BE885881A - SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED - Google Patents

SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED Download PDF

Info

Publication number
BE885881A
BE885881A BE0/202597A BE202597A BE885881A BE 885881 A BE885881 A BE 885881A BE 0/202597 A BE0/202597 A BE 0/202597A BE 202597 A BE202597 A BE 202597A BE 885881 A BE885881 A BE 885881A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
glazing panel
seal
perforations
panel
window
Prior art date
Application number
BE0/202597A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Bruyne Gabriel De
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Bruyne Gabriel De filed Critical Bruyne Gabriel De
Priority to BE0/202597A priority Critical patent/BE885881A/en
Publication of BE885881A publication Critical patent/BE885881A/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06BFIXED OR MOVABLE CLOSURES FOR OPENINGS IN BUILDINGS, VEHICLES, FENCES OR LIKE ENCLOSURES IN GENERAL, e.g. DOORS, WINDOWS, BLINDS, GATES
    • E06B3/00Window sashes, door leaves, or like elements for closing wall or like openings; Layout of fixed or moving closures, e.g. windows in wall or like openings; Features of rigidly-mounted outer frames relating to the mounting of wing frames
    • E06B3/04Wing frames not characterised by the manner of movement
    • E06B3/28Wing frames not characterised by the manner of movement with additional removable glass panes or the like, framed or unframed

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Securing Of Glass Panes Or The Like (AREA)

Description

       

  Panneau de survitrage, son procédé de préparation et fenêtre survitrée ainsi obtenue. 

  
La présente invention est relative à un panneau de survitrage comprenant des moyens pour fixer ce panneau de manière étanche sur un châssis de fenêtre, ainsi qu'au procédé de préparation d'un tel panneau.

  
De nombreux types de panneaux de survitrage sont déjà connus. On connaît par exemple des panneaux de survitrage entourés d'un cadre profilé qui est fixé sur le châssis de fenêtre à survitrer par l'intermédiaire de charnières. On connaît également des panneaux de survitrage présentant à leur périphérie un cadre intercalaire profilé qui est fixé par un agent adhésif directement sur la vitre à survitrer, un joint d'étanchéité étant injecté entre les tranches de ce profilé et du panneau de survitrage, d'une part, et l'ouverture du châssis, d'autre part .

  
Tous ces panneaux de survitrage présentent l'inconvénient d'une construction coûteuse et compliquée par le fait qu'ils comprennent, en plus du panneau de survitrage, un encadrement profilé métallique ou en matière plastique ainsi qu'éventuellement des organes tels que des charnières. Du fait de leur complexité, les panneaux de survitrage connus sont quasiment impossibles à placer par l'utilisateur lui-même et donc, en plus du coût dû à leur complexité, il faut prévoir un supplément de frais dû à la main-d'oeuvre.

  
La présente invention a pour but la mise au point d'un panneau de survitrage de fabrication simple qui permette de surmonter ces inconvénients et par conséquent d'installer par l'utilisateur lui-même un survitrage, par exemple sur les fenêtres de son habitation.

  
Pour résoudre ces problèmes, il est prévu suivant l'invention un panneau de survitrage tel que décrit au préambule qui comprend une zone périphérique continue qui, à l'état monté du panneau de survitrage, recouvre, sur la totalité de sa surface, au moins une partie d'une des faces du châssis parallèles à la fenêtre à survitrer, un joint d'étanchéité périphérique, continu, agencé sur une première face du panneau de survit rage, orientée vers la fenêtre à survitrer, à l'intérieur de la zone susdite, et, agencées le long de ce joint, également à l'intérieur de la zone susdite, des perforations pour le passage d'éléments de fixation du panneau de survitrage sur le châssis.

  
Suivant une forme de réalisation avantageuse de l'invention, le panneau comprend en outre, agencées à l'inté-

  
 <EMI ID=1.1> 

  
ments de fixation, ces douilles étant pourvues, à leur extrémité opposée à la fenêtre à survitrer, d'une bride qui repose sur une deuxième face du panneau de survitrage, orientée à l'opposé de la fenêtre à survitrer, et qui, à l'état monté, est serrée entre une des extrémités d'un élément de fixation et la deuxième face du panneau de survitrage.

  
Suivant une forme de réalisation perfectionnée de l'invention, à leur extrémité opposée à la bride, les douilles font saillie au-delà du panneau de survitrage, sur une distance inférieure à la hauteur du joint d'étanchéité à l'état de repos.

  
Il est également prévu, suivant l'invention, un procédé de préparation de panneau de survitrage, tel que décrit

  
 <EMI ID=2.1> 

  
verre ou d'une matière transparente analogue à des dimensions telles que, monté, il recouvre, sur la totalité de la surface d'une zone périphérique continue, au moins une partie d'une des faces du châssis parallèles à la fenêtre à survitrer, la fixation, à l'intérieur de cette zone périphérique, d'un joint :- d'étanchéité périphérique, continu, sur une première face, orientée vers la fenêtre à survitrer, du panneau de survitrage, et le façonnage, à l'intérieur de cette zone périphérique, de perforations, destinées au passage d'éléments de fixation du panneau de survitrage sur le châssis.

  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description donnée ci-après à titre non limitatif et avec référence aux dessins annexés.

  
La figure 1 représente une vue en perspective, partiellement éclatée, d'une fenêtre munie de panneaux de survitrage suivant l'invention. La figure 2 représente une vue en coupe, suivant la ligne II-II, de la figure 1.

  
Sur les différentes figures, les éléments identiques ou analogues sont désignés par les mêmes références.

  
La fenêtre illustrée sur la figure 1 comprend un châssis 1 en bois ou en un autre matériau approprié quelconque ainsi que des panneaux vitrés 2 fixés d'une manière courante dans ce châssis 1.

  
Un panneau de survitrage 3 suivant l'invention, par exemple en verre ou en une autre matière transparente analogue, est prévu sur chacun des battants de la fenêtre. On peut prévoir un seul panneau de survitrage 3 par battant, comme il est illustré, ou plusieurs panneaux qui correspondent chacun à un des panneaux vitrés 2 de la fenêtre. Sur le battant de gauche, sur la figure 1, le panneau de survitrage est en place tandis qu'il est représenté en vue éclatée par rapport au battant de droite de la fenêtre.

  
Le panneau de survitrage 3 présente le long de la périphérie de sa face 4, orientée vers la fenêtre à survitrer, un joint d'étanchéité 5, qui, dans le cas illustré du côté droit de la figure 2, est disposé tout contre le bord périphérique 9 du panneau de survitrage et, le long de ce joint, dans le cas illustré du côté droit de la figure 2,1e long du bord interne de celui-ci, des perforations 6 destinées au passage d'éléments de fixation du panneau de survitrage 3 sur le châssis 1, tels que par exemple des vis 7. Le panneau de survitrage 3 est découpé à des dimensions telles que, monté sur le châssis 1, il recouvre, sur la totalité de la surface d'une zone périphérique continue, qui est délimitée par une ligne imaginaire 13 représentée en traits mixtes sur la figure 1, sur la face intérieure 8 du châssis 1, parallèle à la fenêtre à survitrer.

   Il faut signaler qu'un panneau de survitrage pourrait être monté sur la face extérieure 8' du châssis ou sur les deux faces 8 et 8' à la fois. La largeur c de la zone périphérique susdite est supérieure à la somme de l'épaisseur a du joint d'étanchéité 5 et de la largeur b de ces perforations 6.

  
Le joint d'étanchéité 5 est avantageusement un boudin flexible de matière siliconée transparente, capable d'adhérer au panneau de verre après son application sur ce dernier, au cours de son durcissement.

  
Les vis 7, qui peuvent être prévues à titre d'éléments de fixation du panneau de survitrage 3 sur le châs-

  
 <EMI ID=3.1> 

  
permet de conserver une étanchéité parfaite, entre la vis et l'orifice du châssis, taraudé par la vis, -même dans le cas où la vis traverse totalement une paroi du châssis, comme cela peut être le cas par exemple pour des châssis métalliques ou en matière plastique réalisés à partir de profilés creux.

  
Sur la figure 2, la perforation 6 illustrée du côté gauche se présente sous la forme d'un orifice de passage à travers lequel la vis 7 peut être enfoncée. Dans ce cas cepen-dant, un serrage trop vigoureux de la vis au cours de sa pénétration dans le châssis, peut avoir'pour effet de briser le panneau de survitrage. Pour éviter cet inconvénient, il est prévu d'agencer, à l'intérieur des perforations 6, des douilles 10 pour le passage des vis 7. Ces douilles 10 sont, ainsi qu'il est illustré dans les perforations de droite et du centre de la figure 2, pourvues, à leur extrémité opposée à la fenêtre à survitrer, d'une bride 11 qui repose sur la face 12 du panneau de survitrage 3, orientée à l'opposé de la fenêtre à survitrer.

  
A l'état monté, c'est-à-dire après serrage des vis 7, la bride
11 de la douille 10 est serrée, ainsi qu'il ressort de la représentation de la douille illustrée à droite sur la figure 2, entre la tête de la vis 7 et le panneau de survitrage 3. La douille 10 est avantageusement réalisée en une matière synthétique, de préférence transparente, semi-rigide, c'est-à-dire qu'elle présente une certaine élasticité au cours du serrage précité, ce qui diminue fortement les tensions de serrage au niveau du panneau de survitrage 3.

  
A leur extrémité opposée à la bride 11, les douilles 10 font saillie au-delà du panneau de survitrage 3. A l'état monté du panneau de survitrage 3, ces extrémités des douilles 10 sont situées dans l'intervalle compris entre le panneau de survitrage 3 et le châssis 1 de la fenêtre à survitrer. Cependant la longueur de la partie de ces douilles 10, qui est en saillie par rapport à la face 4 du panneau de survitrage,

  
 <EMI ID=4.1> 

  
façon que lors du serrage des vis celui-ci puisse être écrasé au moins partiellement entre le châssis 1 et le panneau de survitrage 3 et réaliser ainsi une étanchéité parfaite. Cela ressort particulièrement bien de la partie de droite de la figure 2, sur laquelle le panneau de survitrage est représenté uniquement par- <EMI ID=5.1> 

  
écrasé et l'extrémité de la douille 10 est encore à une petite distance du châssis 1, pour permettre cet écrasement lors de la poursuite du serrage de la vis 7. Par ailleurs, les douilles 10 servent, grâce à leur partie en saillie, d'élément de butée contre lequel bute le châssis 1 à la fin du serrage des vis 7.

  
On évite ainsi une trop grande flexion du panneau de survitrage 3 par rapport aux zones de ce dernier qui sont retenues par le joint d'étanchéité 5.

  
Le procédé de préparation des panneaux de survitrage suivant l'invention comprend les phases suivantes. On découpe un panneau de verre eu d'une matière transparente analogue à des dimenssions telles qu'il recouvre sur la totalité de la surface de sa zone périphérique, continue, délimitée par la ligne imaginaire 13, au moins une partie d'une des faces 8, 8' <EMI ID=6.1> 

  
peut être prévu d'appliquer un panneau de survitrage suivant l'invention à l'intérieur et/ou à l'extérieur de la fenêtre à survitrer.

  
Le procédé comprend ensuite, à l'intérieur de la zone périphérique susdite et sur la face 4 du panneau de survitrage, d'une part, la fixation du joint d'étanchéité 5 et, d'autre part, le façonnage des perforations 6. Ces deux phases peuvent être effectuées dans un ordre quelconque.

  
Si, dans le cas illustré à droite de la figure 2, le joint d'étanchéité 5 est fixé contre le-bord périphérique 9 de la face 4 du panneau de survitrage 3 et les perforations 6 façonnées à une distance du bord 9 supérieure à l'épaisseur a du joint d'étanchéité 5, on peut aussi par exemple prévoir, comme il est illustré du côté gauche de la figure 2, que le joint d'étanchéité 5 soit fixé le long du bord 9, à une distance supérieure à la largeur b de.? perforations 6 et que celles-ci soient façonnées dans l'intervalle compris, dans le produit fini, entre le bord 9 et le joint d'étanchéité 5. Il faut de toute manière que la zone de recouvrement périphérique du panneau de survitrage 3 qui recouvre le châssis 1 ait une largeur c supérieure à la somme de l'épaisseur a du joint d'étanchéité 5 et de la largeur b des perforations 6.

  
On peut ensuite prévoir l'introduction des douilles 10 à bride 11 dans les perforations 6 et celle des vis 7 autotaraudeuses dans les douilles 10.

  
Il suffit alors de visser les vis 7, après un éventuel ébauchage des trous de fixation des vis 7 dans le châssis 1. 'Les vis 7 serrent alors le panneau de survitrage 3 en direction du châssis 1 ce qui écrase le joint d'étanchéité 5 entre eux et permet la réalisation d'une bonne herméticité. La bride 11 de chaque douille 10 est alors serrée entre la tête de la vis 7 correspondante et empêche tout contact direct entre celle-ci et le panneau de survitrage 3. Enfin, l'extrémité opposée à la bride de la douille 10 entre en contact avec le châssis 1 et empêche une poursuite du serrage du panneau de survitrage.

  
Il doit être entendu que la présente invention n'est en aucune façon limitée aux formes de réalisation décrites ci-dessus et que bien des modifications peuvent y être apportées sans sortir du cadre du présent brevet.

  
On peut par exemple prévoir un-* joint d'étanchéité d'une autre nature, par exemple un joint de caoutchouc collé sur le panneau de survitrage, par exemple par un adhésif.

  
On peut aussi prévoir d'autres éléments de fixation que des vis.

  
Enfin, pour permettre une absorption de l'humi-



  Oversized panel, its method of preparation and window thus obtained.

  
The present invention relates to a glazing panel comprising means for sealingly fixing this panel to a window frame, as well as to the process for preparing such a panel.

  
Many types of glazing panels are already known. For example, glazing panels are known which are surrounded by a profiled frame which is fixed to the window frame to be glazed by means of hinges. There are also known glazing panels having at their periphery a profiled intermediate frame which is fixed by an adhesive agent directly on the glass to be glazed, a seal being injected between the edges of this profile and of the glazing panel, on the one hand, and the opening of the chassis on the other.

  
All these glazing panels have the disadvantage of an expensive construction and complicated by the fact that they include, in addition to the glazing panel, a metal or plastic profiled frame as well as possibly members such as hinges. Due to their complexity, the known glazing panels are almost impossible to place by the user himself and therefore, in addition to the cost due to their complexity, there is an additional cost due to labor .

  
The present invention aims to develop a simple manufacturing glazing panel which overcomes these drawbacks and therefore to install by the user himself a glazing, for example on the windows of his home.

  
To solve these problems, there is provided according to the invention a glazing panel as described in the preamble which comprises a continuous peripheral zone which, in the assembled state of the glazing panel, covers, over its entire surface, at least part of one of the faces of the frame parallel to the window to be glazed, a continuous peripheral seal arranged on a first face of the surviving rabies panel, oriented towards the window to be glazed, inside the zone aforementioned, and, arranged along this joint, also inside the aforesaid zone, perforations for the passage of fastening elements of the glazing panel on the chassis.

  
According to an advantageous embodiment of the invention, the panel further comprises, arranged internally

  
 <EMI ID = 1.1>

  
fixing elements, these sockets being provided, at their end opposite to the window to be glazed, with a flange which rests on a second face of the glazing panel, oriented opposite the window to be glazed, and which, at the 'assembled state, is clamped between one end of a fixing element and the second face of the glazing panel.

  
According to an improved embodiment of the invention, at their end opposite to the flange, the sockets project beyond the glazing panel, over a distance less than the height of the seal in the rest state.

  
According to the invention, there is also provided a method for preparing a glazing panel, as described

  
 <EMI ID = 2.1>

  
glass or a transparent material similar to dimensions such that, when mounted, it covers, over the entire surface of a continuous peripheral zone, at least part of one of the faces of the frame parallel to the window to be glazed, the fixing, inside this peripheral zone, of a seal: - peripheral sealing, continuous, on a first face, oriented towards the window to be glazed, of the glazing panel, and the shaping, inside of this peripheral zone, of perforations, intended for the passage of fastening elements of the glazing panel on the chassis.

  
Other details and particularities of the invention will emerge from the description given below without implied limitation and with reference to the attached drawings.

  
Figure 1 shows a perspective view, partially exploded, of a window provided with glazing panels according to the invention. FIG. 2 represents a sectional view, along line II-II, of FIG. 1.

  
In the various figures, identical or analogous elements are designated by the same references.

  
The window illustrated in FIG. 1 comprises a frame 1 made of wood or any other suitable material as well as glass panels 2 fixed in a current manner in this frame 1.

  
A glazing panel 3 according to the invention, for example made of glass or another similar transparent material, is provided on each of the window sashes. It is possible to provide a single glazing panel 3 per leaf, as illustrated, or several panels which each correspond to one of the glass panels 2 of the window. On the left wing, in FIG. 1, the glazing panel is in place while it is shown in exploded view relative to the right wing of the window.

  
The glazing panel 3 has along the periphery of its face 4, oriented towards the window to be glazed, a seal 5, which, in the case illustrated on the right side of Figure 2, is disposed all against the edge peripheral 9 of the glazing panel and, along this joint, in the case illustrated on the right side of FIG. 2,1e along the internal edge thereof, perforations 6 intended for the passage of fastening elements of the panel glazing 3 on the chassis 1, such as for example screws 7. The glazing panel 3 is cut to dimensions such that, mounted on the chassis 1, it covers, over the entire surface of a continuous peripheral zone, which is delimited by an imaginary line 13 shown in phantom in Figure 1, on the inner face 8 of the frame 1, parallel to the window to be glazed.

   It should be noted that a glazing panel could be mounted on the outer face 8 'of the chassis or on the two faces 8 and 8' at the same time. The width c of the above-mentioned peripheral zone is greater than the sum of the thickness a of the seal 5 and the width b of these perforations 6.

  
The seal 5 is advantageously a flexible strand of transparent silicone material, capable of adhering to the glass panel after its application to the latter, during its hardening.

  
The screws 7, which can be provided as fixing elements for the glazing panel 3 on the frame

  
 <EMI ID = 3.1>

  
keeps a perfect seal, between the screw and the orifice of the chassis, tapped by the screw, - even in the case where the screw completely crosses a wall of the chassis, as may be the case for example for metal chassis or made of plastic made from hollow profiles.

  
In FIG. 2, the perforation 6 illustrated on the left side is in the form of a passage orifice through which the screw 7 can be inserted. In this case, however, overly vigorous tightening of the screw during its penetration into the chassis can have the effect of breaking the glazing panel. To avoid this drawback, it is planned to arrange, inside the perforations 6, sockets 10 for the passage of the screws 7. These sockets 10 are, as illustrated in the perforations on the right and in the center of Figure 2, provided, at their end opposite to the window to be glazed, a flange 11 which rests on the face 12 of the glazing panel 3, oriented opposite the window to be glazed.

  
In the assembled state, that is to say after tightening the screws 7, the flange
11 of the sleeve 10 is tight, as is apparent from the representation of the sleeve illustrated on the right in FIG. 2, between the head of the screw 7 and the glazing panel 3. The sleeve 10 is advantageously made of a material synthetic, preferably transparent, semi-rigid, that is to say that it has a certain elasticity during the aforementioned tightening, which greatly reduces the tightening tensions at the level of the glazing panel 3.

  
At their end opposite to the flange 11, the sockets 10 protrude beyond the glazing panel 3. In the assembled state of the glazing panel 3, these ends of the sockets 10 are located in the interval between the glazing 3 and the frame 1 of the window to be glazed. However, the length of the part of these sockets 10, which projects from the face 4 of the glazing panel,

  
 <EMI ID = 4.1>

  
so that when tightening the screws it can be crushed at least partially between the frame 1 and the glazing panel 3 and thus achieve a perfect seal. This is particularly evident from the right-hand part of FIG. 2, in which the glazing panel is represented only by- <EMI ID = 5.1>

  
crushed and the end of the sleeve 10 is still at a small distance from the chassis 1, to allow this crushing during the further tightening of the screw 7. Furthermore, the sockets 10 serve, thanks to their projecting part, to abutment element against which the frame 1 abuts at the end of the tightening of the screws 7.

  
This avoids excessive bending of the glazing panel 3 relative to the zones of the latter which are retained by the seal 5.

  
The process for preparing the glazing panels according to the invention comprises the following phases. A glass panel is cut out of a transparent material similar to dimensions such that it covers over the entire surface of its peripheral zone, continuous, delimited by the imaginary line 13, at least part of one of the faces 8, 8 '<EMI ID = 6.1>

  
provision may be made to apply a glazing panel according to the invention to the inside and / or outside of the window to be glazed.

  
The process then comprises, inside the above-mentioned peripheral zone and on the face 4 of the glazing panel, on the one hand, the fixing of the seal 5 and, on the other hand, the shaping of the perforations 6. These two phases can be carried out in any order.

  
If, in the case illustrated on the right of FIG. 2, the seal 5 is fixed against the peripheral edge 9 of the face 4 of the glazing panel 3 and the perforations 6 shaped at a distance from the edge 9 greater than 1 thickness a of the seal 5, it is also possible for example to provide, as illustrated on the left side of FIG. 2, that the seal 5 is fixed along the edge 9, at a distance greater than the width b of.? perforations 6 and that these are shaped in the interval comprised, in the finished product, between the edge 9 and the seal 5. In any case, the peripheral overlap zone of the glazing panel 3 which covers the frame 1 has a width c greater than the sum of the thickness a of the seal 5 and the width b of the perforations 6.

  
It is then possible to provide for the introduction of the flange sockets 10 11 into the perforations 6 and that of the self-tapping screws 7 into the sockets 10.

  
It then suffices to screw the screws 7, after a possible roughing out of the fixing holes of the screws 7 in the chassis 1. 'The screws 7 then tighten the glazing panel 3 in the direction of the chassis 1 which crushes the seal 5 between them and allows the achievement of a good hermeticity. The flange 11 of each socket 10 is then clamped between the head of the corresponding screw 7 and prevents any direct contact between it and the glazing panel 3. Finally, the end opposite to the flange of the socket 10 comes into contact with chassis 1 and prevents further tightening of the glazing panel.

  
It should be understood that the present invention is in no way limited to the embodiments described above and that many modifications can be made thereto without departing from the scope of this patent.

  
One can for example provide a- * seal of another nature, for example a rubber seal bonded to the glazing panel, for example by an adhesive.

  
It is also possible to provide other fixing elements than screws.

  
Finally, to allow absorption of moisture


    

Claims (18)

dité qui se trouverait accidentellement enfermée entre le panneau de survitrage et la fenêtre â survitrer, on peut prévoir entre eux l'introduction d'un profilé métallique creux, perforé, contenant une matière hydrophile. Ce profilé métallique pourrait éventuellement être préalablement fixé sur la face 4 du panneau de survitrage, par exemple par collage, avant le montage. REVENDICATIONSIf it is accidentally enclosed between the glazing panel and the window to be glazed, provision may be made between them for the introduction of a hollow, perforated metal profile containing a hydrophilic material. This metal profile could possibly be previously fixed on the face 4 of the glazing panel, for example by gluing, before mounting. CLAIMS 1. Panneau de survitrage, comprenant des moyens pour fixer ce panneau de manière étanche sur un châssis de fenêtre, caractérisé en ce qu'il comprend une zone périphérique continue qui, à l'état monté du panneau de survitrage, recouvre, sur la totalité de sa surface, au moins une partie d'une des faces du châssis, parallèles à la fenêtre à survitrer, un joint d'étanchéité périphérique, continu, agencé sur une première face du panneau de survitrage, orientée vers la fenêtre à survitrer, à l'intérieur de la zone susdite, et, agencées le long de ce joint, également à l'intérieur de la zone susdite, des perforations pour le passage d'éléments de fixation du panneau de survitrage sur le châssis. 1. glazing panel, comprising means for sealingly fixing this panel to a window frame, characterized in that it comprises a continuous peripheral zone which, in the assembled state of the glazing panel, covers, over the whole from its surface, at least part of one of the faces of the frame, parallel to the window to be glazed, a continuous peripheral seal arranged on a first face of the glazing panel, oriented towards the window to be glazed, inside the above-mentioned zone, and, arranged along this joint, also inside the above-mentioned zone, perforations for the passage of fasteners for the glazing panel on the chassis. 2. Panneau de survitrage suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la largeur de la zone périphérique susdite est supérieure à la somme de l'épaisseur du joint d'étanchéité et de la largeur des perforations. 2. The glazing panel according to claim 1, characterized in that the width of the said peripheral zone is greater than the sum of the thickness of the seal and the width of the perforations. 3. Panneau de survitrage suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité est situé contre le bord périphérique de la première face du panneau de survitrage et en ce que les perforations sont diposées le long du bord interne de ce joint. 3. Over-glazing panel according to either of Claims 1 and 2, characterized in that the seal is situated against the peripheral edge of the first face of the over-glazing panel and in that the perforations are provided along the inner edge of this joint. 4. Panneau de survitrage suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité est situé le long de la périphérie de la première face du panneau de survitrage, à une distance supérieure à la largeur des perforations, et en ce que les perforations sont disposées dans l'intervalle entre le bord périphérique du panneau de survitrage et le joint d'étanchéité. 4. glazing panel according to either of claims 1 and 2, characterized in that the seal is located along the periphery of the first face of the glazing panel, at a distance greater than the width of the perforations, and in that the perforations are arranged in the interval between the peripheral edge of the glazing panel and the seal. 5. Panneau de survitrage suivant l'une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité est un boudin flexible de matière siliconée transparente, adhérant au panneau de verre. 5. A glazing panel according to any one of claims 1 to 4, characterized in that the seal is a flexible rod of transparent silicone material, adhering to the glass panel. 6. Panneau de survitrage suivant l'une quelconque des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que les éléments de fixation à passer dans les perforations du panneau sont des vis, avantageusement du type autotaraudeuses. 6. glazing panel according to any one of claims 1 to 5, characterized in that the fastening elements to pass through the perforations of the panel are screws, advantageously of the self-tapping type. 7. Panneau de survitrage suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6, caractérisé en ce qu'il comprend en outre, agencées à l'intérieur des perforations, des douilles pour le passage des éléments de fixation, ces douilles étant pourvues, à leur extrémité opposée à la fenêtre à survitrer, d'une bride qui repose sur une deuxième face du panneau de survitrage, orientée à l'opposé de la fenêtre à survitrer, et qui, à l'état monté, est serrée entre une des extrémités d'un élément de fixation et la deuxième face du panneau de survitrage. 7. glazing panel according to any one of claims 1 to 6, characterized in that it further comprises, arranged inside the perforations, sockets for the passage of the fastening elements, these sockets being provided, at their end opposite the window to be glazed, with a flange which rests on a second face of the glazing panel, oriented opposite the window to be glazed, and which, in the assembled state, is clamped between one of the ends a fastening element and the second face of the glazing panel. 8. Panneau de survitrage suivant la revendication 7, caractérisé en ce que, à leur extrémité opposée à la bride, les douilles font saillie au-delà du panneau de survitrage, sur une distance inférieure à la hauteur du joint d'étanché- <EMI ID=7.1> 8. vitrifying panel according to claim 7, characterized in that, at their end opposite to the flange, the sockets protrude beyond the glazing panel, over a distance less than the height of the seal- <EMI ID = 7.1> 9. Panneau de survitrage suivant l'une ou l'autre des revendications 7 et 8, caractérisé en ce que les douilles sont réalisées en une matière synthétique transparente, semi- rigide. 9. A glazing panel according to either of claims 7 and 8, characterized in that the sockets are made of a transparent, semi-rigid synthetic material. 10. Panneau de survitrage, tel que décrit ci-des-sus et/ou tel qu'illustré sur les dessins annexés. 10. Oversight panel, as described above and / or as illustrated in the accompanying drawings. 11. Procédé de préparation de panneau de survitrage, caractérisé en ce qu'il comprend le découpage d'un panneau de verre ou d'une matière transparente analogue à des dimensions telles que, monté, il recouvre, sur la totalité de la surface d'une zone périphérique continue, au moins une partie d'une des faces du châssis parallèles à la fenêtre à survitrer, la fixation, à l'intérieur de cette zone périphérique, d'un joint d'étanchéité périphérique, continu, sur une première face, orientée vers la fenêtre à survitrer, du panneau de survitrage, et le façonnage, à l'intérieur de cette zone périphérique, de perforations, destinées au passage d'éléments de fixation du panneau de survitrage sur le châssis. 11. A method for preparing a glazing panel, characterized in that it comprises cutting a glass panel or a transparent material similar to dimensions such that, mounted, it covers, over the entire surface d '' a continuous peripheral zone, at least part of one of the faces of the frame parallel to the window to be glazed, the fixing, inside this peripheral zone, of a peripheral, continuous seal, on a first face, oriented towards the window to be glazed, of the glazing panel, and the shaping, inside this peripheral zone, of perforations, intended for the passage of fastening elements of the glazing panel on the chassis. 12. Procédé suivant la revendication 11, caractérisé en ce que le façonnage des perforations est effectué préalablement à la fixation du joint d'étanchéité. 12. Method according to claim 11, characterized in that the shaping of the perforations is carried out prior to the fixing of the seal. 13. Procédé suivant la revendication 11, caractérisé en ce que le façonnage des perforations est effectué après la fixation du joint d'étanchéité, le long du bord de ce dernier. 13. Method according to claim 11, characterized in that the shaping of the perforations is carried out after the fixing of the seal, along the edge of the latter. 14. Procédé suivant l'une quelconque des revendications 11 à 13, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité est fixé contre le bord périphérique de la première face du panneau de survitrage et en ce que les perforations sont façonnées à une distance du bord périphérique susdit supérieure à l'épaisseur du joint d'étanchéité. 14. Method according to any one of claims 11 to 13, characterized in that the seal is fixed against the peripheral edge of the first face of the glazing panel and in that the perforations are shaped at a distance from the edge said device greater than the thickness of the seal. 15. Procédé suivant l'une quelconque des revendications 11 à 13, caractérisé en ce que le joint d'étanchéité est fixé le long de la périphérie de la première face du panneau de survitrage, à une distance supérieure à la largeur des perforations, et en ce que les perforations sont façonnées de ma-Bière à être disposées dans l'intervalle compris, dans le produit fini, entre le bord périphérique du panneau de survitrage et le joint d'étanchéité . 15. Method according to any one of claims 11 to 13, characterized in that the seal is fixed along the periphery of the first face of the glazing panel, at a distance greater than the width of the perforations, and in that the perforations are shaped from ma-Bière to be placed in the interval included, in the finished product, between the peripheral edge of the glazing panel and the seal. 16. Procédé suivant l'une quelconque des revendications 11 à 15, caractérisé en ce que la fixation d'un joint d'étanchéité comprend l'application sur la première face du panneau de survitrage d'un boudin de matière siliconée transparente qui, en durcissant, adhère au panneau de survitrage. 16. Method according to any one of claims 11 to 15, characterized in that the fixing of a seal comprises the application on the first face of the glazing panel of a strand of transparent silicone material which, in hardening, adheres to the glazing panel. 17. Procédé suivant l'une quelconque des revendications 11 à 15, caractérisé en ce qu'il comprend l'introduction par coulissement d'une douille à bride dans chaque perforation de manière que la bride repose sur une deuxième face, orientée à l'opposé de la fenêtre à survitrer, du panneau de survitrage et soit serrée, à l'état monté du panneau de survitrage, entre une des extrémités de l'élément de fixation et la deuxième face du panneau de survitrage. 17. Method according to any one of claims 11 to 15, characterized in that it comprises the sliding insertion of a flanged sleeve into each perforation so that the flange rests on a second face, oriented at opposite of the window to be glazed, of the glazing panel and is clamped, in the assembled state of the glazing panel, between one of the ends of the fixing element and the second face of the glazing panel. 18. Fenêtre survitrée, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un panneau de survitrage suivant l'une quelconque des revendications 1 à 10 ou au moins un panneau de survitrage obtenu suivant le procédé selon l'une quelconque des revendications 11 à 17. 18. Glazed window, characterized in that it comprises at least one glazing panel according to any one of claims 1 to 10 or at least one glazing panel obtained according to the method according to any of claims 11 to 17.
BE0/202597A 1980-10-24 1980-10-24 SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED BE885881A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE0/202597A BE885881A (en) 1980-10-24 1980-10-24 SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE0/202597A BE885881A (en) 1980-10-24 1980-10-24 SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED
BE885881 1980-10-24

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE885881A true BE885881A (en) 1981-02-16

Family

ID=25652291

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/202597A BE885881A (en) 1980-10-24 1980-10-24 SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE885881A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1028217B1 (en) Window frame and method of manufacturing same
EP1101894B1 (en) Frame for sliding door or sliding window
BE1012550A6 (en) Safe shutter, plays and profile of recovery for safe.
FR2628776A1 (en) GLAZING FASTENER FOR SUSPENSION OF GLASS PANELS TO A FULLY GLASS OR EQUIVALENT FRONT CARRIER STRUCTURE
CA3024759A1 (en) Glass panel having a profiled seal and a strip, and method for manufacturing said glass panel
BE885881A (en) SUPERVISOR PANEL, PREPARATION METHOD THEREOF, AND SURVITORED WINDOW THUS OBTAINED
EP1111181A1 (en) Method for assembling compound sections for making door- or windowframes
FR2685136A1 (en) PANEL, PARTICULARLY FOR CABINET DOOR, AND PARTICULARLY FOR ELECTRICAL CABINET DOOR.
FR2532680A1 (en) PLASTIC FRAME FOR DOORS AND WINDOWS
EP2189616B1 (en) System for assembly of curtain wall type facade opening
EP1241314B1 (en) Frameless tempered glass panel
CH622709A5 (en) Filter cell
EP0670408B1 (en) Deflector for the lower transom of a door frame, window frame or similar
FR2635139A1 (en) Metal door
FR2740817A1 (en) Angle connector for door or window frame
FR2526475A1 (en) Double glazing window assembly - comprises opening window frame which contacts outer frame either directly or via seals
FR2604210A1 (en) Corner piece for multiple glazing
FR2507239A1 (en) Multiple glazed panels for door and windows - has edge spacer and sealer extending no further than frame groove
FR2717217A1 (en) Hinge for fixing of double glazing frame on existing window frame
FR2557625A1 (en) Double profiled leaktight joint, leaktight frame and method for fitting a window frame
FR2718773A1 (en) Assembly of decorative bars on guard hand rails
EP0483056B1 (en) Frame for cladding or window panel
EP0983408A1 (en) Roof cover element
WO1993017196A1 (en) Device for fastening a window pane onto a support
FR2705379A3 (en) Sealing strip for the facade of a building or the like, especially with a glazed wall