BE536068A - - Google Patents

Info

Publication number
BE536068A
BE536068A BE536068DA BE536068A BE 536068 A BE536068 A BE 536068A BE 536068D A BE536068D A BE 536068DA BE 536068 A BE536068 A BE 536068A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
metal
keeper
strike
layer
weld
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE536068A publication Critical patent/BE536068A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B23MACHINE TOOLS; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B23KSOLDERING OR UNSOLDERING; WELDING; CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING; CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING; WORKING BY LASER BEAM
    • B23K35/00Rods, electrodes, materials, or media, for use in soldering, welding, or cutting
    • B23K35/02Rods, electrodes, materials, or media, for use in soldering, welding, or cutting characterised by mechanical features, e.g. shape
    • B23K35/0255Rods, electrodes, materials, or media, for use in soldering, welding, or cutting characterised by mechanical features, e.g. shape for use in welding
    • B23K35/0288Welding studs

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Joining Of Building Structures In Genera (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte à un procéda de fixation d'une gâche métallique à un objet métallique pour maintenir un,. câble électrique, un fil, une barre, un tube, une bande, une plaque ou un élément analogue contre cet objet. 



   Généralement , la gâche et l'objet métallique sontp percés d'ou- vertures et un boulon est introduit par ces ouvertures, un écrou étant sér- ré sur le boulon contre la gâche ou contre une rondelle qui peut être enfllée aur le boulon. Dans certains cas, la perforation d'objets métalliques est évitée en soudant un tenon fileté par une extrémité à l'objet métallique, mais le reste est exécuté comme décrit ci-dessus, la gâche étant percée d'une ouver- ture et un écrou, éventuellement une rondelle, étant utilisée. Même si   l'on   se sert d'un rivet pour la fixation de la gâche ,celle-ci et l'objet métal- lique doivent être percés d'ouvertures. Ces procédés de fixation d'une gâche demandent donc non seulement plusieurs pièces usinées, mais également un travail assez long pour effectuer la fixation. 



   Ces inconvénients sont évités en fixant la gâche de la façon dé- crite ci-après. Suivant la présente invention, on munit une gâche métalli- que, à l'endroit ou elle doit être fixée à un objet métallique, d'une couche de métal de soudure, on fixe la gâche dans un outil alimenté de courant é- lectrique , avantageusement dans un pistolet à souder et on la pose à l'en- droit voulu sur l'objet métallique, on alimente la gâche de courant électri- que pour qu'un arc se forme entre la couche de métal de soudure et l'objet métallique et fasse fondre la couche de métal de soudure, puis on presse au moyen de l'outil la partie de la gâche couverte de métal de soudure dans le métal de soudure fondu sur l'objet métallique et on interrompt en même temps l'arrivée de courant électrique, la gâche étant ainsi, par solidifi- cation du métal de soudure,

   fixée solidement à l'objet métallique. Suivant l'invention, la gâche métallique comprend une partie de fixation suivant ce procédé, et la face de cette partie destinée à être fixée sur l'objet métallique est munie de métal de soudure solidement fixé sur la partie formant gâche. 



   Le procédé suivant l'invention est expliqué ci-après en relation avec la description de certaines formes d'exécution de gâches métalliques suivant l'invention, représentées dans les dessins annexés. Les figures 1 à 3 montrent une gâche vue de côté et de dessous, respectivement, et de côté après fixation. Figs. 4 et 5 montrent une autre gâche vue de coté et de dessous, respectivement. Figs. 6 à 15 sont des vues de côté de diverses formes d'exécution de gâches. Figs. 16 et 17 montrent encore une autre for- me d'exécution d'une gâche vue de côté et de dessous, respectivement . Figs. 



  18-20 montrent d'autres formes de gâchés,, en vue de côté. 



   Suivant les figs. 1 à 3, une gâche 1, par exemple en fer ou en un autre métal, comprend une partie de fixation   essentiellement plane   2, et une partie courbe 3 formant la gâche. Sous la partie de fixation 2, un métal de soudure 4, par exemple de la soudure à l'argent, de la soudure dure à l'argent, de la soudure au cuivre,- du bronze soudant ou un autre métal à point de fusion plus bas que celui d e la gâche, est fixé par exemple par soudage, brasage, collage, etc. Des cavités 5 sont pratiquées dans la sur- face extérieure du métal de soudure 4 et remplies d'un fondant, par exemple des chlorures, fluorures et borates de métaux alcalins. 



   On place la gâche 1 dans un outil alimenté de courant électrique, par exemple un pistolet   à   souder, la couche de métal de soudure 4 tournée vers l'extérieur. On applique ensuite la gâche 1 à l'aide du pistolet sur l'endoit d'une surface métallique où la gâche doit être fixée, on fait - passer le courant et on écarte d'une certaine distance la couche de métal   (le   soudure 4 de la surface métallique pour créer un arc entre la couche de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 métal de soudure 4 et la surface métallique, afin que le métal de soudure et le fondant commencent à fondre.

   Le courant est ensuite interrompu et simultanément, on enfonce la partie de fixation 2 de la gâche 1 dans le mé- tal de soudure fondu déposé à la surface de l'objet de métal, le métal de soudure fondu se solidifiant alors -immédiatement et constituant   une@liai-   son fixe entre   l'objet.métallique   et la gâche, comme sur la fig. 3. L'objet par exemple un câble électrique 6, qui doit être maintenu par la gâche, est introduit dans celle-ci dont la partie courbe 3 est ensuite rabattue autour du câble, par exemple au marteau. 



   On peut donc fixer ainsi facilement des gaches métalliques à un endroit quelconque d'une surface métallique, sans que cette surface doive être percée d'ouvertures et sans utiliser des éléments usinés comme dans des boulons avec écrous, des rivets, des vis, etc.... 



   Suivant les figs. 4 et 5, la partie de fixation et d'une gâche 7 a une forme cylindrique et on applique sur cette partie du métal de sou- dure 9, sous la forme d'une capsule en métal de soudure remplie de fondant. 



   La fig. 6 montre une gâche 10 avec une couche de métal de soudure en forme de cuvette remplie de fondant. 



   La fig. 7 représente une gâche 12, dont la partie de fixation 13 est percée d'une ouverture dans laquelle est rivée une pièce en métal de soudure 14. La pièce en métal de soudure est avantageusement munie de fon- dant d'une manière ou d'une autre. 



   La fig. 8 montre une gâche 15, assez longue pour être utilisée pour maintenir deux ou plusieurs câbles ou autres éléments semblables. Une extrémité de la gâche 15 présente une partie de fixation 16 et une couche de métal de soudure 17. Toutefois, il est également possible de munir les deux extrémités de la gâche 15 d'une partie de fixation et d'une couche de 
 EMI2.1 
 métal de soudure dsltl.ee?ot.,a .ét.c:d b.. f â.e la mà4.:c. étant- alor.a,3dmeté.es. de courant et fondues simultanément. 



  Les figs. 9 et 10 montrent des gâches 18 et 20, respectivement- 
 EMI2.2 
 qui sont plus ou moins circulaires dans le sens %ongitudinaie,une couche de métal de soudure 19 ou 21 étant appliquée à une extrémité de la gâche 18   ou 20   suivant le cas. 



   La fig. 11 montre une gâche 22 ayant la forme d'un anneau complè- tement fermé avec une couche de métal de soudure 23 à un endroit de sa face extérieure. 



   Les figs. 12 eà 14 représentent respectivement des gâches 24, 27 ou 30, dont chacune comporte au milieu de sa longueur   une@partie   de fixation 25, 28 ou 31, avec une couche de métal de soudure 26,29 ou 32, et une partie courbe de chaque côté de   cette   partie de fixation. Parti- culièrement la dernière gâche 30 peut être faite en métal élastique, par exemple en acier, pour maintenir de façon aisément détachable un objet, par exemple un outil. 



   La fig. 15 représente une gâche ou agrafe 33 qui comporte égale- ment une couche de métal de soudure 34 au milieu de sa longueur, les deux parties d'agrafage 35 de part et d'autre de la couche de métal étant droi- tes et à l'extrémité pointues pour pouvoir facilement, après fixation de la gâche 33, être enfilées dans une ouverture ou une fente d'une plaque ou l'équivalent, puis être rabattues sur la face extérieure de cette plaque, comme indiqué( en traits mixtes. Les figs. 16 et 17 montrent une gâche 36 ayant des parties d'agrafage 37 en saillie et une couche de métal de soudure 38 qui peut avoir la forme d'une plaque, dont les bords sont rabat- tus autour de la partie de la gâche 36 qui sert à fixer celle-ci. Cette gâ- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 che ou agrafe se'prête à être nôyée comme ancrage dans une masse coulée ou l'équivalent. 



   Une caractéristique commune à toutes les gâches décrites est qu'el- les servent à supporter un objet contre l'objet métallique ou près de ce dernier objet, sur lequel est fixée la gâche en question. Les figs. 18-20 montrent par contre des gâches supportent un objet à une certaine distance de l'objet métaliquee sur lequel elles sont fixées. 



   Fig. 18 montre une gâche 39, fixée par du métal de soudure 40 de- bout sur une surface métallique 41. L'extémité extérieure de la gâche 39 est courbée d'un tube 42. En variante, la partie extérieure de la gâche 43 (fig. 19) peut être droite, comme sa partie principale, et être munie d'une ouverture pour le tube 42, à condition que la gâche 43 soit suffisamment large. 



   La fig. 20 montre une gâche 44, fixée à la face inférieure d'une surface métallique 46 par le métal de soudure 45. L'ensemble de cette gâche 44 a la forme d'un crochet de suspension supportant un tube 47. 



   Dans toutes les -gâches représentées sur les figs. 8-20, la cou- che de soudure peut être fixée d'une des manières représentées sur les figs. 



  1-7 ou d'une autre façon semblable. 



   Il résulte de la description de ces formes d'exécution que la gâ- che munie d'une couche de métal de soudure peut être exécutée de nombreuses façons différentes, beaucoup plus nombreuses que celles décrites, et que le procédé suivant   l'invention-peut   donc être utilisé pour fixer des gâches très différentes. Le terme   "gâche"   désigne ici différents types de support devant maintenir ou soutenir un objet. 



    REVENDICATIONS   
1. Procédé de fixation d'une gâche métallique à un objet métalli- que, caractérisé en ce qu'on munit la gâche métallique, à sa partie servant à la fixer sur l'objet métallique, d'une couche de métal de soudure, on place la gâche dans un outil alimenté de courant électrique, par exemple un pistolet à souder, on la pointe sur l'endrdit voulu de l'objet de métalli- que, on alimente la gâche de courant électrique pour qu'un arc s'établisse entre la couche de métal de soudure et l'objet métallique et fasse fondre cette couche, et on presse ensuite la partie de la gâche recouverte de mé- tal de soudure, à l'aide de l'outil maintenant la gâche, dans le métal de soudure fondu sur l'objet métallique en même temps qu'on interrompt le cou- rant,

   de façon à fixer solidement la gâche sur l'objet métallique par so- lidification du métal de soudure. 



   2. Gâche pour la mise en oeuvre du procédé suivant la revendica- tion 1, comportant une partie destinée à être fixée sur la surface d'un ob- jet métallique, caractérisée en ce que cette partie de la gâche est   pour-vue,   sur la face servant à la fixer d à l'objet métallique, d'un métal de soudu- re solidement fixé à la gâche.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a method of fixing a metal keeper to a metal object in order to hold a. electric cable, wire, bar, tube, tape, plate or the like against this object.



   Usually the strike and the metal object are drilled with openings and a bolt is inserted through these openings, a nut being tightened on the bolt against the strike or against a washer which can be slipped into the bolt. In some cases, perforation of metal objects is avoided by welding a stud threaded through one end to the metal object, but the rest is performed as described above, the strike plate being pierced with an opening and a nut. , possibly a washer, being used. Even if a rivet is used for fixing the strike, it and the metal object must be pierced with openings. These methods of fixing a keeper therefore require not only several machined parts, but also a fairly long work to perform the fixing.



   These drawbacks are avoided by fixing the striker as described below. According to the present invention, a metal strike is provided, at the place where it is to be fixed to a metal object, with a layer of welding metal, the strike is fixed in a tool supplied with an electric current, advantageously in a soldering gun and placed at the desired location on the metal object, the striker is supplied with electric current so that an arc is formed between the layer of weld metal and the object metal and melt the layer of weld metal, then the part of the striker covered with weld metal is pressed by means of the tool into the molten weld metal on the metal object and at the same time the feed is interrupted electric current, the striker thus being, by solidification of the weld metal,

   securely attached to the metal object. According to the invention, the metal keeper comprises a fixing part according to this method, and the face of this part intended to be fixed to the metal object is provided with weld metal firmly fixed to the part forming the keeper.



   The process according to the invention is explained below in relation to the description of certain embodiments of metal strikes according to the invention, shown in the accompanying drawings. Figures 1 to 3 show a striker seen from the side and from below, respectively, and from the side after fixing. Figs. 4 and 5 show another strike from the side and from below, respectively. Figs. 6 to 15 are side views of various embodiments of strikes. Figs. 16 and 17 show yet another embodiment of a keeper viewed from the side and from below, respectively. Figs.



  18-20 show other forms of wastes, in side view.



   According to figs. 1 to 3, a keeper 1, for example made of iron or another metal, comprises an essentially flat fixing part 2, and a curved part 3 forming the keeper. Under the fastening part 2, a solder metal 4, for example silver solder, hard silver solder, copper solder, - solder bronze or other melting point metal lower than that of the strike plate, is fixed for example by welding, brazing, gluing, etc. Cavities 5 are made in the outer surface of the weld metal 4 and filled with a flux, for example alkali metal chlorides, fluorides and borates.



   The keeper 1 is placed in a tool supplied with electric current, for example a soldering gun, the layer of solder metal 4 facing outwards. We then apply the strike 1 using the gun on the place of a metal surface where the strike is to be fixed, the current is passed and the metal layer is removed by a certain distance (solder 4 of the metal surface to create an arc between the layer of

 <Desc / Clms Page number 2>

 4 solder metal and the metal surface, so that the solder metal and flux begin to melt.

   The current is then interrupted and simultaneously, the fixing part 2 of the striker 1 is driven into the molten solder metal deposited on the surface of the metal object, the molten solder metal then solidifying immediately and constituting a fixed link between the metal object and the strike, as in fig. 3. The object, for example an electric cable 6, which must be held by the keeper, is introduced into the latter, the curved part 3 of which is then folded around the cable, for example with a hammer.



   It is therefore easy to fix metal strikes in this way anywhere on a metal surface, without this surface having to be pierced with openings and without using machined elements such as bolts with nuts, rivets, screws, etc. ...



   According to figs. 4 and 5, the part for fixing and a keeper 7 has a cylindrical shape and weld metal 9 is applied to this part in the form of a weld metal capsule filled with flux.



   Fig. 6 shows a striker 10 with a bowl-shaped weld metal layer filled with flux.



   Fig. 7 shows a keeper 12, the fixing part 13 of which is pierced with an opening in which is riveted a piece of weld metal 14. The piece of weld metal is advantageously provided with a melter in a manner or with another.



   Fig. 8 shows a keeper 15, long enough to be used to hold two or more cables or other similar elements. One end of the keeper 15 has a fixing part 16 and a weld metal layer 17. However, it is also possible to provide the two ends of the keeper 15 with a fixing part and a layer of solder.
 EMI2.1
 weld metal dsltl.ee?ot.a .ét.c: d b .. f â.e la mà4 .: c. being- alor.a, 3dmeté.es. current and melted simultaneously.



  Figs. 9 and 10 show strikes 18 and 20, respectively-
 EMI2.2
 which are more or less circular in the% ongitudinaie direction, a layer of weld metal 19 or 21 being applied to one end of the keeper 18 or 20 as the case may be.



   Fig. 11 shows a keeper 22 in the form of a completely closed ring with a layer of solder metal 23 at one point on its outer face.



   Figs. 12 e to 14 respectively represent keepers 24, 27 or 30, each of which has in the middle of its length a fastening part 25, 28 or 31, with a layer of solder metal 26, 29 or 32, and a curved part of each side of this fixing part. Particularly the last keeper 30 can be made of resilient metal, for example steel, to easily detach an object, for example a tool.



   Fig. 15 shows a keeper or staple 33 which also has a weld metal layer 34 in the middle of its length, the two stapling portions 35 on either side of the metal layer being straight and to the side. 'pointed end so that, after fixing the striker 33, it can easily be threaded into an opening or a slot in a plate or the equivalent, then be folded over the outside face of this plate, as indicated (in phantom. Figs. 16 and 17 show a strike 36 having protruding stapling portions 37 and a weld metal layer 38 which may be in the form of a plate, the edges of which are tucked around the strike portion. 36 which is used to fix it.

 <Desc / Clms Page number 3>

 che or staple is ready to be knotted as an anchor in a casting or the equivalent.



   A characteristic common to all the strikes described is that they serve to support an object against the metallic object or near the latter object, on which the strike in question is fixed. Figs. 18-20 show, on the other hand, strikes support an object at a certain distance from the metallic object on which they are fixed.



   Fig. 18 shows a keeper 39, fixed by weld metal 40 standing on a metal surface 41. The outer end of the keeper 39 is bent by a tube 42. Alternatively, the outer part of the keeper 43 (fig. . 19) can be straight, like its main part, and be provided with an opening for the tube 42, provided that the keep 43 is sufficiently wide.



   Fig. 20 shows a keeper 44, fixed to the underside of a metal surface 46 by the weld metal 45. The whole of this keeper 44 has the form of a suspension hook supporting a tube 47.



   In all the -locks shown in figs. 8-20, the weld layer can be secured in one of the ways shown in Figs.



  1-7 or some other similar way.



   It follows from the description of these embodiments that the striker provided with a layer of weld metal can be carried out in many different ways, many more numerous than those described, and that the process according to the invention can be carried out. therefore be used to fix very different strikes. The term "waste" here designates different types of support to maintain or support an object.



    CLAIMS
1. A method of fixing a metal keeper to a metal object, characterized in that the metal keeper is provided, at its part serving to fix it to the metal object, with a layer of welding metal, the striker is placed in a tool supplied with electric current, for example a welding gun, it is pointed at the desired end of the metal object, the striker is supplied with electric current so that an arc occurs establish between the layer of weld metal and the metal object and melt this layer, and then press the part of the striker covered with solder metal, using the tool holding the strike, into the molten weld metal on the metal object at the same time as the current is interrupted,

   so as to firmly fix the strike plate on the metal object by solidifying the weld metal.



   2. Keeper for the implementation of the method according to claim 1, comprising a part intended to be fixed to the surface of a metal object, characterized in that this part of the keeper is provided on the face used to fix it d to the metal object, of a weld- ing metal firmly fixed to the strike.


    

Claims (1)

3. Gâche suivant la revendication 3, caractériséeen ce que le métal de soudure est appliqué sur la gâche à une extrémité de celle-ci. 3. Keeper according to claim 3, characterized in that the weld metal is applied to the keeper at one end thereof. 4. Gâche suivant la revendication 2, caractérisée en ce que le métal de soudure est appliqué au milieu de la longueur de la gâche. 4. Strike according to claim 2, characterized in that the welding metal is applied in the middle of the length of the strike. 5. Gâche suivant la revendication 2, caractérisée en ce que le métal de soudure est appliqué aurdeux extrémités de la gâche. 5. Strike according to claim 2, characterized in that the welding metal is applied at two ends of the striker. 6. Gâche suivant la revendication 2, 3, 4 ou 5, caractérisée en <Desc/Clms Page number 4> ce que la partie de fixation de la gâche comporte une partie cylindrique ou tenon à l'extrémité extérieure de laquelle est appliquée le métal de soudure 7. Gâche suivant l'une ou l'autre des revendications 2'à 6, carao- térisée en ce qu'une -couche de métal de soudure remplie de fondant est at- tachée à la partie de fixation. 6. Strike according to claim 2, 3, 4 or 5, characterized in <Desc / Clms Page number 4> that the fixing part of the strike has a cylindrical part or tenon at the outer end of which the weld metal is applied 7. Strike according to any one of claims 2 'to 6, characterized in that a solder metal layer filled with flux is attached to the fixing part. 8. Gâche en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 8. Strike substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE536068D BE536068A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE536068A true BE536068A (en)

Family

ID=166888

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE536068D BE536068A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE536068A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2012159833A1 (en) * 2011-05-23 2012-11-29 Ford Global Technologies, Llc Welding stud having a variable, head-side functional region

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2012159833A1 (en) * 2011-05-23 2012-11-29 Ford Global Technologies, Llc Welding stud having a variable, head-side functional region

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2596846A1 (en) TUBE FASTENER WITHOUT SCREWS
FR2547233A1 (en) TRANSFORMABLE CLAMPS FOR HOLDING A RING
CH699811B1 (en) Bracelet with articulated links and a method of assembling such a bracelet
CH646092A5 (en) CUTTING LINK FOR CUTTING CHAIN.
EP2582896A1 (en) Protective assembly and method for mounting same, upright and sleeve of such a protective assembly
BE536068A (en)
FR2601848A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR THE APPLICATION OF EAR PLATE TO LIVESTOCK.
EP1728568B1 (en) Crimping pliers
EP0203241A1 (en) Multi-purpose pliers and their use in fastening, crimping, punching and similar operations
FR2798971A1 (en) ARRANGEMENT FOR FIXING A BUILT-IN ELEMENT IN A LOCATION OPENING OF A SUPPORT PLATE
FR2750376A1 (en) Load carrier mounting for motor vehicle tow hitch
FR2893340A1 (en) Suspension component, especially for suspended ceiling supporting frame, has one end shaped to engage with timber support and other receiving frame bracket
FR2619169A1 (en) Method and device for rapidly connecting two components which in general have planar overlapping zones
EP1969959A1 (en) Articulation pins for bracelets
EP0041067A1 (en) Process and device for ultrasonic fixing of an element such as a button on a cloth
CH99245A (en) Method of fixing needles in strips for textile machines.
WO1994028992A1 (en) Device for rigidly securing two angled bars to a horizontal bar
FR2551685A1 (en) Cutting link for cutting chain
FR2464357A1 (en) Hinge pin mounting to plate for furniture doors - has notched pin and complementary shaped plate pushed together before welding
FR2548128A1 (en) Cycle handlebar bracket
FR2470303A1 (en) CHAIN TENSIONER DEVICE
BE536164A (en)
BE413365A (en)
CH193206A (en) Bell for bicycle.
BE471683A (en)