BE533541A - - Google Patents

Info

Publication number
BE533541A
BE533541A BE533541DA BE533541A BE 533541 A BE533541 A BE 533541A BE 533541D A BE533541D A BE 533541DA BE 533541 A BE533541 A BE 533541A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tube
pouring
container
terized
charac
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE533541A publication Critical patent/BE533541A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D47/00Closures with filling and discharging, or with discharging, devices
    • B65D47/04Closures with discharging devices other than pumps
    • B65D47/32Closures with discharging devices other than pumps with means for venting

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Il est toujours difficile de vider ou de transvaser le contenu d'un bidon car le débit de sortie du liquide est toujours irrégulier par suite des difficultés pour l'air, de rentrer dans le bidon par le même ori- fice qui est utilisé pour la sortie du liquide. 



   Notamment; le transvasement d'un liquide d'un bidon dans un au- tre ne peut s'effectuer qu'au moyen d'un entonnoir et donne lieu souvent à des pertes de liquide. 



   La présente invention a pour but de remédier à cet inconvénient. 



   Elle concerne un dispositif verseur pour récipient fermé par un bouchon vissé sur une tubulure, tel que bidon, caractérisé par ce qu'il com- porte un tube verseur fixé de façon amovible dans la tubulure du récipient ce tube verseur contenant un tube pour l'introduction de l'air dans le ré- cipient au cours du versage, ce qui permet d'obtenir une sortie régulière et non tumultueuse du liquide, évitant toute perte de liquide au cours des   transvasements;:,   
Suivant une caractéristique de l'invention, le tube d'air com- porte des moyens d'obturation commandés de l'extérieur du récipient, ce qui permet d'interrompre l'entrée d'air dans ce récipient. 



   Suivant une autre caractéristique de   l'invention,   le tube d'air débouche par son extrémité supérieure à travers le tube verseur et par son autre extrémité à l'intérieur du récipient à la partie supérieure de ce der- nier. 



   Suivant un autre mode de réalisation un organe d'obturation per- met de commander à la fois la- sortie du liquide par le tube verseur et l'ad- mission d'air dans le récipient, cette disposition étant de fabrication très simple et évitant toute rencontre entre le liquide et l'air tout en assurant le rétablissement précis de la pression de l'air dans le réservoir au fur et   à   mesure de la sortie du liquide. , 
Suivant une autre caractéristique l'organe obturateur est cons- titué par le bec verseur monté tournant dans une bague portée à l'extrémi- té du tube support qui s'adapte sur la tubulure du récipient. 



   Suivant un autre mode de réalisation le bec verseur comporte un orifice par lequel s'effectue l'écoulement du liquide et une rainure per- mettant l'admission d'air dans le   récipiento   
Suivant une autre caractéristique la rainure réalisée sur la pé- riphérie extérieure du bec vers our est amenée en face de l'orifice supétieur du tube d'air lequel est soudé sur le tube support raccordé à la tubulure du récipient et adapté à ce récipient. 



   L'invention s'étend également aux caractéristiques ci-après dé- crites et à leurs diverses'combinaisons possibles. 



   Des dispositifs verseurs conformes à l'invention sont repré- sentés à titre d'exemple sur les dessins ci-joints, dans lesquels; - la figure 1 est une vue en coupe verticale du dispositif. 



   - la figure 2 est une vue en coupe horizontale de ce dispositif suivant la ligne II-II de la figure 1. 



   - la figure 3 est une vue en coupe du montage du dispositif sur un récipient à tubulure intérieure.. 



   - la figure 4 est une vue en élévation coupe verticale d'un au- tre dispositif. 



   - la figure 5 est une vue en élévation.      



   - la figure 6 est une vue en perspective du tube verseur propre- ment dit. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le'dispositif verseur, conforme à l'invention, représenté sur les figures 1 et 2 est destiné à être placé sur un bidon courant, d'huile ou d'essence,1 présentant une tubulure 2 filetée extérieurement pour permet- tre son obturation par un bouchon -vissé. 



   Le dispositif verseur comporte un tube verseur 3 incurvé et de diamètre décroissant jusqu'à son= extrémité ou bec 4. La partie de grand diamètre du tube verseur 3 est rectiligne et comporte, à une certaine dis- tance de son extrémité, une collerette extérieure 5. Le diamètre   extérie-ur     de la partie terminale rectiligne 31 du tube verseur est un peuinférieur au diamètre intérieur de la tubulure 2 de sorte que cette partie terminale rectiligne 3 du tube verseur peut s'engager dans cette tubulure 2 jusqu'à ce que la collerette 5 repose sur la tranche supérieure de cette tubulure.   



   Une rondelle élastique 7 formant joint étanche est interposée entre cette collerette 5 et la tranche supérieure de la tubulure 2. 



   Cet engagement est assuré par un écrou à chapeau 6 vissé sur le   filetage extérieur,de la tubulure 2 et dont le rebord interne 61 prend appui sur la collerette extérieure 5.   



   Dans le tube verseur 3 est,logé un tube d'air incurvé 8 dont l'ex- trémité supérieure débouche, à travers le tube verseur 3; par une ouvertu- re 9 Le bord du tube d'air 8 est par:exemple brasé ou soudé en 10 sur le tube verseur 3. 



   Le tube d'air 8 est incurvé de manière à ce que son extrémité débouché dans le récipient   1,   au voisinage de la paroi supérieure   1, de   ce récipient, et le plus loin possible de la tubulure 2. Cette extrémité du tube d'air 8 présente un bord chanfreiné intérieurement, de manière à for- mer un siège 11 pour une sphère métallique ou de caoutchouc 12. 



   Autour du tube verseur 3 et à hauteur de l'orifice 9 du tube    d'air 8 est fixé un collier 13 prolongé par deux pattes parallèles 131 , 132 traversées par un boulon 14 formant axe d'articulation pour une manivelle 15 logée entre ces pactes parallèles. Cette manivelle présente par exem-   ple une portée latérale cylindrique 151. 



   Un câble 16 est attaché par une de ses extrémités à la boule ob- turatrice   12,   il passe dans le tube d'air 8, sort de ce tube par l'orifi-   ce 9, passe sur la portée latérale cylindrique 15 de la manivelle 15 et vient se fixer, par-son autre extrémité, à cette manivelle 15.   



   Le dispositif verseur ci-dessus décrit est utilisé! de la façon suivante: 
Pour vider ou transvaser un bidon, on dévisse le bouchon fermant ce récipient, en tournant l'ensemble on engage le tube d'air 8 solidaire du tube   vers@ur   dans ce bidon par la tubulure 2 de ce dernier, puis on en- gage la partie rectiligne 3 du tube verseur dans la tubulure 2 jusqu'à ce que la collerette 5 repose sur la tranche de cette tubulure. On visse l'é- crou à chapeau 6 sur le filetage extérieur de cette tubulure de manière à déformer le joint élastique 7 et assurer l'étanchéité. 



   Pour verser le contenu du récipient, on fait tourner suivant la flèche Fl le levier 15, ce qui, par suite, de la rigidité du câble 16, éloigne la bille 12 de son siège 11, et permet à l'air extérieur de rentrer dans le récipient par l'ouverture 9 et le tube d'air 8. On peut alors, en inclinant le récipient 1, verser son   ontenu   par le tube 3 et le bec 4. 



   Le dispositif verseur permet ainsi d'obtenir un débit de sortie du liquide   régulier   et non tumultueux, qui évite toute perte de ce liquide en cas de transvasement d'un récipient dans un autre présentant une tubulu- re de faible largeur. 



   Dans le cas où le récipient 1 comporte une tubulure intérieure 20 filetée intérieurement pour le vissage d'un bouchon (figure 3), on visse      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans ce filetage un raccord constitué par un tube 21 à filetages intérieur et extérieur. Ce tube comporte extérieurement une collerette médiane 22 par laquelle il prend appui sur la paroi supérieure 11 du récipient 1. 



   On engage alors dans la partie extérieure du tube 21 le tube verseur 3, et on fixe ce tube au moyen d'un écrou à   châpeau   6, comme précé- demment. 



   Dans le dispositif illustré sur les figures 4, 5, 6, le tube verseur 3 est terminé à sa partie inférieure par une collerette 5 prenant appui sur le joint d'étanchéité   7   et maintenue sur la tubulure par un écrou à chapeau 6. 



    A l'extrémité du tube support 3 raccordé à la tubulure 2 est monté le tube ou - bec verseur proprement dit 32.   



   Ce dernier peut tourner dans une bague 23 portée à l'extrémité supérieure du tube support 31 et forme ainsi organe obturateur. 



    La rotation du bec verseur 32 est réalisée à partir d'un bouton de manoeuvre 24 porté à l'extrémité de ce bec.   



   La bague 23 est insérée entre deux épaulements 25 et 26 réalisés sur la périphérie extérieure de ce bec. 



    Le bec verseur 32 comporte un orifice 27 par lequel s'évacue le liquide à verser.   



   Il comporte également une rainure 28 susceptible d'être amenée en face de l'ouverture du tube d'air 8 qui est soudée sur le tube 31. 



   Le fonctionnement de ce dispositif se conçoit aisément. 



   En manoeuvrant le bouton 24, on amène l'orifice 27, de manière   à permettre l'écoulement du liquide par le bec verseur 32. En même temps on amène la rainure 28 en face du tube d'air 8.   



   On réalise ainsi un dispositif verseur comportant un seul et mê- me organe de commande assurant à la fois la sortie du liquide, l'ouverture de l'admission d'air et l'obturation du récipient. 



   Cette disposition assure une fabrication très simple et évite tonte rencontre entre le liquide et l'air, assure le rétablissement de la pression de l'air dans le réservoir¯.et la sortie du liquide, de sorte que ce dernier, dans le réservoir, est toujours maintenu dans la pression atmos- phérique. 



   Il est bien évident que l'invention ne se limite pas aux exemples de réalisation ci-dessus décrits et représentés à partir desquels on pourra prévoir de multiples variantes sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 



   REVENDICATIONS. 



   1 ) Dispositif verseur pour récipient fermé par un bouchon vissé sur une tubulure, tel que bidon, caractérisé par ce qu'il comporte un tube verseur (3) fixé de façon amovible dans la tubulure (2) du récipient (1),ce tube verseur (3) contenant un tube (8) pour l'introduction de l'air dans le récipient(l) au cours du versage, ce qui permet d'obtenir une sortie ré- gulière et non tumultueuse du liquide, évitant toute perte de liquide au cours des transvasements.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   It is always difficult to empty or transfer the contents of a canister because the liquid outlet flow is always irregular due to difficulties for the air, to enter the canister through the same opening which is used for the liquid outlet.



   Especially; the transfer of liquid from one container to another can only be carried out by means of a funnel and often results in liquid losses.



   The object of the present invention is to remedy this drawback.



   It relates to a pouring device for a container closed by a cap screwed onto a pipe, such as a can, characterized in that it comprises a pouring tube removably fixed in the tubing of the container, this pouring tube containing a tube for the container. introduction of air into the receptacle during pouring, which makes it possible to obtain a regular and non-tumultuous exit of the liquid, avoiding any loss of liquid during transfers;:,
According to one characteristic of the invention, the air tube comprises closure means controlled from outside the container, which makes it possible to interrupt the entry of air into this container.



   According to another characteristic of the invention, the air tube opens at its upper end through the pouring tube and at its other end inside the container at the upper part of the latter.



   According to another embodiment, a closure member makes it possible to control both the outlet of the liquid through the pouring tube and the admission of air into the receptacle, this arrangement being very simple to manufacture and avoiding any encounter between the liquid and the air while ensuring the precise reestablishment of the air pressure in the tank as the liquid exits. ,
According to another characteristic, the closure member is constituted by the pouring spout mounted to rotate in a ring carried at the end of the support tube which fits on the tubing of the container.



   According to another embodiment, the pouring spout comprises an orifice through which the flow of the liquid takes place and a groove allowing the admission of air into the receptacle.
According to another characteristic, the groove made on the outer periphery of the spout towards the our is brought opposite the upper orifice of the air tube which is welded to the support tube connected to the tubing of the container and adapted to this container.



   The invention also extends to the characteristics described below and to their various possible combinations.



   Pouring devices according to the invention are shown by way of example in the accompanying drawings, in which; - Figure 1 is a vertical sectional view of the device.



   - Figure 2 is a horizontal sectional view of this device along the line II-II of Figure 1.



   - Figure 3 is a sectional view of the assembly of the device on a container with internal tubing.



   FIG. 4 is a view in vertical sectional elevation of another device.



   - Figure 5 is an elevational view.



   - Figure 6 is a perspective view of the actual pouring tube.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The pouring device, according to the invention, represented in FIGS. 1 and 2 is intended to be placed on a current container, of oil or of gasoline, 1 having a pipe 2 threaded externally to allow it to be closed by a screw cap.



   The pouring device comprises a pouring tube 3, which is curved and of decreasing diameter as far as its end or spout 4. The large-diameter part of the pouring tube 3 is rectilinear and comprises, at a certain distance from its end, an outer flange. 5. The outside diameter of the rectilinear end part 31 of the pouring tube is a little smaller than the inside diameter of the tubing 2 so that this straight end part 3 of the pouring tube can engage in this tubing 2 until the collar 5 rests on the upper edge of this pipe.



   An elastic washer 7 forming a tight seal is interposed between this collar 5 and the upper edge of the pipe 2.



   This engagement is ensured by a cap nut 6 screwed onto the external thread of the pipe 2 and the internal rim 61 of which bears on the external flange 5.



   In the pouring tube 3 is housed a curved air tube 8, the upper end of which opens out through the pouring tube 3; through an opening 9 The edge of the air tube 8 is for example brazed or welded at 10 to the pouring tube 3.



   The air tube 8 is curved so that its end opens into the container 1, in the vicinity of the upper wall 1 of this container, and as far as possible from the pipe 2. This end of the air tube 8 has an internally chamfered edge, so as to form a seat 11 for a metal or rubber sphere 12.



   Around the pouring tube 3 and at the height of the orifice 9 of the air tube 8 is fixed a collar 13 extended by two parallel tabs 131, 132 traversed by a bolt 14 forming an articulation axis for a crank 15 housed between these pacts parallels. This crank has, for example, a cylindrical lateral bearing surface 151.



   A cable 16 is attached by one of its ends to the obturator ball 12, it passes into the air tube 8, leaves this tube through the orifice 9, passes over the cylindrical lateral bearing surface 15 of the crank. 15 and is fixed, by its other end, to this crank 15.



   The pouring device described above is used! as follows:
To empty or transfer a container, the cap closing this container is unscrewed, by turning the assembly, the air tube 8 integral with the tube is engaged in this container via the tubing 2 of the latter, then it is engaged. the rectilinear part 3 of the pouring tube in the pipe 2 until the collar 5 rests on the edge of this pipe. The cap nut 6 is screwed onto the external thread of this tubing so as to deform the elastic seal 7 and ensure the seal.



   To pour the contents of the container, the lever 15 is rotated along the arrow Fl, which, as a result, of the rigidity of the cable 16, moves the ball 12 away from its seat 11, and allows the outside air to enter. the container through the opening 9 and the air tube 8. It is then possible, by tilting the container 1, to pour its ontenuity through the tube 3 and the spout 4.



   The pouring device thus makes it possible to obtain a regular and non-tumultuous liquid outlet flow rate, which prevents any loss of this liquid in the event of transfer from one receptacle into another having a tubular of small width.



   In the case where the container 1 has an internal pipe 20 threaded internally for screwing a stopper (FIG. 3), it is screwed

 <Desc / Clms Page number 3>

 in this thread a connection consisting of a tube 21 with internal and external threads. This tube has on the outside a middle flange 22 by which it bears on the upper wall 11 of the container 1.



   The pouring tube 3 is then engaged in the outer part of the tube 21, and this tube is fixed by means of a cap nut 6, as before.



   In the device illustrated in Figures 4, 5, 6, the pouring tube 3 is terminated at its lower part by a collar 5 bearing on the seal 7 and held on the pipe by a cap nut 6.



    At the end of the support tube 3 connected to the tubing 2 is mounted the tube or - spout itself 32.



   The latter can rotate in a ring 23 carried at the upper end of the support tube 31 and thus forms the shutter member.



    The rotation of the pouring spout 32 is performed from an operating button 24 carried at the end of this spout.



   The ring 23 is inserted between two shoulders 25 and 26 made on the outer periphery of this spout.



    The pouring spout 32 has an orifice 27 through which the liquid to be poured is discharged.



   It also comprises a groove 28 capable of being brought in front of the opening of the air tube 8 which is welded to the tube 31.



   The operation of this device is easily understood.



   By operating the button 24, the orifice 27 is brought in, so as to allow the liquid to flow through the spout 32. At the same time, the groove 28 is brought in front of the air tube 8.



   A pouring device is thus produced comprising one and the same control member ensuring at the same time the outlet of the liquid, the opening of the air intake and the sealing of the container.



   This arrangement ensures a very simple manufacture and avoids any encounter between the liquid and the air, ensures the reestablishment of the air pressure in the tank and the outlet of the liquid, so that the latter, in the tank, is always maintained in atmospheric pressure.



   It is obvious that the invention is not limited to the embodiments described and shown above, from which it is possible to provide multiple variants without thereby departing from the scope of the invention.



   CLAIMS.



   1) Pouring device for a container closed by a cap screwed onto a tube, such as a can, characterized in that it comprises a pouring tube (3) removably fixed in the tube (2) of the container (1), this tube pourer (3) containing a tube (8) for the introduction of air into the container (l) during pouring, which allows a regular and non-tumultuous outlet of the liquid to be obtained, avoiding any loss of liquid during transfers.


    

Claims (1)

2 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 1, caractéri- sé par ce que le tube d'air (8) comporte des moyens d'obturation (12) com- mandés de l'extérieur du récipient, ce qui permet d'interrompre l'entrée d'air dans ce récipient. 2) Pouring device according to claim 1, charac- terized in that the air tube (8) comprises closure means (12) controlled from the outside of the container, which makes it possible to interrupt the air inlet in this container. 3 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 1 et 2, carac- térisé par ce que le tube d'air (8) débouche par son extrémité supérieure à travers le tube verseur (3) et, par son autre extrémité, à l'intérieur du <Desc/Clms Page number 4> récipient (l) à la partie supérieure de ce dernier. 3) Pouring device according to claims 1 and 2, charac- terized in that the air tube (8) opens at its upper end through the pouring tube (3) and, by its other end, inside the <Desc / Clms Page number 4> container (l) at the top of the latter. 4 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 1 à 3, carac- térisé par ce que le tube verseur (3) comporte une partie terminale (31) rectiligne, limitée par une collerette extérieure (5), le tube verdeur (3) s'engageant par cette partie terminale rectiligne (3 ) dans la tubulure (2) du récipient, et la collerette (5) reposant sur la tranche de cette tubu- lure (2), ce qui permet de maintenir le tube verseur.(3) dans cette tubu- lure (2). 4) Pouring device according to claims 1 to 3, charac- terized in that the pouring tube (3) comprises an end portion (31) rectilinear, limited by an outer collar (5), the greening tube (3) engaging by this rectilinear end part (3) in the tubing (2) of the container, and the collar (5) resting on the edge of this tubing (2), which allows the pouring tube to be held. (3) in this tubing (2). 5 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 1 à 4, carac- térisé par ce que un écrou à chapeau (6) est vissé sur la tubulure (2) du récipient et prend appui par un rebord intérieur (61) sur la collerette extérieur (5) du tube verseur (3), ce qui permet d'assurer une fixation so- lide de ce tube sur le récipient (1). 5) Pouring device according to claims 1 to 4, charac- terized in that a cap nut (6) is screwed onto the tubing (2) of the container and bears by an inner rim (61) on the outer flange (5) ) of the pouring tube (3), which makes it possible to ensure a solid fixing of this tube on the container (1). 6 ) Dispositif verseur conforme aux revendications de 1 à 5, ca- ractérisé par ce que une garniture élastique (7) est interposée entre la collerette extérieure (5) du tube verseur (3) et le rebord intérieur (6 ) de l'écrou à chapeau (6), ce qui permet d'assurer l'étanchéité de la fixa- tion du tube verseur. 6) Pouring device according to claims 1 to 5, charac- terized in that an elastic gasket (7) is interposed between the outer flange (5) of the pouring tube (3) and the inner rim (6) of the nut with cap (6), which ensures the tightness of the fixing of the pouring tube. 7 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 2, caracté- risé par ce que les moyens d'obturation sont constitués par une bille (12) susceptible de s'appliquer sur l'orifice intérieur du tube d'air (8), cet- te bille étant solidaire, par un câble (16) passant dans le tube d'air (8) d'un levier (15) de commande extérieure. 7) Pouring device according to claim 2, charac- terized in that the closure means consist of a ball (12) capable of being applied to the internal orifice of the air tube (8), this- the ball being integral, by a cable (16) passing through the air tube (8) of an external control lever (15). 8 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 7, caracté- risé par ce que le levier (15) est articulé sur- le bouchon (14) passant dans deux pattes (131) (132) solidaires d'un collier (13) serré sur le tube verseur (3). 8) Pouring device according to claim 7, charac- terized in that the lever (15) is articulated on the stopper (14) passing through two tabs (131) (132) integral with a collar (13) tightened on the pouring tube (3). 9 ) Dispositif verseur conforme à l'une ou plusieurs des re- vendications de 1 à 8, caractérisé par ce que le tube d'air (8) débouche à travers le tube verseur (3) par une ouverture (9) située entre les pat- tes (131) (132) ce qui permet la sortie du câble (16) fixé à la bille obturatrice (212). 9) Pouring device according to one or more of claims from 1 to 8, characterized in that the air tube (8) opens out through the pouring tube (3) via an opening (9) located between the tabs (131) (132) which allows the cable (16) attached to the shutter ball (212) to exit. 10 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 7 et 8, ca- ractérisé par ce que le levier (15) de commande présente latéralement une portée cylindrique (15 ) sur laquelle passe le câble (16) fixé d'une part à la bille (12), ce câble (16) étant fixé par son extrémité extérieure à un point du levier (15) éloigné de l'axe d'articulation de ce levier-.. 10) Pouring device according to claims 7 and 8, charac- terized in that the control lever (15) laterally has a cylindrical bearing surface (15) on which passes the cable (16) fixed on the one hand to the ball (12 ), this cable (16) being fixed by its outer end to a point of the lever (15) remote from the hinge axis of this lever. 11 ) L'application des dispositifs conformes à l'une ou plusieurs des revendications de 1 à 10 à un récipient (1) à tubulure intérieure (20) filetée intérieurement, un raccord constitué par un tube (21) fileté inté- rieurement et extérieurement, et présentant une collerette extérieure mé- diane (22) étant vissé dans cette tubulure intérieure' (20) jusqu'à ce que la collerette extérieure prenne appui sur la paroi (11) du récipient, le - dispositif verseur se fixant alors sur la partie extérieure du raccord (21). 11) The application of the devices according to one or more of claims 1 to 10 to a receptacle (1) with an internal tube (20) threaded internally, a connection consisting of a tube (21) threaded internally and externally , and having a median outer flange (22) being screwed into this inner pipe '(20) until the outer flange bears against the wall (11) of the container, the pouring device then fixing itself on the outer part of the connector (21). 12 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 1 caracté- risé par un organe d'obturation permettant de commandera la fois la sortie du liquide par le tube verseur et l'admission d'air dans le récipient, cet- te disposition étant de fabrication très simple et évitant toute rencontre entre le liquide et l'air tout en assurant le rétablissment précis de la pression de l'air dans le réservbir au fur et à mesure de la sortie du li- quide. 12) A pouring device according to claim 1 charac- terized by a closure member making it possible to control both the outlet of the liquid through the pouring tube and the admission of air into the container, this arrangement being of very high production. simple and avoiding any encounter between the liquid and the air while ensuring the precise reestablishment of the air pressure in the reservoir as the liquid is released. 13 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 12; caracté- risé par ce que l'organe obturateur est constitué par le bec verseur (32) monté tournant dans une bague (23) portée à l'extrémité du tube support (31) qui s'adapte sur la tubulure (2) du récipient (1). 13) Pouring device according to claim 12; characterized in that the closure member is formed by the pouring spout (32) rotatably mounted in a ring (23) carried at the end of the support tube (31) which fits on the tubing (2) of the container (1). 14 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 12 et 13, <Desc/Clms Page number 5> caractérisé par ce que le tube verseur proprement dit (3) est fixé en trans- lation, la bague (23) portée par le tube support (31) étant interposée entre des épaulements (25 et 26) réalisés sur la périphérie extérieure du bec verseur (32)0 15 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 12 à 14, ca- ractérisé par ce que le bec verseur (32) comporte un orifice (27) par lequel s'effectue l'écoulement du liquide et une rainure (28) permettant l'ad- mission d'air dans le récipient. 14) Pouring device according to claims 12 and 13, <Desc / Clms Page number 5> characterized in that the actual pouring tube (3) is fixed in translation, the ring (23) carried by the support tube (31) being interposed between shoulders (25 and 26) made on the outer periphery of the pouring spout (32) 0 15) Pouring device according to claims 12 to 14, charac- terized in that the pouring spout (32) has an orifice (27) through which the liquid flows and a groove (28) allowing the ad- air mission in the container. 16 ) Dispositif verseur conforme à la revendication 15, caracté- risé par ce que la rainure (28) réalisée sur la périphérie extérieure du bec verseur (32) est amenée en face de l'orifice supérieur du tube d'air (8) lequel est soudé sur le tube support (31) raccordé à la tubulure du récipient et adapté à ce récipient. 16) Pouring device according to claim 15, charac- terized in that the groove (28) made on the outer periphery of the pouring spout (32) is brought in front of the upper orifice of the air tube (8) which is welded to the support tube (31) connected to the tubing of the container and adapted to this container. 17 ) Dispositif verseur conforme aux revendications 12 à 16, ca- ractérisé par ce que le bec verseur (32) est manieuvré en rotation à partir d'un bouton (24) monté à l'extrémité de ce dernier. 17) A pouring device according to claims 12 to 16, charac- terized in that the pouring spout (32) is rotatably operated from a button (24) mounted at the end of the latter. En annexe 4 dessins. In appendix 4 drawings.
BE533541D BE533541A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE533541A true BE533541A (en)

Family

ID=165214

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE533541D BE533541A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE533541A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2727735A1 (en) DEVICE FOR BLEEDING OR DRAINING A CONDUIT
BE533541A (en)
CH319894A (en) Pouring device, especially for canisters
FR2578908A3 (en) Apparatus for draining motor vehicle engines and the like
FR2628369A1 (en) DEVICE FOR FREEZING AND SAFETY AGAINST EXCESSIVE FILLING FOR TANKS
EP0359605A1 (en) Device for affixing a valve on a pressurized container, and container provided with such a device
EP0621153B1 (en) Filler pipe for fuel tank, especially for motor vehicle
FR2663970A1 (en) Float device for controlling the filling of a flushing cistern
FR2658164A1 (en) Can emptying device
CH276994A (en) Automatic shut-off device for a container having a neck.
BE498881A (en)
CH644676A5 (en) VALVE-VALVE.
FR2542112A1 (en) Valve for sampling liquids from a receptacle allowing continuous adjustment of the sampling level
BE410953A (en)
FR2773365A1 (en) Crankcase drain plug for motor vehicle internal combustion engine
BE632769A (en)
BE382901A (en)
BE547250A (en)
FR2804738A1 (en) Safety device for pressure tank comprises outward opening hatch on tank opening collar and clamping bolts pivoted on collar
BE545142A (en)
FR2582287A1 (en) Stopper for a bottle, particularly a wine or champagne bottle.
CH406073A (en) Device for filling a fuel tank
FR2583311A3 (en) Dispenser device for sulphur dioxide bombs, intended more particularly, but not exclusively, for the wine-making industry
BE382170A (en)
BE521752A (en)