BE388814A - - Google Patents

Info

Publication number
BE388814A
BE388814A BE388814DA BE388814A BE 388814 A BE388814 A BE 388814A BE 388814D A BE388814D A BE 388814DA BE 388814 A BE388814 A BE 388814A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
burner
burner according
capacity
oil
aforesaid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE388814A publication Critical patent/BE388814A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D5/00Burners in which liquid fuel evaporates in the combustion space, with or without chemical conversion of evaporated fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion Of Fluid Fuel (AREA)
  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Brûleur pour huiles lourdes. 



   L'invention est relative à un brûleur pour huiles lourdes pouvant convenir pour chauffage central , industriel et fours de tout système et ae toute puissance fonctionnant à eau chaude , vapeur ou air chaud . 



   Suivant   l'invention ,   l'huile lourde employée   comme   combustible , alimentée dans une capacité appropriée , est pulvérisée au moyen d'une nappe de fluide sous pression , par exemple de l'air comprimé , orientée transversalement par rapport à la direction des vapeurs du uit combustible . 



   Les dessins annexés indiquent à titre d'exemple non limitatif deux modes d'exécution   de     l'invention .   Celle-ci s'étend aux diverses  particularités  originales que   comportent   les dispositions représentées . 



   La fig.l est une vue schématique d'une installation à huiles lourdes , comportant un brûleur suivant l'invention 
La fig.2 est une vue en perspective et en position de montage d'une variante du brûleur suivant l'invention. 



   La fig.3 est une variante de l'installation de la fig.l. 



   Suivant la fig.l , le combustible liquide , par exemple de l'huile lourde , qui est emmagasinée dans le tank 2 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 s'écoule hors de celui-ci par le tuyau 3 ,traverse le niveau constant'   4 ,   puis le régulateur de débit 5 pour arriver sous pression par pompe , ou par le principe des vases communicants, dans le conauit 6 dont la partie, supérieure se termine par un té 7 pourvu d'orifices tels que 8 et relié aux parois du chapeau au moyen de nippes filetées qui distribuent le combustible lourd dans la capacité en fonte spéciale 9 du brûleur dont le fond est légèrement incurvé vers l'extérieur , cette capacité étant logée dans la chaudière 10a schématisée en pointillés , le brûleur susdit étant 'placé au centre intérieur de la chaudière ou du four sans rien modifier à ceux-ci .

   est 
En outre un moteur électrique 11/mis en marche au moyen d'une manette 12 ou interrupteur à partir du tableau 13 d'où partent les   file   de connection tels que 14. 



   Ce moteur entraine en rotation un ventilateur 15 qui soufle et comprime de l'air par la tuyauterie 16 pour   l'amener   sous pression dans le chapeau rond ou ractangu- laire 17 . La surface latérale de ce dernier est pourvue d'un grand nombre de petits orifices tels que 18 orientés de telle sorte que lesveines de fluide comprimé qui s'échappent par les susdits orifices sont dirigés suivant une nappe transversale orientée vers le fond   (le   la capacité 9 qui a reçu l'huile lourda , 
Il est à remarquer en outre que les conduits d'amenée du combustible et de l'air sous pression sont disposés intérieurement l'un par rapport à   l'autre   ce qui permet de diminuer l'encombrement de l'installation et d'échauffer   l'huile .    



   L'huile étant alimentée dans la capacité 9 du brûleur 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est enflammée soit par un allumage électrique par veilleuse , soit à la main ou par tuut autre moyen connu . 



   Dès que cette huile est en ébullition , elle sa vaporise et ces vapeurs viennent se pulvériser au contact de la nappe de fluide sous pression dont il a été parlé précédemment. 



   La capacité 9 du brûleur acquiert rapidement au contact de l'huile en ébullition une forte température et sous l'action des veines d'air comprimé le foyer proprement dit se meut suivant un mouvement giratoire constitué par des flammes blanches sans pointe , à températures très élevées , donc très chauffantes ainsi que très économiques , et qui sont d'ailleurs absolument sans danger pour les tuyauteries et les éléments de la chaudière . 



   Donc en résumé les vapeurs produites par la gazéification de l'huile sous   l'influence   da la chaleur dégagée par la chambre de combustion du brûleur , se mélangent intimemant à la nappe d'air sous pression , ce qui permet   d'obtenir ,   sans aucun réglage toujours une flamme blanche quelle qua soit la qualité de l'huile . 



   Il est de toute évidence que la hauteur de   fiacre   peut être réglée à volonté , soit à la main , soit par   appareil ,   agissant sur la manette 19 du régulateur de débit d'huile . 



   Il est de plus à remarquer qu'en cas de panne de courant , le brûleur suivant l'invention qui est susceptible de conserver la chaleur emmagasinée , continue de ce fait à chauffer en flammes basses , pour reprendre en hautes flammes aussitôt que le courant est rétabli , l'alimentation en huile étant assurée par le principe des vases communicants. 



   Au cas où pour une raison quelconque la   flamme   vient à s'éteindre , c'est-à-dire que le brûleur cesse de chauffer , 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'huile continuant à être alimentée dans la capacité 9 du brûleur son niveau s'élève petit à petit et lorsqu'il est arrivé à la hauteur de l'orifice 20 ménagé dans le chapeau, l'huile s'écoule par le conduit 21 où elle est recueillie dans un plateau approprié 22. Ce dernier est disposé   amo-   viblement sur un levier 23 susceptible de pivoter en 24 et dont le bras 25 est terminé par un poids 26 réglable . 



  Au levier 23 est articulée la tringle 27 accrochée à la ma- nivelle 19 du régulateur de débit 5 ; la tringle 27 est prolongée par une seconde tringle 28 connectée à la manette 12 du tableau . 



   Lorsque l'huile s'est écoulée dans la plateau 22 d'une quantité légèrement supérieure à celle du poids 26, en tenant compte des bras de levier , le plateau descend suivant la flèche ; cette descente entraine celle des tringles 27 et 28 qui font basculer respectivement la manette 19 du régulateur de débit et celle 12 du tableau , ce qui arrête le moteur électrique , donc.

   le ventilateur et l'arrivée de l'huile au brûleur , 
En outre sur la chaudière 10a est montée une canne de dilatation 29 lorsque la température à l'intérieur de la chaudière monte au dessus d'une valeur bien déterminée, la dite canne s'allonge (voir flèche) et l'extrémité 31 du levier 32 pivote en   33 ,  appuie sur la butée 34 et ferme comme précédemment l'arrivée de l'huile et ouvre le circuit du moteur électrique qui   s'arrête ,   
Lorsque la température à l'intérieur de la chaudière est redevenue   normale ,   et l'huile enlevée du plateau 22 la manivelle du.régulateuret celle du tableau reviennent à leur position normale da fonctionnement aidé en cela par 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le ressort de rappel 35. 



   Il est de plus à remarquer que la manette 19 est soli- darisée de la tringle 27 au moyen d'un crochet 36 , de manière à permettre la manoeuvre de la dite manivelle à la   main ,   pour régler le débit   initial   de l'huile suivant les nécessités ; cela fait la manivelle peut être ensuite accrochée à sa tringle . 



   En outre il est clair que sans sortir au domaine de l'invention le brûleur peut avoir une forme quelconque appro- priée à la chaudière et disposé verticalement ou   horizontalement   suivant le type de chaudière auquel il est appliqué . 



   Suivant la variante de la fig.2 le brûleur comporte une capacité 37 dans laquelle est disposé amoviblement le chapeau de souflerie 38. Ce dernier est solidarisé de la capacité au moyen d'une bague filetée 39 vissée dans le trou 40 prévu dans une face de la capacité . 



   Les conduits d'amenée au brûleur de l'huile lourde et de l'air sous pression sont connectés à la bague filetée susdite . Le baquet 38 de souflerie est muni également des orifices tels que 41 pour le passage de l'air sous pression et des orifices tels que 42 pour l'écoulement du combustible liquide , un des orifices 42 étant utilisé pour recueillir le trop plein de l'huile dans le cas où le brûleur cesse de   marcher ,    
Suivant la fig.3 , l'huile lourde employée comme combus- tible est amenée d'un tank noli représenté ,par un conduit 3a dans le brûleur rectangulaire 3b analogue à celui de la fig.2, par les orifices 3c. Le conduit 3a susdit d'amenée de l'huile au brûleur chemine d'abord à l'extérieur , puis à l'intérieur de la canalisation 3d d'amenée d'air sous pression au brûleur. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  Ca conduit 3d est solidarisé d'une part au brûleur par l'intermédiaire de l'écrou 3f et d'autre part est connecté au ventilateur 3g monté sur une table 3h. Sur la dite table et à proximité du ventilateur est également monté un moteur électrique 3m qui commande la rotation du dit ventilateur, ce moteur étant mis en marche ou arrêté au moyen de l'in- terrupteur 3n auquel aboutissent les fils de connection tels que 3p. En dessous de l'ensemble moteur-ventilateur est monté un levier 3q articulé en 3r sur un montant de la table et muni à son autre extrémité d'un support portant le plateau 3s, disposé juste en dessous d'un conduit 4a connecté au brûleur par un double bout projetant 4b disposé de part et d'autre du chapeau de souflerie 4c. 



   Le support du plateau 3s est articulé à un levier à boule   4d   qui traverse la feuille de la table susdite , et qui est connecté au bouton 4f de l'interrupteur 3n du moteur 3m , et au robinet 4g monté sur le conduit 3a et qui contrôle le débit de l'huile dans le susdit conduit 
Lorsque le niveau d'huile lourde atteint les bouts   projetants   tels que 4b l'huile s'écoule par le tuyau 4a dans le plateau 3s. Quand le dit plateau contient la quantité d'huile voulue , il s'abaisse suivant la flèche contre l'action du ressort 5n, ce qui entraine l'abaisse- ment du levier à boule 4d , ce qui produit l'arrêt du moteur et la fermeture du robinet 4g. 



   Un plot 5m disposé en dessous du levier 3q du plateau 3s fait fonctionner une sonnerie avertisseuse quand le levier susdit vient à son contact . 



   Le moteur , le ventilateur et l'earrivée de l'huile sont de ce fait arrêtés et le brûleur cesse de fonctionner. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Pour le remettra en marche , il   suiîit   après avoir vidé le contenu du plateau 3s , de tirer vers le haut le levier à boule 4d, il s'ensuit la remise en marche du groupe moteur- ventilateur et de l'arrivée de l'huile au brûleur 
En outre un second robinet 4m monté sur le conduit, 3a d'arrivée d'huile lourde et susceptible de régler l'arrivée de l'huile au brûleur est placé sous le contrôle de la canne de dilatation tel qu'il a été décrit   précédemment .   



   En outre les montants de la table sont garnis de panneaux tels que 5a , et un couvercle 5b articulé en 5c permet de recouvrir l'ensemble moteur-ventilateur de manière à étouffer tout bruit . 



   Il est de plus à observer que sans sortir du domaine de l'invention les orifices ménagés dans le brûleur et servant pour le passage de l'air comprimé peuvant être orientés soit vers le haut , soit vers le fond de la capacité du brûleur, soit encore parallèlement au niveau de l'huile , soit enfin simultanément vers le haut , vers le bas et horizontalement de manière à opérer une pulvérisation complète et un brassage énergique des vapeurs d'huila lourda avec l'air sous pression. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Brûleur à huiles lourdes convenant pour chauffage central , industriel et four , dans lequel le combustible liquide est gazéifié et pulvérisé par un courant d'air sous   pression caractérisé é en ce que le dit combustible   alimenté dans une. capacité appropriée est   pulvérisé   par une nappe de fluide comprimé , par exemple d'air sous pression , orientée transversalement par rapport à la direction des vapeurs du dit combustible .



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Burner for heavy oils.



   The invention relates to a burner for heavy oils which may be suitable for central heating, industrial heating and furnaces of any system and has any power operating with hot water, steam or hot air.



   According to the invention, the heavy oil used as fuel, supplied in an appropriate capacity, is sprayed by means of a sheet of pressurized fluid, for example compressed air, oriented transversely with respect to the direction of the vapors of the gas. use fuel.



   The accompanying drawings show, by way of non-limiting example, two embodiments of the invention. This extends to the various original features contained in the provisions represented.



   Fig.l is a schematic view of a heavy oil installation, comprising a burner according to the invention
FIG. 2 is a perspective view in the mounting position of a variant of the burner according to the invention.



   Fig.3 is a variant of the installation of fig.l.



   According to fig.l, the liquid fuel, for example heavy oil, which is stored in tank 2

 <Desc / Clms Page number 2>

 flows out of this through pipe 3, passes through constant level '4, then flow regulator 5 to arrive under pressure by pump, or by the principle of communicating vessels, in channel 6, the upper part of which ends with a tee 7 provided with orifices such as 8 and connected to the walls of the cap by means of threaded nipples which distribute the heavy fuel in the special cast iron capacity 9 of the burner, the bottom of which is slightly curved outwards, this capacity being housed in the boiler 10a shown diagrammatically in dotted lines, the aforementioned burner being 'placed in the interior center of the boiler or of the furnace without modifying them.

   is
In addition an electric motor 11 / started by means of a lever 12 or switch from the table 13 from which the connection lines such as 14 leave.



   This motor drives a fan 15 in rotation which blows and compresses air through the pipe 16 to bring it under pressure into the round or rectangular cap 17. The lateral surface of the latter is provided with a large number of small orifices such as 18 oriented such that the veins of compressed fluid which escape through the aforesaid orifices are directed along a transverse web oriented towards the bottom (the capacity 9 who received the heavy oil,
It should also be noted that the ducts for supplying the fuel and the pressurized air are arranged internally with respect to each other, which makes it possible to reduce the size of the installation and to heat the air. 'oil .



   The oil being fed into the capacity 9 of the burner

 <Desc / Clms Page number 3>

 is ignited either by an electric ignition by pilot, or by hand or by any other known means.



   As soon as this oil is boiling, it vaporizes it and these vapors come to spray on contact with the sheet of pressurized fluid which has been mentioned previously.



   The capacity 9 of the burner quickly acquires on contact with the boiling oil a high temperature and under the action of the compressed air streams the hearth itself moves in a gyratory movement consisting of white flames without a point, at very high temperatures. high, therefore very heating as well as very economical, and which are also absolutely safe for the pipes and the boiler components.



   So in summary the vapors produced by the gasification of the oil under the influence of the heat released by the combustion chamber of the burner, mix intimately with the sheet of pressurized air, which makes it possible to obtain, without any always set a white flame regardless of the quality of the oil.



   It is obvious that the height of the cab can be adjusted at will, either by hand or by device, acting on the lever 19 of the oil flow regulator.



   It should also be noted that in the event of a power failure, the burner according to the invention which is capable of retaining the stored heat, thereby continues to heat in low flames, to resume in high flames as soon as the current is restored, the oil supply being ensured by the principle of communicating vessels.



   In the event that for some reason the flame goes out, i.e. the burner stops heating,

 <Desc / Clms Page number 4>

 the oil continuing to be fed into the capacity 9 of the burner, its level gradually rises and when it reaches the height of the orifice 20 in the cap, the oil flows through the pipe 21 where it is collected in a suitable tray 22. The latter is arranged loosely on a lever 23 capable of pivoting at 24 and whose arm 25 is terminated by an adjustable weight 26.



  To the lever 23 is articulated the rod 27 attached to the handle 19 of the flow regulator 5; the rod 27 is extended by a second rod 28 connected to the handle 12 of the table.



   When the oil has flowed into the plate 22 in an amount slightly greater than that of the weight 26, taking into account the lever arms, the plate descends according to the arrow; this descent causes that of the rods 27 and 28 which switch respectively the lever 19 of the flow regulator and that 12 of the table, which stops the electric motor, therefore.

   the fan and the oil supply to the burner,
In addition on the boiler 10a is mounted an expansion rod 29 when the temperature inside the boiler rises above a well-determined value, the said rod extends (see arrow) and the end 31 of the lever 32 swivels to 33, presses on stop 34 and closes the oil inlet as before and opens the circuit of the electric motor which stops,
When the temperature inside the boiler has returned to normal, and the oil removed from plate 22, the crank of the regulator and that of the panel return to their normal operating position, aided in this by

 <Desc / Clms Page number 5>

 the return spring 35.



   It should also be noted that the lever 19 is joined to the rod 27 by means of a hook 36, so as to allow the said crank to be maneuvered by hand, in order to adjust the following initial flow of oil. necessities; this makes the crank can then be hooked to its rod.



   In addition, it is clear that without departing from the scope of the invention, the burner can have any shape suitable for the boiler and arranged vertically or horizontally depending on the type of boiler to which it is applied.



   According to the variant of fig.2, the burner has a capacity 37 in which the blower cap 38 is removably disposed. The latter is secured to the capacity by means of a threaded ring 39 screwed into the hole 40 provided in a face of the capacity .



   The pipes for supplying the burner for heavy oil and pressurized air are connected to the aforementioned threaded ring. The blower bucket 38 is also provided with orifices such as 41 for the passage of pressurized air and orifices such as 42 for the flow of liquid fuel, one of the orifices 42 being used to collect the overflow of the air. oil in the event that the burner stops working,
According to fig. 3, the heavy oil used as fuel is brought from a noli tank represented, by a duct 3a in the rectangular burner 3b similar to that of fig. 2, by the orifices 3c. The aforesaid pipe 3a for supplying the oil to the burner first runs outside, then inside the pipe 3d for supplying pressurized air to the burner.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  This duct 3d is secured on the one hand to the burner by means of the nut 3f and on the other hand is connected to the fan 3g mounted on a table 3h. On the said table and near the fan is also mounted an electric motor 3m which controls the rotation of the said fan, this motor being started or stopped by means of the switch 3n to which the connection wires such as 3p end. . Below the motor-fan assembly is mounted a lever 3q articulated in 3r on an upright of the table and provided at its other end with a support carrying the plate 3s, arranged just below a duct 4a connected to the burner by a double projecting end 4b arranged on either side of the blower cap 4c.



   The support of the plate 3s is articulated to a ball lever 4d which crosses the sheet of the aforesaid table, and which is connected to the button 4f of the switch 3n of the motor 3m, and to the valve 4g mounted on the duct 3a and which controls the oil flow in the aforesaid pipe
When the heavy oil level reaches the projecting ends such as 4b the oil flows through the pipe 4a into the plate 3s. When the said plate contains the desired quantity of oil, it is lowered according to the arrow against the action of the spring 5n, which causes the lowering of the ball lever 4d, which produces the stopping of the engine and closing the valve 4g.



   A pad 5m placed below the lever 3q of the plate 3s activates a warning bell when the aforesaid lever comes into contact with it.



   The motor, the fan and the oil inlet are therefore stopped and the burner stops working.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  To restart it, after emptying the contents of the tray 3s, pull the ball lever 4d upwards, then restart the motor-fan unit and the arrival of oil. at the burner
In addition, a second valve 4m mounted on the duct, 3a for the heavy oil inlet and capable of regulating the arrival of the oil to the burner is placed under the control of the expansion rod as described above. .



   In addition, the uprights of the table are lined with panels such as 5a, and a cover 5b articulated at 5c makes it possible to cover the motor-fan assembly so as to muffle any noise.



   It should also be observed that without departing from the scope of the invention, the orifices formed in the burner and serving for the passage of compressed air can be oriented either upwards or towards the bottom of the capacity of the burner, or still parallel to the level of the oil, or finally simultaneously upwards, downwards and horizontally so as to effect a complete spraying and vigorous mixing of the vapors of heavy oil with the air under pressure.



   CLAIMS.



   1. Heavy oil burner suitable for central heating, industrial and furnace, in which the liquid fuel is gasified and atomized by a stream of pressurized air characterized in that said fuel is fed into a. appropriate capacity is sprayed by a sheet of compressed fluid, for example pressurized air, oriented transversely to the direction of the vapors of said fuel.


    

Claims (1)

2. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c t é - <Desc/Clms Page number 8> r i s é en ce que l'arrivée d'huile au brûleur est contrôlée par la température de la chaudière ou du foyer dans lequel est monté le brûleur susdit. 2. Burner according to claim 1 c a r a c t é - <Desc / Clms Page number 8> r i s in that the oil supply to the burner is controlled by the temperature of the boiler or the fireplace in which the aforesaid burner is mounted. 3. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c - t é r i s é é en ce que le fluide sous pression est souflé par le dessus et le centre du brûleur . 3. Burner according to claim 1 c a r a c - t é r i s é in that the pressurized fluid is blown from above and the center of the burner. 4. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c - t é r i s é en ce que l'arrivée d'air sous prassion , et l'arrivée d'huile lourde au brûleur sont contrôlées simultanément par un dispositif de déclenchement . 4. Burner according to claim 1 c a r a c - t é r i s é in that the supply of air under pressure, and the supply of heavy oil to the burner are simultaneously controlled by a trigger device. 5. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c - t é r i s é en ce que l'arrivée d'air sous pression et celle d'huile lourde au brûleur sont contrôlées simultanément et automatiquement par l'écoulement de l'huile lourde hors du brûleur , 6. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c - t é r i s é en ce que le fluide comprimé est alimenté dans un chapeau percé d'orifices sur sa surface latérale 7. Brûleur suivant la revendication 6 c a r a c - t é r i s é en ce que les orifices susdits sont orientés de manière à diriger les vaines du fluide sous pression vers le fond de la capacité recevant le combustible liquide . 5. Burner according to claim 1 in that the supply of pressurized air and that of heavy oil to the burner are simultaneously and automatically controlled by the flow of heavy oil out of the burner, 6. Burner according to claim 1 in that the compressed fluid is fed into a cap pierced with orifices on its lateral surface. 7. Burner according to claim 6 in that the aforesaid orifices are oriented so as to direct the voids of the pressurized fluid to the bottom of the capacity receiving the liquid fuel. 8. Brûleur suivant la revendication 6 c a r a c - t r i s é en ce que le chapeau susdit est muni sur sa surface latérale d'orifices d'amenée du combustible liquide dans la capacité . 8. Burner according to claim 6 in that the aforesaid cap is provided on its lateral surface with openings for supplying liquid fuel to the capacity. 9. Brûleur suivant la revendication 8 c a r a c - t é r i s é é en ce que les conduits d'amenée du combustible liquide dans la capacité susdite et du fluide sous pression sont disposés intérieurement l'un par rapport à l'autre <Desc/Clms Page number 9> 10. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c t é - risé en ce que le fond de la capacité destiné à recevoir le combustible liquide est incurvé vers l'extérieur . 9. Burner according to claim 8 in that the conduits for supplying the liquid fuel to the aforesaid capacity and the pressurized fluid are arranged internally with respect to each other. <Desc / Clms Page number 9> 10. Burner according to claim 1 c a r a c té - ized in that the bottom of the capacity intended to receive the liquid fuel is curved outwards. 11. Brûleur suivant la revendication 1 c a r a c t é- risé é en ce que le chapeau précité est constitué par un organe amovible solidarisé de la capacité du brûleur , par exemple au moyen d'una bague filetée . 11. Burner according to claim 1 c a r a c t ed in that the aforementioned cap is constituted by a removable member secured to the capacity of the burner, for example by means of a threaded ring. 12. Brûleur pour huiles lourdas réalisé et mis en oeuvre en substance de la façon décrite ou comme représenté à titre d'exemple par les dessins annexés . 12. Burner for heavy oils produced and implemented substantially as described or as shown by way of example by the accompanying drawings.
BE388814D BE388814A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE388814A true BE388814A (en)

Family

ID=57033

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE388814D BE388814A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE388814A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE388814A (en)
BE408075A (en)
BE467458A (en)
CH318631A (en) Method of heating by means of liquid fuel and installation for the implementation of this method
BE471883A (en)
CH154341A (en) Device for burning liquid fuels pulverized using water vapor.
BE527588A (en)
CH136600A (en) Device for burning atomized liquid fuels.
CH270387A (en) Liquid fuel burner.
CH199303A (en) Liquid fuel burner with rotating cup and blown flame.
BE472276A (en)
BE571236A (en)
BE413749A (en)
BE412341A (en)
BE478407A (en)
CH129685A (en) Carburetor.
BE405349A (en)
BE369740A (en)
CH261731A (en) Générateur de vapeur.
BE556852A (en)
BE372581A (en)
BE407527A (en)
BE340831A (en)
BE469864A (en)
BE375886A (en)