BE367066A - - Google Patents

Info

Publication number
BE367066A
BE367066A BE367066DA BE367066A BE 367066 A BE367066 A BE 367066A BE 367066D A BE367066D A BE 367066DA BE 367066 A BE367066 A BE 367066A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
knitting
needle
needles
flap
stitch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE367066A publication Critical patent/BE367066A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B9/00Circular knitting machines with independently-movable needles
    • D04B9/22Circular knitting machines with independently-movable needles with provision for changing the fabric construction, e.g. from plain to rib-loop fabric

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et mécanisme pour effectuer des changements dans le tricotage. 



   Cette invention se rapporte à un mécanisme et à un procédé pour effectuer des changements dans le tricotage. 



   Afin de bien faire comprendre son principe, on a représenté sur les dessins annexés un mode d'exécution de ce mécanisme et on va décrire la meilleure manière de réa- liser le procédé suivant l'invention. 



   Dans ces dessins: 
Fig. 1 est une vue en plan de la came de rabat annulaire d'une machine à tricoter circulaire dont le cha- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 peau est enlevé pour montrer les trois rainures de came pour les organes ci-dessous décrit. 



   Fig. 2 est une coupe centrale verticale du mode de construction représenté sur la Fig. 1. 



   Figs. 3, 4 et 5 sont des coupes transversales ver- ticales faites à travers la came de rabat annulaire et l'extrémité supérieure du cylindre porte-aiguilles et mon- trant l'une des aiguilles et la pièce à rabat ou porte- ouvrage correspondant, ainsi qu'une tringle à crochet ou peigne employée de préférence conjointement avec ces orga- nes, ces trois figures représentant différentes phases de la formation de la boucle ou du point pour le tricotage normal; 
Figs.   6, '7   et 8 sont des vues correspondant aux      
Figs. 3, 4 et 5, mais représentant des positions correspon- dantes de l'aiguille dans la formation du point pour le tricotage au point à l'envers. 



   Fig. 9 est une vue en perspective à plus grande échelle de trois aiguilles et des tapettes de rabat corres- pondantes employées pour effectuer le tricotage normal à chaque aiguille, et pour la clarté du dessin on a représen- té ces pièces comme étant très espacées latéralement. 



   Fig. 9a représente en élévation de côté les trois aiguilles représentées sur la Fig. 9, les deux fils étant engagés dans leurs crochets; 
Fig. 10 est une vue semblable à la Fig. 9 mais re- présentant le tricotage renversé à chaque aiguille. 



   Fig. 10a représente en élévation de côté les trois aiguilles représentées surla Fig. 10, les deux fils étant engagés dans les crochets de ces aiguilles;      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 Fig. Il est une vue semblable à la Fig. 9 mais représentant le tricotage normal à la première et à la troisième aiguil- les et le tricotage au point à l'envers à la seconde aiguil- le ou aiguille médiane; et 
Fig. 11a représente en élévation de   cote   les trois aiguilles représentées sur la Fig. Il, les deux fils étant engagés dans les crochets de ces aiguilles. 



   Dans le brevet américain de Robert H.   Lawson   reissue   n .16.564   du 5 avril 1927, est décrit un dispositif pour effectuer le tricotage au point à l'envers par la mise hors d'action du mécanisme à l'aide duquel sont exécutées les rayures s'étendant dans le sens de la longueur du bas ou autre tricot. On va décrire ici un dispositif pour exécu- ter le tricotage au point à l'envers par l'action d'organes spéciaux, représentés sur les dessins annexés et appelés tapettes de rabat ou porte-ouvrage. Le tricotage au point à l'envers est effectué ici suivant des lignes,des bandes, des blocs, des pointillés ou autres surfaces qui ont exac- tement la largeur voulue.

   En d'autres termes,le mécanisme et le procédé suivant l'invention permettent d'effectuer un tricotage au point à l'envers ayant exactement la largeur d'une seule aiguille/ou d'une chaîne de mailles alors, que jusqu'à présent il était excessivement difficile d'exécuter des lignes ou des zones de tricotage au point à l'envers ayant la largeur d'une seule aiguille ou d'une seule chaîne. 



  On peut aussi effectuer le tricotage à l'envers sur des zones d'un nombre déterminé quelconque de chaînes, à volonté. 



  Suivant la présente invention, on emploie un équipage spé- cial pour chaque aiguille de telle sorte que toute la série d'aiguilles est combinée avec un nombre correspondant de tapettes de rabat. 



  On a représenté l'invention dans son application à ' 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ùne machine à tricoter circulaire du type à aiguilles in- dépendantes, par exemple, une machine Banner ayant la forme de   construction générale   décrite dans le brevet américain de Joshua D. Hemphill, n .933.443. Les :aiguilles sont de préférence des aiguilles à loquet et sont avantageusement actionnées de la manière usuelle, les deux fils leur étant amenés dans la position voulue pour le tricotage, de pré- férence comme c'est représenté dans le brevet américain n .16.584 mentionné ci-dessus et la tension étant appli- quée de préférence sur le même fil que celui indiqué dans ce brevet, tandis que l'autre fil est amené soit sans ten- sion soit sous une tension beaucoup plus faible.

   Bien que l'invention ne soit pas limitée à l'application d'une ten- 'sion au fil indiqué comme étant celui auquel une tension est appliquée dans le dit brevet, on exerce de préférence la tension de telle façon que le fil blanc (indiqué sur les Figs. 3 et 6 comme étant le fil inférieur disposé dans le crochet de l'aiguille) est celui qui reçoit la tension tandis que le fil supérieur ou   fil.-noir   est amené en place sans tension ou sous une tension beaucoup plus faible. 



   Sur les Figs. l à 8, le cylindre à aiguilles est indiqué en 1 et la portée de la came de rabat est désignée par 2. Les aiguilles 3 sont disposées de manière à exécu- ter le mouvement de glissement habituel dans la rainure 4. 



  La portée de la came de rabat est pourvue des rainures ra- diales habituelles dans chacune desquelles se trouve une seule tapette de rabat seulement, comme c'est indiqué en 5 sur les différentes figures. En-dessous de chaque tapet- te de rabat, dans la même rainure que celle-ci, se trouve une tringle à crochet 6 susceptible d'un mouvement de glis- sement longitudinal indépendant de celui de la tapette de rabat. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Comme c'est représenté plus clairement sur la Fig. 1, la came de rabat offre trois voies: à savoir, la voie externe 7 dans laquelle se déplacent seulement les talons 8 des tringles   6,   la voie intermédiaire 9 et la voie interne 10. Les talons 8 des tringles 6 se déplacent soit dans la voie 7 soit dans la voie 9 suivant la commande de ces tringles, d'une manière semblable à la commande des machines dites à diagonales, à cadran ou à jacquard Banner dans lesquelles des organes du genre des tringles à crochets agissent suivant les modèles ou patrons désirés pour lais- ser les organes dans une voie externe ou les faire avancer dans une voie interne. 



   Dans le mécanisme considéré, au point 10' repré- senté sur la Fig. 1 ou au point diamétralement opposé, des organes semblables aux tringles coulissantes à crochets, agissent sur certains talons 8 de tringles déterminées 6 pour les déplacer légèrement vers   l'intérieur,   de telle manière qu'elles circulent dans la voie intermédiaire 9. 



  Les tringles 6 sur lesquelles les tringles coulissantes n'agissent pas, continuent à circuler dans la voie externe 7. Un type de dispositif pour effectuer la sélection des organes par des tringles coulissantes est décrit dans la demande de brevet américain   Lawson   & Lawson n .145.512. 



   Tout dispositif de patron ou de modèle approprié peut être employé pour diriger les tringles à crochets 6 désirées dans la voie intermédiaire; ces patrons agissent en concordance avec le modèle choisie de telle sorte que ce ne sont que les aiguilles dont les tringles à crochets 6 sont guidées ou déplacées dans la voie intermédiaire 9 qui exécutent le tricotage au point à   l'envers,   tandisque toutes les autres aiguilles exécutent le tricotage normal. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Comme c'est représenté plus clairement sur la Fig. l, la voie'interne 10 est relativement large dans une direction radiale par rapport   au.cylindre   à aiguilles en 11, et est limitée du côté intérieur par une partie de la came 12 et du côté extérieur par l'extrémité 13 de la came de guidage 14 qui est à peu près circulaire. Le bord de guidage 15 de la came 12 est suivie, dans le sens contraire au mouve- ment des aiguilles d'une montre, d'un bord 16 dirigé for- tement vers l'extérieur et se terminant en un point 17 au delà duquel, dans le sens ci-dessus indiqué, se trouve un bord 18 dirigé vers l'intérieur. On a indiqué en 19 le point où se fait le tricotage et en 20 celui où se fait la mise hors d'action.

   Le bord interne de l'extrémité de came 13 est légèrement courbé comme c'est indiqué en 21 et s'étend vers l'intérieur jusqu'en un point 22, à la suite duquel la came 14, comme c'est indiqué en 23, se dirige vers   l'jsxtérieur   et est prolongée par un bord concentrique s'étendant sur la plus grande partie de la série des ta- pettes de rabat. 



   Sur les Figs.   3,   4 et 5 on a représenté les posi- tions des tapettes de rabat 5 et des tringles à crochets 6 pendant le tricotage normal et il est évident que l'épaule- ment 24, aménagé sur chacune des tringles 6 en avant de son talon 8, ne vient jamais en contact avec l'extrémité externe 25 de la tige ou queue de sa tapette de rabat 5 pendant le tricotage normal. Chaque tapette de rabat est pourvue d'un ta- lon 26 qui, pendant le tricotage normal, porte contre le bord externe de la voie 11 et par conséquent chaque tapet- te de rabat se trouve dans la position située le plus vers   l'extérieur,   comme le détermine le bord de guidage de la voie en ce point.

   Pour cette raison, le tricotage normal se 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 fait à chaque tapette de rabat à moins qu'elle ne soit déplacée vers l'intérieur en un certain point par la ren- contre de l'épaulement 24 de la tringle 6 avec l'extrémité 
25 de la tapette de rabat correspondante 5. Pendant le tricotage normal, la butée 8 de chaque tringle à crochet 6 se trouve dans la coulisse externe 7. 



   Un examen des Figs. 6, 7 et   8   représentant la po- sition des organes pour le tricotage au point à   l'envers,   montre que le talon 8 de la tringle 6 a été amené dans la voie intermédiaire 9 pour le tricotage au point à l'envers. 



  Il en résulte qu'en un point convenable l'épaulement 24 de cette tringle vient en contact avec l'extrémité 25 de la tapette de rabat correspondante 5 et imprime à cette dernière un léger mouvement vers l'intérieur qui ne serait pas imprimé par le bord de guidage externe de la voie in- terne 11. Ceci ressort de l'examen de la Fig. 6 et une comparaison de celle-ci avec la Fig. 3 montre que la ta- pette de rabat 5 occupe pour le tricotage au point à l'en- vers une position située plus vers l'intérieur que celle qu'elle occupe à la même place lorsqu'elle exécute le tricotage normal. 



   Chacune des tapettes de rabat 5 de toute la série est conformée comme c'est représenté sur les Figs. 3 à 8   inclus@ivement.   Chacune d'elles occupe toute la largeur de la rainure correspondante et repose sur sa tringle à crochets 6 qui occupe également toute la largeur de cette rainure. Chaque tringle est pourvue d'un bec inférieur 27 qui peut être de forme habituelle et, à une distance con- venable au-dessus de celui-ci,se trouve un autre bec 28. 



  Le bord supérieur 29 de ce bec 28 est incliné de bas en haut, comme c'est indiqué, jusqu'en un point 30 et au-delà 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de ce dernier vers l'extérieur se trouve une gorge étroite 
31,dirigée de haut en,bas, au-dessus de laquelle est . disposé le bec supérieur'52, dont le sommet est incliné de haut en bas vers l'extérieur comme c'est indiqué en 33, tandis qu'en-dessous du bec 32 se trouve un bord'de guidage 
34 de préférence concave, incliné de haut en bas vers l'ex- térieur. 



   Les deux fils indiqués en T et N T respectivement sont introduits dans la position voulue pour le tricotage ,de préférence de la manière décrite dans le brevet améri- cain   Lawson   reissue n .16.584;le fil inférieur, représenté en blanc, étant le fil soumis à la tension et le fil supé- rieur représenté en noir étant le fil non soumis à la ten- sion. La partie inclinée antérieure 29 de la tapette de rabat 5 assure le refoulement du fil sous tension T vers l'intérieur contre la tige de l'aiguille 3 de manière à assurer la continuation du tricotage normal jusqu'à la chaîne de mailles où l'on désire effectuer le tricotage au point à l'envers.

   La gorge 31 inclinée de haut en bas comme indiqué, est prévue surtout pour ramener les points en arrière vers le bas jusqu'au niveau auquel les points parvenaient au moment,de leur formation à l'extrémité an-      térieure ou intérieure de la partie inclinée 29 de la tapet- te de rabat 5;   c'est-à-dire   pour ramener les mailles'en arrière vers le bas jusqu'au niveau inférieur du tricotage normal, auquel les mailles auraient été amenées si le bord incliné 29 n'avait pas existé ou avait été horizontal ou plat du lieu de présenter une forme de coin. 



   Lorsqu'on exécute le tricotage normal, les mailles restent en-dessous ou devant le bec supéfieur 33 comme on le voit sur les Figs. 3, 4 et 5 ainsi que sur la Fig. 9, mais pour le tricotage au point à l'envers les mailles des      

 <Desc/Clms Page number 9> 

 deux fils passent sur le sommet du bec 32 et descendent sur le bord postérieur de ce dernier et le bord postérieur de la tapette de rabat, ainsi qu'on le constate sur les Figs. 6, 7 et 8 et sur la Fig. 10. 



   Le but de l'invention est d'effectuer le tricotage au point à l'envers à l'endroit précis de la ou des chaî- nes d'aiguille désirées pour exécuter (si on le désire) une bande tricotée au point à l'envers, une seule chaîne en largeur, et revenir instantanément au tricotage normal; en d'autres termes, l'invention comporte un dispositif à l'aide duquel la zone de tricotage au point à l'envers est   déterminée;,   limitée ou définie avec précision.

   Dans une demande de brevet antérieure, on a décrit une tringle à crochet pourvue d'un bec à peu près semblable au bec 32 assurant l'exécution du tricotage au point à l'envers, mais dans le mode de construction représenté dans cette demande de brevet,le tricotage au pointà l'envers se fait sur la largeur de deux aiguilles car aucun dispositif ne permet de le réduire à la largeur d'une seule chaîne d'aiguille. 



  En d'autres termes, suivant cette demande de brevet anté- rieure, après le tricotage au point à l'envers on laisse les deux fils revenir au tricotage/normal par suite de leur tendance naturelle à y être ramenés et il faut la largeur de la chaîne d'aiguille qui suit immédiatement pour que ceci s'accomplisse ou pour permettre que ce résultat soit obtenu.

   Par contre, suivant la présente invention, le tri-   cotage   au point à l'envers peut se faire sur la largeur d'une seule aiguille ou chaîne seulement, et les fils sont forcés de revenir au tricotage normal de la chaîne d'ai- guille qui suit immédiatement.   Evidemment   la zone de tri- cotage au point à l'envers peut présenter la largeur d'un   nombre A   désiré quelconque d'aiguilles ou de chaînes, mais 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 quelle que soit la largeur, le tricotage normal ne peut commencer que lorsqu'on arrive à la chaîne d'aiguille exac- tement désirée et est arrêté à une   chaîner aiguille   exac- tement déterminée, peu importe aue le tricotage au point à l'envers se fasse sur la largeur d'une seule chaîne d'ai- ; guille ou sur plusieurs chaînes. 



   Sur les Figs. 9 à 11   inclusivement,   on a. représen- té en perspective trois aiguilles successives et leurs tapettes de rabat. Sur la Fig. 9 les aiguilles sont indi- quées en A, B et C respectivement et portent les mêmes références sur la Fig. 9a. 



   Sur les Figs. 9 et 9a la position des organes cor- respond au tricotage normal et on suppose en outre que le point de tricotage se trouve à environ une fois et demi la distance entre deux aiguilles vers la gauche de l'aiguille 
C sur la Fig. 9. 



   Sur la Fig. 10   où   s'exécute seulement le tricotage au point à l'envers, les trois aiguilles sont désignées par A', B', C' et celles-ci peuvent évidemment être les mêmes que celles indiquées en A, B, C sur la Fig. 9 pendant une phase ultérieure de l'opération ou bien elles peuvent être   fin   autre groupe de trois aiguilles. Ces ai- guilles A', B', C' sont désignées par les mêmes lettres sur la Fig. 10a. 



   Sur la Fig. Ilion a désigné trois aiguilles A, B', 
C et on suppose que le tricotage normal se fait à l'aiguille a, le tricotage au point à l'envers à l'aiguille B' et le tricotage normal à l'aiguille C. Ces aiguilles sont dési- gnées de même sur la Fig. lla. 



   Dans le dispositif considéré, si l'on examine une aiguille devant exécuter le tricotage au point à l'envers, 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 on voit qu'on ne passe pas du tricotage au point normal au tricotage au point à l'envers du côté de la tapette de rabat de cette aiguille qui se trouve le plus près du point   o   se fait le tricotage, mais qu'on fait tourner les fils seulement de l'autre côté de la tapette de rabat considé- rée, à savoir le côté le plus éloigné du point   de"tricotage.   



   On obtient ainsi une seule chaîne de tricot au point à l'envers ou une bande de tricot au point à l'envers ayant exactement la largeur désirée. Ceci provient de ce que les deux fils sont liés du côté de la tapette de rabat en question qui se trouve le plus près du point de tricotage. 



  La liaison se fait entre le crochet de l'aiguille et le bord incliné 29 de la tapette de rabat correspondante où   l'on   revient au tricotage normal. En d'autres termes, si le tricotage normal ne s'effectue que sur l'aiguille B' (Fig. Il) la liaison se fait entre l'aiguille C et sa pro- pre tapette de rabat 5 sur le bord incliné 29 de celle-ci. 



  Le tricotage au point à l'envers est effectué-sur le bord incliné 34 de la tapette de rabat de l'aiguille B' et se fait sur le côté le plus proche de ce bord en considérant la. tapette de   l'aiguille B'   sur la Fig. 11. Cette action se produit quelle que soit la largeur de la bande ou de la zone de tricotage au point à l'envers, peu importe que cette largeur soit d'une seule chaîne d'aiguille ou d'une série de   chaînes,   et une liaison similaire se produit à l'aiguille et à sa tapette de rabat immédiatement devant l'aiguille où commence le tricotage au point à l'envers ou sur laquelle celui-ci se fait lorsqu'il ne comporte qu'une seule chaîne seulement.

   Jusqu'à présent lorsque le tricota- ge au point à l'envers était exécuté par une tapette de rabat ou un organe approprié sur une aiguille seulement,      

 <Desc/Clms Page number 12> 

 il était effectué uniquement sur le côté le plus rapproché du point de tricotage (par rapport à cette aiguille). Sui- vant l'invention, le point à l'envers n'est exécuté quia      sur le côté éloigné du point de tricotage. 



   Il doit être entendu que le point ou maille n'est pas relaché à la ou aux chaînes où se fait le, tricotage au point à l'envers. Il n'y a pas de relachement sensible des points ou des mailles dans la ou les chaînes où se fait le tricotage au point à l'envers suivant l'invention. 



   La Fig. 9a montre à l'aiguille B le bord supérieur du bec 28 de la tapettle de rabat 5, représentant ainsi le bord incliné ou cunéiforme 29 et la gorge 31 inclinée de haut en bas, tandis que les Figs. 10a et lla montrent à l'aiguille B' le bord postérieur incliné 34 de la tapette de rabat. 



   Bien qu'on ait décrit ci-dessus un mode d'exécution 'particulier de l'invention, il doit être entendu que malgré l'emploi de termes spécifiques, ceux-ci sont utilisés dans un sens général et ne peuvent comporter une restriction de l'invention dont l'essence est précisée dans les revendi- cations ci-dessous. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and mechanism for effecting changes in knitting.



   This invention relates to a mechanism and method for effecting changes in knitting.



   In order to make its principle clearly understood, an embodiment of this mechanism has been shown in the accompanying drawings, and the best way of carrying out the process according to the invention will be described.



   In these drawings:
Fig. 1 is a plan view of the annular flap cam of a circular knitting machine whose cha-

 <Desc / Clms Page number 2>

 skin is removed to show the three cam grooves for the bodies described below.



   Fig. 2 is a vertical central section of the construction mode shown in FIG. 1.



   Figs. 3, 4 and 5 are vertical cross sections made through the annular flap cam and the upper end of the needle cylinder and showing one of the needles and the corresponding flap or work holder, as well as a hook or comb rod preferably used in conjunction with these parts, these three figures showing different stages in the formation of the loop or stitch for normal knitting;
Figs. 6, '7 and 8 are views corresponding to
Figs. 3, 4 and 5, but showing corresponding needle positions in stitch formation for purl stitching.



   Fig. 9 is an enlarged perspective view of three needles and the corresponding flap flaps employed to effect knitting normal to each needle, and for clarity of the drawing these parts have been shown as being widely spaced laterally.



   Fig. 9a shows in side elevation the three needles shown in FIG. 9, the two threads being engaged in their hooks;
Fig. 10 is a view similar to FIG. 9 but showing the reverse knitting on each needle.



   Fig. 10a shows in side elevation the three needles shown in FIG. 10, the two threads being engaged in the hooks of these needles;

 <Desc / Clms Page number 3>

 Fig. It is a view similar to FIG. 9 but showing normal knitting on the first and third needles and purl stitching on the second or middle needle; and
Fig. 11a shows in side elevation the three needles shown in FIG. He, the two threads being engaged in the hooks of these needles.



   In the American patent of Robert H. Lawson reissue n. 16,564 of April 5, 1927, a device is described for carrying out the purl stitching by disabling the action of the mechanism using which the stripes are carried out. extending lengthwise from the bottom or other knit. A device will be described here for carrying out reverse stitch knitting by the action of special members, shown in the accompanying drawings and called flap flaps or work holders. The purl stitching is done here following lines, bands, blocks, dots or other surfaces which have exactly the desired width.

   In other words, the mechanism and the method according to the invention make it possible to perform a purl stitch knitting having exactly the width of a single needle / or a chain of stitches while, up to Now it was exceedingly difficult to perform purl stitch lines or areas of single needle or chain width.



  It is also possible to perform reverse knitting on areas of any given number of chains, at will.



  In accordance with the present invention, a special crew is employed for each needle such that the entire series of needles is combined with a corresponding number of flap flaps.



  The invention has been shown in its application to '

 <Desc / Clms Page number 4>

 An independent needle type circular knitting machine, for example, a Banner machine having the general construction form described in US Pat. No. 933,443 to Joshua D. Hemphill. The needles are preferably latch needles and are advantageously actuated in the usual manner, the two threads being brought to them in the position desired for knitting, preferably as shown in US Pat. No. 16,584 mentioned. above and the tension preferably being applied to the same thread as that shown in this patent, while the other thread is fed either without tension or under a much lower tension.

   Although the invention is not limited to the application of tension to the yarn indicated as being that to which tension is applied in said patent, the tension is preferably exerted in such a way that the white yarn ( shown in Figs. 3 and 6 as the lower thread disposed in the hook of the needle) is the one which receives the tension while the upper thread or black thread is brought into place without tension or under much more tension low.



   In Figs. 1 to 8, the needle cylinder is indicated at 1 and the seat of the flap cam is indicated by 2. The needles 3 are arranged in such a way as to perform the usual sliding movement in the groove 4.



  The seat of the flap cam is provided with the usual radial grooves in each of which is a single flap flap only, as indicated at 5 in the various figures. Below each flap flap, in the same groove as the latter, is a hook rod 6 capable of a longitudinal sliding movement independent of that of the flap flap.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   As shown more clearly in FIG. 1, the flap cam offers three ways: namely, the outer track 7 in which only the heels 8 of the rods 6 move, the intermediate track 9 and the internal track 10. The heels 8 of the rods 6 move either in the track 7 or in track 9 following the control of these rods, in a similar way to the control of so-called diagonal, dial or Banner jacquard machines in which members of the type of rods with hooks act according to the models or patterns desired to leave the organs in an external way or to advance them in an internal way.



   In the mechanism considered, at point 10 'shown in FIG. 1 or at the diametrically opposite point, members similar to sliding rods with hooks, act on certain heels 8 of determined rods 6 to move them slightly inward, so that they circulate in the intermediate track 9.



  The rods 6 on which the sliding rods do not act, continue to circulate in the external channel 7. A type of device for carrying out the selection of the members by sliding rods is described in the American patent application Lawson & Lawson n. 145,512 .



   Any suitable pattern or pattern device can be used to direct the desired hook rods 6 into the middle lane; these patterns act in accordance with the chosen model so that it is only the needles whose hook rods 6 are guided or moved in the intermediate channel 9 which perform the purl stitching, while all the other needles perform normal knitting.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   As shown more clearly in FIG. 1, the inner track 10 is relatively wide in a radial direction with respect to the needle cylinder at 11, and is limited on the inner side by a part of the cam 12 and on the outer side by the end 13 of the cam cam. guide 14 which is approximately circular. The guide edge 15 of the cam 12 is followed, in an anti-clockwise direction, by an edge 16 directed strongly outwards and terminating at a point 17 beyond which , in the direction indicated above, there is an edge 18 directed inward. The point at which knitting takes place and at 20 the point at which deactivation takes place has been indicated.

   The inner edge of the cam end 13 is slightly curved as indicated at 21 and extends inward to a point 22, after which the cam 14, as indicated at 23 , runs outward and is extended by a concentric edge extending over most of the series of flap tabs.



   In Figs. 3, 4 and 5 show the positions of the flap flaps 5 and hook rods 6 during normal knitting and it is evident that the shoulder 24, arranged on each of the rods 6 in front of its heel 8, never comes into contact with the outer end 25 of the shank or tail of its flap flapper 5 during normal knitting. Each flap flapper is provided with a heel 26 which during normal knitting bears against the outer edge of the track 11 and therefore each flap tap is in the outermost position. , as determined by the guide edge of the track at that point.

   For this reason, normal knitting is

 <Desc / Clms Page number 7>

 made at each flap swatter unless it is moved inward at some point by the meeting of the shoulder 24 of the rod 6 with the end
25 of the corresponding flap flap 5. During normal knitting the stopper 8 of each hook rod 6 is located in the outer slide 7.



   An examination of Figs. 6, 7 and 8 showing the position of the members for the reverse stitch knitting, shows that the heel 8 of the bead wire 6 has been brought into the intermediate channel 9 for the reverse stitch knitting.



  As a result, at a suitable point the shoulder 24 of this rod comes into contact with the end 25 of the corresponding flap flap 5 and gives the latter a slight inward movement which would not be impressed by the outer guide edge of the inner track 11. This emerges from an examination of FIG. 6 and a comparison thereof with FIG. 3 shows that the flap tab 5 occupies for reverse stitch knitting a more inward position than it occupies in the same position when performing normal knitting.



   Each of the flap flaps 5 of the whole series is shaped as shown in Figs. 3 to 8 inclusive. Each of them occupies the entire width of the corresponding groove and rests on its hook rod 6 which also occupies the entire width of this groove. Each rod is provided with a lower spout 27 which may be of the usual shape and, at a suitable distance above this, is another spout 28.



  The upper edge 29 of this spout 28 is inclined from bottom to top, as indicated, to a point 30 and beyond

 <Desc / Clms Page number 8>

 from the latter to the outside is a narrow gorge
31, directed from top to, bottom, above which is. arranged the upper spout'52, the apex of which is inclined from top to bottom outwards as indicated at 33, while below the spout 32 is a guide edge
34 preferably concave, tilted up and down outward.



   The two yarns indicated at T and NT respectively are introduced in the position desired for knitting, preferably as described in American Lawson Reissue No. 16,584; the lower yarn, shown in white, being the yarn subjected to the tension and the upper thread shown in black being the non-tensioned thread. The anterior inclined part 29 of the flap flap 5 ensures the return of the thread under tension T inwards against the shank of the needle 3 so as to ensure the continuation of normal knitting up to the chain of stitches where the you want to purl stitch.

   The groove 31, inclined from top to bottom as indicated, is intended above all to bring the stitches back down to the level at which the stitches reached at the time of their formation at the front or inner end of the inclined part. 29 of the flap tap 5; i.e. to bring the stitches back down to the lower level of the normal knitting, to which the stitches would have been brought if the inclined edge 29 had not existed or had been horizontal or flat in place to present a wedge shape.



   When performing the normal knitting, the stitches remain under or in front of the upper beak 33 as seen in Figs. 3, 4 and 5 as well as in FIG. 9, but for purl stitching the stitches of

 <Desc / Clms Page number 9>

 two threads pass over the top of the beak 32 and descend on the posterior edge of the latter and the posterior edge of the flap swatter, as can be seen in Figs. 6, 7 and 8 and in FIG. 10.



   The object of the invention is to perform the reverse stitch knitting at the precise location of the needle chain (s) desired to perform (if desired) a stitch stitch band. purl a single chain in width and instantly return to normal knitting; in other words, the invention comprises a device by means of which the area of reverse stitch knitting is determined ;, limited or precisely defined.

   In a previous patent application, a hook rod has been described provided with a beak approximately similar to the beak 32 ensuring the execution of the reverse stitch knitting, but in the construction mode shown in this application. patent, reverse stitch knitting is done on the width of two needles because no device allows to reduce it to the width of a single needle chain.



  In other words, according to this prior patent application, after the reverse stitch knitting the two yarns are allowed to return to normal knitting due to their natural tendency to be brought back there and the width of the yarn is required. the needle chain that immediately follows for this to be accomplished or for this to be achieved.

   In contrast, in accordance with the present invention, purl stitching can be done across the width of a single needle or warp only, and the threads are forced to return to normal needle warp knitting. guille which follows immediately. Obviously the reverse stitching area can be the width of any desired number A of needles or chains, but

 <Desc / Clms Page number 10>

 Regardless of the width, normal knitting can only begin when the exact desired needle chain is reached and is stopped at an exactly determined needle chain, regardless of purl stitching be done across the width of a single chain of ai-; guille or on several strings.



   In Figs. 9 to 11 inclusive, we have. three successive needles and their flap flaps are shown in perspective. In Fig. 9 the needles are indicated at A, B and C respectively and bear the same references in FIG. 9a.



   In Figs. 9 and 9a the position of the members corresponds to normal knitting and it is further assumed that the knitting point is about one and a half times the distance between two needles to the left of the needle
C in Fig. 9.



   In Fig. 10 where only purl stitching is performed, the three needles are designated A ', B', C 'and these can of course be the same as those shown at A, B, C in Fig. . 9 during a later phase of the operation or they can be a fine other group of three needles. These needles A ', B', C 'are designated by the same letters in FIG. 10a.



   In Fig. Ilion designated three needles A, B ',
C and it is assumed that normal knitting is done with needle a, purl stitching with needle B 'and normal knitting with needle C. These needles are similarly designated on Fig. there.



   In the device under consideration, if we examine a needle that has to perform the purl stitching,

 <Desc / Clms Page number 11>

 we see that we do not go from normal stitch knitting to reverse stitch knitting on the side of the flap of this needle which is closest to the point where the knitting is done, but that we do turn the threads only on the other side of the flap swatter in question, that is, the side furthest from the knitting point.



   This results in a single chain of purl stitching or a strip of purl stitching having exactly the desired width. This is because the two threads are tied on the side of the flap swatter in question which is closest to the point of knitting.



  The connection is made between the hook of the needle and the inclined edge 29 of the corresponding flap flap where we return to normal knitting. In other words, if the normal knitting is carried out only on needle B '(Fig. II) the connection is made between needle C and its own flap flap 5 on the inclined edge 29 of the needle. this one.



  The reverse stitch knitting is performed on the inclined edge 34 of the needle flap of needle B 'and is done on the side closest to this edge considering the. needle tap B 'in Fig. 11. This action occurs regardless of the width of the web or purl stitch area, whether that width is of a single needle chain or a series of chains, and a similar binding occurs at the needle and its flap swatter immediately in front of the needle where purl stitching begins or where it is done when there is only one chain.

   Until now when purl stitching was performed by a flap swatter or a suitable organ on a needle only,

 <Desc / Clms Page number 12>

 it was done only on the side closest to the knitting point (relative to this needle). According to the invention, the purl stitch is only performed on the side away from the knitting stitch.



   It should be understood that the stitch or stitch is not released at the chain (s) where the purl stitch is done. There is no appreciable relaxation of the stitches or stitches in the chain or chains where the purl stitching is done according to the invention.



   Fig. 9a shows needle B the upper edge of the beak 28 of the flap tapettle 5, thus showing the inclined or wedge-shaped edge 29 and the groove 31 inclined from top to bottom, while Figs. 10a and 11a show needle B 'the inclined posterior edge 34 of the flap flapper.



   Although a particular embodiment of the invention has been described above, it should be understood that despite the use of specific terms, these are used in a general sense and cannot include a restriction of the invention, the essence of which is specified in the claims below.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS --------------------------- 1.- Dans une machine à tricoter du type à aiguilles indépendantes, une série d'aiguilles, un dispositif pour y amener deux fils dans la position voulue pour le tricotage, 'pour chaque aiguille un organe spécial genre tapette de rabat susceptible de se déplacer transversalement par rap- port à la série d'aiguilles, ces organes et ces aiguillles agissant de manière à lier les fils de façon que le trico- --- <Desc/Clms Page number 13> tage au point à l'envers ne se face qu'à la ou aux aiguil- les voulues dont les organes sont actionnés transversale- ment d'une distance supérieure au déplacement normal né- cessaire pour le tricotage normal. CLAIMS --------------------------- 1.- In a knitting machine of the type with independent needles, a series of needles, a device for bringing two threads into the position required for knitting, 'for each needle a special member of the flap type capable of moving transversely to the series of needles, these organs and needles acting in such a way as to tie the threads so that the trico- --- <Desc / Clms Page number 13> The purl stitching is only facing the desired needle (s), the members of which are actuated transversely by a distance greater than the normal displacement required for normal knitting. 2.- Une combinaison suivant la revendication 1, dans laquelle chaque aiguille est pourvue d'un bord lieur et d'un bord pour le tricotage au point à l'envers. 2. A combination according to claim 1, wherein each needle is provided with a binding edge and an edge for purl stitching. 3.- Une combinaison suivant la revendication 1, dans laquelle chaque organe de rabat présente un bord an- térieur lieur cunéiforme et un bord pour le tricotage au point à l'envers sur lequel passent l'un ou les deux fils pour effectuer le tricotage au point à 1-'envers. 3. A combination according to claim 1, in which each flap member has a wedge-shaped front binding edge and an edge for reverse stitch knitting over which one or both threads pass to effect the knitting. at the point 1-'invers. 4. - Dans une combinaison suivant la revendication 1, une tringle à crochet pour chaque organe de rabat et un dispositif pour déplacer ces tringles,de manière à action- ner ces organes pour effectuer le tricotage au point à l'envers. 4. - In a combination according to claim 1, a hook rod for each flap member and a device for moving these rods, so as to actuate these members to perform the reverse stitch knitting. 5.- Procédé de tricotage consistant à amener en position de tricotage deux fils à une série d'aiguilles indépendantes disposées en cercle, à déplacer les organes de rabat transversalement par rapport à la série d'aiguilles, d'une quantité normale pour le tricotage ordinaire et d'une quantité plus grande pour le tricotage au point à l'envers, et lorsqu'on effectue le tricotage au point à l'envers, à lier les fils entre chaque aiguille où doit se faire le tricotage au point à l'envers et un bord de son organe de rabat, et à ne renverser le fil par cet organe qu'à l'ai- guille exactement vouluele tricotage normal se faisant aux aiguilles qui suivent la ou les aiguilles de la zone de tricotage au point à l'envers. 5.- Knitting process consisting in bringing in knitting position two threads to a series of independent needles arranged in a circle, in moving the flap members transversely with respect to the series of needles, by an amount normal for knitting ordinary and a larger amount for purl stitching, and when purl stitching is done, tie the threads between each needle where the stitch is to be done. reverse side and one edge of its flap member, and to reverse the thread through this member only in the exact needle required. normal knitting being done with the needles which follow the needle or needles of the knitting zone in stitch at l 'towards.
BE367066D BE367066A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE367066A true BE367066A (en)

Family

ID=39102

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE367066D BE367066A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE367066A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2719607A3 (en) Circular knitting machine.
EP0636724B1 (en) Method for making the connection of two edges of a tubular knitted product at the end of its manufacture
BE367066A (en)
FR2584426A1 (en) RECTILINE MACHINE WITH ELASTIC ROD NEEDLES AND LOCKING SYSTEMS.
FR2461048A1 (en) MACHINE FOR MAKING KNITTED FABRICS, AND CORRESPONDING KNITTING METHOD
FR2512472A1 (en) CHAIN KNITTING JOB, ESPECIALLY SEWING KNITTING
EP1920097B1 (en) DEVICE FOR KNITTING back AND front STITCHES ON A COMMON NEEDLE BED
EP0701017A1 (en) Method and device for treating stitches of textile products
BE518635A (en)
FR2653790A1 (en) Methods for producing a double rib end and for modifying a knitting machine to this end and hosiery articles and knitting machine relating thereto
BE526000A (en)
BE626949A (en)
CH253936A (en) Knitting machine.
CH145683A (en) Knitting needle.
BE365379A (en)
BE368179A (en)
CH641222A5 (en) Knitting machine for manufacturing knitted and/or linked-thread fabrics
BE406429A (en)
BE381814A (en)
EP1184498A1 (en) Flat bed knitting machine
BE630058A (en)
CH99254A (en) Knitting loom.
BE460110A (en)
CH191532A (en) Method of manufacturing an article having stitches, loom for the implementation of this process and article obtained by this process.
BE501987A (en)