BE419795A - - Google Patents

Info

Publication number
BE419795A
BE419795A BE419795DA BE419795A BE 419795 A BE419795 A BE 419795A BE 419795D A BE419795D A BE 419795DA BE 419795 A BE419795 A BE 419795A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gold
solution
alcohol
filtered
keratinates
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE419795A publication Critical patent/BE419795A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61KPREPARATIONS FOR MEDICAL, DENTAL OR TOILETRY PURPOSES
    • A61K38/00Medicinal preparations containing peptides
    • A61K38/01Hydrolysed proteins; Derivatives thereof
    • A61K38/012Hydrolysed proteins; Derivatives thereof from animals
    • A61K38/014Hydrolysed proteins; Derivatives thereof from animals from connective tissue peptides, e.g. gelatin, collagen
    • A61K38/015Hydrolysed proteins; Derivatives thereof from animals from connective tissue peptides, e.g. gelatin, collagen from keratin

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Medicinal Chemistry (AREA)
  • Proteomics, Peptides & Aminoacids (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Bioinformatics & Cheminformatics (AREA)
  • Immunology (AREA)
  • Biomedical Technology (AREA)
  • Pharmacology & Pharmacy (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Epidemiology (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Veterinary Medicine (AREA)
  • Cosmetics (AREA)
  • Organic Low-Molecular-Weight Compounds And Preparation Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " procédé pour la préparation de composes d'or. 



   La présente invention concerne un procédé pour la prépara- tion de oomposés d'or, d'une haute valeur thérapeutique, 
Les composés d'or, à base de kératine,et leurs produits de dégradation employés   jusqu'à,   présent en   thérapeutie,   constituent les sels alcalins solubles dans l'eau de ces acides carboxyli- ques qui   sont: difficilement   solubles relativement. 



   La présente invention est basée sur la découverte que les sels métalliques alcalino-terreux de ces   kératinates   d'or pos- sèdent également des propriétés thérapeutiques remarquables, il convient aussi de mentionner particulièrement que, par la con- version des   kératinates   d'or, conformément à la présente inven- tion,   en'   leurs sels métalliques   alcalino-terreux,   on obtient une épuration très poussée de ces composés d'or qui sont, au- trement, difficiles à épurer, ceci du fait que les impuretés 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sont séparées comme sels métalliques ales lino -terreux:

  , inso- lubles, dans le traitement des acides d'or, selon le présent procédé, avec les oxydes métalliques,   hyroxydes   ou carbonates   alcalino-terreux   en question; de plus, les composés désirés sont par interaction en solution aqueuse, obtenus en disso- lution et peuvent être précipités par l'addition d'alceol ou autre solvants organiques miscibles dans l'eau. 



   On voit, par ce qui précède, que pa reillement les solu- tions que   l'on   obtient,selon   l' invention,pa r   l'action des dits composés alcalino-terreux sur les kératinates d'or dissous, contiennent les sels alcalino-terreux des   kératinates   d'or sous une forme relativement pure,et, si l'on veut, ces solu- tions p'euvent elles-mêmes être employées dans des buts théra-   peutiques   sans qu'une séparation des sels soit absolument né- cessaire. 



   Les   kératinstes   d'or, qui sont à convertir en sels métal- liques alcalino-terreux, peuvent   'être   produits de manières va-   riables..Ainsi,   on peut faire usage, dans ce but, non seule- ment de   kératinates   dégradés par hydrolyse alcaline ou acide en présence d'agents réducteurs ou suivie d'une réduction sub- séquente, tels, par exemple, les produits de dégradation de kératine semblables à l'albumose, contenant des groupes sulf- hydryles obtenus par dégradation acide en présence d'étain, mais, également, on peut utiliser des produits tels qu'on les obtient par simple dégradation acide sans réduction simultanée ou subséquente.

   on peut également faire   usage,comme   matière de départ,      des produits de dégradation de kératine que l'on obtient par des méthodes enzymatiques à partir de kératines. 



   Tous ces produits de dégradation sont convertis, de la manière connue, en kératinates d'or que l'on transforme alors en les sels métalliques alcaline-terreux selon le présent pro- cédé. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les kératinates d'or alcalino-terreux, en particulier les sels de calcium, présentent l'avantage particulier que, dans leur application thérapeutique, ils sont libérés du phé- nomène secondaire dirimant que les préparations d'or, connues et employées jusqu'a présent, présentent trop souvent. En plus, ils présentent oontre l'infection pneumococoique de la souris des effets excellents que les autres   kératinates   d'or connus ne présentent pas au même degré. 



   Les exemples ci-après illustrent l'invention:   Exemple   1 ' 
300 gr. de poils sont chauffés au bain-marié avec 1200 cm3 d'acide chlorhydrique à 18 %, jusqu'à ce que la totalité de la kératine a précisément passée en solution.   L'hydrolyse!   de ce mélange de réaction est convenablement neutralisé avec de l'am- moniaqueet filtré de parties qui seséparent. Dans le filtrat clair de réaction neutre, on   introauit   par portions 150 cm3 d'une solution pure de chlorure d'or à 15 %, ce qui a pour ré-   sulta-c,   à la fin de l'introduction, de faire commencer la sépa- ration d'un précipité à l'état de fine division.

   Le liquide de réaction est maintenant traité avec une lessive de soude caus- tique,   jusqu'à   réaction faiblement alcaline, la solution est laissée au repos pendant plusieurs heures et,   ensui-ce,   filtrée d'une petite quantité d'or qui s'est séparée. En versant la so- lution claire dans cinq fois la quantité d'alcool, le sel de sodium formé du   kératinate   d'or est précipité d'abord comme   'Une   huile visqueuse. Après 24 heures de repos, on décante l'alcool, le résidu est dissous dans l'eau et la solution est filtrée. La solution aqueuse du kératinate d'or est   acidifiée   avec de l'acide acétique et traitée avec trois à quatre fois la quantité d'alcool de façon que le composé d'or se sépare comme acide libre.

   On laisse se déposer le précipité de grain fin, et le liquide al- coolique   est 'enlevé.   Le résidu est de nouveau agité en présence 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'alcool, filtré par aspiration et bien lavé avec de l'alcool et, ensuite, avec de   11-éther.   Le produit ainsi obtenu est mis en suspension dans de l'eau et agité avec une suspension d'hy- drate de calcium jusqu'à ce qu'il ne se produit plus de solu- tion subséquente du composé d'or. Le liquide de réaction   ales-   lin est filtré des portions non-dissoutes et le filtrat est versé dans de l'aloool. Le sel de calcium du kératinate d'or ainsi formé se précipite sous forme d'un précipité de fine di- vision.

   Il est filtré pour le séparer des impuretés adhérentes, difficilement   solubles.   en le reprécipitant deux fois à par- tir d'une solution aqueuse avec de l'alcool. Le sel de calcium obtenu est une -poudre colorée faiblement en jaune, facilement soluble dans de l'eau et qui  contient   4,5 à 4,8% de Ca et 11,0 à 11.5   %   de   .Au.   



  Exemple 2 : 
De la mime manière que dans l'exemple 1, on obtient,   à,   partir de poil, de corne ou de laine, du kératinate d'or sodi- que ou l'acide libre du composé de kératine d'or, La suspension de l'acide dans de l'eau est agitée avec une suspension d'hy- drate de strontium, jusqu'à ce qu'une réaction mutuelle ait lieu. De la solution filtrée claire,on précipite le sel de strontium en la versant dans de   l'alcool, et   l'épuration se fait par plusieurs reprécipitations. on obtient une poudre fa- cilement soluble dans   l'eau.   



  Exemple 3: 
De la même manière que dans l'exemple 1 on obtient, à. partir de poil, de corne ou de laine, du   kératinate   d'or sodi- que que l'on convertir en l'acide libre par précipitation avec de l'acide acétique avec addition d'alcool. La suspension de ce composé dans de l'eau est agitée avec une suspension d'oxyde de magnésium, de façon que le sel de magnésium du kératinate d'or passe en   solution.il   est isolé, après filtration, de la solution par précipitation au moyen   d'alcool,   pour l'épuration 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 des constituants difficilement solubles$ il est repreciplte plusieurs fois à partir de solutions aqueuses et, de cette manière, on obtient le sel de magnésium sous forme d'une solu- tion colorée légèrement jaune et facilement soluble. 



    Exemple'4 :    
300 gr. de oorne sont chauffée avec 1200 cm3   d'acide   chlorhydrique à 18% dans le   bain,.marie,   Après une heure, on ajoute au liquide d'hydrolyse 30 gr. d'étain par portions, tout en agitant convenablement et au cours d'une demi-heure. 



  Après ce temps   écoulé,   l'ensemble du liquide est   neutralisé   avec de l'ammoniaque, et   filtré..8   travers la solution claire, encore acide, on fait passer du sulfure d'hydrogène jusqu'à complète précipitation du sulfure   d'étain,   Après que le précipi -té aura été filtré par aspiration, on introduit 150 cm3 d'une solution de chlorure d'or à 15 % dans la solution alaire, dont on a enlevé le sulfure d'hydrogène dissous, par exemple au moyen d'un courent de gaz indiffèrent tel que l'acide carbonique ou par évacuation, ladite solution ayant été complètement neutrali- sée avec de l'ammoniaque.

   Ensuite, on a joute une lessive de sou- de caustique jus qu'à réaction faiblement alcaline, on laisse re   -poser   la solution pendant plusieurs heures et on filtre alors de tout or séparé. En versant la solution claire dans cinq fois la quantité d'alaool, le sel sodique du kératinate d'or est   préci-   pité d'abord   commu   une huile visqueuse. En dissolvant dans de l'eau et précipitations répétées avec de l'alcool, on obtient la matière sous forme de poudre fine. une solution aqueuse de 10 % du   kérstinete   d'or sodique est traitée avec de l'acide   ohlorhy-   drique jusqu'à une teneur de 1 % de HCl. cette solution est pra- tiquement neutralisée par agitation avec une suspension de carbo- mate de magnésium.

   Le liquide est filtré des portions non-dis- soutes et versé dans de l'alcool. Le sel de magnésium formé du kératinate d'or est précipité sous forme d'un précipité à   l'état   de fine division. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Il est filtré par aspiration et lavé avec de l'alcool et de l'éther. pour épuration subséquente, il est reprécipité à partir d'une solution aqueuse en le versant dans de l'alcool. 



  Exemple 5: 
300 gr. de oorne sont hydrolysés avec de l'acide chlor- hydrique avec réduction simultanée au moyen d'étain, comme dans l'exemple 4. Le traitement ultérieur s'effectue de la même ma- nière jusqu'à, l'addition de la solution de chlorure   d'or,   com- me dans l'exemple 4. 



   A ce moment cependant, la solution de kératinate d'or acide est rendue faiblement alcaline par addition d'une suspension d'hydrate de calcium. Après repos pendant plusieurs heures, le tout est filtré de l'or qui s'est séparé et d'autres composés de calcium difficilement soluble. La solution alaire est versée dans cinq fois la quantité d'alcool, de façon que les   kératina-   tes   d'or   calciques se séparent comme un précipité finement divi- sé. Ce précipité est filtré par aspiration et de nouveau dissous. dans de   l'eau.   filtré des portions non-dissoutes, et le sel de calcium pur du kératinate d'or est précipité en le versant dans de   l'alcool,   on obtient une poudre facilement soluble dans de l'eau. 



  Exemple 6 : 
De la même manière que dans l'exemple 4, on produit une solution aqueuse à 10 % de kératinate d'or sodique et on l'aci- difie avec de l'acide chlorhydrique. La solution   acide   est prati -quement neuzralisée par agitation avec une suspension de   carbo:   nate de calcium. Après que le liquide aura été filtré des   por-   tions non-dissoutes, il est versé dans de l'alcool et l'on ob- tient le sel de calcium du   kératinate   d'or d'une manière sembla- ble à celle décrite dans l'exemple 4. Au lieu d'alcool éthyli- que pour la précipitation du sel de calcium du kératinste d'or, on peut également faire usage d'alcool méthylique, d'acétone ou similaire. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Il est évident que des/modifications et altérations dans les conditions de réaction, etc., peuvent être introduites par les personnes versées dans le métier, cela en conformité avec les principes exposés ci-devant et dans les revendications ci- après. 



   Revendications. 



   1.-.procédé pour la fabrication de sels   aloalino-terreux   de kératine-ces   d'or,   que l'on obtient par dégradation de kératines avec ou sans réduction simultanée ou subséquente et par inter- action avec des sels   d'or,   procédé dans lequel on laisse réagir des composés alcalino-terreux sur les kératinates d'or, 
8.-procédé pour la préparation de sels aloalino-terreux de kératinates d'or, qu'on obtient par dégradation de kératines avec ou sans réduction simultanée ou subséquente, et par inter- action avec des sels d'or, procédé dans lequel on laisse réagir des oxydes, hydroxydes ou carbonates alcalino-terreux sur les kératinates d'or. 



     3.-procédé   comme revendiqué en 1, dans lequel les kératina- tes d'or alcalino-terreux solubles obtenus, sont précipités au moyen d'alcool ou d'autre solvant organique soluble dans l'eau. 



   4.-procédé comme revendiqué en 1 ou 3, dans lequel   l'oxyde.   l'hydroxyde ou carbonate de calcium est mis en réaction sur des solutions ou suspensions de kératinates d'or. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "process for the preparation of gold compounds.



   The present invention relates to a process for the preparation of gold compounds of high therapeutic value,
The gold compounds, based on keratin, and their degradation products employed heretofore in therapy, constitute the water-soluble alkali salts of these carboxylic acids which are relatively poorly soluble.



   The present invention is based on the discovery that the alkaline earth metal salts of these gold keratinates also have remarkable therapeutic properties, it should also be mentioned in particular that, by the conversion of the gold keratinates, in accordance with in the present invention, in their alkaline earth metal salts, a very thorough purification of these gold compounds is obtained which are, moreover, difficult to purify, this because the impurities

 <Desc / Clms Page number 2>

 are separated as lino-land metal salts:

  , insoluble, in the treatment of gold acids, according to the present process, with the metal oxides, hydroxides or alkaline earth carbonates in question; moreover, the desired compounds are by interaction in aqueous solution, obtained in solution and can be precipitated by the addition of alceol or other water-miscible organic solvents.



   It can be seen, from the foregoing, that the solutions which are obtained, according to the invention, by the action of the said alkaline earth compounds on the dissolved gold keratinates, also contain the alkaline salts. earthy gold keratinates in a relatively pure form, and, if desired, these solutions can themselves be employed for therapeutic purposes without a separation of the salts being absolutely necessary. .



   The gold keratinstes, which are to be converted into alkaline earth metal salts, can be produced in various ways. Thus, it is possible to use, for this purpose, not only keratinates degraded by hydrolysis. alkaline or acidic in the presence of reducing agents or followed by a subsequent reduction, such as, for example, the keratin degradation products similar to albumose, containing sulfhydryl groups obtained by acid degradation in the presence of tin, but also products can be used as obtained by simple acid degradation without simultaneous or subsequent reduction.

   use can also be made, as a starting material, of the keratin degradation products obtained by enzymatic methods from keratins.



   All these degradation products are converted, in the known manner, into gold keratinates which are then converted into the alkaline-earth metal salts according to the present process.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The alkaline-earth gold keratinates, in particular the calcium salts, have the particular advantage that, in their therapeutic application, they are freed from the secondary phenomenon which dictates that the gold preparations, known and used until now. present, present too often. In addition, they exhibit excellent effects against pneumococcal infection in mice which other known gold keratinates do not exhibit to the same degree.



   The examples below illustrate the invention: Example 1 '
300 gr. of hairs are heated in a water bath with 1200 cm3 of 18% hydrochloric acid, until all of the keratin has precisely gone into solution. Hydrolysis! of this reaction mixture is suitably neutralized with ammonia and filtered from the parts which separate. 150 cm3 of a 15% pure gold chloride solution are introduced in portions into the clear neutral reaction filtrate, which has the result that, at the end of the introduction, the mixture is started. separation of a precipitate in the state of fine division.

   The reaction liquid is now treated with a caustic soda lye, until weakly alkaline reaction, the solution is left to stand for several hours and then filtered with a small quantity of gold which s' is separate. By pouring the clear solution into five times the amount of alcohol, the sodium salt formed from the gold keratinate is precipitated first as a viscous oil. After standing for 24 hours, the alcohol is decanted, the residue is dissolved in water and the solution is filtered. The aqueous solution of the gold keratinate is acidified with acetic acid and treated with three to four times the amount of alcohol so that the gold compound separates out as free acid.

   The fine grained precipitate is allowed to settle, and the alcoholic liquid is removed. The residue is stirred again in the presence

 <Desc / Clms Page number 4>

 of alcohol, filtered by suction and washed well with alcohol and then with 11-ether. The product thus obtained is suspended in water and stirred with a suspension of calcium hydrate until no subsequent solution of the gold compound occurs. The aleslin reaction liquid is filtered from the undissolved portions and the filtrate is poured into alcohol. The calcium salt of the gold keratinate thus formed precipitates in the form of a precipitate of fine division.

   It is filtered to separate it from adherent impurities, which are hardly soluble. by reprecipitating it twice from an aqueous solution with alcohol. The calcium salt obtained is a slightly yellow colored powder, easily soluble in water and which contains 4.5 to 4.8% of Ca and 11.0 to 11.5% of .Au.



  Example 2:
In the same way as in Example 1, sodium gold keratinate or the free acid of the gold keratin compound is obtained from hair, horn or wool. the acid in water is stirred with a suspension of strontium hydrate, until mutual reaction takes place. From the clear filtered solution, the strontium salt is precipitated by pouring it into alcohol, and the purification is carried out by several reprecipitations. a powder easily soluble in water is obtained.



  Example 3:
In the same way as in Example 1 we obtain, at. from hair, horn or wool, sodium gold keratinate which is converted into the free acid by precipitation with acetic acid with the addition of alcohol. The suspension of this compound in water is stirred with a suspension of magnesium oxide, so that the magnesium salt of the gold keratinate goes into solution. It is isolated, after filtration, from the solution by precipitation with alcohol medium, for purification

 <Desc / Clms Page number 5>

 from the poorly soluble constituents it is repeated several times from aqueous solutions and in this way the magnesium salt is obtained in the form of a slightly yellow colored solution and easily soluble.



    Example'4:
300 gr. of oorne are heated with 1200 cm3 of 18% hydrochloric acid in the water bath. After one hour, 30 gr. of tin in portions, while stirring well and over the course of half an hour.



  After this time has elapsed, all the liquid is neutralized with ammonia, and filtered through the clear solution, still acidic, hydrogen sulphide is passed until complete precipitation of the tin sulphide, After the precipitate has been filtered off by suction, 150 cm3 of a 15% solution of gold chloride are introduced into the wing solution, from which the dissolved hydrogen sulphide has been removed, for example by means of an indifferent gas flow such as carbonic acid or by evacuation, said solution having been completely neutralized with ammonia.

   Then a lye of caustic soda was added until weakly alkaline reacted, the solution was allowed to stand again for several hours and then filtered off any separated gold. By pouring the clear solution into five times the amount of alcohol, the sodium salt of the gold keratinate is precipitated first into a viscous oil. By dissolving in water and repeated precipitation with alcohol, the material is obtained as a fine powder. a 10% aqueous solution of the sodium gold kerstinite is treated with hydrochloric acid to a content of 1% HCl. this solution is practically neutralized by stirring with a suspension of magnesium carbonate.

   The liquid is filtered from undissolved portions and poured into alcohol. The magnesium salt formed from the gold keratinate is precipitated in the form of a precipitate in the state of fine division.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   It is filtered off with suction and washed with alcohol and ether. for subsequent purification, it is reprecipitated from an aqueous solution by pouring it into alcohol.



  Example 5:
300 gr. of oorne are hydrolyzed with hydrochloric acid with simultaneous reduction by means of tin, as in Example 4. The subsequent treatment is carried out in the same manner until the addition of the solution. of gold chloride, as in Example 4.



   At this time, however, the acidic gold keratinate solution is made weakly alkaline by adding a suspension of calcium hydrate. After standing for several hours, the whole is filtered from the gold which has separated and other hardly soluble calcium compounds. The wing solution is poured into five times the amount of alcohol, so that the calcium gold keratinites separate out as a finely divided precipitate. This precipitate is filtered off with suction and dissolved again. in water. filtered undissolved portions, and the pure calcium salt of the gold keratinate is precipitated by pouring it into alcohol, a powder easily soluble in water is obtained.



  Example 6:
In the same manner as in Example 4, a 10% aqueous solution of sodium gold keratinate is produced and acidified with hydrochloric acid. The acidic solution is practically neutralized by stirring with a suspension of calcium carbo: nate. After the liquid has been filtered from the undissolved portions, it is poured into alcohol and the calcium salt of the gold keratinate is obtained in a manner similar to that described in Example 4. Instead of ethyl alcohol for the precipitation of the calcium salt of gold keratinst, methyl alcohol, acetone or the like can also be used.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   It is evident that modifications and alterations in reaction conditions, etc., can be introduced by those skilled in the art, in accordance with the principles set forth above and in the claims hereinafter.



   Claims.



   1 .-. Process for the manufacture of aloalino-earth salts of gold keratin, which is obtained by degradation of keratins with or without simultaneous or subsequent reduction and by interaction with gold salts, process in which alkaline earth compounds are allowed to react with the gold keratinates,
8.-process for the preparation of aloalino-earth salts of gold keratinates, which is obtained by degradation of keratins with or without simultaneous or subsequent reduction, and by interaction with gold salts, process in which one allows alkaline earth oxides, hydroxides or carbonates to react with gold keratinates.



     3. A process as claimed in 1, in which the soluble alkaline earth gold keratinites obtained are precipitated by means of alcohol or other organic solvent soluble in water.



   4.-Process as claimed in 1 or 3, in which the oxide. the calcium hydroxide or carbonate is reacted with solutions or suspensions of gold keratinates.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

5.- procédé comme revendiqué en 1 op 3, dans lequel l'oxyde, hydroxyde ou carbonate de magnésium est mis' en réaction avec des solutions ou suspensions de kératinates d'or, 6.-Procédécomme revendiqué dans chacune des revendications précédentes, dans lequel les composés d'or, obtenus à partir des hydrolysats produits par traitement acide des .kératines, sont employés comme matières de départ. <Desc/Clms Page number 8> 5.- process as claimed in 1 op 3, in which the magnesium oxide, hydroxide or carbonate is reacted with solutions or suspensions of gold keratinates, 6. A process as claimed in each of the preceding claims, wherein the gold compounds obtained from the hydrolysates produced by acid treatment of the keratins are used as starting materials. <Desc / Clms Page number 8> 7....procédé comme revendique dans chacune des revendications EMI8.1 1 à 5, dans lequel les kératine tes, obtenus par hyàrsmlyse acide en présenae d'agents réducteurs et convertis en composes d'or, sont employés comme matières de départ. 7 .... process as claimed in each of the claims EMI8.1 1 to 5, in which the keratinous products, obtained by acid hydrolysis in the presence of reducing agents and converted to gold compounds, are employed as starting materials.
BE419795D BE419795A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE419795A true BE419795A (en)

Family

ID=82007

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE419795D BE419795A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE419795A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE419795A (en)
BE1000128A3 (en) Catalyst components for catalyst polymerization of alpha-olefins and method of making.
LU85292A1 (en) PROCESS FOR THE PREPARATION OF 1,8-DIHYDROXY-10-ACYL-9-ANTHRONES, IN PARTICULAR FOR USE IN THE TREATMENT OF PSORIASIS
FR2614551A1 (en) COMPOSITIONS OF METHYL STARCH AND THEIR USE AS FLOCCULATING AGENTS FOR BAUXITE RESIDUES
BE433215A (en)
BE559781A (en)
JPH0327342A (en) Production of shikonin
BE425391A (en)
BE519389A (en)
BE422053A (en)
FR2614623A1 (en) SULPHONE STARCH COMPOSITIONS AND THEIR USE AS FLOCCULATING AGENTS FOR BAUXITE RESIDUES
BE444052A (en)
BE501203A (en)
BE505594A (en)
BE563632A (en)
BE506164A (en)
BE446787A (en)
CH276049A (en) Process for preparing pteroylglutamic acid.
BE352907A (en)
CH312440A (en) Process for preparing relaxin.
BE546776A (en)
WO1992001692A1 (en) Method for preparing sulphonylpristinamycin ii¿b?
BE464637A (en)
BE507485A (en)
CH269652A (en) Process for the treatment of a mixture containing a biologically active acid, with a view to separating this acid from the impurities which accompany it.