BE471883A - - Google Patents

Info

Publication number
BE471883A
BE471883A BE471883DA BE471883A BE 471883 A BE471883 A BE 471883A BE 471883D A BE471883D A BE 471883DA BE 471883 A BE471883 A BE 471883A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
liquid fuel
fuel burner
bell
burner according
aforesaid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE471883A publication Critical patent/BE471883A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23CMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING FLUID FUEL OR SOLID FUEL SUSPENDED IN  A CARRIER GAS OR AIR 
    • F23C99/00Subject-matter not provided for in other groups of this subclass
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D5/00Burners in which liquid fuel evaporates in the combustion space, with or without chemical conversion of evaporated fuel
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23CMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING FLUID FUEL OR SOLID FUEL SUSPENDED IN  A CARRIER GAS OR AIR 
    • F23C2700/00Special arrangements for combustion apparatus using fluent fuel
    • F23C2700/02Combustion apparatus using liquid fuel
    • F23C2700/026Combustion apparatus using liquid fuel with pre-vaporising means

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Brûleur à combustible liquide" 
La présente invention est relative à un brûleur à combustible liquide, comprenant un dispositif d'amenée du   ùombustible,un   disposi- tif d'accumulation de celui-ci, un dispositif d'amenée d'air de com- bustion et un moyen de diffusion de celui-ci dans le   brûleur,des   moyens de réglage de l'air de combustion et des moyens de réglage d'amenée du combustible. 



   Les appareils connus,n'utilisent comme moyen de combustion que l'air ordinaire.L'invention donne,un moyen de combustionsapplémen- taire. 



   A cet effet, le brûleur comporte une amenée d'eau goutte à goutte dans le diffuseur d'air,pour y   produire grâce   à la chaleur   développée,une   division de l'eau en oxygène et hydrogène et enrichir les flammes en gaz comburants. 



  Dans une forme de réalisation avantageuse de l'objet de l'inven-. tion,l'amenée de combustible est réglée par une dispositif fonction- nant d'après le principe des vases communicants. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description d'un brûleur à combustible liquide donnée ci-après à titre d'exemple non limitatif et aère référence aux dessins ci- annexés. 



   La figure 1 représente une coupe verticale avec brisure partiel-   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 les du brdleur selon l'invention. 



   Les figures 2 et 3 donnent une coupe verticale du dispositif d'alimentation en combustible liquide. 



   Dans les différentes figures, les mêmes notations de référence indiquent des éléments identiques. 



   Le vaporisateur (1) à la forme d'une cloche dont le bas est constitué d'une cuvette (2),le haut présente une ouverture cylindri- ques (3),laquelle forme logement du débiteur de mazout(4).Sur le pourtour de la cloche vaporisateur (1)et de haut en bas, sont creu- sées des rigoles (5)qui reçoivent le mazout débité par les   ouvertum   (7):'De chaque coté de ces rigoles (5) 'sont disposées des ouvertures permettant à l'air de passer de l'intérieur du vaporisateur (1) dans les zones 37 et 38 extérieures à celle-ci.

   Le débiteur (4) possède un fond (8) lequel est percé de 2 trous (9) pour le passage du ma- zout dans sa marche vers la partie supérieure du débiteur (4).Un tampon (10) percé aussi de deux trous permet de freiner le débit des deux orifices (9).une clef (11) permet la manoeuvre de ce tam- pon (10) obturateur des aspérités (12) disposées sur le bord supé- rieur du débiteur (4) divisent le mazout en gouttelettes pour être débité dans les rigoles du vaporisateur(1),le couvercle (13) recou- vre les encoches (12) pour éviter l'écoulement trop abondant du ma- zout. Le vaporisateur (1) est fermé dans sa partie inférieure par une plaque fixe (14) percée d'ouverture (15).

   Un disque (16) super- posé à la plaque (14) permet d'ouvrir ou de fermer les ouvertures (15) par un système de réglage complémentaire dont le détail n'est pas représenté sur les dessins,réglant ainsi l'entrée d'air dans l'intérieur du vaporisateur (1).Le tube (17) amène le mazout débi- té par le flotteur (25) vers le débiteur (4).

   Le tube (18) établit la communication du niveau de la cuvette (2) avec le flotteur de sécurité (27).Le bâti (19) forme une chambre d'air avec une entrée d'air (20) laquelle peut être raccordée à un ventilateur ou tout autre dispositif donnant de l'air sous une certaine pression.Trois tubes (21) sont disposés à la partie supérieure du vaporisateur (1) 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pour donner de l'air au diffuseur (22) lequel est compsé d'une coupelle dont les parois sont percées de trous à seule fin de divi- ser et d'enrichir d'air les flammes de la combustion.Un conduit (24) relié à l'appareil peut amener de l'eau goutte à goutte dans le diffu seur (22) par un dispositif extérieur à l'appareil pour augmenter l'oxygénation des gaz en combustion. 



   Deux flotteurs assurent l'automaticité de marche. Le flotteur (25), relié au réservoir à mazout par le tube (30) établit le niveau dans le débiteur (4).A cet effet un pointeau (26),d'un système con- nu en soi,règle l'arrivée du mazout. Le pointeau (26) est également commandé par la poussée du flotteur (27) lequel agit sur   ',.un   levier (28) par l'intermédiaire de la tige de poussée (29). Le tube (18) est relié avec la cuvette (2) du vaporisateur (1). Léexcès de débit de mazout ou le manque de combustible établissent automatiquement une différence de niveau entre la cuvette (2) du flotteur (27) et le   blo   cage du pointeau d'arrivée (26), évitant ainsi tout débordement de l'appareil. 



   FONCTIONNEMENT -------------- 
L'appareil étant raccordé à une cheminée de tirage normal, le réservoir au mazout rempli,l'on ouvre le robinet d'arrivée du ma- zout de la conduite (30) vers la botte du flotteur (25).Celle-ci se remplit à une hauteur telle que s'effectue l'écoulement du mazout par les ouvertures supérieures du débiteur (4).En même temps que l'on donne pleine entrée d'air en tournant le disque (16) l'on tour- ne la clef (11) qui commande le tampon de débit (10) pour donner le plein rendement du débit. Le mazout débordera par les ouvertures(7) en suivant les rigoles (5);il viendra établir le niveau dans la cuvette (2),laquelle agira sur le flotteur (27),relèvera la tige de poussée (29) et bloquera le pointeau (26).

   A ce moment,en amorçant le pourtour du brûleur par une injection d'alcool à brûler, que l'on enflamme, sous l'effet de la chaleur,le mazout distille et s'enflam- me,la température monte rapidement activant la marfhe; c'est le mo- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ment du règlage de l'intensité de chauffe. 



   Le réglage s'opère comme   suit:.'On   ferme le tampon débiteur (10) au moyen de la clef (11)., On fait de même avec l'entrée d'air (16) de façon à obtenir une flamme exempte de fumée.Le niveau de mazout accumulé dans la cuvette (2) distillera rapidement.Le flotteur (27) débloquera le pointeau (26) et le mazout n'entrera dans la chambre de combustion que suivant l'ouverture du tampon débiteur (10),il   brdlea   de préférence dans les   rigies   de descente (5) recevant le maximum d'air des ouvertures (6).L'accumulation du mazout dans la cuvette (2) étant le résultat d'un trop grand débit, il faut l'évi- ter pour obtenir une combustion parfaite. 



   En cas   d'accident causé   par un ralentissement ou un arrêt brus- que,la cuvette (2) se remplira de mazout et le flotteur (27) agira sur le pointeau (26). La fermeture du débit da mazout s'opère alors automatiquement. 



   L'appareil peut aussi marcher avec oxygénation des gaz en com- bustion par distillation d'eau amenée goutte à goutte par le con- duit(24)dans le diffuseur d'air (22). En ce cas, celui-ci étant por- té à une température très élevée, divisera l'eau en composants oxygèl ne et hydrogène,gaz qui seront distribués pour enrichir les flam- mes du mazout par les puvertures(23) du diffuseur d'air (22). 



   Pour la marche intensive, 'on peut adapter un ventilateur le- quel sera raccordé à l'entrée d'air (20) de la chambre d'air (19). 



   Il doit être entendu que l'invention n'est nullement limitée à la forme d'exécution décrite ci-avant et que bien des modifica- tions peuvent y être apportées, notamment quant à la forme, à la constitution, au nombre et à la disposition des   éléments   interve- nant dans sa réalisation sans sortir du cadre de la présente deman- de de brevet à condition que ces changements soient compatibles avec l'esprit des revendications énoncées ci-après. 



   Pour éviter une trop grande consommation d'air dans la partie inférieure du vaporisateur, et aussi pour ne pas contrarier l'appel d'air dans les 2 parties distinctes de l'appareil,le vaporisa- teur (1) et la coupelle (22), on pourrait notamment supprimer la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 plaque 14 et le disque 16 et disposer dans la paetie (37) de l'appa- reil un tronc de c8ne de séparation d'air (39).L'air serait dirigé presque dans sa totalité vers la coupelle 22 par les cheminées 21. 



  Le résultat serait un refroidissement du régulateur d'amfnée de com-   bustiblelequel   serait admis froid et à l'état liquide dans la clo- che. Lorsque l'appel d'air n'est pas   éalisé   par tirage naturel mais par un dispositif donnant de l'air sous pression, le tronc de   cône   39 présentera un évasement en forme d'entonnoir à sa partie inféri- eure, pour diriger l'air vers la coupelle 22. Cependant,le cas du cône de séparation d'air n'élimine pas le dispositif de réglage d'admis- sion d'air formé par la plaque 14 et le disque 16.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Liquid fuel burner"
The present invention relates to a liquid fuel burner, comprising a device for supplying the fuel, a device for accumulating the latter, a device for supplying combustion air and a diffusion means. of the latter in the burner, means for adjusting the combustion air and means for adjusting the fuel supply.



   The known apparatuses only use ordinary air as combustion means. The invention provides an appropriate combustion means.



   To this end, the burner has a drop-by-drop water supply into the air diffuser, to produce there, thanks to the heat developed, a division of the water into oxygen and hydrogen and to enrich the flames with oxidizing gases.



  In an advantageous embodiment of the object of the invention. tion, the fuel supply is regulated by a device operating on the principle of communicating vessels.



   Other details and features of the invention will emerge from the description of a liquid fuel burner given below by way of non-limiting example and with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 shows a vertical section with partial break - @

 <Desc / Clms Page number 2>

 the brdleur according to the invention.



   Figures 2 and 3 give a vertical section of the liquid fuel supply device.



   In the different figures, the same reference notations indicate identical elements.



   The vaporizer (1) has the shape of a bell, the bottom of which consists of a bowl (2), the top has a cylindrical opening (3), which forms the housing of the oil feeder (4). the perimeter of the vaporizer bell (1) and from top to bottom are hollowed out channels (5) which receive the fuel oil discharged by the openings (7): 'On each side of these channels (5)' are arranged openings allowing air to pass from the inside of the vaporizer (1) into the zones 37 and 38 outside it.

   The debtor (4) has a bottom (8) which is pierced with 2 holes (9) for the passage of the fuel in its march towards the upper part of the debtor (4). A buffer (10) also pierced with two holes makes it possible to slow down the flow of the two orifices (9). a key (11) allows the operation of this buffer (10) closing the asperities (12) arranged on the upper edge of the debtor (4) divide the fuel oil into droplets to be discharged into the channels of the vaporizer (1), the cover (13) covers the notches (12) to prevent excessive flow of fuel. The vaporizer (1) is closed in its lower part by a fixed plate (14) pierced with an opening (15).

   A disc (16) superimposed on the plate (14) makes it possible to open or close the openings (15) by a complementary adjustment system, the detail of which is not shown in the drawings, thus adjusting the inlet of air in the interior of the vaporizer (1). The tube (17) brings the fuel oil delivered by the float (25) to the flow valve (4).

   The tube (18) establishes the level communication of the bowl (2) with the safety float (27). The frame (19) forms an air chamber with an air inlet (20) which can be connected to a fan or any other device giving air under a certain pressure.Three tubes (21) are arranged at the top of the vaporizer (1)

 <Desc / Clms Page number 3>

 to give air to the diffuser (22) which is made up of a cup the walls of which are pierced with holes for the sole purpose of dividing and enriching the flames of combustion with air. A duct (24) connected to the device can bring water dropwise into the diffuser (22) by a device external to the device to increase the oxygenation of the combustion gases.



   Two floats ensure automatic operation. The float (25), connected to the oil tank by the tube (30) establishes the level in the debtor (4). For this purpose a needle (26), of a system known per se, regulates the inlet. fuel oil. The needle (26) is also controlled by the thrust of the float (27) which acts on ', .a lever (28) via the push rod (29). The tube (18) is connected with the bowl (2) of the vaporizer (1). The excess flow of fuel oil or the lack of fuel automatically establish a level difference between the bowl (2) of the float (27) and the block of the inlet needle (26), thus preventing any overflow of the device.



   OPERATION --------------
With the appliance connected to a normal draft chimney, with the oil tank filled, the oil inlet valve from the line (30) to the float boot (25) is opened. fills to a height such that the fuel oil flows through the upper openings of the flow valve (4). At the same time as full air inlet is given by turning the disc (16), the the key (11) which controls the flow buffer (10) to give the full output of the flow. The fuel oil will overflow through the openings (7) following the channels (5); it will establish the level in the bowl (2), which will act on the float (27), raise the push rod (29) and block the needle (26).

   At this moment, by priming the periphery of the burner with an injection of methylated spirit, which is ignited, under the effect of the heat, the fuel oil distils and ignites, the temperature rises rapidly activating the marfhe ; this is the mo-

 <Desc / Clms Page number 4>

 adjustment of the heating intensity.



   The adjustment is carried out as follows:. 'The flow buffer (10) is closed by means of the key (11)., The same is done with the air inlet (16) in order to obtain a flame free of The level of fuel oil accumulated in the bowl (2) will distill rapidly. The float (27) will release the needle (26) and the fuel oil will not enter the combustion chamber until after opening the discharge buffer (10), it preferably burns in the descent channels (5) receiving the maximum amount of air from the openings (6). The accumulation of fuel oil in the bowl (2) being the result of too much flow, it is necessary to avoid - ter to obtain perfect combustion.



   In the event of an accident caused by slowing down or stopping suddenly, the bowl (2) will fill with fuel oil and the float (27) will act on the needle (26). The fuel oil flow then closes automatically.



   The apparatus can also operate with oxygenation of the combustion gases by distillation of water supplied dropwise through line (24) into the air diffuser (22). In this case, this being brought to a very high temperature, will divide the water into oxygen and hydrogen components, gases which will be distributed to enrich the flames of the fuel oil through the openings (23) of the diffuser. air (22).



   For intensive walking, a fan can be fitted which will be connected to the air inlet (20) of the air chamber (19).



   It should be understood that the invention is in no way limited to the embodiment described above and that many modifications can be made to it, in particular as regards the form, the constitution, the number and the size. arrangement of the elements involved in its realization without departing from the scope of the present patent application, provided that these changes are compatible with the spirit of the claims set out below.



   To avoid too much air consumption in the lower part of the vaporizer, and also not to interfere with the air intake in the 2 separate parts of the device, the vaporizer (1) and the cup (22 ), we could in particular remove the

 <Desc / Clms Page number 5>

 plate 14 and the disc 16 and place in the paetie (37) of the apparatus an air separation cone trunk (39). The air would be directed almost in its entirety towards the cup 22 by the chimneys 21 .



  The result would be a cooling of the fuel flow regulator which would be admitted cold and in a liquid state into the bell. When the air intake is not equalized by natural draft but by a device giving air under pressure, the truncated cone 39 will have a funnel-shaped flare at its lower part, to direct the air. air to cup 22. However, the case of the air separation cone does not eliminate the air intake adjuster formed by plate 14 and disc 16.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S. R E V E N D I C A T I O N S. 1.Brûleur à combustible liquide,comprenant un dispositif d'ame- née du combustible, un dispositif d'accumulation de celui-ci,un dispositif d'amenée d'air de combustion et un moyen de diffusion de celui-ci dans le brûleur,des moyens de réglage de l'air de combus- tion et des moyens de réglage d'amenée du combustible,caractérisé en ce qu'il comporte une amenée d'eau goutte à goutte dans le diffu- seur d'air,pour y produire,grâce à la chaleur développée,une divi- sion de l'eau en oxygène et hydrogène et enrichir les flammes en gaz comburants. 1.Liquid fuel burner, comprising a device for supplying the fuel, a device for accumulating the latter, a device for supplying combustion air and a means for distributing the latter in the burner , means for regulating the combustion air and means for regulating the supply of fuel, characterized in that it comprises a supply of drip water into the air diffuser, for therein. produce, thanks to the heat developed, a division of water into oxygen and hydrogen and enrich the flames with oxidizing gases. 2.Brûleur à combustible liquide selon la revendication 1,carac- térisé en ce que le dispositif d'amenée du combustible consiste en une cloche à rainures longitudinales,le bord de la cloche était re- plié vers l'extérieur de manière à former une cuvette d'emmagasine- ment du combustible. 2. Liquid fuel burner according to claim 1, characterized in that the fuel supply device consists of a bell with longitudinal grooves, the edge of the bell was bent outwardly so as to form a bell. Fuel storage tank. 3.Brûleur à combustible liquide selon la revendication 2,caracté risé en ce que le moyen d'amenée du combustible dans les rainures de la cloche susdite consiste en une tige, actionnée extérieurement, dont la base présente un tampon de débit percé d'un trou au moins, mis en communication par rotation de la tige subite,avec au moins une ouverture d'une plaque disposée sous le tampon de débit,et dis- posée dans un débiteur, intérieur à la cloche. <Desc/Clms Page number 6> 3.Liquid fuel burner according to claim 2, characterized in that the fuel supply means in the grooves of the aforesaid bell consists of a rod, actuated externally, the base of which has a flow buffer pierced with a at least hole, brought into communication by sudden rotation of the rod, with at least one opening of a plate disposed under the flow buffer, and disposed in a debtor, inside the bell. <Desc / Clms Page number 6> 4.Brdleur à combustible liquide selon la revendication 3,caractéri- sé en ce que le débiteur est relié au réservoir à combustible. 4.Liquid fuel burner according to claim 3, charac- terized in that the feeder is connected to the fuel tank. 5.Brûleur à combustible liquide,selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 4,caractérisé en ce que l'alimentation en combus- tible fonctionne d'après le principe des vases communicants. 5. Liquid fuel burner, according to one or the other of claims 1 to 4, characterized in that the fuel supply operates according to the principle of communicating vessels. 6.Brûleur à combustible liquide, selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 5,caractérisé en ce que la cuvette d'emmagasinement du combustible est reliée à un réservoir à flotteur. 6. Liquid fuel burner, according to one or the other of claims 1 to 5, characterized in that the fuel storage bowl is connected to a float tank. 7.Brûleur à combustible liquide, selon l'une ou l'autre des rever. dications 1 à 6, caractérisé en ce que le débiteur est relié à un ré- servoir 4 flotteur muni d'un pointeau de réglage. 7.Liquid fuel burner, depending on either dream. dications 1 to 6, characterized in that the debtor is connected to a float tank 4 provided with an adjustment needle. $.Brûleur à combustible liquide selon la revendication 7,carac- térisé en ce que le pointeau susdit contrle l'arrivée de combusti- ble du réservoir. A liquid fuel burner according to claim 7, characterized in that the aforesaid needle controls the arrival of fuel from the reservoir. 9.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 8,caractérisé en ce que le bord supérieur du dé- biteur susdit présente au moins une aspérité, placée de préférence, en face d'une rainure de la cloche destinée à diviser la combusti- ble goutte à goutte. 9.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 1 to 8, characterized in that the upper edge of the aforesaid debiter has at least one asperity, preferably placed in front of a groove. of the bell intended to divide the fuel drip. 10.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 6 à 7,caractérisé en ce que les flotteurs susdits sont munis d'une tige, solidaire,d'un levier à poids, réglant automatique- ment l'alimentation en combustible. 10.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 6 to 7, characterized in that the aforesaid floats are provided with a rod, integral with a weight lever, automatically adjusting the weight. fuel supply. 11.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 10,caractérisé en ce que la cloche susdite compor- te une plaque percée de trous à sa partie inférieure, les trous com- muniquant avec le dispositif d'amenée d'air étant commandé par un disque mobile disposé sur la plaque. 11.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 1 to 10, characterized in that the aforesaid bell comprises a plate pierced with holes in its lower part, the holes communicating with the device. air supply being controlled by a movable disc arranged on the plate. 12.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 11,caractérisé en ce que la cloche susdite est per- cée d'ouvertures latérales de tirage. 12.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 1 to 11, characterized in that the aforesaid bell is pierced with lateral draft openings. 13.Brûleur à combustilble liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications précédentes, caractérisé en ce que la cloche comporte au <Desc/Clms Page number 7> moins une cheminée d'évacuation d'air. 13.Liquid fuel burner according to either of the preceding claims, characterized in that the bell comprises at the <Desc / Clms Page number 7> minus an exhaust air chimney. 14.Brûleur à combustible liquide selon la revendication 13,ca- ractérisé en ce que la cheminée susdite supporte une coupelle à parois percée de trous. 14. Liquid fuel burner according to claim 13, charac- terized in that the aforesaid chimney supports a cup with walls pierced with holes. 15.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 14,caractérisé en ce que l'amenée d'eau sudite se fait dans la coupelle susdite. 15.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 1 to 14, characterized in that the sudite water supply is made in the aforesaid cup. 16.Brûleur à combustible liquide selon l'une ou l'autre des re- vendications 1 à 15,caractérisé en ce qu'il comprend,dans le cas d'un tirage sous pression, un tronc de c8ne de séparation d'air,dis- posé à l'intérieur de la cloche,créant d'une part un courant d'air vers la périphérie de la cloche et d'autre part vers la coupelle susdite. 16.Liquid fuel burner according to one or the other of claims 1 to 15, characterized in that it comprises, in the case of a draft under pressure, an air separation cone trunk, placed inside the bell, creating on the one hand a current of air towards the periphery of the bell and on the other hand towards the aforementioned cup. 17.Brûleur à combustible liquide tel que décrit ci-dessus ou re- présenté aux dessins ci-annexés. 17.Liquid fuel burner as described above or shown in the accompanying drawings.
BE471883D BE471883A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE471883A true BE471883A (en)

Family

ID=121618

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE471883D BE471883A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE471883A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE471883A (en)
BE475803A (en)
FR2527745A1 (en) POT TYPE OIL BURNER
BE375886A (en)
BE520718A (en)
CH270387A (en) Liquid fuel burner.
BE494597A (en)
CH318631A (en) Method of heating by means of liquid fuel and installation for the implementation of this method
FR2515321A1 (en) Gas boiler for water - has superheating coil combustion fluids to stabilise boiler flame
BE475866A (en)
BE369740A (en)
CH217420A (en) Sawdust stove, for heating water.
BE388814A (en)
BE422051A (en)
BE388807A (en)
CH175962A (en) Liquid fuel heating installation.
BE354502A (en)
BE373873A (en)
CH263413A (en) Liquid fuel burner.
BE413749A (en)
BE476529A (en)
CH133903A (en) High pressure, fast acting steam generator.
BE469100A (en)
BE512318A (en)
FR2723434A1 (en) Boiler heat exchanger