans le sens opposé au contrepoids 0 dégage la friction E de petite vitesse et emboite la friction G.D. de grande vitesse en agissant fortement sur le res sort U monté sur la tringle réglable réglable U 1 qui relie les deux leviers de friction. 



   En terminant son demi-tour la camme laisse revenir la g guimbarde de la moitié de sa course totale pour amener le débrayage des deux frictions E et G, mais un levier V dépendant de la cloche de rentrée maintiendra la friction G en grande vitesse jusqu'à ce que le dépointage soit terminé soit jusqu'au début de la rentrée du chariot. 



   Le déplacement des frictions peut également s'obtenir par le chariot au moyen du sabot habituel de grande vitesse; la friction G maintenue embrayée par le levier V restera embrayée jus- qu'à la fin du dépointage. Le bras de levier W dui abaisse la cloche de rentrée fera en même temps déclancher le levier V qui    libérera la guimbarde ; sous l'effort du contrepoids 0 dé-   brayera les deux frictions libérant ainsi les volants L K et l'er- bre moteur B. L'arrêt du métier aux cylindres s'obtient également par la tringle d'arrêt habituelle qui empêche le contrepoids 0 d'agir surla friction E pour mettre l'arbre moteur en mouvement. 



   Dans la disposition fig.l ci-dessus, l'arbre moteur peut donner deux vitesses différentes pour la sortie du chariot; la pre   miére   quand la friction de petite vitesse E est embrayée et G dé- brayée ; la seconde lorsque la friction G de grande vitesse sera embrayée et E débrayée. Dans le premier cas, la vitesse de rota- tion de l'arbre moteur B et par conséquent du pignon T sera égale à celle de la poulie motrice A. Dans le deuxième cas cette vitesse sera augmentée car c'est alors le grand volant L qui tourne à la même vitesse tue A et comme il est relié par corde sans fin au petit volant K celui-ciet par conséquent l'arbre moteur B et lepig gnon T   tournent   à une vitesse plus grande que A. 



   Pour permettre de conserver une même et unique vitesse à l'arbre moteur pendant toute la sortie du chariot, le système de levier sera disposé comme indiqué   Fig.2.   



   La friction E de petite vitesse sera commandé uniquement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 par l'arbre à deux temps M aidé du contrepoids 0 du levier S et de la tringle 0 1, elle restera embrayée pendant toute la sortie du chariot c'est-à-dire jusqu'à ce que l'arbre à deux temps ait fait son demi-tour, à quel moment la dite friction sera et restera dé- brayée jusqu'à fin de rentrée du chariot. La friction G de grande vitesse pourra êtreembrayée soit par le chariot soit par l'arbre à deux temps. Dans le premier cas, le chariot agira sur le levier de vitesse ordinaire X et soulèvera le levier mobile sur l'axe Z de la guimbarde, jusqu'à ce que le goujon A 1 vienne   s'emboîter   dans l'en- coche de V.

   Le ressort W sera comprimé et agira sur B   lpour   embray- er la friction G; la grande vitesse   sera   ainsi maintenue jusqu'à ce que le levier de rentrée W ait déclanché V. 



   Si la grande vitesse n'est pas mise par le chariot, l'ar- bre à deux temps en faisant son demi tour pour débrayer la petite vitesse soulèvera le levier X par le goujon C 1 et embrayera la grande vitesse. Dès que le dépointage sera terminé, la friction débrayera comme ci-dessus et restera débrayée pendant toute la   rent   du chariot. La vitesse du grand volant n'aura plus d'action sur l'arbre moteur par suite que le petit   volant   est monté sur un dispo- sitif à clichette D 1 formant roue libre. Le petit volant seul tour- nera plus vite mais l'arbre moteur restera toujours entraîné par la friction de petite vitesse E.

   Telle que représentée aux fig.l et 2 la camme M 1 à fait son demi tour pour débrayer les deux frictions et laisser produire la rentrée du chatiot, 
Les fig. 3 et 4 représentent un dispositif de double cornu mande des cylindres alimentaires. 



   Actuellement les cylindres sont commandés par l'arbre mo- teur qui, par une série de pignons actionne en même temps les cy- lindres et les scrolls de sortie; la vitesse de rotation des cy- lindres est généralement égale à la vitesse de sortie du chariot et le nombre de tours des cylindres par aiguillée est déterminé suivant l'intensité de l'étirage à produire. L'étirage se produit donc pas suite que le chariot continue à avancer alors que les cylindres sont arrêtés. 



   Dans notre disposition représentée fig.3 et 4 les cylindres 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 peuvent tourner à deux vitesses différentes. 



   La première est donnée au début de sortie du chariot pour ne pas produire d'étirage et permettre la réparation des fila. 



  Lorsque le chariot est sorti et se trouve à une certaine distance des cylindres, ceux-ci par un embrayage spécial tournent moins vite et l'étiragese produit en plein pour diminuer progressivement lor- sque la corde de sortie s'enroule sur les tours décroissant du scroll de commande. (La vitesse de rotation des cylindres restant la même). 



  Dans la   fig.3:   A représente les cylindres, B le griffon d'embrayage des cylindres qui fin de rentrée, ent embrayé   avec 0   par des leviers solidaires de l'arbre   à   2 temps. Ce même griffon B est débrayé de C par le compteur de finesse lorsque les cylindres ont fait un nom- bre de tours déterminé. C fait corps avec une douille D libre sur les cylindres. Sur la douille C se trouve calé un plateau E por- teur de goujons F destinés à rendre l'engrenage G solidaire de E D C et à permettre un déplacement axial de G pour le rendre ou non so- lidaire de l'engrenage H par les griffons I.

   H tourne librement smr   la douille du plateau E ; est commandé par une série de pignons   L K J venant directement de   1arbre   moteur M. 0 P Q R S forment un train d'engrenagesreliant H à G. 



  La fig.4 montre les pignons R et S libres sur un même goujon et reliés entre eux par clichette T et rochet U.Vest un ressort aidant   à   débrayer G de H. W est un dispositif de commande actionné par le levier Y fixé au chariot Z. 



   Lorsque le métier commence à sortir le chariot Z -car le dispositif Y X W a embrayé les griffons I rendant ainsi les engre-   nages H et G solidaires ; moteur M , par les pigons L.K J,   actionne H à une vitesse déterminée et qui sera celle dela vitesse de sortie du chariot. G qui est entrainé par H tourne également entrainant avec lui F E D C' B étant embrayé avec 6 par l'arbre à deux temps , les cylindres A se mettront à tourner à la même vi- tesse que H . Lorsque le chariot Z sera sorti d'une distance   déter-   minée par la longueur de Y , ce dernier abandonnera le dispositif X W qui, rendu libre, laissera agir le ressort V pour débrayer   GdelL   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
A ce moment, H devient simple intermédiaire; il agira sur . 



  O P qui, par Q R, les clichettea T en prise avec le rochet U et le pignon S, fera tourner le pignon G à une vitesse plus petite et dé- terminée par le nombre de dents du pignon P. 



   Les cylindres tourneront à cette deuxième vitesse jusqu'à ce que le compteur de finesse ait débrayé B de C. Ce dernier ainsi que tout le système continuera à tourner mais sassaucune influence sur les cylindres qui resteront arrêtés. Le   systèmed'entrainement   du pignon S par R , renseigné par   clichetteset   ro chet peut être dis-    posé de façon quelconque ; a pour but de former roue libre lors-   que S tourne plus vite que R, ce qui arrive quand la commande des cylindres est directe, soit lorsque G est embrayé avec H au départ du chariot. 



   L'étirage du fil par le chariot commencera donc dès que les cylindres tourneront à une vitesse plus lente que la vitesse   de sortie du chariot ; cetétirage sera régulier aussi longtemps que   la corde de sortie s'enroulera sur un même diamètre du scroll; il deviendra dégressif dès que la corde s'enroulera sur les spires décroissantes du scroll si, naturellement, la vitesse des cylindres est donnée pour laisser tourner ceux-ci jusque fin de sortie du chariot. 



  La   fig.5   montre une disposition analogue à 3 et 4. Les cylindres A sont commandés par un câble ou chaine B fixé au chariot et action- nant une poulie C laquelle par une série de pignons E F G M fait tourner un pignon I libre axialement sur la douille D. Ce pignon I porte un griffon J toujours embrayé avec un griffon porrespondant de la bague K calée sur D ; les griffons J sont disposés detelle façon que sous l'effort à produire par I pour faire tourner C et par conséquent les cylindres A , I cherche à se déplacer axialement pour emboiter la friction L , dans la cuvette du pignon H actionné par l'arbre moteur, comme dans la disposition fig. 3 et 4. 



   La vitesse donnée   à   H pari'arbre moteur sera toujours su- périeure à celle qui pourra être donnée nar le chariot. Le dispo- sitif de freinage a pour but de faire produire. le plus gros effort, pour faire tourner les cylindres par l'arbre moteur, laissant au chariot le soin de déterminer leur vitesse qui sera nronortionnelle 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 toujours à la vitesse de sortie du chariot. L'intensité et la durée de l'étirage du fil seront déterminés par le nombre detours et la vitesse descylindres pandant l'aiguillée. 



  Les   Fig.6   et   7 .   représentent un conteur de torsion actionné di- rectement par le tambour des broches et agissant par leviers sur la glissière qui commande la torsion et le dépointage dans les métiers   à   différentiel sur le tambour de broches. 



   Le tambour A , par vis sans fin B et pignon C, commande l'arbre horizontal D portant le pignon d'attaque E. Ce dernier monté sur levier peut être embrayé ou non, avec un engrenage F le- quel forme tête de   cneval   pour actionner par G le pignon compteur H. 



  Ce dernier a un nombre de dents suffisant pour ne jamais faire plus d'un tour complet paraiguillée. 



   L'embrayagedu pignon E est   proauitau   moment de la ren- trée du chariot par le levier I dont la partie inférieure rencontre un buttoir J qui le fait osciller sur son centre K pour pousser la tringle L et le levier M vers H. Le levier M oscille en N; il embras se par sa partie supérieure la douille du pignon E dont il est le guide et le soutien. La tringle L est en deux parties reliées entre elles par un ressort 0 . Le but de ce ressort est de permettre un déplacement complet de L , si même les dents du pignon E ne cor- respondent pas avec ceux de F. Une clechette P par son goujon Q maintient la tringle L pour l'empêcher de retenir vers la droite sous l'effet du ressort 0 . 



   L'engrenage compteur H est solidaire d'une poulie à nez R qui reçoit un câble ou chaine S fixé à une aiguille T oscillant en U; à la partie inférieure de T se trouve un ressort V fixé au châssis du chariot. Ce ressort V agit constamment sur l'aiguille T pour dé- rouler le câble de la poulie R et faire tourner l'engrenage H lors- que ce dernier est libre par suite que le pignon E est débrayé de F. 



   Sur l'axe de H se trouve un double   levier W   dont la partie inférieure est reliée au levier X par un ressort Z. Le l'ver X os- cille en A 1 et à sa partie supérieure reçoit un levier clichette B 1 s'engageant dans un goujon spécial C 1 . La glissière principale D 1 de la commande de torsion et du dépointage porte un goujon E 1, Solidaire du levier X. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   La partie supérieure du levier W porte un goujon F 1 con- tre lequel vient buter par moment le nez de la poulie R. Le goujon spécial 4 1 porte un levier mobile G 1 à trois branches dont celle supérieure rencontre un buttoir H1; la partie inférieure est à certains moments poussée par le goujon F 1 , et la partie horizonta- le lève la clochette B 1 pour la dégager de C 1 quand la torsion est terminée. 



   Si nous supposons le métier en marche, l'engrenage E étant embrayé par le dispositif I J K L 0 M N sera tourné F   G 0 1   et H ce dernier tournera dans le sens de la flèche demême que la poulie à nez R. Dans sa rotation, le nez R va rencontrer le goujon F 1 et l'entrainera avec lui, de même que le levier W qui ainsi va ti- rer sur le ressort Z fixé au levier x et maintenu dans cette posi- tion par la clichette B 1 , en prise avec le goujon c 2.

   Lorsque le ressort Z sera tendu suffisamment pour produire l'effort néces- saire pour déplacer   D 1 vers   la droite, le goujon F 1 continuera sa course et viendra buter contre la partie inférieure du levier G 1 qui oscillera, entrainant avec lui les deux autres bras, dont l'hori- zontal soulèvera la clichette B 1 et la dégagera de c 2 A ce moment, le ressort Z agira sur X qui, par E 1 déplacera la glissière D 1 vers la droite pour arrêter la torsion et produire le dépointage. 



   A la fin de son déplacement vers la droite, la glissière D 1 qui porte une vit réglable H 1 viendra par le contact de celle- ci avec la partie inférieure de la clichette P dégager Q et libérer la tringle L qui permettra au pignon E de débrayer de F. 



   Le câble ou chaine de l'aiguille T, pendant la rotation de H, s'est enroulé sur R, augmentant ainsi la tension du ressort V. 



  Ce dernier , lorsque E estdébrayé de F , obligera le tout à tourner dans le sens inverse de la flèche pour reprendre la position du début qui sera déterminée par le goujon K 1 déplaçable sur l'engre- nage H et venantbuter contre la partie inférieure du levier G 1. 



  A fin de rentrée du chariot, le pignon E embrayera de nouveau avec F pour recommencer la même opération. 



   On remarquera, que le déplacement de K 1 sur H donne le 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 nombre de tour de torsion aux broches , et que la fin de torsion et début de dépointageest toujours le même, et déterminé par le sou- lèvement de la clichette B 1 . Ce soulèvement de clichette corres- pond à la position extrême droite de l'aiguille T et indiquée sur un cadran L 1 par le chiffre   O;pendant   la rentrée du chariot et même a fin de dépointage, on pourra lire sur ce cadran L 1 le nombre de tours de torsion qui sera donné pendant une aiguille complète. 



   REVENDICATIONS 
Nous revendiquons comme étant de notre invention: I) La disposition de l'arbre moteur des selfactings, telle que re- présentée au dessin fig.l caractérisé en ce que: a) une poulie motrice, folle sur l'arbre moteur, actionne par fric- tion, soit le petit volant par l'arbre moteur, soit le grand volant, par la longue douille. b) une poulie folle ou motrice actionne directement par chaine et rochets l'ancien arbre de dépointage qui lui, transmet la rotation à l'arbre à deuxtemps et à l'arbre de rentrée. c) la disposition de leviers commandés par la guimbarde habituelle permettant d'utiliser celle-ci pour la commande directe de selfac- ting par moteur électrique . 



  2) La disposition des leviers, telle que figuré en Fig.2 permettant par lo'emploi de la guimbarde ordinairede commander en même temps ou séparément l'arbre moteur et la longue douille, de façon à utiliser la première du début à la fin de sortie du chariot sans modifier la vitesse de ces derniers par l'emploi anticipé de la grande vitesse des broches. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to spinning machines
Carded wool selfactings.,
The improvements shown in the accompanying drawings and described in this specification are intended for spinning machines called Rewinders or Selfactings. They aim to increase the production of the machine by the more rational distribution of the spindle speeds, by the possibility of modifying the drawing system of the preparation wire according to the materials and by the possibility of obtaining immediately and without trial and error, the exact number of turns of twist to give to the threads during a single needle.



   FIG. 1 represents an arrangement of the motor shaft of the selfactings controlled by the large flywheel, rotating in the direction of torsion and actuating a differential or other device reversing the direction of rotation of the pins with re- speed increase.



   The driving belt coming either directly from an electric motor, or from a reference or from any transmission actuates a driving pulley A idle on the shaft B and forming two CD cups arranged to receive, one one friction E integral with the motor shaft B by the stomach F, the other a friction G integral with the long sleeve H by the stomach I.



   On the motor shaft B is fixed the small flywheel K says

 <Desc / Clms Page number 2>

 low speed, while the high-speed flywheel L is wedged on socket H.



   An endless rope connects the two L K flywheels passing over a pulley secured to your drums as well as ad hoc tension pulleys.



   While the carriage is exiting and until the end of the clearance, the motor shaft B and the long bush H are started as a result of the engagement of one or the other of the friction E.G.



  These are disengaged to allow the re-entry of the carriage.



   Gear N wedged on pulley A rotates the two-stroke shaft and the retraction shaft by means of a chain and a gear ratchet, wedged on the old depointing shaft.



   The friction control device may be of the kind which controls the traveling belt in ordinary self-actuations. The jaw harp remains controlled by the cam of the two-stroke shaft, by the carriage, by the stop rod on the cylinders and by the end of torsion shoe.

   The arm of the jaw harp which moved the traveling belt is arranged to act on levers which cause the engagement or disengagement of one or the other of the frictions EG to control the small or the large flywheel during the exit of the gear. carriage and disengaging the two frictions to leave the two flywheels free during the carriage retraction. @
OPERATION
When the carriage starts, the two-stroke shaft M has made a half turn allowing the counterweight 0 to act on the lever P which by Q R S has engaged the friction E in the driving pulley A C.



  P being integral with P 1, it is this operation which made the carriage exit via the scrolls and output ropes controlled by the gear T which is located at the end of the motor shaft B; by the very fact of the rotation of the motor shaft, the small flywheel K actuates the spindles.



   When the carriage reaches the end of its exit stroke, the two-stroke shaft M makes a second U-turn as does the cam M 1

 <Desc / Clms Page number 3>

 jaw harp command. This oscillates in the direction opposite to the counterweight 0 releases the low speed friction E and engages the high speed G.D. friction by acting strongly on the res out U mounted on the adjustable adjustable rod U 1 which connects the two friction levers.



   When completing its U-turn, the cam allows the gimbard g to return by half of its total stroke to bring the two frictions E and G disengaged, but a lever V depending on the reentry bell will maintain the friction G at high speed until until the depointing is completed, until the beginning of the carriage retraction.



   The displacement of the frictions can also be obtained by the carriage by means of the usual high speed shoe; friction G kept engaged by lever V will remain engaged until the end of depointing. The lever arm W dui lowers the reentry bell will at the same time trigger the lever V which will release the jaw harp; under the force of the counterweight 0 will disengage the two frictions thus freeing the flywheels LK and the motor B. The cylinder loom is also stopped by the usual stop rod which prevents the counterweight 0 act on the friction E to set the motor shaft in motion.



   In the arrangement fig.l above, the motor shaft can give two different speeds for the output of the carriage; the first when the low speed friction E is engaged and G disengaged; the second when the high speed friction G is engaged and E disengaged. In the first case, the speed of rotation of the motor shaft B and consequently of the pinion T will be equal to that of the driving pulley A. In the second case this speed will be increased because it is then the large flywheel L which turns at the same speed kills A and as it is connected by an endless rope to the small flywheel K, the latter and consequently the motor shaft B and the pin T turn at a speed greater than A.



   To make it possible to maintain the same and unique speed at the motor shaft during the entire exit of the carriage, the lever system will be positioned as shown in Fig. 2.



   Low speed friction E will be controlled only

 <Desc / Clms Page number 4>

 by the two-stroke shaft M aided by the counterweight 0 of the lever S and of the rod 0 1, it will remain engaged during the entire extension of the carriage, that is to say until the two-stroke shaft has makes its U-turn, at which moment the said friction will be and will remain disengaged until the end of the carriage retraction. The high speed friction G can be engaged either by the carriage or by the two-stroke shaft. In the first case, the carriage will act on the ordinary gear lever X and will raise the movable lever on the Z axis of the jaw harp, until the stud A 1 comes to fit in the notch of V .

   The spring W will be compressed and will act on B l to engage the friction G; high speed will thus be maintained until the retraction lever W has released V.



   If the high speed is not set by the carriage, the two-stroke shaft, turning around to disengage the low speed, will lift the lever X by the pin C 1 and engage the high speed. As soon as the depointing is finished, the friction will disengage as above and will remain disengaged during all the rent of the truck. The speed of the large flywheel will no longer have any effect on the motor shaft as a result of the small flywheel being mounted on a disc device D 1 forming a freewheel. The small flywheel alone will turn faster but the motor shaft will still be driven by the low speed friction E.

   As shown in fig.l and 2, camme M 1 has turned around to disengage the two frictions and allow the catiot to reentry,
Figs. 3 and 4 show a device for double cornu mande food cylinders.



   Currently the cylinders are controlled by the motor shaft which, by means of a series of pinions, simultaneously actuates the cylinders and the output scrolls; the speed of rotation of the cylinders is generally equal to the output speed of the carriage and the number of revolutions of the cylinders per needle is determined according to the intensity of the drawing to be produced. Stretching therefore occurs not after the carriage continues to advance while the rolls are stopped.



   In our arrangement shown in fig. 3 and 4 the cylinders

 <Desc / Clms Page number 5>

 can rotate at two different speeds.



   The first is given at the start of the carriage exit so as not to produce any stretching and to allow repair of the fila.



  When the carriage is out and is at a certain distance from the cylinders, the latter by means of a special clutch rotate less quickly and the stretching is produced in full to decrease progressively when the output rope is wound on the decreasing turns of the cylinder. command scroll. (The rotational speed of the cylinders remains the same).



  In fig. 3: A represents the cylinders, B the cylinder clutch griffon which end of retraction, engaged with 0 by levers integral with the 2-stroke shaft. This same griffin B is disengaged from C by the finesse meter when the cylinders have made a determined number of revolutions. C is integral with a free sleeve D on the cylinders. On the sleeve C is wedged a plate E carrying studs F intended to make the gear G integral with EDC and to allow an axial displacement of G to make it or not solid with the gear H by the griffons. I.

   H turns freely in the bushing of the plate E; is controlled by a series of pinions L K J coming directly from the motor shaft M. 0 P Q R S form a gear train connecting H to G.



  Fig. 4 shows the gears R and S free on the same pin and connected to each other by clichette T and ratchet U. Vest a spring helping to disengage G from H. W is a control device actuated by the Y lever fixed to the carriage Z.



   When the loom begins to take out the carriage Z -because the device Y X W has engaged the griffins I thus making the gears H and G integral; motor M, by the pigons L.K J, actuates H at a determined speed which will be that of the output speed of the carriage. G which is driven by H also rotates bringing with it F E D C 'B being engaged with 6 by the two-stroke shaft, the cylinders A will start to rotate at the same speed as H. When the carriage Z has been exited by a distance determined by the length of Y, the latter will abandon the device X W which, when released, will allow the spring V to act to disengage GdelL

 <Desc / Clms Page number 6>

 
At this moment, H becomes a simple intermediary; it will act on.



  O P which, by Q R, the clichettea T in mesh with the ratchet U and the pinion S, will turn the pinion G at a lower speed and determined by the number of teeth of the pinion P.



   The cylinders will rotate at this second speed until the fineness meter has disengaged B from C. The latter and the entire system will continue to rotate but without any influence on the cylinders which will remain stopped. The drive system of the pinion S by R, informed by clichettes and rocket can be arranged in any way; is intended to form a freewheel when S turns faster than R, which happens when the cylinders are controlled directly, ie when G is engaged with H at the start of the carriage.



   The drawing of the wire by the carriage will therefore begin as soon as the cylinders rotate at a speed slower than the output speed of the carriage; this stretching will be regular as long as the output rope is wound on the same diameter of the scroll; it will become decreasing as soon as the rope is wound on the decreasing turns of the scroll if, of course, the speed of the cylinders is given to let them turn until the end of the carriage exit.



  Fig. 5 shows an arrangement similar to 3 and 4. The cylinders A are controlled by a cable or chain B fixed to the carriage and actuating a pulley C which, by means of a series of EFGM pinions, turns a pinion I free axially on the bushing D. This pinion I carries a griffin J still engaged with a corresponding griffon of the ring K set on D; the griffins J are arranged in such a way that under the force to be produced by I to rotate C and consequently the cylinders A, I seeks to move axially to engage the friction L, in the cup of the pinion H actuated by the shaft motor, as in the arrangement fig. 3 and 4.



   The speed given to H by the motor shaft will always be greater than that which can be given by the carriage. The purpose of the braking device is to produce. the greatest effort, to make the cylinders turn by the motor shaft, leaving it to the carriage to determine their speed which will be proportional

 <Desc / Clms Page number 7>

 always at the output speed of the carriage. The intensity and duration of the wire drawing will be determined by the number of turns and the speed of the cylinders passing through the needle.



  Figs. 6 and 7. represent a torsion counter actuated directly by the spindle drum and acting by levers on the slide which controls the torsion and the offset in the differential looms on the spindle drum.



   Drum A, by worm B and pinion C, controls the horizontal shaft D carrying the drive pinion E. The latter, mounted on a lever, can be engaged or not, with a gear F which is in the form of a crosshead for use G to operate the counter gear H.



  The latter has a sufficient number of teeth to never make more than one full turn with the needle.



   The clutch of the pinion E is produced when the carriage is returned by the lever I, the lower part of which meets a stopper J which makes it oscillate on its center K to push the rod L and the lever M towards H. The lever M oscillates in N; its upper part ignites the pinion socket E of which it is the guide and the support. The rod L is in two parts interconnected by a spring 0. The purpose of this spring is to allow a complete displacement of L, if even the teeth of the pinion E do not correspond with those of F. A pin P by its stud Q maintains the rod L to prevent it from retaining towards the right under the effect of spring 0.



   The counter gear H is integral with a nose pulley R which receives a cable or chain S fixed to a needle T oscillating in U; at the bottom of T there is a spring V fixed to the frame of the carriage. This spring V acts constantly on the needle T to unwind the cable from the pulley R and turn the gear H when the latter is free as a result of the pinion E being disengaged from F.



   On the axis of H is a double lever W, the lower part of which is connected to the lever X by a spring Z. The ver X oscillates at A 1 and at its upper part receives a clichette lever B 1 s' engaging in a special stud C 1. The main slide D 1 of the torsion and tilt control carries a stud E 1, integral with the lever X.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The upper part of the lever W carries a stud F 1 against which the nose of the pulley R abuts at times. The special stud 4 1 carries a movable lever G 1 with three branches, the upper one of which meets a stopper H1; the lower part is at certain times pushed by the pin F 1, and the horizontal part lifts the bell B 1 to release it from C 1 when the torsion is finished.



   If we assume the loom is running, the gear E being engaged by the device IJKL 0 MN will be turned FG 0 1 and H the latter will turn in the direction of the arrow as the nose pulley R. In its rotation, the nose R will meet the stud F 1 and will pull it with it, as will the lever W which will thus pull on the spring Z fixed to the lever x and held in this position by the cliché B 1, engaged with the stud c 2.

   When the spring Z is stretched enough to produce the force necessary to move D 1 to the right, the stud F 1 will continue its travel and will come up against the lower part of the lever G 1 which will oscillate, dragging with it the other two arm, the horizontal of which will lift the clichette B 1 and release it from c 2 At this moment, the spring Z will act on X which, by E 1 will move the slide D 1 to the right to stop the torsion and produce the offset .



   At the end of its movement to the right, the slide D 1 which carries an adjustable speed H 1 will come into contact with the lower part of the plate P release Q and release the rod L which will allow the pinion E to disengage from F.



   The cable or chain of the needle T, during the rotation of H, is wound on R, thus increasing the tension of the spring V.



  The latter, when E is disengaged from F, will force the whole to turn in the opposite direction of the arrow to resume the starting position which will be determined by the pin K 1 movable on the gear H and coming into contact with the lower part of the lever G 1.



  At the end of the carriage retraction, pinion E will engage again with F to repeat the same operation.



   Note that the displacement of K 1 over H gives the

 <Desc / Clms Page number 9>

 number of turns of twist on the pins, and that the end of twist and start of tilting is always the same, and determined by the lifting of the clichette B 1. This clichette lifting corresponds to the extreme right position of the needle T and indicated on a dial L 1 by the number O; during the retraction of the carriage and even at the end of the depointing, we can read on this dial L 1 the number of turns of twist that will be given for a full needle.



   CLAIMS
We claim as being of our invention: I) The arrangement of the motor shaft of the selfactings, as shown in the drawing fig.l characterized in that: a) a driving pulley, loose on the motor shaft, actuated by friction, either the small flywheel by the motor shaft, or the large flywheel, by the long bush. b) an idle or driving pulley directly actuates the old depointing shaft by chain and ratchets, which transmits rotation to the two-stroke shaft and to the retraction shaft. c) the arrangement of levers controlled by the usual jaw harp allowing the latter to be used for direct control of self-actuation by an electric motor.



  2) The arrangement of the levers, as shown in Fig. 2, allowing by the use of the ordinary jaw harp to control at the same time or separately the motor shaft and the long bush, so as to use the first from the beginning to the end of exit of the carriage without modifying the speed of the latter by the anticipated use of the high speed of the spindles.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3) La disposition d'une double commande des cylindresalimentaires, caractérisée en ce que: a) L'engrenage ordinaire monté sur les cylindres est moteur ou simple intermédiaire suivant les besoins. b) les dits cylindres sontcommandés directement par l'arbre moteur ou par l'intermédiaire d'un renvoi de commande permettant de réduire leur vitesse pour produire un étirage régulier. c) La vitesse des cylindres peut être combinéeavec les spires <Desc/Clms Page number 10> décroissant des srcolls de sortie pour obtenir un étirage dégressif. 3) The provision of a dual control of the feed cylinders, characterized in that: a) The ordinary gear mounted on the cylinders is motor or single intermediate as required. b) said cylinders are controlled directly by the motor shaft or by means of a control return making it possible to reduce their speed to produce regular stretching. c) The speed of the cylinders can be combined with the turns <Desc / Clms Page number 10> decreasing of the output srcolls to obtain a decreasing stretching. 4) La disposition d'une commande des cylindres analoguee fig.5 caractérisée en ce que les dits cylindres sont entraînés par l'arbre moteur et que leur vitesse de rotation est réglée par le chariot au moyen de câble ou chaîne et d'un dispositif d'embrayage par griffons toujours solidaire. 4) The arrangement of a cylinder control similar to fig. 5 characterized in that said cylinders are driven by the motor shaft and that their speed of rotation is regulated by the carriage by means of cable or chain and a device clutch by griffins always attached. 5) Le disposition d'un commpeur de torsion caractérisée en ce que a) la rotation d'an engrenage, commandé par le tambourdes broches entréine avec lui à un moment déterminé un levier tendeur d'un res- sort. b) La disposition d'un même engregage agissant sur unlevier cli- chette pour déterminer la fin de tension d'un ressort et son moment d'agir pour mettre fin à la torsion et produire le dépointage en provoquant le déplacement d'une glissiére commandes multiples. c) Le système d'embrayage du pignon d'attache du compteur estmonté sur un dispositif de commande actionné par l'effet du compteur même et par le chariot afin de rentrée. d) la dispositiond'une aiguille indicatrice de torsion indique axae- tementla torsion donnée au fil pendant une aiguillée complète et permet de s'assurer constamment du bon fonctionnementdu compteur 5) The arrangement of a torsion switch characterized in that a) the rotation of a gear, controlled by the drum of the spindles entered with it at a determined moment a tensioning lever of a spring. b) The arrangement of the same engagement acting on a bell lever to determine the end of tension of a spring and its moment to act to end the torsion and produce the offset by causing the movement of a control slide multiple. c) The clutch system of the speedometer attachment pinion is mounted on a control device actuated by the effect of the speedometer itself and by the carriage in order to retract. d) the arrangement of a twist indicator needle axially indicates the twist given to the thread during a complete needle and makes it possible to constantly ensure that the meter is working correctly
BE378357D BE378357A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE378357A true BE378357A (en)

Family

ID=48459

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE378357D BE378357A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE378357A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2471439A1 (en) CENTRAL COIL WIRE FOR WIRING MULTIPLE WIRES AROUND A CENTRAL SOUTH
BE378357A (en)
EP0528728B1 (en) Device for rotating the spindles of a polishing barrel
BE370929A (en)
FR2487315A1 (en) TAPE WINDING MACHINE FOR WRAPPING OR COVERING AN ARTICLE
FR2615180A1 (en) TOURNIQUET FOR LAYING CABLES, ESPECIALLY FIBER OPTIC
BE486733A (en)
BE380357A (en)
BE521721A (en)
US422611A (en) Band twisting machine
BE435610A (en)
BE343509A (en)
BE408832A (en)
BE337761A (en)
CH266065A (en) Device for controlling the spindles of a continuous spinning, twisting and similar machine.
BE546372A (en)
BE494680A (en)
BE348670A (en)
BE373577A (en)
CH260539A (en) Spinning machine, especially intended for rapid cotton spinning.
BE385996A (en)
BE402687A (en)
BE439639A (en)
BE527640A (en)
BE342068A (en)