BE518705A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518705A
BE518705A BE518705DA BE518705A BE 518705 A BE518705 A BE 518705A BE 518705D A BE518705D A BE 518705DA BE 518705 A BE518705 A BE 518705A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elastic
elastic thread
rows
thread
fabric
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518705A publication Critical patent/BE518705A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B9/00Circular knitting machines with independently-movable needles
    • D04B9/42Circular knitting machines with independently-movable needles specially adapted for producing goods of particular configuration
    • D04B9/46Circular knitting machines with independently-movable needles specially adapted for producing goods of particular configuration stockings, or portions thereof
    • D04B9/54Circular knitting machines with independently-movable needles specially adapted for producing goods of particular configuration stockings, or portions thereof welts, e.g. double or turned welts

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Of Fabric (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  LISIERE POUR TISSUS TRICOTES. 



   La présente invention se rapporte à des lisières pour bords de bas ou de chaussettes (les bas et les chaussettes étant désignés dans la suite par la dénomination unique de "bas"), en particulier aux lisières du type dans lequel est incorporé un fil élastique. 



   Dans les dessins annexés, la fig. 1 est une représantation conventionnelle de la structure   desmailles   relatives à un mode de réalisation de l'invention. 



   La fig. 2 est une vue analogue montrant la structure des mailles dans une variante de l'invention. 



   La fig. 3 montre l'aspect plus ou moins exact du tissu lorsque le fil élastique s'est contracté après que le tissu a été enlevé des aiguil- ' les d'un métier. 



   La fig.   4   est une représentation conventionnelle d'un bas   dahs   lequel cette invention peut être appliquée. 



   Il est devenu de pratique plus ou moins courante d'utiliser un fil élastique dans les bords de bas afin d'imiter l'aspect d'un bord à côte et de conférer à ce bord l'élasticité requise de façon qu'il puisse agir comme une jarretière. Dans les bords des bas, on établit de préférence une lisière par incorporation d'un fil élastique conformément à diverses méthodes particulières de tricotage. Selon la présente invention, le fil élastique est incorporé à la lisière de telle façon que la bordure apparaît en uni, et aussi de manière à conférer à la bordure un aspect plein ou consistant. 



   On se référera aux Figs. des dessins annexés, en   partiqulier   à la fig. 1. Dans celle-ci, un fil élastique 1 est fixé en vue d'être fourni dans un système d'un métier à tricoter, par exemple un métier à tricoter les bas de type classique, ce fil étant pris dans les crochets d'aiguilles alternées, mais n'étant pas maillé. Ce fil élastique peut être cueilli pendant une série 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de rangées, par exemple trois rangées, ou, éventuellement, davantage. Le but principal visé consiste à faire en sorte que ce fil soit cueilli un nombre de fois suffisant pour être "suspendu" dans les aiguilles, de sorte que la rangée initiale de la lisière comporte une quantité de fil élastique relativement élevée, capable de lui donner un aspect plein et consistant.

   Après que des aiguilles alternées ont été ainsi "chargées" un nombre de fois suffisant, toutes les aiguilles sont amenées à cueillir un fil non élastique   2.   Ce fil non élastique est accroché aux boucles de fil élastique qui avaient été suspendues auparavant : toutefois, comme ce fil élastique n'avait été accroché à aucun autre fil, il se contractera simplement après avoir été libéré et se redressera de façon à passer par toutes les boucles de platines de cette rangée initiale de fil non élastique. 



   La fig. 3 représente le fil 1 ainsi redressé et passant ou enfilé à travers toutes les boucles de platines de cette rangée initiale de fil non élastique 2. Dans la suite, une deuxième rangée de fil non élastique peut être maillée sur toutes les aiguilles, mais il est bien entendu que cette rangée n'est.pas nécessaire, bien que l'on ait la faculté de mailler en ce point du tissu plusieurs rangées de fil non élastique. 



   En ce point, le fil élastique peut être introduit à nouveau, en vue du maillage sur des aiguilles alternées, par exemple les aiguilles qui maillent dans les raies 3, 5, 7 et 9, tandis que, dans la rangée qui suit immédiatement, un fil non élastique, qui pourra être le même que le fil non élastique précité, ou être différent de celui-ci, sera maillé dans toutes les raies, à savoir, les raies 3,   5,  7, 9, ainsi que les raies intermédiaires   4,   6 et 8. 



  Ceci est conforme à la méthode d'incorporation de fil élastique selon le brevet américain n  2.131.720 de St Pierre. Cependant, après que la lisière aura été tricotée de la façon décrite ci-dessus, les parties restantes du bord élastique peuvent être maillées d'une manière voulue quelconque, par exemple en incorporant le fil élastique, par maillage dans des raies espacées,   ensem-   ble avec un fil non élastique, ou bien, au lieu de procéder au maillage, on peut insérer le fil élastique d'une manière connue des techniciens de la branche. Le fil élastique peut être incorporé dans toutes les rangées ou seulement dans des rangées espacées. 



   Le fil élastique est de préférence maillé sous tension, cette dernière étant cependant peu importante, comme décrit dans le brevet N    2.131.720   de St Pierre. Le fil élastique maillé sous une telle tension se contractera en particulier dans les rangées initiales, dans lesquelles il n'avait été accroché dans aucune maille cueillie auparavant. Dans les rangées suivantes, le fil élastique tend à conserver la forme qu'il occupait après avoir été cueilli, c'est-à-dire, il tend à demeurer sous la forme de mailles tricotées et cela dans toutes les raies dans lesquelles il avait été réellement maillé. 



  Il va de soi que ces mailles tricotées de fil élastique se contractent dans une certaine mesure et sont notablement plus petites que les mailles de fil non élastique. 



    De préférence ; tricotage de tels tissus doit s'effectuer sur   un métier comprenant deux systèmes, à savoir, un auquel est fourni le fil non élastique et un autre auquel a lieu la fourniture du fil élastique. Il convient de prévoir un mécanisme de division d'aiguilles au système fournissart le fil élastique, de telle sorte que des aiguilles alternées, espacées d'une manière voulue quelconque, puissent être soulevées en vue de prendre ce fil élastique dans leurs crochets, à l'exclusion des aiguilles qui ne sont pas appelées à cueillir ce fil. Il va de soi que l'on prévoit une came mailleuse destinée à tirer les mailles de fil élastique, tricotées d'une façon indépendante, préalablement au maillage qui s'effectue au système où le ou les fils habituels ou non élastiques sont fournis.

   A ce système, on doit prévoir des moyens par lesquels la came latérale extérieure peut être retirée ou des moyens permettant le retrait de l'ensemble de la serrure à cames, de telle sort que tout en amenant le fil élastique dans les crochets des aiguilles on soit assuré que celui-ci ne sera pas abattu à ce système, ce qui pourrait aisément se produire même si, à ce moment, aucun fil n'était fourni à ce système à fil 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 non élastique. Un tel mécanisme existe sur les métiers tels que le métier
Banner à tricoter les bas, de sorte qu'il n'est pas nécessaire d'en faire un exposé plus détaillé dans la présente description. 



   La fig. 2 représente une méthode quelque peu similaire pour le tri- cotage d'un bord élastique. Conformément à cette méthode, le fil élastique
1 est pris dans les crochets des aiguilles comme décrit dans le premier mode de réalisation de l'invention, ce fil étant uniquement retenu ou amené dans les crochets d'aiguilles alternées à savoir, celles qui tricotent dans les raies 10, 12, 14 et 16. Ensuite, un fil non élastique est amené dans les cro- chets de toutes les aiguilles et est cueilli en vue de former des mailles tri- cotées, ce fil étant accroché dans ou autour des boucles-de fil élastique 1, qui sont maintenues temporairement.

   Ensuite, le fil élastique 1 est à nouveau amené dans les crochets des aiguilles qui tricotent dans les raies 10, 12, 14 et 16, mais n'est pas accroché dans les mailles de fil non élastique,   cueil-   lies précédemment. Ce fil est simplement amené dans les crochets des aiguilles en plus de ces dernières mailles et est ainsi inséré, à la manière d'un guillo- chage, ensemble avec le susdit fil non élastique, dans les raies alternées. 



  Ensuite, le fil 2 est à nouveau amené dans les crochets des aiguilles et est immédiatement maillé par toutes les aiguilles. En d'autres termes, ce fil est accroché dans les raies 10,12, 14 et 16, aux boucles de guillochage formées de fil ordinaire ou non élastique et de fil élastique. Dans les raies intermédiaires 11, 13 et 15, ce fil est accroché uniquement dans les mailles de fil 2, cueillies précédemment. A partir de ce moment, le restant du tissu formant un bord de bas par exemple, continue à être tricoté de la manière exposée à propos de la continuation du tissu décrit en ce qui concerne le mode de réalisation de l'invention représenté dans les fig. 1 et 3. Ce qui avait été dit plus haut en ce qui concerne la tension et à propos de la fourniture du fil aux systèmes séparés du métier, s'applique également dans le cas présent.

   Pour réaliser le guillochage qui succède au trivotage de la rangée initiale de fil non élastique, les aiguilles qui tricotent dans les raies 10, 12, 14, 16, etc., doivent être empêchées d'ouvrir leurs palettes en s'approchant du système où a lieu la fourniture du fil élastique. Ceci peut être aisément obtenu grâce au fait que ces aiguilles ne sont pas soulevées à une si grande hauteur, après quoi le fil élastique peut être amené dans les erochets, mais uniquement en plus du fil non élastique 2 précédemment cueilli, et non pas en accrochant dans les boucles de ces-derniers fils. 



   La fig. 4 représente un bas comportant un bord désigné d'une manière générale par 17 et dont la lisière, tricotée conformément à l'un ou à l'autre mode de réalisation de l'invention, est représentée d'une façon conventionnelle en 18. Le tricotage du bord étant terminé, on peut procéder ensuite au tricotage d'un bas de n'importe quelle forme, ce bas comportant par exemple un long 19, un pied 20 avec talon 21 et pointe 22. L'invention est applicable à n'importe quel des bords de ce genre, tels qu'employés dans des demi-bas, soquettes, bas d'enfant ou bas de dame. 



   REVENDICATIONS. 



   ---------------
1. Bord de bas tricoté, dans lequel est incorporé un fil élastique dans des raies espacées, cela de* manière à constituer un bord élastique à la manière d'une jarretière, ce fil élastique étant incorporé à une lisière en faisant passer un nombre relativement grand de rangées de ce fil dans les boucles de platines de la première rangée maillée de fil non élastique, ce fil élastique étant incorporé à la manière d'un guillochage dans les raies alternées du tissu, cela ensemble avec les mailles de fil non élastique, de facon à doter le tissu d'une bordure non susceptible de retroussement. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  EDGING FOR KNITTED FABRICS.



   The present invention relates to selvedges for the edges of stockings or socks (stockings and socks being designated hereinafter by the unique name of "stockings"), in particular to selvages of the type in which an elastic thread is incorporated.



   In the accompanying drawings, FIG. 1 is a conventional representation of the mesh structure relating to an embodiment of the invention.



   Fig. 2 is a similar view showing the structure of the stitches in a variant of the invention.



   Fig. 3 shows the more or less exact appearance of the fabric when the elastic thread has contracted after the fabric has been removed from the needles of a loom.



   Fig. 4 is a conventional representation of a stocking dahs to which this invention can be applied.



   It has become more or less common practice to use an elastic thread in the bottom edges in order to mimic the appearance of an edge to side and to give that edge the required elasticity so that it can act like a garter. In the edges of the stockings, a selvage is preferably established by incorporating an elastic yarn in accordance with various special knitting methods. According to the present invention, the elastic yarn is incorporated into the selvage in such a way that the border appears solid, and also in such a manner as to give the border a solid or consistent appearance.



   Reference will be made to Figs. of the accompanying drawings, in particular in FIG. 1. In this, an elastic yarn 1 is fixed for supply in a system of a knitting loom, for example a conventional type stocking loom, this yarn being taken in the hooks of alternating needles, but not meshed. This elastic thread can be plucked during a series

 <Desc / Clms Page number 2>

 rows, for example three rows, or possibly more. The main aim is to ensure that this yarn is picked up a sufficient number of times to be "hung" in the needles, so that the initial row of the selvage has a relatively high amount of elastic yarn, capable of giving it a full and consistent appearance.

   After alternating needles have thus been "loaded" a sufficient number of times, all the needles are made to pick up a non-elastic thread 2. This non-elastic thread is hooked on the loops of elastic thread which had been suspended previously: however, as this elastic thread had not been hooked to any other thread, it will simply contract after being released and straighten itself so as to pass through all the plate loops of this initial row of non-elastic thread.



   Fig. 3 represents the yarn 1 thus straightened and passing or threaded through all the loops of the plates of this initial row of non-elastic yarn 2. In the following, a second row of non-elastic yarn can be stitched on all the needles, but it is of course that this row is not necessary, although it is possible to knit several rows of non-elastic thread at this point of the fabric.



   At this point, the elastic thread can be introduced again, with a view to meshing on alternating needles, for example the needles which mesh in lines 3, 5, 7 and 9, while, in the row which immediately follows, a non-elastic yarn, which may be the same as the aforementioned non-elastic yarn, or be different from the latter, will be meshed in all the lines, namely, the lines 3, 5, 7, 9, as well as the intermediate lines 4 , 6 and 8.



  This is in accordance with the elastic thread incorporation method according to US Patent No. 2,131,720 to St. Pierre. However, after the selvage has been knitted in the manner described above, the remaining portions of the elastic edge may be meshed in any way desired, for example by incorporating the elastic yarn, by meshing in spaced stripes together. ble with a non-elastic thread, or, instead of proceeding with the mesh, the elastic thread can be inserted in a manner known to technicians in the branch. The elastic yarn can be incorporated in all rows or only in spaced rows.



   The elastic thread is preferably meshed under tension, the latter being however not very important, as described in patent No. 2,131,720 to St Pierre. The elastic mesh yarn under such tension will contract especially in the initial rows, in which it had not been hooked in any mesh plucked before. In the following rows, the elastic thread tends to retain the shape it occupied after being picked, that is to say, it tends to remain in the form of knitted stitches and this in all the stripes in which it had been really meshed.



  It goes without saying that these knitted stitches of elastic yarn contract to a certain extent and are notably smaller than the stitches of non-elastic yarn.



    Preferably; Knitting of such fabrics should be carried out on a loom comprising two systems, namely, one to which the non-elastic yarn is supplied and another to which the elastic yarn is supplied. A needle dividing mechanism should be provided to the system supplying the elastic yarn, so that alternating needles, spaced in any desired way, can be lifted to pick up this elastic yarn in their hooks, at the same time. 'exclusion of needles which are not called to pick this thread. It goes without saying that there is provided a stitching cam intended to draw the stitches of elastic yarn, knitted independently, prior to the stitching which is carried out in the system where the usual or non-elastic yarn (s) are provided.

   With this system, one must provide means by which the outer lateral cam can be withdrawn or means allowing the withdrawal of the whole of the cam lock, so that while bringing the elastic thread into the hooks of the needles, be assured that it will not be shot down to this system, which could easily happen even if, at that time, no wire was supplied to this wire system

 <Desc / Clms Page number 3>

 not elastic. Such a mechanism exists on trades such as trades
Banner for knitting the stockings, so that it is not necessary to discuss this in more detail in this description.



   Fig. 2 shows a somewhat similar method for knitting an elastic edge. In accordance with this method, the elastic thread
1 is taken in the hooks of the needles as described in the first embodiment of the invention, this thread being only retained or brought into the hooks of alternating needles, namely those which knit in stripes 10, 12, 14 and 16. Next, a non-elastic thread is fed into the hooks of all the needles and is picked up to form knitted stitches, this thread being hooked in or around the elastic thread loops 1, which are held in place. temporarily.

   Then, the elastic thread 1 is again brought into the hooks of the needles which knit in the stripes 10, 12, 14 and 16, but is not caught in the stitches of non-elastic thread, collected previously. This thread is simply brought into the hooks of the needles in addition to these last stitches and is thus inserted, in the manner of a guilloche, together with the aforesaid non-elastic thread, in the alternating stripes.



  Then the thread 2 is again brought into the hooks of the needles and is immediately stitched through all the needles. In other words, this thread is hooked in the lines 10, 12, 14 and 16, to the guilloche loops formed of ordinary or non-elastic thread and of elastic thread. In the intermediate stripes 11, 13 and 15, this thread is hooked only in the stitches of the thread 2, picked previously. From this point on, the remainder of the fabric forming a bottom edge, for example, continues to be knitted in the manner set forth in connection with the continuation of the fabric described with respect to the embodiment of the invention shown in Figs. . 1 and 3. What had been said above with regard to the tension and with regard to the supply of the wire to the separate systems of the loom, also applies in the present case.

   To achieve the guilloche which follows the trivotage of the initial row of non-elastic yarn, the needles which knit in the rows 10, 12, 14, 16, etc., must be prevented from opening their pallets when approaching the system where the supply of the elastic thread takes place. This can be easily achieved by the fact that these needles are not lifted to such a great height, after which the elastic thread can be brought into the erochets, but only in addition to the non-elastic thread 2 previously picked, and not by hanging in the loops of these last threads.



   Fig. 4 shows a stocking comprising an edge generally designated by 17 and of which the selvedge, knitted in accordance with one or the other embodiment of the invention, is represented in a conventional manner at 18. knitting of the edge being finished, one can then proceed to knitting a stocking of any shape, this stocking comprising for example a long 19, a foot 20 with heel 21 and toe 22. The invention is applicable to n ' any such edge, such as used in demi-stockings, socks, children's stockings or lady's stockings.



   CLAIMS.



   ---------------
1. Knitted bottom edge, in which an elastic thread is incorporated in spaced stripes, this so as to constitute an elastic edge in the manner of a garter, this elastic thread being incorporated into a selvedge by passing a relatively number. large number of rows of this thread in the loops of the plates of the first row meshed with non-elastic thread, this elastic thread being incorporated in the manner of a guilloche in the alternating stripes of the fabric, this together with the stitches of non-elastic thread, so as to provide the fabric with a border that is not susceptible to curling up.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Procédé pour tricoter un tissu élastique et une lisière à la bordure initiale de ce tissu, ce procédé comprenant les stades qui consistent : à former une série de rangées de fil élastique, de telle façon que chacune de ces rangées soit enfilée aux boucles de platines d'une rangée initiale de mailles cueillies en un fil non élastique; à incorporer ensuite le fil élastique à la manière d'un guillochage dans des raies alternées, conjointement <Desc/Clms Page number 4> avec le fil non élastique et, à mailler ensuite le fil non élastique dans chaque raie du tissu,de façon à accrocher des mailles dans les mailles de fil non élastique cueillies précédemment et dans les mailles de guillochage comprenant une boucle de fil non élastique et une boucle de fil élastique. 2. A method of knitting an elastic fabric and a selvage at the initial edge of this fabric, this process comprising the steps of: forming a series of rows of elastic yarn, such that each of these rows is threaded through the loops of plates of an initial row of stitches plucked from a non-elastic thread; to then incorporate the elastic thread in the manner of a guillochage in alternating stripes, together <Desc / Clms Page number 4> with the non-elastic yarn and, then stitching the non-elastic yarn in each stripe of the fabric, so as to hook stitches in the non-elastic yarn stitches picked up previously and in the guilloche stitches comprising a loop of non-elastic yarn and a elastic thread loop. 3. Bord de bas circulaire tricoté sans couture, auquel est incorporé un fil élastique dans des raies espacées, cela dans un nombre suffisant de rangées pour constituer une jarretière, ce fil élastique forment également une lisière, conjointement avec une rangée initiale de fil non élastique, la construction étant telle qu'un nombre relativement élevé de rangées de fil élastique sont enfilées dans chaque raie de platine de cette rangée initiale de fil non élastique, ces rangées de fil élastique étant toutes parallèles les unes aux autres, de sorte qu'elles sont toutes enfilées dans le même sens dans les boucles de platines, ce fil élastique étant ensuite inséré à la manière d'un guillochage conjointement avec des mailles de fil non élastique, dans les raies alternées du tissu, 3. Seamless knitted circular bottom edge, to which is incorporated an elastic thread in spaced stripes, this in a sufficient number of rows to constitute a garter, this elastic thread also forms a selvage, together with an initial row of non-elastic thread , the construction being such that a relatively large number of rows of elastic thread are threaded into each platinum stripe of this initial row of non-elastic thread, these rows of elastic thread all being parallel to each other, so that they are all threaded in the same direction in the loops of the plates, this elastic thread being then inserted in the manner of a guillochage together with stitches of non-elastic thread, in the alternating stripes of the fabric, de façon à doter ce tissu d'une bordure non susceptible de retroussement. so as to provide this fabric with a border that is not susceptible to roll-up. 4. Procédé pour tricoter une lisière à la bordure initiale du bord d'un bas circulaire tricoté sans couture, ce procédé comportant le stade qui consiste à cueillir une série de rangées de fil élastique de telle façon qu' à chacune de ces rangées, il se forme temporairement une boucle de ce fil élastique aux raies appelées à constituer les raies alternées de ce bord et à cueillir ensuite une rangée de fil non élastique, en formant des boucles d'aiguille de ce fil, une à chaque raie du tissu, ainsi qu'une boucle de platine entre chaque deux boucles d'aiguille, le cueillage de cette dernière rangée de fil non élastique s'effectuant simultanément avec l'abattage de toutes les rangées de fil élastique cueillies précédemment, de façon que ces rangées soient accrochées dans la tangée du fil non élastique, 4. A method of knitting a selvage at the initial edge of the edge of a seamless knitted circular stocking, this method comprising the step of plucking a series of rows of elastic yarn such that at each of these rows there is a loop of this elastic thread is temporarily formed with the stripes called to constitute the alternating stripes of this edge and then to pick up a row of non-elastic thread, forming needle loops of this thread, one at each stripe of the fabric, thus that a platinum loop between each two needle loops, the picking of this last row of non-elastic thread being carried out simultaneously with the felling of all the rows of elastic thread picked previously, so that these rows are hung in the pitch of the non-elastic yarn, de telle façon que chacune de ces rangées soit enfilée dans toutes les boucles de platines de la rangéeinitiale susdite, tous les brins étant parallèles entre eux et étant tous enfilés dans les boucles de platines suivant la même direction.. in such a way that each of these rows is threaded through all the plate loops of the aforesaid initial row, all the strands being parallel to each other and all being threaded into the plate loops in the same direction.
BE518705D BE518705A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518705A true BE518705A (en)

Family

ID=155176

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518705D BE518705A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518705A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2830877A3 (en) * 2001-10-15 2003-04-18 Dim Sa Tubular knitted article, especially stocking, has supporting section made from single thickness of material using two different yarns

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2830877A3 (en) * 2001-10-15 2003-04-18 Dim Sa Tubular knitted article, especially stocking, has supporting section made from single thickness of material using two different yarns

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0317434B1 (en) Method for manufacturing a double layered sock
FR2459850A1 (en) METHOD AND WIRE GUIDE FOR THE MANUFACTURE OF A HOLLOW STRAP STRAP OR BELT
EP2909368B1 (en) Blank and tubular knit article with single thickness stay-up hem, and method of making this article
BE518705A (en)
FR2461048A1 (en) MACHINE FOR MAKING KNITTED FABRICS, AND CORRESPONDING KNITTING METHOD
EP0965669A1 (en) Method for making a knitted article and article thus obtained
WO2023110838A1 (en) Elastic ribbon designed for knitting and kit for producing an item of clothing by knitting comprising such a ribbon
BE517437A (en)
EP1074652A1 (en) Knitted sock having a relaxing effect
BE518916A (en)
FR2817882A1 (en) Knitting aid has a cylindrical support with parallel and equidistant needles around it, to form a knitted material with knots and/or intersections
WO2024184515A1 (en) Method for manufacturing a compression article and associated compression article
BE518635A (en)
BE626949A (en)
CA3220867A1 (en) Method for knitting dense zones and knit obtained
BE352735A (en)
CH159132A (en) Mesh fabric and process for its manufacture.
FR2978171A1 (en) Weft knitting for e.g. clothing article, has mesh construction in four rows or eight rows, where two of rows include thread and another thread that includes elastane, where latter thread is knitted with former thread
FR2568278A1 (en) Process for the knitting of composite yarns and textile product obtained by this process
BE556755A (en)
CH128704A (en) Seamless hosiery, and method of making it.
BE533538A (en)
BE365379A (en)
FR2549103A1 (en) MACHINE FOR MAKING KNITTED AND WOVEN FABRICS
JPH02169754A (en) Method for forming picot on knit lace