CH291495A - Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process. - Google Patents

Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process.

Info

Publication number
CH291495A
CH291495A CH291495DA CH291495A CH 291495 A CH291495 A CH 291495A CH 291495D A CH291495D A CH 291495DA CH 291495 A CH291495 A CH 291495A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
tobacco
rod
conveyor
lengths
elementary
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Limited Molins Machine Company
Original Assignee
Molins Machine Co Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Molins Machine Co Ltd filed Critical Molins Machine Co Ltd
Publication of CH291495A publication Critical patent/CH291495A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C5/00Making cigarettes; Making tipping materials for, or attaching filters or mouthpieces to, cigars or cigarettes
    • A24C5/52Incorporating filters or mouthpieces into a cigarette rod or a tobacco rod

Landscapes

  • Manufacturing Of Cigar And Cigarette Tobacco (AREA)

Description

  

  Procédé pour la fabrication de cigarettes à     embout    et appareil pour la     mise    en     oeuvre     de ce procédé.    Cette invention concerne un procédé pour  la fabrication de cigarettes à embout et un  appareil pour la mise en     oeuvre    de ce procédé.  



  Une faon de fabriquer des cigarettes à  embout consiste à faire avancer du tabac non  enveloppé par intermittences, avec des em  bouts interposés dans le courant de-tabac non  enveloppé, afin de former un boudin mixte  continu, qui est enfermé dans une enveloppe  pour former une baguette continue, la ba  guette étant alors coupée en des points conve  nablement espacés pour produire des ciga  rettes à embout. La présente invention con  cerne la fabrication de cigarettes à embout  suivant ce procédé connu.

   Conformément à  l'invention, on fait avancer un boudin continu  (le tabac non enveloppé pour faire passer son  extrémité avant sur un transporteur avançant       phis    rapidement que ce boudin, on coupe pé  riodiquement ce boudin pour former des     Lon-          gueurs    élémentaires successives, après quoi on  tait agir une surface mobile sur chacune de  ces longueurs,     immédiatement,    après sa sépa  ration du reste du boudin, pour la presser sur  le transporteur et l'obliger à se déplacer à la  vitesse du transporteur, de manière à former   < ainsi des espaces libres entre les longueurs  successives de boudin;

   l'on introduit les em  bouts dans ces espaces vides pour constituer  une baguette continue formée alternativement  par des éléments de tabac et par les embouts,  et que l'on enveloppe dans une feuille de pa-         pier    avant de la découper en cigarettes à  embout.  



  L'appareil pour la     mise    en ouvre de ce  procédé comprend un dispositif pour faire  avancer le     boudin    de tabac non enveloppé, des  moyens pour couper ce boudin et le subdiviser  en longueurs élémentaires, des moyens pour  saisir ces longueurs élémentaires de tabac et  les faire avancer à une vitesse supérieure à  celle du boudin avant la coupe pour y former  des espaces libres entre les éléments successifs,  des moyens pour introduire des embouts dans  ces espaces libres et former une baguette com  prenant alternativement des embouts et des  longueurs élémentaires de tabac, et des moyens  pour réduire la vitesse de déplacement des  embouts et des longueurs élémentaires pour  assurer la continuité de ladite baguette, des  moyens pour envelopper ladite baguette dans  une feuille de papier,

   et des moyens pour la  découper en cigarettes à embouts.  



  Le dessin annexé illustre le procédé et re  présente, à titre d'exemple, une forme d'exé  cution de l'appareil pour la mise en     oeuvrë    de  ce procédé.  



  La     fig.    1 est une vue en élévation, par  tiellement en coupe, d'un appareil pour for  mer et sectionner un remplissage de tabac et y  incorporer des embouts.  



  La     fig.    2 -est une vue d'une lame coupante  pour sectionner un remplissage de tabac.      En se référant aux     fig.    1 et 2, le tabac est  versé à partir d'une trémie, désignée schéma  tiquement par le chiffre 1, sur un transpor  teur mobile 2, composé d'une bande sans fin,  qui transporte le tabac versé longitudinale  ment sur lui pour former ainsi un boudin de  tabac non enveloppé. Un ou plusieurs galets  presseurs, tels que 3 et 4, compriment le bou  din latéralement afin de lui communiquer des  dimensions et une forme appropriée en section  droite, ainsi qu'une rigidité suffisante pour  lui permettre de passer de l'extrémité du  transporteur dans un court tube de guidage 5  qui est placé immédiatement au-delà des galets  presseurs, et de traverser ce dernier.  



  Un deuxième transporteur 6, constitué  également par une bande sans fin, est disposé  juste à la sortie du tube de guidage 5 pour  recevoir le boudin de tabac à mesure qu'il  sort du tube de guidage. Un dispositif de  coupe 7 est disposé à proximité de l'extrémité  du tube de guidage et il est susceptible de  sectionner le boudin de tabac périodiquement  au sortir du tube de guidage.  



  Il est préférable que cette opération de  coupe soit     éxécutée    en évitant, autant que pos  sible, tout arrêt sensible du boudin de tabac  s'approchant du dispositif de coupe, ce qui  pourrait être le cas avec une large lame de  couteau traversant l'extrémité d'un tube de  guidage fixe et obturant ainsi momentané  ment le tube. Pour cette raison, le dispositif  de coupe comporte une lame de couteau 8 rela  tivement étroite     (fig.    2), qui est susceptible  de couper le boudin à très grande vitesse, de  telle façon que le tube de guidage n'est obturé  que pendant un temps très court, et qu'il ne  se produit qu'un arrêt très court du boudin  de tabac dans le tube de guidage.

   Un couteau  de 10 mm de largeur, comme représenté, peut  occasionner un arrêt du boudin sur une lon  gueur d'environ 2 mm seulement. Un tel arrêt  du boudin de tabac a pour résultat une cer  taine compression longitudinale de la partie  de ce boudin voisine du couteau, mais en cou  pant de la manière qui vient d'être décrite,  la compression produite pendant la coupe est  assez faible.    Le     deuxième        transporteur    6 peut se dépla  cer à une vitesse dépassant jusqu'à<B>-10%</B> la  vitesse du premier transporteur; comme il sera  indiqué ci-après, le boudin de tabac qui passe  sur le deuxième transporteur ne prend pas  immédiatement cette vitesse supérieure, mais  continue à se déplacer sensiblement à sa vi  tesse primitive.

   Afin de réduire le frottement,  et pour permettre au boudin de tabac de glis  ser sur le deuxième transporteur, ce dernier  est disposé à un niveau légèrement inférieur  à. celui du premier transporteur et du tube  de guidage,. tandis que sa surface est rendue  unie dans le même dessin. Cette différence de  niveau est clairement visible à la     fig.    1.  



  Au-dessus du deuxième transporteur 6 est  montée une roue, dite  roue à embouts , dont  une des fonctions consiste à amener les em  bouts sur le deuxième transporteur en des  points espacés correspondant aux espaces  libres ménagés entre les longueurs successives  découpées dans le boudin de tabac. Cette roue  à embouts, dont l'axe de rotation est, transver  sal par rapport au sens de déplacement du  boudin, est composée d'un grand disque 9, à  périphérie concave 10.

   La périphérie du dis  que 9 comprend trois ouvertures 11,     réparties     à égale distance l'une de l'autre: des poussoirs  sont montés à l'intérieur du corps du disque  pour repousser les embouts vers le transpor  teur; ces poussoirs sont agencés de telle faon  que leurs extrémités 12     peuvent    alternative  ment sortir du disque par les ouvertures 11  et y rentrer pendant la, rotation du disque;  ce mouvement de sortie et de rentrée est com  mandé par une came fixe 14 qui coopère avec  des galets de came 13 montés sur les pous  soirs.  



  Un dispositif d'avancement. des embouts  comportant un tambour à cannelures 15 est  destiné à faire avancer les embouts vers le  dessus de la roue à embouts; ces embouts sont  entraînés l'un après l'autre par les poussoirs  1?. Le tambour à. cannelures et le mécanisme  destiné à introduire les embouts dans ces can  nelures peuvent être disposés et fonctionner  de toute manière appropriée, mais la partie  de ce mécanisme représentée à la     fig.    1 corres-      pond au mécanisme décrit et représenté dans  le brevet, suisse N  289674. Ce mécanisme con  vient tout à fait pour l'alimentation en em  bouts (le l'appareil objet de la présente inven  tion.

   Devant la partie de la périphérie de la  roue où passent les embouts, un écran protec  teur 16 est placé pour empêcher que les em  bouts ne quittent la périphérie concave du  disque; à la base de la roue, chaque embout  est amené dans un espace libre séparant les  longueurs successives découpées dans le     bou-          clin    de tabac. Dès qu'un embout est distribué,  le poussoir 12 correspondant est escamoté par  la came 14.  



  Une petite roue d'entraînement 17 est mon  tée au-dessus du deuxième transporteur 6.  Cette roue 17 a la forme d'une came et pré  sente une partie en saillie en forme d'arc de  cercle s'étendant sur une assez grande lon  gueur. Cette partie en saillie est écartée du  boudin de tabac juste avant le sectionnement  de celui-ci, et aussitôt après le sectionnement  elle vient au contact avec le tabac, formant la  longueur coupée, pour déplacer ce tabac à la  vitesse plus grande du deuxième transporteur.  Le galet d'entraînement 17 doit, bien entendu,  avoir une forme telle qu'il soit toujours hors  de     contact    du tabac qui n'a pas été coupé.

    De cette manière, le tabac, avant son     section-          tiement,    peut, autant que cela est possible,  glisser sur le transporteur 6, en se déplaçant  plus rapidement que lui. La roue à embouts 9  fonctionne de manière à entrer en contact  avec le boudin de tabac aux moments voulus,  <B>(le</B> manière à saisir le tabac entre elle et le  deuxième transporteur après le sectionnement  du tabac. Ceci peut avoir lieu soit au moment  où le galet 17 entre en contact avec le tabac  pour accélérer son déplacement, soit à un mo  ment où le galet n'est pas en contact avec le  tabac.  



  Les organes sont toutefois disposés de telle  manière que ce serrage du boudin de tabac  par la.     roui,    à embouts et son accélération com  mencent après le sectionnement du boudin de  tabac par le dispositif de coupe. Ceci amène  1 a partie sectionnée du boudin à se séparer de  la partie non coupée, qui se déplace encore à    la vitesse inférieure, de manière qu'au moment  où la partie séparée a passé complètement sous  la roue à embouts à la vitesse supérieure, il  existe un espace libre entre l'extrémité arrière  de la partie séparée et l'extrémité avant du  reste du boudin, espace libre qui suffit pour  loger l'embout suivant qui est amené dans cet  espace par le poussoir 12 suivant de la roue à  embouts.  



  Ces dispositions, empêchant la partie avant  du boudin de tabac d'être saisie ou accélérée  avant qu'elle ne soit séparée du reste du bou  din, sont nécessaires parce qu'il est avanta  geux que la longueur de boudin séparée forme  une pièce subissant l'accélération dans son  ensemble. Si l'extrémité avant ou la partie  avant du boudin était saisie et amenée à se  déplacer à la vitesse supérieure avant le sec  tionnement, le boudin aurait tendance à être  étiré longitudinalement, ou même brisé, ce que  l'on cherche à éviter.  



  Derrière la roue à embouts est placé un  racloir 18 destiné à enlever le tabac qui tend  à être entraîné par la roue après la distribu  tion d'un embout, ce racloir pouvant agir  également -comme sabot de compression sous  lequel passent     les    embouts et les longueurs  détachées du boudin :de tabac, sous forme  d'une baguette composite. Ce sabot est disposé  avec une extrémité au contact ou approxima  tivement au contact du bord de la roue, afin  que le tabac soit réellement détaché de la roue.  



  La baguette composite passe du deuxième  transporteur sur un troisième transporteur  qui peut se déplacer plus rapidement que le  premier     transporteur    2, mais de préférence à  une vitesse inférieure à celle du deuxième  transporteur. Ce     troisième        transporteur        est     constitué par une bande     sans    fin 19 qui porte  une feuille de papier à cigarettes 20.A me  sure que la baguette avance avec la feuille de  papier portée par le troisième transporteur,  elle passe au-dessous d'une languette 21 et tra  verse une garniture (non représentée) du  type     normal,

      où le tabac et les embouts sont  saisis et leur vitesse     est    réduite à la     vitesse    de  la feuille de papier et, grâce à cette réduction  de     vitesse,    les longueurs de tabac et les em-      bouts sont refoulés au contact l'un de l'autre  pour former une baguette continue sans  espaces libres.  



  La languette 20 et la garniture précitée et,  en fait, toutes les parties restantes de la ma  chine son conformes aux parties classique:  correspondantes des machines à fabriquer les  cigarettes à baguettes continues; aucune des  cription supplémentaire n'est donc nécessaire.  



       Dans    ce qui précède, certaines vitesses re  latives de     transporteurs    ont été mentionnées,  mais des     essais    prolongés ont abouti aux con  clusions générales indiquées .ci-après et, quoi  que les vitesses qui y sont mentionnées ne doi  vent pas être considérées comme limitative,       elles    constituent cependant des guides utiles  pour la     mise    en     couvre    de l'invention- les gens  du métier pourront adapter les machines en  leur possession pour la mise en     oeuvre    de l'in  vention en suivant ces     instructions    et en les  modifiant éventuellement suivant les condi  tions imposées par le type de machine,

   la na  ture et la qualité du tabac et la qualité désirée  du produit final.  



  D'une manière générale, les vitesses des  premier et     troisième    transporteurs sont. en  rapport avec la. longueur des éléments portés  par ceux-ci. Par exemple, deux cigarettes à  embout de 72 mm sont formées par le sec  tionnement exact. d'un élément de baguette  composé 'embouts et de tabac, de sorte que  les deux parties constitutives exigent     ensem-          ble    un espace de 144 mm sur le     transporteur.     Le tabac, dans chaque .cigarette finie, a une       longueur    d'environ 57 mm et l'embout 15 mm.  Ainsi, une longueur de 114 mm nette est né  cessaire pour le tabac sur le premier transpor  teur, et. puisqu'il se produit une certaine com  pression finale, on admet 117 mm.

   Le rapport  des vitesses entre le premier et le troisième  transporteur     est    donc de 117 :144 ou environ  100 :123. Dans l'exemple particulier d'écrit, le  deuxième transporteur se déplace de 164 mm  pour les déplacements indiqués ci-dessus de  117 et 144 mm,     respectivement    des premier et  troisième     transporteurs,    et ainsi les rapports  des vitesses des     trois    transporteurs sont:  100:140:123.

      Un dispositif de distribution et de     mise     en place situé au-dessus du troisième trans  porteur comporte une paire de     doigts    22, sus  ceptibles de se déplacer suivant une trajec  toire indiquée en traits mixtes vers le par  coure du tabac et des embouts, en accompa  gnant le mouvement. de ce tabac et de ces  embouts sur une certaine     distance,    après quoi  les doigts remontent en sortant de ce parcours.

    Les organes peuvent être disposés de telle  sorte que le doigt avant. se déplace vers le bas  à une courte distance derrière l'embout pour  avancer ensuite quelque peu plus vite que le       troisième    transporteur afin de rattraper l'em  bout..     Ainsi,    si un embout, est en retard par  rapport à la position longitudinale qu'il de  vrait occuper dans la baguette, le     doigt    avant  entre en contact avec cet embout et accélère  son mouvement. L'autre doigt entre en con  tact avec le tabac juste derrière l'embout et  accélère son mouvement     pour    contribuer à la  fermeture de     l'espace    libre qui pourrait appa  raître entre le tabac et, l'embout.

   Toutefois,  des résultats plus satisfaisants sont. obtenus si  les doigts sont. amenés à se déplacer vers le  bas et à pénétrer sur le trajet des embouts et  du tabac en des points situés un peu     phis    en  arrière de chaque embout. que     dans    le cas pré  cédent, de sorte que le doigt avant ne vient  plus     aii    contact avec cet. embout, mais agit  seulement sur un point du tabac, juste der  rière l'embout.

   Cette accélération de l'extré  mité avant. du tabac peut avoir pour effet  d'étirer le tabac dans     tune    certaine mesure, ce  qui peut. corriger toute tendance qu'aurait le  tabac de l'extrémité avant d'une longueur élé  mentaire à. être plus compact ou plus com  primé qu'à l'arrière en     raison    de l'arrêt mo  mentané du boudin de tabac au moment de  la coupe. Des détails     supplémentaires    concer  nant ces dispositifs de mise en place sont don  nés dans le brevet     suisse    N  286846.  



  La feuille de papier est. ensuite pliée et  fixée autour de la baguette continue qui passe  ensuite dans le dispositif de coupe normal qui  sectionne la baguette afin de produire les ci  garettes à embouts. Les embouts et les lon  gueurs de tabac de la cigarette ont une lon-      sueur égale à deux fois celle des parties cor  respondantes d'une     cigarette    à embout finie  et, par conséquent, le dispositif de coupe est  réglé pour couper la baguette dans le milieu  de chaque embout et de chaque longueur de  tabac, et former ainsi les cigarettes à embout       séparées.     



  Un pont ajouré ou une paire .de rails  étroits 23 peut être placé entre les     deuxième     et troisième     transporteurs,    avec un     dispositif     d'aspiration 24-25 pour enlever     tous    les dé  bris qui pourraient tomber de ce pont ou de  ces rails.



  Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process. This invention relates to a process for the manufacture of tipped cigarettes and to an apparatus for carrying out this process.



  One way of making tipped cigarettes is to advance unwrapped tobacco intermittently, with ends interposed in the stream of unwrapped tobacco, to form a continuous mixed rod, which is enclosed in a casing to form a stick continues, the strip then being cut at conveniently spaced points to produce tipped cigars. The present invention relates to the manufacture of tipped cigarettes according to this known process.

   In accordance with the invention, a continuous rod is advanced (the unwrapped tobacco to pass its front end over a conveyor advancing more quickly than this rod, this rod is periodically cut to form successive elementary lengths, after which a movable surface was acted on each of these lengths, immediately, after its separation from the rest of the strand, to press it on the conveyor and force it to move at the speed of the conveyor, so as to form spaces free between successive lengths of sausage;

   the ends are introduced into these empty spaces to constitute a continuous rod formed alternately by tobacco elements and by the tips, and which is wrapped in a sheet of paper before cutting it into cigarettes with a tip.



  The apparatus for implementing this method comprises a device for advancing the unwrapped tobacco rod, means for cutting this rod and subdividing it into elementary lengths, means for grasping these elementary lengths of tobacco and making them advance. at a speed greater than that of the rod before cutting to form free spaces there between the successive elements, means for introducing tips into these free spaces and forming a rod comprising alternately tips and elementary lengths of tobacco, and means for reducing the speed of movement of the end pieces and elementary lengths to ensure the continuity of said rod, means for wrapping said rod in a sheet of paper,

   and means for cutting it into tipped cigarettes.



  The accompanying drawing illustrates the process and shows, by way of example, one embodiment of the apparatus for carrying out this process.



  Fig. 1 is an elevational view, partially in section, of an apparatus for forming and severing a filling of tobacco and incorporating tips therein.



  Fig. 2 -is a view of a cutting blade for cutting a tobacco filling. Referring to Figs. 1 and 2, the tobacco is poured from a hopper, indicated schematically by the numeral 1, on a mobile conveyor 2, composed of an endless belt, which transports the tobacco poured longitudinally on it to thus form an unwrapped tobacco rod. One or more pinch rollers, such as 3 and 4, compress the bundle laterally to impart suitable dimensions and shape in cross section, as well as sufficient rigidity to allow it to pass from the end of the conveyor into a short guide tube 5 which is placed immediately beyond the pressure rollers, and to pass through the latter.



  A second conveyor 6, also constituted by an endless belt, is arranged just at the exit of the guide tube 5 to receive the rod of tobacco as it leaves the guide tube. A cutting device 7 is arranged near the end of the guide tube and it is capable of severing the rod of tobacco periodically on leaving the guide tube.



  It is preferable that this cutting operation be carried out while avoiding, as far as possible, any appreciable stop of the rod of tobacco approaching the cutting device, which could be the case with a wide knife blade passing through the end of the cutting device. 'a fixed guide tube and thus temporarily closing the tube. For this reason, the cutting device has a relatively narrow knife blade 8 (fig. 2), which is capable of cutting the strand at very high speed, so that the guide tube is only blocked for a period of time. very short time, and only a very short stop of the tobacco rod in the guide tube occurs.

   A 10 mm wide knife, as shown, can cause the strand to stop for a length of only about 2 mm. Such stopping of the tobacco rod results in some longitudinal compression of the portion of this rod adjacent to the knife, but when necking in the manner just described the compression produced during cutting is quite low. The second transporter 6 can move at a speed exceeding up to <B> -10% </B> the speed of the first transporter; as will be indicated below, the rod of tobacco which passes over the second conveyor does not immediately gain this higher speed, but continues to move substantially at its original speed.

   In order to reduce the friction, and to allow the rod of tobacco to slide ser on the second conveyor, the latter is arranged at a level slightly lower than. that of the first conveyor and of the guide tube ,. while its surface is made plain in the same design. This level difference is clearly visible in fig. 1.



  Above the second conveyor 6 is mounted a wheel, called end wheel, one of the functions of which is to bring the ends onto the second conveyor at spaced points corresponding to the free spaces formed between the successive lengths cut from the tobacco rod. . This ferrule wheel, whose axis of rotation is transverse to the direction of movement of the flange, is composed of a large disc 9, with a concave periphery 10.

   The periphery of the disc 9 comprises three openings 11, distributed at an equal distance from one another: pushers are mounted inside the body of the disc to push the end pieces towards the conveyor; these pushers are arranged in such a way that their ends 12 can alternately exit the disc through the openings 11 and enter there during rotation of the disc; this exit and reentry movement is controlled by a fixed cam 14 which cooperates with cam rollers 13 mounted on the pous evenings.



  An advancement device. end caps comprising a fluted drum 15 is intended to advance the end pieces towards the top of the end cap wheel; these end pieces are driven one after the other by the pushers 1 ?. The drum at. splines and the mechanism for inserting the end pieces into these splines can be arranged and operate in any suitable manner, but the part of this mechanism shown in FIG. 1 corresponds to the mechanism described and shown in Swiss patent No. 289674. This mechanism is quite suitable for end feed (the apparatus which is the subject of the present invention.

   In front of the part of the periphery of the wheel where the tips pass, a protective screen 16 is placed to prevent the tips from leaving the concave periphery of the disc; at the base of the wheel, each end piece is brought into a free space separating the successive lengths cut from the tobacco curl. As soon as a tip is dispensed, the corresponding pusher 12 is retracted by the cam 14.



  A small drive wheel 17 is mounted above the second conveyor 6. This wheel 17 has the shape of a cam and has a protruding part in the form of an arc of a circle extending over a fairly large length. wretchedness. This protruding part is moved away from the tobacco rod just before the cutting thereof, and immediately after the cutting it comes into contact with the tobacco, forming the cut length, to move this tobacco at the higher speed of the second conveyor. The drive roller 17 must, of course, have a shape such that it is always out of contact with the tobacco which has not been cut.

    In this way, the tobacco, before its cutting, can, as far as possible, slide on the conveyor 6, moving faster than it. The end wheel 9 operates to make contact with the tobacco rod at the desired times, <B> (the </B> so as to grip the tobacco between it and the second conveyor after the tobacco has been severed. place either when the roller 17 comes into contact with the tobacco to accelerate its movement, or at a time when the roller is not in contact with the tobacco.



  The organs are however arranged in such a way that this clamping of the tobacco rod by the. roui, tipped and its acceleration begins after the cutting of the tobacco rod by the cutting device. This causes the severed part of the strand to separate from the uncut part, which is still moving at the lower speed, so that by the time the separated part has passed completely under the ferrule at the higher speed, it There is a free space between the rear end of the separate part and the front end of the rest of the flange, free space which is sufficient to accommodate the next end piece which is brought into this space by the next pusher 12 of the end cap wheel.



  These provisions, preventing the front part of the tobacco rod from being gripped or sped up before it is separated from the rest of the rod, are necessary because it is advantageous that the length of the separated rod forms a part undergoing pressure. acceleration as a whole. If the front end or the front part of the strand were grasped and caused to move up a gear before sectioning, the strand would tend to be stretched longitudinally, or even broken, which one seeks to avoid.



  Behind the ferrule wheel is placed a scraper 18 intended to remove the tobacco which tends to be driven by the wheel after the dispensing of a tip, this scraper can also act as a compression shoe under which the tips and lengths pass. detached from the sausage: of tobacco, in the form of a composite rod. This shoe is arranged with one end in contact or approximately in contact with the edge of the wheel, so that the tobacco is actually detached from the wheel.



  The composite rod passes from the second conveyor to a third conveyor which can move faster than the first conveyor 2, but preferably at a lower speed than that of the second conveyor. This third conveyor is constituted by an endless belt 19 which carries a sheet of cigarette paper 20. A makes sure that the rod advances with the sheet of paper carried by the third conveyor, it passes below a tab 21 and through a lining (not shown) of the normal type,

      where the tobacco and the tips are gripped and their speed is reduced to the speed of the sheet of paper and, thanks to this speed reduction, the lengths of tobacco and the tips are forced back into contact with each other to form a continuous rod with no free spaces.



  The tab 20 and the aforementioned trim and, in fact, all the remaining parts of the machine conform to the conventional parts: corresponding to machines for making cigarettes with continuous sticks; no additional description is therefore necessary.



       In the foregoing, certain relative speeds of carriers have been mentioned, but prolonged tests have led to the general conclusions indicated below and, although the speeds mentioned therein should not be considered as limiting, they do, however, constitute useful guides for the implementation of the invention; those skilled in the art will be able to adapt the machines in their possession for the implementation of the invention by following these instructions and possibly modifying them according to the conditions imposed. by the type of machine,

   the nature and quality of the tobacco and the desired quality of the final product.



  Generally speaking, the speeds of the first and third carriers are. in connection with the. length of the elements carried by them. For example, two cigarettes with a 72 mm tip are formed by the exact sectioning. of a wand element composed of tips and tobacco, so that the two constituent parts together require a space of 144 mm on the conveyor. The tobacco, in each finished cigarette, is approximately 57 mm in length and the tip 15 mm. Thus, a net length of 114 mm is required for the tobacco on the first carrier, and. since a certain final pressure occurs, 117 mm is allowed.

   The speed ratio between the first and the third conveyor is therefore 117: 144 or about 100: 123. In the particular example written, the second conveyor moves 164 mm for the displacements indicated above of 117 and 144 mm, respectively of the first and third conveyors, and thus the speed ratios of the three conveyors are: 100: 140: 123.

      A dispensing and positioning device located above the third carrier conveyor comprises a pair of fingers 22, able to move along a path indicated in phantom lines towards the course of the tobacco and the tips, accompanying movement. of this tobacco and these tips for a certain distance, after which the fingers go up when leaving this course.

    Organs can be arranged so that the front finger. moves down a short distance behind the tip and then advances somewhat faster than the third carrier to catch up with the tip. Thus, if a tip, is behind the longitudinal position than It should be occupied in the stick, the front finger comes into contact with this end piece and accelerates its movement. The other finger comes into contact with the tobacco just behind the mouthpiece and accelerates its movement to help close the free space that could appear between the tobacco and the mouthpiece.

   However, more satisfactory results are. obtained if the fingers are. caused to move downwards and to enter on the path of the tips and of the tobacco at points situated a little behind each tip. than in the previous case, so that the front finger no longer comes into contact with this. mouthpiece, but acts only on one point of the tobacco, just behind the mouthpiece.

   This acceleration from the front end. tobacco can have the effect of stretching tobacco to a certain extent, which can. correct any tendency that the tobacco would have from the front end from elementary length to. be more compact or more compressed than at the rear because of the momentary stopping of the rod of tobacco when cutting. Further details concerning these delivery devices are given in Swiss patent N 286846.



  The sheet of paper is. then folded and secured around the continuous rod which then passes through the normal cutting device which cuts the rod to produce the these end caps. The tobacco tips and lengths of the cigarette have a length of twice that of the corresponding parts of a finished tipped cigarette, and therefore the cutter is set to cut the stick in the middle. of each mouthpiece and each length of tobacco, thereby forming the separate mouthed cigarettes.



  A perforated bridge or pair of narrow rails 23 may be placed between the second and third conveyors, with a suction device 24-25 to remove any debris which might fall from this bridge or from these rails.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS I. Procédé de fabrication de cigarettes à embout, consistant à faire avancer une ba guette continue constituée par des éléments de boudin (le tabac non enveloppé, alternant avec (les embouts, et à envelopper ensuite cette ba guette dans un papier, pour subdiviser ensuite cette baguette enveloppée en cigarettes à em bout, ce procédé étant caractérisé par le fait que l'on fait avancer un boudin continu de tabac non enveloppé, que l'on fait passer sous l'extrémité avant de ce boudin continu de tabac un transporteur qui se déplace plus rapidement que ce boudin, CLAIMS I. A method of manufacturing cigarettes with a tip, consisting in advancing a continuous bar formed by rod elements (the unwrapped tobacco, alternating with (the tips, and then wrapping this strip in a paper, to subdivide then this rod wrapped in cigarettes at the end, this process being characterized by the fact that one advances a continuous rod of unwrapped tobacco, which is passed under the front end of this continuous rod of tobacco a conveyor which moves faster than this sausage, et que l'on coupe périodiquement ce boudin pour former des longueurs élémentaires successives, après quoi on fait agir une surface mobile sur chacune de ces longueurs, immédiatement après sa sé paration du reste du boudin, pour la presser sur le transporteur et l'obliger à se déplacer à, la, vitesse du transporteur, de manière à for-, mer ainsi des espaces libres entre les lon gueurs successives de boudin, et l'on introduis: and that this coil is cut periodically to form successive elementary lengths, after which a mobile surface is made to act on each of these lengths, immediately after its separation from the rest of the coil, to press it on the conveyor and force it to move at, the speed of the conveyor, so as to form free spaces between the successive lengths of sausage, and we introduce: les embouts dans ces espaces vides pour cons tituer une baguette continue formée alterna tivement par des éléments de tabac et par les embouts, et que l'on enveloppe dans une feuille de papier avant de la découper en ci garettes à embout. II. the end pieces in these empty spaces to constitute a continuous rod formed alternately by tobacco elements and by the end pieces, and which is wrapped in a sheet of paper before cutting it into these end caps. II. Appareil pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication I, caractérisé en ce qu'il comporte un dispositif pour faire avancer le boudin de tabac non enveloppé, des moyens pour couper ce boudin et le subdivi ser en longueurs élémentaires des moyens pour saisir ces longueurs élémentaires de tabac et les faire avancer à une vitesse supé rieure à celle du boudin avant la coupe pour y former des espaces libres entre les éléments successifs, des moyens pour introduire des em bouts dans ces espaces libres et former une baguette comprenant alternativement des em bouts et des longueurs élémentaires de tabac, Apparatus for carrying out the method according to claim I, characterized in that it comprises a device for advancing the unwrapped tobacco rod, means for cutting this rod and subdividing it into elementary lengths means for gripping these elementary lengths of tobacco and advance them at a speed greater than that of the rod before cutting to form free spaces there between the successive elements, means for introducing ends into these free spaces and forming a rod comprising alternately em ends and elementary lengths of tobacco, des moyens pour réduire la vitesse de déplace ment des embouts et des longueurs élémen taires pour assurer la continuité de ladite ba guette, des moyens pour envelopper ladite baguette dans une feuille de papier, et des moyens pour la découper en cigarettes à em bouts. SOUS-REVENDICATIONS 1. means for reducing the speed of movement of the end pieces and elementary lengths to ensure the continuity of said bar, means for wrapping said stick in a sheet of paper, and means for cutting it into cigarettes with ends. SUB-CLAIMS 1. Procédé suivant la revendication I, ca ractérisé par le fait que l'on saisit les lon gueurs élémentaires découpées dans le boudin de tabac non enveloppé pour les obliger à avancer plus rapidement que le boudin non encore coupé, que l'on introduit des embouts entre les longueurs élémentaires de tabac et que l'on réduit la vitesse de déplacement des embouts et des longueurs élémentaires de tabac qui les encadrent, de manière à assurer la continuité du boudin composite constitué par le tabac et les embouts. 2. Process according to Claim I, characterized in that the elementary lengths cut from the unwrapped tobacco rod are grasped in order to force them to advance more rapidly than the not yet cut rod, that nozzles are introduced between the elementary lengths of tobacco and that the speed of movement of the tips and of the elementary lengths of tobacco which surround them is reduced, so as to ensure the continuity of the composite rod formed by the tobacco and the tips. 2. Appareil suivant la revendication II, caractérisé par un transporteur sans fin pre nant le tabac fourni par le dispositif qui le fait avancer, .ce transporteur avançant à une vitesse supérieure à celle de ce boudin de tabac, et par une surface mobile qui constitue les moyens saisissant les longueurs élémen taires découpées dans le boudin fourni au transporteur pour les presser sur ce dernier, en les maintenant entre elle et celui-ci, les lon gueurs élémentaires coupées étant ainsi en traînées longitudinalement à une vitesse supé rieure à .celle du boudin continu dont elles sont détachées, Apparatus according to claim II, characterized by an endless conveyor picking up the tobacco supplied by the device which advances it, this conveyor advancing at a speed greater than that of this rod of tobacco, and by a movable surface which constitutes the means grasping the elementary lengths cut from the coil supplied to the conveyor in order to press them onto the latter, keeping them between it and the latter, the elementary lengths cut thus being dragged longitudinally at a speed greater than that of the continuous coil from which they are detached, de manière à former entre elles des espaces libres destinées à recevoir les em bouts. 3. Appareil suivant la revendication II et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les moyens destinés à couper le boudin comprennent un couteau rotatif se déplaçant dans un plan perpendiculaire à la direction d'avancement du boudin, ce couteau présen tant une lame tranchante étroite qui lui per met de traverser rapidement le boudin pen dant la coupe sans provoquer d'arrêt sensible dans l'avancement du boudin. 4. so as to form between them free spaces intended to receive the ends. 3. Apparatus according to claim II and sub-claim 2, characterized in that the means for cutting the strand comprise a rotary knife moving in a plane perpendicular to the direction of advancement of the strand, this knife having a narrow cutting blade which allows it to quickly cross the sausage while cutting without causing a noticeable stop in the advancement of the sausage. 4. Appareil suivant la revendication II et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que ladite surface mobile venant en prise avec le boudin est constituée par un galet-came rotatif susceptible de presser chaque longueur élémentaire du boudin, une fois coupée, sur ledit transporteur sans fin, la surface du ga let qui vient en prise avec le tabac se dépla çant à une vitesse au moins égale à la vitesse du transporteur. 5. Apparatus according to claim II and sub-claim 2, characterized in that said movable surface engaging with the coil is constituted by a rotary cam roller capable of pressing each elementary length of the coil, once cut, on said conveyor endlessly, the surface of the gate which engages with the tobacco moving at a speed at least equal to the speed of the conveyor. 5. Appareil suivant la revendication II et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les embouts et les longueurs élémentaires de tabac formant ensemble une baguette sont amenés par le transporteur sans fin sur une feuille de papier à cigarettes avançant à une vitesse inférieure à celle dudit transporteur. 6. Apparatus according to claim II and sub-claim 2, characterized in that the tips and the elementary lengths of tobacco together forming a rod are fed by the endless conveyor onto a sheet of cigarette paper advancing at a speed lower than that. of said carrier. 6. Appareil suivant la revendication II et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les moyens amenant les embouts dans les espaces libres séparant les longueurs élémen taires découpées dans le boudin de tabac com prennent une roue tournante disposée au- dessus dudit transporteur sans fin et compor tant des poussoirs escamotables destinés à amener les embouts dans la position désirée sur le transporteur sans fin. Apparatus according to claim II and sub-claim 2, characterized in that the means for bringing the end pieces into the free spaces separating the elementary lengths cut from the rod of tobacco comprise a rotating wheel disposed above said endless conveyor and comprising retractable pushers intended to bring the end pieces into the desired position on the endless conveyor.
CH291495D 1949-09-23 1950-09-20 Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process. CH291495A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB291495X 1949-09-23
GB300350X 1950-03-30

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH291495A true CH291495A (en) 1953-06-30

Family

ID=26259782

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH291495D CH291495A (en) 1949-09-23 1950-09-20 Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH291495A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2539592A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR THE MANUFACTURE OF A TOBACCO BULB WHICH CONSISTS OF A CORE AND AN ANNULAR LAYER SURROUNDING THE SAME
FR2655947A1 (en) DEVICE FOR APPLYING BANDS TO SUBSTANTIALLY PARALLELEPIPEDIC PACKETS.
FR2617800A1 (en) BAND LOADING APPARATUS FOR A PACKING MACHINE
CH647935A5 (en) PROCESS FOR THE PRODUCTION OF A FILLING MATERIAL, MACHINE FOR IMPLEMENTING SAME, APPLICATION OF THE PROCESS AND PLANT FOR THE PRODUCTION OF A SEAL OF CIGARETTE FILTERS.
FR2583380A1 (en) DEVICE FOR FEEDING IN TAX STAMPS A CIGARETTE PACKING MACHINE
FR2577112A1 (en) MACHINE FOR MANUFACTURING CIGARETTES
CH666388A5 (en) METHOD FOR MANUFACTURING MULTI-ELEMENT CORDS FOR A SMOKING ARTICLE.
CH291495A (en) Process for the manufacture of tipped cigarettes and apparatus for carrying out this process.
FR2535299A1 (en) Printed sheet folding machine
CH516915A (en) Process and installation for the manufacture of composite filters for cigarettes
BE468456A (en)
US2646048A (en) Method of and apparatus for making mouthpiece cigarettes
US2622602A (en) Apparatus for making mouthpiece cigarettes
FR2586663A1 (en) DEVICE FOR FEEDING AND CUTTING A BAND OF LABELS
BE481722A (en)
CH290877A (en) Method of manufacturing cigarettes with tips and apparatus for its implementation.
FR2483751A1 (en) DEVICE FOR APPLYING CIGARETTE FILTERS
BE498239A (en)
US2748776A (en) Method of and apparatus for making mouthpiece cigarettes of oval crosssection
BE504074A (en)
BE503588A (en)
FR2480232A1 (en) MACHINE FOR PACKING COINS
CH177256A (en) Method and machine for making tipped cigarettes.
US2708440A (en) Manufacture of mouthpiece cigarettes
US2014680A (en) Manufacture of cigarettes