BE518635A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518635A
BE518635A BE518635DA BE518635A BE 518635 A BE518635 A BE 518635A BE 518635D A BE518635D A BE 518635DA BE 518635 A BE518635 A BE 518635A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
thread
needles
stripes
knitted
rows
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518635A publication Critical patent/BE518635A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B1/00Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes
    • D04B1/22Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration
    • D04B1/24Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration wearing apparel
    • D04B1/26Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes specially adapted for knitting goods of particular configuration wearing apparel stockings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Of Fabric (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  TISSU TRICOTE ET PROCEDE DE TRICOTAGE. 



   La présente invention est relative aux bas ou chaussettes du type dit à dessin de couleur unie (les bas et les chaussettes étant désignés ici par le terme de   "bas").   Elle se rapporte à un procédé pour l'ornementation de tels bas. Cette méthode d'ornementation a été en outre étudiée en vue de son application générale, de sorte que la description qui suit s'applique au tricot à dessin de couleur unie et au problème général de l'ornementation d'un tel tricot. 



   Dans les Figs. des dessins annexés : 
La Fig. 1 est une vue d'élévation d'un bas à dessin de couleur unie dans lequel le tricot de couleur unie est rehaussé de rayures horizontales (transversales) et verticales (longitudinales), établies conformément à l'invention. 



     La-Fig. 2   est une vue d'élévation montrant l'avant du bas représenté dans la Fig. 1. 



   La Fig. 3 est une vue d'élévation montrant l'arrière du bas représenté dans la Fig. 1. 



   La Fig.   4   est une représentation conventionnelle d'un fragment de tissu à la ligne de suture, montrant en détail un mode de réalisation de   l'ornementation,   les mailles du tissu étant dessinées à une échelle fortement agrandie. 



   La Fig. 5 est une représentation conventionnelle analogue, montrant une autre partie du tissu, partie qui ne comprend pas la ligne de suture, cette figure montrant à la fois les lignes de dessin horizontales et verticales. 



   Les Figs. 6 à 11 représentent les positions successives des aiguilles, des guide-fils et des fils fournis pendant la durée d'une course de tricotage à l'encontre des aiguilles d'une montre. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Les Figs. 12 à 17 représentent des vues similaires, se rapportant au tricotage au cours du cycle de rotation suivant les aiguilles d' une montre, qui suit. 



   Une méthode et un métier pour la production de bas à dessin de couleur unie sur des métiers à tricoter circulaires, à aiguilles indépendantes, a été décrite en détail dens la demande de brevet américain connexe Sériai n  1712 134,déposée le 26 octobre   1937   et pour laquelle un brevet a été accordé sous le n  2.217.022. La présente invention constitue la continuation de la. demande connexe ci-dessus en ce qui concerne la matière commune aux deux  demandes .   



   Conformément à la méthode de tricotage à dessin de couleur unie, sous sa forme la plus simple., certains champs doivent être tricotés en fil d'une couleur, tandis que des champs voisins sont appelés à être tricotés en un fil .d'une autre   couleur,   ces fils étant entrelacés en une espèce de suture à la ligne de jonction entre les champs du dessin. En appliquant une méthode de tricotage qui utilise une série de fils de couleur différentesou de caractéristiques opposées dans un seul et même champ, on peut effectuer le tricotage de rayures dans un champ qui serait autrement d'une seule couleur unie. En combinant ce rapport avec des effets de mailles guillochées ou de mailles tirées, on peut réaliser des effets de rayures verticales ou de rayures orientées suivant une direction diagonale ou   aitre.   



   Conformément à la méthode employée dans la demande antérieure N  171.134 on tricotait des sutures entre champs adjacents de différentes couleurs ou caractéristiques, ainsi qu'une suture sur le coté de derrière du tricot ou du moins en un point de la longueur de celui-ci. La suture mentionnée en dernier lieu était de préférence tricotée sur le coté de derrière et passait en travers de certains motifs, de sorte que même dans le cas où un motif aurait été établi entièrement d'une même couleur, il devait être tricoté avec des fils séparés. En outre, cette suture orientée dans le sens vertical donnait au tissu un aspect comme s'il existait une couture à cet endroit.

   Dans la méthode selon la présente invention, la course du cylindre exécutant sa rotation en va-et-vient a été augmentée dans une mesure considérable, ce qui a pour effet de supprimer la suture distincte sur la face de derrière du tissu,d'où simplification du produit tricoté et une amélioration de l'aspect de celui-ci. En augmentant la course du   va-et-vient   jusqu'à environ un et trois-quart de tour et en fournissant les différents fils en avance par rapport aux bords des différents champs du dessin, on peut tricoter un objet qui représente un tricot circulaire dont les différentes parties ne sont reliées par d'autres sutures que celles qui existent entre les différents champs du dessin.

   En d'autres termes, les seules sutures qui se présentent dans le produit fini, tel que décrit ici,sont celles qui relient par entrelacement des champs contigus de couleur unie. 



   On considérera maintenant en particulier les Figs. 1, 2 et 3:L'aspect général du bas est montré dans les Figs. 2 et 3, d'où il ressort que l'aspect de la face de devant et de la face de derrière sont pratiquement identiques. Dans ces Figs. 1, 2 et 3 on a représenté un bas courant comportant un bord à côte 1, une bande de bord 2,un long et un dessus de pied, ces deux dernières parties portant un dessin de couleur unie en blanc en 3 et une ou plusieurs couleurs opposées en 4. Ces champs sont réunis par entrelacement de boucles limitrophes,de façon à former des sutures tricotées., comme il, sera décrit dans la suite. Ces sutures peuvent différer en certains points de jonction, suivant la méthode de construction employée, mais le système général prévaut dans l'ensemble.

   Les champs en question sont représentés ici sous la forme de losanges, mais il est bien entendu que, compte tenu des possibilités du métier, de la latitude permise par le dessin et du désir du fabricant, on peut réaliser des motifs de diverses formes, ainsi que des motifs de différentes dimensions ou superficies. Les champs de couleur   unie ,   doivent être tricotés, conformément à la présente invention, en au moins deux fils de couleurs opposées. Par exemple, on supposera que les lignes unies ou pleines représen- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 -tent un fil noir, tandis que les lignes interrompues représentent un fil rouge.

   Il va de soi que différentes autres couleurs peuvent être employées et que, d'autre part, les champs 3 peuvent être en deux ou plusieurs cou- leurs, ces dernières couleurs étant de'préférence différentes de celles employées dans les champs 4. On remarquera que chacun des champs 4 repré- sente une espèce de losange contenu dans un losange, cet effet étant du à la circonstance que les lignes verticales sont entourées de lignes ho- rizontales. On peut faire appel à différentes configurations , toutes les possibilités étant beaucoup trop nombreuses pour que l'on essaie de décrire plus d'une ou de deux réalisations particulières de l'invention, réalisa- tions qui fournissent les enseignements nécessaires quant aux principes et traits essentiels de l'invention. 



   Le bas selon l'invention emporte les éléments habituels, dimi- nués et augmentés suivant le cas, à savoir : le talon 5, la semelle 6, la- quelle peut être renforcée au besoin, et la bande de pointe 7. La pointe diminuée et augmentée 8 est tricotée de la façon habituelle. Ces éléments du bas peuvent présenter d'autres variantes. Ainsi, par exemple, le bord
1 peut être tricoté sur cette machine en tant que tissu uni et l'on peut y insérer un fil élastique suivant une quelconque des méthodes bien connues, de façon à simuler l'aspect d'un bord à côte et d'agir comme jarretière. 



   Le dessin peut s'étendre sur la totalité du pied sauf le talon, la bande de pointe et la pointe, après quoi le champ désigné par 6 recevra le même dessin que le long. Eventuellement, la bande de pointe peut présenter une variante ou être supprimée. La pointe est achevée par les opérations ha- bituelles du système ou de la   mailleuse,   l'ouverture de cette pointe étant obturée par remaillage, de   la ,façon   courante. 



   La Fig. 4 représente un fragment de tissu dans lequel un champ tricoté avec du fil rouge et noir rejoint un autre champ tricoté avec du fil blanc. La suture entre les deux champs est représentée d'une manière détaillée et sera décrite d'une façon plus précise encore dans le para- graphe suivant. En vertu du rapport d'aiguilles appliqué(, un fil-noir est fourni pendant deux rangées, ensuite un fil rouge pendant deux rangées, puis un fil noir pendant deux rangées, et ainsi de suite.

   Il va de soi que la machine exécute continuellement une rotation en va-et-vient pendant toute la durée du tricotage de ces champs de couleur   unie   et que le fil noir ou le fil rouge.; après avoir été introduit, est d'abord tricoté dans une direction et ensuite dans la direction opposée, après quoi il est retiré, alors que le fil de l'autre couleur est introduit. Selon un mode de réalisation de l'invention, chaque fil peut être fourni   à   toutes les aiguilles qui maillent dans la partie dessinée de chaque bas; toutefois, selon un mode d'exécution plus avantageux, chaque deuxième aiguille prendra le fil dans son crochet pendant la rotation dans un sens, tandis que, pendant la rotation dans le sens opposé, les aiguilles intermédiaires prendront le fil dans leurs crochets et effectueront le maillage.

   Il en résulte une espèce de rayure é ligne unique d'un aspect attrayant. Le chevauchement a pour résultat des lignes d'un aspect hachuré, qui est très bien venu dans un bas de cette espèce. De plus, le tissu sera moins volumineux que ce ne serait le cas si chaque rangée était tricotée sur toutes les   aiguillés.   Bien qu'il n'est pas absolument nécessaire d'appliquer le même rapport dans les champs de couleur unie, qui sont tricotés avec le fil blanc, ou du moins avec une seule couleur ou des couleurs opposées é celles du champ 4, Fig. 



  1, il est' préférable d'utiliser le même plan, afin d'éviter la déformation du tissu et les inégalités dues au fait que les champs 3 sont d'un poids plus élevé que les champs   4.   



   Dans la Fig.   +-,   le tissu est tricoté de bas en haut, et la suture y est représentée telle qu'elle apparaîtrait si elle passait partiellement en travers de l'un des motifs. En d'autres termes, le point de départ ne se situe pas dans le coin d'un losange ou d'un autre motif. La première rangée A, située en bas, est cueillie pendant une course suivant les aiguilles d'une montre et se termine dans les boucles 9 et 10 de fil blanc, la boucle 10 étant entrelacée dans la boucle 11 du fil rouge, lequel a été introduit en ce point précisa En d'autres termes, l'aiguille qui a tricoté 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 en premier lieu le fil rouge sera la dernière à tricoter le fil blanc. 



  Il va de soi que le fil blanc et le fil rouge tricotent sensiblement en même temps, mais que l'un tricote sur un   coté   ou système de la machine, tandis que l'autre tricote sur le côté ou système opposé. A la fin de cette course suivant les aiguilles d'une montre, le cylindre exécute la course de retour et la rangée B est tricotée à l'encontre des aiguilles d'une montre, les aiguilles intermédiaires étant soulevées pendant cette course, tandis que dans la course suivant les aiguilles d'une montre, les aiguilles dites alternées sont soulevées afin de pouvoir prendre le fil dans leurs crochets et tricoter.

   Une boucle finale 12 de fil rouge est accrochée dans une boucle 13 de fil blanc, laquelle est à son tour accrochée dans la boucle   10   de ce même fila Après que la boucle 10 a été tricotée pendant la course suivant les aiguilles d'une montre, cette même aiguille a tricoté à nouveau le fil blanc pendant la course   à   l'encontre des aiguilles d'une montre, de sorte que l'on obtient la boucle rouge 11, ensuite la boucle blanche   10,   accrochée à la boucle rouge 11, ensuite une autre boucle blanche 13, puis a boucle 12 de fil rouge, après quoi ce fil rouge est coulé en 12', jusqu'à ce qu'il soit appelé à être introduit à nouveau au cours d'une course suivante selon les aiguilles d'une montre, mais cela après la course pendant laquelle le fil noir ou un fil d'une autre couleur a été utilisé. 



   Le fil blanc est tricoté d'une fagon continue pendant cette course à l'encontre des aiguilles d'une montre et l'on conçoit qu'une autre suture sera établie sur le coté opposé de chacun de ces champs du dessin. Il n'est pas nécessaire de représenter les sutures sur l'autre coté de ces champs, étant donné que celles-ci seront identiques, bien qu'opposées, à la suture qui a été représentée. En d'autres termes, le fil blanc sera tricoté exactement de la même manière dont le fil rouge et le fil noir ont été tricotés dans la Fig. 4, si l'on considère le coté opposé du champ blanc de cette Fig. De même, sur le côté-opposé du champ rouge et blanc de la Fig. 4, le fil rouge et le fil noir seront uniquement tricotés jusqu'à la suture et de retour, ces fils étant maillés dans chaque direction de tricotage à l'aide des aiguilles qui tricotent la suture.

   Ces aiguilles sont généralement au nombre de deux ou trois, de sorte qu'il est essentiel que plusieurs aiguilles voisines tricotent dans la suture, contrairement à la disposition selon laquelle des aiguilles alternatives assurent le tricotage de tout le restant du champ de couleur unie. 



   Lors de la course de retour suivante dans le sens des   aiguil-   les d'une montre, la rangée G est tricotée en fil blanc, pour aboutir   à   une boucle la qui est accrochée dans la boucle initiale 15 d'un fil blanc qui avait été coulé en 16 pendant que le fil rouge tricotait dans les rangées A et B. Le fil noir tricote ensuite pendant la course de retour D et termine dans la boucle 17, accrochée dans la boucle blanche 18, laquelle était la deuxième boucle blanche tricotée sur cette même aiguille lorsque le fil blanc était maillé à l'encontre des aiguilles d'une montre. Lors des courses suivantes à rencontre des aiguilles d'une montre, le fil rouge sera introduit, tandis que le fil noir sera coulé après avoir été retiré. 



  Le cycle des opérations sera pratiquement   le-même   que celui décrit à propos des rangées A et B; toutefois, comme le motif s'élargit dans un champ et qu'il se rétrécit dans le champ voisin, les aiguilles qui opèrent la suture seront différentes dans chaque paire de rangées consécutives. La représentation faite dans les dessins servira à indiquer d'une manière générale la fagon dont le tissu a été tricoté, la façon particulière dont la suture a été formée et une manière particulier de produira des rayures horizontales étroites avec des fils de couleurs ou de caractéristiques opposées   à   l'intérieur d'un seul champ de couleur unie. 



   La Fig. 5 représente un fragment de tissu dans   lequel   les bords ont été ornementés d'une manière analogue   à   celle représentée dans la partie de gauche de la Figp   4,   tandis que la partie centrale de ce tissu a été modifiée de fagon à présenter des rayures verticales au lieu de rayures horizontales. En effet, la Fig. 5 représente une partie de la zone centrale 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de l'un des champs+ de la Fig. 1, tandis que la Fig. 4 représente une autre partie d'un de ces champs, à savoir, la partie voisine de la suture. 



   Lorsqu'il s'agit de changer le dessin, pour'passer d'un dessin à lignes horizontales à un dessin à lignes verticales ou à lignes perpendiculaires à celles mentionnées en premier lieu, les aiguilles doivent être commandées de façon à tricoter un fil de couleur seulement dans des raies alternées et l'autre fil de couleur seulement dans les raies intermédiaires. Chaque fois que l'on emploie ici les expressions "horizontal" et "vertical" celles- ci se rapportent à l'exemple représenté dans les dessins annexés et il va de soi que la Fig. 4 montre des rayures uniquement dans le sens des ran- gées ou de la largeur, tandis que la Fig. 5 représente des -rayures   à   la fois dans le sens de la largeur et dans le sens des raies ou de la longueur. 



   De   même,   les exemples représentés ici à titre de simple illustration im- pliquent l'emploi d'aiguilles alternées et intermédiaires, bien que l'on puisse faire appel à d'autres rapports, tels que 2 et 1 ou 2 et 2, ou d'autres encore,   cas   rapports étant parfaitement conformes au principe de base et à la portée de la présente invention. 



   Il ressort clairement d'un examen de la Fig. 5 que l'on peut passer des rayures horizontales aux rayures verticales en retenant certai- nes des boucles, de fagon à produire des mailles pouvant être désignées sous le terme de mailles allongées eu étirées, tout en tricotant dans ces raies d'autres mailles, celles-ci de longueur ordinaire. Ces mailles étirées sont disposées dans des rangées de telle façon que certaines raies seront tricotées uniquement en fil blanc, tandis que certaines autres raies devront être tricotées en fil rouge; soit, d'une fagon générale, les fils seront de couleurs et de caractéristiques opposées. 



   Jusqu'à la rangée désignée par E dans la Fig. 5, le tricotage s'effectue conformément à celui décrit   à   propos de la Fig.   4,   dans lequel on obtient des lignes horizontales de couleurs opposées. A partir de la rangée E, laquelle est tricotée avec le fil noir, les aiguilles alternées cueillent du fil, tandis que les aiguilles intermédiaires retiennent uniquement des boucles de fil rouge qu'elles ont cueillies lors d'une course précédente. 



   Les aiguilles qui tricotent dans ,les raies 19 et 20¯sont appe= lées à maintenir leurs mailles en l'espace de trois rangées et non pas en l'espace d'une seule rangée, comme dans les exemples précédents. Pendant la rangée suivante,   c'est-à-dire,   la rangée F, les aiguilles intermédiaires cueillent le fil noir et tirent celui-ci à travers les boucles de fil rouge, qui,avaient été cueillies deux rangées plus tot. Après ces deux rangées tricotées avec du fil noir, le fil rouge est introduit et le fil noir retiré. Pendant le tricotage de la rangée G, le fil rouge est tricoté sur des aiguilles alternées, mais est coulé par les aiguilles alternées qui tricotent dans les raies 19 et 20.

   Lors de la rangée H, le fil rouge est fourni, pendant la course dans le sens opposé, aux aiguilles intermédiaires et, comme on le notera ci-après, les :aiguilles intermédiaires qui tricotent dans les raies 21,22 et 23 sontappelées   à   retenir leurs mailles, comme décrit à propos des aiguilles qui-tricotent dans les raies 19 et 20 avec le fil noir. 



   Le fil noir sera ensuite introduit pendant deux rangées consécutives et, en ce qui concerne les raies 19 et 20 accrochera les boucles 26 et 27 dans les boucles 24 et 25 fortement allongées qui ont été coulées sur une distance de trois rangées. Ces mailles 24 et 25 s'étirent ou s'étendent sur trois mailles coulées, à savoir, une de fil blanc et deux de fil rouge. Lors de la course de retour avec le fil noir, ce dernier sera coulé par les aiguilles qui maillent dans les raies 21,22 et 23, mais sera immédiatement accroché dans les boucles 26 et 27, tirées respectivement à travers les boucles 24 et 25. A la suite de ces opérations le champ du dessin s'est élargi et le nombre de boucles allongées dans ces nouvelles rangées s'élève   à   quatre, ce qui représente une augmentation de deux boucles par chaque phase du cycle.

   Le tricotage continue d'après ce   rapport,'de   façon à produire le dessin particulier représenté ici; il est cependant 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 bien entendu que l'on peut appliquer d'autres rapports, suivant le dessin particulier et les effets particuliers que l'on désire réaliser. 



   Au cours des deux rangées suivantes tricotées avec le fil rouge, le travail continue d'après le même système, en conséquence de quoi le champ du dessin s'élargit de chaque   coté,   la disposition étant telle que les boucles courtes sont tirées à travers les boucles allongées qui avaient été maintenues sur les aiguilles intermédiaires, et ensuite d'autres boucles appelées à être maintenues pendant une série de rangées. Il est à noter que, au moment du départ, les boucles allongées 24 et 25 sont maintenues dans trois rangées, mais que les boucles de fil rouge sont nécessairement maintenues pendant deux rangées seulement. C'est la disposition opposée qui serait adoptée s'il s'agissait de modifier le dessin en faisant en sorte que les rayures rouges orientées dans le sens vertical précèdent celles orientées dans le sens horizontal.

   On remarquera que, sur les bords du dessin, des boucles noires s'étendent sur trois mailles coulées, c'est-àdire trois rangées, tandis que, au centre du champ, tant les boucles noires que les boucles rouges sont maintenues seulement sur la distance de deux rangées. Il résulte de cette circonstance que dans des raies telles que 19 et 20 seul le fil noir est tricoté, tandis que dans les raies telles que 21,22 et 23 le fil rouge est seul tricoté. La représentation conventionnelle du tissu est faite à une échelle fortement agrandie et comporte un étalement à un degré très marqhé, de sorte que les boucles coulées sont représentées entre les mailles et autour de celles-ci. Dans le'tissu final ces boucles n'apparaissent pas sur le côté de devant et l'aspect obtenu est celui d'un tissu dans lequel les raies voisines sont de couleurs unies opposées.

   Le dessin particulier représenté ici est simple   et IL est   tout à fait évident que l'on peut tricoter avec de nombreuses variantes, par   exem-   ple en remplaçant les lignes verticales et horizontales par des lignes diagonales; en réalité les effets obtenus peuvent être si nombreux que l'on ne pourrait pas en donner une description complète dans le présent exposé. 



   On se reportera maintenant aux Figs. 6 à   17,  et l'on décrira, en regard de celles-ci, certaines phases du procédé de tricotage selon l'invention, en vue d'indiquer, d'une façon assez résumée, les fils qui seront tricotés dans les différents champs du dessin, la manière dont les changements de fils sont opérés et   la fagon   dont les fils sont coulés lorsqu'ils ne sont pas maillés. 



   Les Figs. 6 à 11 représentent des phases consécutives pendant une course du métier à l'encontre des aiguilles d'une montre, tandis que les Figs= 12 à 17 représentent des phases pendant la course dans le sens des aiguilles d'une montre. Sur un coté de la machine, deux guide-fils 28 et 29 fournissent du fil blanc 30 et 31, respectivement. A l'autre coté de la machine, quatre guide-fils 32, 33,34 et 35 fournissent deux fils noirs et deux fils rouges. Le rapport d'aiguilles'est tel que des guidefils alternés fournissent des fils noirs, tandis que des guide-fils intermédiaires fournissent les fils rouges. Les guide-fils   32-et   34 fournissent respectivement des fils noirs 36 et 37 tandis que les guide-fils 33 et 35 fournissent respectivement des fils rouges 38 et 39. Dans la Fig. 



  6, le fil rouge 39 et le fil blanc 30 sont en position de fourniture mais ne sont plus fournis, étant donné qu'ils ont été pris dans les crochets des aiguilles terminales faisant partie de groupes d'aiguilles sélectées qui tricotaient ces fils. 



   Il est bien entendu que des cames de maillage appropriées ont été prévues de chaque côté du métier et que les aiguilles peuvent mailler dans l'un comme dans l'autre sens pendant leur mouvement de va-et-vient sous l'action de ces cames. Les aiguilles sont commandées à l'aide de talons ou d'une autre façon, de telle sorte que différents groupes d'aiguilles peuvent être sélectés à chaque système et, de plus, cette sélection s'opère pour les deux sens de rotation, le tout comme décrit dans la demande de brevet connexe mentionnée plus haut.

   Le mécanisme de sélection est commandé de telle façon qu'il ne devient opérant que lorsque les aiguilles s'approchent de la came latérale à laquelle elles doivent être maillées et, en outre, cette 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sélection peut être éliminée d'une façon automatique lorsque d'autres pha- ses de tricotage interviennent, par exemple celles relatives à la bande de bord, à la bande de pointe, au talon et à la pointe. Le métier comporte également un mécanisme de commande à dessins prévu pour changer la position des guide-fils, de façon que ceux-ci puissent fournir le fil seulement dans les rangées appropriées.

   La sélection des aiguilles est différente, en ce qui concerne le rapport d'aiguilles de ce qu'elle était dans la demande de brevet susmentionnée, en ce sens que seules des aiguilles alternées sont soulevées pour le maillage, sauf dans la suture, comme indiqué plus haut. 



   Le rapport d'aiguilles néccessaires pour chaque dessin représente simplement un problème que l'opérateur doit résoudre dans chaque cas particulier. La course s'étendant approximativement sur un tour et trots-quarts du cylindre à aiguilles, certaines aiguilles passeront plus d'une fois par la même serrure à cames. Un groupe d'aiguilles sélectionnées en vue de tricoter d' un côté du métier effectueront d'abord le maillage sur ce côté et, pendant le restant de la course demeureron à un niveau plus bas, en   paspant   au- dessous des cames latérales sur le côté opposé, et au-dessous des cames latérales du système mentionné en premier lieu, cela lors de leur deuxième passage.

   Il va de soi que différents groupes d'aiguilles maillent en même temps aux serrures à cames opposées et que différents groupes maillent à la même serrure à cames à différents moments au cours de la même course; toutefois, n'importe quel groupe d'aiguilles maillera une seule fois pen- dant une même course, sauf en ce qui' concerne les aiguilles qui partici- pent au maillage des sutures. 



   Dans la susdite Fig. 6, le fil noir 36 a été maillé sur le grou- pe d'aiguilles x, x', tandis que l'autre fil   noi,   37 a été maillé sur le groupe d'aiguilles y, y' . Les aiguilles x,x', y,y' , désignent généralement les aiguilles terminales d'un groupe, c'est-à-dire, les aiguilles à sutures. 



   On conçoit évidemment qu'à chaque course et à mesure que le dessin change, les groupes d'aiguilles qui maillent l'un ou l'autre des fils augmentent cu diminuent, suivant le cas, de sorte que les aiguilles extrêmes ou aiguil- les à sutures seront remplacées à mesure que le dessin progresse. Dans,la suite de la présente description, on ne cherchera pas de désigner des ai- guilles quelconques comme étant des aiguilles à sutures, mais l'on utilise- ra les lettres x,x', y,y', pour désigner les aiguilles situées aux extrémités des groupes qui maillent tel ou tel fil. Dans chacun des groupes ainsi désignés, des aiguilles alternées maillent un fil pendant les cour- ses suivant un sens de rotation, tandis que les aiguilles intermédiaires maillent pendant les courses qui s'effectuent dans le sens opposé.

   A certains moments,deux aiguilles situées   cote   à côte participent à la production d'une suture, alors que, dans d'autres moments, cette dernière sera produite par trois aiguilles voisines, Ceci résulte uniquement du plan général ou rapport d'aiguilles d'après lequel des aiguilles alternées et intermédiaires maillent dans tous les groupes auxquels les divers fils de couleurs différentes sont fournis. Les fils noirs ont été retirés et, il va de soi que les fils blancs 30 et 31 ont été maillés sur toutes les aiguilles restantes. Le guide-fil 35 a été abaissé en vue de fournir le fil rouge 39. 



   Dans la Fig. 7, le cylindre à aiguilles a déjà parcouru à peu près un tiers d'une révolution et le fil blanc 30 commence à être maillé d'un côté sur l'aiguille y, tandis que de l'autre coté, le fil 39 est en position d'alimentation; toutefois, aucune aiguille n'a été soulevée en vue de passer par la serrure   à   cames correspondante et d'opérer le mail- .lage. L'autre fil rouge 38 n'est pas fourni et est coulé. On n'a représenté que les fils tricotés pendant cette course, ces fils ayant été représentés commé étant coulés en travers de la couronne d'aiguilles dans les Figs. 7 et 11, cette représentation étant choisie uniquement aux fins de clarté et de facilité. 



   Les   Figs.'6   et 12 représentent le plus grand   echevêtrement   de fils tendus; la disposition étant telle que, entre ces positions, les fils tendus atteignent un point d'enchevêtrement minimum ou pratiquement-nul. 



  Dans la Fige 8 les divers organes ont effectués à peu près un nouveau 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 tiers d'un tour, le fil blanc 30 ayant été maillé avec l'aiguille y jusqu'à l'aiguille opposée x. Le guide-fil 28 est retiré, tandis que le guide-fil 29 est abaissé   jusqu'à   la position de fourniture. Le fil 31 est tendu par un tendeur approprié (non représenté) chacun de ces fils étant d'ailleurs tendus par un tel dispositif. Le fil rouge 39, fourni par le guide-fil 35 est introduit en vue d'être maillé sur les aiguilles y'. L'autre fil rouge 38 est coulé en travers de la couronne d'aiguilles. 



   Dans la Fig. 9, les divers organes se sont déplacés d'environ un quart de tour; le sysdit fil rouge 39 a été maillé sur les aiguilles allant de y'   à   y, pour être ensuite retiré. Le fil 30 a été maillé sur les aiguilles allant depuis y jusqu'à x et a été ensuite retiré par le guidefil 28 lors du relèvement de celui-ci. Le guide-fil 29 a été ensuite abaissé et a commencé   à   fournir son fil blanc 31 à l'aiguille x' et aux aiguilles alternées suivantes. 



   Dans la Fig. 10, le cylindre à aiguilles a continué sa rotation pendant environ un tiers de tour jusqu'au moment où le fil rouge   38,   fourni par le guidé-fil 33, a été pris dans le crochet de l'aiguille x et maillé jusqu'à l'aiguille x'. Le guide-fil ne se retire pas à ce moment, mais le fil cesse d'être fourni vu que les aiguilles x, x' et les aiguilles alternées intermédiaires sont les seules aiguilles affectées par les organes de sélection. L'autre fil rouge 39 est coulé en travers de la couronne d'aiguilles, tout comme lé fil blanc 30, tandis que le fil blanc opposé 31 a été fourni depuis l'aiguille x' jusqu'à l'aiguille y' . 



   Dans la Fig. 11, les organes continuent à tourner pendant le restant de la' course, mais les guide-fils demeurent en place, tandis que les fils sont simplement tendus depuis le point indiqué dans la Fig.   10   jusqu'à l'extrémité de la course représentée dans la Fig. 11. 



   On examinera ci-après les Figs. 12 à 17, lesquelles représentent des phases analogues, mais relatives à la course de retour du cylindre à aiguille . La Fig. 12 est analogue à la Fig. 11, sauf que l'on n'y voit tous les fils, ce qui permet d'apercevoir l'enchevêtrement des fils dans cette position extrême. Ces fils seront démêlés progressivement à mesure que le cylindre se rapprochera du milieu de sa course dans le sens des aiguilles d'une montre, après quoi les fils effectueront des déplacements en vue d'occuper la position de la Fig. 6. 



   Dans la Fig. 13, les divers organes se sont déplacés d'un quart de tour environ, tandis que les guide-fils 29 et 33 demeurent dans la position de fourniture du fil. Dans la Fig. 14, le guide-fil 38 a fourni du fil depuis le groupe d'aiguilles x' , jusqu'à x. Le fil blanc 31 est introduit en vue d'être fourni aux aiguilles y'. 



   Dans la Fig. 15, le fil blanc 31 a été fourni depuis l'aiguille y' jusqu'à l'aiguille   x',   tandis que le fil blanc opposé 30 a été tendu par le dispositif tendeur. Le fil rouge 38 a été retiré peu après avoir été maillé sur l'aiguille x et est désormais coulé. L'autre fil rouge 39 a été introduit et a commencé à être fourni à l'aiguille y et au groupe qui s'étend depuis ce point jusqu'au coté opposé, en y'. Dans la Fig. 16, le même fil 39 a été maillé sur les aiguilles qui viennent d'être mentionnées Le fil blanc 30 a commencé à être maillé à l'aiguille x et sera maillé sur chaque deuxième aiguille du groupe allant de x   à   y. Dans la Fig.   17,   la couronne d'aiguilles a terminé sa course et se trouve dans une position distante d'environ 180  de celle représentée dans la Fig. 16.

   Le fil 30 a terminé le maillage jusqu'au point y et est désormais coulé. Le fil 39, de même que l'autre fil rouge 38, sont également coulés, étant donné que, après que le maillage a été opéré sur les aiguilles y', Fig.   16,   il he s'opère aucun maillage sur le coté gauche des Figs. 16 et   17.   Il est à remarquer que la position des fils dans la Fig. 17 est la même que celle dans la Fig. 6, mais les fils noirs ou leurs boucles coulées n'ont pas été représentés. Les stades qui se déroulent progressivement dans ces Figs. de 6 à 17 ont été pris au cours d'une phase de tricotage où le fil blanc est maillé sur un espace relativement large, tandis que le fil rouge est 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 maillé sur un espace relativement étroit.

   On peut constater, en considérant les dessins schématiques annexés, que ce cas n'exige pas une course de lon- gueur extrême; toutefois, il existe d'autres cas extrêmes où.une telle   cour -   se est nécessaire. Il est bien entendu que le dessin s'étend depuis un peint d'introduction des fils rouge et/ou noir jusqu'à environ   180    de la cour- se du cylindre à aiguilles, la course de retour se faisant avec des fils blancs.

   Bien que le fonctionnement du métier, ainsi que le tissu ont été décrits ici en faisant état de certaines couleurs déterminées, il est bien entendu que l'on peut faire usage de couleurs ou de fils de n'importe quel- les caractéristiques différentes de celles indiquées et que les couleurs et le dessin particuliers, mentionnés ici, ne l'ont été qu'afin de fournir un exemple clair du tissu et de la méthode de tricotage. 



   Au cours des courses suivantes, effectuées à l'encontre des ai- guilles d'une montre et dans le sens de ces aiguilles, le fil blanc sera maillé de la manière qui vient   d'être   décrite à propos des Figs. 6 à 17, mais sur des nombres d'aiguilles différents. Il va de soi que les aiguilles désignées ci-dessus par l'expression d'"aiguilles alternées" seront comman- dées de façon   à   prendre du fil dans leurs crochets et à mailler pendant des courses effectuées dans un sens, tandis que,pendant la course opposée, ce seront les aiguilles dénommées ici "intermédiaires" qui seront commandées de façon à assumer la même fonction.

   Lors du maillage des rayures verticales (longitudinales) décrit ci-dessus, les organes de sélection sont uniquement disposés de façon à commander les aiguilles en vue de la formation des mailles étirées, de la manière décrite plus haut. Pendant ces courses subséquentes effectuées à l'encontre des aiguilles d'une montré et dans le sens de ces aiguilles, les fils noirs seront commandés de la manière dont les fils rouges l'ont été dans les Figs. 6 à 17, bien que ces fils seront maillés sur des nombres d'aiguilles différents, ce nombre étant supérieur ou inférieur suivant que le dessin est en voie d'élargissement ou de rétrécissement.

   Le fait d'allonger la course de façon que la jonction ou suture, qui devait être auparavant maillée sur la face   postérieure,de   l'objet, soit supprimée, est d'une grande utilité lors du tricotage de dessins comme ceux décrits ici. Dans les constructions antérieures, les éléments de dessin situés sur la face postérieure de l'objet et dans lesquels intervenait la suture, étaient formés en tricotant chacun des deux cotés de l'élément avec des fils distincts, de sorte que l'on devait nécessairement employer un nombre double de   guide-fils.   Ceci avait pour résultat un enche-   vêtrement   supplémentaire des fils, ce qui s'ajoutait aux difficultés propres du métier et, de plus, l'emploi de divers fils de chaque oté de l'élément de dessin affectait cet élément lui-même.

   Les rayures d'une moitié de l'élément risquaient de ne pas être alignées exactement avec les rayures de l'autre moitié, à savoir, dans le sens horizontal; en outre, ces rayures ne présentaient pas le même continuité que lors de la mise en oeuvre de la présente invention. Tout rayage vertical en ce point était nécessairement interrompu par la suture passant par le milieu de chaque champ. 



   De même les rayures diagonales formées sur la face postérieure du bas ne seraient pas semblables à celles formées sur la face antérieure. 



  Lorsqu'on applique la présente invention dans la pratique, il n'existe pas de différence sous ce rapport entre les champs du dessin de la face antérieure, de la face postérieure ou de n'importe quel autre point du bas. 



   Dans les exemples représentés pour illustrer la présente invention, on a montré des   -rayures   vertioales et des rayures horizontales, ainsi que leurs combinaisons. Des lignes diagonales peuvent être obtenues moyennant une disposition appropriée du dessin, ces lignes diagona,les étant de la même couleur que celles des champs du dessin ou étant établies dans certains cas de façon à ressortir plus fortement et   à     apparaître   comme des rayures de vanisage. On peut éventuellement former des combinaisons de lignes horizontales, verticales et   diagonales,   L'invention a été décrite d'une façon plus ou moins détaillée en faisant état de certains exemples préférés.

   Elle ne doit cependant pas être considérée comme limitée à ceuxci, étant donné que de nombreuses variantes peuvent venir d'elles-mêmes à 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 l'esprit des techniciens de la branche, tout en entrant dans le cadre de l'invention telle que conçue initialement. 



    REVENDICATIONS.   



   1. Procédé de tricotage en vue de produire des rayures verticales dans un tissu tricoté en va-et-vient, ce procédé comportant les stades qui consistent à tricoter une série de fils de couleurs différentes de façon que chaque fil soit maillé seulement dans une rangée   partielle.4-.   un de ces fils étant maillé dans des rangées espacées et dans des raies espacées et étant coulé dans les raies intermédiaires entre ces raies espacées et dans certaines des rangées partielles, l'autre de ces fils étant maillé dans des rangées espacées intermédiaires, ainsi que dans les raies dans lesquelles le premier de ces fils a été coulé dans les autres des dites rangées partielles. 



   2. Tissu comportant des champs de dessin de couleur unie, formés par tricotage en va-et-vient et réunis à des champs voisins par des sutures tricotées, certains de ces champs comprenant une série de fils dont un est maillé dans des rangées espacées et coulé dans les mailles intermédiaires à la suture sur un coté de la partie dessinée, ces fils présentant des caractéristiques différentes, en vue de former un dessin dans les limites du susdit champ. 



   3. Tissu comportant des champs de dessin de couleur unie formés par un tricotage en va-et-vient et réunis par des sutures tricotées, certains de ces champs étant formés par une série de fils dont un est tricoté dans des rangées espacées, tandis que l'autre est tricoté dans des rangées inter-   médiaires.,   un de ces fils étant maillé dans certaines parties de ce champ, et dans certaines raies de celui-ci, à l'exclusion de l'autre fil, tandis que cet autre fil est maillé dans d'autres raies, à l'exclusion du fil mentionné en premier lieu. 



   4. Tissu présentant des champs de dessin dont certains sont des champs de dessin de couleur unie, ce tissu étant tricoté avec une série de fils de différentes couleurs dont certains sont maillés dans les tissus pour former des rayures horizontales, chaque rayure étant constituée par une rangée formée en combinant deux rangées maillées séparément et dont chacune est tricotée en va-et-vient, à savoir, une rangée dans un sens et l'autre rangée dans le sens opposé, la disposition étant telle que, dans une rangée, seules sont formées des boucles dans des raies alternées d'un fil, tandis que, dans l'autre rangée, les boucles de ce fil ne se forment que dans des raies intermédiaires aux premières. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  KNITTING FABRIC AND KNITTING PROCESS.



   The present invention relates to stockings or socks of the type known as having a solid color pattern (stockings and socks being designated here by the term "stockings"). It relates to a process for the ornamentation of such stockings. This method of ornamentation has been further investigated with a view to its general application, so that the following description applies to the knit with a solid color pattern and the general problem of the ornamentation of such a knit.



   In Figs. of the accompanying drawings:
Fig. 1 is an elevation view of a solid color patterned stocking in which the solid color knit is enhanced with horizontal (transverse) and vertical (longitudinal) stripes made in accordance with the invention.



     The-Fig. 2 is an elevational view showing the front of the bottom shown in FIG. 1.



   Fig. 3 is an elevational view showing the rear of the stocking shown in FIG. 1.



   Fig. 4 is a conventional representation of a fragment of tissue at the suture line, showing in detail one embodiment of the ornamentation, the mesh of the tissue being drawn to a greatly enlarged scale.



   Fig. 5 is a similar conventional representation, showing another part of the fabric which does not include the suture line, this figure showing both the horizontal and vertical design lines.



   Figs. 6 to 11 show the successive positions of the needles, the yarn guides and the yarns supplied during the duration of a counterclockwise knitting stroke.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Figs. 12-17 show similar views relating to knitting during the clockwise rotation cycle which follows.



   A method and loom for the production of solid color patterned stockings on circular, independent needle knitting looms has been described in detail in related U.S. Patent Application Serial No. 1712,134, filed October 26, 1937, and for for which a patent was granted under No. 2,217,022. The present invention is a continuation of the. related request above with respect to the subject matter common to both requests.



   In accordance with the solid color pattern knitting method, in its simplest form, some fields are to be knitted in yarn of one color, while neighboring fields are called to be knitted in yarn of another. color, these threads being interlaced in a kind of suture at the junction line between the fields of the drawing. By applying a knitting method that uses a series of yarns of different colors or opposing characteristics in one and the same field, one can perform stripe knitting in a field that would otherwise be of a single solid color. By combining this report with the effects of guilloche meshes or pulled meshes, it is possible to achieve effects of vertical stripes or stripes oriented in a diagonal or aitre direction.



   In accordance with the method employed in the previous application No. 171,134, sutures were knitted between adjacent fields of different colors or characteristics, as well as a suture on the back side of the knitting or at least at a point along the length thereof. The last mentioned suture was preferably knitted on the back side and passed through some patterns, so that even in the event that a pattern was drawn entirely of one color, it had to be knitted with threads. separated. Additionally, this vertically oriented suture made the fabric look as if there was a seam there.

   In the method according to the present invention, the stroke of the cylinder performing its reciprocating rotation has been increased to a considerable extent, which has the effect of eliminating the distinct suture on the back side of the tissue, hence simplification of the knitted product and an improvement in the appearance thereof. By increasing the back-and-forth stroke to about one and three-quarter turns and providing the different yarns in advance of the edges of the different fields of the pattern, we can knit an object which represents a circular knitting of which the different parts are not connected by sutures other than those which exist between the different fields of the drawing.

   In other words, the only sutures that show up in the finished product, as described here, are those that interleave contiguous fields of solid color.



   We will now consider in particular Figs. 1, 2 and 3: The general appearance of the bottom is shown in Figs. 2 and 3, from which it emerges that the appearance of the front face and the back face are practically identical. In these Figs. 1, 2 and 3 there is shown a stocking comprising an edge by side 1, an edge band 2, a long and a top of the foot, these last two parts bearing a drawing of solid color in white in 3 and one or more opposite colors in 4. These fields are brought together by interlacing adjacent loops, so as to form knitted sutures., as will be described below. These sutures may differ at some junction points, depending on the construction method employed, but the general system generally prevails.

   The fields in question are represented here in the form of diamonds, but it is understood that, taking into account the possibilities of the trade, the latitude allowed by the design and the desire of the manufacturer, patterns of various shapes can be made, as well. as patterns of different dimensions or areas. Fields of solid color, must be knitted, in accordance with the present invention, in at least two yarns of opposite colors. For example, we will assume that the solid or solid lines represent

 <Desc / Clms Page number 3>

 -tent a black wire, while the broken lines represent a red wire.

   It goes without saying that various other colors can be used and that, on the other hand, the fields 3 can be in two or more colors, the latter colors preferably being different from those used in fields 4. It will be noted that each of the fields 4 represent a kind of rhombus contained in a rhombus, this effect being due to the circumstance that the vertical lines are surrounded by horizontal lines. Various configurations may be employed, all of the possibilities being far too numerous to attempt to describe more than one or two particular embodiments of the invention, embodiments which provide the necessary teachings as to the principles and features. essentials of the invention.



   The stocking according to the invention carries the usual elements, reduced and increased as the case may be, namely: the heel 5, the sole 6, which can be reinforced if necessary, and the toe band 7. The reduced toe and increased 8 is knitted in the usual way. These bottom elements may have other variations. So, for example, the edge
1 can be knitted on this machine as a plain fabric and an elastic yarn can be inserted therein by any of the well known methods, so as to simulate the appearance of a side by side and act as a garter.



   The pattern can extend over the entire foot except the heel, toe band and toe, after which the field designated by 6 will receive the same pattern as along. Optionally, the tip band can have a variant or be omitted. The point is completed by the usual operations of the system or of the mesh machine, the opening of this point being closed by re-meshing, in the usual way.



   Fig. 4 shows a fragment of fabric in which a field knitted with red and black thread joins another field knitted with white thread. The suture between the two drapes is shown in detail and will be described even more precisely in the following paragraph. By virtue of the applied needle ratio (, one thread-black is supplied for two rows, then one red thread for two rows, then one black thread for two rows, and so on.

   It goes without saying that the machine is continuously rotating back and forth throughout the duration of knitting these solid color fields and the black yarn or the red yarn .; after being introduced, is first knitted in one direction and then in the opposite direction, after which it is withdrawn, while the thread of the other color is introduced. According to one embodiment of the invention, each thread can be supplied to all the needles which mesh in the drawn part of each stocking; however, in a more advantageous embodiment, each second needle will take the thread in its hook during the rotation in one direction, while, during the rotation in the opposite direction, the intermediate needles will take the thread in their hooks and perform the mesh.

   This results in a unique line stripe type of attractive appearance. The overlap results in lines of a hatched appearance, which has come very well in a stocking of this species. In addition, the fabric will be less bulky than it would be if each row were knitted on all the needles. Although it is not absolutely necessary to apply the same ratio in the solid color fields, which are knitted with the white yarn, or at least with a single color or colors opposite to those of field 4, Fig.



  1, it is preferable to use the same plane, in order to avoid the deformation of the tissue and the inequalities due to the fact that the fields 3 are of a greater weight than the fields 4.



   In Fig. + -, the fabric is knitted from the bottom up, and the suture is shown in it as it would appear if it went partially across one of the patterns. In other words, the starting point is not at the corner of a diamond or other pattern. The first row A, located at the bottom, is plucked in a clockwise stroke and ends in loops 9 and 10 of white thread, with loop 10 interwoven in loop 11 of red thread, which has been introduced at this point clarified In other words, the needle that knitted

 <Desc / Clms Page number 4>

 first the red thread will be the last to knit the white thread.



  It goes without saying that the white yarn and the red yarn knit substantially at the same time, but one knits on one side or system of the machine, while the other knits on the opposite side or system. At the end of this clockwise stroke, the cylinder executes the return stroke and row B is knitted counterclockwise, with the intermediate needles being raised during this stroke, while in the course following the needles of a watch, the so-called alternating needles are raised in order to be able to take the thread in their hooks and knit.

   A final loop 12 of red thread is hooked into a loop 13 of white thread, which in turn is hooked into loop 10 of this same thread. After loop 10 has been knitted during the clockwise race, this same needle knitted the white thread again during the anti-clockwise stroke, so that we get the red loop 11, then the white loop 10, hooked to the red loop 11, then another white loop 13, then a loop 12 of red thread, after which this red thread is cast in 12 ', until it is called to be introduced again during a following stroke according to the needles of 'a watch, but this after the race in which the black thread or a thread of another color was used.



   The white thread is knitted in a continuous fashion during this anti-clockwise race and it is conceivable that another suture will be established on the opposite side of each of these fields of the design. It is not necessary to represent the sutures on the other side of these fields, since these will be identical, although opposed, to the suture which has been shown. In other words, the white yarn will be knitted in exactly the same way the red yarn and the black yarn were knitted in Fig. 4, if we consider the opposite side of the white field of this FIG. Likewise, on the opposite side of the red and white field of FIG. 4, the red yarn and black yarn will only be knitted up to the suture and back, these yarns being stitched in each knitting direction using the needles that knit the suture.

   These needles are usually two or three in number, so it is essential that several neighboring needles knit into the suture, unlike the arrangement that alternate needles knit the remainder of the solid color field.



   On the next clockwise return stroke, row G is knitted in white yarn, resulting in a loop 1a which is hooked into the original loop 15 of white yarn which had been knitted. cast in 16 as the red yarn knitted in rows A and B. The black yarn then knits on return stroke D and ends in loop 17, hooked into white loop 18, which was the second white loop knitted on this same needle when white thread was meshed counterclockwise. On subsequent runs counterclockwise, the red thread will be introduced, while the black thread will be cast after being removed.



  The cycle of operations will be practically the same as that described for rows A and B; however, as the pattern widens in one field and narrows in the neighboring field, the needles that operate the suture will be different in each pair of consecutive rows. The representation made in the drawings will serve to indicate generally the way in which the fabric has been knitted, the particular way in which the suture has been formed and a particular way of producing narrow horizontal stripes with threads of colors or characteristics. opposites within a single solid color field.



   Fig. 5 shows a fragment of fabric in which the edges have been ornamented in a manner analogous to that shown in the left part of Figp 4, while the central part of this fabric has been modified to show vertical stripes at the bottom. instead of horizontal stripes. Indeed, FIG. 5 represents part of the central area

 <Desc / Clms Page number 5>

 of one of the + fields in Fig. 1, while FIG. 4 shows another part of one of these fields, namely, the part adjacent to the suture.



   When it comes to changing the design, to change from a horizontal line design to one with vertical lines or lines perpendicular to those first mentioned, the needles should be ordered so as to knit a yarn of color only in alternating stripes and the other colored thread only in intermediate stripes. Whenever the expressions "horizontal" and "vertical" are used here, they refer to the example shown in the accompanying drawings and it goes without saying that FIG. 4 shows stripes only in the direction of the rows or the width, while FIG. 5 represents stripes both in the direction of the width and in the direction of the stripes or of the length.



   Likewise, the examples shown here for illustration only involve the use of alternating and intermediate needles, although other ratios, such as 2 and 1 or 2 and 2, or still others, case reports being perfectly in accordance with the basic principle and the scope of the present invention.



   It is clear from an examination of FIG. 5 that one can change from horizontal stripes to vertical stripes by retaining some of the loops, in order to produce stitches which may be referred to as elongated or stretched stitches, while knitting other stitches in these stripes, these of ordinary length. These stretched stitches are arranged in rows in such a way that some stripes will be knitted only in white yarn, while some other stripes will have to be knitted in red thread; or, in general, the threads will be of opposite colors and characteristics.



   Up to the row designated by E in Fig. 5, the knitting is carried out in accordance with that described in connection with FIG. 4, in which horizontal lines of opposite colors are obtained. From row E, which is knitted with the black yarn, the alternate needles pick up yarn, while the intermediate needles only hold loops of red yarn that they plucked in a previous run.



   The needles which knit in stripes 19 and 20¯ are designed to maintain their stitches in the space of three rows and not in the space of a single row, as in the previous examples. During the next row, that is, row F, the middle needles pick up the black thread and pull it through the loops of red thread, which had been plucked two rows earlier. After these two rows knitted with black thread, the red thread is introduced and the black thread withdrawn. While knitting row G, the red yarn is knitted on alternate needles, but is cast by alternate needles which knit in stripes 19 and 20.

   In row H, the red thread is supplied, during the run in the opposite direction, to the intermediate needles and, as will be noted below, the: intermediate needles which knit in stripes 21, 22 and 23 are called to retain their stitches, as described with regard to the knitting needles in lines 19 and 20 with the black yarn.



   The black thread will then be introduced for two consecutive rows and, with respect to stripes 19 and 20, will catch loops 26 and 27 in the strongly elongated loops 24 and 25 which have been cast for a distance of three rows. These stitches 24 and 25 stretch or extend over three slip stitches, namely, one of white thread and two of red thread. During the return run with the black thread, the latter will be cast by the needles which mesh in the lines 21, 22 and 23, but will be immediately hooked in the loops 26 and 27, drawn respectively through the loops 24 and 25. As a result of these operations the field of the design has widened and the number of elongated loops in these new rows amounts to four, which represents an increase of two loops per each phase of the cycle.

   Knitting continues according to this ratio, so as to produce the particular pattern shown here; it is however

 <Desc / Clms Page number 6>

 of course that one can apply other ratios, according to the particular drawing and the particular effects which one wishes to achieve.



   During the next two rows knitted with the red thread, the work continues according to the same system, as a result of which the field of the design widens on each side, the arrangement being such that the short loops are drawn through the elongated loops which had been held on the intermediate needles, and then further loops called to be held for a series of rows. It should be noted that at the time of departure, the elongated loops 24 and 25 are kept in three rows, but the loops of red thread are necessarily kept for two rows only. The opposite arrangement would be adopted if it were a question of modifying the design so that the red stripes oriented in the vertical direction precede those oriented in the horizontal direction.

   Note that, on the edges of the design, black loops extend over three slip stitches, that is to say three rows, while, in the center of the field, both the black loops and the red loops are kept only on the distance of two rows. It follows from this circumstance that in lines such as 19 and 20 only the black yarn is knitted, while in the lines such as 21, 22 and 23 the red yarn is only knitted. The conventional representation of the fabric is made on a greatly enlarged scale and has a very large degree of spreading, so that the cast loops are shown between and around the stitches. In the final fabric these loops do not appear on the front side and the resulting appearance is that of a fabric in which the neighboring stripes are of opposite solid colors.

   The particular design shown here is simple and it is quite obvious that one can knit with many variations, for example by replacing the vertical and horizontal lines with diagonal lines; in reality the effects obtained can be so numerous that one could not give a complete description of them in the present description.



   We will now refer to Figs. 6 to 17, and we will describe, with regard to these, certain phases of the knitting process according to the invention, with a view to indicating, in a fairly summary manner, the yarns which will be knitted in the different fields of the drawing, how the thread changes are made and how the threads are cast when they are not meshed.



   Figs. 6 to 11 represent consecutive phases during a counterclockwise stroke of the loom, while Figs = 12 to 17 represent phases during the clockwise stroke. On one side of the machine, two thread guides 28 and 29 provide white thread 30 and 31, respectively. On the other side of the machine, four thread guides 32, 33, 34 and 35 provide two black threads and two red threads. The needle ratio is such that alternate thread guides provide black threads, while intermediate thread guides provide red threads. The thread guides 32-and 34 respectively supply black threads 36 and 37 while the thread guides 33 and 35 respectively supply red threads 38 and 39. In FIG.



  6, the red thread 39 and the white thread 30 are in the supply position but are no longer supplied, since they have been caught in the hooks of the terminal needles which are part of the selected needle groups which knit these threads.



   It is understood that appropriate mesh cams have been provided on each side of the loom and that the needles can mesh in either direction during their back and forth movement under the action of these cams. . The needles are controlled using heels or some other way, so that different groups of needles can be selected for each system and, moreover, this selection is made for both directions of rotation, the just as described in the related patent application mentioned above.

   The selection mechanism is controlled in such a way that it only becomes operative when the needles approach the lateral cam to which they are to be meshed and, moreover, this

 <Desc / Clms Page number 7>

 This selection can be eliminated automatically when other stages of knitting are involved, for example those relating to the edge band, toe band, heel and toe. The loom also has a patterned control mechanism adapted to change the position of the yarn guides so that the yarn guides can deliver yarn only in the proper rows.

   The selection of needles is different, with respect to the needle ratio from what it was in the aforementioned patent application, in that only alternating needles are lifted for the mesh, except in the suture, as shown. upper.



   The ratio of needles needed for each design is simply a problem for the operator to solve in each particular case. Since the stroke is approximately one and three-quarter turns of the needle cylinder, some needles will pass through the same cam lock more than once. A group of needles selected for knitting on one side of the loom will first stitch on that side and, for the remainder of the stroke remain at a lower level, passing below the side cams on the loom. opposite side, and below the side cams of the first-mentioned system, this during their second passage.

   It goes without saying that different groups of needles mesh at the same time to the opposing cam locks and that different groups mesh to the same cam lock at different times during the same stroke; however, any group of needles will stitch only once in a single stroke, except for those needles which participate in stitching the sutures.



   In the aforementioned Fig. 6, the black thread 36 has been meshed over needle group x, x ', while the other black thread, 37 has been meshed over needle group y, y'. The needles x, x ', y, y', generally refer to the terminal needles of a group, that is to say, the suture needles.



   It is evidently understood that with each stroke and as the pattern changes, the groups of needles which mesh one or the other of the threads increase and decrease, as the case may be, so that the extreme needles or needles Sutures will be replaced as the drawing progresses. In the remainder of the present description, no attempt will be made to designate any needles as being suture needles, but the letters x, x ', y, y' will be used to designate the needles. located at the ends of the groups which mesh this or that wire. In each of the groups so designated, alternating needles mesh a thread during the runs in one direction of rotation, while the intermediate needles mesh during the runs in the opposite direction.

   At times, two needles located side by side participate in the production of a suture, while at other times the suture will be produced by three neighboring needles. This results only from the general plan or needle ratio of after which alternate and intermediate needles stitch in all groups to which the various yarns of different colors are supplied. The black threads have been removed and, of course, white threads 30 and 31 have been meshed on all remaining needles. The thread guide 35 has been lowered to provide the red thread 39.



   In Fig. 7, the needle cylinder has already gone through about a third of a revolution and the white thread 30 begins to mesh on one side on needle y, while on the other side, thread 39 is in feeding position; however, no needle has been raised in order to pass through the corresponding cam lock and to operate the mesh. The other red wire 38 is not supplied and is sunk. Only the yarns knitted during this race have been shown, these yarns having been shown as being cast across the crown of needles in Figs. 7 and 11, this representation being chosen only for the purposes of clarity and ease.



   Figs.'6 and 12 represent the largest tangle of stretched threads; the arrangement being such that, between these positions, the stretched threads reach a point of minimum or practically zero entanglement.



  In Fig 8 the various organs have performed roughly a new

 <Desc / Clms Page number 8>

 third of a turn, the white thread 30 having been stitched with the y needle to the opposite x needle. The thread guide 28 is withdrawn, while the thread guide 29 is lowered to the supply position. The wire 31 is stretched by an appropriate tensioner (not shown), each of these threads being moreover stretched by such a device. The red thread 39, supplied by the thread guide 35, is introduced with a view to being meshed on the needles y '. The other red thread 38 is run across the crown of needles.



   In Fig. 9, the various organs have moved about a quarter of a turn; the red thread sysdit 39 was meshed on the needles going from y 'to y, to be then removed. The thread 30 was meshed on the needles going from y to x and was then withdrawn by the thread guide 28 on raising thereof. The thread guide 29 was then lowered and began to feed its white thread 31 to needle x 'and subsequent alternating needles.



   In Fig. 10, the needle cylinder continued to rotate for about a third of a turn until the red thread 38, supplied by the thread guide 33, was caught in the hook of needle x and meshed until needle x '. The thread guide does not withdraw at this time, but the thread ceases to be supplied as the x, x 'needles and the intermediate alternating needles are the only needles affected by the selection members. The other red thread 39 is run across the needle crown as is the white thread 30, while the opposite white thread 31 has been fed from needle x 'to needle y'.



   In Fig. 11, the members continue to rotate for the remainder of the stroke, but the thread guides remain in place, while the threads are simply stretched from the point shown in FIG. 10 to the end of the stroke shown in FIG. 11.



   The following will be examined in Figs. 12 to 17, which represent similar phases, but relating to the return stroke of the needle cylinder. Fig. 12 is analogous to FIG. 11, except that we do not see all the threads, which makes it possible to see the entanglement of the threads in this extreme position. These threads will be gradually untangled as the cylinder approaches the middle of its clockwise stroke, after which the threads will make movements in order to occupy the position of FIG. 6.



   In Fig. 13, the various members have moved about a quarter of a turn, while the thread guides 29 and 33 remain in the position for supplying the thread. In Fig. 14, the thread guide 38 supplied thread from the needle group x ', to x. The white yarn 31 is introduced in order to be supplied to the needles y '.



   In Fig. 15, the white yarn 31 has been fed from needle y 'to needle x', while the opposite white yarn 30 has been stretched by the tensioning device. Red thread 38 was pulled out shortly after it was stitched onto needle x and is now cast. The other red thread 39 has been introduced and has started to flow to needle y and to the group extending from that point to the opposite side, at y '. In Fig. 16, the same thread 39 has been stitched on the needles just mentioned. White thread 30 has started stitching at needle x and will be stitched on every second needle in the group from x to y. In Fig. 17, the needle ring has finished its stroke and is in a position approximately 180 ° from that shown in FIG. 16.

   The wire 30 has completed the mesh to point y and is now cast. The thread 39, as well as the other red thread 38, are also cast, since after the stitching has been operated on the needles y ', Fig. 16, there is no mesh on the left side of Figs. 16 and 17. Note that the position of the wires in FIG. 17 is the same as that in FIG. 6, but the black threads or their cast loops have not been shown. The stages which progressively unfold in these Figs. 6 to 17 were taken during a knitting phase where the white yarn is meshed over a relatively wide space, while the red yarn is

 <Desc / Clms Page number 9>

 mesh over a relatively narrow space.

   It can be seen, by considering the attached schematic drawings, that this case does not require a stroke of extreme length; however, there are other extreme cases where such a court is necessary. Of course, the design extends from a red and / or black thread introduction paint to about 180 of the needle cylinder stroke, the return stroke being with white threads.

   Although the operation of the loom, as well as the fabric have been described here with reference to certain determined colors, it is understood that one can use colors or threads of any - the characteristics different from those. indicated and that the particular colors and design mentioned herein have been made only for the purpose of providing a clear example of the fabric and method of knitting.



   During the following races, carried out counterclockwise and in the direction of these needles, the white thread will be meshed in the manner which has just been described with regard to Figs. 6 to 17, but on different numbers of needles. It goes without saying that the needles referred to above by the expression "alternating needles" will be controlled so as to take thread in their hooks and to mesh during runs made in one direction, while, during the stitching. opposite stroke, it will be the needles here called "intermediate" which will be controlled so as to assume the same function.

   During the mesh of the vertical (longitudinal) stripes described above, the selection members are only arranged so as to control the needles with a view to forming the stretched stitches, in the manner described above. During these subsequent runs carried out against the needles of a shown and in the direction of these needles, the black threads will be controlled in the manner in which the red threads have been in Figs. 6 to 17, although these threads will be meshed on different numbers of needles, this number being higher or lower depending on whether the design is in the process of widening or narrowing.

   Extending the stroke so that the junction or suture, which previously had to be meshed on the posterior face of the object, is removed, is of great use when knitting designs such as those described herein. In previous constructions, the design elements located on the posterior face of the object and in which the suturing took place, were formed by knitting each of the two sides of the element with separate threads, so that one had to necessarily use double the number of thread guides. This resulted in additional entanglement of the threads, which added to the inherent difficulties of the trade, and furthermore, the use of various threads from each removed from the design element affected that element itself.

   The stripes on one half of the element might not line up exactly with the stripes on the other half, that is, in the horizontal direction; furthermore, these stripes did not exhibit the same continuity as during the implementation of the present invention. Any vertical striping at this point was necessarily interrupted by the suture passing through the middle of each drape.



   Similarly, the diagonal stripes formed on the posterior face of the bottom would not be similar to those formed on the anterior face.



  When applying the present invention in practice, there is no difference in this respect between the fields of the design of the anterior face, the posterior face or any other point at the bottom.



   In the examples shown to illustrate the present invention, vertical stripes and horizontal stripes have been shown, as well as combinations thereof. Diagonal lines can be obtained by means of an appropriate arrangement of the drawing, these diagonal lines being the same color as those of the fields of the drawing or being established in some cases so as to stand out more strongly and to appear as stripes of plating. Combinations of horizontal, vertical and diagonal lines can optionally be formed. The invention has been described in more or less detail with reference to certain preferred examples.

   It should not, however, be considered as limited to these, since many variations may arise by themselves.

 <Desc / Clms Page number 10>

 the spirit of the technicians of the branch, while coming within the scope of the invention as initially conceived.



    CLAIMS.



   1. A method of knitting for producing vertical stripes in a reciprocating knitted fabric, this method comprising the steps of knitting a series of yarns of different colors so that each yarn is meshed only in one row. partial. 4-. one of these threads being meshed in spaced rows and in spaced stripes and being cast in the intermediate stripes between these spaced stripes and in some of the partial rows, the other of these threads being meshed in intermediate spaced rows, as well as in the stripes in which the first of these threads has been cast in the others of said partial rows.



   2. Fabric comprising fields of solid color design, formed by reciprocating knitting and joined to neighboring fields by knitted sutures, some of these fields comprising a series of threads, one of which is meshed in spaced rows and cast in the intermediate stitches at the suture on one side of the drawn part, these threads having different characteristics, in order to form a pattern within the limits of the aforesaid field.



   3. Fabric having solid color pattern fields formed by reciprocating knitting and joined by knitted sutures, some of these fields being formed by a series of threads one of which is knitted in spaced rows, while the other is knitted in intermediate rows., one of these yarns being meshed in parts of this field, and in some stripes of it, to the exclusion of the other yarn, while this other yarn is meshed in other stripes, excluding the yarn mentioned first.



   4. Fabric having design fields some of which are solid color design fields, this fabric being knitted with a series of threads of different colors some of which are meshed in the fabrics to form horizontal stripes, each stripe being formed by a row formed by combining two rows meshed separately and each of which is knitted back and forth, namely, one row in one direction and the other row in the opposite direction, the arrangement being such that in a row only are formed loops in alternating stripes of a thread, while, in the other row, the loops of this thread are formed only in stripes intermediate to the first ones.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

5. Procédé de tricotage destiné à produire des rayures verticales dans un tissu tricoté en va-et-vient, ce procédé comportant les stades qui consistent à mailler deux fils de couleurs différentes, à mailler ces fils dans une série de rangées, mais seulement dans des raies espacées, cela en va-et-vient, à savoir, d'abord dans un sens et ensuite dans le sens opposé, à mailler l'autre de ces fils dans une série de rangées qui alternent avec la série de mailles mentionnée. 5. A knitting process for producing vertical stripes in a reciprocating knitted fabric, this process comprising the stages of knitting two yarns of different colors, knitting these yarns in a series of rows, but only in spaced stripes, this back and forth, namely, first in one direction and then in the opposite direction, to knit the other of these threads in a series of rows which alternate with the series of stitches mentioned. en premier lieu et dans des raies intermédiaires par rapport à celles dans lesquelles le fil mentionné en premier lieu a été maillé, cela également en va-et-vient, à savoir d'abord dans un sens et ensuite dans le sens opposé, les boucles maillées en dernier lieu de chaque fil étant maintenues après que la susdite série de rangées a été maillée avec ces fils, pendant que la série intermédiaire de rangées de l'autre fil est en cours de maillage. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. in the first place and in intermediate stripes with respect to those in which the first-mentioned thread has been meshed, this also back and forth, namely first in one direction and then in the opposite direction, the loops meshes last of each wire being maintained after the aforesaid series of rows has been meshed with these wires, while the intermediate series of rows of the other wire is being meshed. ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
BE518635D BE518635A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518635A true BE518635A (en)

Family

ID=155127

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518635D BE518635A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518635A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0592376B1 (en) Method and device for making a connection between the two edges of a knitted tubular product at the end of its formation
EP0635593B1 (en) Method and device for connecting the two edges of a tubular knitted product during its manufacture
FR2879405A1 (en) Gripping system for pulling on knitted garments such as socks or stockings consists of knitted tongues or loops made near the open end
BE518635A (en)
BE1003830A5 (en) Method of preparation of double fabrics, especially double carpet.
BE519009A (en)
FR2653790A1 (en) Methods for producing a double rib end and for modifying a knitting machine to this end and hosiery articles and knitting machine relating thereto
BE521511A (en)
BE626949A (en)
FR2817882A1 (en) Knitting aid has a cylindrical support with parallel and equidistant needles around it, to form a knitted material with knots and/or intersections
BE518705A (en)
CH641222A5 (en) Knitting machine for manufacturing knitted and/or linked-thread fabrics
BE550697A (en)
FR2960243A1 (en) Method for manufacturing knitted fabric e.g. sweater, with e.g. leopard artwork, involves transversely moving reeling machine from left to right so as to knit filling of single layer for knitting vertical pattern based on information
BE390525A (en)
CH214146A (en) A method of manufacturing a reinforced fleece, a device for carrying out this method and a fleece obtained by means of said method.
FR2549103A1 (en) MACHINE FOR MAKING KNITTED AND WOVEN FABRICS
BE367066A (en)
BE460110A (en)
BE517437A (en)
BE426798A (en)
BE370102A (en)
CH523360A (en) Closing tubular sections of knitted hosiery
BE533767A (en)
CH204213A (en) A method of manufacturing a fabric comprising a backing, and a fabric obtained by said process.