BE367428A - - Google Patents

Info

Publication number
BE367428A
BE367428A BE367428DA BE367428A BE 367428 A BE367428 A BE 367428A BE 367428D A BE367428D A BE 367428DA BE 367428 A BE367428 A BE 367428A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
carburetor
adjustment slide
suction
suction ducts
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE367428A publication Critical patent/BE367428A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M1/00Carburettors with means for facilitating engine's starting or its idling below operational temperatures
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M2700/00Supplying, feeding or preparing air, fuel, fuel air mixtures or auxiliary fluids for a combustion engine; Use of exhaust gas; Compressors for piston engines
    • F02M2700/43Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel
    • F02M2700/4302Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit
    • F02M2700/4304Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit working only with one fuel
    • F02M2700/4311Arrangements for supplying air, fuel or auxiliary fluids to a combustion space of mixture compressing engines working with liquid fuel whereby air and fuel are sucked into the mixture conduit working only with one fuel with mixing chambers disposed in parallel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of The Air-Fuel Ratio Of Carburetors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Carburateur sans flotteur avec   lusieurs   ouvertures d'aspiration adjacentes. 



   La présente invention se rapporte à un carburateur sans; flotteur avec plusieurs, ouvertures d'aspiration séparées et adjacentes, pour l'arrivée de l'air frais. 



   La nouveauté consiste en ce que l'on a disposé dans      chacun des conduits   d'aspiration.,   en dehors: d'un clapet d'arrêt, un clapet pour le réglage de l'admission de la benzine, lequel, lorsqu'il se produit un vide par l'ouverture du clapet d'arrêt, s'ouvre automatiquement en proportion de la différence entre la dépression et la   surpression   et règle' l'arrivée de la benzine dans les gicleurs:, qui sont, de façon fixe, en relation avec lui.

   Lorsque le moteur s'arrêta (en fermant tous les clapets d'arrêt, les clapets de réglage pour 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'admission de la benzine se fermant également de façon auto- matique par leur propre poids, ou sous l'action   dun   ressort), l'admission de la benzine est automatiquement coupée, dans chaque conduit séparé, par la gicleur, lequel est   commandé   par le clapet susdit de réglage pour 'l'admission de la benzine. 



   En réglant l'admission de la benzine par le clapet automa- tique, on a surtout pris soin de faire en sorte que ledit clapet offre le moins de résistance possible à l'air qui arrive, tandis que des leviers doubles attachés aux clapets, de   réglage   pour l'admission de la benzine'peuvent facilement soulever les: cônes à benzine. 



   -Le carburateur en question peut être muni de dix conduits, d'aspiration et même davantage, leur nombre dépendant de la capacité, en litres, de la machine. 



   Au moyen du dispositif d.'.aspiration et de pulvérisation multiple, on obtient une pulvérisation meilleure et, de ce fait, une meilleure combustion du mélange gazeux, de sorte que,   d'abord,   on économise la benzine et, ensuite, on obtient un meilleur rendement du moteur. Même lorsque le moteur fait le plus petit nombre de tours, le carburateur produit un mélange de gaz qui explose bien, ce qui détermine une mise en marche facile du moteur; ensuite, lorsqu'on nettoie un gicleur obstrué, le moteur peut' continuer à marcher; il   n'est   plus nécessaire d'arrêter la distribution de la benzine et d'enlever le gicleur, attendu qu'on peut facilement nettoyer celui-ci au moyen d'une épingle qu'on passe à travers son cône, Si ce dernier est percé. 



   Le nettoyage peut se faire en tout temps., car, suivant la présente invention, le moteur continue à marcher,   même,.ainsi   qu'il a déjà été mentionné, lorsqu'un gicleur est obstrué, ceci à cause des dispositifs   multiples   séparés, d'aspiration et de pulvérisation. L'invention a surtout de la valeur pour les moteurs fixes ou pour ceux dans lesquels, un arrêt soudain, par suite de l'obstruction   d'un   gicleur, pourrait occasionner des dégâts.ou des accidents,. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La commande du clapet d'arrêt,   c' est-à-dire   la fermeture des conduits d'aspiration sa fait directement ou indirectement au moyen d'un tiroir de réglage relié avec la tringle de la pédale. 



     Aux   dessins annexés, l'objet de l'invention est représenté, à titre d'exemple, en plusieurs formes d'exécution. 



   La fig.1 représente le nouveau carburateur sans flotteur, moitié en plan et moitié en coupe horizontale. 



   La   fig.2:   est une coupe suivant la ligne A-B de la fig.l. 



   La fig.3 est une coupe suivant la ligne C-D de la fig.l. 



   La fig.4 montre une coupe partielle de la fig.2 à une plus grande échelle. 



   Les   fig.5   et 6 représentent une réalisation possible de la soupape de réglage, en plan et en coupe longitudinale. 



   Les fig. 7, 8 et 9 montrent un dispositif à engrenage pour la commande de la soupape de réglage. 



   Les fig.10, 11 et 12 représentent une troisième réalisation possible. 



   En ouvrant les clapets, d'arrêt b, lesquels sont ouverts.   l'un   après   l'autre,   positivement au moyen des crochets, 1 des clapets d'arrêt, par le tiroir de réglage k relié à la tringle de la pédale et commandé par celle-ci, le clapet de réglage automatique c, auquel les leviers doubles d sont rattachés, se lève par suite du vide produit; de ce fait, le cône d'arrêt e est soulevé de son siège et la benzine peut entrer, par   le:   gicleur   f,   dans le tamis de pulvérisation i. L'opération de la pulvérisation s'effectue comme suit: 
Chaque conduit   d'aspiration   possède un tamis, de pulvé- risation 1, qui divise le mélange de gaz, et un pulvérisateur de   préparation.2,   lequel exécute une bonne pulvérisation préliminaire.

   De   là,   le mélange entre dans la chambre de mélange q, où, une fois encore, se produit un mélange complet, et passe enfin au moteur par le pulvérisateur principal r. 



  Au moyen de ce dispositif, on obtient une pulvérisation beaucoup meilleure qu'avec les carburateurs connus. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Pour nettoyer un gicleur obstrue, on dévisse la capsule m du cône du gicleur!! et, en introduisant une épingle dans, l'alésage de ce cône, on débouche celui-ci. 



   L'arrivée de la benzine est indiquée par o et l'écrou de réglage du oône à benzine par m. 



   Le tiroir de réglage k, qui se trouve d'habitude en dehors de l'enveloppe du carburateur, est, pour le protéger contre l'encrassement et les dégâts,, comme on le voit dans la construction représentée par les   fig.7   à 11, disposé en dedans. de ladite enveloppe et complètement enfermé. 



   Suivant l'invention, le tiroir de réglage s.e trouve à l'intérieur des conduits d'aspiration, derrière les pulvéri-   sateurs   préparatoires Le tiroir de réglage t est construit   comma   tiroir plat; il dépasse des deux aôtés l'enveloppe du carburateur et   il@y   est guidé convenablement. Ce tiroir de réglage t est divisé en deux moitiés: l'une consistant en une surface fermée tl, d'une longueur telle qu'elle recouvre toutes les ouvertures d'aspiration, l'autre moitié étant faite en fente t2 de grandeur et de forme appropriée pour ouvrir tous les orifices d'aspiration a lorsque le tiroir de réglage est complètement ouvert. 



   En même temps que le tiroir de   réglage 1   s'ouvre, un clapet d'arrêt u, disposé dans la chambre de mélange de passage q, à l'extrémité'des conduits; d'aspiration a et devant   le.   pulvérisateur principal r, est actionné de façon à s'ouvrir en plein lorsqu'une section déterminée des conduits d'aspira- tion a été atteinte. 



   L'axe de rotation v de ce clapet d'arrêt u s.e termine en dehors de l'enveloppe du carburateur par un levier à bras unique w, contre lequel vient heurter, lorsque le tiroir   de;   réglage t s'ouvre, une tige de commande y, qui provoque une rotation partielle du clapet susdit d'arrêt u. Dans la position finale du clapet d'arrêt u complètement ouvert, le mouvement est limité par un goujon disposé du côté extérieur de celui-ci. 



   Pour actionner la tiroir t et le tiroir d'arrê u, on uti- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   lise  un engrenage tel que représenté aux fig.7, 8 et 9, lequel ne sera pas décrit en détail attendu qu'il ne fait pas partie de l'invention. 



   Pour compléter cet exposé, on remarquera que la fente   t2   du tiroir de réglage t possède une section égale à la section totale des conduits d'aspiration a et une largeur correspondant au diamètre ou à la hauteur d'un de ces conduits. Le déplace- ment du tiroir de réglage t, qui dépasse des deux   côtés;   l'enve- loppe du carburateur et qui est convenablement protégé par des gaines, peut se faire en le reliant directement à la tringle de la pédale ou, suivant les circonstances particulières, par un engrenage mis en mouvement de la plate-forme de commande. 



   En embrayant le carburateur, le tiroir de réglage t est déplacé latéralement par la tringle de la pédale qui y est reliée directement ou indirectement, ce qui a pour effet d'ouvrir les conduits d'aspiration a l'un après l'autre et en un nombre correspondant à la quantité de mélange gazeux à fournir, ou qui est nécessaire. 



   Le tiroir de réglage t et le clapet   d'arrêt u   se com-   plètent   de façon que le haut rendement constaté par des expériences et des marches d'essai minutieuses est pratiquement impossible si l'un des organes ou les deux venaient manquer. 



  L'omission du clapet d'arrêt influerait sur le vide et sur l'air libre, qui agit sur l'autre côté du tiroir, de telle façon qu'il serait impossible d'actionner ledit tiroir. 



   L'importance du mouvement entre le tiroir de réglage t et le clapet d'arrêt u est calculée de façon à ce que ce dernier commence à s'ouvrir lorsque la première ouverture d'aspiration est dégagée et à être complètement ouvert à la mi-course du tiroir,   ,et   inversement, c'est-à-dire que, lorsque le tiroir de réglage a déjà fermé les deux dernières ouvertures d'aspiration et qu'il commence à fermer l'ouverture du milieu, le clapet d'arrêt u commence à se fermer également. Par cette possibilité de réglage, on obtient pour toutes les positions du tiroir une proportion qui fait contre-balancer la surpression devant ce 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 tiroir et la dépression derrière le même. 



   Une autre réalisation est représentée par les fig.10, 11 et 12. 



   Le tiroir de réglage, ,qui est commandé de la même façon par la tringle de la pédale, est disposé, contrairement aux   réalisations   déjà décrites, devant les conduits d'aspiration. 



  Le fonctionnement est semblable. Un levier, sur la tige de com- mande reliée au tiroir de réglage, provoque par son mouvement longitudinal une rotation partielle du clapet d'arrêt. Les clapets de réglage disposés dans les conduits d'aspiration sont reliés directement aux cônes de fermeture des gicleurs. d'admission de benzine. La liaison par levier et tringle entre le clapet de réglage et le gicleur est omise, ce qui constitue encore une simplification. 



   Comme représenté aux fig.10, 11 et 12, le tiroir de réglage t, qui, dans ce cas, est également commandé par la tringle de la pédale, se trouve devant les conduits, d'aspiration c. Une tige de commande reliée avec le tiroir de réglage t, actionne un levier   10   qui provoque la rotation partielle du clapet d'arrêt u. Les clapets de réglage c sont reliés directement, desmodromiquement et de la manière suivante avec le cône d'arrêt e: 
Les clapets de réglage c possèdent des perforations de:' forme telle qu'ils guident les cônes d'arrêt et, du même fait, les tamis 1 qui les entourent, de façon qu'ils ne constituent pas un obstacle en s'ouvrant et en se fermant.

   Sur la partie filetée de la   tige el   de la soupape, est   dispo,sé   un écrou à bride 11, contre lequel presse, par le bas, un goujon   12   guidé dans l'enveloppe du carburateur et qui, d'autre part, prend point d'appui sur le clapet de réglage o. 



   Un ressort 15 presse sur le cône $e de la soupape contre le siège de cette dernière quand la capsule de fermeture m est vissée en place. Lorsqu'on ouvrant le tiroir t, les clapets de réglage s'ouvrent également, les goujons 12 sont alors déplacés vers le haut et soulèvent l'écrou à bride Il en 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ouvrant le cône e du gicleur, de sorte que la benzine est aspirée. 



    REVENDICATIONS.    



     1.-Carburateur   sans flotteur pourvu de   plusieurs,   conduits d'aspiration disposés côte à côte, caractérisé en ce que dans, chacun des conduits d'aspiration (a), dont la somme des sections est égale à la section du tuyau de mélange, on a disposé un clapet a air (c) connu en soi et qui est déplacé par le courant aspiré, une soupape (e) pour le combustible, laquelle est actionnée par une   tringle   à leviers (d), un entonnoir à air (p) et un clapet (b) pour le mélange et en ce qu'un tiroir de   réglage   (k)   commandé'mécaniquement   est prévu pour ouvrir les clapets   l'un   après l'autre, de sorte que plus ou moins de carburateurs soient misen marche.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Floatless carburettor with several adjacent suction openings.



   The present invention relates to a carburetor without; float with several separate and adjacent suction openings for fresh air intake.



   The novelty consists in that one has arranged in each of the suction ducts, apart from: a shut-off valve, a valve for adjusting the admission of benzine, which, when produces a vacuum by opening the shut-off valve, opens automatically in proportion to the difference between the negative pressure and the overpressure and regulates the arrival of benzine in the jets :, which are, in a fixed manner, in relationship with him.

   When the engine stops (by closing all the stop valves, the adjustment valves for

 <Desc / Clms Page number 2>

 the admission of the benzine also closing automatically by their own weight, or under the action of a spring), the admission of the benzine is automatically cut off, in each separate duct, by the nozzle, which is controlled by the aforesaid adjustment valve for the admission of benzine.



   In adjusting the admission of benzine by the automatic valve, care has been taken above all to ensure that said valve offers the least possible resistance to the incoming air, while double levers attached to the valves, adjustment for the admission of benzine 'can easily lift the: benzine cones.



   -The carburetor in question can be provided with ten ducts, suction and even more, their number depending on the capacity, in liters, of the machine.



   By means of the multiple aspiration and spraying device, better atomization and hence better combustion of the gas mixture is obtained, so that, first, gasoline is saved and, secondly, gasoline is obtained. better engine efficiency. Even when the engine is making the smallest number of revolutions, the carburetor produces a gas mixture which explodes well, which determines an easy starting of the engine; then, when cleaning a clogged nozzle, the motor can continue to run; it is no longer necessary to stop the distribution of benzine and remove the nozzle, since it can easily be cleaned by means of a pin that passes through its cone, If the latter is perforated.



   The cleaning can be done at any time., Because, according to the present invention, the motor continues to run, even, as has already been mentioned, when a nozzle is clogged, this because of the multiple separate devices, suction and spraying. The invention is especially valuable for stationary engines or for those in which a sudden stop, due to the obstruction of a nozzle, could cause damage or accidents.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The control of the shut-off valve, that is to say the closing of the suction ducts is done directly or indirectly by means of an adjustment slide connected with the rod of the pedal.



     In the accompanying drawings, the object of the invention is shown, by way of example, in several embodiments.



   Fig. 1 shows the new floatless carburetor, half in plan and half in horizontal section.



   Fig. 2: is a section taken along line A-B of fig.l.



   Fig.3 is a section on line C-D of fig.l.



   Fig.4 shows a partial section of Fig.2 on a larger scale.



   Figs. 5 and 6 show a possible embodiment of the control valve, in plan and in longitudinal section.



   Figs. 7, 8 and 9 show a gear device for controlling the regulating valve.



   Figs. 10, 11 and 12 show a third possible embodiment.



   By opening the shut-off valves b, which are open. one after the other, positively by means of the hooks, 1 of the stop valves, by the adjustment slide k connected to the rod of the pedal and controlled by the latter, the automatic adjustment valve c, to which the double levers d are attached, rises as a result of the vacuum produced; as a result, the stop cone e is lifted from its seat and the benzine can enter, through: nozzle f, into the spray screen i. The spraying operation is carried out as follows:
Each suction line has a screen, spray 1, which divides the gas mixture, and a preparation sprayer 2, which performs a good preliminary spray.

   From there the mixture enters the mixing chamber q, where, once again, complete mixing occurs, and finally passes to the engine through the main sprayer r.



  By means of this device, a much better atomization is obtained than with known carburettors.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   To clean a blocked nozzle, unscrew the capsule m from the nozzle cone !! and, by inserting a pin in the bore of this cone, it opens out.



   The arrival of benzine is indicated by o and the adjusting nut of the gasoline oone by m.



   The adjustment slide k, which is usually located outside the casing of the carburetor, is, to protect it against soiling and damage, as seen in the construction shown in figs. 7 to 11 , arranged within. of said envelope and completely enclosed.



   According to the invention, the adjustment slide is located inside the suction ducts, behind the preparatory sprayers. The adjustment slide t is constructed as a flat drawer; it protrudes from the two sides of the carburettor shell and is guided there properly. This adjustment slide t is divided into two halves: one consisting of a closed surface tl, of a length such as to cover all the suction openings, the other half being made of a slot t2 of size and suitable shape to open all suction ports a when the control slide is fully open.



   At the same time as the control slide 1 opens, a shut-off valve u, arranged in the passage mixing chamber q, at the end 'of the conduits; suction a and in front of the. main sprayer r, is actuated so as to open fully when a determined section of the suction ducts has been reached.



   The axis of rotation v of this stop valve u s.e ends outside the casing of the carburetor by a single-arm lever w, against which collides, when the spool of; adjustment t opens, a control rod y, which causes a partial rotation of the aforesaid stop valve u. In the final position of the fully open shut-off valve u, the movement is limited by a pin arranged on the outside thereof.



   To operate the drawer t and the stop drawer u, use

 <Desc / Clms Page number 5>

   read a gear as shown in Fig.7, 8 and 9, which will not be described in detail as it is not part of the invention.



   To complete this description, it will be noted that the slot t2 of the adjustment slide t has a section equal to the total section of the suction ducts a and a width corresponding to the diameter or to the height of one of these ducts. The movement of the adjustment slide t, which protrudes from both sides; the casing of the carburetor and which is suitably protected by sheaths, can be made by connecting it directly to the rod of the pedal or, depending on the particular circumstances, by a gear set in motion of the control platform.



   By engaging the carburettor, the adjustment spool t is moved laterally by the rod of the pedal which is connected to it directly or indirectly, which has the effect of opening the suction ducts a one after the other and in a number corresponding to the quantity of gas mixture to be supplied, or which is necessary.



   The regulating spool t and the shut-off valve u complement each other in such a way that the high efficiency observed by experiments and careful test runs is practically impossible if one or both of the components fail.



  The omission of the shut-off valve would influence the vacuum and the free air, which acts on the other side of the drawer, so that it would be impossible to actuate said drawer.



   The amount of movement between the regulating spool t and the shut-off valve u is calculated so that the latter starts to open when the first suction opening is released and to be fully opened in the middle. spool stroke, and vice versa, i.e. when the regulating spool has already closed the last two suction openings and starts to close the middle opening, the shut-off valve u starts to close as well. By this adjustment possibility, a proportion is obtained for all the positions of the spool which makes the overpressure counterbalance in front of this

 <Desc / Clms Page number 6>

 drawer and depression behind the same.



   Another embodiment is shown in Figs. 10, 11 and 12.



   The adjustment spool, which is controlled in the same way by the rod of the pedal, is arranged, unlike the embodiments already described, in front of the suction ducts.



  The operation is similar. A lever, on the control rod connected to the adjustment slide, causes by its longitudinal movement a partial rotation of the shut-off valve. The control valves arranged in the suction ducts are connected directly to the closing cones of the nozzles. intake of benzine. The linkage by lever and rod between the adjustment valve and the nozzle is omitted, which constitutes a further simplification.



   As shown in Figs. 10, 11 and 12, the adjustment slide t, which in this case is also controlled by the rod of the pedal, is located in front of the ducts, suction c. A control rod connected with the adjustment slide t, actuates a lever 10 which causes the partial rotation of the stop valve u. The control valves c are connected directly, desmodromically and as follows with the stop cone e:
The adjustment valves c have perforations of: 'shape such that they guide the stop cones and, by the same token, the screens 1 which surround them, so that they do not constitute an obstacle when opening and when closing.

   On the threaded part of the stem and the valve, there is a flanged nut 11, against which presses, from below, a pin 12 guided in the casing of the carburetor and which, on the other hand, takes point pressure on the adjustment valve o.



   A spring 15 presses on the cone $ e of the valve against the seat of the latter when the closure cap m is screwed in place. When opening the spool t, the adjustment flaps also open, the studs 12 are then moved upwards and lift the flange nut II by

 <Desc / Clms Page number 7>

 opening the nozzle cone e, so that the benzine is sucked.



    CLAIMS.



     1.-Floatless carburettor provided with several suction ducts arranged side by side, characterized in that in each of the suction ducts (a), the sum of the sections of which is equal to the section of the mixing pipe, an air valve (c) known per se and which is moved by the sucked current, a fuel valve (e), which is actuated by a lever rod (d), an air funnel (p) and a valve (b) for mixing and in that a mechanically controlled regulating slide (k) is provided to open the valves one after the other, so that more or less carburetors are started.


    

Claims (1)

2.- Carburateur sans flotteur suivant revendication 1, caractérisé en ce que,pour fermer ou pour ouvrir les conduits d'aspiration (a) l'un après l'autre, on se sert d'un tiroir de réglage (t) disposé dans les conduits d'aspiration (a.) et derrière les entonnoirs à air (p), lequel est guidé dans l'enve- loppe du carburateur, est déplacé directement ou indirectement par la tringle de la pédale et est relié avec un clapet d'arrêt (u) qui, dans la chambre de mélange (q),règle la grandeur de l'ouverture, de façon à ce qu'au commencement du mouvement du tiroir, le clapet d'arrêt (u) commence à s'ouvrir et qu'il soit totalement ouvert lorsqu'un nombre déterminé (jusque la moitié) des conduits d'aspiration (a) sont découverts.; 2.- floatless carburettor according to claim 1, characterized in that, to close or to open the suction ducts (a) one after the other, one uses an adjustment slide (t) arranged in the suction ducts (a.) and behind the air funnels (p), which is guided in the casing of the carburetor, is moved directly or indirectly by the rod of the pedal and is connected with a valve of stopper (u) which, in the mixing chamber (q), regulates the size of the opening, so that at the beginning of the movement of the spool, the stop valve (u) begins to open and it is fully open when a determined number (up to half) of the suction ducts (a) are uncovered .; de sorte que la surpression et la dépression, devant et derrière le tiroir de réglage, se contrebalancent. so that the overpressure and the negative pressure, in front of and behind the adjustment slide, counterbalance each other. 3.- Carburateur sans flotteur suivant revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'une plaque de tôle (t) pourvue d'une fente (t2) sert comme tiroir de réglage, lequel, dans ses positions extrêmes-, ferme ou ouvre les conduits d'aspiration (a) complètement. <Desc/Clms Page number 8> 3.- Carburetor without float according to claims 1 and 2, characterized in that a sheet metal plate (t) provided with a slot (t2) serves as an adjustment slide, which, in its extreme positions, closes or opens the suction ducts (a) completely. <Desc / Clms Page number 8> 4.- Carburateur sans flotteur suivant revendications, 1 à 3, caractérisé en ce que le tiroir de réglage (t) est disposé devant les ouvertures d'aspiration, dans le sens. du courant. 4.- Carburetor without float according to claims, 1 to 3, characterized in that the adjustment slide (t) is disposed in front of the suction openings, in the direction. current. 5.- Carburateur sans flotteur suivant revendications, 1 à 4, caractérisé en ce que chacun des clapets à air (c) est pourvu d'une ouverture (10) qui est traversée par la tige (e1) de la soupape, avec le tamis pulvérisateur (i) qui l'entoure.. 5.- Carburetor without float according to claims 1 to 4, characterized in that each of the air valves (c) is provided with an opening (10) which is crossed by the rod (e1) of the valve, with the screen sprayer (i) that surrounds it. 6.- Carburateur sans flotteur suivant revendications. 1 à 5, caractérisé en ce que la partie filetée (el) de la tige de soupape est pourvue d'un écrou (11) qui se laisse; soulever par le clapet à air au moyen d'un goujon (12) guidé dans. l'enveloppe du carburateur. 6.- Carburetor without float according to claims. 1 to 5, characterized in that the threaded part (el) of the valve stem is provided with a nut (11) which can be released; lift by the air valve by means of a stud (12) guided in. the carburetor shell.
BE367428D BE367428A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE367428A true BE367428A (en)

Family

ID=39393

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE367428D BE367428A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE367428A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE367428A (en)
FR2503263A1 (en) CONSTANT PRESSURE CARBURETOR FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE410230A (en)
BE370573A (en)
BE338007A (en)
CH95538A (en) Combustion engine.
CH93665A (en) Improvement in carburettors, in particular those for aircraft engines.
BE356680A (en)
CH128063A (en) Carburetor for internal combustion engines.
FR2631388A1 (en) CARBURETOR WITH AUTOMATIC STARTER FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE417460A (en)
CH118073A (en) Carburetor for internal combustion engines.
CH159227A (en) Carburetor for internal combustion engines and other machines.
BE342231A (en)
CH83435A (en) Carburetor for internal combustion engines
BE351546A (en)
BE340794A (en)
CH109367A (en) Carburetor for combustion engines combined to operate with gasoline and heavy oil.
BE371354A (en)
BE408446A (en)
EP0196058A1 (en) Device for mixing the intake air for an internal-combustion engine
BE370962A (en)
BE388215A (en)
CH232988A (en) Device for supplying an explosion engine, optionally with gasoline, gasifier gas or simultaneously gasoline and gasifier gas.
BE348907A (en)