BE521081A - INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE - Google Patents

INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE

Info

Publication number
BE521081A
BE521081A BE521081A BE521081A BE521081A BE 521081 A BE521081 A BE 521081A BE 521081 A BE521081 A BE 521081A BE 521081 A BE521081 A BE 521081A BE 521081 A BE521081 A BE 521081A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
casing
sealing
gland
stuffing box
hollow cylinder
Prior art date
Application number
BE521081A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Gerdts G F
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority to BE648760D priority Critical patent/BE648760A/fr
Application filed by Gerdts G F filed Critical Gerdts G F
Publication of BE521081A publication Critical patent/BE521081A/en
Priority to LU46330D priority patent/LU46330A1/xx
Priority to ES0301208A priority patent/ES301208A1/en
Priority to NL6407055A priority patent/NL6407055A/xx

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K43/00Auxiliary closure means in valves, which in case of repair, e.g. rewashering, of the valve, can take over the function of the normal closure means; Devices for temporary replacement of parts of valves for the same purpose

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Sealing Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF D'ACTIONNEMENT OU DE REGLAGE INTERCHANGEABLE. 



     Linvention   a pour but de donner à un dispositif   d'actionnement   ou de réglage pour organes d'arrêt ou de réglage, une forme telle qu'après   des-   serrage d'une fermeture rapide il puisse être tiré en bloc, dans un minimum de temps, hors de l'enveloppe ou bottier et être remplacé par un autre,sans qu'il en résulte une   interruption   de service prolongée et sans   qu'il   faille démontrer l'enveloppe elle-même de l'endroit où elle est montée dans un ensemble, par exemple dans une suite de tuyauteries. 



   Il est connu, dans des organes d'arrêt, par exemple dans les vannes ou soupapes dites à pièce de tête, de grouper ensemble les parties constitutives essentielles de manière à en faire un bloc qu'on peut dévisser comme un tout pour le sortir de   l'enveloppe.   Dans de tels organes d'arrêt, le siège de la soupape reste cependant dans l'enveloppe, et n'est donc pas remplacé en même temps, bien que précisément le siège de soupape soit particulièrement cause de dérangements. Dans ces formes de réalisation connues, on ne peut éviter le démontage de toute 1?enveloppe et par suite on ne peut empêcher une interruption assez longue dans le service, lorsque par suite de   l'usure   la fermeture étanche du siège de soupape ne se fait plus impeccablement.

   Au contraire, l'objet de 1?invention prévoit que lors du démontage du dispositif   d'actionnement,   le siège de soupape soit extrait   aussio   
Il est connu en outre de monter dans une enveloppe de tels dispo-   sitifs   d'actionnement ou de réglage comme un ensemble fermé, en utilisant des surfaces d'étanchéité métalliques entre l'enveloppe et le corps du dispositif interchangeable et de les verrouiller au moyen d'une fermeture rapide, par exemple une fermeture à bayonnetteo Les surfaces   détanchéité   métalliques sont alors conformées en cône poli qui par sa partie extérieure ferme de manière étanche   à   la pression vers l'intérieur,

   1?endroit du montage et par sa partie intérieure applique le dispositif de manière étanche contre une cloison de séparation à l'intérieur de   l'enveloppe.   Une telle fermeture métallique étanche double avec deux régions d'étanchéité fonctionnant séparément ne 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 peut cependant être faite que lourde et entraîne des frais élevés si elle doit être assez bien construite pour assurer sa fonction d'étanchéité de manière satisfaisante. Mais surtout il subsiste le danger que les surfaces d'étanchéité métalliques polies, fragiles, de l'enveloppe, soient abîmées. 



  Alors en effet toute l'enveloppe devient inutilisable et doit être remplacée. D'ailleurs les surfaces d'étanchéité coniques peuvent pour de grands changements de température (marche à la vapeur) se déformer facilement. Des défauts d'étanchéité et un "avachissement" éventuel des surfaces d'étanchéité en sont la conséquence. L'objet de l'invention évite ce grave inconvénient par le fait que l'enveloppe elle-même ne présente plus de surfaces d'étanchéité délicates, sujettes à usure. Les éléments d'étanchéité non métalliques ou faits de métal tendre qui, suivant l'invention, sont liés au dispositif interchangeable, et qui constituent un élément délicat du dispositif, sont extraits lors du changement.

   Ceci vaut en premier lieu pour des garnitures qui doivent réaliser une fermeture étanche à la pression, de l'enveloppe, vers l'extérieur, mais aussi pour celles qui doivent séparer de manière étanche, sur des cloisons de séparation à l'intérieur de l'enveloppe, des espaces soumis à des pressions différentes, par exemple-à l'endroit des cloisons de séparation qui soutiennent le siège de soupape dans les robinets d'arrêt. Plusieurs de telles cloisons de séparation dans une enveloppe sont à considérer par exemple pour une soupape à siège double ou à jeu alterné. 



   Les dites garnitures doivent de préférence être fabriquées suivant le genre des garnitures de presse-étoupes en matériau élastiquement ou plastiquement déformable, pouvant exercer vers l'intérieur et vers l'extérieur une pression d'étanchéité radiale sur les parois cylindriques tandis qu'elles subissent une pression axiale. 



   Le dispositif d'actionnement groupé en une unité constructive ne doit pas suivant l'invention, se limiter seulement à des éléments de réglage tels qu'un cône de soupape à tige d'actionnement et analogues, mais il peut aussi comprendre des organes servant à produire le fonctionnement. Dans des dispositifs commandés à la main, ceci vaut par exemple pour les volants à main et leviers de manoeuvre. Dans des organes de réglage actionnés automatiquement, on peut, suivant l'invention, incorporer aussi à l'ensemble con-   structif   le dispositif sensible aux impulsions, par exemple l'organe sensible à la pression, respectivement à la température, dans par exemple des dispositifs de réglage de pression agissant diaprés la pression ou la température. 



   Un champ d'application particulier de l'invention se présente dans les séparateurs d'eau de condensation des purgeurs qui représentent de tels organes de réglage pour l'élimination automatique de l'eau de condensation. L'application se fait de préférence à des éliminateurs d'eau de condensation à organes d'écoulement rigides (par exemple à ajutages, à labyrinthes ou analogues) mais se conçoit aussi pour des éliminateurs d'eau de condensation dans lesquels la section d'écoulement est commandée à la main ou automatiquement, par exemple en dépendance d'un organe sensible à la température. 



   La figure 1 représente un exemple de l'objet de l'invention , appliqué à un robinet d'arrêt simple. Le dispositif d'actionnement comprend essentiellement le cône de soupape (2), la tige ou broche (3) avec les filets (31) et le volant   (4)   qui doivent être logés ensemble de manière interchangeable dans l'enveloppe (1). Dans ce but, l'enveloppe (1) est pourvue d'un alésage cylindrique pour recevoir le dispositif d'actionnement. Le cylindre creux (18) relié à demeure à la lunette de presse-étoupe (6) porte en bas le siège de soupape (7) et est équipé au-dessus de celui-ci d'ouvertures (8) pour le passage de l'agent d'exploitation. Au-dessus se trouve le filetage (31) et finalement, pour assurer l'étanchéité autour de la tige (3), une garniture de presse-étoupe (29) pressée par la vis de presse-étoupe (5).

   Entre le cylindre creux (18) et la paroi cylindrique de l'alésage de l'enveloppe est montée la garniture de presse-étoupe (9) qui assure la fermeture étanche vers l'extérieur et, vers l'intérieur, s'appliquant de manière étanche à la cloison de séparation (17), la garniture de presse-étoupe (12).

     En-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tre les deux garnitures de presse-étoupe se trouve la lanterne (10) qui, tout comme le cylindre creux   (le'),   présente des ouvertures   (11)   pour le passage de l'agent   d'exploitationo   En dessous de la garniture de presse-étoupe (12) est agencé un plateau (13) qui, par exemple par la bague de serrage   (14),   est relié au cylindre creux (18) de façon telle que lors du retrait du cylindre creux (18) hors de l'enveloppe il entraîne l'extraction des deux garnitures de presse-étoupe (9) et (12) ensemble avec la lanterne (10).

   La lunette de presse-étoupe (6) est pressée par la fermeture rapide, par exemple par les vis rabattables (15), en coopération avec les écrous (16), contre la garni- ture de presse-étoupe (9), la force d'application se transmettant, par l'in- termédiaire de la lanterne (10), à la garniture de presse-étoupe   (12),   tan- dis qu'il naît un appui vers le bas par les décrochements de l'enveloppe (25) contre lesquels repose le plateau   (13)0   
Après désserrage des écrous (16) les vis rabattables (15) peu- vent être rabattues sur les   côtéso   Ensuite tout le dispositif d'actionnement peut être extrait hors de l'enveloppe comme un bloc unitaire. Pour réaliser l'extraction on peut agir aussi bien sur la lunette de presse-étoupe (6) que sur le volant (4). 



   Si dans l'enveloppe il faut assurer l'étanchéité au droit.de plu- sieurs cloisons de séparation, par exemple dans le cas de soupapes à double siège ou alternées, il faut pour chaque cloison de séparation une garniture de presse étoupe supplémentaire, et une lanterne supplémentaire (non représenté au dessin)o 
Pour les garnitures de presse-étoupe (9 et 12) on peut pour appliquer des pièces d'un type unique, choisir des bagues de garniture d'égal diamètre. Mais il est préférable de prévoir pour la garniture de presse-étoupe intérieure (12), des bagues de garnitures'de diamètre plus petit que pour la garniture de presse-étoupe extérieure (9). On arrive ainsi à ce que l'on ne rencontre pas d'obstacle à l'extraction lorsque par exemple il s'est produit en service un dépôt d'incrustations sur la lanterne (10) ou d'autres parties du dispositif d'actionnement.

   On peut aussi éviter plus facilement une détérioration, lors de   l'extraction,   de la garniture de presse-étoupe intérieure (12).Une telle forme de   réalisati-on,   dans laquelle la lanterne (10) présente aussi à son extrémité supérieure un diamètre supérieur à celui de l'extrémité inférieure, et où le cylindre creux (18) présente des gradins correspondants, est représentée à la figure 20
La figure 3 montre une variante de réalisation dans laquelle l'intercalation d'une lanterne entre deux garnitures de presse-étoupe (9 et 12) est superflue.

   La transmission de la force d'application de la lunette de presse-étoupe (6) qui est réalisée ici séparément du cylindre creux (18) et qui peut recevoir un mouvement axial par rapport à celui-ci, se fait par des bagues de serrage et/ou des embouts élastiques à décrochements saillants ou rentrants qui sont agencés sur le cylindre creux (18) et/ou sur la lunette de presse-étoupe (6). Dans l'exemple représenté, en dessous de la garniture   depresse-étoupe   (9) se trouve un plateau (35) qui par la bague élastique (21) transmet la force au cylindre creux (18).

   Le décalage (20)   .reporte   à son tour la force du cylindre creux (18) à la garniture de presse- étoupe   (12),  par l'intermédiaire du plateau   (36).   Afin qu'à l'extraction de la lunette de presse-étoupe (6) les parties intérieures soient entraînées, le cylindre creux (18) présente un collet (19) qui est de diamètre supérieur à celui de l'alésage dans la lunette de presse-étoupe (6)0 
La figure 4 représente une forme de réalisation dans laquelle il n'existe pas de garniture de presse-étoupe particulière (29) pour la réalisation de l'étanchéité autour de la tige (3), car ici la garniture de presse- étoupe (9)

   assure aussi bien l'étanchéité par rapport à la paroi de l'enveloppe que l'étanchéité autour de la tigeo
La figure 5 montre l'application de la pensée inventive à un dispositif éliminateur d'eau de condensation avec une tuyère à plusieurs étages, connue en soi. Au lieu du cône de soupape (2) on a ici l'aiguille de tuyère ou pointeau (23). Le cylindre creux (18) contient, au lieu du siège de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 soupape   (7),   les bagues à tuyères (24). Dans cet exemple la tuyère réglable (23) n'est accessible de l'extérieur qu'après desserrage de la vis de verrouillage (27) qui coopère avec le plateau d'étanchéité (28) pour assurer la fermeture étanche, en service, de l'ouverture de réglage. 



   Sur la même figure on a montré que pour l'étanchéité intérieure au droit de la cloison de séparation (17), on peut employer, au lieu d'une garniture de presse-étoupe   (12),   un simple plateau d'étanchéité (12) en matériau convenable non métallique, ou aussi en métal tendre. Comme un tel plateau ne peut assurer l'étanchéité à la surface latérale du cylindre, mais seulement aux faces frontales, on le pose sans intercalation d'un plateau métallique (13) contre les saillies (25) de l'alésage de l'enveloppe. Entre le plateau d'étanchéité (12) et l'anneau élastique   (14)   on place aussi avantageusement un plateau (13) dont le diamètre extérieur est toutefois plus petit que le diamètre de libre passage à l'intérieur des saillants (25) de l'alésage de 1'enveloppe. 



   La figure 6 montre un éliminateur d'eau de condensation avec une tuyère à plusieurs étages (23) qui est mise en action par une tige ou broche (3). La fermeture étanche autour de cette'tige se fait par un presse-étoupe spécial (29).Une idée particulière de l'invention prévoit que la fermeture rapide, dans l'exemple montré la lunette de presse-étoupe (6) serrée par les vis rabattables (15), contrairement à ce qui se passe à la figure 3, serre aussi bien le presse-étoupe de la tige(29) que les presse-étoupe de fermeture de l'enveloppe (9 et (12).Au surplus, à l'extérieur d'autres garnitures d'étanchéité peuvent, suivant l'invention être serrées par la pression d'ap-   plication   de la même fermeture rapide, par exemple un siège de soupape incorporé, ou bien comme dans l'exemple représenté, les trois bagues à tuyères (24)

   incorporées en une pièce pour des raisons de fabrication et d'interchangeabilité qui se trouvent dans le cylindre creux (18) et qui doivent assurer l'étanchéité sur leurs faces frontales, afin que l'agent d'exploitation ne puisse trouver un chemin autour des bagues à tuyères. La force d'application se reporte de la lunette de presse-étoupe (6) par la garniture (29), le manchon à filets (19) et les bagues à tuyères (24) sur le cylindre creux (18), de celui-ci sur la garniture de presse-étoupe extérieure (9) et par la lanterne (10) finalement sur la garniture de presse-étoupe intérieure (12). 



   Afin qu'au serrage de la lunette de presse-étoupe (6) tout le bloc interchangeable soit extrait ensemble, à la lunette de presse-étoupe (6) sont adaptés des nez (43),qui pénètrent sous des nez (44) reliés à   demeu-   re à l'unité interchangeable, de préférence au cylindre creux (18). Les nez   (43   et   44)   sont réalisés à la manière d'une fermeture à bayonette, c'est-àdire qu'ils se dégagent lorsqu'on fait tourner la lunette de presse-étoupe (6) de 90  ou qu'on la retire latéralement.

   De cette manière on peut réaliser la construction   d'ensembleo   
Pour le cas où   l'unité   interchangeable se bloquerait dans l'enveloppe ou boîtier par suite d'incrustations ou causes analogues, et où une résistance notable s'opposerait à son extraction, à la partie inférieure de la broche (3) ou de la tige des tuyères (23) on peut adapter un prolongement   (42)   qui dans la position de marche la plus basse bute contre le fond du boïtiero Après desserrage de la fermeture rapide on peut, en faisant encore tourner la tige (3) dans le sens du vissage, forcer par les filets (31) tout l'ensemble interchangeable à être poussé dehors. Le manchon à filets (19) est équipé d'un dispositif de sûreté qui l'empêche de tourner, non représenté. 



   Pour l'extraction obligée de l'unité interchangeable, au moyen de la force de la vis, on peut, sous la lunette de presse-étoupe (6), montrer sur les vis rabattables (15) des contre-écrous d'appui. De même, on peut par exemple dans une forme de réalisation suivant la figure 5 produire l'extraction par le dévissage de l'écrou de presse-étoupe (26) qui est alors pressé contre l'anneau élastique 300
La figure 7 enfin montre comment est composé un dispositif de réglage complet, y compris un dispositif sensible aux impulsions, groupés suivant l'invention en un bloc interchangeable. Comme exemple, on a représenté 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 un éliminateur d'eau de condensation à tuyères étagées (23) qui est commandé en fonction de la température, par l'intermédiaire de la tige (3), par des lamelles de bimétal (32).

   On a représenté en traits mixtes la position des lamelles de bimétal lorsqu'elles ont   effectué   leurs course commandée par la température. Au lieu d9une commande en fonction de la température, on peut   @   avoir aussi sans plus une commande en fonction de la pression.

   Dans ce cas on aurait employé, au lieu de lamelles bimétalliques (32), une membrane élas- tique et chargée par la pressiono 
En général, l'organe sensible aux impulsions du dispositif de réglage dépendant de la température ou de la pression est, pour des raisons de construction pourvu d'un couvercle (33) qui ferme en haut en formant cou- vercle la lunette de presse-étoupe (6) élargie en cuvette et qui forme avec celle-ci une capsule étanche à la pressiono Une autre idée de l'invention prévoit que le couvercle (33) est pressé de manière étanche par les mêmes vis rabattables (15) et les écrous (16) contre la lunette de presse-étoupe   (6),   lesquelles vis exercent aussi le serrage des garnitures de presse-étou- pe (9 et 12)o Après déserrage des écrous (16) et le basculement vers l'ex- térieur des vis rabattables (15)

   on peut aussi bien enlever le couvercle (32) que retirer tout le dispositif de réglage de   l'enveloppée   Bien entendu le couvercle (33) peut aussi par des vis non représentées, être relié de ma- nière étanche à la lunette de presse-étoupe (6) en sorte que le couvercle (33) reste relié à demeure à celle-ci lors de l'extraction du bloc inter- changeable. 



   Une autre pensée de l'invention prévoit que le dispositif inter- changeable est équipé aussi d'un tamis qui peut être extrait lors du démon- tage et être ainsi rapidement nettoyéo La figure 7 montre un tel tamis (34), qui entoure concentriquement le cylindre creux (18) et qui est intercalé en- tre les garnitures (9 et 12)o Le tamis est traversé de l'extérieur vers l'in- térieur, avant que l'agent d'exploitation ne parvienne à   l'organe   d'écoulement, - dans l'exemple de la figure 7 il s'agit de la tuyère à plusieurs étages avec le pointeau   (23)o   
Dans l'emploi comme éliminateur d'eau de condensation, commandé par la température, ou comme régulateur en fonction de la température d'un autre genre, il peut être nécessaire que   l'agent   d'exploitation traverse effectivement aussi la capsule,

   contenant l'organe sensible à la chaleur, formée par la lunette de presse-étoupe (6) élargie et le couvercle (33), donc ne s'écoule pas déjà dans l'enveloppe (1) directement de la manche d'entrée à l'organe d'écoulemento Pour assurer ceci, on prévoit, suivant une idée de l'invention, que l'agent d'exploitation soit conduit par un canal spécial dans l'exemple représentée le canal annulaire (37) - dans la capsule formée par la lunette de presse-étoupe (6) et le couvercle (33).

   De cette capsule, il coule -par l'espace intérieur, par un prolongement (38) tubulaire du cylindre creux (18). plus loin vers l'organe   d9écoulement, -   dans l'exemple repré-   sentés   vers la tuyère à plusieurs étages formée par le pointeau (23) et la bague à tuyères (24).Le canal (37) est formé par exemple par l'espace annulaire entre le prolongement tubulaire (38) et une douille du manchon (39) qui par son bord extérieur s'applique au diamètre intérieur de la garniture de presse-étoupe (9)o L'écart entre le prolongement tubulaire (38) et la douille (39) est avantageusement maintenu par des nervures (40).

   Les nervures (40) peuvent porter la bague élastique (30) qui maintient ensemble l'unité interchangeable et empêche-le retrait de la lunette de presse-étoupe sans entrainement des parties intérieures En cas de besoin, le prolongement tubulaire (38) peut encore être pourvu d'un élargissement en forme de col (41) qui entoure partiellement   l'organe   sensible à la   chaleur,   afin que l'agent   d'exploi-   tation soit forcé de balayer aussi complètement que possible l'organe sensible à la chaleur après avoir dépassé le colo L'écoulement de l'agent d'exploitation est indiqué par des flèches à la figure 70
Enfin on a prévu suivant l'invention que pour des dispositifs d'actionnement et de réglage différents on ait les mêmes mesures de montage pour le montage dans l'enveloppe (1).

   On peut alors, dans la même enveloppe, monter à volonté une soupape d'arrêta un éliminateur d'eau de condensation 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sans pièces mises en mouvement automatiquement ou un de ces dispositifs avec des pièces mises en mouvement automatiquement. Par une telle unification des enveloppes, on simplifie considérablement la fabrication et la   mi-   se en magasin. Mais dans l'exploitation pratique aussi cette concordance peut présenter des avantageso Lorsque par exemple il faut démonter pour des réparations un dispositif de réglage, on peut alors mettre passagèrement à titre de secours un dispositif d'arrêt dans l'enveloppe non modifiée, pour autant qu'on en dispose en magasin..

   D'autre part, on peut aussi remplacer un éliminateur d'eau de condensation sans pièces mobiles par un tel dispositif comportant des pièces mobiles ou inversement, de la manière la plus simple, lorsqu'un tel changement est avantageux en raison de modifications dans les circonstances d'exploitation. 



   Comme dans l'application du dispositif suivant l'invention toutes les parties délicates peuvent être changées, il ne se produit pratiquement jamais une usure de l'enveloppe. Pour autant que, suivant l'invention, on fabrique l'enveloppe en fonte soudable ou en acier, on peut l'incorporer par soudure dans les conduites, puisqu'un changement de l'enveloppe ne sera jamais nécessaire.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE.



     The object of the invention is to give an actuating or adjusting device for stopping or adjusting members, a form such that, after loosening a rapid closure, it can be pulled out as a whole in a minimum of time. , outside the enclosure or casing and be replaced by another, without resulting in a prolonged interruption of service and without the need to demonstrate the enclosure itself from the place where it is mounted in an assembly , for example in a series of pipes.



   It is known, in shut-off members, for example in so-called head-piece valves or valves, to group together the essential constituent parts so as to make a block that can be unscrewed as a whole to get out of it. the envelope. In such shut-off members, however, the valve seat remains in the casing, and is therefore not replaced at the same time, although precisely the valve seat is particularly the cause of disturbances. In these known embodiments, it is not possible to avoid the dismantling of the entire casing and therefore it is not possible to prevent a sufficiently long interruption in service, when, as a result of wear, the valve seat is not sealed. more impeccably.

   On the contrary, the object of the invention provides that when disassembling the actuator, the valve seat is also extracted.
It is also known to mount such actuating or adjusting devices in a casing as a closed assembly, using metallic sealing surfaces between the casing and the body of the interchangeable device and to lock them by means of a rapid closure, for example a bayonet closure o The metal sealing surfaces are then shaped into a polished cone which, through its outer part, closes tightly against pressure inwards,

   1 place of assembly and by its interior part applies the device in a sealed manner against a partition wall inside the casing. Such a double sealed metal closure with two separately functioning sealing regions does not

 <Desc / Clms Page number 2>

 can however be made that heavy and incurs high expense if it is to be sufficiently well constructed to perform its sealing function satisfactorily. But above all, there is still the danger that the polished, fragile metal sealing surfaces of the casing will be damaged.



  Then in fact the entire envelope becomes unusable and must be replaced. Moreover, the conical sealing surfaces can easily deform with large temperature changes (steaming). Leaks and possible "sagging" of the sealing surfaces are the consequence. The object of the invention avoids this serious drawback by the fact that the envelope itself no longer has delicate sealing surfaces which are subject to wear. The non-metallic or soft metal sealing elements which, according to the invention, are linked to the interchangeable device, and which constitute a delicate element of the device, are extracted during the change.

   This applies in the first place to gaskets which must achieve a pressure-tight closure of the casing to the outside, but also to those which must separate in a watertight manner, on partition walls inside the enclosure. 'envelope, spaces subjected to different pressures, for example-at the location of the partition walls which support the valve seat in the shut-off valves. Several such partition walls in an enclosure are to be considered, for example, for a double seat or alternating clearance valve.



   Said gaskets should preferably be manufactured according to the type of cable gland gaskets in an elastically or plastically deformable material, able to exert inwardly and outwardly a radial sealing pressure on the cylindrical walls while they are subjected. axial pressure.



   According to the invention, the actuating device grouped into a constructive unit need not be limited only to adjusting elements such as an actuating rod valve cone and the like, but it can also include members serving to produce operation. In hand-operated devices, this applies, for example, to handwheels and operating levers. In automatically actuated adjustment members, it is possible, according to the invention, also to incorporate the device sensitive to pulses, for example the member sensitive to pressure, respectively to temperature, in for example pressure regulating devices acting according to pressure or temperature.



   A particular field of application of the invention is found in the condensate water separators of the traps which represent such control members for the automatic elimination of the condensation water. The application is preferably made to condensate eliminators with rigid flow members (for example with nozzles, labyrinths or the like) but is also designed for condensate eliminators in which the section of flow is controlled by hand or automatically, for example in dependence on a temperature sensitive organ.



   FIG. 1 represents an example of the object of the invention, applied to a simple stopcock. The actuator essentially comprises the valve cone (2), the rod or pin (3) with the threads (31) and the handwheel (4) which are to be housed together interchangeably in the casing (1). For this purpose, the casing (1) is provided with a cylindrical bore to receive the actuator. The hollow cylinder (18) permanently connected to the stuffing box (6) carries the valve seat (7) at the bottom and is equipped above it with openings (8) for the passage of the valve. 'operations officer. Above is the thread (31) and finally, to seal around the rod (3), a gland packing (29) pressed by the gland screw (5).

   Between the hollow cylinder (18) and the cylindrical wall of the casing bore is mounted the stuffing box packing (9) which ensures the watertight closure towards the outside and, towards the inside, applying from sealed to the partition (17), the stuffing box packing (12).

     In-

 <Desc / Clms Page number 3>

 The lantern (10) is located between the two gland packings, which, like the hollow cylinder (the '), has openings (11) for the passage of the operating agent o Below the press packing -tuff (12) is arranged a plate (13) which, for example by the clamping ring (14), is connected to the hollow cylinder (18) in such a way that when withdrawing the hollow cylinder (18) from the casing it drives the extraction of the two gland packing (9) and (12) together with the lantern (10).

   The stuffing box (6) is pressed by the quick release, for example by the folding screws (15), in cooperation with the nuts (16), against the stuffing box packing (9), the force application being transmitted, via the lantern (10), to the stuffing box packing (12), while a downward pressure is created by the recesses of the casing ( 25) against which the plate (13) rests 0
After loosening the nuts (16) the folding screws (15) can be folded back to the sides. Then the entire actuator can be pulled out of the casing as a single block. To carry out the extraction, you can act on the stuffing box (6) as well as on the flywheel (4).



   If in the enclosure it is necessary to ensure the right tightness of several partition walls, for example in the case of double seat or alternating valves, an additional gland packing is required for each partition wall, and an additional lantern (not shown in the drawing) o
For the gland packing (9 and 12) it is possible to apply parts of a single type, choose packing rings of equal diameter. But it is preferable to provide for the inner stuffing box packing (12), packing rings of smaller diameter than for the outer stuffing box packing (9). This ensures that no obstacle to the extraction is encountered when, for example, a deposit of encrustation has occurred on the lantern (10) or other parts of the actuating device. .

   It is also easier to avoid damage to the inner gland packing (12) during extraction. Such an embodiment, in which the lantern (10) also has a diameter at its upper end. higher than that of the lower end, and where the hollow cylinder (18) has corresponding steps, is shown in figure 20
FIG. 3 shows an alternative embodiment in which the insertion of a lantern between two gland packings (9 and 12) is superfluous.

   The transmission of the application force of the stuffing box (6) which is carried out here separately from the hollow cylinder (18) and which can receive an axial movement with respect to the latter, is effected by clamping rings and / or resilient end caps with protruding or re-entering recesses which are arranged on the hollow cylinder (18) and / or on the stuffing box (6). In the example shown, below the gland packing (9) there is a plate (35) which through the elastic ring (21) transmits the force to the hollow cylinder (18).

   The offset (20) in turn transfers the force of the hollow cylinder (18) to the gland packing (12), via the plate (36). In order for the internal parts to be driven when extracting the stuffing box (6), the hollow cylinder (18) has a collar (19) which has a diameter greater than that of the bore in the packing ring. cable gland (6) 0
FIG. 4 represents an embodiment in which there is no particular gland packing (29) for the production of the seal around the rod (3), because here the gland packing (9) )

   ensures both the seal against the wall of the casing and the seal around the rod
Fig. 5 shows the application of the inventive thought to a device for removing condensation water with a multi-stage nozzle, known per se. Instead of the valve cone (2) we have here the nozzle needle or needle (23). The hollow cylinder (18) contains, instead of the seat of

 <Desc / Clms Page number 4>

 valve (7), the nozzle rings (24). In this example, the adjustable nozzle (23) is only accessible from the outside after loosening the locking screw (27) which cooperates with the sealing plate (28) to ensure the leaktight closure, in service, of the the adjustment opening.



   In the same figure it has been shown that for the internal sealing to the right of the partition wall (17), it is possible to use, instead of a gland packing (12), a simple sealing plate (12 ) of suitable non-metallic material, or also of soft metal. As such a plate cannot seal the lateral surface of the cylinder, but only the front faces, it is placed without interposing a metal plate (13) against the projections (25) of the bore of the casing. . Between the sealing plate (12) and the elastic ring (14) is also advantageously placed a plate (13), the outer diameter of which is however smaller than the diameter of free passage inside the projections (25) of the bore of the casing.



   Figure 6 shows a condensate eliminator with a multistage nozzle (23) which is actuated by a rod or pin (3). The tight closure around this rod is effected by a special gland (29). A particular idea of the invention provides that the rapid closure, in the example shown the gland bezel (6) tightened by the hinged screws (15), contrary to what happens in figure 3, tighten both the rod gland (29) and the casing closing glands (9 and (12). , on the outside other gaskets can, according to the invention be tightened by the application pressure of the same quick closing, for example a built-in valve seat, or else as in the example shown , the three nozzle rings (24)

   incorporated in one piece for reasons of manufacture and interchangeability which are in the hollow cylinder (18) and which must ensure the sealing on their end faces, so that the operating agent cannot find a way around the nozzle rings. The application force is transferred from the stuffing box (6) through the packing (29), the threaded sleeve (19) and the nozzle rings (24) to the hollow cylinder (18), from the latter. ci on the outer stuffing box packing (9) and through the lantern (10) finally on the inner stuffing box packing (12).



   So that when tightening the cable gland (6) all the interchangeable block is extracted together, to the gland (6) are adapted noses (43), which penetrate under noses (44) connected to remain in the interchangeable unit, preferably in the hollow cylinder (18). The noses (43 and 44) are made in the manner of a bayonet closure, that is to say that they are released when the gland bezel (6) is turned by 90 or when it is withdraws laterally.

   In this way we can realize the overall construction.
In the event that the interchangeable unit gets stuck in the casing or case as a result of encrustation or similar causes, and where there is noticeable resistance to its extraction, at the lower part of the pin (3) or of the nozzle rod (23) it is possible to adapt an extension (42) which in the lowest operating position butts against the bottom of the housing o After loosening the rapid closure it is possible, by further rotating the rod (3) in the direction screwing, using the threads (31) to force the entire interchangeable assembly to be pushed out. The threaded sleeve (19) is equipped with a safety device which prevents it from rotating, not shown.



   For the forced removal of the interchangeable unit, by means of the force of the screw, it is possible, under the stuffing box (6), to show on the folding screws (15) support locknuts. Likewise, it is possible for example in an embodiment according to FIG. 5 to produce the extraction by unscrewing the gland nut (26) which is then pressed against the elastic ring 300
Finally, FIG. 7 shows how a complete adjustment device is composed, including a device sensitive to pulses, grouped according to the invention in an interchangeable block. As an example, we have represented

 <Desc / Clms Page number 5>

 a condensed water eliminator with stepped nozzles (23) which is controlled as a function of the temperature, via the rod (3), by bimetal strips (32).

   The position of the bimetal strips when they have performed their temperature-controlled stroke has been shown in phantom lines. Instead of a control according to the temperature, it is also possible to have a control according to the pressure without more.

   In this case we would have used, instead of bimetallic lamellae (32), an elastic membrane and charged by the pressure.
In general, the impulse-sensitive member of the temperature or pressure-dependent adjustment device is, for construction reasons, provided with a cover (33) which closes at the top, forming a cover for the press bezel. packing (6) widened into a bowl and which forms with the latter a pressure-tight capsule o Another idea of the invention provides that the cover (33) is pressed in a sealed manner by the same folding screws (15) and the nuts (16) against the stuffing box (6), which screws also tighten the stuffing box packings (9 and 12) o After loosening the nuts (16) and tilting outwards folding screws (15)

   it is equally possible to remove the cover (32) as well as to remove the entire adjustment device from the casing Of course the cover (33) can also by screws not shown, be connected in a sealed manner to the stuffing box (6) so that the cover (33) remains permanently connected to it during the extraction of the interchangeable block.



   Another thought of the invention provides that the interchangeable device is also equipped with a sieve which can be extracted during disassembly and thus be quickly cleaned. Figure 7 shows such a sieve (34), which concentrically surrounds the hollow cylinder (18) and which is interposed between the linings (9 and 12) o The sieve is passed through from the outside to the inside, before the operating agent reaches the organ of 'flow, - in the example of figure 7 this is the multi-stage nozzle with the needle (23) o
In use as a temperature controlled condensate eliminator, or as a temperature dependent regulator of another kind, it may be necessary for the operating agent to actually pass through the capsule as well,

   containing the heat-sensitive member, formed by the enlarged gland bezel (6) and the cover (33), so does not already flow into the casing (1) directly from the inlet sleeve to the flow member o To ensure this, it is provided, according to an idea of the invention, that the operating agent is conducted through a special channel in the example shown the annular channel (37) - in the capsule formed via the cable gland (6) and the cover (33).

   From this capsule, it flows through the interior space, through a tubular extension (38) of the hollow cylinder (18). further towards the flow member, - in the example shown towards the multistage nozzle formed by the needle (23) and the nozzle ring (24). The channel (37) is formed for example by the annular space between the tubular extension (38) and a sleeve of the sleeve (39) which by its outer edge applies to the inner diameter of the stuffing box packing (9) o The gap between the tubular extension (38) and the sleeve (39) is advantageously held by ribs (40).

   The ribs (40) can carry the elastic ring (30) which holds the interchangeable unit together and prevents the removal of the gland bezel without entrainment of the interior parts. If necessary, the tubular extension (38) can still be provided with a neck-shaped enlargement (41) which partially surrounds the heat-sensitive organ, so that the operating agent is forced to sweep the heat-sensitive organ as completely as possible after have passed the colo The flow of the operating agent is indicated by arrows in figure 70
Finally, according to the invention, provision has been made for different actuating and adjusting devices to have the same mounting measures for mounting in the casing (1).

   In the same enclosure, you can then mount at will a shut-off valve a condensate water eliminator

 <Desc / Clms Page number 6>

 without automatically moving parts or one of these devices with automatically moving parts. Such unification of the envelopes considerably simplifies the manufacture and placing in the store. But in practical operation also this concordance can have advantages o When, for example, it is necessary to dismantle an adjustment device for repairs, it is then possible to temporarily put a stop device in the unmodified enclosure as a backup. that we have in store ..

   On the other hand, it is also possible to replace a condensate water eliminator without moving parts by such a device comprising moving parts or vice versa, in the simplest way, when such a change is advantageous due to modifications in the conditions. operating circumstances.



   As in the application of the device according to the invention all the delicate parts can be changed, hardly ever wear of the casing occurs. Provided that, according to the invention, the casing is made of weldable cast iron or of steel, it can be incorporated by welding into the pipes, since a change of the casing will never be necessary.


    

Claims (1)

REVENDICATION S 1. Dispositif d'actionnement ou de réglage interchangeable pour organes d'arrêt ou de réglage ou analogues, qui est monté dans une enveloppeen employant des éléments non métalliques ou en métal tendre pour- assurer l'étanchéité, caractérisé en ce que toutes les pièces du dispositif de réglage ou d'actionnement, y compris les éléments d'étanchéité nécessaires pour le processus d'arrêt ou de réglage (par exemple cône et siège de soupape) et y compris les éléments d'étanchéité servant pour le montage avec étanchéité à l'épreuve de la pression, du dispositif dans une enveloppe (garnitures de presse-étoupe, plateaux d'étanchéité et analogues) sont solidaires au point de vue forme, au point de vue de la transmission des forces et/ou au point de vue de la matière pour former un bloc unitaire interchangeable. CLAIM S 1. Interchangeable actuating or regulating device for shut-off or regulating members or the like, which is mounted in a casing employing non-metallic or soft metal elements for sealing, characterized in that all the parts of the adjusting or actuating device, including the sealing elements required for the shut-off or setting process (for example cone and valve seat) and including the sealing elements used for sealing assembly the pressure test, of the device in an enclosure (stuffing box glands, sealing plates and the like) are integral in form, in terms of force transmission and / or in terms of material to form an interchangeable unitary block. 2. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le bloc interchangeable est maintenu avec étanchéité dans l'enveloppe par une fermeture rapide connue en soi (simple vissage, fermeture à bayonette, vis rabattables ou analogue) et peut être extrait de l'enveloppe comme un ensemble, au moyen d'un crochet, après déblocage de la fermeture rapide. 2. Device according to claim 1, characterized in that the interchangeable block is held with sealing in the casing by a rapid closure known per se (simple screwing, bayonet closure, folding screws or the like) and can be extracted from the envelope as a whole, by means of a hook, after release of the quick closure. 3. Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'il comprend, pour la réalisation de l'étanchéité dans l'enveloppe, une, deux ou plusieurs garnitures (9, 12) réalisées de manière connue à la manière des garnitures de presse-étoupe, échelonnées axialement l'une derrière l'autre, en matériau élastique et/ou plastiquement déformable, qui, sous l'effet de la pression de serrage axiale de la fermeture rapide, exercent une pression d'étanchéisation radiale et en même temps contre des parois d'alésages cylindriques dans l'enveloppe, une telle garniture (9) assurant l'étanehéité vers l'extérieur, tandis qu'une ou plusieurs autres garnitures (12) peuvent servir à assurer l'étanchéité au droit d'une ou plusieurs cloisons de séparation (17) à l'intérieur de l'enveloppe. 3. Device according to claims 1 and 2, characterized in that it comprises, for producing the seal in the casing, one, two or more gaskets (9, 12) produced in known manner in the manner of gaskets cable glands, axially staggered one behind the other, made of elastic and / or plastically deformable material, which, under the effect of the axial clamping pressure of the quick closure, exert a radial sealing pressure and at the same time against the walls of cylindrical bores in the casing, such a gasket (9) ensuring the sealing to the outside, while one or more other gaskets (12) can serve to ensure the tightness of the right 'one or more partition walls (17) inside the casing. 4. Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce qu'entre les garnitures individuelles (9, 12) se trouve chaque fois une lanterne (10) avec alésage (11) pour le passage de l'agent d'exploitation, et en ce qu'un plateau (13) adapté à la suite de la dernière garniture (12), maintenu par une bague élastique (14) ou analogue réalise la liaison obligée de la lunette de presse-étoupe (6) portant le dispositif d'actionnement ou de réglage, par l'intermédiaire du cylindre creux (18), avec les' garnitures (9, 12) et la lanterne intercalée (10). 4. Device according to claim 3, characterized in that between the individual fittings (9, 12) is each time a lantern (10) with bore (11) for the passage of the operating agent, and in that that a plate (13) adapted after the last packing (12), held by an elastic ring (14) or the like, makes the obligatory connection of the stuffing box (6) carrying the actuating device or adjustment, through the hollow cylinder (18), with the 'fittings (9, 12) and the inserted lantern (10). 5. Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce que les diverses bagues de garnitures (9,12) et les parois cylindriques des par- <Desc/Clms Page number 7> ties constitutives qui les entourent sont réalisées avec un diamètre chaque fois croissant de l'intérieur vers l'extérieure- 60 Dispositif suivant lesrevendications 1 à 3, caractérisé en ce que la pression d'application exercée par la lunette de presse-étoupe (6) sur la garniture de presse-étoupe extérieure (9) est transmise, sans inter- calation d'une lanterne, par le cylindre creux (18) réalisé indépendant de la lunette de presse-étoupe (6), à la garniture de presse-étoupe intérieure (12) et en ce que le cylindre creux (18) et de préférence aussi la lunette de presse-étoupe (6) sont équipés, 5. Device according to claim 4, characterized in that the various packing rings (9,12) and the cylindrical walls of the par- <Desc / Clms Page number 7> The constituent parts which surround them are made with a diameter increasing each time from the inside to the outside. 60 Device according to Claims 1 to 3, characterized in that the application pressure exerted by the stuffing box (6) on the outer stuffing box packing (9) is transmitted, without inserting a lantern. , by the hollow cylinder (18) made independent of the stuffing box (6), to the inner stuffing box packing (12) and in that the hollow cylinder (18) and preferably also the press ring - cable gland (6) are fitted, pour la transmission de la pression d'appli- cation et d'extraction d'embouts (19, 20) saillants ou à retraits en marches d'escalier et/ou de bagues élastiques (21, 30)o 7. Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la garniture de presse-étoupe (9) servant à l'étanchéité vers l'exté- rieure de l'enveloppe (1) entoure en même temps,par son diamètre intérieur, l'arbre cylindrique (3) de la tige filetée, en y réalisant l'étanchéité. for the transmission of the application and extraction pressure of protruding or recessed end caps (19, 20) in staircase steps and / or elastic rings (21, 30) o 7. Device according to claims 1 to 3, characterized in that the gland packing (9) serving for sealing towards the outside of the casing (1) surrounds at the same time, by its internal diameter , the cylindrical shaft (3) of the threaded rod, sealing it. 8. Dispositif suivant les revendications 1 à 3. caractérisé en ce qu'au moyen de la fermeture rapides par exemple au moyen des vis rabatta- bles (15) on serre, simultanément avec les garnitures de presse-étoupe (9 et 12) dans 19 enveloppes également la garniture assurant l'étanchéité (29) autour de la tige d'actionnement (3). et/ou d'autres pièces assurant l'étap- chéité montées dans le cylindre creux (18) et agissant par leurs faces fronta- les, par exemple siège de soupape (7) ou bagues d'étanchéité (24)- ' 9. 8. Device according to claims 1 to 3, characterized in that by means of the rapid closing, for example by means of the folding screws (15), simultaneously with the gland packings (9 and 12) is tightened. 19 also envelops the gasket ensuring the seal (29) around the actuating rod (3). and / or other sealing parts mounted in the hollow cylinder (18) and acting through their front faces, for example valve seat (7) or sealing rings (24) - ' 9. Dispositif suivant la revendication 8, caractérisé en ce que des nez (43) de la lunette de presse-étoupe (6) s'engagent sous des nez (44) qui sont reliés à demeure au bloc interchangeable, de préférence au cylindre creux (18) et en ce que les nez (43 et 44) sont verrouillés ensemble, én po- sition de service normal, à la manière d'une fermeture à bayonette, tandis qu'ils se dégagent par une rotation de la lunette de presse-étoupe de par' exemple 90 ou par retrait latéral de la lunette de presse-étoupe. Device according to Claim 8, characterized in that noses (43) of the cable gland (6) engage under noses (44) which are permanently connected to the interchangeable block, preferably to the hollow cylinder (18 ) and in that the noses (43 and 44) are locked together, in normal service position, in the manner of a bayonet lock, while they are released by a rotation of the gland bezel of for example 90 or by lateral removal of the gland bezel. 10. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'au . démontage le bloc interchangeable est pressé, respectivement tiré hors de l'enveloppe au moyen du filetage (31) de la tige (3) qui est pourvue d'un prolongement (42) s'appuyant lors du vissage entre le fond de l'enveloppe (1), ou au moyen du filetage de la fermeture rapide exécutée par exemple comme vis de presse-étoupe (26) ou au moyen d'écrous d'appui (22) sur les vis rabattables (15)0 110 Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les vis rabattables (15) de la fermeture rapide serrent de manière étanche, en même temps que les garnitures de presse-étoupe (9,12), aussi de couvercle (33) de protection d'un dispositif de réglage. 10. Device according to claim 1, characterized in that. disassembly the interchangeable block is pressed, respectively pulled out of the casing by means of the thread (31) of the rod (3) which is provided with an extension (42) which is supported during screwing between the bottom of the casing (1), or by means of the thread of the quick-release closure, executed for example as a gland screw (26) or by means of support nuts (22) on the folding screws (15) 0 110 Device according to claims 1 to 3, characterized in that the hinged screws (15) of the quick-release fasten tightly together with the stuffing box gaskets (9,12), also of the cover (33) protection of an adjustment device. 12, Dispositifsuivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le bloc interchangeable comprend un tamis '(34) qui est de préférence agencé entre les garnitures (9 et 12) et qui entoure concentriquement le cylindre creux (18)o 13o Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que l'agent d'exploitation est amené par un canal spécial (37) dans une capsule agencée en dehors de l'élément de presse-étoupe extérieur (9), contenant un dispositif de réglages et séparément de là, amené par le canal (37) à l'organe d'écoulement (soupape, tuyère à plusieurs étages ou analogues), le canal (37) étant formé de préférence par un prolongement tubulaire (38) du cylindre creux (18) et un manchon (39) s'appuyant à l'élément de presse- étoupe (9) 12, Devices according to claims 1 to 3, characterized in that the interchangeable block comprises a sieve (34) which is preferably arranged between the linings (9 and 12) and which concentrically surrounds the hollow cylinder (18) o 13o Device according to claims 1 to 3, characterized in that the operating agent is brought through a special channel (37) in a capsule arranged outside the outer gland element (9), containing a device settings and separately from there fed through the channel (37) to the flow member (valve, multistage nozzle or the like), the channel (37) preferably being formed by a tubular extension (38) of the cylinder hollow (18) and a sleeve (39) resting on the gland element (9) suivant son diamètre intérieurla distance au prolongement étant maintenue par des nervures (40)0 14. Dispositif suivant la revendication 13, caractérisé en ce que le prolongement tubulaire (38) est pourvu d'un col (41) qui entoure partiellement l'organe sensible aux impulsions, par exemple l'organe sensible à la chaleur, et force l'agent d'exploitation à balayer entièrement l'organe sensible aux impulsionso <Desc/Clms Page number 8> 15. Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on a réalisé divers dispositifs comme par exemple des organes d'arrêt et des dispositifs de réglage de diverses natures avec des dimensions de montage égales et qu'ils peuvent être montés alternativement dans la même enveloppe sans changer rien à celle-ci.. according to its internal diameter, the distance to the extension being maintained by ribs (40) 0 14. Device according to claim 13, characterized in that the tubular extension (38) is provided with a neck (41) which partially surrounds the member sensitive to impulses, for example the member sensitive to heat, and force l operator to completely sweep the impulse sensitive organ <Desc / Clms Page number 8> 15. Device according to claim 1, characterized in that various devices have been produced such as, for example, stop members and adjustment devices of various types with equal mounting dimensions and that they can be mounted alternately in the same envelope without changing anything to it .. 16. Dispositif suivant les revendications 1 et/ou 15, caractérisé en ce que l'enveloppe est faite de fonte soudable ou d'acier et est montée par soudure dans une canalisation. 16. Device according to claims 1 and / or 15, characterized in that the casing is made of weldable cast iron or steel and is mounted by welding in a pipe.
BE521081A 1952-07-01 1953-06-30 INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE BE521081A (en)

Priority Applications (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE648760D BE648760A (en) 1963-09-25
LU46330D LU46330A1 (en) 1963-06-19 1964-06-16
ES0301208A ES301208A1 (en) 1963-06-19 1964-06-18 Universal elevator apparatus. (Machine-translation by Google Translate, not legally binding)
NL6407055A NL6407055A (en) 1963-06-19 1964-06-19

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEG5264U DE1715099U (en) 1952-07-01 1952-07-01 CONTROL AND SHUT-OFF DEVICE WITH REPLACEABLE INSERT.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE521081A true BE521081A (en) 1953-07-15

Family

ID=32515525

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE521081A BE521081A (en) 1952-07-01 1953-06-30 INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE521081A (en)
DE (1) DE1715099U (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4368753A (en) * 1980-08-16 1983-01-18 Holstein & Kappert Gmbh Double-seat valve unit leakage control
WO2020025150A1 (en) * 2018-08-02 2020-02-06 Husqvarna Ab Valve housing assembly

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3439701A (en) * 1965-05-31 1969-04-22 Pietro Stella Tap of the built-in type
FR2391406A1 (en) * 1977-05-20 1978-12-15 Presto Robinets Sa IMPROVEMENTS TO TIMED CLOSING TAPS

Cited By (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4368753A (en) * 1980-08-16 1983-01-18 Holstein & Kappert Gmbh Double-seat valve unit leakage control
WO2020025150A1 (en) * 2018-08-02 2020-02-06 Husqvarna Ab Valve housing assembly
CN112204283A (en) * 2018-08-02 2021-01-08 胡斯华纳有限公司 Valve housing assembly
EP3875818A1 (en) * 2018-08-02 2021-09-08 Husqvarna Ab Valve housing assembly
CN112204283B (en) * 2018-08-02 2021-12-07 胡斯华纳有限公司 Valve housing assembly

Also Published As

Publication number Publication date
DE1715099U (en) 1956-01-12

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE521081A (en) INTERCHANGEABLE ACTUATION OR ADJUSTMENT DEVICE
OA11159A (en) Device for equipping the head of a production well with a fluid in order to retain the solid particles entrained by this fluid
EP1618324B1 (en) Fluid flow control valve device
EP0428433B1 (en) Device for fixation of upper spider guide plate in a nuclear reactor vessel
FR2545571A1 (en) Ball valve
FR2708323A1 (en) Spherical valve and its manufacturing process.
FR2558568A1 (en) CONDENSATE EVACUATING DEVICE WITH THERMAL CONTROL ELEMENT AND METHOD FOR ITS MOUNTING
FR2957709A1 (en) SHUTTER FOR NUCLEAR REACTOR FLUID CONDUIT, ESPECIALLY FOR STEAM GENERATOR BACK DRAIN
CH429347A (en) Valve
FR2468818A1 (en) VALVE MANEUVER ASSEMBLY
BE685790A (en)
BE606195A (en)
BE573028A (en)
FR2812061A1 (en) Isolating fluid stop valve comprises body with upstream and downstream pipes and intermediate chamber containing removable cage delimiting seat in which obturator is engaged
BE349028A (en)
CH624193A5 (en) Safety shut-off device for a pressurised fluid circuit or pipeline
BE563971A (en)
BE365159A (en)
BE546451A (en)
BE470297A (en)
CH318005A (en) Ball valve
CH492837A (en) Water mouth
CH355001A (en) Valve
CH129670A (en) Pass-through valve.
BE652256A (en)