BE471683A - - Google Patents

Info

Publication number
BE471683A
BE471683A BE471683DA BE471683A BE 471683 A BE471683 A BE 471683A BE 471683D A BE471683D A BE 471683DA BE 471683 A BE471683 A BE 471683A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
branches
shovels
stop
opening
clamp
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE471683A publication Critical patent/BE471683A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J43/00Implements for preparing or holding food, not provided for in other groups of this subclass
    • A47J43/26Nutcrackers

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    NEUILLY   SUR SEINE 
La présente invention a pour objet des perfection-   nements   aux pinces à mains, s'appliquant plus particulièrement à des casse-noisettes disposés de telle façon que les deux branches étant poussées par un ressort dans le sens de l'ou- verture vers des éléments de butée, la course angulaire de fermeture est limitée par une autre butée, ce qui assure, à une distance donnée de l'articulation,   une'(Bourse   d'écrase- :ment constante, et empêche que le fruit ne soit écrasé en même temps que la coque est brisée. 



   La présente description sera faite pour un casse- noisettes, mais l'invention peut être aopliquée à d'autres pinces d'écrasement ou à des pinces destinées à provoquer sur des pièces de dimensions irrégulières et déformables un ser- rage d'amplitude constante. 



   Ce casse-noisettes est   rnuni   de pelles coniques ou plus   généralement évasées   dans une direction parallèle à l'axe 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'articulation, de façon à ce qu'a l'usage on puisse bénéfi- cier de cette course d'écrasement constante quelle que soit la grosseur du fruit   engage   dans l'appareil, le fruit péné- trant en effet plus ou   rnoins   dans les pelles, Dais sa dis- tance l'articulation restant toujours la même. 



   Ce casse-noisettes présentera   généralement   deux jeux de pelles dont l'un destins à des fruits plus oetits par ex- emple des noisettes et l'autre à des fruits plus gros, par exemple des noix, ces deux jeux étant situes du   mène côté   que les branches de manoeuvre par rapport à l'articulation qui se trouve ainsi placée en bout, 
L'avantage particulier du dispositif, par rapport à celui dans lequel l'articulation est placée entre les bran- ches et l'un des jeux de pelles, réside dans le fait que s'il faut pour casser une noisette de dureté déterminée, un certain effort, l'effort sur l'articulation est supérieure à celui nécessaire pour briser la coque de la noisette lors- que cette articulation se trouve située entre les pelles et les branches,

   alors que l'effort sur cette articulation est   au   contraire inférieur lorsque cette articulation est placée de l'autre côté des pelles. 



   L'avantage est particulièrement   appréciable   pour un appareil avec   nelles,   dans lequel le fruit oeut rester vers l'orifice   d'évasèrent   des Délies   lorsqu'il   est relativement gros, ou au contraire, se porter vers l'autre   extrémité   s'il est petit, car alors vient s'ajouter à l'effort de flexion auquel   l'articulation   est soumise un effort de torsion. Il y a donc intérêt particulier à mettre l'articulation dans les conditions les plus favorables au point de vue résistance, ce qui permet de diminuer les sections ou de réaliser l'an- pareil on un matériau moins résistant, et en particulier d'utiliser pour ce genre des métaux   légers.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



     - Au.   dessin annexé fourni à titre d'exemple non li- mitatif : 
La Figure I représente un casse-noisettes conforme à l'invention avec articulation en bout, présentant une butée à l'ouverture sur les branches elles-mêmes, la butée de ferme- ture ayant lieu sur des tétons enveloppés par un ressort rappelant le casse-noisettes à la position d'ouverture. 



   La Figure I bis représente la branche gauche dans le voisinage de l'articulation.. 



   La Figure I ter représente une partie de la branche droite avec coupe passant par l'axe de l'articulation. 



   La Figure 2 représente une coupe dans l'articulation avec assemblage par vis à épaulement. 



   La Figure 2 bis   représente   une vis à épaulement avec dégagement du filet. 



   La Figure 2 ter représente une variation d'articu- lation. 



   La Figure 3 représente un casse-noisettes vu exté- rieurement par côté. 



   Les Figures 4 & 4 bis représentent respectivement des demi-coupes dans chacun des jeux de pelles. 



   Les Figures 5 & 5 bis , 5 ter & 5 a se rapportent à des variantes de butée à l'ouverture avec plaquette flot- tante articulée entre les branches. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La Figure 6 est une coupe de l'articulation corres- pondant à la Figure 5. 



   La Figure 7 représente une projection de l'articu- lation modifiée pour adaptation du dispositif de la figure 5 ter. 



   Les Figures 8 & 9 sont deux vues d'articulation dou- ble avec plaquettes reliant les deux branches, ces plaquettes, ou l'une d'elles.servant en même temps à fixer la position d'ouverture maximum. 



   La Figure 10 est une coupe dans l'articulation du casse-noisettes muni de deux plaquettes d'assemblage. 



   La Figure II représente la projection des branches après enlèvement de la plaquette. 



   La Figure 12 représente un casse-noisettes établi conformément à l'invention en métal embouti. 



   La Figure 13 est une image du flanc de métal décou-   pé)avant   emboutissage. 



   La Figure 13 bis montre la section de l'une des bran- ches au voisinage du téton. 



   La Figure 14 représente une pelle destinée à être rapportée et fixée dans l'une des branches. 



   Les Figures 15, 15 bis, 15 ter, représentent divers modes d'assemblage des pelles avec les branches. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La Figure 16 représente une variante de butée à l'ouverture. 



   La Figure 16 bis représente une coupe du casse-noi- settes représenté à la Figure 16. 



   La Figure 17 représente une variante du dispositif des Figures 16 & 16 bis. 



   - Les Figures'I, Ibis, et I ter représentent un mode d'exécution de l'invention.      



   Le casse-noisettes est constitué par deux branches 1 et 2 munies de deux jeux de pelles 3 3' 4 4', et articulées autour d'un axe 5. 



   Ces branches sont rappelées vers la position d'ou- verture par un ressort 6. La butée d'ouverture se fait sui- vant les faces 7 7' façonnées respectivement sur chacune des branches, et la butée à la fermeture se fait par contact des tétons   8 8'.   L'articulation est établie   comme   il est représenté à la Figure 2. 



   Chaque branche est creusée sur la moitié environ de l'épaisseur totale pour former deux parties s'emboitant l'une dans l'autre; une vis à épaulement 9 sert à les assembler, dont la tête sera de préférence encastrée légèrement, ainsi qu'il est représenté à la Figure 2, de façon à ce que la sur- face servant d'appui à la tête de la vis ne subisse pas les atteintes du polissage, et reste telle qu'elle a été usinée, bien perpendiculaire à l'axe. 



   L'épaulement 9 a pratiqué sur la vis (Fig. 2 &2 bis) 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 permet de bloquer celle-ci pour qu'elle fasse corps avec l'une des branches sans faire serrage sur l'autre par la   tête.   



   - La vis à épaulement sera de préférence façonnée ainsi qu'il est représenté à la Figure 2 bis avec un dégagement 10 séparant la partie filetée'de la vis. 



   On évite ainsi   l'nconvéniant   résultant de ce qu'il est impossible de façonner le filet jusqu'à un épaulement, ce qui impose de dégager l'entrée de la vis dans la branche ta- raudée et diminue la surface de portage de l'épaulement. 



   - Le sens de filetage sera tel que, lorsqu'on fait effort pour briser une coque, la vis tende à se serrer. 



   Les Figures 1 bis et I ter montrent qu'il règne sur toute la hauteur à l'extrémité de chaque branche une sorte de coquille enveloppant l'articulation, ce qui est préférable pour le contact avec la main ( qui souvent maintient le fruit en,place ) et contribue à augmenter la résistance de l'arti- culation. 



   Les Figures 4 & 4 bis montrent les pelles 4 et 3' -munies de stries telles que 13 destinées à retenir le fruit; ces pelles sont renforcées par des nervures 14 & 15, se rac- cordant avec elles par des congés d'assez grand rayon, de l'ordre de 4 ou 5 M/m au moins, pour favoriser le polissage. 



   Egalement pour faciliter le polissage, les parties supérieures et inférieures des pelles , au lieu d'être sépa- rées comme représenté aux figures 9 & 8 dont il sera question plus loin, seront, de préférence reliées entre elles par des parties planes, ou à faible concavité, telles que la surface limitée au contour a, b, c, d, e, f, g, (Voir   Fig.   1 & 3) l'arête e, f, g, étant cependant adoucie et raccordée avec les parties supérieures h, et inférieures k des nervures.      

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La conicité oul'évasement des pelles, et l'éloignement de celles constituant l'un des jeux seront déterminés de façon que le plus petit écartement des grandes corresponde approximativement au plus grand écartement des petites, ce qui assure la continuité de dimension dans les coques susceptibles   d'être   soumises au cassage par l'appareil. 



   - La partie limitant latéralement les petites pelles destinées aux noisettes se terminera par des arêtes saillantes telles que b p (Fig. I) qui pourront servir à briser la coque des amandes par pénétration de,cette arête dentelée, ce qui exige un effort moindre que le cassage par appui de parties concaves. 



     A   cet effet on prolongera ces pelles pour que les deux arêtes symétriques, telles que b p, se rapprochent vers le bas, et que leur distance moyenne corresponde à la grosseur      moyenne des amandes. 



   Les Figures 4 & 4 bis montrent que le corps de   cha@   cune des branches, affectant la forme d'une nervure se rac- cordant aux pelles, est de section plus forte au droit des petites pelles de façon que.,,dans l'ensemble,sa forme se rap- proche de celle d'un solide d'égale fatigue, ce qui permet d'économiser du poids de matière. 



   Comme il est représenté à la   Fig.     2 ter,   l'arti- cilation sera éventuellement constituée par une partie cen- trale solidaire de l'une des branches et pénétrant dans l'extrémité de l'autre qui sera   alors¯façonnée   en chape. 



   Dans l'agencement représenté aux Fig. 5, 5bis, 5 ter, 5 a, 6 & 7 la butée à l'ouverture, au lieu de se faire sur 2 éléments des branches venant en contact l'une avec l'autre se fait par contact de ces branches avec une plaquette 16, portant des becs 16' et   16".   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Cette plaquette pourra affecter la forme représentée aux Fig. 5 & 5 bis, ou celle représentée à la Fig. 5 ter dont la Fig. 6 est la projection, ou celle représentée en 17 sur la   Fig.   5a. Les plaquettes 16 ou 17 sont montées flottantes sur la partie cylindrique de la vis d'assemblage ainsi qu'il est représenté à la Fig. 6, l'épaulement de la vis appuyant sur la branche et non sur la plaquette. 



   - Au lieu d'une seule plaquette insérée entre les branches on peut ainsi qu'il est représenté aux Fig. 9, 9, & 10   & II   disposer, sur le dessus et le dessous, deux plaquettes telles que 18, dont les parties 30 et 30' forment butée sur des surfaces 19 19' ménagées sur les branches. 



   L'assemblage est fait, soit au moyen d'une vis a épau- lement dont l'épaulement s'appuie sur la face 20 (voir Fig. 10) de l'une des plaquettes, soit par une vis ordinaire 21 comme représenté à cette même Fig. 10. 



   La Vis est arrêtée pour prévenir son desserrage par tous moyens appropriés, par exemple par un coup de pointeau pratiqué en 22. 



   Les plaquettes 18 pourraient être réduites à une seule, chacune des branches se terminant alors par une chape destinée à recevoir cette plaquette comme la branche de droite sur la Fig. 2 ter. 



   - Les branches du casse-noisettes peuvent être faites en métal embouti. ( Ce qui précède se rapporte plus spéciale- ment à des branches obtenues par moulage.) 
La Figure 12 représente un casse-noisettes ainsi 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 établi, celui-ci étant démuni de ses pelles dont l'une est représentée à part à la   Fig.   14. Il sera ménagé dans les dites branches des encoches telles que 23 & 24, dans lesquelles s'en- gageront les pelles qui seront ensuite fixées en position, soit par une déformation du métal, comme représenté aux Fig. 



    15 &     15 bis,   soit par des points de soudure électrique suivant les axes 33 & 34 (Fig. 15 ter. ) ce qui dispenserait de prati- quer les encoches 23, 24 qui seraient remplacées par des lan- guettes telles que 25,25 bis. 



   L'une des branches sera disposée vers son extrémité à l'endroit de l'articulation, de façon que les 2 parties terminales puissent pénétrer à l'intérieur de celles corres- pondantes de l'autre branche,ou,au contralto, alterner avec elles. 



   La Butée à la fermeture sera faite soit sur des par- ties repliées, et superposées 26 ( Fig. 12, 13 & I3bis) venant former des tétons analogues aux tétons 8 de la fig. I ces tétons en deux épaisseurs pouvant être   enveloppés   par le ressort 6, la butée à l'ouverture se faisant par ailleurs, par exemple en 27 (Fig. 12.) 
La   Fig.   13 donne une image très approximative de ce que serait le flâne' à découper. 



   La Figure   15 bis   montre la section d'une des branches au droit d'un téton. 



   On pourra également faire la butée d'ouverture et la butée à la fermeture entre in rivet 37 fixé sur l'une des bran- ches   @     @   comme représenté aux Fig.   16 &   16 bis, et les 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 extrémités d'une boutonnière 35 façonnées sur l'autre branche le ressort étant disposé par exemple comme représenté en 6' 
La Figure   16   bis est une coupe suivant A B de la Fig. 16. 



   Le rivet pourrait être remplacé comme représenté à la figure I7 par une partie repliée de l'une des branches telle que 28 se mouvant dans une boutonnière 35 a ; la partie repliée peut servir d'appui au ressort d'ouverture 6 a, qui serait ainsi bien enveloppé par les éléments repliés des branches. 



   Dans toutes les variantes d'éxécution, la butée à la fermeture pourra se faire sur l'extrémité des branches opposée à l'articulation, parties désignées par 36 & 36' à la Fig. 16, la distance de ces points en position d'ouverture étant celle qui correspond à la course angulaire requise.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    NEUILLY SUR SEINE
The present invention relates to improvements to hand grippers, applying more particularly to nutcrackers arranged in such a way that the two branches being pushed by a spring in the direction of opening towards the elements. end stop, the angular closing travel is limited by another stop, which ensures, at a given distance from the joint, a constant crushing stock exchange, and prevents the fruit from being crushed at the same time. time that the hull is broken.



   The present description will be made for a nutcracker, but the invention can be applied to other crushing pliers or to pliers intended to cause on pieces of irregular dimensions and deformable a clamping of constant amplitude.



   This nutcracker is rnuni shovels conical or more generally flared in a direction parallel to the axis

 <Desc / Clms Page number 2>

 articulation, so that in use one can benefit from this constant crushing stroke whatever the size of the fruit engaged in the apparatus, the fruit in fact penetrating more or less into the shovels, but its distance to the articulation always remaining the same.



   This nutcracker will generally have two sets of shovels, one intended for smaller fruits, for example hazelnuts, and the other for larger fruits, for example walnuts, these two sets being located on the lead side that the operating branches with respect to the joint which is thus placed at the end,
The particular advantage of the device, compared to that in which the articulation is placed between the branches and one of the sets of shovels, lies in the fact that if it is necessary to break a small amount of determined hardness, a certain force, the force on the joint is greater than that necessary to break the shell of the nut when this joint is located between the shovels and the branches,

   whereas the force on this articulation is on the contrary lower when this articulation is placed on the other side of the shovels.



   The advantage is particularly appreciable for a device with nelles, in which the fruit can remain towards the opening of the Délies when it is relatively large, or on the contrary, move towards the other end if it is small. , because then a torsional force is added to the bending force to which the joint is subjected. There is therefore particular interest in putting the joint under the most favorable conditions from the point of view of resistance, which makes it possible to reduce the sections or to produce the same on a less resistant material, and in particular to use for this kind of light metals.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



     - At. attached drawing provided by way of non-limiting example:
Figure I shows a nutcracker according to the invention with an end joint, having an opening stop on the branches themselves, the closing stop taking place on nipples wrapped by a spring reminding the breaker. -nuts in the open position.



   Figure I bis shows the left branch in the vicinity of the joint.



   Figure I ter shows part of the right branch with a section passing through the axis of the joint.



   Figure 2 shows a section through the joint with shoulder screw connection.



   Figure 2 bis shows a shoulder screw with thread clearance.



   Figure 2b shows a variation of articulation.



   Figure 3 shows a nutcracker viewed from the outside from the side.



   Figures 4 & 4 bis respectively show half-sections in each of the sets of shovels.



   Figures 5 & 5 bis, 5 ter & 5 a relate to variants of the stopper at the opening with a floating plate articulated between the branches.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figure 6 is a sectional view of the joint corresponding to Figure 5.



   Figure 7 shows a projection of the joint modified for adaptation of the device of Figure 5b.



   Figures 8 & 9 are two views of double articulation with plates connecting the two branches, these plates, or one of them, serving at the same time to fix the maximum open position.



   Figure 10 is a section through the hinge of the nutcracker provided with two assembly plates.



   Figure II shows the projection of the branches after removal of the wafer.



   Figure 12 shows a nutcracker made in accordance with the invention in stamped metal.



   Figure 13 is an image of the cut metal blank before stamping.



   Figure 13 bis shows the section of one of the branches in the vicinity of the stud.



   Figure 14 shows a shovel intended to be attached and fixed in one of the branches.



   Figures 15, 15 bis, 15 ter, show various methods of assembling the shovels with the branches.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figure 16 shows an alternative stop to opening.



   Figure 16 bis shows a cross section of the nutcracker shown in Figure 16.



   Figure 17 shows a variant of the device of Figures 16 & 16 bis.



   - Figures'I, Ibis, and I ter represent an embodiment of the invention.



   The nutcracker consists of two branches 1 and 2 fitted with two sets of shovels 3 3 '4 4', and articulated around an axis 5.



   These branches are returned to the opening position by a spring 6. The opening stop is made along the faces 7 7 'formed respectively on each of the branches, and the closing stop is effected by contact of the legs. 8 8 'nipples. The joint is established as shown in Figure 2.



   Each branch is hollowed out over about half of the total thickness to form two parts fitting into each other; a shoulder screw 9 is used to assemble them, the head of which will preferably be slightly recessed, as shown in Figure 2, so that the surface serving as a support for the head of the screw does not not suffer the effects of polishing, and remains as it was machined, well perpendicular to the axis.



   The shoulder 9 made on the screw (Fig. 2 & 2 bis)

 <Desc / Clms Page number 6>

 allows you to block it so that it forms a body with one of the branches without tightening the other by the head.



   - The shoulder screw will preferably be shaped as shown in Figure 2a with a clearance 10 separating the threaded portion of the screw.



   This avoids the drawback resulting from the fact that it is impossible to shape the thread up to a shoulder, which requires clearing the entry of the screw into the threaded branch and reduces the carrying surface of the thread. shoulder.



   - The direction of threading will be such that, when an effort is made to break a shell, the screw tends to tighten.



   Figures 1 bis and I ter show that there is a kind of shell over the entire height at the end of each branch, enveloping the joint, which is preferable for contact with the hand (which often keeps the fruit in, place) and helps to increase the resistance of the joint.



   Figures 4 & 4 bis show the scoops 4 and 3 '-mitted with striations such as 13 intended to retain the fruit; these shovels are reinforced by ribs 14 & 15, connecting with them by fillets of sufficiently large radius, of the order of 4 or 5 M / m at least, to promote polishing.



   Also to facilitate polishing, the upper and lower parts of the shovels, instead of being separated as shown in Figures 9 & 8 which will be discussed later, will preferably be connected to each other by flat parts, or to each other. low concavity, such as the surface limited to the contour a, b, c, d, e, f, g, (See Fig. 1 & 3) the edge e, f, g, being however softened and connected with the upper parts h, and lower k veins.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The conicity or the widening of the shovels, and the distance of those constituting one of the sets will be determined so that the smallest spacing of the large ones corresponds approximately to the greatest spacing of the small ones, which ensures the continuity of dimension in the hulls. likely to be subjected to breaking by the device.



   - The part laterally limiting the small shovels intended for hazelnuts will end with projecting ridges such as bp (Fig. I) which can be used to break the shell of the almonds by penetrating this serrated ridge, which requires less effort than the breaking by support of concave parts.



     To this end, these shovels will be extended so that the two symmetrical edges, such as b p, approach downwards, and that their average distance corresponds to the average size of the almonds.



   Figures 4 & 4 bis show that the body of each of the branches, taking the form of a rib connecting to the shovels, is of greater section in line with the small shovels so that. ,, in the together, its shape approximates that of a solid of equal fatigue, thereby saving material weight.



   As shown in FIG. 2 ter, the articulation will optionally be constituted by a central part integral with one of the branches and penetrating into the end of the other which will then be formed as a yoke.



   In the arrangement shown in Figs. 5, 5bis, 5b, 5a, 6 & 7 the stop on opening, instead of being done on 2 elements of the branches coming into contact with each other is done by contact of these branches with a plate 16, carrying 16 'and 16 "nozzles.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   This plate may have the shape shown in Figs. 5 & 5 bis, or that shown in FIG. 5b, of which FIG. 6 is the projection, or that shown at 17 in FIG. 5a. The plates 16 or 17 are mounted floating on the cylindrical part of the cap screw as shown in FIG. 6, the shoulder of the screw pressing on the branch and not on the plate.



   - Instead of a single plate inserted between the branches, it is possible as shown in Figs. 9, 9, & 10 & II have, on the top and the bottom, two plates such as 18, the parts 30 and 30 'of which form a stop on the surfaces 19 19' formed on the branches.



   The assembly is made either by means of a shoulder screw whose shoulder rests on the face 20 (see Fig. 10) of one of the plates, or by an ordinary screw 21 as shown in this same Fig. 10.



   The Screw is stopped to prevent its loosening by any appropriate means, for example by a punch made at 22.



   The plates 18 could be reduced to a single one, each of the branches then ending in a yoke intended to receive this plate, like the right branch in FIG. 2 ter.



   - The branches of the nutcracker can be made of stamped metal. (The above relates more specifically to branches obtained by molding.)
Figure 12 shows a nutcracker as well

 <Desc / Clms Page number 9>

 established, the latter having no shovels, one of which is shown separately in FIG. 14. Notches such as 23 & 24 will be provided in said branches, in which the shovels will engage which will then be fixed in position, or by deformation of the metal, as shown in FIGS.



    15 & 15 bis, or by electrical welding points along axes 33 & 34 (Fig. 15 ter.) Which would dispense with the need for notches 23, 24 which would be replaced by tabs such as 25,25 bis.



   One of the branches will be placed towards its end at the location of the articulation, so that the 2 end parts can penetrate inside the corresponding ones of the other branch, or, in contralto, alternate with they.



   The stopper on closing will be made either on folded-over parts, and superimposed 26 (Fig. 12, 13 & I3bis) forming nipples similar to the nipples 8 of fig. I these studs in two thicknesses being able to be enveloped by the spring 6, the stop at the opening being done elsewhere, for example at 27 (Fig. 12.)
Fig. 13 gives a very rough picture of what the flâne 'to cut out would be.



   Figure 15 bis shows the section of one of the branches to the right of a nipple.



   It is also possible to make the opening stopper and the closing stopper between a rivet 37 fixed to one of the branches @ @ as shown in FIGS. 16 & 16 bis, and

 <Desc / Clms Page number 10>

 ends of a buttonhole 35 shaped on the other branch, the spring being arranged for example as shown at 6 '
Figure 16 bis is a section along A B of FIG. 16.



   The rivet could be replaced as shown in Figure I7 by a bent part of one of the branches such as 28 moving in a buttonhole 35 a; the folded part can serve as a support for the opening spring 6 a, which would thus be well enveloped by the folded elements of the branches.



   In all the variant embodiments, the closure stop may be made on the end of the branches opposite the articulation, parts designated by 36 & 36 'in FIG. 16, the distance of these points in the open position being that which corresponds to the required angular travel.


    

Claims (1)

RESUME L'invention se rapporte à une pince à main et plus spécialement à un ;:casse-noisettes-casse-noix à course d'écrasement ou de serrage constante, s'appliquant à des corps de grosseur variable et munis à cet effet de pelles côniques ou plus généralement évasées - de préférence à surface rugueuse - montées sur deux branches articulées et munies d'éléments de butée à l'ouverture vers l'appui desquels un ressort les pousse; et d'éléments do butée à la fermeture. <Desc/Clms Page number 11> ABSTRACT The invention relates to a hand gripper and more especially to a;: nutcracker-nutcracker with constant crushing or clamping stroke, applying to bodies of variable size and provided for this purpose with shovels conical or more generally flared - preferably with a rough surface - mounted on two articulated branches and provided with stop elements at the opening towards which a spring pushes them; and stop-closing elements. <Desc / Clms Page number 11> Les caractéristiques principales de cette pince, prises seules ou en combinaison, sont les suivantes : I/ Un jeu de pelles au moins est situé du même côté que les branches de manoeuvre par rapport à l'articulation, et la butée d'ouverture se fait en bout sur les parties terminales de deux demi-coquilles enveloppant respectivement la charnière de l'autre branche, de telle façon qu'il n(y ait que deux faces de butée à règler. The main characteristics of this clamp, taken alone or in combination, are as follows: I / At least one set of shovels is located on the same side as the operating branches with respect to the articulation, and the opening stop is made at the end on the end parts of two half-shells respectively enveloping the hinge of the 'other branch, so that there are only two stop faces to adjust. 2/ La butée à l'ouverture se fait sur une plaquette flot- tante pouvant osciller librement autour de l'axe d'articula- tion. 2 / The opening stop is made on a floating plate that can oscillate freely around the articulation axis. 3/ La butée à l'ouverture se fait sur une plaquette bloquée avec l'une des branches. 3 / The opening stop is made on a plate blocked with one of the branches. 4/ La pince est munie d'un même coté de l'articulation de deux jeux de pelles côniques ou évasées. 4 / The clamp is fitted on the same side of the articulation with two sets of conical or flared shovels. 5/ Les pelles d'un même jeu présentent à l'arrière, c'est à dire du côté opposé à l'articulation, des arêtes - de pré- férence à surface rugueuse - permettant de rompre une coque de fruit par pénétration. 5 / The shovels of the same set have at the rear, that is to say on the side opposite to the articulation, ridges - preferably with a rough surface - making it possible to break a fruit shell by penetration. 6/ Les parties supérieures des,pelles faisant partie de jeux différents; et leurs leurs parties inférieures sont reliées entre elles, respectivement, au dessus et au dessous du corps de chaque branche, de façon à éviter la présence d'un sillon dans lequel les outils de polissage pénètrent difficilement- ou à réduire la profondeur de ce sillon. 6 / The upper parts of the shovels being part of different sets; and their lower parts are connected to each other, respectively, above and below the body of each branch, so as to avoid the presence of a groove in which the polishing tools hardly penetrate - or to reduce the depth of this groove . 7/ L'oscillation des branches se fait autour d'une vis à épaulement bloquée sur la face de la branche portant le filetage. <Desc/Clms Page number 12> 7 / The branches are oscillated around a shoulder screw blocked on the face of the branch carrying the thread. <Desc / Clms Page number 12> 8/ Le filet de vis est du sens voulu pour que la vis tonde à se serrer pendant la course de fermeture. 8 / The screw thread is in the desired direction so that the screw is tightened during the closing stroke. 9/ Un encastrement est prévu dans l'une des branches pour la tête de la vis d'assemblage, de façon que la surface de bu- tée du dessous de la vis soit épargnée par le polissage. 9 / A recess is provided in one of the branches for the head of the assembly screw, so that the stop surface of the underside of the screw is spared from polishing. IO/ Le filet de la vis est dégagé près do l'embase de façon à obtenir une plus grande surface de portage pour un même diamètre de la partie cylindrique, et un même diamètre de filetage. IO / The thread of the screw is released near the base so as to obtain a larger bearing surface for the same diameter of the cylindrical part, and the same thread diameter. II/ Dans la pince établie suivant 4/ la plus grande ouver- ture ( côté de l'évasement ) du jeu de pelles dans lequel ces pelles sont les plus rapprochées l'une de l'autre, présente une ouverture de dimension voisine de la plus petite ouverture des pelles de l'autre jeu. II / In the clamp established according to 4 / the largest opening (side of the flaring) of the set of shovels in which these shovels are closest to each other, has an opening of dimension close to the smaller opening of the shovels of the other set. I2/ Les branches sont réunies par une ou deux plaquettes et peuvent osciller chacune par rapport à la plaquette autour de deux axes différents. I2 / The branches are joined by one or two plates and can each oscillate with respect to the plate around two different axes. I3/ Une pince suivant I2/ dans laquelle l'une des plaque%- tes ou les 2 forment butée à l'ouverture pour les branches. I3 / A clamp following I2 / in which one or both of the plates form a stop at the opening for the branches. I4/ Les branches de la pince sont façonnées par découpa- ge pliage et emboutissage. I4 / The branches of the gripper are shaped by cutting, bending and stamping. I5/ Une pince suivant 14/ dans laquelle la butée d'ou- verture se fait en bout, près de l'articulation. I5 / A following clamp 14 / in which the opening stop is done at the end, near the joint. I6/ Une pince suivant I4/ dans laquelle la butée de fermeture se fait sur des tétons constitués par deux parties de branches repliées. <Desc/Clms Page number 13> I6 / A clamp following I4 / in which the closing stop is made on studs formed by two parts of bent branches. <Desc / Clms Page number 13> 17/ Une pince suivant 14 & 16/ dans laquelle le ressort d'ouverture enveloppe les deux éléments des branches formant le téton. 17 / A clamp according to 14 & 16 / in which the opening spring envelops the two elements of the branches forming the stud. 18/ Une pince suivant 14/ dans laquelle la butée à l'ou- verture et celle à la fermeture se font entre un élément soit- daire de l'une des branches et les extrémités d'une boutonnière façonnée sur l'autre. 18 / A following clamp 14 / in which the stop on opening and that on closing are made between an element or- daire of one of the branches and the ends of a buttonhole shaped on the other. 19/ Une pince suivant 14/ dans laquelle les pelles sont rapportées. 19 / A following clamp 14 / in which the shovels are attached. 20/ Une pince suivant 14/ & 19 dans laquelle la fixation des pelles se fait à queue d'aronde. 20 / A clamp according to 14 / & 19 in which the attachment of the shovels is done with a dovetail. 21/ Une pince suivant 19/ & 20/ dans laquelle la fixa- tion est complétée par des éléments d'arrêt dans le sens où elles cherchent à se dégager des logements à queue d'aronde. 21 / A clamp according to 19 / & 20 / in which the fixing is completed by stop elements in the direction in which they seek to free themselves from the dovetail housings. 22/ Une pince suivant 14/ dans laquelle la fixation de la pelle sur la branche se fait au moyen d'une soudure, généra- lement électrique, la branche étant alors munie de saillies repliées de façon à épouser la surface externe de la pelle. 22 / A following clamp 14 / in which the attachment of the shovel to the branch is effected by means of welding, generally electric, the branch then being provided with projections bent so as to match the outer surface of the shovel. 23/ Tous dispositifs décrits ou représentés, et l'exécu- tion de la pince en tous matériaux appropriés. 23 / All devices described or shown, and the construction of the pliers in all suitable materials.
BE471683D BE471683A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE471683A true BE471683A (en)

Family

ID=121481

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE471683D BE471683A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE471683A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2698776A1 (en) * 1992-12-07 1994-06-10 Koch Albert Device for breaking the shells of various fruits.
GB2423915A (en) * 2005-03-09 2006-09-13 Monica Viviana Findlay A hand held nut cracker

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2698776A1 (en) * 1992-12-07 1994-06-10 Koch Albert Device for breaking the shells of various fruits.
GB2423915A (en) * 2005-03-09 2006-09-13 Monica Viviana Findlay A hand held nut cracker
GB2423915B (en) * 2005-03-09 2009-01-07 Monica Viviana Findlay Nut cracking device

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0006075B1 (en) Spectacle hinge
EP0445632B1 (en) Violin shoulder rest
EP0545755A1 (en) Dispensing device for a container containing a product in the form of a paste
FR2736572A1 (en) PLIERS
EP0827815A1 (en) Pliers for cutting transversely plastic tubes
EP0134595A1 (en) Ski boot
FR2531920A1 (en) WIPER BLADE COMPRISING AN ADDED LOCKING PART
BE1008996A3 (en) Joint flip cover for power outlet.
BE471683A (en)
EP0567050B1 (en) Violin shoulder rest
WO1998013175A1 (en) Device for assembling a clamping jaw
FR2817931A1 (en) NUT MOUNTING
FR2781353A1 (en) NUT-BREAKER TYPE DEVICE
FR2703216A1 (en) Clip especially for use as a feeder
FR2627677A1 (en) Bracelet links joined by hinge - with links having tubes held together by pin through them and pin held by plugs
FR2682026A1 (en) Spatula, especially for culinary use
FR2463514A1 (en) Battery connector with clamping lever - has cam mounted on spindle between lever and adjacent flange
FR2642656A1 (en) SAFETY FASTENING FOR SKI INTENDED TO MAINTAIN THE FRONT OF A SKI SHOE
CH678364A5 (en)
EP0207823A1 (en) Pliers for opening pressurized jars
CH686111A5 (en) Nail clippers with receptacle for nail parings
FR2619497A1 (en) Grater for coconut and for tubers of manioc, taro, sweet potato
FR2631135A1 (en) Nasal support member for spectacles
FR2675691A1 (en) Walking aid which can be made entirely of aluminium or of an aluminium alloy
FR2532378A1 (en) Rivet made of synthetic material.