BE344210A - - Google Patents

Info

Publication number
BE344210A
BE344210A BE344210DA BE344210A BE 344210 A BE344210 A BE 344210A BE 344210D A BE344210D A BE 344210DA BE 344210 A BE344210 A BE 344210A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hook
threads
loop
thread
devices
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE344210A publication Critical patent/BE344210A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03JAUXILIARY WEAVING APPARATUS; WEAVERS' TOOLS; SHUTTLES
    • D03J1/00Auxiliary apparatus combined with or associated with looms
    • D03J1/16Apparatus for joining warp ends

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Mécanisme noueur utilisable dans   l'empoutage   de la chaîne ". le brevet d'origine a été déposé aux Etats-Unis le 1 août 1923 et accordé le 21 avril 1925 n 1.534.441 pour une durée de 17 ans au nom de Joseph   coveleskie   et dont Maurice   JADOUL   est l'ayant droit. 



    @   
L'invention se réfère à un mécanisme noueur convenant par- ticulièrement pour être utilisé dans un mécanisme d'empoutage de chaîne des filés de soie,laine,coton et autres fils nerveux : les principes essentiels de l'invention peuvent toutefois être appliqués à toutes espèces de dispositifs noueurs comme par ex. à un noueur de fibre ou dispositif analogue. 



   Un objectif important de l'invention est de réaliser un dispositif à marche souple du type ci-dessus susceptible   d'être   construit relativement bon marché et dont relativement peu de parties soient susceptibles de se détraquer. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention ne s'applique qu'au mécanisme cou-   peur et au mécanisme noueur : connexions qui permettent l'ap-   plication de celui-ci à une machine spéciale quelconquere sont pas représentées en détail dans les dessins et ne sont pas reven- diquées par le présent'mémoire. Une came de tension et de balant, dont la fonction générale sera bien comprise dans la partie , est représentée ci-après .mais ne fait pas l'objet d'une reven- dication spéciale du présent mémoire,car d'autres dispositifs de même ordre qui jouent le même rôle peuvent lui être substitués : ou encore,si on le désire , la came de tension et de balant peut être laissée de côté,étant donné que le dispositif peut marcher sans son intervention : sa présence cependant ajoute un élément de perfection mécanique au dispositif. 



   Le mécanisme noueur se compose d'une paire d'arcades pou- vant tourner ou éléments analogues autour desquels les fils à nouer viennent boucler, de dispositifs pour donner aux arcades un mouvement alternatif de façon à dégager le fil au moment voulu et d'un crochet qui peut être mis en mouvement alternatif entre les arcades et qui est destiné à saisir les bouts perdus du fil et à tirer ceux-ci travers la boucle au moment   o   les arcades se retirent,formant de la sorte un noeud dans les fils.   L'inven-   tion s'applique ensuite à un dispositif nouveau pour couper les bouts lâches des fils au moment où le noeud se forme ; ce dispo- sitif se compose d'un couteau fixe qui vient prendre à travers une rainure pratiquée à l'extrémité du crochet actionné alterna- tivement ;

   quand le crochet se retire pour nouer le fil ,les bouts de ce dernier sont ainsi mis en contact avec le couteau,ce qui sâpare les bouts perdus du fil. 



   D'autres objectifs importants de l'invention apparaîtront ci-après au cours de la description détaillée qui va suivre et dans les dessins annexés dans lesquels se trouve représentée une réalisation de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 1 est une vue en élévation de l'ensemble du mécanis- me dont quelques parties sont représentées en coupe verticale centrale ; la fig. 2 est une coupe centrale horizontale avec quelques parties représentées en plan ; les figs. 3 à 10 sont des vues schématiques montrant les éta- pes successives de l'empoutage; 'la fig. 11 est une vue montrant la forme simple du noeud formé ; la fig. 12 est une vue à échelle agrandie suivant la ligne 
12-12 de la figure 2 montrant le couteau coupeur de fil dans son rapport avec le crochet fendu et les arcades à mouvement alterna- tif. 



   Le mécanisme noueur est destiné à unir les bouts des fils de la chaîne et de penne.Des dispositifs employés antérieurement à cet effet se sont montrés inaptes à unir des fils de soie très fins, se sont révélés encombrants et ont fréquemment provoaué la rupture des fils à unir. La présente invention porte remède à ces défauts des machines précédentes ; elle est de manoeuvre facile et de construction peu coûteuse. La représentation du dispositif est légèrement schématique et beaucoup de détails peu- vent en être modifiés sans que l'on s'écarte de l'esprit de l'in- vention. 



   Si l'on réfère particulièrement aux figures 3 à 10, le numé- ro 1 désigne le guide fil qui tient les fils de chaîne et de penne à unir. Les bouts libres de ces fils sont tenus par une machine distributrice de fil (non représentée) d'une construction quelconque connue et le balant du fil est repris par une came de tension et de baient 2 ,les fils passant sous le garant régleur de fil 3. Les pièces dont 11 vient d'être question sont bien connues des   spéelalistes   en la matière et considérées dans l'ensemble,elles ne forment pas partie intégrante de l'invention 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sauf en ce qui concerne leur combinaison avec d'autres caracté- ristiques de l'invention ; on peut les modifier sans s'écarter des caractéristiques essentielles de l'invention ainsi qu'il est revendiqué dans le présent mémoire. 



   Les caractéristiques nouvelles de l'invention qui sont l'objet de la présente demande sont le mécanisme boucleur, noueur et coupeur de fil qui va maintenant être décrit en détail en vue de sa représentation,bien qu'il soit entendu que les traits essentiels de l'invention ne sont pas limités à ces dé- tails. Le fil est noué par des éléments boucleurs de fil 4 en   frme   d'arcades en fil métallique qui sont portées par un pla- teau rotatif et susceptible de mouvement alternatif 5 (fig.10) qui peut coulisser sur un axe   6.Un   crochet fendu 7 agit en col- laboration avec les éléments boucleurs 4. Il est guidé par l'axe 
6,peut coulisser sur ce dernier et est porté par un deuxième plateau rotatif à mouvement alternatif 8.

   L'axe 6 est actionné par une source de puissance motrice quelconque et porte à son bout extérieur une table rotative 9 qui porte le dispositif noueur et est munie d'un moyeu 10 destiné à laisser passer le crochet fendu 7 à travers une ouverture. La table 9 est égale- ment percée d'ouvertures pour laisser passer les arcades en fil métallique 11 en collaboration avec lesquelles travaille le crochet fendu , en vue de couper les bouts perdus des fils après formation du noeud (voir fig. 12). 



   Ainsi que le montrent clairement les figures 1, 4 et 10, le moyeu 10 est arrondi au sommet et est disposé un peu en dehors de l'axe central du plateau table 9 ainsi   qu'ouïe   voit,par exemple, dans les figures 2 et 3. On notera aussi oue les arca- des en fil métallique sont disposées à des c8tés opposés du moyeu 10 et que le crochet 7 avance et recule alternativement à travers le trou central du moyeu.

   Ainsi que le montrent les figu-   res 3   et 9 , le couteau 11 se trouve exactement à l'opposé du moyeu 10 de l'autre c8té de la table 9 et se place en travers 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ae l'ouverture au moyeu. comme on le voit: aans les   usures     ,   9 et 12 , le bout du crochet 7 est fendu pour laisser passer le couteau 11 de sorte que quand ce crochet se retire de l'ou- verture du moyeu ,les bouts des fils qui sont entraînés par le crochet passent par le travers du couteau et sont séparés. 



   Une fourchette leveu.se 12 qui se meut dans le sens de la longueur est prévue pour guider le fil sur les arcades en fil métallique en vue de former le demi-noeud. Cette fourchette place également le fil dans le crochet au moment voulu pour former le demi-noeud. 



   Ainsi que le montre la fig. 3 ,les fils se trouvent en position pour être liés : ils sont maintenus à cet effet, soli- dement entre le guide fil 1 et la came de tension et de balant 2. Les arcades en fil métallique tournent ensuite dans la posi- tion représentée dans la fig. 4 et le fil est guidé sur les bou- cles par la fourchette leveuse 12. La manoeuvre suivante du dispositif amène les pièces.successivement dans les positions représentées par les figures 5 et 6. Une boucle complète est maintenant formée dans les fils qui sont presque prêts à être noués. Dans la fig. 7 on voit la fourchette leveuse avancée pour placer les fils dans le crochet qui s'est maintenant avancé à travers les ouvertures de la table rotative 9 et du moyeu 10. 



  Dans la   fig. 8   ,le crochet s'est retiré en entraînant avec lui les bouts de fil à travers la boucle de fil. Par continuation du recul du crochet vers la position Indiquée dans la fig.9 ,les file à unir sont noués et les bouts perdus sont coupés.Le noeud formé est le noeud simple représenté dans la figure 11. 



   On remarquera que dans la position indiquée dans la fig. b, dans laquelle le crochet 7 a tout d'abord été retiré, en   entraî-   nant avec lui les bouts perdus des fils ; les arcades en fil métallique se sont également légèrement retirées, ce qui amène la boucle de fil en contact avec la partie arrondie du moyeu 10. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans la position suivante représentée dans la figure 9 les arcades sont retirées en dessous du niveau du moyeu 10 et la boucle de fil sous l'action de la came de tension et de balant 
12 glisse sur la partie arrondie du moyeu et se tend autour des bouts perdus du fil   .bouts   qui ont été passés dans la boucle par le crochet 9 au cours de la manoeuvre montrée dans la figu- re 8.

   Quand les bouts du fil ont été suffisamment retirés par le crochet 7 à travers la boucle,ils entrent en contact avec le couteau 11 qui enlève les bouts perdus.Dans la position repré- sentée dans la fig. 10 ,les bouts perdus ont été séparés et sont enlevés par un crochet formé au bout du bras de tension et de   balant,comme   représenté dans les figs. 1 à 10. les diverses opérations de la came de tension et de balant et le mouvement de la partie de sa surface qui entre en con- tact avec le fil par rapport au guide de réglage fixe de fil   @   sont conditionnés évidemment par le forme spéciale de la came   2 oui   est montée excentriquement sur l'arbre tournant 30 ainsi au'il est représenté dans les figures 1 et 2.

   Cette came a une forme t?lle et sa vitesse est réglée de telle façon que la ten- sion voulue s'exerce sur les bouts de fils à chaque opération successive. On entend ne pas se limiter à une forme de came ou à vitesse de rotation données car ce sont là des éléments qui peuvent être déterminés expérimentalement pour chaque cas spé- cial et conformément à des principes bien établis. 



   Les caractéristiques essentielles de l'invention ont été établies et l'on peut faire appel à tous les moyens requis pour actionner automatiquement les parties collaborantes du méca- nisme noueur. 



   Ainsi que le montrent les   figs.let 2   le mécanisme de renvoi destiné à actionner le mécanisme noueur est monté dans un bâti 12 que traverse un arbre de commande principal 14 portant un engrenage 15 à une extrémité et susceptible de tourner 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sous l'action d'une source génératrice de puissance quelconque. 



  L'arbre porte un cylindre à came 16,présentant des rainures de cames 17 et 18 permettant d'imprimer un mouvement alternatif aux plateaux portant le crochet fendu et les arcades en fil métallique ,respectivement. 



   Des rouleaux de cames 21 et 22 portés par des arbres 23 et 24 collaborent avec les rainures 17 et 16. L'arbre 23 porte un élément 25 qui vient saisir le plateau   6   actionnant le crochet. 



  La fourchette leveuse 12 est portée également par l'élément 25 et marche conséquemment à la même vitesse que le crochet fendu. 



  L'arbre 24 porte un élément de même ordre 26 qui vient saisir le plateau 5 des arcades. 



   L'arbre de commande 14 porte également un pignon 19 qui en- grène   aveu   un engrenage 20 calé sur l'arbre 6 portant la table rotative 9. Les plateaux 5 et 6 tournent avec la table 9 par l'intermédiaire d'une bielle d'excentrique 28 portée par la table et traversant excentriquement les plateaux 5 et 8. Un élément de biellage 29 assemble cette bielle avec l'arbre 6. 



   La came de tension et balant 2 est aussi actionnée de 1' arbre de commande principal par un axe 30 présentant à son extrémité un engrenage conique 31 qui engrène avec un autre pignon   conique@32,monté   sur le bout de l'arbre 14. 



   Les diverses parties du dispositif ont été décrites de façon très détaillée à fin de   représentation,mais   il est entendu que plusieurs changements peuvent y être apportés sans que l'on s'écarte pour cela de l'esprit de l'invention qui n'est réglé que par les revendications. 



     0'est   ainsi par exemple que l'on préfère se servir d'arca- des en fil de fer telle que celles qui sont représentées dans les dessins. On peut,si on le désire,remplacer celles-ci par d'autres éléments formateurs de boucles rotatifs et alternatifs.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Knotter mechanism usable in chain stitching". the original patent was filed in the United States on August 1, 1923 and granted on April 21, 1925 n 1,534,441 for a period of 17 years in the name of Joseph Coveleskie and of which Maurice JADOUL is the beneficiary.



    @
The invention relates to a knotter mechanism particularly suitable for use in a chain stitching mechanism for threads of silk, wool, cotton and other nerve threads: the essential principles of the invention can, however, be applied to all. kinds of knotting devices such as eg. to a fiber knotter or the like.



   An important object of the invention is to provide a flexible walking device of the above type capable of being constructed relatively inexpensively and of which relatively few parts are liable to break down.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention applies only to the cutter mechanism and to the knotter mechanism: connections which allow its application to any special machine are not shown in detail in the drawings and are not resold. indicated by the present memory. A tension and balant cam, the general function of which will be well understood in this section, is shown below. But is not the subject of a special claim herein, as other devices of the same order which play the same role can be substituted for it: or again, if desired, the tension and balant cam can be left aside, given that the device can operate without its intervention: its presence, however, adds an element of mechanical perfection to the device.



   The knotter mechanism consists of a pair of revolving arches or similar elements around which the threads to be tied come to loop, devices for giving the arches an alternating movement so as to release the thread at the desired time and a hook which can be set in reciprocating motion between the arches and which is intended to grab the lost ends of the thread and to draw them through the loop as the arches withdraw, thus forming a knot in the threads. The invention then applies to a new device for cutting the loose ends of the threads when the knot is formed; this device consists of a fixed knife which engages through a groove made at the end of the hook actuated alternately;

   when the hook is withdrawn to tie the thread, the ends of the latter are thus brought into contact with the knife, which separates the lost ends of the thread.



   Other important objectives of the invention will become apparent below during the detailed description which follows and in the appended drawings in which one embodiment of the invention is shown.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 1 is an elevational view of the entire mechanism, some parts of which are shown in central vertical section; fig. 2 is a horizontal central section with some parts shown in plan; figs. 3 to 10 are schematic views showing the successive steps of the bottling; 'fig. 11 is a view showing the simple shape of the formed knot; fig. 12 is a view on an enlarged scale along the line
12-12 of Figure 2 showing the thread cutting knife in relation to the slotted hook and the reciprocating yokes.



   The knotter mechanism is intended to unite the ends of the warp and penne threads. Devices previously used for this purpose have been shown to be unsuitable for joining very fine silk threads, have proved to be bulky and have frequently caused the threads to break. to unite. The present invention addresses these shortcomings of the previous machines; it is easy to operate and inexpensive to construct. The representation of the device is slightly schematic and many details can be changed without departing from the spirit of the invention.



   With particular reference to Figures 3 to 10, the number 1 designates the wire guide which holds the warp and penne wires to be joined. The free ends of these threads are held by a thread distributing machine (not shown) of any known construction and the balant of the thread is taken up by a tension and bait cam 2, the threads passing under the thread adjuster guarantor 3. The parts referred to above are well known to specialists in the field and considered as a whole, they do not form an integral part of the invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 except as regards their combination with other features of the invention; they can be modified without departing from the essential features of the invention as claimed herein.



   The novel features of the invention which are the subject of the present application are the looper, knotter and thread cutter mechanism which will now be described in detail with a view to its representation, although it is understood that the essential features of the invention are not limited to these details. The wire is tied by wire looping elements 4 in the form of metal wire arches which are carried by a rotating plate capable of reciprocating movement 5 (fig. 10) which can slide on an axis 6.A split hook 7 acts in collaboration with the looping elements 4. It is guided by the axis
6, can slide on the latter and is carried by a second rotating plate with reciprocating movement 8.

   The axis 6 is actuated by any source of motive power and carries at its outer end a rotary table 9 which carries the knotter device and is provided with a hub 10 intended to allow the split hook 7 to pass through an opening. The table 9 is also pierced with openings to allow passage of the metal wire arches 11 in collaboration with which the split hook works, in order to cut the lost ends of the threads after forming the knot (see FIG. 12).



   As clearly shown in Figures 1, 4 and 10, the hub 10 is rounded at the top and is disposed a little outside the central axis of the table top 9 as seen, for example, in Figures 2 and 3. It will also be noted that the metal wire arches are arranged on opposite sides of the hub 10 and that the hook 7 advances and recedes alternately through the central hole of the hub.

   As shown in Figures 3 and 9, the knife 11 is located exactly opposite the hub 10 on the other side of the table 9 and is placed across.

 <Desc / Clms Page number 5>

 ae the hub opening. as can be seen: in the wear, 9 and 12, the end of the hook 7 is split to allow the knife 11 to pass through so that when this hook withdraws from the opening of the hub, the ends of the threads which are carried through the hook pass through the knife and are separated.



   A leveu.se fork 12 which moves lengthwise is provided to guide the thread on the wire arches in order to form the half-knot. This fork also places the yarn in the hook at the right time to form the half-knot.



   As shown in fig. 3, the threads are in position to be tied: they are held for this purpose, securely between the thread guide 1 and the tensioning and balancing cam 2. The metal wire arches then rotate in the posi- tion shown. in fig. 4 and the thread is guided on the loops by the lifting fork 12. The following maneuver of the device brings the parts successively into the positions shown in figures 5 and 6. A complete loop is now formed in the threads which are almost ready to be tied. In fig. 7 shows the lift fork advanced to place the threads in the hook which has now advanced through the openings of the rotary table 9 and of the hub 10.



  In fig. 8, the hook has been removed, bringing the ends of the thread with it through the loop of thread. By continuing to retract the hook towards the position shown in fig. 9, the threads to be joined are tied and the lost ends are cut. The knot formed is the single knot shown in fig. 11.



   It will be noted that in the position indicated in fig. b, in which the hook 7 has first of all been withdrawn, taking with it the lost ends of the threads; the wire yokes have also retracted slightly, bringing the wire loop into contact with the rounded part of the hub 10.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the following position shown in figure 9 the arches are withdrawn below the level of the hub 10 and the wire loop under the action of the tension cam and balant
12 slides over the rounded part of the hub and stretches around the lost ends of the thread which have been passed through the loop through the hook 9 during the maneuver shown in FIG. 8.

   When the ends of the thread have been sufficiently withdrawn by the hook 7 through the loop, they come into contact with the knife 11 which removes the lost ends. In the position shown in fig. 10, the lost ends have been separated and are removed by a hook formed at the end of the tension and balant arm, as shown in figs. 1 to 10. the various operations of the tensioning and balant cam and the movement of the part of its surface which comes into contact with the thread with respect to the fixed thread adjustment guide @ are obviously conditioned by the special shape of the cam 2 yes is mounted eccentrically on the rotating shaft 30 thus au'il is shown in Figures 1 and 2.

   This cam has a sheet shape and its speed is adjusted so that the desired tension is exerted on the ends of the threads at each successive operation. It is not intended to be limited to a given cam shape or rotational speed, as these are elements which can be determined experimentally for each special case and in accordance with well established principles.



   The essential characteristics of the invention have been established and all the means required to automatically actuate the collaborating parts of the knotter mechanism can be used.



   As shown in Figs. 2, the return mechanism intended to actuate the knotter mechanism is mounted in a frame 12 through which a main control shaft 14 carries a gear 15 at one end and capable of rotating.

 <Desc / Clms Page number 7>

 under the action of any power generating source.



  The shaft carries a cam cylinder 16, having cam grooves 17 and 18 allowing reciprocating movement to be imparted to the plates carrying the split hook and the metal wire arches, respectively.



   Cam rollers 21 and 22 carried by shafts 23 and 24 collaborate with the grooves 17 and 16. The shaft 23 carries an element 25 which grips the plate 6 actuating the hook.



  The lifting fork 12 is also carried by the element 25 and consequently operates at the same speed as the split hook.



  The shaft 24 carries an element of the same order 26 which seizes the plate 5 of the arches.



   The control shaft 14 also carries a pinion 19 which engages a gear 20 wedged on the shaft 6 carrying the rotary table 9. The plates 5 and 6 rotate with the table 9 by means of a connecting rod d 'eccentric 28 carried by the table and eccentrically crossing the plates 5 and 8. A connecting rod member 29 assembles this connecting rod with the shaft 6.



   The tension and balant cam 2 is also actuated from the main drive shaft by a pin 30 having at its end a bevel gear 31 which meshes with another bevel gear 32 mounted on the end of the shaft 14.



   The various parts of the device have been described in great detail for the purpose of representation, but it is understood that several changes can be made to them without departing for this from the spirit of the invention which is not settled only by claims.



     Thus, for example, it is preferred to use wire arches such as those shown in the drawings. It is possible, if desired, to replace these with other elements forming rotating and alternative loops.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. On revendique dans un mécanisme noueur, en combinaison, un plateau ou table rotatif , une paire d'éléments formateurs de boucle,distants l'un de l'autre,traversant la table préci- tée,les dispositifs requis pour imprimer un mouvement alterna- tif aux dits éléments formateurs de boucle, un crochet à mouve- ment alternatif entre les dits éléments formateurs de boucle et les dispositifs pour imprimer un mouvement alternatif au dit crochet en relation de temps avec les dits éléments formateurs de boucle. 1. There is claimed in a knotter mechanism, in combination, a rotary table or table, a pair of loop-forming elements, spaced apart from each other, passing through the aforementioned table, the devices required to impart movement. alternative to said loop-forming elements, a hook with reciprocating movement between said loop-forming elements and the devices for imparting reciprocation to said hook in time relation with said loop-forming elements. 2. Combinaison de mécanisme noueur et coupeur de fil com- prenant les dispositifs générateurs de boucles dans le fil , un crochet à mouvement alternatif conçu pour tirer les bouts per- dus du fil à travers la boucle en vue de lier ceux-ci et un couteau coupeur de fil traversant le crochet mais non en mouve- ment alternatif avec celui-ci , ce qui permet lorsque le fil est retiré pour nouer le noeud, de mettre en contact avec le dit couteau les bouts du fil et de les séparer. 2. Combination of a knotter and thread cutter mechanism comprising the devices for generating loops in the thread, a reciprocating hook designed to pull the lost ends of the thread through the loop for tying them and a thread cutting knife passing through the hook but not in reciprocation with the latter, which allows when the thread is withdrawn to tie the knot, to bring the ends of the thread into contact with said knife and to separate them. 3. Mécanisme noueur de fil et coupeur de bouts perdus combiné pour fils et destinations analogues comprenant les dis- positifs pour former une boucle entre les bouts des fils, un crochet fendu à mouvement alternatif qui vient retirer les bouts perdus du fil pour les faire passer dans la boucle en vue de faire un noeud et un couteau placé transversalement dans le crochet fendu mais non à mouvement alternatif avec celui-ci ce qui permet quand le noeud est fait, de couper simultanément les bouts des fils en une seule opération. 3. Combined thread knotter and lost ends cutter mechanism for threads and the like comprising the devices for forming a loop between the ends of the threads, a reciprocating split hook which removes the lost ends of the thread for passing them through. in the loop in order to make a knot and a knife placed transversely in the split hook but not in reciprocating motion with the latter which allows when the knot is made, to simultaneously cut the ends of the threads in a single operation. 4. Dans un dispositif du caractère décrit,on revendique en combinaison une paire de fils soutenus entre des éléments fixes,une came de tension et balant pour venir solliciter les fils précités entre les éléments fixes en vue de régler leur tension et un mécanisme noueur entre la dite came et l'un des EMI8.1 éJémpt.R flg'nF,Cpmnna6 rit",n ¯s1r "'sraaàes écartées l'une de <Desc/Clms Page number 9> l'autre servant à engager Les fils,des dispositifs pour faire tourner les aroades précitées en vue de former une boucle dans les dits fils, un crochet monté entre les arcades et suscepti- ble de soliciter les fils au delà de la boucle, 4. In a device of the character described, there is claimed in combination a pair of threads supported between fixed elements, a tension cam and balant to come to urge the aforementioned threads between the fixed elements in order to adjust their tension and a knotter mechanism between said cam and one of EMI8.1 éJémpt.R flg'nF, Cpmnna6 rit ", n ¯s1r" 'sraaàes discarded one of <Desc / Clms Page number 9> the other used to engage the threads, devices for rotating the aforementioned aroades in order to form a loop in the said threads, a hook mounted between the arches and capable of soliciting the threads beyond the loop, des disposi- tifs pour imprimer un mouvement alternatif au dit crochet en vue de faire passer les bouts du fil à travers la boucle préci- tée et des dispositifs imprimant un mouvement alternatif aux dites arcades. devices for imparting a reciprocating motion to said hook in order to pass the ends of the yarn through the aforementioned loop and devices for imparting a reciprocating motion to said arches. 5. Dans un mécanisme noueur on revendique en combinaison une table rotative,une paire d'éléments distants les uns des autres formateurs de boucle traversant la table précitée, un moyeu sur la dite table entre les arcades percé d'une ouver- ture centrale, un crochet à mouvement alternatif ,fendu,suscep- tible d'être avancé ou retiré à travers l'ouverture centrale précitée et un couteau coupeur de fil fixé sur la dite table en travers de la dite ouverture ,sur la face de la table préci- tée opposée au moyeu et disposé transversalement par rapport au dit crochet,des dispositifs supportant une paire de fils dans la trajeetoire des dits éléments formateurs de boucles et un crochet faiseur de noeuds et les dispositifs de réglage de la tension des fils en fonction de l'opération à effectuer. 5. In a knotter mechanism is claimed in combination a rotary table, a pair of elements distant from each other forming loops crossing the aforementioned table, a hub on the said table between the arches pierced with a central opening, a hook with reciprocating movement, split, capable of being advanced or withdrawn through the aforementioned central opening and a thread cutting knife fixed on said table across said opening, on the face of the precise table. yarn opposite to the hub and arranged transversely to said hook, devices supporting a pair of threads in the path of said loop-forming elements and a knot-making hook and devices for adjusting the tension of the threads as a function of the operation to be performed.
BE344210D BE344210A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE344210A true BE344210A (en)

Family

ID=20406

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE344210D BE344210A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE344210A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE344210A (en)
FR2545849A1 (en) DRIVE DEVICE FOR FRICTION SPINNING DEVICE
FR2517339A1 (en) Drive mechanism for tufting-machine needle-bar - has offset crank which remains on same side of needle-bar
BE479738A (en)
BE571648A (en)
FR2513668A1 (en) KNITTING
FR2542333A1 (en) DEVICE FOR PRESENTING A FRAME IN FRONT OF A HANDWOOD FINGER HANDPIECE AND WEAVING EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE
CH256471A (en) Winding device.
CH653715A5 (en) MECHANISM FOR TRANSFORMATION OF SHUTTLE MACHINES INTO SHUTTLE - FREE WOVEN MATERIAL.
BE405194A (en)
CH495440A (en) Lever control device for beam movement
BE504702A (en)
BE502835A (en)
CH189627A (en) Selvage guide device for introducing a sheet of fabric into a machine.
CH105462A (en) Pneumatic cleaning device for warping machines, looms, etc.
BE363378A (en)
BE360966A (en)
BE503175A (en)
BE375419A (en)
CH283716A (en) Métier à tisser.
BE565019A (en)
CH135378A (en) Circular loom.
CH214146A (en) A method of manufacturing a reinforced fleece, a device for carrying out this method and a fleece obtained by means of said method.
BE533654A (en)
LU87523A1 (en) Shuttleless loom control device