BE336900A - - Google Patents

Info

Publication number
BE336900A
BE336900A BE336900DA BE336900A BE 336900 A BE336900 A BE 336900A BE 336900D A BE336900D A BE 336900DA BE 336900 A BE336900 A BE 336900A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lever
arm
machine characterized
disc
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE336900A publication Critical patent/BE336900A/fr

Links

Landscapes

  • Automatic Disk Changers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Il Perfectionnements, apportés aux machines parlantes ". 



   La présente invention concerne des machines parlan- tes- du type destiné à jouer un certain nombre de disques en- registrés sans nécessiter   Inattention   de l'opérateur. Ces machines sont connues sous le nom de machines à magasin et chaque fois qu'un   dingue   est complètemont   doué,  un   autre   disque est placé dans la position voulue sur le plateau tour- nant.

   Il faut naturellement que le bras   acoustique-' de   ces machines   soit,ramené   à sa position initiale avant de' commen- cer   à   jouer un nouveau disque.  L'invention   s'applique par-   ticulièrement   aux machines parlantes dont le bras acoustique est du type droit, pivotant sur sa base et pouvant   se dépla-.   car horizontalement et verticalement. 



   L'un   des ,buts   de   1.' invention   consiste   à   monter sur une seule plateforme et un seul support un certain: nombre de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 disques formant magasin, les différents disques constituant ce magasin étant amenés successivement sur le plateau tour- nant. La grondeur des disques peut être différente par grou- pes et des moyens sont prévus pour que la plateforme inclinée puisse supporter des disques de grandeurs différentes, par exemple un groupe de disques de 25 cm ou un groupe de disques de 30 cm. 



   Un autre but de l'invention consiste à réaliser des moyens simples et directs pour soulever le bras acoustique après que chaque disque a été joué, ramener l'aiguille au- delà du bord extérieur du plateau tournant et la replacer sur le bord d'un disque, près du premier sillon du nouveau disque placé sur la plateau. 



   Des moyens sont prévus également pour que la machine puisse supporter et jouer des disques de diamètres différents et pour régler les mouvements du bras acoustique en consé-   quence,   ainsi que des moyens pour agir doucement sur le dépla- cement de l'aiguille vers l'intérieur, lorsqu'elle s'approche du premier sillon du disque. 



     L'appareil   construit suivant la présente invention fonctionne avec le dispositif d'arrêt décrit dans une deuxiè- me demande de brevet déposée par l'inventeur. Dans cette deu- xième demande le bras acoustique est construit de façon à maintenir séparés, par une action positive, les organes de dégagement du frein pendant le mouvement transversal du bras, des moyens étant prévus pour que, lorsque le mouvement du bras cesse, le mouvement de rotation de pièces soit transfor- mé en mouvement d'oscillation, directement sous   l'action.   du moteur de la machine, en vue de libérer les organes du frein. 



   En conséquence, suivant la présente invention, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 lorsqu'un disque est arrivé 'à sa fin et' que l'organe de frei- nage a fonctionné, sans que toutefois le dégagement effectif de cet organe se soit déjà produit, un levier principal entre en action et soulève une pièce montée sur pivot et servant de chemin de glissement à un prolongement de la base du bras acoustique, en même temps qu'il repousse le bras acoustique en arrière en travers du disque, de façon à faire de la place pour la mise en position d'un nouveau disque pris dans le ma-   gasin..Le   levier principal ramène ensuite le bras acoustique sur le bord non enregistré au commencement du disque, ce bras étant momentanément arrêté par une butée qui l'empêche de se déplacer davantage vers l'intérieur.

   Le levier principal con- tinue à se déplacer vers l'arrière ou vers l'intérieur et pen- dant ce mouvement, il abaisse le chemin de glissement et il amène l'aiguille ou l'organe reproducteur en contact avec le disque. Le mouvement du levier principal continuant vers l'ar- rière, le bras acoustique se trouve dégagé de la butée et l'aiguille peut entrer dans le sillon. 



   Le magasin de disques peut être logé en face du re- 
 EMI3.1 
 ;xrdduobou.r, sur une J.11ù t:eforme tournante inoliné 6.,. sur laquel- le se trouve une plaque formant came dont l'épaisseur est un peu inférieure à celle d'un disque. Des moyens sont prévus pour permettre à la plateforme de supporter des disques de diamètres différents, pour la verrouiller dans la position qui lui a été donnée, et pour faire tourner le tout de façon à libérer un disque supporté et centré en même temps par un montant recourbé à gradins. 



   Le magasin à disques est centré sur le montant à gradins fixé sur l'arbre du moteur de la machine et il est tel que, lorsque la plateforme tourne, le disque le plus bas 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 se trouve libéré,   taudis Cille   les disques placés au-dessus sont retenus sur le montant et la plateforme. 



   Des dispositions sont également prises pour que les pièces de la machine soient agencées de façon qu'il soit pos- sible de jouer jusqu'à neuf disques par exemple, et que, lors-   qu'un   disque est arrivé à sa fin,   Quoi   soit relevé et   indi-   qué sur une plaque graduée; c'est seulement lorsque le der- nier disque du magasin a été joué que les organes d'arrêt décrits dans la demande de brevet parallèle de l'inventeur entrent en action et libèrent le frein pour arrêter la ma- chine. 



   Un autre but de l'invention consiste à réaliser un dispositif permettant do rejouer l'un quelconque des disques du magasin en débrayant momentanément la plateforme tournante pour la séparer de son moteur. En outre des dispositions sont prises pour que la machine puisse être réglée de façon à rejouer régulièrement une fois chaque disque d'un magasin. 



   Sur les dessins ci-joints : 
La fig. 1 est un plan général de la machine. 



   La fig. 2 est une vue en perspective des organes actionnant le bras acoustique. 



   La fige , est une coupe de détail montrant l'organe de soulèvement. 



   La fig. 4 montre, également en perspective, la fa- çon dont un certain nombre de disques peuvent être supportes et libérés. 



   La fig. 5 est un détail du montant à gradins. 



   Suivant la présente invention le levier de frein 42 n'entre en action que lorsque le dernier disque d'un magasin a été joué. Dans la machine à magasin, le quart de cercle 36, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 qui n'a qu'une dent dans le système d'organes   d' arrêt ,   est pourvu d'autant de dents qu'il y a de disques et le levier      de frein 42 vient s'engager dans une encoche du quart de ,cercle chaque fois que ce dernier est déplacé par le cliquet 34, jusqu'à ce qu'il arrive à la dernière encoche avant l'é-   videmont   48, dans lequel le levier glissera lors du mouvement suivant du: quart de cercle. 



     Larrêt   de la machine aura donc lieu de la façon sui- vante, comme cela est déjà décrit et représenté dans la deman- de de brevet parallèle de l'inventeur. La manette 39 a été mise sur la position N  1 de la plaque graduée 40 et le le- vier de frein 42 est venu s'engager dans la dernière encoche du quart de cercle, le cliquet 34 dégageant celle-ci. Le mo- teur de la machine fait tourner la roue dentée 14 montée sur l'arbre 13, ainsi que la   roue -d'échappement   15 qui engrène avec elle..Lorsque la roue 15 tourne, la petite tige 18 qu'el- le porte vient rencontrer à chaque tour la pièce inclinée 32 et fait basculer le levier d'échappement en surmontant l'ac- tion du ressort 29, qui ramène ensuite ce levier à sa posi- tion.

   Pendant ce temps la machine a commencé à jouer le dis-   que, de   sorte que le bras acoustique se déplace en travers de ce dernier, et lorsqu'il est arrivé à peu près au tiers du disque, le montant 7 s'engage dans la mâchoire 10 du levier pivotant 8 en forme de Z, qui commence immédiatement à se dé- placer. Ceci fait avancer la pièce   12',   dont l'extrémité in- clinée vient en contact avec le levier chevauchant 28 et dé- place ainsi l'extrémité retournée de ce levier en.mettant le levier 29 hors d'action, comme le montre la fig. 1. Cette position libre du levier 24 par rapport au ressort 29 est maintenue jusqu'à ce que le disque soit arrivé à sa fin et 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 que le bras acoustique soit retourné à sa position initiale. 



  Le levier d'échappement peut maintenant se mouvoir librement autour de son pivot et comme la roue 15 tourne et que sa petite tige 18 vient en contact, ce levier continue à être tiré par intervalles vers la roue d'échappement. Immédiate- ment avant ce mouvement.une petite tige formant saillie vers le bas sur la roue d'échappement et décalée un peu en avant de la tige 18 vient en contact avec le levier 22 et pousse ce dernier vers l'extérieur, de sorte que son autre extrémité vient presser contre le ressort 25 qui porte le couteau 26 et écarte celui-ci du bord de la pièce 12..Ceci permet à la roue d'échappement d'être retirée sans exercer d'effort sur la pièce 12 et, par celle-ci et le levier 8, sur le sillon dé- licat du disque.

   Pendant ce temps la pièce   12   avance et lors- que le couteau retourne à sa première position il rencontre le bord moleté de la pièce   12,   ce qui fait que le levier d'é- chappement s'écarte de la roue d'échappement. Ce mouvement oscillant du levier d'échappement 24 continue à chaque tour de la roue d'échappement jusqu'à ce que le disque soit arrivé à sa fin et que le bras acoustique cesse de se déplacer. 



   Au tour suivant de la roue d'échappement la petite tige 18 rencontre comme d'habitude la pièce 32 du levier d'échappement, mais comme la pièce 12 reste stationnaire, le levier n'est pas ramené à sa position et, au tour suivant de la roue 15, la tige 18 rencontrera une dent prévue sur le le- vier 30 et arrêtera le mouvement de la roue 15 portée par la plaque 17.

   A ce moment la plaque   17   et la roue 15 sont dépla- cées par un mouvement de levier et tournent autour de l'arbre 
 EMI6.1 
 t. ,.- 13, ce qui fait que le cliquet 34 s'engage dans la dent du quart de cercle.36 et déplace ce dernier suffisamment pour 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 que le levier de frein 42 soit ainsi de gags du. quart de cer-   cle.   Le ressort 44 entre alors en action et applique le frein 45 contre la surface intérieure   ci/un   rebord tombant prévu sur le plateau tournant et le levier 38 vient se pla- cer sur la position   '! zéro   " . 



   Suivant la présente invention, lorsque le levier de frein se trouve dans la dernière encoche du quadrant, l'appendice 48a se trouve dans une position telle qu'une partie de la plaque 17 est en contact avec   lui.'lorsque   la plaque rencontre cet appendice, la pression   de la   tige 18, qui est toujours sous l'action du moteur, fait osciller le renvoi de sonnette 39 en surmontant l'action d'un ressort de retenue; la petite tige 18 glisse alors sur la dent mention- née plus haut et,le ressort 20 ramène la plaque 17 contre la butée 20a. L'appendice 48a sert à déplacer la plaque d'arrêt 17 assez loin pour permettre aux roues 56 et 49 de venir en prise l'une avec   l'autre-   
La machine peut être actionnée par un moteur à res- sort ou un moteur électrique.

   Dans ce dernier cas le levier de frein peut comporter un ou plusieurs organes qui, lorsque le frein vient appuyer sur le plateau, actionnent un inter- rupteur qui coupe le circuit du moteur. 



   Sur la plaque de base, près de la plaque pivotante 17 est montée une grande roue dentée appelée la roue de mani- velle 49, et l'arbre 16 de la roue d'échappement porte un pignon denté 56 pouvant engrener avec la roue 49 lorsque la plaque 17 pivote. La roue porte un maneton 50 et une plaque 51 reliant la tige au levier principal 52. qui a son :pivot en 53 sur la plaque de base. 



   Sous la roue de manivelle 49, et tournant'avec elle, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 est prévu un disque ou. plateau. 54 comportant sur sa périphé- rie une encoche 55 dans laquelle est engagée normalement une patte 57 fixée sur la plaque 17.La roue 49 ne peut pas tour- ner tant que la patte est dans l'encoche, mais lorsque la plaque 17 tourne autour de son pivot 13 et applique le cli- quet contre le quart de cercle 36, la patte 57 sort de l'en- coche et le pignon 56 vient engrener avec la roue 49, qu'il fait tourner.. 



   Pendant que la roue 49 fait un tour complet, le le- vier principal 52 qui y est attaché se trouve déplacé une fois vers l'extérieur et vers l'intérieur, après quoi la pat- te 57 rentre dans l'encoche et permet au pignon 56 de venir hors de prise avec la roue 49. 



     Vers   l'extrémité extérieure du levier principal se trouve une plaque recourbée 58 qui peut être d'une seule pièce avec le levier, et sur la face intérieure de la plaque recourbée, à son extrémité extérieure, se trouve une surface formant oame qui vient en contact avec une roue 59 montée sur un bâti 60 supporté par un arbre 61 tournant dans des montants prévus sur la plaque de base. La roue 59 est montée sur un arbre 62, dans une large ouverture du bâti, et elle est dis- posée de façon que sa position puisse être réglée par la vis 63. Lorsque la plaque se déplace en haut avec le levier 52, la came de la plaque vient en contact.avec la roue 59 et com- mence à pousser celle-ci, en faisant monter le bâti 60 autour de son axe 61.

   Sur la partie extérieure du bâti se trouve un chemin de glissement courbe 64, sur lequel repose une barre 65 partant de la base du bras acoustique, base qui pivote ho- rizontalement.   Lorsque   le chemin de glissement est soulevé,   le   bras acoustique se trouve donc soulevé avec lui et l'ai- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 guille sort du sillon. Ceci doit se produite avant tout mou- vement du bras acoustique vers l'extérieur, mais comme le levier principal continue à se déplacer, il viendra rencontrer , le montant 7 et poussera le. bras acoustique- vers l'extérieur. 



   A l'extrémité antérieure du levier principal est arti- culée une plaque courbe 66 se terminant par une dent 67, et sur cette plaque est articulée une deuxième dent plus 'longue 
68, qui s'appuie sur la butée 69 sous l'action du ressort 70. la plaque courbe vient d'abord en contact avec le montant 7, de façon à pousser vers l'extérieur le bras acoustique soule- vé. Finalement les dents 67 et 68 glissent sur le montant et à ce moment la dent 68 échappe vers l'extérieur, derrière ce montant. Le bras acoustique a maintenant terminé son mouvement vers l'extérieur et au moment où le levier principal revient en arrière la dent 68 rencontre le montant et pousse le bras acoustique vers l'intérieur, mais ce mouvement'est limité. 



   Sous l'extrémité antérieure du levier principal se trouve un levier coudé 71 articulé sur la plaque de base et dont une extrémité est retournée en 72 pour venir rencontrer le levier   52,   tandis que l'autre extrémité. du levier 71 porte deux butées 73 et 74. Sur un support 5 se trouve une plaque 
75 comportant une pièce dirigée vers le bas, pièce dont une partie 76 est tournée vers l'extérieur. La butée   74   est uti- lisée quand il s'agit de disques de   25 cm,   et lorsque le le- vier principal se déplace vers l'extérieur, il cesse d'être en contact avec l'extrémité retournée du levier 71 ot   permet   à celui-ci de venir s'appuyer sur la butée mobile 77.

   Le le- vier continuant son mouvement et le bras acoustique se dépla- çant avec lui, la plaque   7'5   et sa pièce tombante   7'6 glissent   sur le montant 74, ou sur le montant 73 lorsqu:' il.   S'agit   de 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 disques de 30 cm. Pendant /le retour du bras acoustique, comme cela est indique plus haut, le mouvement est limité par le fait que la plaque 75 vient rencontrer la butée 74. La   fig.   



  2 montre la position des butées pour les disques de 30 cm. 



   Le bâti 60 et le chemin de glissement étant toujours soulevés, et le levier principal continuant son mouvement de retour, il entraîne avec lui à la fois la longue dent 68 et la plaque 66, qui tourne autour de son pivot 76a en surmon- tant l'action du ressort de retenue 77a, ce qui permet aux dents de glisser sur le montant 7.Sur la fig. 2 les dents sont représentées dans la position qu'elles occupent un ins- tant avant d'abandonner le montant. Ensuite, lorsque le le- vier principal revient en arrière, il entraîne avec lui la plaque 58 et, au moment où le bord de cette plaque qui forme came passe près de la roue 59,le bâti 60 se trouve abaissé, ainsi que le bras acoustique.

   Lorsque le mouvement du levier principal vers l'intérieur ost sur le point   d'être   terminé, ce levier rencontre de nouveau la pièce 72 et il fait oscillor le levier 71, ce qui fait que l'autre extrémité de ce levier se meut vers la base du bras acoustique et dégage ainsi les butées 73 et 74, qui se trouvent alors hors du chemin de la plaque 75. 



   La plaque de butée 77 comporte deux faces ayant des rayons différents par rapport à son pivot 78 et elle reçoit un mouvement d'oscillation au moyen de la bielle 79 et du levier 80 qui se trouve au-dessus de la plaque 81 sur laquel- le sont indiqués les diamètres des disques. 



   Il convient de remarquer que sur la fig. 2 la roue 14 n'engrène pas avec la roue de manivelle 49, qui est action- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 née   par'le   pignon 56, de   la/façon   indiquée   précédemment.   



   Entre le mouvement du bras acoustique vers   l'exté -   rieur et son mouvement de retour, le disque qui doit être joué ensuite se trouve placé automatiquement sur le plateau tournant, et lorsque le bras a été ramené.. en arrière et l'ai- guille abaissée sur le bord non enregistré du disque, le bras est soumis doucement à l'action d'un poids agissant sur une chaîne   82.   fixée au support 5, ce qui a pour effet d'amener 
121 aiguille en place dans le sillon. 



   La façon dont un magasin de disques est supporté est représentée sur les fig. 1, 4 et 5, qui montrent un mon- tant   83 fixé dans   une douille montée sur l'arbre .13 du moteur de la machine. Comme l'arbre doit tourner dans la douille et porter en outre de trois à neuf disques par exemple, le poids est reçu par un roulement à billes monté à l'extrémité supé- rieure de l'arbre   13.   



   Le montant est recourbé comme le montre la fig. 5 et près de son extrémité supérieure'il comporte un gradin 84 au-dessus duquel, sur le côté opposé du montant, se trouve un gradin renversé 85 formant ainsi plan incliné. Un certain nombre de disques sont placés sur le montant, le disque infé- rieur reposant sur le gradin 84. Les autres descendent sur le plan incliné et ils sont tirés par ce dernier vers l'arrière du montant qui supporte le magasin en son centre, le bord ex- térieur du disque 86 reposant sur la plateforme tournante 87. 



   Sur le bord de cette plateforme se trouve une plaque formant came 88, dont la profondeur est légèrement inférieure à l'é- paisseur d'un disque. Des moyens qui seront décrits plus loin sont prévus pour faire osciller la plateforme autour de son axe et, lorsque ce mouvement d'oscillation se produit, la plaque-came 88 entre en jeu pour pousser le disque inférieur 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 et l'écarter de la plateforme en le faisant passer par dessus le gradin   84,   après quoi il descend par son propre poids le long du montant recourbé 83, pour venir se placer sur le pla- teau tournant.   La   montant est incliné vers la plateforme tournante 87 et le gradin 84 est disposé sur ce montant de façon à permettre aux disques qui sont au repos de s'incliner vers le bas, du côté de la plateforme.

   Ceci a pour but de ménager l'espace libre nécessaire pour permettre au bras acoustique de passer sous la pile de disques. Le montant est relié à   l'axe   de la plateforme par une tige 89 fixée au mon- tant par une vis et portant un ressort 90 qui maintient les disques fortement appliqués contre la plateforme. 



   La plateforme 87 est à double face, l'une des faces étant plus longue que l'autre. La face la plus longue est des- tinée à recevoir des disques de 25 cm et la plus courte, des disques de 30 cm. La plateforme est fixée à un axe incliné 91 traversant une tourelle 92 qui repose sur un couvercle 93 disposé au-dessus du mécanisme prévu sur la plaque de base 21. A l'extrémité inférieure de l'axe se trouve une tige 94 qui traverse l'axe et qui comporte des pointes tournées vers le bas, l'une de ces pointes étant toujours engagée$ dans une fente 95 ménagée dans une plaque pivotante 96 prévue sur le levier 97. 



   Le levier   principal %   comporte un support traversé par des tiges 98. La course de la tige à travers la plaque est limitée par les tiges de butée 99 et son autre extrémité est articulée à un levier pivotant 100 en forme de T. 



   A une extrémité du levier en   T, en   102., est articulé un levier cliquet 101, dont le cliquet 101a est destiné à venir en prise avec l'extrémité retournée du levier 97 (fig.l) 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 le cliquet étant maintenu en/contact par le ressort 113. 



   Lorsque le levier principal est arrivé   à   un point auquel il a amené le bras acoustique à sa position extérieure extrême, il vient en contact avec la pointe extérieure 99 de la tige 98 et il tire cette pointe à lui, en même temps que le levier 100 en T. Ce mouvement du levier en T déplace vers l'intérieur le levier 101 dont le cliquet fait tourner le levier 97 et la plateforme 87 , qui libère un disque de la façon expliquée ci-dessus. Pendant le mouvement de retour du levier 100 en T l'extrémité opposée au pivot 102, extrémité qui est destinée à-venir rencontrer l'extrémité recourbée du levier 97,sert à ramener le levier et la plateforme en ar- rière. 



   La plateforme 87 et son axe 91 sont susceptibles de se déplacer longitudinalement dans la tourelle   pour   faire sortir la pièce 94 de la fente   95,  de façon qu'on puisse fai- re tourner la plateforme pour y placer des disques d'autres dimensions. La pièce 94 doit s'adapter exactement à la fente qui bloque la plateforme dans la position désirée. 



   Dans un magasin de disques suivant l'invention, l'un quelconque des disques peut être répété à volontéou -bien la machine peut être réglée de façon que chaque disque soit joué deux fois. 



   Le levier 101 comporte deux appendices, dont l'un 106 a un bord uni, tandis que l'autre 107 joue le rôle de butée. Entre la pièce à bord uni et le cliquet 101a se trouve une pièce 108 formant   saillie   vers l'extérieur et à l'extré- mité des appendioes se trouve un levier de verrouillage 109 maintenu en position par un ressort de tension 110 et compor- tant à son extrémité antérieure une dent 111 placée   .immédia-   

 <Desc/Clms Page number 14> 

 tement sous le bord de l'appendice 106, et à son autre ex- trémité une tige 112 dirigée vers le haut. Un levier 104 peut recevoir un mouvement d'oscillation au moyen d'un cordon 105 et sa partie médiane comporte un bras 103 dont l'extrémité est tournée vers le bas.

   L'extrémité libre du levier prin- cipal 104 est également tournée vers le bas et elle peut être amenée contre une tige 114 montée sur le cliquet 34, dans le but d'écarter le cliquet du quart de cercle 36. 



   Lorsqu'on tire le cordon 105 et qu'on fait osciller le levier 104, son bras 103 tourné vers le bas rencontre d'abord le bord de la. pièce 106, puis il se   déplace   le long de ce bord jusqu'à ce qu'il ait dépassé la dent 111 du verrou 109. La rencontre de 103 avec le levier 111 fait osciller ce- lui-ci et le cliquet lOla cesse d'être en contact avec le le- vier 97. Le levier 101 peut alors se déplacer avec la tige 98 suivant le chemin parcouru par le levier principal, mais sans entraîner la pièce   97.  Lorsque le levier 101 se déplace vers l'intérieur, l'appendice 106 passe derrière le bras 103, qui s'engage dans la dent 111 et le levier 101 est ramené en ar- rière par le ressort 113.

   Le levier principal continuant son mouvement, la   pièce   107 rencontre la tige 132, de'sorte que le verrou dégage le bras 103 et le cliquet 101a retourne   à   sa position normale, dans laquelle il est prêt à venir en contact avec le levier 97. Un ressort 116 rappelle le levier 104, dès que celui-ci est dégagé du verrou et ce levier vient s'appuyer contre la butée 117 . 



   Un levier de position 114a comporte à son extrémité intérieure une tige 115 formant came, et lorsque ce levier est amené à la position 2 de l'échelle il joue le rôle de bu- tée pour le levier 104 au lieu de la butée 117. Dans sa posi- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 tion modifiée, lorsque le levier 104 est amené contre 115, la partie 103 occupe une position telle que la saillie 108 vient en contact avec lui et le déplace pour le-faire passer derrière le verrou pendant qu'un disque se trouve dégagé. Au moment du rappel de la tige 98 et du levier 100 en T le cli- quet 10'la se trouve soulevé comme il est dit ci-dessus, et au moment de la course suivante du levier principal aucun disque ne sera dégagé, l'action étant la même que lorsqu'on action- ne le cordon 105 à la main. 
 EMI15.1 
 



  Un go Ulil QGl11,QQT-'nr; la, Dlct.Q.9 E1,yQ'I;l;J,i1;\;Q 3-7  hut J.t;,= quelle sont montés la roue d'échappement 15 et le pignon   56 ,   plaque qui dans son mouvement d'oscillation, amène le pignon en prise avec la roue de manivelle 49, il est possible de la faire osciller à la main. Ce résultat peut être obtenu au moyen d'un cordon attaché à cette plaque et actionné quand un disque est terminé, afin de faire engrener le pignon 56 avec la roue 49 en vue de soulever le bras acoustique et de le ramener en arrière, ainsi que de faire entrer en action les organes de dégagement du disque. De cette façon on pourra, si on le désire, arrêter l'audition d'un disque avant la fin de celui-ci et remplacer ce disque par un autre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  It Improvements, brought to the talking machines ".



   The present invention relates to talking machines of the type intended to play a number of recorded discs without requiring operator attention. These machines are known as magazine machines and each time a nutcase is completely gifted another disc is placed in the desired position on the turntable.

   Of course, the acoustic arm of these machines must be returned to its original position before starting to play a new record. The invention applies particularly to talking machines, the acoustic arm of which is of the straight type, pivoting on its base and being able to move. because horizontally and vertically.



   One of the goals of 1. ' invention consists in mounting on a single platform and a single support a number of

 <Desc / Clms Page number 2>

 discs forming a magazine, the various discs constituting this magazine being brought successively onto the turntable. The rumble of the discs may be different per group and means are provided so that the inclined platform can support discs of different sizes, for example a group of 25 cm discs or a group of 30 cm discs.



   Another object of the invention is to provide simple and direct means for raising the acoustic arm after each record has been played, bringing the needle back beyond the outer edge of the turntable and replacing it on the edge of a disc. record, near the first groove of the new record placed on the platter.



   Means are also provided for the machine to be able to support and play discs of different diameters and to adjust the movements of the acoustic arm accordingly, as well as means to act gently on the movement of the needle towards the needle. interior, when it approaches the first groove of the disc.



     The apparatus constructed in accordance with the present invention operates with the shut-off device described in a second patent application filed by the inventor. In this second application, the acoustic arm is constructed in such a way as to keep separate, by a positive action, the release members of the brake during the transverse movement of the arm, means being provided so that, when the movement of the arm ceases, the rotating movement of parts is transformed into oscillating movement, directly under the action. of the machine motor, in order to release the brake components.



   Accordingly, according to the present invention,

 <Desc / Clms Page number 3>

 when a disc has reached its end and the braking member has operated, without however the effective release of this member having already occurred, a main lever comes into action and lifts a part mounted on a pivot and serving as a sliding path for an extension of the base of the acoustic arm, at the same time as it pushes the acoustic arm back across the record, so as to make room for the positioning of a new record caught in the store .. The main lever then brings the acoustic arm back to the edge not recorded at the beginning of the record, this arm being momentarily stopped by a stop which prevents it from moving further inward.

   The main lever continues to move backward or inward and during this movement lowers the sliding path and brings the needle or reproductive organ into contact with the disc. As the movement of the main lever continues backward, the acoustic arm is released from the stopper and the needle can enter the groove.



   The disc magazine can be housed opposite the re-
 EMI3.1
 ; xrdduobou.r, on a J.11ù t: non-linear rotating eform 6.,. on which is a cam plate whose thickness is somewhat less than that of a disc. Means are provided to allow the platform to support disks of different diameters, to lock it in the position given to it, and to rotate the whole so as to release a disk supported and centered at the same time by an upright curved stepped.



   The disc magazine is centered on the stepped upright fixed to the machine motor shaft and is such that when the platform rotates the lowest disc

 <Desc / Clms Page number 4>

 is freed, slum Cille the discs placed above are retained on the upright and the platform.



   Arrangements are also made so that the parts of the machine are arranged in such a way that it is possible to play up to nine discs, for example, and that, when a disc has reached its end, whatever noted and indicated on a graduated plate; it is only when the last disc in the magazine has been played that the stop members described in the inventor's parallel patent application come into action and release the brake to stop the machine.



   Another object of the invention is to provide a device making it possible to replay any of the discs in the magazine by momentarily disengaging the rotating platform to separate it from its motor. In addition, arrangements are made so that the machine can be adjusted so as to regularly replay each disc in a magazine once.



   On the attached drawings:
Fig. 1 is a general plan of the machine.



   Fig. 2 is a perspective view of the members actuating the acoustic arm.



   The fig is a sectional section showing the lifting organ.



   Fig. 4 shows, also in perspective, how a number of disks can be supported and released.



   Fig. 5 is a detail of the stepped upright.



   According to the present invention the brake lever 42 does not come into action until the last disc in a magazine has been played. In the magazine machine, the quarter circle 36,

 <Desc / Clms Page number 5>

 which has only one tooth in the system of stopping members, is provided with as many teeth as there are discs and the brake lever 42 engages in a notch of the quarter of a circle. each time the latter is moved by the pawl 34, until it arrives at the last notch before the drain 48, in which the lever will slide during the next movement of the quarter circle.



     The stopping of the machine will therefore take place in the following manner, as has already been described and shown in the inventor's parallel patent application. The lever 39 has been placed in position N 1 of the graduated plate 40 and the brake lever 42 has come to engage in the last notch of the quarter circle, the pawl 34 releasing it. The motor of the machine turns the toothed wheel 14 mounted on the shaft 13, as well as the exhaust wheel 15 which meshes with it. When the wheel 15 turns, the small rod 18 that it The door comes into contact with the inclined part 32 at each turn and causes the escape lever to tilt overcoming the action of the spring 29, which then returns this lever to its position.

   During this time the machine has started to play the disc, so that the acoustic arm moves across it, and when it has reached about a third of the disc, the post 7 engages in the disc. jaw 10 of the Z-shaped pivot lever 8, which immediately begins to move. This advances the part 12 ', the inclined end of which comes into contact with the overlapping lever 28 and thus moves the inverted end of this lever by disabling the lever 29, as shown in Fig. fig. 1. This free position of lever 24 with respect to spring 29 is maintained until the disc has reached its end and

 <Desc / Clms Page number 6>

 that the acoustic arm has returned to its initial position.



  The escape lever can now move freely around its pivot and as the wheel 15 rotates and its small rod 18 comes into contact, this lever continues to be pulled at intervals towards the escape wheel. Immediately before this movement, a small rod protruding downward on the escape wheel and offset a little forward of the rod 18 comes into contact with the lever 22 and pushes the latter outwards, so that its other end presses against the spring 25 which carries the knife 26 and moves the latter away from the edge of the part 12. This allows the escape wheel to be withdrawn without exerting any force on the part 12 and, by this and the lever 8, on the delicate groove of the disc.

   During this time the workpiece 12 advances and when the knife returns to its first position it meets the knurled edge of the workpiece 12, causing the escape lever to move away from the escape wheel. This oscillating movement of the escape lever 24 continues with each revolution of the escape wheel until the disc has reached its end and the acoustic arm stops moving.



   On the next turn of the escape wheel, the small rod 18 meets part 32 of the escape lever as usual, but as part 12 remains stationary, the lever is not returned to its position and, on the next revolution of wheel 15, rod 18 will meet a tooth provided on lever 30 and stop the movement of wheel 15 carried by plate 17.

   At this moment the plate 17 and the wheel 15 are moved by a lever movement and rotate around the shaft.
 EMI6.1
 t. , .- 13, so that the pawl 34 engages the tooth of the quarter circle. 36 and moves the latter enough to

 <Desc / Clms Page number 7>

 that the brake lever 42 is thus gags du. quarter of a circle. The spring 44 then comes into action and applies the brake 45 against the inner surface of a falling flange provided on the turntable and the lever 38 comes to position '! zero ".



   According to the present invention, when the brake lever is in the last notch of the quadrant, the appendage 48a is in a position such that part of the plate 17 is in contact with it. When the plate meets this appendage , the pressure of the rod 18, which is still under the action of the motor, causes the bell return 39 to oscillate, overcoming the action of a retaining spring; the small rod 18 then slides on the tooth mentioned above and the spring 20 brings the plate 17 back against the stop 20a. The appendage 48a serves to move the stopper plate 17 far enough to allow the wheels 56 and 49 to engage each other.
The machine can be operated by a spring motor or an electric motor.

   In the latter case, the brake lever may include one or more components which, when the brake presses on the plate, actuate a switch which cuts off the motor circuit.



   On the base plate, near the swivel plate 17 is mounted a large toothed wheel called the crank wheel 49, and the escape wheel shaft 16 carries a toothed pinion 56 which can mesh with the wheel 49 when the plate 17 pivots. The wheel carries a crank pin 50 and a plate 51 connecting the rod to the main lever 52. which has its: pivot at 53 on the base plate.



   Under the crank wheel 49, and spinning with it,

 <Desc / Clms Page number 8>

 is provided a disc or. tray. 54 having on its periphery a notch 55 in which is normally engaged a tab 57 fixed to the plate 17. The wheel 49 cannot turn as long as the tab is in the notch, but when the plate 17 turns around. of its pivot 13 and applies the pawl against the quarter circle 36, the tab 57 comes out of the notch and the pinion 56 engages with the wheel 49, which it rotates.



   As the wheel 49 makes a full revolution, the main lever 52 attached to it is moved once outward and inward, after which the tab 57 fits into the notch and allows the pinion 56 from coming out of engagement with wheel 49.



     Towards the outer end of the main lever is a curved plate 58 which may be integral with the lever, and on the inner face of the curved plate at its outer end is a core surface which comes in. contact with a wheel 59 mounted on a frame 60 supported by a shaft 61 rotating in uprights provided on the base plate. Impeller 59 is mounted on a shaft 62, in a large opening in the frame, and is arranged so that its position can be adjusted by screw 63. As the plate moves up with lever 52, the cam of the plate comes into contact with the wheel 59 and begins to push the latter, causing the frame 60 to rise around its axis 61.

   On the exterior part of the frame is a curved sliding path 64, on which rests a bar 65 extending from the base of the acoustic arm, which base pivots horizontally. When the sliding path is raised, the acoustic arm is thus raised with it and the aid

 <Desc / Clms Page number 9>

 guille leaves the furrow. This must happen before any movement of the acoustic arm outward, but as the main lever continues to move it will come up against the post 7 and push it. acoustic arm - outwards.



   At the anterior end of the main lever is articulated a curved plate 66 terminating in a tooth 67, and on this plate is articulated a second longer tooth.
68, which rests on the stop 69 under the action of the spring 70. the curved plate first comes into contact with the upright 7, so as to push the raised acoustic arm outwards. Finally the teeth 67 and 68 slide on the upright and at this time the tooth 68 escapes outwards, behind this upright. The acoustic arm has now completed its outward movement and as the main lever moves back tooth 68 meets the upright and pushes the acoustic arm inward, but this movement is limited.



   Under the front end of the main lever is an elbow lever 71 articulated on the base plate and one end of which is turned over at 72 to meet the lever 52, while the other end. lever 71 carries two stops 73 and 74. On a support 5 is a plate
75 comprising a part directed downwards, a part of which a part 76 faces outwards. The stop 74 is used when it comes to 25 cm discs, and when the main lever moves outward it ceases to be in contact with the upturned end of the lever 71 ot allows the latter to come to rest on the movable stop 77.

   The lever continuing its movement and the acoustic arm moving with it, the plate 7'5 and its falling piece 7'6 slide on the upright 74, or on the upright 73 when it. It's about

 <Desc / Clms Page number 10>

 30 cm discs. During / the return of the acoustic arm, as indicated above, the movement is limited by the fact that the plate 75 meets the stop 74. FIG.



  2 shows the position of the stops for 30 cm discs.



   The frame 60 and the sliding path still being raised, and the main lever continuing its return movement, it carries with it both the long tooth 68 and the plate 66, which rotates around its pivot 76a, overcoming the the action of the retaining spring 77a, which allows the teeth to slide on the post 7. In fig. 2 the teeth are shown in the position they occupy a moment before abandoning the upright. Then, when the main lever comes back, it pulls the plate 58 with it and, when the edge of this plate which forms a cam passes close to the wheel 59, the frame 60 is lowered, as well as the arm. acoustic.

   When the inward movement of the main lever is about to be completed, this lever encounters part 72 again and oscillates lever 71, causing the other end of this lever to move inward. base of the acoustic arm and thus releases the stops 73 and 74, which are then out of the way of the plate 75.



   The stopper plate 77 has two faces having different radii with respect to its pivot 78 and it receives an oscillating movement by means of the connecting rod 79 and the lever 80 which is located above the plate 81 on which it. the diameters of the discs are indicated.



   It should be noted that in fig. 2 the wheel 14 does not mesh with the crank wheel 49, which is in action

 <Desc / Clms Page number 11>

 born by the pinion 56, in the manner indicated above.



   Between the movement of the acoustic arm outward and its return movement, the record which is to be played next is placed automatically on the turntable, and when the arm has been brought back .. guille lowered on the unrecorded edge of the disc, the arm is gently subjected to the action of a weight acting on a chain 82. fixed to the support 5, which has the effect of bringing
121 needle in place in the groove.



   The way in which a disk magazine is supported is shown in Figs. 1, 4 and 5, which show a post 83 fixed in a socket mounted on the shaft .13 of the machine motor. As the shaft must rotate in the sleeve and additionally carry three to nine disks, for example, the weight is taken up by a ball bearing mounted at the upper end of the shaft 13.



   The upright is curved as shown in fig. 5 and near its upper end, it comprises a step 84 above which, on the opposite side of the upright, is an inverted step 85 thus forming an inclined plane. A number of discs are placed on the upright, the lower disk resting on the step 84. The others descend on the inclined plane and they are pulled by the latter towards the rear of the upright which supports the magazine in its center, the outer edge of the disc 86 resting on the turntable 87.



   On the edge of this platform is a cam plate 88, the depth of which is slightly less than the thickness of a disc. Means which will be described later are provided to make the platform oscillate about its axis and, when this oscillating movement occurs, the cam plate 88 comes into play to push the lower disc.

 <Desc / Clms Page number 12>

 and move it away from the platform by passing it over the step 84, after which it descends by its own weight along the curved upright 83, to come to stand on the turntable. The upright is inclined towards the rotating platform 87 and the step 84 is disposed on this upright so as to allow the disks which are at rest to tilt downwards, on the side of the platform.

   The purpose of this is to provide the free space necessary to allow the acoustic arm to pass under the stack of discs. The upright is connected to the axis of the platform by a rod 89 fixed to the upright by a screw and carrying a spring 90 which keeps the discs firmly pressed against the platform.



   The platform 87 is double-sided, one side being longer than the other. The longest side is intended to receive 25 cm discs and the shorter side 30 cm discs. The platform is fixed to an inclined axis 91 passing through a turret 92 which rests on a cover 93 disposed above the mechanism provided on the base plate 21. At the lower end of the axis is a rod 94 which passes through the 'axis and which comprises points facing downwards, one of these points always being engaged in a slot 95 formed in a pivoting plate 96 provided on the lever 97.



   The main lever% has a support crossed by rods 98. The travel of the rod through the plate is limited by the stop rods 99 and its other end is hinged to a pivoting lever 100 in the form of a T.



   At one end of the T-shaped lever, at 102., is articulated a pawl lever 101, the pawl 101a of which is intended to engage with the returned end of the lever 97 (fig.l)

 <Desc / Clms Page number 13>

 the pawl being held in / contact by the spring 113.



   When the main lever has come to a point where it has brought the acoustic arm to its outermost position, it contacts the outer tip 99 of the rod 98 and pulls that tip towards itself, along with the lever 100 This movement of the T-lever moves the lever 101 inwardly, the pawl of which rotates the lever 97 and the platform 87, which releases a disc in the manner explained above. During the return movement of the T-shaped lever 100, the end opposite to the pivot 102, which end is intended to meet the curved end of the lever 97, serves to bring the lever and the platform back.



   The platform 87 and its axis 91 are capable of moving longitudinally in the turret to cause the part 94 to come out of the slot 95, so that the platform can be rotated in order to place disks of other dimensions therein. The part 94 must fit exactly into the slot which blocks the platform in the desired position.



   In a record store according to the invention, any of the records can be repeated at will, or the machine can be set so that each record is played twice.



   The lever 101 has two appendages, one of which 106 has a plain edge, while the other 107 acts as a stop. Between the plain edge piece and the pawl 101a there is a piece 108 protruding outwardly and at the end of the appendages is a locking lever 109 held in position by a tension spring 110 and comprising at its anterior end a tooth 111 placed .immedia-

 <Desc / Clms Page number 14>

 tement under the edge of the appendix 106, and at its other end a rod 112 directed upwards. A lever 104 can receive an oscillating movement by means of a cord 105 and its middle part comprises an arm 103 whose end is turned downwards.

   The free end of the main lever 104 is also turned downwards and it can be brought against a rod 114 mounted on the pawl 34, in order to move the pawl away from the quarter circle 36.



   When pulling cord 105 and swinging lever 104, its downwardly turned arm 103 first meets the edge of the. part 106, then it moves along that edge until it has passed tooth 111 of latch 109. The meeting of 103 with lever 111 causes it to oscillate and pawl lOla stops moving. be in contact with the lever 97. The lever 101 can then move with the rod 98 following the path traveled by the main lever, but without driving the part 97. When the lever 101 moves inward, the appendix 106 passes behind the arm 103, which engages in the tooth 111 and the lever 101 is brought back by the spring 113.

   With the main lever continuing to move, part 107 meets rod 132, so that the latch disengages arm 103 and pawl 101a returns to its normal position, in which it is ready to come into contact with lever 97. A spring 116 recalls the lever 104, as soon as the latter is released from the latch and this lever comes to rest against the stop 117.



   A position lever 114a has at its inner end a rod 115 forming a cam, and when this lever is brought to position 2 on the scale it acts as a stop for the lever 104 instead of the stop 117. In this case, his posi-

 <Desc / Clms Page number 15>

 As modified, when lever 104 is brought against 115, portion 103 occupies a position such that protrusion 108 contacts it and moves it to pass behind the latch while a disc is disengaged. When the rod 98 and the T-lever 100 are returned, the pawl 10'la is raised as stated above, and at the time of the next stroke of the main lever no disc will be released, the action being the same as when the cord 105 is operated by hand.
 EMI15.1
 



  A go Ulil QGl11, QQT-'nr; la, Dlct.Q.9 E1, yQ'I; l; J, i1; \; Q 3-7 hut Jt;, = which are mounted the escape wheel 15 and the pinion 56, plate which in its movement d oscillation, brings the pinion into engagement with the crank wheel 49, it is possible to make it oscillate by hand. This can be achieved by means of a cord attached to this plate and actuated when a disc is finished, in order to engage the pinion 56 with the wheel 49 in order to raise the acoustic arm and bring it back, as well as to activate the disc release members. In this way we can, if desired, stop hearing a disc before the end of it and replace this disc by another.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t i o n s . R e v e n d i c a t i o n s. 1. ) Machine parlante automatique destinée à jouer un certain nombre de disques, machine caractérisée par le fait que les disques sont supportés sur leurs bords par une plate- forme unique,.inclinée et tournante, et au centre par un montant à gradins, et qu'ils sont libérés successivement de ce support pour venir se placer sur un plateau tournant. EMI16.1 1.) Automatic talking machine intended to play a certain number of discs, machine characterized in that the discs are supported on their edges by a single inclined and rotating platform, and in the center by a stepped upright, and that they are successively released from this support to be placed on a turntable. EMI16.1 2.) ilaohing t ' n,x'G4 1:1.1tnm.'1. tiqua imivaïvfc lu t'a'\1"aud.i- cation 1, machine caractérisée par le fait que la plateforme est inclinée et peut tourner, et que le montant est recourbé et combiné avec la plateforme de façon à pouvoir recevoir des disques de diamètres différents. 2.) ilaohing t 'n, x'G4 1: 1.1tnm.'1. tiqua imivaïvfc lu t'a '\ 1 "aud.i- cation 1, machine characterized by the fact that the platform is inclined and can turn, and that the upright is curved and combined with the platform so as to be able to receive discs of different diameters. 3.) Machine parlante automatique suivant la reven- dication 2, machine caractérisée par le fait que la plateforme de support comporte des plaques formant cames dont l'épaisseur est légèrement inférieure à celle d'un disque et que le mon- tant comporte un gradin d'un côté et qu'il est incliné de l'autre, des moyens étant prévus pour relier le montant à la plateforme et pour faire tourner celle-ci. EMI16.2 3.) Automatic talking machine according to claim 2, machine characterized in that the support platform comprises cam plates the thickness of which is slightly less than that of a disc and that the upright comprises a step. on one side and that it is inclined on the other, means being provided for connecting the upright to the platform and for rotating the latter. EMI16.2 4.) Mnohino pc,x7.su:o 'ttLf):Il'1:..CjttO auivuib lois rovou- dications 2 et 3, machine caractérisée par le fait que la plateforme tournante est montée sur un axe incliné et sus- ceptible de se déplacer longitudinalement dans ses supports, et que le pied de cet axe comporte des moyens servant à le verrouiller sur l'organe qui le fait tourner. 4.) Mnohino pc, x7.su: o 'ttLf): Il'1: .. CjttO auivuib innovation laws 2 and 3, machine characterized by the fact that the rotating platform is mounted on an inclined and sus- ceptible axis to move longitudinally in its supports, and that the foot of this axis comprises means serving to lock it on the member which turns it. 5.) Machine parlante automatique caractérisée par le fait qu'un levier principal peut recevoir un mouvement d'oscillation du moteur de la machine, en vue d'actionner des organes servant à soulever le bras acoustique,à déplacer ce- bras latéralement dans un sens ou dans l'autre et de commander <Desc/Clms Page number 17> les organes de dégagement des disques. 5.) Automatic speaking machine characterized by the fact that a main lever can receive an oscillating movement of the motor of the machine, with a view to actuating members serving to lift the acoustic arm, to move this arm laterally in a one way or the other and order <Desc / Clms Page number 17> the disc release members. 6.) Machine parlante automatique suivant la reven- dication 5, machine caractérisée par le fait que le levier principal comporte des moyens destinés à venir en contact avec un montant prévu. sur la, base d'un bras acoustique pivo- tant, de façon à déplacer le bras acoustique latéralement dans un sens ou dans l'autre et à abaisser le bras acoustique pour le faire reposer sur un disque. 6.) Automatic talking machine according to claim 5, machine characterized in that the main lever comprises means intended to come into contact with a planned amount. on the base of a pivoting acoustic arm, so as to move the acoustic arm sideways in one direction or the other and to lower the acoustic arm to rest it on a disc. 7.) Machine parlante automatique suivant la reven- dication 5, machine caractérisée par le fait que le levier principal comporte des moyens destinés à venir en contact avec un montant prévu sur la base d'un bras acoustique pu- votant, de façon à déplacer le bras acoustique latéralement dans un sens ou dans l'autre, et des moyens pour'limiter le mouvement vers l'intérieur, vers le sillon, ainsi que pour abaisser le bras acoustique pour le faire reposer sur un disque. 7.) Automatic talking machine according to claim 5, machine characterized in that the main lever comprises means intended to come into contact with an upright provided on the basis of a pu- voting acoustic arm, so as to move the acoustic arm laterally in one direction or the other, and means for limiting movement inward, towards the groove, as well as for lowering the acoustic arm to rest it on a record. 8.) Machine parlante automatique caractérisée par le fait qu'une saillie prévue à la base d'un bras acoustique pivotant repose sur un chemin de glissement courbe' prévu sur un bâti pivotant et agencé de façon à pouvoir être soulevé et abaissé par une saillie prévue sur un levier principal pi- EMI17.1 'Va t. t'1..1:I. qui rodait tua 1!10 LtV0 Jl1o.1:l. t Q.' à t3ôl11d.t len (lu moteur de la machine. 8.) Automatic talking machine characterized by the fact that a projection provided at the base of a pivoting acoustic arm rests on a curved sliding path 'provided on a pivoting frame and arranged so as to be able to be raised and lowered by a projection provided on a main lever pi- EMI17.1 'Go t. t'1..1: I. who prowled killed 1! 10 LtV0 Jl1o.1: l. t Q. ' at t3ôl11d.t len (read machine motor. 9..) Machine parlante¯:automatique suivant la reven- dication 8,, machine caractérisée par une saillie dirigée vers le haut et prévue sur le bâti pivotant et par un bras courbe prévu sur le levier principal et comportant une surface for- mant came passant au-delà de la saillie. 9 ..) Talking machine: automatic according to claim 8 ,, machine characterized by a projection directed upwards and provided on the pivoting frame and by a curved arm provided on the main lever and comprising a surface forming a cam passing beyond the protrusion. 10.) Machine parlante automatique suivant'la reven- <Desc/Clms Page number 18> dication 5, machine caractérisée par la combinaison d'un levier principal avec un levier coude à une extrémité duquel se trouve une butée venant rencontrer une plaque prévue sur la base du bras acoustique, en vue de limiter le mouvement vers l'intérieur du bras acoustique soulevé au-dessus d'un nouveau disque, l'autre extrémité comportant des moyens par lesquels ses mouvements sont réglés par le levier principal. 10.) Automatic talking machine following the sale <Desc / Clms Page number 18> dication 5, machine characterized by the combination of a main lever with an elbow lever at one end of which there is a stop which meets a plate provided on the base of the acoustic arm, in order to limit the inward movement of the acoustic arm raised above a new disc, the other end having means by which its movements are regulated by the main lever. 11.) Machine parlante automatique suivant les reven- dications 5 et 10, machine caractérisée par deux ou plus de deux butées prévues à l'extrémité du levier coudé et pouvant être amenées individuellement en ligne avec le chemin de la plaque prévue sur la base du bras acoustique, et par une pla- que à position réglable sur laquelle sont prévus des organes d'arrêt pour le levier coudé correspondant respectivement aux arrêts prévus sur ledit levier coude. 11.) Automatic talking machine according to claims 5 and 10, machine characterized by two or more stops provided at the end of the angled lever and which can be brought individually in line with the path of the plate provided on the base of the acoustic arm, and by a plate with adjustable position on which are provided stop members for the elbow lever corresponding respectively to the stops provided on said elbow lever. 12.) Machine parlante automatique saivant la reven- dication 5, machine caractérisée par des moyens destinés à imprimer des mouvements oscillatoires au levier principal, moyens constitués par une roue dentée de manivelle reliée excentriquement au levier et actionnée par le moteur de la machine au moyen d'une roue d'échappement et d'un pignon monté sur une plaque mobile autour de l'arbre du moteur. 12.) Automatic talking machine according to claim 5, machine characterized by means intended to impart oscillatory movements to the main lever, means constituted by a crank toothed wheel eccentrically connected to the lever and actuated by the motor of the machine by means of an escape wheel and a pinion mounted on a plate movable around the motor shaft. 13. ) Machine parlante automatique suivant la reven- dication 12, machine caractérisée par des moyens destinés à maintenir la roue de manivelle en prise avec son pignon de commande, moyens constitués par un disque à encoche placé au-dessus et tournant avec la roue de manivelle, et par une patte prévue sur la plaque pivotante sur laquelle sont montés la roue d'échappement et le pignon. 13.) Automatic talking machine according to claim 12, machine characterized by means intended to keep the crank wheel in engagement with its control pinion, means constituted by a notched disc placed above and rotating with the control wheel. crank, and by a tab provided on the pivoting plate on which are mounted the escape wheel and the pinion. 14.) Machine parlante automatique caractérisée par <Desc/Clms Page number 19> le fait qu'elle comporte un magasin où. pile de disques et un organe d'arrêt qui se déplace et indique successivement les disques ui ont été joués et remplacés, jusqu'à ce que le levier de frein soit libéré à la fin du dernier disque et que le frein entre en action.. 14.) Automatic talking machine characterized by <Desc / Clms Page number 19> the fact that it has a store where. stack of discs and a stopper which moves and successively indicates which discs have been played and replaced, until the brake lever is released at the end of the last disc and the brake engages. 15.) Machine parlante automatique caractérisée par le fait que des mouvements d'oscillation sont imprimés au bras acoustique sur le plateau tournant et que ce bras se trouve arrêté et abaissé sur le bord d'un disque, qu'une chaîne est attachée à la base du bras acoustique, et qu'un lé- ger poids est prévu à l'extrémité de cette chaîne sous la plaque de base de la machine. 15.) Automatic talking machine characterized by the fact that oscillating movements are imparted to the acoustic arm on the turntable and that this arm is stopped and lowered on the edge of a disc, that a chain is attached to the base of the acoustic arm, and that a light weight is provided at the end of this chain under the base plate of the machine. 16. ) Machine parlante automatique suivant la reven- dication 5, machine caractérisée par le fait'que des mouve- ments d'oscillation sont imprimés au levier principal pour commander des organes de dégagement des disques, et que la commande est telle que le mécanisme de dégagement ne commence à se mouvoir qu'à la fin du mouvement du levier principal vers l'extérieur. 16.) Automatic talking machine according to claim 5, a machine characterized in that oscillating movements are imparted to the main lever to control disc release members, and that the control is such that the mechanism release does not begin to move until the main lever has moved outward. 17. ) Machine parlante automatique suivant les re- vendications 4 et 5, machine caractérisée par le fait que le levier principal déplace, dans son mouvement, un support sur lequel est articulé un levier oscillant à cliquet, le cli- quet pouvant vonir en contact avec lino plaque susceptible de tourner et sur laquelle est fixé un axe porte-plateforme. 17.) Automatic talking machine according to claims 4 and 5, machine characterized by the fact that the main lever moves, in its movement, a support on which is articulated an oscillating ratchet lever, the pawl being able to come into contact. with lino plate capable of turning and on which is fixed a platform support axis. 18.) Machine parlante automatique suivant'la reven- dication 17, machine caractérisée par le fait que le levier à cliquet oscillant est agencé de façon qu'il soit possible,'par une manoeuvre effectuée à la main, de l'empêcher momentané- ment de venir en contact avec la plaque pivotante, ou que ce levier peut être agencé de façon à ne venir en contact qu'accès ' que chaque disque d'un magasin a été joué deux'fois. <Desc/Clms Page number 20> 18.) Automatic talking machine according to claim 17, a machine characterized in that the oscillating ratchet lever is arranged in such a way that it is possible, by a maneuver carried out by hand, to prevent it momentarily. to come into contact with the pivoting plate, or that this lever may be arranged so as to come into contact only when each disc in a magazine has been played twice. <Desc / Clms Page number 20> R é s u m é Cette machine parlante est étudiée pour jouer plusieurs disques à la file et caractérisée en ce que ces disques sont supportés sur leurs bords par une plateforme unique inclinée et tournante et au centre par un montant à gradins, et libérés successivement de ce support pour venir se placer sur un plateau tournant. Summary This talking machine is designed to play several discs in a row and characterized in that these discs are supported on their edges by a single inclined and rotating platform and in the center by a stepped upright, and released successively from this support to come into place. on a turntable.
BE336900D BE336900A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE336900A true BE336900A (en)

Family

ID=15104

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE336900D BE336900A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE336900A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0286770A2 (en) Device for automatically centering discs with different diameters on the loading means of a disc player
FR2692071A1 (en) Turntable.
BE336900A (en)
CH628456A5 (en) Camera automatically change discs.
FR2464503A1 (en) DEVICE FOR PROJECTING AN IDENTIFICATION IMAGE ON A FILM
CH274899A (en) Gramophone.
CH231928A (en) Automatic disc change device for talking machine.
BE423233A (en)
BE440922A (en)
BE360223A (en)
CH84653A (en) Machine parallel automatique
BE412827A (en)
BE359677A (en)
CH141928A (en) Device for the transport one by one of the discs in a talking machine.
CH263324A (en) Balancing device for reserve discs of an automatic disc changer.
BE531472A (en)
BE443124A (en)
BE447509A (en)
BE412198A (en)
BE430338A (en)
CH186599A (en) Repeating phonograph.
CH150653A (en) Talking machine.
CH407575A (en) Automatic record player with pre-selection of discs
CH152287A (en) Device for turning the discs of talking machines.
BE479030A (en)