BE498316A - - Google Patents

Info

Publication number
BE498316A
BE498316A BE498316DA BE498316A BE 498316 A BE498316 A BE 498316A BE 498316D A BE498316D A BE 498316DA BE 498316 A BE498316 A BE 498316A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
group
conveyor according
conveyor
groups
section
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE498316A publication Critical patent/BE498316A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G19/00Conveyors comprising an impeller or a series of impellers carried by an endless traction element and arranged to move articles or materials over a supporting surface or underlying material, e.g. endless scraper conveyors
    • B65G19/18Details
    • B65G19/28Troughs, channels, or conduits
    • B65G19/287Coupling means for trough sections

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS AUX TRANSPORTEURS. 
 EMI1.1 
 



  ) 0 
Cette invention est relative aux transporteurs du type comprenant plusieurs sections supérieures et inférieures, qui sont disposées par paires superposées, formant ce qui, pour la facilité,, sera appelé ci-dessous un grou- pe de transporteur, le transporteur étant constitué de tels groupes placés bout à bout et attachés ensemble de manière amovible, un organe transporteur sans fin (par exemple une chaîne ou courroie raeleuse) se déplaçant le long des sec- tions supérieures pour entraîner la matière et retournant le long des sections inférieures. 



   La présente invention a pour objet de fournir un dispositif perfec- tionné pour attacher les groupes ensemble de manière amovible. Un autre objet de l'invention est de fournir une attache amovible qui permette   aux'groupes   d'être déplacés latéralement l'un par rapport à l'autre, tout en restant reliés entre eux. 



   Suivant la présente invention, un transporteur du type décrit est caractérisé par le fait que les sections superposées d'un groupe de transpor- teur sont attachées ensemble pour empêcher la séparation et le   déplacement relatif;   latéralou longitudinal et sont adaptées pour recevoir entre elles une extrémité d'un groupe de transporteur suivant et voisin pour garantir ce dernier de tout éloignement du premier groupe, les groupes étant attachés ensemble. Par sépa-, ration,il faut comprendre le déplacement des sections dans une direction ver- ticale. 



   De préférence, les sections superposées de chaque groupe sont atta- chées ensemble vers une extrémité du groupe et l'autre extrémité du groupe est. reçue entre les extrémités attachées. 



   Suivant une caractéristique de la présente invention, le disposi- tif pour attacher ensemble des groupes adjacents est agencé pour permettre un mouvement pivotant relatif, limitée entre les groupes, dans leur propre plan. 



   Des applications pratiques de la présente invention seront mainte- nant décrites, uniquement à titre   d'exemple,   avec référence aux dessins ci- annexés, dans lesquels : 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la figure 1 est une vue isométrique montrant le dispositif pour attacher les extrémités adjacentes d'une paire de groupes de transporteur adjacent;. la figure 2 est une section transversale dans un groupe de trans- porteur montrant une plaque de déversement qui y est fixée; la figure 3 est une vue semblable à celle de la figure 2, montrant un vérin pneumatique pour déplacer l'unité de transporteur latéralement ; la figure 4 est une vue schématique en plan., montrant le réglage du transporteur par le dispositif de la figure 3 ;

   la figure 5 est une section transversale schématique d'une galerie de mine de charbon., représentant une haveuse montée sur le transporteur montré à la figure 1, et la figure 6 est une vue correspondant à celle de la figure 5, re- présentant une machine à charger associée au transporteur montré à la figure 1. 



   En se référant à la figure 1, on voit que le transporteur comprend plusieurs groupes de transporteur, qui sont chacun indiqués, de manière généra- le, par le nombre de référence 10. Les groupes de transporteur sont placés bout à bout et attachés ensemble, de manière amovible, de façon à former un transporteur continu.

   Chaque groupe comprend une section supérieure 11 et une section inférieure 12, les sections 11 et 12 étant superposées de manière   à   former un groupe de   transporteur.   Comme il apparaît clairement à la figure 2, les sections supérieure 11 et inférieure 12 ont une forme similaire et elles ont ç pau près la même largeur et la même   longueuro   
La figure 1 montre les extrémités adjacentes d'une paire de groupes voisins 10 et le dispositif pour attacher ensemble les sections des groupes et les groupes eux-mêmes. 



   En considérant tout d'abord le groupe du côté droit du dessin., on remarquera que la section supérieure 11 a la forme générale d'un canal ayant un fond 13, des côtés verticaux 14, des rebords 15, s'étendant vers l'extérieur et des bords 16, dirigés vers le bas. L'ensemble d'un côté' 14, d'un rebord 15 et d'un bord 16 forme une pièce en forme de canal renversé, qui s'étend le long de chaque côté de la section supérieure 11. La section inférieure 12 comprend., de même, un fond   17,   des côtés verticaux 18, des rebords 19 et des bords 20. 



  De chaque côté de la section supérieure 11 et vers la même extrémité de celle- ci se trouvent une paire de blocs   21,   qui sont fixés chacun à la surface infé- rieure des rebords 15 et qui sont dirigés vers le bas, en direction des rebords 19. Les blocs 21 sont espacés dans le sens longitudinal du groupe 10 et ils reçoivent entre eux une cheville   22,,   pourvue d'une poignée 23. La cheville 22 peut se retirer dans la position indiquée en traits pleins à la figure 1 ou peut être déplacée vers l'avant et amenée à la position représentée en pointil- lé. La poignée 23 coopère avec une plaque   24,   présentant une paire de logement: 25, l'un correspondant à la position retirée de la cheville et l'autre, à la position avancée de celle-ci.

   Quand la poignée entre dans un logement   25,   elle est maintenue contre tout déplacement fortuit. Une barre 52 est disposée de manière rigide entre les blocs 21, pour empêcher la rotation de la poignée 23 vers toute position inaccessible. 



   Les blocs 21 sont adaptés pour être reçus entre une   paire.de   sup- ports en cornière 26,   27,   qui sont supportés par le rebord 19. Le support 26 présente un trou 28 pour recevoir la cheville 22 quand cette dernière est dé- placée en avant. Le support 27 a une hauteur moindre que le support 26. 



   Avec l'agencement décrit., quand la section supérieure 11 est super- posée à la section inférieure   12,   les blocs 21 se trouvent serrés entre les supports 26 et 27. Quand on pousse la cheville 22 dans le trou 28, la section supérieure 11 est attachée à la section inférieure 12, sans séparation par dé- placement éloignant les sections dans le sens vertical et sans déplacement re- latif des sections dans les sens latéraux ou longitudinaux. 



     .Se   projetant vers l'extérieur au delà de l'extrémité de la section inférieure 12 se trouve un couvre-joint   29,   avec des rebords 30, dont chacun 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 ) 1 3 o 5 0 ,5 ? porte des broches 31, se projetant vers le haut. 



   En considérant maintenant l'extrémité du groupe représenté du   cô-'   té gauche de la figure   1,   on remarquera que les rebords 19 présentent une fente longitudinale 32, qui est prévue pour recevoir la broche 31. La section supé- rieure 11 porte un couvre-joint 33 et une cornière 34, fixée à la pièce en forme de canal comprenant les parties 14, 15, 16 de manière à être dirigée vers le bas dans la direction du rebord 19. 



   En service, une section 12 repose sur le couvre-joint 29, de maniè- re que les broches 31 traversent les fentes 32. La liaison par broche et fente est telle que les sectiona 12 qui sont reliées ensemble aient une possibilité de déplacement relatif longitudinal limité et de mouvement de pivotement dans le plan du transporteur. La section supérieure de gauche 11 (figure 1) est alors superposée à la section 13, de manière que les blocs 21 de ladite section (non représentés) se trouvent entre les cornières 26 et 27 avec la cheville 22 dans la position retirée et la cornière 34 reposant sur le rebord 19. Après cela, la section Il de droite du groupe voisin est mise en place, une extrémi- té reposant sur le couvre-joint 33 et les blocs 21, disposés entre les corniè- res 26 et 27 de la section 12, immédiatement en dessous d'elle.

   Les chevilles 22 sont alors déplacées vers 1' avant, vers la position de blocage. 



   Les sections superposées 11 et 12 d'un groupe sont attachées ensem- ble par des chevilles 22, à une extrémité seulement du groupe, et l'autre extré- mité du groupe est reçue entre les extrémités du groupe voisin suivant, qui est ainsi attaché. De cette   manière  les groupes superposés sont attachés en- semble par des chevilles 22 et préservés de toute séparation et de déplacements relatifs latéraux et longitudinaux., L'extrémité du groupe présentant les fen- tes 32 et les cornières   34   est préservée de toute séparation du groupe qui la reçoit, par les broches 31.

   La liaison par broches et fentes 31, 32 permet aux groupes adjacents d'être déplacés latéralement l'un par rapport à l'autre, de manière (comme on le voit à la figure 4) qu'une partie 35 du transporteur puisse se trouver sur une ancienne voie, tandis qu'une autre partie 36 peut être poussée sur le côté dans un nouvel alignement., les deux parties étant re- liées ensemble par une partie   "sinueuse"   37. 



   A la figure 4, des vérins pneumatiques 38 à double action sont re- présentés, lesquels peuvent déplacer le transporteur latéralement, comme il a été décrit. On appréciera que n'importe quel autre dispositif connu ou ap- proprié pour déplacer le transporteur peut être prévu, par'exemple des vérins hydrauliques ou des moyens mécaniques. Les vérins pneumatiques ou hydrauliques peuvent être actionnés par moteur ou à la maino 
La figure 3 des dessins montre comment le vérin 38 est attaché de préférence au transporteur. On remarquera que la pièce mobile 39 du vérin 38 est reliée, en 40, à une Patte-415 qui est boulonnée, comme en 42, au rebord 20 de la section inférieure   12.   



   Les rebords 15 des sections supérieures 11 peuvent être utilisés pour supporter une haveuse, comme on le voit aux figures 2 et   5.   La machine   43   est portée par un patin 44, qui repose sur les rebords 15 et peut glisser le long de ceux-ci, n'importe quel moyen connu ou approprié étant prévu pour déplacer le traîneau. La figure 5 montre une haveuse ayant un bras 45 qui s'é- tend latéralement en partant du   transporteur,   la machine se- déplaçant le long du transporteur à mesure qu'avance le travail. 



   Quand le havage est terminée une machine pour charger le charbon sur le transporteur peut être montée sur les rebords 15 de la manière décrite. 



  Pour empêcher les matières chargées sur le transporteur, d'un côté,, de tomber du transporteur, du côté opposé,, des plaques de déversement 46 peuvent être prévues avec prolongement le long du transporteur. Les plaques de déversement 46 sont portées par des bras 47, qui sont   boulonnes,,   comme en 48, sur les re- bords 19 de la section inférieure 12. Cette disposition est représentée à la figure 2 et on remarquera que la plaque de déversement 46 est écartée du côté du groupe de transporteur, comme en   49,   pour permettre au traîneau 44 de passer le long du transporteur, avec les plaques de déversement en place.

   La figure 2 montre aussi une chaîne racleuse 50, qui passe le long de la ligne des grou- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pés de transporteur, la chaîne reposant sur des bandes de glissement 53,   formé   par des cornières et portées par les sections inférieures 12. 



   Au lieu de monter la machine à charger sur les rebords 15, un char- geur 51 (figure 6) peut reposer sur le sol de la mine et être guidé par les côtés 16 et 20 des groupes de transporteur.   @   
Le transporteur décrit trouve une application particulière dans l'exploitation des charbonnages, bien que l'invention ne soit pas limitée à cet usage. Dans leur application aux charbonnages, les groupes sont posés sur le sol de la mine et reliés ensemble comme il a été décrit, pour former le transporteur et, après l'assemblage initial, le transporteur n'est pas démonté à mesure que le travail avance mais il est avancé en bloc, de toute manière appropriée.

   Par ce procédé, il arrive souvent qu'une partie du transporteur se trouve sur une ancienne voie et que le restant soit déplacé latéralement, sur un nouvel alignement, comme il a été décrit ci-dessus. L'agencement   décrii   réunit les groupes de transporteur ensemble de façon avantageuse, de manière qu'ils puissent être poussés en avant comme décrit, tout en permettant un dé- placement latéral limité dans le but indiqué. 



   REVENDICATIONS.      



   1. Transporteur du type décrit ci-avant, caractérisé par le fait que les sections superposées d'un groupe de transporteur sont attachées ensem- ble et garanties'contre toute séparation (comme définie ci-avant) et contre tous déplacements relatifs latéraux et longitudinaux et sont adaptées pour re- cevoir entre elles une extrémité d'un groupe de transporteur voisin suivant, pour maintenir cette dernière contre l'enlèvement dudit premier groupe, les unités étant ainsi attachées ensemble.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ADVANCEMENTS FOR CARRIERS.
 EMI1.1
 



  ) 0
This invention relates to conveyors of the type comprising several upper and lower sections, which are arranged in superimposed pairs, forming what, for convenience, will be referred to below as a conveyor group, the conveyor being made up of such groups. placed end to end and removably tied together, an endless conveyor member (eg, a chain or stirring belt) moving along the upper sections to carry the material and returning along the lower sections.



   It is an object of the present invention to provide an improved device for releasably attaching groups together. Another object of the invention is to provide a removable fastener which allows the groups to be moved laterally with respect to one another, while remaining connected to each other.



   According to the present invention, a conveyor of the type described is characterized in that the overlapping sections of a group of conveyors are tied together to prevent separation and relative displacement; lateral or longitudinal and are adapted to receive between them one end of a next and neighboring conveyor group to secure the latter from any distance from the first group, the groups being attached together. By separation, it is necessary to understand the displacement of the sections in a vertical direction.



   Preferably, the overlapping sections of each group are tied together towards one end of the group and the other end of the group is. received between the attached ends.



   According to a feature of the present invention, the device for attaching adjacent groups together is arranged to allow relative, limited pivoting movement between the groups in their own plane.



   Practical applications of the present invention will now be described, by way of example only, with reference to the accompanying drawings, in which:

 <Desc / Clms Page number 2>

 Figure 1 is an isometric view showing the device for tying the adjacent ends of a pair of adjacent conveyor groups ;. Figure 2 is a cross section through a conveyor assembly showing a discharge plate attached thereto; Figure 3 is a view similar to that of Figure 2, showing a pneumatic cylinder for moving the conveyor unit laterally; Figure 4 is a schematic plan view, showing the adjustment of the conveyor by the device of Figure 3;

   Figure 5 is a schematic cross section of a coal mine tunnel, showing a shear mounted on the conveyor shown in Figure 1, and Figure 6 is a view corresponding to that of Figure 5, showing a loading machine associated with the conveyor shown in figure 1.



   Referring to Figure 1, it is seen that the conveyor comprises several conveyor groups, each of which are indicated, in general, by the reference number 10. The conveyor groups are placed end to end and tied together, removably, so as to form a continuous conveyor.

   Each group includes an upper section 11 and a lower section 12, the sections 11 and 12 being superimposed to form a conveyor group. As can be seen clearly in Figure 2, the upper 11 and lower 12 sections have a similar shape and are nearly the same width and length.
Figure 1 shows the adjacent ends of a pair of neighboring groups 10 and the arrangement for tying together the sections of the groups and the groups themselves.



   Considering first the group on the right side of the drawing, it will be noted that the upper section 11 has the general shape of a channel having a bottom 13, vertical sides 14, flanges 15, extending towards the bottom. exterior and edges 16, directed downward. The assembly of a side 14, a flange 15 and an edge 16 forms an inverted channel-shaped piece, which extends along each side of the upper section 11. The lower section 12 comprises ., likewise, a bottom 17, vertical sides 18, edges 19 and edges 20.



  On either side of the upper section 11 and towards the same end thereof are a pair of blocks 21, which are each fixed to the lower surface of the flanges 15 and which are directed downwards towards the flanges. 19. The blocks 21 are spaced in the longitudinal direction of the group 10 and they receive between them a pin 22 ,, provided with a handle 23. The pin 22 can be withdrawn into the position indicated in solid lines in FIG. be moved forward and brought to the position shown in dotted lines. The handle 23 cooperates with a plate 24, having a pair of housings: 25, one corresponding to the withdrawn position of the ankle and the other to the advanced position thereof.

   When the handle enters a housing 25, it is held against any accidental displacement. A bar 52 is arranged rigidly between the blocks 21, to prevent the rotation of the handle 23 to any inaccessible position.



   The blocks 21 are adapted to be received between a pair of angle brackets 26, 27, which are supported by the flange 19. The bracket 26 has a hole 28 to receive the plug 22 when the latter is moved in. before. The support 27 has a lower height than the support 26.



   With the arrangement described, when the upper section 11 is superimposed on the lower section 12, the blocks 21 are clamped between the supports 26 and 27. When the pin 22 is pushed through the hole 28, the upper section 11 is attached to the lower section 12 without displacement separation moving the sections apart in the vertical direction and without relative displacement of the sections in the lateral or longitudinal directions.



     Projecting outward beyond the end of the lower section 12 is a joint cover 29, with flanges 30, each of which

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 ) 1 3 or 5 0, 5? carries pins 31, projecting upwards.



   Turning now to the end of the group shown from the left side of Figure 1, it will be appreciated that the flanges 19 have a longitudinal slot 32, which is provided to receive the pin 31. The upper section 11 carries a cover. -joint 33 and an angle bar 34, fixed to the channel-shaped part comprising the parts 14, 15, 16 so as to be directed downwards in the direction of the rim 19.



   In use, a section 12 rests on the joint cover 29, so that the pins 31 pass through the slots 32. The pin and slot connection is such that the sections 12 which are connected together have a possibility of longitudinal relative displacement. limited and pivotal movement in the plane of the conveyor. The upper left section 11 (figure 1) is then superimposed on the section 13, so that the blocks 21 of said section (not shown) lie between the angles 26 and 27 with the pin 22 in the withdrawn position and the angle 34 resting on the rim 19. After that, the right section II of the neighboring group is put in place, one end resting on the joint cover 33 and the blocks 21, arranged between the angles 26 and 27 of the section 12, immediately below it.

   The pegs 22 are then moved forward to the locking position.



   The superimposed sections 11 and 12 of a group are attached together by pegs 22, at only one end of the group, and the other end of the group is received between the ends of the next neighboring group, which is thus attached. . In this way the superimposed groups are attached together by pins 22 and preserved from any separation and relative lateral and longitudinal displacements., The end of the group having the windows 32 and the angles 34 is preserved from any separation of the group which receives it, by pins 31.

   The pin-and-slot connection 31, 32 allows adjacent groups to be moved laterally with respect to each other, so (as seen in Figure 4) that part of the conveyor can be located. on an old track, while another part 36 can be pushed to the side into a new alignment, the two parts being connected together by a "curvy" part 37.



   In Figure 4, double acting pneumatic cylinders 38 are shown which can move the conveyor laterally as has been described. It will be appreciated that any other known or suitable device for moving the conveyor can be provided, for example hydraulic jacks or mechanical means. Pneumatic or hydraulic cylinders can be operated by motor or by hand.
Figure 3 of the drawings shows how the cylinder 38 is preferably attached to the conveyor. It will be noted that the movable part 39 of the jack 38 is connected, at 40, to a Leg-415 which is bolted, as at 42, to the rim 20 of the lower section 12.



   The flanges 15 of the upper sections 11 can be used to support a shearer, as seen in Figures 2 and 5. The machine 43 is carried by a shoe 44, which rests on the flanges 15 and can slide along them. , any known or suitable means being provided for moving the sled. Figure 5 shows a shearer having an arm 45 which extends laterally from the conveyor with the machine moving along the conveyor as the work proceeds.



   When the cutting is completed a machine for loading the coal onto the conveyor can be mounted on the ledges 15 as described.



  To prevent material loaded on the conveyor on one side from falling off the conveyor on the opposite side dumping plates 46 may be provided with extension along the conveyor. The discharge plates 46 are carried by arms 47, which are bolted, as at 48, to the flanges 19 of the lower section 12. This arrangement is shown in Figure 2 and it will be noted that the discharge plate 46 is moved away from the side of the conveyor group, as at 49, to allow the sled 44 to pass alongside the conveyor, with the dump plates in place.

   Figure 2 also shows a scraper chain 50, which runs along the line of the grou-

 <Desc / Clms Page number 4>

 Conveyor scales, the chain resting on sliding bands 53, formed by angles and carried by the lower sections 12.



   Instead of mounting the loading machine on ledges 15, a loader 51 (Fig. 6) can rest on the mine floor and be guided by sides 16 and 20 of the conveyor groups. @
The conveyor described finds particular application in the exploitation of coal mines, although the invention is not limited to this use. In their application to coal mines, the groups are laid on the mine floor and tied together as described, to form the conveyor and, after initial assembly, the conveyor is not disassembled as the work proceeds. but it is advanced en bloc in any appropriate way.

   By this process, it often happens that part of the conveyor is on an old track and the remainder is moved laterally, to a new alignment, as described above. The arrangement described advantageously joins the conveyor groups together so that they can be pushed forward as described, while still allowing limited lateral movement for the purpose indicated.



   CLAIMS.



   1. Conveyor of the type described above, characterized in that the superimposed sections of a group of conveyors are attached together and guaranteed against any separation (as defined above) and against any relative lateral and longitudinal movements. and are adapted to receive between them one end of a next neighboring conveyor group, to hold the latter against removal of said first group, the units thus being tied together.


    

Claims (1)

2. Transporteur suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les sections superposées de chaque groupe sont attachées ensemble vers une extrémité du groupe et que l'autre extrémité du groupe est reçue entre les extrémités attachées ensemble. 2. Conveyor according to claim 1, characterized in that the superimposed sections of each group are attached together towards one end of the group and that the other end of the group is received between the ends attached together. 3. Transporteur suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé par le fait que le dispositif destiné à attacher ensemble les groupes voisins est adapté pour permettre un mouvement de pivotement relatif limité entre les groupes dans leur propre plan. 3. Conveyor according to claims 1 or 2, characterized in that the device for attaching the neighboring groups together is adapted to allow a limited relative pivoting movement between the groups in their own plane. 4. Transporteur suivant la revendication 3, caractérisé par le fait que ledit dispositif est adaptépour permettre un déplacement relatif longitu- dinal entre les groupes. 4. Conveyor according to claim 3, characterized in that said device is adapted to allow relative longitudinal displacement between the groups. 5. Transporteur suivant la revendication 4,, caractérisé par le fait que ledit dispositif comprend une liaison par broches et fentes entre les ex- trémités adjacentes de groupes de fond adjacents. 5. Conveyor according to claim 4, characterized in that said device comprises a connection by pins and slots between the adjacent ends of adjacent bottom groups. 6. Transporteur suivant la revendication 5, caractérisé par le fait qu'une paire de broches'écartées transversalement se projettent vers le haut, de la partie extrême de la section de fond qui est attachée à la section super- posée et que les broches sont reçues chacune dans une fente s'étendant longitu- dinalement dans la partie extrême de la section de fond adjacente suivante. 6. Conveyor according to claim 5, characterized in that a pair of transversely spaced pins project upwards from the end part of the bottom section which is attached to the overlapped section and that the pins are each received in a slot extending longitudinally in the end portion of the next adjacent bottom section. 7. Transporteur suivant l'une quelconque des revendications précé- dentes, caractérisé par le fait que le dispositif d'attache des sections super- posées d'un groupe comprend un joint en fourche dont un élément est porté par chaque section et une broche ou élément analogue reliant ensemble les deux élé- ments du joint. 7. Conveyor according to any one of the preceding claims, characterized in that the device for attaching the superimposed sections of a group comprises a forked joint, one element of which is carried by each section and a pin or analogous element connecting together the two elements of the seal. 8. Transporteur suivant la revendication 7, caractérisé par le fait qu'une cheville est portée par l'élément de joint de la section supérieure de groupe et que le bord longitudinal de la section supérieure est rabattu vers l'extérieur, pour se trouver au-dessus de la cheville et la protéger. 8. Conveyor according to claim 7, characterized in that a pin is carried by the joint element of the upper section of the group and that the longitudinal edge of the upper section is folded outwards, to be located at the above the ankle and protect it. 9. Transporteur suivant la revendication 8, caractérisé par le fait que ledit bord longitudinal est retourné pour former une pièce en forme de ca- nal dans laquelle sis trouve la cheville. <Desc/Clms Page number 5> EMI5.1 9. Conveyor according to claim 8, characterized in that said longitudinal edge is turned over to form a part in the form of a channel in which the pin is located. <Desc / Clms Page number 5> EMI5.1 ) 10. Transporteur suivant les revendications 7, 8 ou 9, caractérisé par le fait qu'un dispositif est prévu pour bloquer la cheville dans ses posi- tions attachée et détachée. ) 10. Conveyor according to claims 7, 8 or 9, characterized in that a device is provided for locking the ankle in its attached and detached positions. 11. Transporteur suivant l'une quelconque des revendications pré- cédentes caractérisé par le fait que la section de fond d'un groupe porte une plaque de déversement qui s'étend le long d'un bord longitudinal d'un groupe. 11. Conveyor according to any one of the preceding claims, characterized in that the bottom section of a group carries a discharge plate which extends along a longitudinal edge of a group. 12. Transporteur suivant l'une quelconque des revendications pré- cédentes, caractérisé par le fait qu'une plaque de déversement est portée par un groupe et s'étend le long d'un bord longitudinal de celui-ci, ladite plaque étant écartée suffisamment dudit bord pour permettre à une machine à tailler, à charger ou analogue de glisser le long de la partie supérieure des sections supérieures. 12. Conveyor according to any one of the preceding claims, characterized in that a discharge plate is carried by a group and extends along a longitudinal edge thereof, said plate being sufficiently spaced. said edge to allow a trimming, loading machine or the like to slide along the top of the top sections. 13.Transporteur suivant l'une quelconque des revendications pré- cédentes, caractérisé par le fait que la pièce mobile d'un mécanisme pneumati- que, hydraulique ou mécanique peut être reliée à la section inférieure d'un ou de plusieurs groupes en vue du déplacement latéral du transporteur. 13. Transporter according to any one of the preceding claims, characterized in that the movable part of a pneumatic, hydraulic or mechanical mechanism can be connected to the lower section of one or more groups for the purpose of lateral displacement of the transporter. 14. Transporteur en substance comme décrit ci-dessus et/ou repré- senté aux dessins ci-annexés. @ en annexe 5 dessins. 14. Carrier substantially as described above and / or shown in the accompanying drawings. @ in appendix 5 drawings.
BE498316D BE498316A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE498316A true BE498316A (en)

Family

ID=141026

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE498316D BE498316A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE498316A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2869713A (en) * 1953-11-02 1959-01-20 Mining Engineering Co Ltd Scraper chain conveyor structures
US2951579A (en) * 1958-03-12 1960-09-06 Mayrath Company Conveyer trough joint
US4282968A (en) * 1978-08-18 1981-08-11 Gewerkschaft Eisenhutte Westfalia Scraper-chain conveyor channel section

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2869713A (en) * 1953-11-02 1959-01-20 Mining Engineering Co Ltd Scraper chain conveyor structures
US2951579A (en) * 1958-03-12 1960-09-06 Mayrath Company Conveyer trough joint
US4282968A (en) * 1978-08-18 1981-08-11 Gewerkschaft Eisenhutte Westfalia Scraper-chain conveyor channel section

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH427548A (en) Brick grinding machine
FR2490602A1 (en) CONVEYOR SYSTEM GATHERING
FR2653365A1 (en) HYDRAULIC SHEAR FOR FERRAILLES.
FR2499942A1 (en) MACHINE TO OPEN THE BAGS
BE498316A (en)
FR2470242A1 (en) DRUM MACHINE FOR SLAUGHTERING ROCKS IN UNDERGROUND WORKS
CH647964A5 (en) PRESS CUTTING METHOD AND DEVICE FOR ITS IMPLEMENTATION.
FR2570434A1 (en) HAIR MACHINE WITH A CUTTING ARM THAT CAN PIVOTE IN ALL SENSES
EP1564166B1 (en) Support for a roll of a belt conveyor
EP2640644B1 (en) Wrapping module for a bundling installation
EP0229805B1 (en) Machine for automatically placing products into receiver alveoli
FR2801168A1 (en) Method of separating cubic seeding clods in agricultural planting machine involves gripping pairs of clods and twisting them to release them
EP2957487A1 (en) Handling device for a vehicle track, device and method for changing track soles using such a handling device
EP1222845B1 (en) Method for separating seedling blocks, device for implementing said method and planting machine comprising such a device
FR2726304A1 (en) IMPROVEMENTS IN THE DEVICES FOR FILLING A TRENCH, IN PARTICULAR A TRENCH IN WHICH A FLUID TRANSPORT CONDUIT IS LOCATED
FR2518071A1 (en) Piled sand extracting and transporting conveyor - has wheeled chassis with slewing arm reduced in length for stowage
FR2464657A1 (en) Machine to trim umbelliferous vegetables partic. celery - fully automatically after vegetable is manually loaded into feed conveyor cradle
FR2572360A1 (en) High-productivity device for turning, aligning and erecting glass or other bottles, from collected bottles in bulk
FR2793471A1 (en) Vertical retraction packaging machine comprises machine bed with pivoting table carrying retractable film, film conveyor located at side of bed, guidance and advancing device, transmission mechanism, sets of knives and bottle conveyor
FR2765554A1 (en) Automatic machine for opening cardboard boxes
FR2525995A1 (en) TRANSFER CONVEYOR THAT CAN OPERATE ALONG A CURVED ROUTE AND ASSOCIATED TRANSPORT APPARATUS
FR2600990A2 (en) Improvements to conveyors of bulk products having transporting belts of adjustable length
FR2625986A1 (en) Device for driving flexible removable supports, such as belts for depositing freshly coated confectionery products, and installation for coating confectionery products equipped with such a device
FR2482061A1 (en) Conveyor storage area with transfer table - has rotating conveyor mounted on wheeled carriage and central sliding conveyor to sweep entire area
FR2731406A1 (en) Machine for placing adhesive tape on continuously passing articles