BE555820A - - Google Patents

Info

Publication number
BE555820A
BE555820A BE555820A BE555820A BE555820A BE 555820 A BE555820 A BE 555820A BE 555820 A BE555820 A BE 555820A BE 555820 A BE555820 A BE 555820A BE 555820 A BE555820 A BE 555820A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheets
coating
wrapping
tripe
halves
Prior art date
Application number
BE555820A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE555820A publication Critical patent/BE555820A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C1/00Elements of cigar manufacture
    • A24C1/26Applying the wrapper
    • A24C1/30Devices for applying the wrapper to the bunch

Landscapes

  • Wrapping Of Specific Fragile Articles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Les sous-capes ou feuilles d'enrobage qui sont employées dans la confection des fournitures ou poupées de cigares ou autres articles analogues doivent être maintenues à des dimensions aussi réduites que possible en vue d'économiser cette matière de grande valeur. Elles doivent donc être fort étroites mais il faut néanmoins qu'elles enveloppent l'intérieur ou la tri- pe- de tabac d'une manière irréprochable et qu'elles lient fermement celle- ci. Si la feuille d'enrobage est enroulée hélicoïdalement autour de la tripe ,on obtient .cette ferme liaison avec une économie de 25 à 30% sur la consommation de tabac pour les feuilles d'enrobage qui sont enroulées parallèlement à la fripée, de telle sorte que le bord de la feuille posée en dernier lieu s'étend parallèlement à la fourniture.

   Lors de l'enroule- ment hélicoidal effectué jusqu'ici de la feuille d'enrobage pour la confec- tion des fournitures qui doivent être subdivisées en deux moitiés l'envelop- pement se faisait le long de toute la fourniture double dans un seul sens du mouvement hélicoïdal, c'est-à-dire de l'une des extrémités à l'autre, de telle sorte que les deux demi-fournitures séparées l'une de l'autre sont enroulées hélicoïdalement depuis le bout d'embouchure dans des sens opposés. 



   La présente invention a pour but   d'en.rouler   des feuilles d'enro- bage autour de tripes de longueur double de telle façon que l'enroulement hélicoïdal des deux moitiés se fait dans le même sens en partant d'extrémi- tés correspondant entre elles, donc toujours du bout à mettre en bouche ou toujours du bout à allumer. Le placement ultérieur de la robe au poste de finissage du cigare doit alors aussi être effectué hélicoidalement, à par- tir d'une extrémité prédéterminée (en général le bout à brûler) , le sens de l'enroulement de la robe ou enveloppe devant alors être opposé à celui de l'enroulement de la sous-cape ou feuille d'enrobage de telle sorte que les spires de la sous-cape et de la robe se croisent. 



   En conséquence,   suivantl'invention,   on procède à l'enroulement hélicoïdal d'une longue tripes de tabac en allant du milieu vers les deux extrémités ou des extrémités vers le milieu dans deux sous-capes séparées ou dans deux demi-sous-capes reliées ensemble de telle) façon que la fourni- ture double à sectionner est enrouléehélicoïdalement dans le même sens par rapport à ses extrémités. 



   Une forme d'exécution du dispositif suivant l'invention servant à réaliser ce procédé est représentée à titre d'exemple sur le dessin anne- xé, dans lequel 
Figo 1 est une vue en plan de la partie d'une machine à enrober les cigares qui comprend ce   dispositif.   



   Figo 2 est une vue de côté de cette partie de la machine. 



   La machine est pourvue de la toile d'enrobage habituelle 2 placée sur une table à rouler 1 et actionnée par un cylindre enrobeur 3, de manière à envelopper la tripe de tabac dans la sous-cape et déposer la fourniture ou poupée sur le bord antérieur de la table à rouler. La cylindre enrobeur 3 est monté de la manière connue de façon à pouvoir tourner dans l'extrémi- té fourchue d'un bras de levier dont les deux branches 4 sont représentées sur le dessin. La table à rouler 1 est pourvue dans la forme d'exécution représentée de fentes 5 s'étendant dans le sens du mouvement du cylindre enrobeur 3 et communiquant avec une chambre d'aspiration non représentée, établie dans la table à rouler qui est reliée d'une manière connue à un dis- positif aspirateur non représenté.

   Le drap enrobeur 2 présente des trous 6 qui sont situés juste au-dessus des fentes aspiratrices 5. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le porte-feuilles 7 est fixé à un bras 15 sur une tige verticale 16, au moyen de laquelle il reçoit un mouvement de monte et baisse vertical entre la position représentée en traits de chaînette sur la figo 2 au-dessus de la table à rouler 1 et la position représentée en traits pleins pour 2' appliquer contre la toile d'enrobage 2. Au moyen d'une aspiration, exercée périodiquement dans la table à rouler 1, la toile 2 aspire une sous-cape du porte-feuilles 7 qui est alors   ramené-.dans:   sa position supérieure   représen-   tée en traits de chaînette. La tige 16 est montée de façon à pouvoir cou- 'lisser dans un guide 17 aménagé sur le bâti 18 de la machine et elle embras- se par son extrémité inférieure fourchue 19 un bloc carré 20 qui est monté de manière à pouvoir tourner librement sur un arbre de commande 21.

   Sur ce dernier est fixé un disque à came 22 pourvu d'une rainure 23 dans laquel- le s'engage un galet 24 porté par la tige 16, de telle sorte que le disque à came imprime à celle-ci périodiquement un mouvement de monte et baisse. 



   Le porte-feuilles de tabac 7 se compose de deux moitiés ouvertes en haut et en bas et reliées symétriquement 7a et 7b qui sont disposées obliquement dans la direction du mouvement du cylindre enrobeur 3 en formant entre elles un certain angle. Les deux moitiés servent de récipients pour recevoir chacun une pile de feuilles de sous-cape découpées en forme de 10- manges   Oa   et Ob, en tabac naturel, tabac synthétique, papier, etc, qui sont portées par les ressorts à lame 8 aménagés sur les parois de ces récipients. 



  Les deux piles sont maintenues séparées par une cloison   7d   disposée entre les récipients 7a et 7b. 



   Lorsque la porte-feuilles 7 se trouve dans sa position supérieure ,au-dessus de la table à rouler 1, on fait avancer le cylindre enrobeur 3 qui enveloppe la tripe de tabac d'abord introduite dans la boucle en forme d'auge 9 de la toile d'enrobage 2 dans les sous-capes   Oa   et Ob adhérant par aspiration à la toile 2.

   Ces sous-capes sont alors enroulées hélicoida- lement dans la direction des extrémités de la tripes ce qui donne lieu à une double   fourniture W   présentant en son milieu sur faut son pourtour un bord étroit, qui n'est recouvert par aucune feuille de   sous-cape,   et pouvant être découpée facilement ou sectionnée d'une manière quelconque sur ce bord.'La fourniture double W est livrée par la toile d'enrobage 2 le long du bord avant de la table à rouler 1 à un dispositif préhenseur à ressort 10, qui est alors amené de la manière connue par un mécanisme approprié de la position de décharge représentée sur le dessin, parallèlement à elle- même,à une position située au-dessus d'une matrice à compression des four- nitures 12 pourvue de cavités de façonnage 13,

   après quoi la fourniture double est expulsée du dispositif préhenseur 10 par un poussoirf non représen- té et   introduits     dans     l'une   des cavités de   façonnage .Dans   la matrice à compression 12 des fournitures   chacune   des fournitures doubles W est découpée à l'sndrc't declaufente 14 en deux moitiés et sur toutes les fournitures rac- courcies ainsi produites la fenille d'enrobage est enroulée hélicoidalement dans la direction allant du bout à mettre en bouche au bout à consumer. 



   L'invention n'est pas limitée à la forme d'exécution ci-dessus décrite et représentée sur le dessin. Eventuellement les deux sous-capes Oa et Ob sont reliées ensemble de telle sorte qu'elles forment les ailes d'une feuille d'enrobage en forme de V non 'séparée, le porte-feuilles d' enrobage 7 ne présentant pas de cloison séparatrice 7d mais étant constitué d'un récipient non   subdivisé.  Le sens de l'enroulement hélicoïdal peut être renversé, de telle sorte que l'opération d'enveloppement peut se faire par inversion des deux feuilles d'enrobage, c'est-à-dire des   demi-feuilles   0a et 0b en commençant au milieu de la tripe de tabac et en terminant aux extrémités de celle-ci.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The wrappers or wrapping sheets which are employed in making cigar supplies or dolls or the like should be kept as small as possible in order to save this valuable material. They must therefore be very narrow, but it is nevertheless necessary that they envelop the inside or the tobacco pipe in an irreproachable manner and that they bind it firmly. If the wrapper sheet is wound helically around the tripe, this firm bond is obtained with a saving of 25-30% on tobacco consumption for the wrapper sheets which are rolled up parallel to the crumpled, so that the edge of the last-laid sheet extends parallel to the supply.

   During the helical winding carried out so far of the coating sheet for the production of the supplies which are to be subdivided into two halves the wrapping was done along the entire double supply in one direction. helical movement, that is, from one end to the other, so that the two half-supplies separated from each other are helically wound from the mouthpiece end in opposite directions.



   The object of the present invention is to wind wrapping sheets around tripe of double length in such a way that the helical winding of the two halves takes place in the same direction starting from corresponding ends between. them, so always the end to put in the mouth or always the end to light. The subsequent placement of the dress at the cigar finishing station must then also be carried out helically, starting from a predetermined end (generally the end to be burnt), the direction of the winding of the dress or envelope in front then. be opposed to that of the winding of the undercoat or coating sheet so that the turns of the undercoat and the dress cross.



   Consequently, according to the invention, one proceeds to the helical winding of a long tobacco guts going from the middle towards the two ends or from the ends towards the middle in two separate sub-wraps or in two connected half-wrappers. together in such a way that the double cut-off supply is helically wound in the same direction with respect to its ends.



   An embodiment of the device according to the invention serving to carry out this method is shown by way of example in the appended drawing, in which
Figo 1 is a plan view of the part of a cigar coating machine which includes this device.



   Figo 2 is a side view of this part of the machine.



   The machine is provided with the usual wrapping fabric 2 placed on a rolling table 1 and actuated by a wrapping cylinder 3, so as to wrap the tobacco tripe in the undercoat and place the supply or doll on the front edge from the rolling table. The coating cylinder 3 is mounted in the known manner so as to be able to rotate in the forked end of a lever arm, the two branches of which 4 are shown in the drawing. The rolling table 1 is provided in the embodiment shown with slots 5 extending in the direction of movement of the wrapping roll 3 and communicating with a suction chamber, not shown, established in the rolling table which is connected to it. in a known manner to a suction device, not shown.

   The wrapper sheet 2 has holes 6 which are located just above the suction slots 5.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The leaf holder 7 is fixed to an arm 15 on a vertical rod 16, by means of which it receives a vertical up and down movement between the position shown in chain lines in figo 2 above the rolling table 1 and the position shown in solid lines for 2 'to be applied against the wrapping cloth 2. By means of a suction, exerted periodically in the rolling table 1, the cloth 2 sucks up an undercoat from the sheet holder 7 which is then brought back-. in: its upper position represented in chain lines. The rod 16 is mounted so as to be able to slide in a guide 17 provided on the frame 18 of the machine and it embraces by its forked lower end 19 a square block 20 which is mounted so as to be able to rotate freely on it. a drive shaft 21.

   On the latter is fixed a cam disc 22 provided with a groove 23 in which engages a roller 24 carried by the rod 16, so that the cam disc periodically impresses on the latter an upward movement. and drop.



   The tobacco leaf holder 7 consists of two halves open at the top and bottom and symmetrically connected 7a and 7b which are arranged obliquely in the direction of movement of the coating cylinder 3, forming an angle between them. The two halves serve as receptacles for each receiving a stack of sheets of sub-wrapper cut in the shape of 10- mangoes Oa and Ob, of natural tobacco, synthetic tobacco, paper, etc., which are carried by the leaf springs 8 arranged on the walls of these containers.



  The two stacks are kept separate by a partition 7d arranged between the receptacles 7a and 7b.



   When the sheet holder 7 is in its upper position, above the rolling table 1, the enrobing cylinder 3 is advanced which envelops the tobacco tripe first introduced into the trough-shaped loop 9 of the coating fabric 2 in the sub-layers Oa and Ob adhering by suction to the fabric 2.

   These sub-wraps are then wound helically in the direction of the ends of the tripe which gives rise to a double supply W having in its middle on its periphery a narrow edge, which is not covered by any sheet of sub- wrapper, and can be easily cut or severed in any way on this edge. 'The double W supply is delivered from the wrapping cloth 2 along the front edge of the rolling table 1 to a spring-loaded gripper 10 , which is then brought in the known manner by a suitable mechanism from the discharge position shown in the drawing, parallel to itself, to a position above a compression die for the supplies 12 provided with cavities shaping 13,

   after which the double supply is expelled from the gripper 10 by a pusher (not shown) and introduced into one of the shaping cavities. In the compression die 12 of the supplies each of the double supplies W is cut by sndrc't the slit 14 into two halves and on all of the shortened supplies thus produced the coating fenille is helically wound in the direction from mouth to end to consume.



   The invention is not limited to the embodiment described above and shown in the drawing. Optionally, the two sub-layers Oa and Ob are connected together such that they form the wings of an unseparated V-shaped coating sheet, the coating sheet holder 7 not having a dividing wall. 7d but consisting of an undivided container. The direction of the helical winding can be reversed, so that the wrapping operation can be done by reversing the two wrapping sheets, i.e. half sheets 0a and 0b starting at middle of the tobacco tripe and ending at the ends of it.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Procédé pour la confection de fournitures ou poupées de ciga- res ou leurs équivalents subdivisées transversalement à leur direction lon- gitudinale en deux moitiés, caractérisé en ce qu'une longue tripe de tabac est enroulée hélicoïdalement du milieu vers les deux extrémités ou des ex- trémités vers le milieu dans deux feuilles séparées d'enrobage ou dans deux demi-feuilles d'enrobage reliées entre elles, de telle sorte que la poupée double à subdiviser est enveloppée dans le même sens par rapport à ses ex- trémités. CLAIMS 1.- Process for making supplies or dolls of cigars or their equivalents subdivided transversely to their longitudinal direction into two halves, characterized in that a long tobacco tripe is wound helically from the middle to the two ends or ends towards the middle in two separate coating sheets or in two coating half sheets connected together, so that the double headstock to be subdivided is wrapped in the same direction with respect to its ends. 2. - Dispositif pour l'exécution du procédé suivant la revendica- tion 1, comportant un porte-feuilles detabac (7) qui, dans une machine pour la confection des poupées de cigares ou leurs équivalents livre des feuilles de sous-cape à une toile d'enrobage (2) placée sur une table à rouler (1) et faisant rouler une tripe de cigare le long de la table à rouler de ma- nière à l'envelopper dans la sous-cape, caractérisé en ce que le porte- feuilles de cigare (7) est constitué d'au moins deux moitiés (7a,7b) dis- posées obliquement par rapport' au sens du mouvement de roulement de façon à présenter approximativement la forme d'un V, 2. - Device for carrying out the process according to claim 1, comprising a tobacco leaf holder (7) which, in a machine for making cigar dolls or their equivalents, delivers liner sheets to a wrapping cloth (2) placed on a rolling table (1) and rolling a cigar tripe along the rolling table so as to wrap it in the undercoat, characterized in that the holder - cigar leaves (7) consists of at least two halves (7a, 7b) arranged obliquely with respect to the direction of the rolling movement so as to present approximately the shape of a V, et destinéesà porter chacu- ne une feuille de sous-cape ou d'enrobage ou chacune une demi-feuille de sous-cape ou d'enrobage qui sont déposées chacune sur l'une des demi-tripes. and each intended to carry a liner or coating sheet or each a liner or coating half-sheet which are each placed on one of the tripe halves. 3. - Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que les deux demi-porte-feuilles de tabac (7a,7b) forment chacun une partie d'un récipient en forme de V, ouvert dans le bas, destiné à recevoir une provision de feuilles d'enrobage ou de demi-feuilles d'enrobage et qui se déplace d'une position située au-dessus de la table à rouler (+) de haut en bas contre celle-ci pour livrer deux feuilles d'enrobage ou demi-feuilles d'enrobage à la toile d'enrobàge (2), pourvue avantageusement de trous d' aspiration (6). en annexe 1 dessin. 3. - Device according to claim 2, characterized in that the two half-tobacco leaves (7a, 7b) each form part of a V-shaped container, open at the bottom, intended to receive a supply wrapping sheets or half wrapping sheets and which moves from a position above the rolling table (+) up and down against it to deliver two or half wrapping sheets -sheets of coating to the coating cloth (2), advantageously provided with suction holes (6). in appendix 1 drawing.
BE555820A 1956-03-16 1957-03-15 BE555820A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
SE555820X 1956-03-16

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE555820A true BE555820A (en) 1957-03-30

Family

ID=179820

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE555820A BE555820A (en) 1956-03-16 1957-03-15

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE555820A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2019008098A1 (en) * 2017-07-07 2019-01-10 Angiolillo Renato Cigar

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2019008098A1 (en) * 2017-07-07 2019-01-10 Angiolillo Renato Cigar
FR3068573A1 (en) * 2017-07-07 2019-01-11 Renato Angiolillo CIGAR

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2655947A1 (en) DEVICE FOR APPLYING BANDS TO SUBSTANTIALLY PARALLELEPIPEDIC PACKETS.
FR2541255A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR ACCUMULATING PRINTED MATERIALS SUCH AS NEWSPAPERS, MAGAZINES AND THE LIKE, WHICH PRESENT IN SCALE FORMATION
BE555820A (en)
CH467193A (en) Machine for packing several rows of packages in cartons
BE410883A (en)
FR3043662A1 (en) METHOD OF MAKING A BODY-OUTRE.
US643623A (en) Package-wrapping machine.
EP0574647B1 (en) Method and apparatus for producing bundels of folded polyethylene paper sheets
BE362043A (en)
BE532051A (en)
CH354713A (en) A method of packaging articles, in particular cigarettes, and a packaging machine for implementing this method
BE338699A (en)
CH124647A (en) Method for closing packages of parallelepipedal packages and packaging machine for implementing this method.
CH290877A (en) Method of manufacturing cigarettes with tips and apparatus for its implementation.
CH529004A (en) Process for packaging cigarettes and installation for implementing this process
BE355461A (en)
CH157803A (en) Machine for molding and portioning butter or other pasty mass.
CH335437A (en) Packing machine
CH399998A (en) Machine for wrapping fragile items without damaging them
BE698645A (en)
BE354047A (en)
CH291495A (en) Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process.
BE354295A (en)
CH395838A (en) Cigar manufacturing process, machine for carrying out this process and cigar obtained by means of this process
BE473605A (en)