BE489321A - - Google Patents

Info

Publication number
BE489321A
BE489321A BE489321DA BE489321A BE 489321 A BE489321 A BE 489321A BE 489321D A BE489321D A BE 489321DA BE 489321 A BE489321 A BE 489321A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tank
outlet openings
arms
projections
scraping
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE489321A publication Critical patent/BE489321A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B1/00Packaging fluent solid material, e.g. powders, granular or loose fibrous material, loose masses of small articles, in individual containers or receptacles, e.g. bags, sacks, boxes, cartons, cans, or jars
    • B65B1/04Methods of, or means for, filling the material into the containers or receptacles
    • B65B1/18Methods of, or means for, filling the material into the containers or receptacles for filling valve-bags
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B1/00Packaging fluent solid material, e.g. powders, granular or loose fibrous material, loose masses of small articles, in individual containers or receptacles, e.g. bags, sacks, boxes, cartons, cans, or jars
    • B65B1/04Methods of, or means for, filling the material into the containers or receptacles
    • B65B1/10Methods of, or means for, filling the material into the containers or receptacles by rotary feeders

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Basic Packing Technique (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  "ENSACHAGE ET PESAGE DE MATIERES PULVJÏRULifNTSS" 
La présente invention vise une machine d'ensachage et de pesage pour des matières pulvérulentes, comprenant un réservoir de remplissage rotatif d'où la matière est conduite à un certain nombre de tuyaux de remplissage communiquant avec des ouvertures de sortie pratiquées dans le fond du réservoir. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Il est connu, dans les machines de ce type, d'utili- ser un dispositif   agitateur,     tournant   à une vitesse   bien   plus élevée que celle du réservoir du remplissage, en ajoutant en même temps de l'air au réservoir, en vue d'obtenir un cou- rant régulier de matière aux sacs qui sont suspendus aux tuyaux de remplissage. Cependant, ce dispositif agitateur rend la machine plus compliquée par le fait qu'il demande un moteur spécial avec engrenages pour le faire tourner par rapport au réservoir également tournant. Sans l'emploi du dispositif agitateur rotatif, on n'obtient pas une évacua- tion suffisamment régulière de la matière, bien que l'air soit ajouté au réservoir à l'état finement divisé en passant par une matière poreuse.

   En effet, il est nécessaire, si la machine est mise en marche, le réservoir étant rempli de matière, d'employer une quantité d'air un peu plus grande que lorsque la machineest en marche continue. Cette quantité d'air plus grande occasionne une évacuation irrégulière de la matière pendant une certaine période après la mise en marche, et le remplissage des sacs pendant cette période exige plus de temps, de sorte que quelques-uns des sacs doi- vent faire deux tours avec la machine pour être remplis. De plus, il est nécessaire, pour la vidange du réservoir, une fois l'ensachage achevé, que toutes les ouvertures de sortie soient ouvertes, ce qui ne convient guère, car la matière s'écoule ainsi dans plusieurs sacs qui ne se remplissent que partiellement. 



   La présente invention a pour but d'éviter tout à fait l'addition d'air au réservoir ou de réduire au minimum cette addition d'air, en même temps que le dispositif agita- teur rotatif est complètement supprimé. Cela s'applique à 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la machine, tant à la mise en marche que pendant la marche continue, bien que l'invention s'applique aussi à des formes d'exécution où l'on ajoute une faible quantité d'air à la mise en marche de la machine et, dans certains cas particu- liers, aussi pendant le fonctionnement de celle-ci. 



   Dans la machine d'ensachage et de pesage suivant l'invention, un organe de raclage ou de distribution sta- tionnaire pénètre dans l'intérieur du réservoir rotatif jusqu' en un point se trouvant immédiatement au-dessus des ouvertures de sortie du réservoir. Cet organe de raclage ou de distri- bution peut être muni de bras ou de saillies analogues qui coincident entièrement ou partiellement avec les plans radiaux du réservoir, et qui ne couvrent, de préférence, qu'une superficie étroite annulaire du fond du réservoir autour des ouvertures de sortie. 



   Pendant la rotation du réservoir, ledit organe stationnaire produit un courant tout à fait régulier de la matière vers les ouvertures de sortie par l'effet des dits bras ou saillies qui agitent la matière uniformément au-dessus et autour des ouvertures de sortie, de façon à établir des conditions de sortie régulières à toutes les ouvertures de sortie. Pour certaines matières, par exemple pour certains ciments, on a pu obtenir ces conditions d'évacuation régu- lières même sans aucune addition d'air à la matière dans le réservoir. 



   En cas de vidange complète du réservoir, la matière peut s'écouler par une seule ouverture de sortie, car l'organe de distribution assure toujours une répartition uniforme et rapide de la matière au-dessus des ouvertures de sortie fer- mées, de façon à s'écouler par celle qui est ouverte. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La superficie étroite annulaire du fond du réservoir que couvrent les bras ou saillies de l'organe de raclage ou de distribution peut être obtenue à l'aide d'un cône couvrant la partie   centrais   du fond du réservoir. Cependant, on peut supprimer ce cône dans la forme d'exécution suivant l'inven- tion où la partie des bras ou saillies qui ne se trouve pas immédiatement au-dessus des ouvertures de sortie est couverte par une plaque non tournante. C'est ainsi qu'on parvient à pouvoir restreindre l'effet des bras ou saillies à la zone voulue, à savoir immédiatement au-dessus des ouvertures de sortie. 



   Suivant l'invention, on obtient le même effet avec une disposition où les bras ou saillies sont portés par une plaque fixe qui couvre sensiblement la partie centrale du fond du réservoir. Dans les deux cas, le frottement de la matière contre la plaque, pendant la rotation du réservoir, est si faible qu'on n'aura pas de difficulté à lancer la machine, le réservoir rempli de matière. 



   Le dessin représente, à titre d'exemple, la machine d'ensachage et de pesage suivant l'invention. 



   La figure 1 est une coupe verticale d'une machine de ce genre. 



   La figure 2 représente à grande échelle une zone autour d'une ouverture de sortie représentée sur la figure 1. 



   La figure 3 est une coupe suivant la ligne   III-III   de la figure 2. 



   La figure 4 représente, à grande échelle, une variante d'une zone analogue à celle de la figure 2. 



   La figure 5 est une coupe suivant la ligne V-V de la figure 4. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la figure 6 est une coupe verticale d'une variante de la machine sans organes d'addition d'air. 



   La figure 7 est une coupe verticale d'une autre variante. 



   Sur le dessin, 1 représente un réservoir de remplis- sage cylindrique muni d'un arbre central 2 qui passe à travers le fond 32 du réservoir auquel il est fixé à l'aide d'une bride folle 4, serrée contre le fond   2   du réservoir par des écrous 31 vissés sur l'extrémité filetée de l'arbre 2. Le bout supérieur de l'arbre 2 est porté par un palier axial (non représenté), et le réservoir 1 est donc suspendu à ce palier. 



  Le réservoir 1 est muni en haut d'un couvercle fixe,   consis-   tant en une partie cylindrique 15 et une partie plane 13. Ce couvercle est suspendu à des poutres ou organes similaires 12. Dans la partie plane du couvercle, se trouve un tuyau   d'amenée 1   par lequel la matière est introduite dans le   réser-   voir. Dans le fond 32 du réservoir 1. se trouvent un certain nombre d'ouvertures de sortie (voir la figure 2), et chacune de ces ouvertures est munie   d'un   tuyau de sortie en caout- chouc 6 qui conduit la matière à un tuyau de remplissage 7 dont la partie inférieure 8 est façonnée en vue de porter le récipient d'emballage, par exemple un sac à valve.

   Tout le tuyau de remplissage est suspendu, de manière d'ailleurs connue, aux   tirants   du mécanisme peseur qui tournent avec le réservoir, et la figure 1 indique en outre le méca- nisme qui par un rouleau 11 est actionné au moment où le sac doit se dégager de la pièce portante 8, l'organe 10 tenant le sac en étant alors écarté. 16 représente l'organe de fer- meture qui, par la compression du tuyau de sortie en caout- chouc 6 contre un butoir, coupe le passage de la matière par l'ouverture de sortie 5. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans le réservoir 1, est solidement fixée une paroi conique 14 et l'espace au-dessous de cette paroi est désigné par 17. Cet espace 17 sert de réservoir à air auquel arrive de l'air comprimé venant d'un tuyau fixe   1   et pas- sant, par un presse-étoupe et par un alésage, dans l'extré- mité inférieure de l'arbre 2 pour sortir par les trous 18 de celui-ci. De l'espace 17, l'air comprimé passe par les tuyaux 20 aux organes d'addition d'air disposés au fond du réservoir 1, à l'extérieur de la paroi conique 14. 



   Comme on le voit dans les figures 2 et 3, ces organes d'addition d'air peuvent consister en tuyaux concen- triques 25 disposés chacun d'un côté des ouvertures de sortie 5. Les tuyaux peuvent être en matière poreuse ou couverts de matière poreuse, de sorte que l'air passant dans les pores est finement divisé. Des figures 4 et 5, il ressort que les organes d'addition d'air peuvent consister en pla- ques en forme de secteurs 21, en une matière poreuse. Comme il ressort de la figure, les plaques peuvent être disposées dans un cadre formant la partie supérieure de chambres   d' ad-   dition d'air 22 avec tuyaux d'amenée 23. Ces plaques poreuses peuvent consister en pierre filtrante, mais elles peuvent aussi être constituées par une couche de feutre intercalée entre des tôles métalliques perforées.

   Comme il ressort de la figure 5, les plaques 21 peuvent avoir une dimension telle qu'il n'est pas ajouté d'air dans une petite zone immédia- tement autour des ouvertures de sortie   ,   mais les plaques peuvent aussi avoir une forme telle qu'elles entourent complètement les ouvertures de sortie 5. L'organe de raclage ou de distribution fixe consiste en barreaux 26 dont la partie supérieure est sensiblement parallèle à l'arbre 2, et 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 dont la partie inférieure est sensiblement parallèle à la paroi conique   14,   et les extrémités supérieures de ces bar-- reaux sont fixées à la partie plane 13 du couvercle fixe du réservoir. Les barreaux 26 sont assemblés par des bagues 27,   28   et 29.

   Sur la bague inférieure 29 (fig. 2-5) sont mon- tés des éléments en U dont les ailes 30 forment des saillies qui coïncident entièrement ou partiellement avec des plans radiaux du réservoir 1. 



   Dans le mode de réalisation des figures 4 et 5, les plaques poreuses 21 sont noyées dans le fond du réservoir 1, de sorte que   les/saillies   30 se trouvent à la même distance du dessus de ces plaques que du dessus des ouvertures de sortie 5. 



   Dans le mode de réalisation de la figure 6, une plaque      est disposée sur les bras 30, de sorte que ce n'est que la partie des bras 30 faisant saillie sur la plaque 33 qui agit sur la matière. Dans le mode de réalisation de la figure 6, il n'y a pas d'addition d'air au réservoir, et pas non plus lors de la mise en marche de celui-ci, de sorte que les organes d'addition d'air des figures 1 à 5 sont comp- lètement supprimés. 



   Dans le mode de réalisation de la   figure 7.     on 'a   supprimé la paroi conique 14 et les barreaux 26 de l'organe de raclage et de distribution sont munis, en bas, d'une plaque 34 qui couvre sensiblement la partie du fond se trouvant à l'intérieur des ouvertures de sortie 2 et à la périphérie de laquelle il y a des bras, des dents ou organes similaires 35. Dans ce mode de réalisation, la matière dontenue dans le réservoir 1 repose sur la plaque 34, et ce n'est que dans la zone située au-dessus des ouvertures 2 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 que les bras 35 agissent sur la matière pendant la rotation du réservoir 1' Le soulagement de la pression exercée par la matière contre le fond du réservoir, obtenu grâce à la plaque 34, permet de lancer le réservoir rempli de matière sans aucune addition d'air.

   De façon analogue, comme on le voit dans la figure 6, il n'y a pas d'organes d'addition d'air dans ce mode de réalisation de la machina . La plaque 34 peut prendre d'autres formes que celle représentée; par exemple, elle peut être conique, comme indiqué en pointillé par 36. 



   Comme on le voit, les barreaux 26 sont disposés le plus près possible de l'axe de rotation du réservoir, pour présenter le minimum de résistance lorsque le réservoir est mis en marche, rempli de matière. 



   Bien entendu, l'invention n'est pas restreinte aux dispositifs de pesage, aux tuyaux de remplissage, aux organes d'addition d'air etc. représentés sur les dessins. Il est aussi dans le cadre de l'invention de donner à l'organe de ra- clage ou de distribution d'autres formes d'exécution que celles représentées. 



   De plus, l'appareil de la figure 1 peut être exécuté sans organes d'addition d'air et, d'autre part, l'appareil des figures 6 et 7 peut être muni des organes d'addition d'air visibles sur les figures 2-5.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  "BAGGING AND WEIGHING OF PULVJIRULIFNTSS MATERIALS"
The present invention relates to a bagging and weighing machine for powdery materials, comprising a rotating filling tank from which the material is led to a number of filling pipes communicating with outlet openings made in the bottom of the tank. .

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   It is known, in machines of this type, to use an agitating device, rotating at a speed much higher than that of the filling tank, while at the same time adding air to the tank, with a view to obtain a steady flow of material to the bags which are suspended from the fill pipes. However, this agitator device makes the machine more complicated by the fact that it requires a special motor with gears to make it rotate relative to the also rotating tank. Without the use of the rotary agitator device, a sufficiently smooth evacuation of the material is not obtained, although air is added to the tank in a finely divided state through a porous material.

   Indeed, it is necessary, if the machine is started, the reservoir being filled with material, to use a slightly larger quantity of air than when the machine is in continuous operation. This greater quantity of air causes irregular evacuation of the material for a certain period after start-up, and filling the bags during this period requires more time, so some of the bags have to do two. laps with the machine to be filled. In addition, it is necessary, for the emptying of the tank, once the bagging is completed, that all the outlet openings are open, which is hardly suitable, since the material thus flows into several bags which only fill up. partially.



   The object of the present invention is to avoid altogether the addition of air to the tank or to minimize this addition of air, at the same time as the rotary agitator device is completely eliminated. This applies to

 <Desc / Clms Page number 3>

 the machine, both when starting and during continuous operation, although the invention also applies to embodiments in which a small amount of air is added when the machine is started and , in certain special cases, also during operation of the latter.



   In the bagging and weighing machine according to the invention, a stationary scraping or dispensing member enters the interior of the rotating tank to a point immediately above the outlet openings of the tank. This scraping or dispensing member may be provided with arms or similar projections which coincide entirely or partially with the radial planes of the reservoir, and which preferably cover only a narrow annular surface of the bottom of the reservoir around the outlet openings.



   During the rotation of the reservoir, said stationary member produces a quite regular flow of the material towards the outlet openings by the effect of said arms or protrusions which agitate the material uniformly above and around the outlet openings, in a manner to establish regular exit conditions at all exit openings. For certain materials, for example for certain cements, it has been possible to obtain these regular discharge conditions even without any addition of air to the material in the tank.



   In the event of complete emptying of the tank, the material can flow out through a single outlet opening, because the distribution member always ensures a uniform and rapid distribution of the material over the closed outlet openings, so to flow through the open one.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The narrow annular surface area of the bottom of the tank covered by the arms or projections of the scraping or dispensing member can be obtained using a cone covering the central part of the bottom of the tank. However, this cone can be omitted in the embodiment according to the invention where the part of the arms or projections which is not immediately above the outlet openings is covered by a non-rotating plate. This is how it is possible to be able to restrict the effect of the arms or protrusions to the desired area, namely immediately above the outlet openings.



   According to the invention, the same effect is obtained with an arrangement where the arms or projections are carried by a fixed plate which substantially covers the central part of the bottom of the tank. In both cases, the friction of the material against the plate, during the rotation of the tank, is so low that it will not be difficult to start the machine, the tank filled with material.



   The drawing shows, by way of example, the bagging and weighing machine according to the invention.



   Figure 1 is a vertical section of a machine of this kind.



   Figure 2 shows on a large scale an area around an outlet opening shown in Figure 1.



   Figure 3 is a section along the line III-III of Figure 2.



   FIG. 4 represents, on a large scale, a variant of a zone similar to that of FIG. 2.



   Figure 5 is a section taken along the line V-V of Figure 4.

 <Desc / Clms Page number 5>

 FIG. 6 is a vertical section of a variant of the machine without air addition members.



   Figure 7 is a vertical section of another variant.



   In the drawing, 1 shows a cylindrical filling tank provided with a central shaft 2 which passes through the bottom 32 of the tank to which it is fixed by means of a loose flange 4, tight against the bottom 2 of the tank. reservoir by nuts 31 screwed onto the threaded end of the shaft 2. The upper end of the shaft 2 is carried by an axial bearing (not shown), and the reservoir 1 is therefore suspended from this bearing.



  The tank 1 is provided at the top with a fixed cover, consisting of a cylindrical part 15 and a flat part 13. This cover is suspended from beams or the like 12. In the flat part of the cover, there is a pipe. feed 1 through which the material is introduced into the tank. In the bottom 32 of the tank 1 there are a number of outlet openings (see figure 2), and each of these openings is provided with a rubber outlet pipe 6 which leads the material to a pipe. filling 7, the lower part 8 of which is shaped for carrying the packaging container, for example a valve bag.

   The entire filling pipe is suspended, in a manner moreover known, from the tie-rods of the weighing mechanism which rotate with the reservoir, and FIG. 1 further indicates the mechanism which, by a roller 11, is actuated at the moment when the bag must. disengage from the bearing part 8, the member 10 holding the bag while being then removed. 16 shows the closure member which, by compressing the rubber outlet pipe 6 against a stopper, cuts off the passage of material through the outlet opening 5.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the tank 1, a conical wall 14 is firmly fixed and the space below this wall is designated by 17. This space 17 serves as an air tank to which compressed air comes from a fixed pipe 1 and passing, through a stuffing box and through a bore, into the lower end of the shaft 2 to exit through the holes 18 of the latter. From the space 17, the compressed air passes through the pipes 20 to the air addition members arranged at the bottom of the tank 1, outside the conical wall 14.



   As can be seen in Figures 2 and 3, these air addition members may consist of concentric pipes 25 each arranged on one side of the outlet openings 5. The pipes may be of porous material or covered with material. porous, so that the air passing through the pores is finely divided. From FIGS. 4 and 5, it emerges that the air addition members can consist of plates in the form of sectors 21, of a porous material. As can be seen from the figure, the plates can be arranged in a frame forming the upper part of air supply chambers 22 with supply pipes 23. These porous plates can consist of filter stone, but they can also consist of filter stone. consist of a layer of felt interposed between perforated metal sheets.

   As can be seen from Fig. 5, the plates 21 can be of such a size that no air is added in a small area immediately around the outlet openings, but the plates can also be shaped such that 'they completely surround the outlet openings 5. The scraper or fixed distribution member consists of bars 26, the upper part of which is substantially parallel to the shaft 2, and

 <Desc / Clms Page number 7>

 the lower part of which is substantially parallel to the conical wall 14, and the upper ends of these bars are fixed to the flat part 13 of the fixed cover of the tank. The bars 26 are assembled by rings 27, 28 and 29.

   U-shaped elements are mounted on the lower ring 29 (fig. 2-5), the wings 30 of which form projections which coincide entirely or partially with radial planes of the reservoir 1.



   In the embodiment of Figures 4 and 5, the porous plates 21 are embedded in the bottom of the tank 1, so that the / protrusions 30 are at the same distance from the top of these plates as from the top of the outlet openings 5 .



   In the embodiment of FIG. 6, a plate is arranged on the arms 30, so that it is only the part of the arms 30 projecting on the plate 33 which acts on the material. In the embodiment of FIG. 6, there is no addition of air to the tank, and not either when it is started up, so that the addition members of air of Figures 1 to 5 are completely omitted.



   In the embodiment of FIG. 7, the conical wall 14 has been omitted and the bars 26 of the scraping and dispensing member are provided, at the bottom, with a plate 34 which substantially covers the part of the bottom. located inside the outlet openings 2 and at the periphery of which there are arms, teeth or the like 35. In this embodiment, the material contained in the reservoir 1 rests on the plate 34, and this is only in the area above openings 2

 <Desc / Clms Page number 8>

 that the arms 35 act on the material during the rotation of the tank 1 'The relief of the pressure exerted by the material against the bottom of the tank, obtained by means of the plate 34, makes it possible to launch the tank filled with material without any addition of air.

   Similarly, as seen in Figure 6, there are no air addition members in this embodiment of the machine. The plate 34 can take other forms than that shown; for example, it can be conical, as indicated in dotted lines by 36.



   As can be seen, the bars 26 are arranged as close as possible to the axis of rotation of the reservoir, to present the minimum resistance when the reservoir is started, filled with material.



   Of course, the invention is not restricted to weighing devices, filling pipes, air addition members, etc. shown in the drawings. It is also within the scope of the invention to give the scraping or dispensing member other embodiments than those shown.



   In addition, the apparatus of figure 1 can be executed without air addition members and, on the other hand, the apparatus of figures 6 and 7 can be provided with the air addition members visible on the figures. figures 2-5.


    

Claims (1)

RESUME Machine d'ensachage et de pesage pour matières pulvérulentes, comprenant un réservoir de remplissage rotatif d'où la matière est conduite à un certain nombre de tuyaux de remplissage communiquant avec des ouvertures de sortie du réservoir, caractérisée par les points!suivants, séparément ou en combinaisons : <Desc/Clms Page number 9> 1 - Un organe de raclage ou de distribution pé- nètre dans l'intérieur du réservoir de remplissage rotatif jusqu'en un point situé immédiatement au-dessus desdites ouvertures de sortie. ABSTRACT Bagging and weighing machine for powdery materials, comprising a rotating filling tank from which the material is led to a number of filling pipes communicating with the outlet openings of the tank, characterized by the following points, separately or in combinations: <Desc / Clms Page number 9> 1 - A scraping or dispensing member penetrates into the interior of the rotary filling tank as far as a point situated immediately above said outlet openings. 2 - L'organe de raclage ou de distribution est muni de bras ou saillies analogues qui coincident entièrement ou partiellement avec les plans radiaux du réservoir. 2 - The scraper or distribution member is provided with arms or similar projections which coincide entirely or partially with the radial planes of the reservoir. 3 - Les bras ou saillies de l'organe de raclage ou de distribution ne couvrent qu'une superficie étroite annulaire du fond du réservoir, située autour des ouvertures de sortie. 3 - The arms or projections of the scraping or distribution member cover only a narrow annular surface of the bottom of the tank, located around the outlet openings. 4 - La partie des bras ou saillies qui ne se trouve pas immédiatement au-dessus des ouvertures de sortie est couverte par une plaque non tournante. 4 - The part of the arms or projections which is not immediately above the outlet openings is covered by a non-rotating plate. 5 - Les bras ou saillies sont portés par une plaque qui couvre sensiblement la partie centrale'du fond du réservoir. 5 - The arms or projections are carried by a plate which substantially covers the central part of the bottom of the tank. 6 - L'organe de raclage ou de distribution est disposé sensiblement à la même distance verticale au-dessus des organes d'addition d'air, de préférence poreux, disposés dans le fond du réservoir et au-dessus des ouvertures de sortie pratiquées dans ce f ond. 6 - The scraping or dispensing member is disposed substantially at the same vertical distance above the air addition members, preferably porous, arranged in the bottom of the tank and above the outlet openings made in this fund.
BE489321D BE489321A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE489321A true BE489321A (en)

Family

ID=134295

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE489321D BE489321A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE489321A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2515037C (en) Method of draining a flexible container housing a viscous product
FR2499464A1 (en) PNEUMATIC PRESS, ESPECIALLY FOR GRAPES
BE489321A (en)
FR2585829A1 (en) VOLUMETRIC DOSER FOR POWDER OR GRAIN PRODUCTS, SUCH AS FLOUR, RICE OR COFFEE
CA2137740A1 (en) Air tight apparatus for preparing a cosmetic paste
CH278155A (en) Bagging and weighing machine for powdery materials.
CA2976146A1 (en) Balancing device for a machine with rotatable drum, and machine including a rotatable drum provided with such a device
BE1001998A6 (en) Buse anti drops conditioning unit dosing of a product fluid behavior.
CH341477A (en) Continuous filter press
FR2628756A1 (en) DEVICE FOR REMOVING IMPURITIES PRESENT IN GAS AND SOLID FORM IN A LIQUID PRODUCT CONTAINED IN A RESERVOIR
FR2580955A1 (en) CENTRIFUGAL WRINKLER BASKET FOR WET GRANULAR MATERIAL
CH187049A (en) Process for filling containers with powdery material of determined average density and device for carrying out this process.
BE448093A (en)
CH283610A (en) Machine for bagging loads in valve bags.
FR2541067A1 (en) Pneumatic device for dispensing and metering powdered or granular products
FR2676213A3 (en) Hopper
BE427868A (en)
CH175727A (en) Powder feed device.
BE479502A (en)
BE455072A (en)
BE418312A (en)
BE448198A (en)
BE489331A (en)
BE514253A (en)
BE480767A (en)