BE495057A - - Google Patents

Info

Publication number
BE495057A
BE495057A BE495057DA BE495057A BE 495057 A BE495057 A BE 495057A BE 495057D A BE495057D A BE 495057DA BE 495057 A BE495057 A BE 495057A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
contact
contacts
needle
relay
armature
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE495057A publication Critical patent/BE495057A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L19/00Arrangements for interlocking between points and signals by means of a single interlocking device, e.g. central control
    • B61L19/06Interlocking devices having electrical operation

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Relay Circuits (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIF POUR CABINES DE SIGNALISATION (NOTAMMENT POUR LES TABLES DE MA- 
NOEUVRE). 



   Dans les cabines de signalisation électriques, la commande des aiguilles isolées, de même que la commande des itinéraires complets, des si- gnaux ou de tout autre appareillage intervenant dans les dispositifs de sé- curité employés pour les chemins de fer, s'effectue en actionnant de petits leviers ou touches,   lesquèlles   peuvent, par exemple, être insérées dans le schéma du réseau ferroviaire dont il   sagit.   Par l'intermédiaire de ces clés ou touches, on actionne des   relais,   qui, peuvent être exécutés soit sous for- me de relais à armature enclenchée, soit être munis d'un contact de maintien, de manière à conserver l'ordre donné après que l'on a abandonné la clé.

   Ces relais actionnent eux-mêmes d'autres relais, qui commandent les manoeuvres des aiguilles, soit individuellementsoit en groupe constituant un itinérai- reo Ces relais sont par exemple les relais de manoeuvre "plus" et "moins" d'itinéraire, les relais de manoeuvre "plus" et "moins" d'aiguilles, les re- lais de contrôle, etc. 00 Pour éviter toute fausse manoeuvre de ces relais, de même que toute transmission d'ordre erronnée par suite de défaillance éventuelle d'un relais, il est nécessaire de prévoir dans les différents cir- cuits électriques des contacts de surveillance et des contacts de dépendance, ce qui entraîne à une augmentation notable du nombre des contactso Ceci né- cessite bien entendu une augmentation corrélative du nombre de connexions re- liant entre eux les différents relais et contacts. 



   Un danger supplémentaire réside dans l'influence que peuvent exer- cer sur les relais les défauts à la terre, les court-circuits entre conducteurs ou les courants vagabonds. 



   Conformément à l'invention, il est maintenant possible d'éviter toute fausse manoeuvre d'aiguilles, de signaux, etc... en reliant deux des relais nécessaires pour la commande d'un dispositif (par exemple, la comman- de d'une aiguille) par un conducteur commun, et en insérant dans ce conducteur le ou les contacts par l'intermédiaire desquels la manoeuvre en cours est an- nulée, ce ou ces contacts étant donc disposés entre les deux relais. On ob- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tient de cette manière qu'en cas de rupture de connexion, de défaut à la ter- re, de court-circuit entre fils ou de défauts de ce genre le fusible fond, soit immédiatement soit après la fermeture du premier contact, ou bien que seul un des deux relais est attiré, ce que rend le défaut facilement repéra- ble. 



   Une autre amélioration, à ce point de vue, conduisant en même temps à une économie en relais et en contacts, peut être obtenue lorsque l'on accou- ple entre eux, mécaniquement ou électriquement, les relais nécessaires pour actionnement d'un appareil, ou encore, si l'on prévoit un relais, dont les contacts puissent être actionnés différemment, (par exemple, à l'aide de cames). 



   L'invention est illustrée, à titre d'exemple, par les figures ci- jointes. L'électroaimant 10, qui actionne l'aiguille du "plus" ou "moins" fonctionne de telle manière que lorsqu'il est attiré, il entraine l'inverseur de contacts dans un sens, puis en retombant fonctionne à vide, entraine   ensui-   te, lors de son attraction-suivante, l'inverseur de contacts en sens opposé, et fonctionne de nouveau à vide en retombant, et ainsi de suite. En outre, l'armature comporte encore des contacts, qui s'ouvrent et se ferment alterna- tivement,lors de l'attraction et de la libération de l'électroaimant. L'in- verseur de contacts est représenté en 50. On suppose que l'inverseur de con- tacts, suivant l'usage, est à deux enroulements, c'est-à-dire, que c'est un relais à armature enclenchée.

   Le second enroulement se trouve dans la partie du schéma de l'aiguille qui n'est pas représenté. On a représenté en 20 un relais de coupure, à fonctionnement différé, qui après un temps déterminé in- terrompt le circuit de commande, pour le cas où la manoeuvre ne se serait pas déroulée normalement. Les deux électroaimants constituant le relais à arma- ture enclenchée sont représentés en 30 et 40. Si l'on doit maintenant manoeu- vrer l'aiguille correspondante, on abaisse d'abord la clé d'aiguille et la clé de groupe d'aiguille, qui ferment les contacts Tl et T2, soit directement, soit par l'intermédiaire de relais spéciaux. L'inverseur de contacts 50 est alors alimenté par la ligne L1, les contacts Tl et T2, et la ligne L2. Il attire son armature, et commute les contacts, de manière à les amener en po- sition de commande d'aiguille.

   Il ferme en même temps le contact 51, et ou- vre le contact 52, ce qui assure son maintien, même lorsque 50 cesse de nou- veau d'être alimenté, car l'armature de 50 est maintenue par l'armature du relais à armature enclanchée, qui retombe. Simultanément, 50 ferme le contact 53. Du fait de la commutation de l'inverseur de contact en position de com- mande d'aiguille, l'électro de surveillance est désexité, et ferme le contact U 11. Ce contact remplace donc le dispositif de blocage d'armature connu, puisque l'électroaimant de manoeuvre d'aiguille 10 ne peut travailler que lors- que l'électro de surveillance est retombé.

   Le circuit d'excitation   de ,l'élec-   tro de manoeuvre,d'aiguille 10 est alors fermé, et le courant circule depuis la source par le contact U 21 de l'électro de surveillance   "plus'   U   20,   en position de repos, le contact U 31 de l'électro de surveillance "moins" U 30 également en position de repos, le contact de relais de voie G 11, le contact U 11 de l'électro de surveillance au repos, le contact 41 du relais d'enclen- chement,le contact   53,   de l'électroaimant de commande de manoeuvre d'aiguil- le 10, les contacts T 1 et T 2, les contacts de relais de voie G 12, U 22, U 32 des électroaimants de surveillance "plus" et   "moins",   le contact U 42 du relais de verrouillage, la ligne L 3, et le contact 51, qui revient à la source.

   Les contacts des électros de surveillance "plus" et"moins", de même que ceux de la commande d'enclenchement et du relais de voie sont dédoublés, de manière à procurer une sécurité contre les mauvais fonctionnements du dis- positif, par suite d'une rupture éventuelle de connexion. Les contacts 41 et 42 des commandes d'enclenchement empêchent l'électro de commande de manoeu- vre de mise en place d'aiguille d'être attiré lorsqu'un itinéraire est consti- tué, puisque ces contacts, dans un tel cas, sont séparés. Par suite du fonc- tionnement de l'électro d'aiguille 10, les contacts sont commutés dans la po- sition contraire à celle du schéma. De'plus, les contacts 11 et 12 sont com- mutés dans la position du schéma. Le contact 54 se ferme par l'attraction de l'inverseur 50.

   Le condensateur K 1, qui est en parallèle avec le relais de coupure 20, se charge par l'intermédiaire du contact de   surveillance   d'ai- guille U 12, pendant que l'aiguille est au repos. Après séparation du contact 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 U 12, la charge du condensateur se maintient par le contact 12 de l'électro d'aiguille. Aussitôt que l'électro de manoeuvre d'aiguille 10 retombe, les contacts 11 et 12, qui sont commutés lors de chaque attraction de l'électro de commande, sont de nouveau commutés. 20 est alors raccordé au condensa- teur K 1, et est attiré du fait de la décharge du condensateur. La coupure du circuit s'effectue de la façon connue par 20, indépendamment du fait que les conducteurs sont déjà coupés lors du démarrage du moteur d'aiguille. 



  Dans le cas d'une manoeuvre d'aiguille dans le cadre de la formation d'un itinéraire, on excite, en abaissant une clé d'itinéraire, un électroaimant qui ferme le contact F 1. Ce contact est en parallèle sur les contacts T 1 et T 2, et provoque par conséquent le déplacement de l'aiguille, de la même manière que décrit ci-dessus.   Des¯contacts   F 2, etc... correspondant respec- tivement aux différents itinéraires,sont connectés en parallèle. On suppo- se, dans la figure, que les contacts F 1 et F 2 concernant la position "moins", et les contacts F 3 et F 4 la position "plus" de l'aiguille. L'électroaimant de commande de manoeuvre d'aiguille 10, en étant attiré, commute les contacts 13 et 14, qui même après sa libération conservent leur position.

   L'inverseur de contacts 50 est coupé par le contact 13; le relais d'enclenchement 40 est alimenté par 14, ce qui réenclenche l'aiguille, du fait de l'ouverture des contacts   41   et 42. Avant le contact de l'organe d'enclenchement,40 se trouve encore un contact U 13 de l'électro de surveillance,qui vérifie la position de.fin de course de l'aiguille. Le contact de maintien 45 de l'électroaimant 40, qui est en parallèle avec le contact U 13, est inséré, pour assurer l'en- clenchement de l'aiguille, dans l'éventualité d'une défaillance de l'électro- aimant de surveillance. Des contacts   F 11,   F 16, F   14,   F 18 sont encore in-" sérés dans le circuit de l'électro 30; ces contacts peuvent être actionnés simultanément avec les contacts correspondants F 1, F 6, F 8, F 4, etc... 



  Ils interrompent le circuit de l'électro 30. Les contacts F 5, F 6, F 7 et F 8 conduisent,par l'intermédiaire de la ligne L 5, directement à l'organe de commande d'enclenchement, mais pas à l'organe de commande de manoeuvre de l'aiguille. On suppose ici qu'il s'agit d'une aiguille qui ne doit pas être manoeuvrée pour constituer un itinéraire, mais qui doit être enclenchée après la formation d'un itinéraire. Les contacts F 9 et F   12,   ou F 10 et F 13 sont actionnés par les touches d'itinéraire, et provoquent uniquement la mise en place d'une aiguille, mais non son enclenchement, car ils ne comportent pas les contacts correspondants dans la ligne L 6 vers le relais 30. Pour le cas d'une défaillance du relais de voie ou des contacts correspondants G 11, G 12, on prévoit un court-circuitage de ces contacts l'aide d'une clé auxi- liaire.

   Ceci est réalisé dans le cas présent par les contacts H   11' et   H 12, qui sont actionnés en même temps qu'une clé de choix d'aiguille   W   1. Le contact 18 se trouve sur l'organe de commande de manoeuvre de l'aiguille 10 et sert à vérifier le contact de clé d'aiguille T 1. Si le contact T 1 de- vait rester fermé par suite d'un maintien de la clé, le circuit serait néan- moins établi par la ligne L 2, si l'on abandonne la clé de groupe d'aiguille et ouverture du contact T 2; le contact 11 serait alors ouvert, et interdirait l'attraction du relais de coupure avant qu'on ait lâché la clé d'aiguille. 



   La figure 2 représente   à   titre d'exemple un dispositif convenant pour la mise en place de l'aiguille, étant entendu qu'elle ne peut être action- née ¯que par un électroaimant. La figure représente un électroaimant 70 dont l'armature 71 agit par l'intermédiaire du cliquet 72 sur une roue dentée 73. 



  Lors de chaque attraction de l'armature la roue dentée tourne d'une dent sup- plémentaire et entraîne avec elle le disque à cames 74. Lorsque l'armature retombe par contre, aucune modification de position du disque à cames n'en résulte,le cliquet 72 n'agissant pas. Le disque à cames actionne une tige de contact 75, qui est sous l'influence d'un ressort 76. Lors de chaque at- traction de l'armature 71 la tige de contact est amenée à tour de rôle dans une autre position et ferme de cette manière une fois le contact "plus" une fois le contact "moins". On peut encore relier à l'armature un autre jeu de contacts qui s'ouvrent et se ferment lors de l'attraction et de la retombée. 



  Il s'agit dans la figure 1 des contacts 11 et 18, tandis que la tige de con- tact 75 correspond aux contacts 13, 14, etc... 



   A la place d'un électro 70 et des bancs 72, 73 ou éventuellement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   74,   on peut également utiliser 2 électros qui attirent et retombent à tour de rôle, et actionnent par conséquent,   d'une   manière analogue, aussi bien les contacts 11,   18,   que les contacts 13,   14.   



   On peut également réaliser l'actionnement de la tige de contact 75 d'une autre manière, par exemple, en munissant le disque 74 d'une coulisse dans laquelle s'engage la tige de contact 75 de telle sorte que les contacts   13,   14 soient amenés dans la position ouverte ou fermée par le mouvement de cette coulisse. 



   Un avantage particulier de la disposition venant d'être décrite est, qu'elle est particulièrement efficace contre les mises à la masse, les court-circuits entre conducteurs et les courants vagabonds. 



   Si, par exemple, une mise à la masse devait se produire dans la connection entre l'électro 10 et le contact de clé T 2 à un endroit quelcon- que, ou si, un court-circuit se produisait dans une installation n'étant pas mise à la terre, le fusible S 1 fondrait soit immédiatement, soit après avoir abaissé la   clé 1,   selon que le défaut se serait produit au-dessus ou en-des- sous du contact de clé T l. 



   Si par contre un courant vagabond devait circuler dans la ligne L 2 (par suite par exemple du contact intempestif de 2 fils) le relais 50 serait bien attiré, mais serait renvoyé par son contact 51 au fil de retour, et le fusible fond. Il ne peut donc résulter en aucun cas, que se voit par suite d'un défaut de masse ou d'un courant vagabond, un'actionnement de dis- positif commandés par les électro-aimants 10 ou 50. 



   Les figures 3 et 4 représentent une autre exécution du relais re- présenté à la figure 2 et à beaucoup de points de vue est encore plus intéres- sante. L'armature magnétique.travaille ici avec un crochet mobile qui est ac- couplé au banc de contacts. Le crochet est amené dans la position de travail correspondante par un ressort, selon la position du banc de contacts. 



   Dans la figure 3, 1 représente le système magnétique avec l'arma- ture 102 et sont articulation 103 qui porte le.crochet 104. Ce crochet dou- ble peut accrocher les ergots 105 et 106, et inverser de cette manière la bas- cule 107, lors du mouvement vers le haut de l'armature de l'électro. A la bascule 107 sont fixés les contacts   109   et 110 qui actionnent de la manière connue un certain nombre de contacts, grâce aux doigts de contacts 11 dispo- sés sur la tige de'contact, lesquels réalisent les liaisons désirées en con- courant avec les ressorts fixes de contact 112 grâce à un guidage approprié ou à un ressort, par exemple, un ressort à lames   113,   le crochet 104 est main- tenu dans la position correspondante.

   Le ressort peut être filé, soit à la bascule 107, soit comme on l'a représenté à la figure 3, au crochet 104. Pour assurer des positions de contact franches on a prévu   un   dispositif à ressort 114 qui soumet la bascule inférieure 115 à l'action de la pression du ressort 116. 



   A la place de ce dispositif on peut encore prévoir par exemple un tringlage articulé 120, tel que représenté à la figure 4. 



   On a prévu sur l'armature 102, un dispositif de verrouillage   117   servant à fixer les positions de fin de course du système de contact; ce dis- positif   117   agit d'un côté ou de l'autre de l'ergot 18 de la bascule 107. 



   Le fonctionnement est le suivant : lors de l'attraction de l'armature 102, le crochet   104,   entraine l'ergot 105 avec lui et la bascule 107 tourne autour du pivot 108; les tiges des contacts 109 et 110 suivent le mouvement; la bascule inférieure 115 est également en- trainée et repousse avec sa came 119 le galet   114   vers le bas de sorte que ce dernier vient se mettre dans l'encoche voisine 121. Le dispositif à res- sort   114   est alors repoussé dans l'autre position par l'action du ressort 113 mais reste cependant, l'armature étant attirée, maintenu par le crochet, en prise avec l'ergot 105, de cette manière la position du jeu de contact est également assurée en position attirée de l'armature.

   Lorsque l'armature re- tombe le crochet quitte l'ergot 105 et est alors transporté sous la pression 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du ressort vers l'autre côté, de sorte qu'à la fin de son mouvement vers le bas, il vient accrocher le pivot 106, pendant ce temps la targette 117 est passée de l'autre côté du nez 118 et verrouille de cette manière la nouvelle position du système de contact. Ce bloquage du système à l'aide de la tar- gette 117 et du nez 118 empêche toute modification de la position du contact par action directe sur les tiges de contacts. Pour obtenir un certain équi- librage des poids on peut arranger les dispositifs comme le montre la figure, c'est-à-dire prévoir 2 jeux de contacts 109 et 110.

   On peut cependant tra- vailler également avec un seul jeu de contacts auquel cas il convient de pré voir un ressort correspondant pour équilibrer les poids. 'Il est à remarquer que des contacts peuvent être actionnés directement dans ce cas, soit en vue d'économiser un relais supplémentaire pour l'armature 102, soit pour la sur- veillance, ces contacts travaillant alors à une cadence double de celle des précédents. 



   Les figures 5, 6,   7,   représentent une autre disposition dans la- quelle la commande (par exemple d'une aiguille) s'effectue par l'intermédiai- re du commutateur pas à pas, dans ce cas également l'avantage mentionné au début, surtout en ce qui concerne la sécurité des courants vagabonds et des mises à la masse est obtenue du fait que comme représentée à la figure   1,   des contacts de clé T 1 et T 2 sont disposés entre 2 relais nécessaires pour la . commande de l'aiguille,ceux-ci sont dans le cas présent l'électro de rotation 210 du commutateur pas à pas et un relais 150 pouvant être soit un relais d'essai ou un relais d'itinéraire. 



   Un avantage particulier réside ici dans le fait qu'en plus du com- mutateur pas à pas qui est représenté à la fig. 5 et du second banc par l'in- termédiaire duquel s'effectue la commande de l'aiguille (fig. 6) on peut enco- re prévoir un banc (fig.7) pour l'éclairage de la voie., On éconbmise de cet- te manière une grande partie des relais à bascule qui sans celà seraient né- cessaires. 



   Dans la fig. 5, T 1 et T 2 sont des contacts de la clé de groupe d'aiguilles et de la clé d'aiguille, des contacts d'itinéraires F 1 à F 6 sont connectés en parallèle avec eux étant supposé que la position "moins" de l'ai- guille correspond aux contacts F 1 à F 3 et la position "plus" aux contacts F 4 à F 6. 



   Si on ferme maintenant par exemple les contacts T 1 et T 2 en a- baissant les 2 clés d'aiguille on alimente ainsi l'électro de rotation 210, lequel déplace le bras de contact a 1, du contact 201, jusqu'au contact 202. 



  Le relais'd'aiguille 220 est alors alimenté par l'intermédiaire du contact 221. L'électro de rotation d'autre part a son contact 211 fermé de sorte que l'inverseur de contacts   240   est alimenté, simultanément, un des enroule- ments du relais d'itinéraire 250 reçoit du courant par le conducteur L 1, est attiré et ferme son contact 251; du fait de l'attraction du relais 220 l'ar- mature du relais 230 retombe. 



   Du fait de la libération du relais 230 les contacts 231 à 238 (voir fig. 6) sont commutés. Du fait de l'attraction de l'inverseur de con- tact   240   les contacts 241 à   249   de plus changent de position. Les conducteurs de surveillance sont interrompus, l'électro de surveillance U 10 est retombé et les conducteurs d'aiguille sont raccordés à la source de tension. L'ai- guille se met en marche, le courant passant par les conducteurs L 2, L 3, L 4, le contact   245,   le conducteur L 2, l'enroulement W 1, le contact 244, le con- ducteur L 3, l'enroulement W 2, le contact   243,   le conducteur L 4 et l'enrou- lement   W   3.

   Aussitôt que l'aiguille a terminé sa course les contacts de mo- teur M 1 à M 6 s'inversent et le courant circule alors à partir de. contact   245   par L 2 W 1, L 5, L 6, contact 237, L 7, enroulement de retombée de l'in- verseur de contacts 140, contact 248, L   8,   M 2, L 3, et les contacts 234 et   244'   L'inverseur de contact 140 est attiré et ferme ses contacts   241   à   249,   le relais de surveillance U 10, reçoit alors de nouveau le courant par les contacts   247   et 235, le conducteur L 9, M 5, W 3,   W   2, M 3, L 5, L 6,   237   U 10,   249,   L   8,   M 2, L 3, 234, conducteur L 10, contact   241.   Le commutateur pas à pas à trois bandes contacts K 1 K 2, K 3.

   En cas de commande indivi- duelle de l'aiguille K 2, n'a pas de signification, par contre pour K 3 (voir 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 fig. 7) le bras de contact a 3 a déconnecté la lampe   "plus"   B 1, du passage sur le contact 202, et allume la lampe "moins" B 2, les différents contacts insérés dans les conducteurs respectifs sont représentés par soucis d'exacti- tude, mais n'ont rien à voir'avec le principe de l'invention; 260 et 270 est le relais de signalisation (auffahrmelder) qui agit de la manière connue. 



   Pour commander les aiguilles, pour former des itinéraires on fer- me par exemple le contact F 2 en abaissant la clé de l'itinéraire correspon- dant. L'électro de rotation 210 ainsi que le relais d'itinéraire 250 sont alimentés. ¯Le relais de rotation fonctionne de la même manière que dans le cas de la commande individuelle, et l'aiguille fonctionne exactement de la même façon. Le relais d'itinéraire 250 dans le cas présent reste toutefois attiré par son second enroulement et le contact 239, qui par suite de la li- bération du relais d'aiguille 230 fermé., et le dispositif "moins" P 20 est attiré dès que le bras de contact a 2 arrive sur le contact 202 du banc de contacts K 2,et après que l'aiguille a terminé son mouvement et que le relais de surveillance U 10 a de nouveau fermé son contact U 11.

   Du fait du relais d'itinéraire 250 le contact 252 est fermé et la lampe de signalisation B 4 s'allume de sorte que tout l'itinéraire s'éclaire. Les contacts d 1 à d 6 sont les contacts d'exclusion des itinéraires antagonistes. Les contacts P   11,   P 12, P 21 et P 22 se trouvent sur le dispositif de surveillance   "plus"   et "moins" P 10 et P 20. Si l'aiguille eut été déjà dans la position correc- te   c'est-à-dire   dans le cas précédent dans la position "moins" seul le relais d'itinéraire 250 eut-été alimenté, lors de la fermeture du contact F 2, et non l'électro de rotation 210, par conséquent en position "moins" de l'aiguil- le 230 est ouvert, 239 fermé, 139-étant ouvert, de sorte que bien que le dis- positif d'éclairage de l'aiguille ait fonctionné celle-ci n'a pas bougé. 



   Il est à conseiller de veiller à ce que le circuit de l'électro de rotation 210 ne puisse être le siège d'un courant vagabond inopportun qui pourrait entrainer le fonctionnement d'une aiguille. On peut dans ce but dis- poser un des relais prévus dans le circuit de ces électros de rotation de ma- nière à ce qu'ils servent en même temps d'électro de contrôle. Il est judi- cieux d'utiliser dans ce but le relais d'itinéraire 250 qui dans ce cas, com- me indiqué en pointillé, doit être prévu pour 150. Le 2ème enroulement doit dans ce cas être raccordé au relais 239 à la place de l'électro 250, on con- necte une résistance mise à la terre. 



   Le dispositif conforme à l'invention en plus de son utilité pour les installations à clés peut être utilisé pour toutes les cabines de signa- lisation avec enclenchement électrique de préférence, en cas de commande à distance. A la place d'un commutateur pas à pas on peut également prévoir un dispositif de fonctionnement analogue, par exemple, un relais avec mécanis- me à coulisses, pouvant prendre à tour de rôle 2 positions différentes, à la suite d'impulsions   d'exitation   de même polarité. 



   REVENDICATIONS. 



    ------ - ---    l.- Dispositif pour installation de sécurité pour chemins de fer, dans lequel une action d'exploitation déterminée est provoquée par la coopé- ration de deux ou plusieurs relais, caractérisé en ce que deux de ces relais sont reliés entre eux par un conducteur, et que la manoeuvre en cours est an- nulée par un contact,qui est disposé dans la connexion entre les deux relais.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEVICE FOR SIGNALING CABINS (ESPECIALLY FOR CONTROL TABLES
NOEUVRE).



   In electric signal boxes, the control of isolated points, as well as the control of complete routes, signals or any other equipment involved in the safety devices used for the railways, is carried out by actuating small levers or buttons, which can, for example, be inserted into the diagram of the railway network in question. By means of these keys or keys, relays are activated, which can be executed either in the form of relays with armature engaged, or be provided with a maintenance contact, so as to keep the order given afterwards. that we gave up the key.

   These relays themselves actuate other relays, which control the maneuvers of the points, either individually or in groups constituting a route. These relays are, for example, the route "plus" and "minus" relays, the route relays. "plus" and "minus" operation of needles, control relays, etc. 00 To avoid any incorrect operation of these relays, as well as any erroneous command transmission due to possible failure of a relay, it is necessary to provide in the various electrical circuits monitoring contacts and dependency contacts. , which leads to a notable increase in the number of contacts. This obviously requires a correlative increase in the number of connections linking the various relays and contacts together.



   An additional danger is the influence that earth faults, short circuits between conductors or stray currents can have on the relays.



   According to the invention, it is now possible to avoid any false operation of needles, signals, etc., by connecting two of the relays necessary for the control of a device (for example, the control of a needle) by a common conductor, and by inserting into this conductor the contact (s) by means of which the operation in progress is canceled, this contact (s) therefore being placed between the two relays. We ob-

 <Desc / Clms Page number 2>

 holds in this way that in case of connection breakage, earth fault, short-circuit between wires or faults of this kind the fuse blows, either immediately or after the closing of the first contact, or else only one of the two relays is attracted, which makes the fault easily identifiable.



   Another improvement, from this point of view, leading at the same time to an economy in relays and in contacts, can be obtained when the relays necessary for actuating a device are coupled together, mechanically or electrically, or again, if a relay is provided, the contacts of which can be actuated differently (for example, using cams).



   The invention is illustrated, by way of example, by the accompanying figures. The electromagnet 10, which actuates the "plus" or "minus" needle operates in such a way that when it is attracted, it drives the contact reverser in one direction, then when it falls back, it runs empty, then drives. te, during its next attraction, the contact reverser in the opposite direction, and again operates with no load when falling, and so on. In addition, the armature still comprises contacts, which open and close alternately, during the attraction and release of the electromagnet. The contact reverser is shown at 50. It is assumed that the contact reverser, depending on use, has two windings, that is to say, that it is a closed armature relay. .

   The second winding is in the part of the needle diagram which is not shown. 20 shows a cut-off relay, with deferred operation, which after a determined time interrupts the control circuit, in the event that the operation has not taken place normally. The two electromagnets constituting the armature closed relay are shown at 30 and 40. If the corresponding needle is now to be operated, the needle key and the needle group key are lowered first. , which close contacts Tl and T2, either directly or through special relays. The contact reverser 50 is then powered by line L1, contacts T1 and T2, and line L2. It attracts its armature, and switches the contacts, so as to bring them to the needle control position.

   It closes at the same time the contact 51, and opens the contact 52, which ensures its maintenance, even when 50 again ceases to be supplied, because the armature of 50 is maintained by the armature of the relay. with frame engaged, which falls back. Simultaneously, 50 closes contact 53. Due to the switching of the contact changeover switch to the needle control position, the monitoring electro is de-energized, and closes contact U 11. This contact therefore replaces the device. known armature blocking, since the needle operating electromagnet 10 can only work when the monitoring electromagnet has dropped.

   The excitation circuit of the switchgear switch 10 is then closed, and the current flows from the source through the contact U 21 of the monitoring electro "plus" U 20, in the position of. rest, contact U 31 of the "minus" monitoring electro U 30 also in rest position, the channel relay contact G 11, contact U 11 of the monitoring electro idle, contact 41 of the relay switch, contact 53 of the needle movement control electromagnet 10, contacts T 1 and T 2, channel relay contacts G 12, U 22, U 32 of the switching electromagnets. monitoring "plus" and "minus", the U contact 42 of the locking relay, the line L 3, and the contact 51, which returns to the source.

   The contacts of the "plus" and "minus" monitoring electros, as well as those of the closing control and the track relay are duplicated, so as to provide security against malfunctions of the device, as a result of '' a possible connection break. The contacts 41 and 42 of the interlocking controls prevent the needle setting maneuver control electro from being attracted when a route is made, since these contacts, in such a case, are separated. As a result of the operation of the electro-needle 10, the contacts are switched to the position opposite to that of the diagram. In addition, contacts 11 and 12 are switched to the position shown in the diagram. The contact 54 closes by the attraction of the inverter 50.

   The capacitor K 1, which is in parallel with the cut-off relay 20, is charged via the needle monitoring contact U 12, while the needle is at rest. After contact separation

 <Desc / Clms Page number 3>

 U 12, the capacitor charge is maintained by contact 12 of the needle electro. As soon as the needle actuator 10 drops again, the contacts 11 and 12, which are switched on each time the control electro is pulled, are switched again. 20 is then connected to capacitor K 1, and is attracted due to the discharge of the capacitor. The circuit is cut in the known manner by 20, regardless of the fact that the conductors are already cut when starting the needle motor.



  In the case of a switch maneuver in the context of forming a route, by lowering a route key, an electromagnet is energized which closes contact F 1. This contact is in parallel with contacts T 1 and T 2, and consequently causes movement of the needle, in the same manner as described above. F 2 contacts, etc ... corresponding respectively to the different routes, are connected in parallel. In the figure, it is assumed that the contacts F 1 and F 2 relate to the "minus" position, and the contacts F 3 and F 4 to the "plus" position of the needle. The needle maneuver control electromagnet 10, being attracted, switches the contacts 13 and 14, which even after its release retain their position.

   The contact reverser 50 is cut by the contact 13; the interlocking relay 40 is supplied by 14, which re-engages the needle, due to the opening of the contacts 41 and 42. Before the contact of the interlocking member, 40 is also a U 13 contact of the electronic monitoring device, which checks the end position of the needle. The holding contact 45 of the electromagnet 40, which is in parallel with the U contact 13, is inserted, to ensure the engagement of the needle, in the event of a failure of the electromagnet. monitoring. Contacts F 11, F 16, F 14, F 18 are still inserted in the circuit of the electro 30; these contacts can be actuated simultaneously with the corresponding contacts F 1, F 6, F 8, F 4, etc ...



  They interrupt the circuit of the electro 30. Contacts F 5, F 6, F 7 and F 8 lead, via line L 5, directly to the closing control device, but not to the 'needle maneuver control member. It is assumed here that this is a needle which must not be operated to constitute a route, but which must be engaged after the formation of a route. Contacts F 9 and F 12, or F 10 and F 13 are actuated by the route keys, and only cause the insertion of a needle, but not its engagement, because they do not include the corresponding contacts in the line L 6 to relay 30. In the event of failure of the channel relay or the corresponding contacts G 11, G 12, provision is made for these contacts to be short-circuited using an auxiliary key.

   This is achieved in the present case by the contacts H 11 'and H 12, which are actuated at the same time as a needle selection key W 1. The contact 18 is located on the operating control member of the switch. needle 10 and is used to check the needle key contact T 1. If the contact T 1 were to remain closed due to the key being held, the circuit would nevertheless be established via line L 2, if the needle group key is abandoned and contact T 2 is opened; contact 11 would then be open, and would prevent the pulling of the cut-off relay before the needle key has been released.



   FIG. 2 represents, by way of example, a device suitable for positioning the needle, it being understood that it can only be actuated by an electromagnet. The figure shows an electromagnet 70 whose armature 71 acts via the pawl 72 on a toothed wheel 73.



  During each attraction of the armature, the toothed wheel turns by an additional tooth and drives with it the cam disc 74. When the armature falls, on the other hand, no change in position of the cam disc results, the pawl 72 not acting. The cam disc actuates a contact rod 75, which is under the influence of a spring 76. Each time the armature 71 is pulled in, the contact rod is taken in turn to another position and closes. in this way once the "plus" contact once the "minus" contact. It is also possible to connect to the armature another set of contacts which open and close during the attraction and the fall.



  In Figure 1, these are contacts 11 and 18, while the contact rod 75 corresponds to contacts 13, 14, etc.



   Instead of an electro 70 and benches 72, 73 or possibly

 <Desc / Clms Page number 4>

   74, it is also possible to use 2 electros which attract and fall in turn, and therefore actuate, in a similar manner, both the contacts 11, 18, and the contacts 13, 14.



   The actuation of the contact rod 75 can also be carried out in another way, for example, by providing the disc 74 with a slide in which the contact rod 75 engages so that the contacts 13, 14 are brought into the open or closed position by the movement of this slide.



   A particular advantage of the arrangement just described is that it is particularly effective against earthing, short circuits between conductors and stray currents.



   If, for example, an earth should occur in the connection between the electro 10 and the key switch T 2 at any point, or if a short circuit occurs in an installation not not earthed, fuse S 1 would melt either immediately or after lowering key 1, depending on whether the fault occurred above or below key contact T 1.



   If, on the other hand, a stray current were to flow in line L 2 (as a result, for example, of the untimely contact of 2 wires), relay 50 would be attracted, but would be returned by its contact 51 to the return wire, and the fuse blows. It cannot therefore in any case result, as a result of a ground fault or of a stray current, from an actuation of a device controlled by the electromagnets 10 or 50.



   Figures 3 and 4 show another embodiment of the relay shown in figure 2 and in many ways is even more interesting. The magnetic armature here works with a movable hook which is coupled to the contact bank. The hook is brought into the corresponding working position by a spring, depending on the position of the contact bank.



   In figure 3, 1 represents the magnetic system with the armature 102 and are articulation 103 which carries the hook 104. This double hook can hook the lugs 105 and 106, and in this way reverse the rocker. 107, during the upward movement of the electro frame. To the rocker 107 are fixed the contacts 109 and 110 which actuate in the known manner a certain number of contacts, by means of the contact fingers 11 arranged on the contact rod, which make the desired connections in conjunction with the contacts. fixed contact springs 112 by means of a suitable guide or a spring, for example a leaf spring 113, the hook 104 is held in the corresponding position.

   The spring can be spun, either at the rocker 107, or as shown in FIG. 3, on the hook 104. To ensure clear contact positions, a spring device 114 is provided which subjects the lower rocker 115 to the action of spring pressure 116.



   Instead of this device, it is also possible, for example, to provide an articulated linkage 120, as shown in FIG. 4.



   There is provided on the frame 102, a locking device 117 for fixing the end-of-travel positions of the contact system; this device 117 acts on one side or the other of the lug 18 of the lever 107.



   The operation is as follows: during the attraction of the frame 102, the hook 104, drives the lug 105 with it and the rocker 107 rotates around the pivot 108; the rods of the contacts 109 and 110 follow the movement; the lower rocker 115 is also engaged and with its cam 119 pushes the roller 114 downwards so that the latter fits into the neighboring notch 121. The spring device 114 is then pushed back into the other position by the action of the spring 113 but remains however, the armature being attracted, held by the hook, in engagement with the lug 105, in this way the position of the contact clearance is also ensured in the attracted position of the armature .

   When the reinforcement falls the hook leaves the lug 105 and is then transported under pressure

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the spring towards the other side, so that at the end of its downward movement, it hooks the pivot 106, during this time the bolt 117 is passed to the other side of the nose 118 and locks in this way the new position of the contact system. This locking of the system by means of the bolt 117 and the nose 118 prevents any modification of the position of the contact by direct action on the contact rods. To obtain a certain balance of the weights, the devices can be arranged as shown in the figure, that is to say provide 2 sets of contacts 109 and 110.

   However, it is also possible to work with a single set of contacts, in which case a corresponding spring should be provided to balance the weights. 'It should be noted that contacts can be actuated directly in this case, either with a view to saving an additional relay for the armature 102, or for monitoring, these contacts then working at a rate double that of the previous ones. .



   Figures 5, 6, 7 show another arrangement in which the control (for example of a needle) is effected through the intermediary of the step switch, in this case also the advantage mentioned in start, especially with regard to the safety of stray currents and earthing is obtained from the fact that as shown in Figure 1, key contacts T 1 and T 2 are arranged between 2 relays necessary for the. control of the needle, these are in this case the rotation electro 210 of the step switch and a relay 150 which can be either a test relay or a route relay.



   A particular advantage here resides in the fact that in addition to the step-by-step switch which is shown in FIG. 5 and from the second bench through which the control of the needle is effected (fig. 6) it is also possible to provide a bench (fig. 7) for the lighting of the track. in this way a large part of the rocker relays which would otherwise be necessary.



   In fig. 5, T 1 and T 2 are contacts of the needle group key and the needle key, contacts of routes F 1 to F 6 are connected in parallel with them being assumed that the position "minus" of the needle corresponds to contacts F 1 to F 3 and the "plus" position to contacts F 4 to F 6.



   If, for example, contacts T 1 and T 2 are now closed by lowering the 2 needle keys, the rotation electro 210 is thus supplied, which moves the contact arm at 1, from contact 201, to contact. 202.



  The needle relay 220 is then energized by the intermediary of the contact 221. The rotation electro on the other hand has its contact 211 closed so that the contact reverser 240 is energized, simultaneously, one of the windings. elements of the route relay 250 receives current through the conductor L 1, is attracted and closes its contact 251; due to the attraction of the relay 220, the armature of the relay 230 drops.



   By releasing relay 230, contacts 231 to 238 (see fig. 6) are switched. Due to the attraction of the contact changeover 240, the contacts 241 to 249 further change their position. The monitoring conductors are interrupted, the monitoring electro U 10 has dropped out and the needle conductors are connected to the voltage source. The needle turns on, the current flowing through the conductors L 2, L 3, L 4, the contact 245, the conductor L 2, the winding W 1, the contact 244, the conductor L 3 , winding W 2, contact 243, conductor L 4 and winding W 3.

   As soon as the needle has finished its stroke, the motor contacts M 1 to M 6 are reversed and the current then flows from. contact 245 by L 2 W 1, L 5, L 6, contact 237, L 7, contact changeover drop-out winding 140, contact 248, L 8, M 2, L 3, and contacts 234 and 244 'The changeover contact 140 is attracted and closes its contacts 241 to 249, the monitoring relay U 10, then receives the current again through the contacts 247 and 235, the conductor L 9, M 5, W 3, W 2, M 3, L 5, L 6, 237 U 10, 249, L 8, M 2, L 3, 234, conductor L 10, contact 241. The three-band stepper switch contacts K 1 K 2, K 3.

   If the needle K 2 is ordered individually, has no meaning, but for K 3 (see

 <Desc / Clms Page number 6>

 fig. 7) the contact arm a 3 has disconnected the "plus" lamp B 1, from the passage on the contact 202, and turns on the "minus" lamp B 2, the various contacts inserted in the respective conductors are represented for the sake of exactitude. - study, but have nothing to do with the principle of the invention; 260 and 270 is the signaling relay (auffahrmelder) which acts in the known manner.



   To control the needles, to form routes, for example contact F 2 is closed by lowering the key for the corresponding route. The rotation electro 210 as well as the route relay 250 are powered. ¯The rotation relay works the same as in the case of the individual control, and the needle works exactly the same. The route relay 250 in the present case, however, remains attracted by its second winding and the contact 239, which as a result of the release of the closed switch relay 230., And the "minus" device P 20 is attracted as soon as possible. that the contact arm a 2 arrives on the contact 202 of the contact bank K 2, and after the needle has finished its movement and the monitoring relay U 10 has again closed its contact U 11.

   Due to the route relay 250, the contact 252 is closed and the signaling lamp B 4 lights up so that the whole route is illuminated. The contacts d 1 to d 6 are the exclusion contacts of the antagonistic routes. The contacts P 11, P 12, P 21 and P 22 are on the "plus" and "minus" monitoring device P 10 and P 20. If the needle had already been in the correct position, it is In other words, in the previous case in the "minus" position, only the route relay 250 would have been supplied, when contact F 2 was closed, and not the rotation electro 210, therefore in the "minus" position of the needle 230 is open, 239 closed, 139-being open, so that although the needle illumination device has operated the needle has not moved.



   It is advisable to ensure that the circuit of the electro-rotation 210 cannot be the seat of an inopportune stray current which could cause the operation of a needle. For this purpose, one of the relays provided in the circuit of these rotation electrodes can be placed in such a way that they serve at the same time as control electronics. It is advisable to use the route relay 250 for this purpose, which in this case, as shown in dotted lines, must be provided for 150. The 2nd winding must in this case be connected to relay 239 instead. on the electro 250, a grounded resistor is connected.



   The device according to the invention, in addition to its utility for key installations, can be used for all signaling booths preferably with electrical interlocking, in the event of remote control. Instead of a step-by-step switch it is also possible to provide a similar operating device, for example a relay with a sliding mechanism, which can take turns in 2 different positions, following pulses of. excitation of the same polarity.



   CLAIMS.



    ------ - --- l.- Device for safety installation for railways, in which a determined operating action is caused by the cooperation of two or more relays, characterized in that two of these relays are interconnected by a conductor, and the operation in progress is canceled by a contact, which is placed in the connection between the two relays.


    

Claims (1)

2. - Dispositif suivant la revendication 1, catactérisé en ce que chacun des deux relais peut être mis hors circuit-ou en court-circuit par un contact, de telle manière que, lors de la libération du processus de commuta- tion, seul le premier relais (50) puisse fonctionner, l'autre relais (10) ne pouvant fonctionner qu'après que le premier a été attiré. 2. - Device according to claim 1, characterized in that each of the two relays can be switched off-or short-circuited by a contact, such that, when the switching process is released, only the first relay (50) can work, the other relay (10) can only work after the first has been attracted. 3.- Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que les deux relais sont court-circuités chacun par un contact (51 ou 52) qui se trouve sur un des deux relais (50). 3.- Device according to claim 2, characterized in that the two relays are each short-circuited by a contact (51 or 52) which is located on one of the two relays (50). 4.- Dispositif selon les revendications 2 et 3, caractérisé en ce que lors de la libération du processus de commutation, par exemple, par <Desc/Clms Page number 7> la fermeture d'un contact de relais ou à clé (par exemple T 1) l'un des élec- tros (50) est attiré par l'intermédiaire du contact 52, et qu'après fonction- nement de cet électro (50) le deuxième électro (10) est excité par l'intermé- diaire d'un des contacts (51) court-circuitant le premier électro. 4.- Device according to claims 2 and 3, characterized in that upon release of the switching process, for example, by <Desc / Clms Page number 7> the closing of a relay or key contact (for example T 1) one of the electrodes (50) is attracted via the contact 52, and that after operation of this electro (50) the second electro (10) is energized by the intermediary of one of the contacts (51) short-circuiting the first electro. 5. - Dispositif suivant les revendications 2 à 4, caractérisé en ce qu'en utilisant un seul électro-aimant, ou deux électro-aimants coopérants, l'un d'entre eux ou tous deux sont disposés de telle sorte qu'il amènent après chaque impulsion les contacts de commande dans une position différente, tan- dis que leur retombée est sans effet. 5. - Device according to claims 2 to 4, characterized in that by using a single electromagnet, or two cooperating electromagnets, one of them or both are arranged so that they bring after each pulse, the control contacts are in a different position, while their release has no effect. 6. - Dispositif suivant les revendications 2 à 5, caractérisé en ce que des contacts supplémentaires sont reliés à l'armature du ou des élec- tros, et que ces contacts s'inversent lors de chaque attraction ou retombée de l'armature. 6. - Device according to claims 2 to 5, characterized in that additional contacts are connected to the armature of the elec- tros, and that these contacts are reversed during each attraction or fall of the armature. 7.- Dispositif suivant les revendications 2 à 6, caractérisé en ce que les clés d'aiguille, ou les contacts commandés par elles, sont connec- tés en série avec l'organe de commande de la manoeuvre d'aiguille (10), et que ce dernier est court-circuité par un contact (52) de l'inverseur de ten- sion (50). 7.- Device according to claims 2 to 6, characterized in that the needle keys, or the contacts controlled by them, are connected in series with the control member of the needle maneuver (10), and that the latter is short-circuited by a contact (52) of the voltage inverter (50). 8.- Dispositif suivant les revendications 2 à 7, caractérisé en ce que l'inverseur de tension (50) est connecte.en série avec l'organe de com- mande de la manoeuvre d'aiguille (10), et peut être court-circuité par un con- tact automatique de maintien (51). 8.- Device according to claims 2 to 7, characterized in that the voltage inverter (50) is connected in series with the control member of the needle maneuver (10), and can be short. -circuited by an automatic maintenance contact (51). 9. - Dispositif suivant les revendications 1à 8 caractérisé en ce qu'on prévoit pour plusieurs aiguilles un seul relais auxiliaire à clé et pour chaque aiguille un contact spécial (W 1) sélecteur d'aiguille, qui coo- père avec le contact auxiliaire à clé (H 12). 9. - Device according to claims 1 to 8 characterized in that there is provided for several needles a single auxiliary relay with key and for each needle a special contact (W 1) needle selector, which co-operates with the auxiliary contact to key (H 12). 10. - Dispositif suivant les revendications 1 à 9, caractérisé en ce qu'un relais d'enclenchement particulier est prévu pour chaque aiguille. 10. - Device according to claims 1 to 9, characterized in that a particular engagement relay is provided for each needle. 11.- Dispositif suivant les revendications 1 à 10, caractérisé en ce qu'une paire de relais à armature enclenchée (30 - 40) est prévue com- me relais d'enclenchement. 11.- Device according to claims 1 to 10, characterized in that a pair of on-armature relays (30 - 40) is provided as the on-off relay. 12 Dispositif suivant les revendications 1 et 11, caractérisé en ce que des contacts d'itinéraire (F 11, F 14, F 16, F 18), qui sont ou- verts pendant qu'on crée un itiméraire, et empêchent de ce fait une libération prématurée du verrouillage, sont prévus dans le circuit de l'électro (30) qui provoque le déclenchement. 12 Device according to claims 1 and 11, characterized in that the route contacts (F 11, F 14, F 16, F 18), which are open while creating a route, and therefore prevent premature release of the lock, are provided in the circuit of the electro (30) which causes the trigger. 13.- Dispositif suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce qu'un contact (49) du relais d'enclenchement est intercalé dans le cir- cuit des deux dispositifs de surveillance "plus" ou "moins" U 20 et U 30. 13.- Device according to claims 1 to 12, characterized in that a contact (49) of the engagement relay is interposed in the circuit of the two monitoring devices "plus" or "minus" U 20 and U 30 . 14.- Dispositif suivant les revendications 1 à 13, caractérisé en ce que l'on utilise comme relais et de préférence comme organe de commande de la manoeuvre d'aiguille un système d'électro-aimants dont l'armature est accouplée lâchement à un système de contacts (109-110) de telle sorte que l'on n'ait un accouplement rigide.que, soit lors de l'attraction, soit lors de la libération de l'armature, si bien que le système de contacts soit ame- né dans une autre position pour chaque attraction ou chaque retombée de l'ar- mature. 14.- Device according to claims 1 to 13, characterized in that one uses as a relay and preferably as a control member of the needle maneuver a system of electromagnets whose armature is coupled loosely to a contact system (109-110) such that there is a rigid coupling only, either during the attraction or during the release of the armature, so that the contact system is soul - born in a different position for each attraction or each fallout of the frame. 15.- Dispositif suivant les revendications 1 à 14, caractérisé en ce que l'armature comporte une targette d'enclenchement (117-118), qui enclenche le système de contacts dans la nouvelle position, après la mise hors tension de l'armature. 15.- Device according to claims 1 to 14, characterized in that the armature comprises a latching bolt (117-118), which engages the contact system in the new position, after de-energizing the armature . 16.- Dispositif suivant la revendication 14, caractérisé en ce que le système de contacts est maintenu dans les positions intermédiaires par un dispositif à cran. 16.- Device according to claim 14, characterized in that the contact system is held in the intermediate positions by a detent device. 17.- Dispositif suivant les revendications 14-16, caractérisé en ce que le dispositif à cran (correspondant à la figure 4) est actionné par un tringlage à ressort (120), qui, par suite de la possibilité de prévoir des <Desc/Clms Page number 8> axes très minces, évite les forces de frottement, en particulier dans la po- sition neutre. 17.- Device according to claims 14-16, characterized in that the detent device (corresponding to Figure 4) is actuated by a spring linkage (120), which, as a result of the possibility of providing <Desc / Clms Page number 8> very thin axles, avoids frictional forces, especially in the neutral position. 18.- Dispositif suivant les revendications 14 à 17, caractérisé en ce qu'un équilibrage des poids résulte de la répartition des jeux de con- tacts sur deux parties opposées. 18.- Device according to claims 14 to 17, characterized in that a balancing of the weights results from the distribution of the contact sets on two opposite parts. 19. - Dispositif suivant les revendications 14 à 18, caractérisé en ce qu'on prévoit un jeu de contacts qui a son poids équilibré par un res- sort antagoniste. 19. - Device according to claims 14 to 18, characterized in that there is provided a set of contacts which has its weight balanced by an opposing spring. 20.- Dispositif suivant les revendications 1 à 19, caractérisé en ce que, pour le changement de position des commandes des aiguilles, signaux, étc...., on utilise des commutateurs pas à pas ou des dispositifs de fonction- nement analogues, qui sont actionnés par un levier ou par une clé, et qui pro- voquent sur une partie des pas la position "plus" et sur l'autre la position "moins" des aiguilles. 20.- Device according to claims 1 to 19, characterized in that, for the change of position of the needle controls, signals, etc., step by step switches or similar operating devices are used, which are operated by a lever or by a key, and which cause on one part of the steps the "plus" position and on the other the "minus" position of the needles. 21.- Dispositif suivant la revendication 20, caractérisé en ce que le commutateur pas à pas est muni de trois bancs de contacts, et que les re- lais de l'organe de commande de la manoeuvre d'aiguille sont raccordés au pre- mier banc, les dispositifs de surveillande "plus" ou "moins" au deuxième banc et les lampes de signalisation au troisième banc. 21.- Device according to claim 20, characterized in that the step-by-step switch is provided with three banks of contacts, and that the relays of the control member of the needle maneuver are connected to the first one. bench, "plus" or "minus" monitoring devices on the second bank and signal lamps on the third bank. 22.- Dispositif selon les revendications 20 et 21, caractérisé en ce que l'électro de rotation (210) et le relais de manoeuvre d'itinéraire (250) sont actionnés par l'intermédiaire des contacts à clé d'aiguille (T 1 et T 2), ou des contacts d'itinéraires (F 1, F 2, F 3, etc...) en parallèle avec ceux-ci. 22.- Device according to claims 20 and 21, characterized in that the rotation electro (210) and the route maneuvering relay (250) are actuated by means of the needle key contacts (T 1 and T 2), or route contacts (F 1, F 2, F 3, etc.) in parallel with them. 23.- Dispositif suivant les revendications 21 et 22, caractérisé en ce qu'un des relais prévus (par exemple, l'organe de manoeuvre d'itinérai- re 150) sert en même temps comme relais de contrôle. 23.- Device according to claims 21 and 22, characterized in that one of the relays provided (for example, the route actuator 150) serves at the same time as a control relay.
BE495057D BE495057A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE495057A true BE495057A (en)

Family

ID=138650

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE495057D BE495057A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE495057A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2535520A1 (en) CURRENT CUTTING APPARATUS REMOTE CONTROL
BE495057A (en)
FR2596916A1 (en) Automatic or manual opening bipolar circuit breaker with bistable electromagnet and magnetisable striker core
BE333693A (en)
BE496480A (en)
BE393863A (en)
BE488293A (en)
BE336196A (en)
BE346565A (en)
BE494151A (en)
BE564204A (en)
CH286316A (en) Electrically interlocking route station with road blocks for controlling rail traffic.
BE477738A (en)
BE395808A (en)
BE389536A (en)
BE351899A (en)
BE443923A (en)
BE390781A (en)
BE368147A (en)
BE513708A (en)
BE422977A (en)
BE506716A (en)
BE358714A (en)
BE492750A (en)
BE345811A (en)