BE510833A - - Google Patents

Info

Publication number
BE510833A
BE510833A BE510833DA BE510833A BE 510833 A BE510833 A BE 510833A BE 510833D A BE510833D A BE 510833DA BE 510833 A BE510833 A BE 510833A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shoe
sleeve
rod
bar
shaft
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE510833A publication Critical patent/BE510833A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D59/00Equipment for binding harvested produce
    • A01D59/10Devices for separating cohering sheaves

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX APPAREILS LIEURS.POUR RAMASSEUSES ET ARRACHEUSES 
DE LIN 0 U D'AUTRES PLANTES TEXTILES . 



   La présente invention se rapporte aux appareils lieurs pour ma- chines à ramasser et à arracher le lin ou d'autres plantes textiles et a pour but de remédier à certaines difficultés qui se manifestent en prati- que. 



   L'une de ces difficultés est que, après formation de la botte, certaines têtes des tiges de lin restent enchevêtrées dans la nappe de lin amenée au dispositif de liàge et quej de ce fait, la botte reste sur la ta- ble au lieu de tomberp - 
Afin de parer à cet inconvénient, on prévoit, au--dessus de la table de la lieuse, une fourche à commande mécanique conçue de manière à piquer dans chaque botte déjà soumise à l'action de doigts éjecteurs ou d'organes équivalents et à la lancer à distance. 



   L'expérience a montré d'autre part que, pendant la formation de la botte, il importait de retenir la nappe et à cet effet on prévoit un dispositif qui comprend un sabot, un patin ou un organe analogue amené derrière la pointe du séparateur dès que celle-ci a pénétré dans le lin. 



   Dans la réalisation pratique de l'invention, ce sabot est fixé à une tige coulissante et est maintenu dans la position où il agit sur le lin par une barre de verrouillage qui est ramenée dans sa position de dé- verrouillage par une barre oscillante soumise à l'action d'un doigt porté par un arbre à mouvement de rotation continue. 



   Les. dessins ci-joints sont- destinés à montrer à titre d'exemples non limitatifs comment ces dispositifs peuvent être réalisés en pratique. 



   La figure 1 est une vue schématique du dispositif de commande de la fourche servant à favoriser l'éjection de la botte. 



   La figure lA est une vue de détail. 



   La figure 2 est une vue semblable à celle   de-,la   figure 1, la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fourche se trouvant dans la position où elle a piqué la botte. 



   Les figures 3, 4 et 5 sont des vues représentant, dans trois positions différentes, le dispositif de retenue de la nappe de lin. 



   Les figures 6 et 7 représentent en vue en profil le mécanisme de commande de l'organe de retenue du lin. 



   La figure 8 est une vue en élévation de ce dispositif. 



   Dans le dispositif représenté par les figures 1 et 2, des des- sins, une fourche 1 est montée au-dessus de la table 2 de la lieuse et le manche 9 est articulé à son extrémité supérieure (en 3) sur un levier 4 mon- té lui-même à pivot en 5 sur un support 6 solidaire d'un bras 7 faisant sail- lie par rapport à un bâti fixe comprenant notamment des cadres 8 solidaires d'une cornière 24. 



   Sur l'extrémité inférieure du manche s'articule (en 10) une ma- nivelle 11 entraînée par un arbre 12 supporté par le bâti et sur lequel est calée une roue à chaine 13. 



   Cette roue 13 est commandée par une chaine 14 passant sur une roue 15 (fig.   lA)   calée sur un arbre 16 qui porte en outre une roue 17 com- mandée d'un arbre 18 par une chaîne 19 et une roue 20. L'arbre 18 est en- trainé par l'arbre 21 de la machine (fig. lA). 



   La fourche 1-9 recevra ainsi un mouvement de monte et baisse sous l'action de la manivelle 11 tournant dans le sens de la flèche F et comme montré par la figure 2 piquera dans la botte B qui est d'autre part poussée par les bras éjecteurs 22 fixés sur l'arbre 18 et tournant dans le sens de la flèche F. 



   D'un mouvement brusque, les gerbes sont jetées à distance sur le sol et l'on est certain que la botte étant formée, les têtes de lin ne resteront pas enchevêtrées dans la nappe. 



   Pour retenir le lin pendant l'opération de liage, on fait usage d'un dispositif qui est représenté schématiquement par les figures 3,4 et 5 et qui est constitué par un sabot 23 fixé à l'extrémité d'une tige 25 cou- lissant dans un guide 26 fixé à la cornière 24 par un bras 27. Le sabot 23 est disposé de telle manière que, pendant la formation de la botte, il puisse agir par pression sur le lin se déplaçant sur la table 2 et le main- tenir. 



   La descente du sabot 23 n'a lieu qu'au moment où la pointe 28   du séparateur a déjà pénétré dans le lin d'une certaine longueur. Alors seulement, ce sabot descend et se place juste derrière cette pointe (en 23 -    fig. 5). Le sabot 23 porte sur sa face inférieure un tenon 29 qui pénètre dans l'ouverture 30 dans laquelle s'engage la pointe 28 et qui retient ain- si les brins entremêlés susceptibles de former des noeuds. 



   Sur la tige 25 est fixé un collier 31 qui porte un téton 32 pou- vant se déplacer dans une coulisse 33 solidaire d'une tige 34 reliée par une articulation avec une manivelle 35 entrainée par   l'arbre   16. Entre le collier 31 et un collier 36 situé à proximité du guide 26, s'étend un ressort en spirale 37 enroulé autour de la tige 25. 



   Le collier 31 porte en outre une saillie 38 sur laquelle d'ar-   ticule   une barre 39 qui s'étend vers le haut, traverse un arrêt 40 et est munie à son extrémité d'un plat 41. Elle est munie, également près de son extrémité, d'une échancrure 42 destinée à coopérer avec l'arrêt 40. 



   Une autre barre 43 est montée à son extrémité supérieure sur un axe 44 disposé horizontalement tournant dans un palier porté par la cornière 45 et se termine par un coude 46 muni d'un doigt   47.   Vers le bas, cette barre 43 est soumise à l'action d'un doigt 48 porté par un manchon 49 solidaire de l'arbre 18 de telle sorte que, à chaque tour, cet arbre peut repousser la barre 43, laquelle est en outre en liaison par un ressort 50 avec la cornière 45. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Lorsque l'appareil lieur fonctionne, l'arbre 16   entraine   dans sa rotation la bielle 35 et fait descendre la tige 34 ainsi que la coulisse 33. Au moment où le fond de la coulisse rencontre le téton 32, la coulisse entraîne ce dernier dans son mouvement vers le bas ce qui a pour effet de faire descendre la barre 39 et-d'amener le sabot 23 en contact avec le lin (fig. 7) tandis que, en   mené   temps, le ressort 37 est comprimé. La barré 39 sera retenue du fait que le cran d'arrêt 42 s'engage dans la pièce 40 et s'y maintient par un ressort à lame 57 agissant sur la barre 39 et atta- ché à un manchon 52 fixé à la tige 25. 



   Comme déjà dit, un doigt 48 agit constamment sur la barre 43 et, à un moment donné, c'est-à-dire quand il occupe la position 481 (fig. 7), la barre 43 qui est venue en 431 agit par son doigt 47 et le plat 41 et dé- gage ainsi le cran d'arrêt 42 par rapport à la   pièce-40   et de ce fait la barre 39 peut se déplacer vers le haut en entrainant la tige 25, de sorte que le sabot 23 est ramené dans la position de la figure 6. Ce mouvement est aidé par le ressort 37 et aussi par le ressort 53 fixé d'une part à la cornière 45 et d'autre part à un manchon 54 également fixé sur la tige 25. 



  La coulisse 33 est en même temps ramenée dans la position représentée en traits pleins à la figure 6.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS TO LOCAL EQUIPMENT FOR COLLECTORS AND HARVESTERS
OF FLAX 0 U OF OTHER TEXTILE PLANTS.



   The present invention relates to binding apparatus for machines for picking up and pulling flax or other textile plants and aims to remedy certain difficulties which arise in practice.



   One of these difficulties is that, after forming the bundle, some heads of the linen stalks remain entangled in the linen web fed to the binding device and therefore the bundle remains on the table instead of fallp -
In order to overcome this drawback, a mechanically controlled fork is provided above the binder's table, designed so as to prick into each boot already subjected to the action of ejector fingers or equivalent members and to launch it from a distance.



   Experience has shown on the other hand that, during the formation of the boot, it is important to retain the web and for this purpose a device is provided which comprises a shoe, a pad or the like brought behind the tip of the separator from that this has penetrated the linen.



   In the practical embodiment of the invention, this shoe is fixed to a sliding rod and is held in the position where it acts on the flax by a locking bar which is returned to its unlocking position by an oscillating bar subjected to the action of a finger carried by a shaft with continuous rotational movement.



   The. The accompanying drawings are intended to show by way of non-limiting examples how these devices can be realized in practice.



   FIG. 1 is a schematic view of the fork control device serving to promote the ejection of the boot.



   Figure 1A is a detail view.



   Figure 2 is a view similar to that of-, Figure 1, the

 <Desc / Clms Page number 2>

 fork being in the position where it pricked the boot.



   FIGS. 3, 4 and 5 are views showing, in three different positions, the device for retaining the linen web.



   Figures 6 and 7 show in profile view the control mechanism of the flax retainer.



   FIG. 8 is an elevational view of this device.



   In the device shown in Figures 1 and 2, of the drawings, a fork 1 is mounted above the table 2 of the binder and the handle 9 is articulated at its upper end (at 3) on a lever 4 my - Tee itself pivoted at 5 on a support 6 integral with an arm 7 projecting relative to a fixed frame comprising in particular frames 8 integral with an angle 24.



   On the lower end of the handle is articulated (at 10) a handle 11 driven by a shaft 12 supported by the frame and on which a chain wheel 13 is wedged.



   This wheel 13 is controlled by a chain 14 passing over a wheel 15 (FIG. 1A) wedged on a shaft 16 which also carries a wheel 17 controlled by a shaft 18 by a chain 19 and a wheel 20. The shaft 18 is driven by shaft 21 of the machine (fig. lA).



   The fork 1-9 will thus receive an up and down movement under the action of the crank 11 rotating in the direction of the arrow F and as shown in Figure 2 will prick into the boot B which is further pushed by the ejector arms 22 fixed on the shaft 18 and rotating in the direction of arrow F.



   With a sudden movement, the sheaves are thrown at a distance on the ground and one is certain that the boot being formed, the heads of linen will not remain entangled in the tablecloth.



   To retain the flax during the binding operation, use is made of a device which is shown schematically in FIGS. 3, 4 and 5 and which consists of a shoe 23 fixed to the end of a rod 25. smoothing in a guide 26 fixed to the angle iron 24 by an arm 27. The shoe 23 is arranged in such a way that, during the formation of the boot, it can act by pressure on the flax moving on the table 2 and the hand- hold on.



   The descent of the shoe 23 does not take place until the point 28 of the separator has already penetrated the flax of a certain length. Only then does this shoe descend and place itself just behind this point (at 23 - fig. 5). The shoe 23 carries on its lower face a tenon 29 which penetrates into the opening 30 in which the point 28 engages and which thus retains the intermingled strands capable of forming knots.



   On the rod 25 is fixed a collar 31 which carries a stud 32 able to move in a slide 33 integral with a rod 34 connected by an articulation with a crank 35 driven by the shaft 16. Between the collar 31 and a collar 36 located near the guide 26, extends a spiral spring 37 wound around the rod 25.



   The collar 31 further carries a projection 38 on which hinges a bar 39 which extends upward, passes through a stop 40 and is provided at its end with a plate 41. It is provided, also close to its end, with a notch 42 intended to cooperate with the stop 40.



   Another bar 43 is mounted at its upper end on an axis 44 arranged horizontally rotating in a bearing carried by the angle iron 45 and ends in an elbow 46 provided with a finger 47. Downwards, this bar 43 is subjected to the 'action of a finger 48 carried by a sleeve 49 integral with the shaft 18 such that, at each turn, this shaft can push back the bar 43, which is furthermore connected by a spring 50 with the angle iron 45.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   When the linking device operates, the shaft 16 drives the connecting rod 35 in its rotation and lowers the rod 34 as well as the slide 33. At the moment when the bottom of the slide meets the stud 32, the slide drives the latter in its position. downward movement which has the effect of lowering the bar 39 and-bringing the shoe 23 into contact with the flax (Fig. 7) while, in time, the spring 37 is compressed. The barred 39 will be retained because the stopper 42 engages in the part 40 and is held there by a leaf spring 57 acting on the bar 39 and attached to a sleeve 52 fixed to the rod 25. .



   As already said, a finger 48 acts constantly on the bar 43 and, at a given moment, that is to say when it occupies the position 481 (fig. 7), the bar 43 which has come at 431 acts by its finger 47 and the plate 41 and thus disengages the stopper 42 with respect to the part-40 and therefore the bar 39 can move upwards by driving the rod 25, so that the shoe 23 is returned to the position of FIG. 6. This movement is aided by the spring 37 and also by the spring 53 fixed on the one hand to the angle iron 45 and on the other hand to a sleeve 54 also fixed on the rod 25.



  The slide 33 is at the same time returned to the position shown in solid lines in Figure 6.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. ------------- L'invention a pour objet : Un appareil lieur pour machines à ramasser ou a arracher le lin et d'autres plantes-textiles, caractérisé par les points suivants pris en- semble ou séparément : 1) au-dessus de la table de la lieuse est prévue une fourche (1-9) qui est montée et commandée de manière à piquer dans chaque botte soumise déjà comme d'habitude à l'action des doigts éjecteurs ou d'autres organes équivalents et à la lancer latéralement à distance. ------------- The subject of the invention is: A binding apparatus for machines for collecting or pulling flax and other textile plants, characterized by the following points taken together or separately: 1) above the binder's table is a fork (1-9) which is mounted and controlled so as to prick into each boot already subjected as usual to the action of ejector fingers or other organs equivalents and to launch it laterally from a distance. 2) Le manche (9) de la fourche est relié à son extrémité supé- rieure d'une manière articulée à un levier'(4) monté à pivot sur le bâti et à son extrémité inférieure à une manivelle (11) commandée par un arbre (12) soutenu par le bâti et recevant son entrainement de l'arbre (21) de la machine. 2) The handle (9) of the fork is connected at its upper end in an articulated manner to a lever (4) pivotally mounted on the frame and at its lower end to a crank (11) controlled by a shaft (12) supported by the frame and receiving its drive from the shaft (21) of the machine. 3) pendant l'opération de liage, le lin est retenu dès que la pointe du séparateur a pénétré dans le lin, par un dispositif qui comprend un sabot (23) amené derrière cette pointe par une tige coulissante (25) à laquelle il est fixé. 3) during the binding operation, the flax is retained as soon as the point of the separator has entered the flax, by a device which comprises a shoe (23) brought behind this point by a sliding rod (25) to which it is fixed. 4) le sabot est maintenu dans sa position où il agit sur le lin par une barre de verrouillage (39) qui est ramenée dans sa position de dé- verrouillage par une barre oscillante (43) soumise à l'action d'un doigt (48) porté par un arbre (18) tournant d'une manière continue. 4) the shoe is held in its position where it acts on the flax by a locking bar (39) which is returned to its unlocking position by an oscillating bar (43) subjected to the action of a finger ( 48) carried by a shaft (18) rotating continuously. 5) le sabot (23) porte,sur sa face inférieure un tenon (29) qui pénètre dans l'ouverture (30) dans laquelle s'engage la pointe du séparateur. 5) the shoe (23) carries, on its underside a tenon (29) which penetrates into the opening (30) in which the tip of the separator engages. 6) la barre coulissante (25) portant le sabot (23) est commandée par une tige (34) qui est entrainée à son extrémité supérieure par une ma- . nivelle (35) et qui est solidaire vers le bas d'une coulisse (33) dans la- quelle s'engage un téton (32) porté par un manchon (31) calé sur la barre porte-sabot. 6) the sliding bar (25) carrying the shoe (23) is controlled by a rod (34) which is driven at its upper end by a ma-. level (35) and which is integral at the bottom of a slide (33) in which engages a stud (32) carried by a sleeve (31) wedged on the shoe bar. 7) La barre de verrouillage (39) qui participe au mouvement de coulissement de la tige porte-sabot est montée à pivot sur une pièce (38) solidaire du manchon (31) portant le têton se déplagant dans la coulisse (33) et comprend une encoche (42) dans laquelle s'engage, lors du coulis- ement de la barre de verrouillage, une pièce d'arrêt (40) percée d'une ouverture pour le passage de cette dernière, - le contact entre cette pièce et l'encoche (42) formant cran d'arrêt étant maintenu par un ressort à lame <Desc/Clms Page number 4> fixé à un manchon (52) calé sur la tige porte-sabot. 7) The locking bar (39) which participates in the sliding movement of the shoe holder rod is pivotally mounted on a part (38) secured to the sleeve (31) carrying the stud moving in the slide (33) and comprises a notch (42) in which engages, during the sliding of the locking bar, a stop part (40) pierced with an opening for the passage of the latter, - the contact between this part and the 'notch (42) forming a stopper being held by a leaf spring <Desc / Clms Page number 4> attached to a sleeve (52) wedged on the shoe holder rod. 8) la barre de verrouillage est munie à son extrémité supérieure d'un plat (41) ou d'un autre élément sur lequel agit, pour commander le. déverrouillage, un doigt (47) prévu sur un levier coudé (44-46) porté par une barre de déverrouillage (43) soumise à son extrémité inférieure à l'ac- tion d'un doigt-(48) solidaire d'un manchon (49) calé sur un arbre à rotation interrompue. 8) the locking bar is provided at its upper end with a plate (41) or another element on which acts, to control the. unlocking, a finger (47) provided on an elbow lever (44-46) carried by an unlocking bar (43) subjected at its lower end to the action of a finger - (48) integral with a sleeve (49) wedged on a shaft with interrupted rotation. 9) un ressort en spirale (37) est enroulé autour de la tige por- te-sabot entre le manchon (31) en relation avec la commande et un manchon (36) situé à proximité du sabot. 9) a spiral spring (37) is wound around the shoe-bearing rod between the sleeve (31) in relation to the drive and a sleeve (36) located near the shoe. 10) un ressort (53) exergant une traction vers. le haut sur la tige porte-sabot (25) est fixé d'une part à une pièce du bâti et d'autre part à un manchon (54) calé sur cette tige. en annexe 3 dessins. 10) a spring (53) exerting a traction towards. the top on the shoe holder rod (25) is fixed on the one hand to a part of the frame and on the other hand to a sleeve (54) wedged on this rod. in appendix 3 drawings.
BE510833D BE510833A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE510833A true BE510833A (en)

Family

ID=149807

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE510833D BE510833A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE510833A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH646467A5 (en) APPARATUS FOR JOINING THE END OF BROKEN THREADS IN A CONTINUOUS SPINNING MACHINE.
BE510833A (en)
BE666642A (en)
EP0456606A1 (en) Threading device for a needle and use of this device
BE549132A (en)
FR2489088A1 (en) Knot release mechanism for baling machine binding mechanism - includes cam operated cord tensioning lever carrying forked release lever
CA1237023A (en) Sewing machine
EP0041443B1 (en) Tying device for round-baler
FR2489252A1 (en) NOEURS, ESPECIALLY FOR FORMING FORAGE BALLS
CH289343A (en) Sewing machine.
BE432781A (en)
CH89247A (en) Machine for perforating sheets of paper or other similar materials.
FR2542333A1 (en) DEVICE FOR PRESENTING A FRAME IN FRONT OF A HANDWOOD FINGER HANDPIECE AND WEAVING EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE
CH341012A (en) Talking machine
CH102736A (en) Apparatus for passing a marker thread through two layers of superimposed fabric.
CH342459A (en) Sewing machine
CH97701A (en) Device used to start and stop a controlled machine and to vary its speed.
FR2600113A1 (en) Mechanical device ensuring the automatic opening of a sliding door
CH283042A (en) Method and device for distributing tobacco leaves threaded on a string.
CH94883A (en) Stamping press.
BE368142A (en)
BE466165A (en)
BE415762A (en)
CH357852A (en) Servo-control device of a winch
BE628612A (en)