BE377820A - - Google Patents

Info

Publication number
BE377820A
BE377820A BE377820DA BE377820A BE 377820 A BE377820 A BE 377820A BE 377820D A BE377820D A BE 377820DA BE 377820 A BE377820 A BE 377820A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
web
bands
vacuum
combined
wire mesh
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE377820A publication Critical patent/BE377820A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D21PAPER-MAKING; PRODUCTION OF CELLULOSE
    • D21FPAPER-MAKING MACHINES; METHODS OF PRODUCING PAPER THEREON
    • D21F1/00Wet end of machines for making continuous webs of paper

Landscapes

  • Paper (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "PERFECTIONNEMENTS AUX   ECHINES   A PAPIER A TOILE 
METALLIQUE" 
La présente invention est relative aux machines pour la fabrication du papier, et particulièrement à celles de ces machines dans lesquelles la bande est faite par for- mation sous aspiration. 



   Dans les machines de ce type, l'inventeur emploie des rouleaux de formation, possédant chacun deux boites d'aspiration séparées, ou bien une boite avec deux chambres ou compartiments à vide séparés. Les deux chambres sont 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 indispensables dans les machines construites jusqu'alors, en raison de ce qu'une faible dépression est nécessaire pour la première formation de la feuille, c'est-à-dire pour rassembler les fibres sur la toile métallique en mou- vement vers le haut, pendant son passage dans la pâte. Cela a été établi d'une manière très concluante.

   D'autre part, après que les fibres ont été déposées et qutune bande ou couche a été formée, un vide plus élevé peut être avanta- geusement appliqué pour enlever une proportion plus considé= rable de 1''humidité restante, Dans de telles machines quand on se propose de fabriquer une feuille à double épaisseur, on emploie deux installations de formation - main droite et main gauche - les toiles métalliques de formation conver- geant pour amener les feuilles ensemble en vue de leur as- semblage. Le rouleau de formation de chacun des éléments de formation possède deux chambres et un rouleau séparé d'as- piration et de transfert est employé pour assembler les deux bandes à l'endroit où elles viennent en contact et pour transférer la feuille assemblée à un feutre de presse afin qu'elle continue son trajet dans la machine. 



   L'objet de la présente invention est de simplifier les machines à deux ou à plusieurs épaisseurs de ce type général, en éliminant certaines des pièces qui sont en double, et en donnant des fonctions additionnelles aux autres, tandis que, en   même   temps, on réalise une machine qui puisse fabriquer les mêmes papiers à deux ou plusieurs épaisseurs avec une économie et une vitesse égales ou supérieures. 



   Afin de faire comprendre plus clairement la construction, le fonctionnement et l'emploi de l'invention, elle va être décrite ci-après à ltaide du dessin annexé, 
La figure unique de ce dessin est une élévation latérale schématique d'une forme préférée de la machine construite selon   1=invention,   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Sur ce dessin, 1 et 2 indiquent des cuves conte- nant la pâte ou des boites dans lesquelles cette pâte cir- cule, sur les côtés desquelles tournent, en se déplaçant de bas en haut les rouleaux formeurs à aspiration désignés respectivement par 3 et 4.

   Le rouleau à est muni de deux chambres d'aspiration 5 et 6, la chambre 5 s'étendant de- puis la ligne selon laquelle la pâte entre en contact avec l'enveloppe du rouleau jusqu'à un point considérable- ment au-delà de la ligne selon laquelle le rouleau sort de la pâte. La chambre = est   ccntigüe   à la chambre5 et s'étend au-delà, sur la circonférence de l'enveloppe et dans la même direction. Sa largeur est seulementune petite partie de celle de la chambre 5, ainsi qu'on le voit nette- ment. On comprend aisément que ces chambres sont des par- ties d'une boite d'aspiration fixe, d'une construction bien connue et qu'il n'est pas nécessaire de décrire ici. 



  Les bandes de garnissage de la boite sont seulcs   repré-   sentées sur leschéma afin d'indiquer leurspositions et largeurs respectives. L'enveloppe du rouleau tourne au- tour de la boite et se trouve en contact libre de dépla- cement avec les bandes de garnissage, ainsi qu'on le com- prend. Une toile métallique 1 est entraînée autour du rouleau3 et se déplace avec lui et autour de lui et dans la pâte de la manière connue. 



   Dans la cuve 2, le rouleau 4 est monté d'une façon analogue. La boite d'aspiration du rouleau 4, toute- fois, possède seulement la chambre 8 qui correspond à la chambre ¯5de la boite d'aspiration du rouleau 3. Dans les deux chambres 5 et 8, une faible dépression est maintenue pour rassembler les fibres et former une légère couche ou bande sur les toiles métalliques mobiles 17 et 9 effective- ment, La toile 9, au lieu de revenir en arrière verticalement dans un plan approximativement parallèle à celui de son tra- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 jet de bas en haut est dirigé horizontalement pour passer autour d'un rouleau de renvoi   10,   de construction usuelle, lequel est disposé au-dessus de la chambre 5 du rouleau 3. 



  Après son déplacement autour du rouleau 10, la toile passe de haut en bas au-dessus du rouleau 3 et en contact avec celui-ci sur toute la surface ± définie par la chambre 6 et sur une distance appréciable des deux côtés de celle- ci. Cette toile continue ensuite selon un trajet incliné vers le bas, passe autour d'un rouleau de renvoi de petit diamètreà partir duquel elle se déplace verticalement vers le bas jusqu' au rouleau de renvoi inférieur 11   d'où   elle re- part pour son trajet de bas en haut. 



   Pendant qu'elle traverse la surface définie par la chambre 6, la bande formée sur la toile métallique 9 et entraînée par elle, est mise en contact et superposée à celle formée sur la toile métallique 1 et entraînée par cette dernière. La dépression maintenue dans la chambre   .si   est considérablement plus élevée que celle de   l'une   ou de l'autre des chambres 5 et 3. et elle est particulière- ment destinée à assembler les deux bandes ensemble, afin de former une feuille homogène et pour enlever en même temps un crand pourcentage de l'humidité restante.

   En même temps que s'accomplissent ces opérations, la dé- pression tire la bande portée par la toile 9 depuis cette toile et dans une liaison intime avec la bande portée par la toile 7, c'est-à-dire que cette dépression transfère la bande sur la toile métallique 9. En un mot, la chambre 6 accomplit simultanément trois fonctions distinctes qui toutes trois précédemment étaient accomplies séparément et indépendamment: Elle enlève l'humidité restante, assemble les deux bandes en une seule, et transfère l'une des bandes d'une toile sur l'autre. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La toile 7 dans son   déplacer.lent   vertical de haut en bas après avoir quitté la toile 9, continue un peu au- delà de la chambre 6 en transportant une feuille assemblée homogène de double épaisseur. ',près son déplacement de haut en bas, elle passe autour du rouleau de renvoi infé- rieur 12 et se déplace ensuite obliquement de bas en haut jusqu'à un petit rouleau 13 et ensuite obliquement vers   @   l'arrière autour d'un rouleau similaire extérieur 14 et ensuite vers le haut à travers la pâte dans la cuve 1. 



   Un rouleau de transfert à aspiration 15 placé à l'extrémité voisine d'un feutre de presse le est disposé de manière à mettre en contact la bande de feutre et la toile métallique 7, en un point situé entre les rouleaux 12 et 13, la surface de contact étant disposée de manière à re- couvrir la plus grande partie de la surface définie par la chambre dtaspiration 17. On doit toutefois remarquer que la bande de feutre quitte le contact avec la toile métal- lique juste un peu en avant du point où elle quitte la sur- face extérieure de la chambre 17. En conséquence, la dé- pression de la chambre 17 agit pour transférer la feuille à doubleépaisseur, depuis la toilesur labande de feutre, laquelle à son tour entraîne la feuille dans la première presse 18. 



   La présente invention n'a été ainsi décrite et représentée qu'à titre purement explicatif et nullement limitatif, et il va de soi que certains changements peu- vent être apportés à la construction, au groupement et à la disposition des divers éléments sans s'écarter de l'es- prit de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS IN ECHINES TO PAPER TO CANVAS
METALLIC"
The present invention relates to machines for the manufacture of paper, and particularly to those of these machines in which the strip is made by vacuum forming.



   In machines of this type, the inventor employs forming rollers, each having two separate suction boxes, or one box with two separate chambers or vacuum compartments. The two bedrooms are

 <Desc / Clms Page number 2>

 indispensable in machines built until then, due to the fact that a low vacuum is necessary for the first formation of the sheet, that is to say to collect the fibers on the wire mesh moving upwards , during its passage through the dough. This has been established very conclusively.

   On the other hand, after the fibers have been deposited and a web or layer has been formed, a higher vacuum can be advantageously applied to remove a greater proportion of the remaining moisture. In such machines. when it is proposed to make a double ply sheet, two forming facilities - right hand and left hand - are employed - the forming wire mesh converging to bring the sheets together for assembly. The forming roll of each of the forming elements has two chambers and a separate suction and transfer roll is used to join the two webs where they come into contact and to transfer the assembled sheet to a felt. press so that it continues its journey through the machine.



   The object of the present invention is to simplify two- or multi-ply machines of this general type, eliminating some of the parts which are duplicated, and giving additional functions to others, while at the same time one realizes a machine that can make the same papers in two or more plies with equal or better economy and speed.



   In order to make the construction, operation and use of the invention more clearly understood, it will be described below with the aid of the accompanying drawing,
The single figure in this drawing is a schematic side elevation of a preferred form of machine constructed according to the invention,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
In this drawing, 1 and 2 indicate vats containing the dough or boxes in which this dough circulates, on the sides of which turn, moving from bottom to top the suction forming rollers designated respectively by 3 and 4. .

   The roller is provided with two suction chambers 5 and 6, the chamber 5 extending from the line along which the dough contacts the casing of the roller to a point considerably beyond of the line where the roll comes out of the dough. The chamber = is contiguous with the chamber 5 and extends beyond, around the circumference of the envelope and in the same direction. Its width is only a small part of that of chamber 5, as can be clearly seen. It is easily understood that these chambers are parts of a fixed suction box, of a well-known construction and that it is not necessary to describe here.



  The box packing bands are only shown on the diagram in order to indicate their respective positions and widths. The roll casing rotates around the box and is in free moving contact with the packing strips, as will be understood. A wire mesh 1 is drawn around the roller 3 and moves with it and around it and in the dough in the known manner.



   In the tank 2, the roller 4 is mounted in a similar way. The suction box of the roll 4, however, has only the chamber 8 which corresponds to the chamber ¯5 of the suction box of the roll 3. In both chambers 5 and 8, a low vacuum is maintained to collect the pressure. fibers and form a light layer or strip on the movable wire screens 17 and 9 actually, The wire 9, instead of going back vertically in a plane approximately parallel to that of its tra-

 <Desc / Clms Page number 4>

 jet from bottom to top is directed horizontally to pass around a deflection roller 10, of usual construction, which is arranged above the chamber 5 of the roller 3.



  After its movement around the roller 10, the fabric passes from top to bottom above the roller 3 and in contact with the latter over the entire surface ± defined by the chamber 6 and over an appreciable distance on both sides of the latter. . This web then continues in a downwardly inclined path, passes around a small diameter deflection roller from which it moves vertically downward to the lower deflection roller 11 from where it leaves for its path. from bottom to top.



   As it passes through the surface defined by the chamber 6, the strip formed on the wire mesh 9 and entrained by it is brought into contact and superimposed on that formed on the wire mesh 1 and entrained by the latter. The vacuum maintained in the chamber .si is considerably higher than that of either of the chambers 5 and 3. and it is particularly intended to assemble the two strips together, in order to form a homogeneous sheet and at the same time to remove a large percentage of the remaining humidity.

   At the same time as these operations are performed, the vacuum pulls the strip carried by the fabric 9 from this fabric and in an intimate connection with the strip carried by the fabric 7, that is to say that this vacuum transfers the strip on the wire mesh 9. In a nutshell, chamber 6 simultaneously performs three distinct functions which all three previously were performed separately and independently: It removes the remaining moisture, joins the two strips into one, and transfers one bands from one canvas to the other.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The canvas 7 in its vertical displacement from top to bottom after having left the canvas 9, continues a little beyond the chamber 6 by transporting a homogeneous assembled sheet of double thickness. ', after moving up and down, it passes around the lower idler roller 12 and then moves obliquely up and down to a small roller 13 and then obliquely backwards around a roller similar exterior 14 and then upward through the dough into vat 1.



   A suction transfer roller 15 placed at the adjacent end of a press felt 1c is arranged so as to contact the felt web and the wire mesh 7, at a point between the rollers 12 and 13, the contact surface being arranged so as to cover the greater part of the surface defined by the suction chamber 17. Note, however, that the felt strip leaves contact with the wire mesh just a little in front of the point where it leaves the outer surface of chamber 17. Accordingly, the depression of chamber 17 acts to transfer the double-ply sheet from the web onto the felt web, which in turn drives the sheet into the first press. 18.



   The present invention has been described and shown in this way only for explanatory purposes and in no way limiting, and it goes without saying that certain changes can be made in the construction, grouping and arrangement of the various elements without s' to depart from the spirit of the invention.


    

Claims (1)

RESUME ----------- Machine pour la fabrication du papier, comprenant deux rouleaux formeurs à aspiration, une toile métallique <Desc/Clms Page number 6> sans fin entraînée autour de chacun des rouleaux, la toile de l'un d'eux étant également entraînée partielle- ment autour de l'autre, et des moyens pour transférer une bande formée sur la dernière toile mentionnée, en contact intime avec une autre bande formée sur l'autre toile. ABSTRACT ----------- Papermaking machine, comprising two vacuum forming rollers, a wire mesh <Desc / Clms Page number 6> endlessly entrained around each of the rollers, the web of one of them also being partially entrained around the other, and means for transferring a strip formed on the last mentioned web, in intimate contact with another band formed on the other canvas. Cette machine peut, également, être caractérisée par les points suivants, ensemble ou séparément : a) L'application d'une bande de feutre et d'un rouleau de transfert pour transférer la feuille composée depuis la toile métallique finale sur cette bande de feutre de presse. b) La réduction de l'humidité contenue dans la bande combinée par les mêmes moyens grâce auxquels l'une des bandes est transférée d'une toile sur l'autre. This machine can also be characterized by the following points, together or separately: a) The application of a felt tape and a transfer roller to transfer the composite sheet from the final wire mesh onto this felt tape Press. b) The reduction of the humidity contained in the combined web by the same means by which one of the webs is transferred from one web to the other. c) Les rouleaux formeurs sont munis chacun d'une boite d'aspiration dans laquelle une dépression de forma- tion relativement faible est maintenue, et une seconde chambre d'aspiration est disposée dans la boîte de l'un de ces rouleaux et combinée pour maintenir un vide relati- vement élevé qui agit sur les bandes entrainées par les deux toiles métalliques sur leurs surfaces en contact, de manière à assembler les deux bandes à transférer l'une d'elle d'une toile sur l'autre et en même temps à réduire encore l'humidité contenue dans les deux bandes réunies. c) The forming rollers are each provided with a suction box in which a relatively low forming vacuum is maintained, and a second suction chamber is disposed in the box of one of these rolls and combined to achieve this. maintain a relatively high vacuum which acts on the bands entrained by the two metal screens on their surfaces in contact, so as to assemble the two bands to be transferred one of them from one canvas to the other and at the same time to further reduce the humidity contained in the two combined bands.
BE377820D BE377820A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE377820A true BE377820A (en)

Family

ID=48019

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE377820D BE377820A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE377820A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0793751B1 (en) Absorbent multilayer sheet and method for making same
EP0265298A1 (en) Absorbent laminated sheet and process for the production of such a sheet
EP0188932B1 (en) Process and apparatus for removing a liquid from a material obtained, in particular by a paper-making process
CH629268A5 (en) DRYING CANVAS FOR A PAPERMAKING MACHINE.
FR2643397A1 (en) PAPER MACHINE WITH TWO FILTERS
FR2522031A1 (en) PROCESS FOR MANUFACTURING MULTI-LAYERED PAPER
BE377820A (en)
WO2002026481A1 (en) Method for making a multiply absorbent paper sheet and resulting product
EP0893242B1 (en) Method for manufacture of fibrous cellulosic products, in particular handkerchiefs or towels
FR2530690A1 (en) DRAINER DEVICE FOR REMOVING WATER FROM A CONTINUOUS SHEET ON A FLAT TABLE MACHINE
CH363296A (en) Package comprising a stack of folded sheets of creped tissue paper, and method of making such package
BE551777A (en)
BE898028A (en) PROCESS FOR PRODUCING PAPER OR CARDBOARD STRIPS ON MULTIPLE CYLINDRICAL SIEVE MACHINES.
CA1123247A (en) Method of feeding a defiberer
BE416141A (en)
FR3122847A1 (en) Method and machine for manufacturing a flexible bag of the envelope type, in particular with reinforcement
BE540012A (en)
CH108714A (en) Machine for automatically folding and gluing cut cardboard boxes to make folding boxes intended to be delivered flat.
BE520630A (en)
BE403774A (en)
CH334333A (en) Method for manufacturing a web of multi-layered non-textile fibrous material, apparatus for carrying out this method and web obtained by this method
BE377819A (en)
BE415923A (en)
BE524906A (en)
FR2895934A1 (en) HYBRID SHEET OF ABSORBENT PAPER, ROLL OF PAPER MADE FROM THIS SHEET