BE368846A - - Google Patents

Info

Publication number
BE368846A
BE368846A BE368846DA BE368846A BE 368846 A BE368846 A BE 368846A BE 368846D A BE368846D A BE 368846DA BE 368846 A BE368846 A BE 368846A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
weft
transfer
reloading
transfer mechanism
shuttle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE368846A publication Critical patent/BE368846A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D51/00Driving, starting, or stopping arrangements; Automatic stop motions
    • D03D51/18Automatic stop motions
    • D03D51/34Weft stop motions

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  METIERS à RECHARGEMENT DE TRAME. 



   La présente invention a pour objet des   perfeo-   tionnemens aux métiers à reohargement des   trameu,   pour le tissage d'étoffes à double poile. Elle vise parti- culièrement un dispositif permettant à la navette de oom- pléter, par sa seule présence dans sa position de changement de bobine, la liaison entre la casse-trame et une commande se déplaçant   périodiquement   de manière   à,   assurer le ahan-   gement   de trame dans la navette. Ce dispositif rend im - possible la sortie d'une bobine du magasin tant que lana - vette on'est pas disposée pour la recevoir. 



   L'invention vise également un dispositif comprenant une casse-trame et une série d'organes liés à ce dernier,   @   l'ensemble étant tel que la première indication de vide donnée par le casse-trame n'agit que lorsqu'elle est com- plétée   par,l'armement   ultérieur de certains de ces organes, aurmement produit par la navette elle-même. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   On a représenté à titre d'exemple aux dessins ci-joints; une forme   d'exécution   de l'invention:
La fig. 1 est une vue en plan partiellement-en coupe de la partie gauche du. métier; le casse-trame étant représenté au moment de la détection par le déplacement de la chasser la fig. 2 est une vue de face correspondante prise dans la direction.de la flèche 2 de la fig. 1, la fige 3 est semblable à la fig. 2 dont elle re- produit une partie, les organes étant dans une position différente; la fige 4 est une vue de face d'une partie de l'autre côté ou coté droit du métier pendant les déplacements non- détecteurs de la chasser sur cette figure est représenté le mécanisme de transfert des bobines;

   la fig. 5 est une vue en plan prise dans la   direc-   tion de la flèche 5 de la   fige 4   la fig. 6 est une vue de détail horizontale prise suivant la ligne de coupe   6-6   de la fig. 4 ; les fige. 7 et 8 représentent schématiquement un détail du dispositif en deux positions différentes. 



   Dans la description ci-dessous il est entendu que le casse-trame fonctionne pour les mouvements détecteurs du métier pendant que la navette est à la gauche de la chasse, le mécanisme de transfert fonctionnant pendant le mouvement suivant lorsque la navette vide est arrivée au côté droit du métier. sur les figures 1,2 et 3 on a représenté une chasse
10 portant les parois arrière 11 et avant 12 d'une boite à navette destinée à recevoir la navette S oontenant une bobine B. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



    La destiné à recevoir les deux casse-trame 16. Chacun de ces derniers comprend une coulisse 16 pour le bras du casse-trame 17 articulé et faisant saillie vers l'arrière pour venir au contact du fil de la bobine B. Ce bras est soumis à l'action d'un ressort de compression 18 monté dans l'enveloppe du casse-trame et servant à pousser vers l'arrière la coulisse avec son bras, le rebord 19 de l'extrémité de la coulisse peut venir buter contre l'enveloppe Pour limiter ce déplacement vers l'arrière. 



  Un fer 20 prévu pour chaque bras de casse-trame peut coulisser sur les tablettes correspondantes 21 fixées au nombre de deux sur le chassie du métier. 



  Une barre 22 pouvant subir un mouvement de va-et vient vertical porte un levier supérieur 24 et un levier inférieur 24. Des butées 25 portées par la barre limitent le déplacement angulaire vers la droite de ces leviers sous l'action du ressort 26 qui les relie. 



  Des bras de commande supérieur et inférieur 27 et 28 sont articulés sur un support 6 et porte chacun une cheville 29 destinée à venir au contact du levier 23 ou 24 comme représenté en fig. 1. Les bras de commande sont maintenues par le ressort 30 contre les butées 31 et sont d'autre part reliés aux Câbles avant et arrière 32 et sont Passant autour de poulies de guidage 34 pour ere rendre du côté droit du métier. rendre Le magasin à pile unique 40 est monté sur la poitrinière 13 du côté opposé au côté droit du métier et est destiné de quider les bobines se déplacant sous l'action de leur poids vers la position de transfert.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Les guides de transfert supérieur 41 et inférieur 42 coulissent dans des guides fixes horizontaux, chaque guide de transfert étant commandé par le levier de com- mande 43. Un organe de commande soumis à un déplacement périodique 44 présente les crochets supérieur et   inférieur   représentés respectivement en 45 et 46; ces crochets se déplacent vers l'arrière à chaque déplacement de la chasse du métier dans un sens déterminé au moment où les navettes sont du côté de   lâchasse   voisin du magasin. Les ressorts 47 retiennent normalement les crochets dans la position représentée en fig. 5 pour laquelle lcons ne peuvent venir au contact de la saillie 48 présentée 1 par chaque levier de commande   43   et pouvant commander le crochet correspondant lorsqu'il y a lieu. 



   Chaque crochet est soumis à l'action d'un pous - soir 49 relié à l'un de deux organes oscillants 50 trans-      mettant les indications des casse-trame et articuléscha-      cun à un érgot 51 réglable dans le sens parallèle à la navette le long 'dune rainure 52 ménagée dans la partie fixe du métier.Chaque organe transmetteur est relié à un ressort à boudin 53 relié à son tour au levier pivotant 54 ou 55. Le levier 54 est relié au câble avant 33 cor- respondant au   oassetrame   de la navette Inférieure tandis que le levier 55 est relié au câble arrière 32.

   Les deux leviers pivotants sont montés sur un tenon fixe 56 et sont soumis   à   l'action da ressort 57 qui les relie à un point fixe et tend à les faire tourner dans le sens contraire de celui des aiguilles d'une montre. câblés 
 EMI4.1 
 Le ressort 57 maintient' Us5EJ!'fJ& tendueb mais l'action exercée par lui est moindre/que ceUe exer'- cée par le ressort 30 de manière que ce dernier puisse 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 maintenir les bras de commande 27 et   28, dont   la position est représentée dans la fig.   2/en   fonctionnement normal. 



   Chaque organe transmetteur présente un bras ou came réglable 58 s'étendant vers l'arrière et dont la surface inclinée 59 peut venir au contact d'une saillie 
 EMI5.1 
 verticale ou came 60 portée par le tateur 6 t::: k ot<-tt, ateur A/y tate &I*P la navette autour de l'ergot 62 de la chassa Ce tateur présente   /ne   vis de butée 63 destinée à venir au contact de la paroi avant de la boite à navette. Le tateur de na - 
 EMI5.2 
 (P vette porte d'une manière réglable une vis%stinée à venir au contact de la navette en traversant une cuver - 
 EMI5.3 
 ture d'une boite à navette qui lui permet de veniez une partie de la navette, de préférence son ceillet métal- lique dont une partie peut venir au contact de la vis 64. 



   Bien entendu des navettes présentent des rainures hori - zontales permettant à une bobine pleine d'entrer par l'avant de la navette et à une bobine épuisée d'en sortir par l'arrière, le transfert de la bobine se faisant dans le sens horizontal. 



   Lorsque les navettes se trouvent du coté gauche du métier   c'est-à-dire   dans la position représentée en fig. 



  1, la chasse se déplaçant vers l'avant, la trame viendra toucher les casse-trame   17.     Si/   il n'y a pas assez de trame dans la navette supérieure par exemple, le cassetrame correspondant tournera autour de son articulation   à l'encontre   de l'action du ressort 18 qui maintient immobile la coulisse portant le bras du casse-trame. Le fer correspondant 20 viendra par suite se déplacer sous le levier 23. Lorsque la barre 22 descendre levier 23 se déplacera en tournant autour du fer supérieur 20 formant 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pivot de manière que sont extrémité de gauche vienne buter contre la cheville de commande 29 du bras de com- mande 27.

   Ce dernier sera obligé par suiite dé descendre à   l'enoontre   de l'action du ressort 30 et le ressort 57 relativement plus faible à l'autre extrémité du métier, relié au levier pivotant   55,exercera   une traction sur le câble arrière 32 pour l'amener vers la droite en fai- sant pivoter le levier 55 vers la gauche en comprimant le ressort à boudin arrière supérieur 53. 



   La descente de la barre 22 s'arrête à ce moment et les organes sont maintenus dans la position décrite jusqu'à ce que la chasse revienne à nouveau vers l'avant, la navette étant du coté opposé de la chasse près du ma-   gasin   A mesure que la chasse avance pendant ce deuxième mouvement et tant qu'elle se trouve suffisamment en arrière pour empêcher le contact entre les oames 58 et 60, la barre 22 descend à nouveau pour terminer l'armement. Pendant cette seconde descente le ressort à boudin fera tourner l'organe transmetteur des indications   de.. casse-trame   autour      de son articulation 51 pour amener la pièce 58 de la position représentée en fig. 5 à celle repésentée en fig. 7. 



  La chasse oontinuant   à   se déplacer vers l'avant amènera la came de commande 60 au contact de la surface inclinée 54. 



   A ce moment de deux choses une: si la navette est convenablement placée dans sa boite et se trouve à même de recevoir une nouvelle bobine, la vis 64 viandra toucher l'oeillet de la navette de manière à empêcher tout mouvement      angulaire ultérieur du tâteur 61. La came 60 en s'avançant avec la chasse formera butée.et fera tourner l'organe transmetteun autour de son pivot 51. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 6eci déplacera le poussoir 49 vers le crochet supérieur 45 pour amener ce dernier devant la saillier 48 du levier de commande supérieur 43. Lorsque   organe   de commande 44 se déplace vers l'arrière,le guide coulissant supérieur 41 poussera par suite une bobine da magasin dans la navette. 



   Si toutefois la navette   n'était   pas convenablement disposée, le ressort 53 s'opposera à son extension et par suite le tateur de navette tournera autour de son pivot, la vis 64 passant au delà de la boite   à   navette avant, le poussoir 49 et le crochet 45 demeurant dans la pool tion représentée en fig. 5 de manière à empêcher tout transfert de bobine. 



   On remarquera que lorsque le transfert se produit le ressort à boudin 63 dont les spires sont serrées   attend     oomme   représenté en fig. 8 pour éviter toute ten- 
 EMI7.1 
 sion ou tous efforts" de l'ensemble da1aon retournant au casse-trame; au contraire quand la navette n'eet pas en   place,ce   ressort 53 est assez fort pour transmettre une compression qui fasse tourner la tâteur à   l'enaon -   normalement tre de l'action du ressort léger 80 qui le ramène dans sa   position   de repos. Le fonctionnement est semble e pour      les dispositifs intéressant la navette intérieure.     



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TRADE RELOADING OF WEFT.



   The present invention relates to improvements in the looms reloading weavers, for weaving double pile fabrics. It relates in particular to a device allowing the shuttle to complete, by its sole presence in its reel changing position, the connection between the weft breaker and a control moving periodically so as to ensure the change. weft in the shuttle. This device makes it impossible to remove a reel from the magazine as long as the strip is not ready to receive it.



   The invention also relates to a device comprising a weft breaker and a series of members linked to the latter, @ the assembly being such that the first indication of vacuum given by the weft breaker only acts when it is com - completed by the subsequent arming of some of these organs, produced by the shuttle itself.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   There is shown by way of example in the accompanying drawings; one embodiment of the invention:
Fig. 1 is a partially-sectioned plan view of the left part of the. job; the weft breaker being represented at the time of detection by the displacement of the chaser in FIG. 2 is a corresponding front view taken in the direction of arrow 2 in FIG. 1, the pin 3 is similar to FIG. 2 of which it reproduces a part, the organs being in a different position; Fig 4 is a front view of part of the other side or right side of the loom during the non-detector movements of the chaser in this figure is shown the coil transfer mechanism;

   fig. 5 is a plan view taken in the direction of arrow 5 in fig 4 of FIG. 6 is a horizontal detail view taken along section line 6-6 of FIG. 4; freezes them. 7 and 8 schematically show a detail of the device in two different positions.



   In the description below it is understood that the weft breaker operates for the detector movements of the loom while the shuttle is to the left of the chase, the transfer mechanism operates during the next movement when the empty shuttle has arrived at the side. trade law. in Figures 1, 2 and 3 there is shown a hunting
10 carrying the rear 11 and front 12 walls of a shuttle box intended to receive the shuttle S oontaining a coil B.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



    The intended to receive the two weft breakers 16. Each of these comprises a slide 16 for the arm of the weft breaker 17 articulated and projecting rearwardly to come into contact with the thread of the spool B. This arm is subjected under the action of a compression spring 18 mounted in the casing of the weft breaker and serving to push the slide backwards with its arm, the flange 19 of the end of the slide can abut against the envelope To limit this backward movement.



  An iron 20 provided for each weft breaker arm can slide on the corresponding shelves 21 fixed to the number of two on the chassie of the loom.



  A bar 22 capable of undergoing a vertical reciprocating movement carries an upper lever 24 and a lower lever 24. Stops 25 carried by the bar limit the angular displacement to the right of these levers under the action of the spring 26 which them. connects.



  Upper and lower control arms 27 and 28 are articulated on a support 6 and each carries a pin 29 intended to come into contact with the lever 23 or 24 as shown in FIG. 1. The control arms are held by the spring 30 against the stops 31 and are on the other hand connected to the front and rear cables 32 and are passing around guide pulleys 34 to return to the right side of the loom. Render The single stack magazine 40 is mounted on the chest 13 on the side opposite to the right side of the loom and is intended to quider the reels moving under the action of their weight towards the transfer position.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The upper 41 and lower 42 transfer guides slide in horizontal fixed guides, each transfer guide being controlled by the control lever 43. A control member subjected to a periodic displacement 44 has the upper and lower hooks represented respectively in 45 and 46; these hooks move backwards each time the hunting movement of the loom is moved in a direction determined when the shuttles are on the side of the release next to the store. The springs 47 normally retain the hooks in the position shown in FIG. 5 for which lcons can not come into contact with the projection 48 presented 1 by each control lever 43 and being able to control the corresponding hook when necessary.



   Each hook is subjected to the action of a push - evening 49 connected to one of two oscillating members 50 transmitting the indications of the weft breakers and articulated each to an adjustable lug 51 in the direction parallel to the shuttle. along a groove 52 formed in the fixed part of the loom. Each transmitting member is connected to a coil spring 53 connected in turn to the pivoting lever 54 or 55. The lever 54 is connected to the front cable 33 corresponding to the oassetrame of the Lower shuttle while the lever 55 is connected to the rear cable 32.

   The two pivoting levers are mounted on a fixed tenon 56 and are subjected to the action of the spring 57 which connects them to a fixed point and tends to make them rotate counterclockwise. wired
 EMI4.1
 The spring 57 maintains 'Us5EJ!' FJ & stretched but the action exerted by it is less / than that exerted by the spring 30 so that the latter can

 <Desc / Clms Page number 5>

 maintain the control arms 27 and 28, the position of which is shown in fig. 2 / in normal operation.



   Each transmitter member has an adjustable arm or cam 58 extending rearwardly and whose inclined surface 59 can come into contact with a projection.
 EMI5.1
 vertical or cam 60 carried by the tator 6 t ::: k ot <-tt, ator A / y tate & I * P the shuttle around the lug 62 of the chaser This tator presents / no stop screw 63 intended to come in contact with the front wall of the shuttle box. The na tator -
 EMI5.2
 (P vette carries in an adjustable manner a screw% stinée to come into contact with the shuttle by crossing a tank -
 EMI5.3
 ture of a shuttle box which allows it to come a part of the shuttle, preferably its metal eyelet, part of which can come into contact with the screw 64.



   Of course, shuttles have horizontal grooves allowing a full reel to enter from the front of the shuttle and an exhausted reel to exit from the rear, the reel being transferred in the horizontal direction. .



   When the shuttles are on the left side of the loom, that is to say in the position shown in FIG.



  1, the chase moving forwards, the weft will come to touch the weft breakers 17. If / there is not enough weft in the upper shuttle for example, the corresponding weft breaker will rotate around its articulation at the against the action of the spring 18 which keeps the slide carrying the arm of the weft breaker stationary. The corresponding iron 20 will therefore move under the lever 23. When the bar 22 descend lever 23 will move by rotating around the upper iron 20 forming

 <Desc / Clms Page number 6>

 pivot so that its left end abuts against the control pin 29 of the control arm 27.

   The latter will then be forced to descend against the action of the spring 30 and the relatively weaker spring 57 at the other end of the loom, connected to the pivoting lever 55, will exert a traction on the rear cable 32 for the 'bring to the right by pivoting the lever 55 to the left by compressing the upper rear coil spring 53.



   The descent of the bar 22 stops at this moment and the parts are maintained in the position described until the flush returns again forward, the shuttle being on the opposite side of the flush near the store. As the hunt advances during this second movement and as long as it is far enough back to prevent contact between the oames 58 and 60, the bar 22 descends again to complete the cocking. During this second descent, the coil spring will turn the transmitting member of the weft-breaker indications around its articulation 51 to bring the part 58 from the position shown in FIG. 5 to that shown in FIG. 7.



  The hunting continuing to move forward will bring the control cam 60 into contact with the inclined surface 54.



   At this moment of two things one: if the shuttle is suitably placed in its box and is able to receive a new coil, the screw 64 will touch the eyelet of the shuttle so as to prevent any subsequent angular movement of the feeler 61 The cam 60 in advancing with the caster will form a stopper and will rotate the transmitting member around its pivot 51.

 <Desc / Clms Page number 7>

 This will move the pusher 49 towards the upper hook 45 to bring the latter in front of the protrusion 48 of the upper control lever 43. As the control member 44 moves rearward, the upper sliding guide 41 will consequently push a magazine spool into the rear. shuttle.



   If, however, the shuttle was not properly placed, the spring 53 will oppose its extension and consequently the shuttle stopper will rotate around its pivot, the screw 64 passing beyond the front shuttle box, the pusher 49 and the hook 45 remaining in the pool tion shown in FIG. 5 so as to prevent reel transfer.



   It will be noted that when the transfer occurs, the coil spring 63, the turns of which are tight, awaits as shown in FIG. 8 to avoid any tension
 EMI7.1
 or all efforts "of the da1aon assembly returning to the weft breaker; on the contrary, when the shuttle is not in place, this spring 53 is strong enough to transmit a compression which causes the feeler to turn to the enaon - normally be the action of the light spring 80 which brings it back to its rest position The operation is apparently null for the devices concerning the interior shuttle.


    

Claims (1)

EMI8.1 EMI8.1 R E jl' E 'N D 2 C A T I 0 N S Ayant ainsi décrit notre invention et nous ré servant d'y apporter tous perfectionnements ou modifi - cations qui nous paraitraient nécessaires, nous revendi- quons comme notre propriété exclusive et privative ; 1 - Mécanisme de rechargement de trame pour métiers comprenant un casse-trame et un mécanisme de transfert caractérisé par leifait qu'un dispositif commandé Mécaniquement est d'une manière partielle par la navette à recharger au moment où celle-ci se trouve disposée dans la position longitudinale correcte permettant le transfert, sert à amener le mécanisme de transfert dans sa position de travail. R E jl 'E' N D 2 C A T I 0 N S Having thus described our invention and making use of it to make any improvements or modifications that we deem necessary, we claim as our exclusive and private property; 1 - Weft reloading mechanism for looms comprising a weft breaker and a transfer mechanism characterized by the fact that a mechanically controlled device is partially by the shuttle to be reloaded when the latter is placed in the correct longitudinal position allowing the transfer, serves to bring the transfer mechanism into its working position. 2 - Mécanisme de rechargement de trame suivant revendication 1 caractérisé par le' fait que le casse-trame assure l'armement préalable du mécanisme de transfert/ le dispositif visé en 1 assurant'1'armement définitif permettant au mécanisme de transférer une bobine. 2 - Weft reloading mechanism according to claim 1 characterized in that 'the weft breaker ensures the prior arming of the transfer mechanism / the device referred to in 1 ensuring the final armament allowing the mechanism to transfer a reel. 3 - Mécanisme de rechargement de trame suivant 1 ou 2 caractérisé par le fait que le dispositif commandé par la navette comprend un organe de commande povitant pouvant venir au contact de la n'avette quand il est placé d'une manière correcte et pouvant amener dans sé position de travail une came pivotante servant de butée fixe pour un organe du mécanisme de transfert. 3 - Weft reloading mechanism according to 1 or 2 characterized in that the device controlled by the shuttle comprises a povitant control member which can come into contact with the nipple when it is placed in a correct manner and which can bring in se working position a pivoting cam serving as a fixed stop for a member of the transfer mechanism. 4 - Mécanisme de rechargement de trame suivant 3 caractérisé par le fait que l'organe du mécanisme de transfert venant au contact de la butée fixe comporte un bras de levier dont le mouvement sous l'action de ce contact assure le contact entre un organe oscillant et l'organe de transfert. <Desc/Clms Page number 9> 4 - Weft reloading mechanism according to 3 characterized in that the member of the transfer mechanism coming into contact with the fixed stop comprises a lever arm whose movement under the action of this contact ensures contact between an oscillating member and the transfer body. <Desc / Clms Page number 9> 5 - Mécanisme(de rechargement de trame suivant 2,3 et 4 caractérisé par le fait que la liaison entre le casse-trame et le mécanisme de transfert comprend un organe élastique destiné à soulager les efforts due à l'armement préalable ou définitif. 5 - Mechanism (frame reloading according to 2, 3 and 4, characterized in that the connection between the weft breaker and the transfer mechanism comprises an elastic member intended to relieve the forces due to the prior or final arming. 6 - Mécanisme de rechargement de trame suivant 1,2 3,4 ou 5 caractérisé par le fait qu'il comprend un organe élastique entre le casse-trame et le mécanisme de transfert, cet organe élastique pouvant transmettre une compression au moment de l'armement préalable. 6 - Weft reloading mechanism according to 1,2, 3,4 or 5, characterized in that it comprises an elastic member between the weft breaker and the transfer mechanism, this elastic member being able to transmit compression at the time of the prior arming. 7 - Mécanisme de rechargement de trame suivant revendication 1/5 ou 6 caractérisé par le fait que l'organe élastique comprend unressort à boudin reliant un organe du mécanisme de transfert à un levier ou organe analogue commandé par le casse-trame. 7 - Weft reloading mechanism according to claim 1/5 or 6 characterized in that the elastic member comprises a coil spring connecting a member of the transfer mechanism to a lever or the like controlled by the weft breaker.
BE368846D BE368846A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE368846A true BE368846A (en)

Family

ID=40599

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE368846D BE368846A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE368846A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2464319A1 (en) GUARD HEAD FOR WORK TO WEAR WITH TAKING OF FRAME WIRE FROM FIXED COILS
BE898537A (en) Method and device for forming a split edge, particularly for looms for terry cloth.
BE368846A (en)
FR2610646A1 (en) DEVICE FOR CUTTING FRAME WIRE FOR WEAVING
CH646740A5 (en) WEFT BRAKE OF A SHUTTERLESS WEAVING MACHINE.
US3067778A (en) Braking device for thread for an automatic loom
EP0385893B1 (en) Device for selectively maintaining the tension of weft threads in weaving machines
BE407378A (en)
BE541343A (en)
BE517052A (en)
BE503280A (en)
CH276381A (en) Loom with automatic shuttle change.
BE495941A (en)
CH460666A (en) Single shuttle loom
FR1465610A (en) Improvements to weft selectors for shuttle-less looms
BE488156A (en)
BE512336A (en)
BE422521A (en)
CH121307A (en) Probe-weft mechanism for looms.
CH89400A (en) Automatic bobbin change mechanism for looms.
CH130126A (en) Automatic weft filling device for loom.
FR2587373A1 (en) Fabric edge formation installation for shuttleless looms
BE704578A (en)
BE372242A (en)
BE368512A (en)