BE451019A - - Google Patents

Info

Publication number
BE451019A
BE451019A BE451019DA BE451019A BE 451019 A BE451019 A BE 451019A BE 451019D A BE451019D A BE 451019DA BE 451019 A BE451019 A BE 451019A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chain
cam
tension
diameter
lever
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE451019A publication Critical patent/BE451019A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D49/00Details or constructional features not specially adapted for looms of a particular type
    • D03D49/04Control of the tension in warp or cloth
    • D03D49/06Warp let-off mechanisms

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Dérouleur de   chatne   pour métiers à tisser " .- 
L'invention a pour objet un dérouleur automatique de   chatne,   constituant un ensemble indépendant qui, outre sa simpli- cité et son prix de revient peu élevé, offre l'avantage de pouvoir être adjoint sans difficultés aux métiers à tisser existants de tous types, sans nécessiter aucune transformation, ce qui en rend l'emploi tout particulièrement intéressant pour l'automatisation des métiers. 



   Ce dispositif, remarquable en ce qu'il règle le mouvement de l'ensouple de chaîne suivant le diamètre de l'ensouple et   sui   vant la tension constamment maintenue à la valeur choisie pour la chaîne et que, de ce fait, il débite, à chaque coup de battant, la longueur précise de chaîne nécessaire pour le tissage de tout article à la tension voulue, se caractérise, en principe. en ce que, la rotation de l'ensouple étant commandée par un organe dudit dispositif, tributaire d'un élément en mouvement du métier, la course dudit organe, laquelle détermine la longmeur de chaîne dé-   bitée,   est limitée par une ou plusieurs butées dont la position dé- pend du diamètre de l'ensouple et de la tension de la ohaîne. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant une forme de réalisation de l'invention, le dispo- sitif comporte, une butée unique, dont la position   dépend a   la fois du diamètre de'l'ensouple et de la tension de la chaîne, et qui est constituée par une came, de profil convenablement établi, pou- vant coulisser sur un levier oscillant, ou "levier correcteur", qui est soumis à la tension de la chaîne, la position de ladite came sur ledit levier étant automatiquement réglée suivant le diamètre de l'ensouple. 



   Une variante consiste essentiellement en ce que l'amplitude de la course de l'organe commandant la rotation de l'ensouple de chaîne, et tributaire d'un élément en   [mouvement   du métier à tisser, est déterminée, non plus par une butée unique, mais par deux butées dont la position et, par suite,   l'action,   dépendent, pour l'une, du diamètre de l'enroulement de chaîne sur l'ensouple et, pour l'autre, de la tension de la chaîne. Cette variante permet de supprimer le montage du porte-fils   à oscilla-   tion, ce qui est avantageux dans les cas où un tel montage peut présenter des difficultés, voire une impossibilité. 



   D'autres caractéristiques et avantages de l'invention ressortiront d'ailleurs de la description qui va suivre, dans   la-   quelle on se référera aux dessins annexés, représentant, à simple titre d'exemple   d'exécution   nullement limitatif, un dérouleur de chaîne établi en conformité.

   Dans ces dessins 
Fig. 1 est une vue en élévation de profil de la forme de réalisation du dispositif comportant une butée unique ; 
Fige 2 en est une vue en élévation prise de   l'arrière,   
Figo 3 en est une vue en plan en-dessus; et 
Fig. 4 et 5 sont des vues de détails   montrant     le:. or.-   ganes influencés par le diamètre de l'ensouple, respectivement lorsque l'ensouple est pleine et lorsqu'elle est vide, tandis qu'en fig. 1 l'ensouple est   représentée   à demi-pleine. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Fig. 6 est une vue fragmentaire, en élévation de profil, de la variante du dispositif dérouleur,à deux butées, représentée dans la partie comportant la butée dont la position est.tributaire de la tension de la chaîne, 
Fig. 7 en étant une vue en élévation de face, la   poitri   nière étant supposée enlevée, et 
Fig.8 étant une vue en plan en-dessus de ladite   came=butée   dépendant de la tension de la chaîne. 



   En ce qui concerne la première forme d'exécution (fig. 1 à 5), 1 est l'ensouple portant les fils 2 de chaîne, 3 et 4 sont des rouleaux-guides sur lesquels passent lesdits fils venant de l'ensouple, 5 sont les lames, 6 le battant et 7 la poitrinière, 8 étant le tissu fabriqué 
En bout de l'arbre 9 de l'ensouple, est accouplé l'arbre 10 du dispositif. Sur cet arbre 10 est calée une roue à rochet 11 coopérant avec un cliquet 12 articulé en 13 sur une roue hélicoïi- dale 14 qui peut tourner librement sur l'arbre 10. La denture de la   roue 14   est en prise avec une vis sans fin 15 fixée sur un arbre vertical 16 qui'porte en outre une roue à rochet 17 et un volant 18.

   La roue à rochet 17 coopère avec un cliquet multiple 19 constituée de façon connue, par plusieurs cliquets de longueurs différentes pour pouvoir actionner la roue 17 même dans le cas où la course du cliquet multiple serait inférieure à la division de la   rouée   
La chape 20 porte-cliquets, montée à libre pivotement sur l'arbre 16, est solidaire d'une tige de commande 21, sur laquelle est enfilé un ressort 22, et munie, vers son extrémité,   d'une   goupille 23 pour   l'entraînement   de la tige vers l'avant par un sabre 24, calé sur l'arbre du battant 6 et participant, de ce fait, aux oscillations de ce dernier. 



   La course de la chape 20 vers l'arrière (c'est-à-dire vers l'ensouple 1) est limitée par sa butée contre une came 25 dont le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 profil est approprié au but recherché, Cette came porte des te- nons 26 qui peuvent se déplacer dans une coulisse 27 d'un levier oscillant 28 dont le rôle seraexpliqué plus loin. 



   La came 25 (qui n'a pas été représentée en   fige 1   pour ne pés nuire à la clarté du dessin) est reliée par une bielle 29 à 1' un des bras 30 d'un levier coudé monté à pivotement autour d'un axe fixe 31, et dont l'autre bras 32 se termine par une tête pal- peuse, constamment en contact, du fait du poids du levier, avec les fils de   chatne   enroulés sur l'ensouple 1. De ce fait, la posi- tion de la came 25 se trouve tributaire du diamètre de   l'ensouple,.   



   Le levier 28, ci-après   dénommé   "levier-correcteur", est monté à pivotement en 33, sur le bâti et il est   bloqué   par sa tête, sur une tringle 34 montée à   coulissèrent   dons un palier 35 solidaire du bâti, ladite tringle portant, de part et d'autre du palier 35, un ressort, 36 et 37 respectivement, interposé entre le palier 35 et un manchon, 38 et 39 respectivement, de position ré- glable, fixé sur la tringle. A son   extrémité     opposée   au manchon 39, la tringle 34 est rendue solidaire, par un bras 40, et un tou- rillon 41, d' un châssis 42 pouvant pivoter autour. du rouleau fixe 3 et dans lequel est monté   le   rouleau porte-fils 4 qui peut os- ciller lorsque la tension des fils de chaîne 2 devient trop forte ou trop faible. 



   Le fonctionnement est le suivant : 
Le mouvement d'oscillation du battant 6 est   communiqué   au sabre 24. Dans l'oscillation vers l'arrière   (floche   a) le sabre 24, par l'intermédiaire du ressort 22, entraîne la chape 20 jus- qu'à sa butée contre la came 25, ce qui détermine l'amplitude de la course utile du retour.

   En effet, lors de. l'oscillation vers l'avant (fièche   b),   le sabre 24 entraîne la tige 21 par   la   goupil- le 23, cet   entraînement   se produisant plus ou moins tôt selon que la chape 20 part d'une position   rapprochée   ou   reculée,     plus   la chape 20 peut se déplacer vers l'arrière dans la course aller,, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 plus la course utile de retour est importante pour   l'entraînement   de la tige ?la Le cliquet multiple 19 fait tourner, par le rochet 17, l'arbre 16 et, par conséquent, la roue 14.

   Le cliquet 12, solidaire de la roue folle 14, permet alors à l'arbre 10, portant le rochet  11,   et par conséquent à l'arbre 9 de l'ensouple 1, de tourner (flèche c) sous l'effet de la traction de la   chatne$   ce qui se traduit par une livraison de la   chaîne,,   
Au fur et à mesure que le diamètre de l'ensouple 1   diminue   la came 25, coulissant le long du levier correcteur   28   se trouve ¯ abaissée par le jeu des leviers 32, 30 et de la bielle 29 et en raison de son profil, le point de butée qu'elle offre à la chape   20   se trouve reculé, augmentant ainsi la course utile de retour et, par conséquent, l'amplitude de la rotation de l'ensouple 1. 



   D'autre part, quand la tension des fils 2 augmente,, la traction exercée sur le rouleau 4 fait osciller, par   l'intermé'-   diaire des organes 42, 41 et   40, le   levier correcteur 28 autour de son axe 33, de façon telle que la came 25 recule par rapport à la chape 20, augmentant ainsi le débit en fils* 
Si, au contraire, la tension est trop petite, le levier correcteur 28 oscille en sans inverse, la came 25 avançant alors par rapport à la chape 20, diminuant ainsi le débit en fila. 



   On voit donc que, dans le dispositif suivant l'invention, le   mouvement   de rotation de l'ensouple est commandé à la fois en fonction du diamètre de l'ensouple et de la tension de la chaîne. 



   Il est bien entendu que l'interposition, dans la commande de l'ensouple, du rochet 11 àt du cliquet 12, est facultative; elle est destinée à faciliter l'opération consistant à rappeler les fils de chaîne pour le détissage. L'ouvrier peut alors faire tourner l'ensouple, à la   main;,   en sens inverse de la flèche c et terminer, pour plus de précision, par la manoeuvre du volant 18. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Conforménent àla variante   d'exécution     représentée   aux   fig. 6  à 8, l'oscillation du porte-fils prévue,   Fans   la première forme d'exécution, par le motage des organes 3, 40, 41, 42 est supprimée et lelevier   correcteur   28 le long duquel   coulisse   la came-butée 25 n'est plus pivotant, mais fixe, de sorte   que   la po- sition de ladite came-butée 25 ne dépend plus que du   diantre   de l'enroulement de chaîne sur l'ensouple 1. 



   Pour réaliser le débit du dispositif dérouleur en fone- tion, également, de la tension de la chaîne sur le   métier,   ce dispositif comporte une came 43, en forme de coin, munie   d'une   ouverture allongée, formant coulisse, 44, que traverse la tige   @1   de commande de la chape 20 porte-cliquets, ladite came 43 étant montée entre la goupille 23 et le sabre 24   e.   présentant audit sabre sa face formant plan incliné. 



   Grâce à sa coulisse 44, la came 43 peut   être     déplacée   perpendiculairement à l'axe de la tige 21 et offrir ainsi, suivant la position qu'elle occupe, une épaisseur plus ou (,.oins grande à l'endroit où vient agir le sabre 24 lors de l'oscillation vers l'avant (flèche b). 



   La position de la came-butée 43 est rendue tributaire de la tension de la   chatne   par un ensemble d'organes comportant : un rouleau tâteur 45 posé sur le tissu 8 et sur la partie horizontale d'une tringle coudée 46 à la partie vertivale de la- quelle est fixé un bras de   réglage   47 en contactavec l'une des branches d'une équerre 48 ventée à pivotementen 49 sur l'épée 50 du battant 6, l'autre branche étant articulée à une bielle 51 fixée à la came 43. 



   On conçoit, dès lors, aisément que si le tissu 8 esttrop tendu, le rouleau 45 et la tringle 46 remontent, de sorte que le bras 47 soulève la branche horizontale de   1'équerre   48 dont   1 au-.   tre branche repousse, par la bielle 51, la came-butée 43 qui pré- sente alors uneplus forte épaisseur au sabre 24, augmentant ainsi 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 la durée de   l'action,   de ce dernier sur la tige 21 lors de   ltos   cillation avant, ce qui se traduit par un accroissement de lam plitude de l'action de la chape 20 porte-cliquets et, par consé-   quent,   du débit en fils. 



   L'inverse se produit lorsque, par suite d'une détension du tissu 8, le bras 47 s'abaisse, provoquant un recul de la   came'-   butée   43   qui présente alors une partie de moindre épaisseur   au   sabre 23, ce qui se traduit par une diminution du débit en fils* 
Il est bien entendu que l'on pourra, sans sortir du cadre régissant l'invention, imaginer d'autres variantes ainsi que des perfectionnements de détails, de même   qu'envisager   l'emploi de moyens constituant des équivalents de ceux donnés à titre d'exem-   ples   -   REVENDICATIONS -   
1 ) Dérouleur automatique de chaîne pour métiers à   tisser,$   caractérisé, en principe, en ce que la rotation de l'ensouple étant commandée par un organe dudit dispositif,

   tributaire d'un élément en mouvement du métier, la course dudit organe, laquelle déter- mine la longueur de chaîne débitée, est limitée par une ou plu- sieurs butées dont la position dépend du diamètre de l'ensouple et de la tension de la chaîne. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Chatne unwinder for looms" .-
The subject of the invention is an automatic casing unwinder, constituting an independent assembly which, in addition to its simplicity and its low cost price, offers the advantage of being able to be easily added to existing looms of all types, without requiring any transformation, which makes its use particularly interesting for the automation of trades.



   This device, remarkable in that it regulates the movement of the chain beam according to the diameter of the beam and following the tension constantly maintained at the value chosen for the chain and that, therefore, it delivers at each stroke of the beating, the precise length of warp needed to weave any article to the desired tension, is characterized, in principle. in that, the rotation of the beam being controlled by a member of said device, dependent on a moving element of the loom, the stroke of said member, which determines the length of the chain delivered, is limited by one or more stops the position of which depends on the diameter of the beam and the tension of the chain.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to one embodiment of the invention, the device comprises a single stopper, the position of which depends both on the diameter of the beam and on the tension of the chain, and which is constituted by a cam, of suitably established profile, able to slide on an oscillating lever, or "corrector lever", which is subjected to the tension of the chain, the position of said cam on said lever being automatically adjusted according to the diameter of the beam.



   A variant consists essentially in that the amplitude of the stroke of the member controlling the rotation of the warp beam, and dependent on a moving element [movement of the loom, is determined, no longer by a single stopper , but by two stops whose position and, consequently, the action, depend, for one, on the diameter of the chain winding on the beam and, for the other, on the tension of the chain. This variant makes it possible to eliminate the mounting of the oscillating son-holder, which is advantageous in cases where such an assembly may present difficulties, or even impossible.



   Other characteristics and advantages of the invention will moreover emerge from the description which follows, in which reference will be made to the appended drawings, showing, by way of a non-limiting example of execution, a chain unwinder. established in accordance.

   In these drawings
Fig. 1 is a side elevational view of the embodiment of the device comprising a single stopper;
Fig 2 is an elevational view taken from the rear,
Figo 3 is a top plan view; and
Fig. 4 and 5 are detail views showing the :. or.- ganes influenced by the diameter of the beam, respectively when the beam is full and when it is empty, while in fig. 1 the beam is shown half-full.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 6 is a fragmentary view, in side elevation, of the variant of the unwinding device, with two stops, shown in the part comprising the stop whose position is dependent on the tension of the chain,
Fig. 7 being a front elevation view, the chest piece being supposed to be removed, and
Fig.8 being a top plan view of said cam = stop depending on the tension of the chain.



   As regards the first embodiment (fig. 1 to 5), 1 is the beam carrying the warp yarns 2, 3 and 4 are guide rollers over which pass said yarns coming from the beam, 5 are the blades, 6 the clapper and 7 the breastplate, 8 being the fabric made
At the end of the shaft 9 of the beam, the shaft 10 of the device is coupled. On this shaft 10 is wedged a ratchet wheel 11 cooperating with a pawl 12 articulated at 13 on a helical wheel 14 which can rotate freely on the shaft 10. The toothing of the wheel 14 is engaged with a worm screw. 15 fixed on a vertical shaft 16 which also carries a ratchet wheel 17 and a flywheel 18.

   The ratchet wheel 17 cooperates with a multiple pawl 19 constituted in a known manner by several pawls of different lengths in order to be able to actuate the wheel 17 even in the case where the stroke of the multiple pawl would be less than the division of the wheel.
The yoke 20, mounted for free pivoting on the shaft 16, is integral with a control rod 21, on which is threaded a spring 22, and provided, towards its end, with a pin 23 for the driving the rod forward by a saber 24, wedged on the leaf shaft 6 and participating, therefore, in the oscillations of the latter.



   The travel of the yoke 20 towards the rear (that is to say towards the beam 1) is limited by its stop against a cam 25 whose

 <Desc / Clms Page number 4>

 This profile is appropriate for the desired goal. This cam carries pins 26 which can move in a slide 27 of an oscillating lever 28, the role of which will be explained later.



   The cam 25 (which has not been shown in fig 1 so as not to affect the clarity of the drawing) is connected by a connecting rod 29 to one of the arms 30 of an angled lever mounted to pivot about an axis fixed 31, and the other arm 32 of which ends in a palpate head, constantly in contact, owing to the weight of the lever, with the catnails wound on the beam 1. Therefore, the position of the cam 25 is dependent on the diameter of the beam ,.



   The lever 28, hereinafter referred to as "corrector lever", is pivotally mounted at 33, on the frame and it is blocked by its head, on a rod 34 slidably mounted in a bearing 35 integral with the frame, said rod carrying , on either side of the bearing 35, a spring, 36 and 37 respectively, interposed between the bearing 35 and a sleeve, 38 and 39 respectively, of adjustable position, fixed on the rod. At its end opposite to the sleeve 39, the rod 34 is made integral, by an arm 40, and a journal 41, with a frame 42 which can pivot around it. of the fixed roller 3 and in which the thread holder roller 4 is mounted which can oscillate when the tension of the warp threads 2 becomes too strong or too weak.



   The operation is as follows:
The oscillating movement of the leaf 6 is communicated to the saber 24. In the rearward oscillation (arrow a) the saber 24, by means of the spring 22, drives the yoke 20 as far as its stop against. the cam 25, which determines the amplitude of the useful return stroke.

   Indeed, during. the forward oscillation (arrow b), the saber 24 drives the rod 21 by the pin 23, this drive occurring sooner or later depending on whether the yoke 20 starts from a close or retracted position, the more the clevis 20 can move backwards in the outward stroke ,,

 <Desc / Clms Page number 5>

 the greater the useful return stroke for the drive of the rod? The multiple pawl 19 rotates, by the ratchet 17, the shaft 16 and, consequently, the wheel 14.

   The pawl 12, integral with the idler wheel 14, then allows the shaft 10, carrying the ratchet 11, and consequently the shaft 9 of the beam 1, to rotate (arrow c) under the effect of the pulling the chain $ which results in a delivery of the chain ,,
As the diameter of the beam 1 decreases the cam 25, sliding along the corrector lever 28 is ¯ lowered by the play of the levers 32, 30 and the connecting rod 29 and due to its profile, the stop point which it offers to the yoke 20 is retracted, thus increasing the useful return stroke and, consequently, the amplitude of the rotation of the beam 1.



   On the other hand, when the tension of the son 2 increases ,, the traction exerted on the roller 4 causes the corrective lever 28 to oscillate, through the intermediary of the members 42, 41 and 40, around its axis 33, so that the cam 25 moves back relative to the yoke 20, thus increasing the flow of threads *
If, on the contrary, the tension is too small, the corrector lever 28 oscillates in reverse, the cam 25 then advancing relative to the yoke 20, thus reducing the flow of fila.



   It can therefore be seen that, in the device according to the invention, the rotational movement of the beam is controlled both as a function of the diameter of the beam and of the tension of the chain.



   It is understood that the interposition, in the control of the beam, of the ratchet 11 to the pawl 12, is optional; it is intended to facilitate the operation consisting in recalling the warp threads for unweaving. The worker can then turn the beam, by hand ;, in the opposite direction of the arrow c and finish, for greater precision, by operating the handwheel 18.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   According to the variant embodiment shown in FIGS. 6 to 8, the oscillation of the son-holder provided, Fans the first embodiment, by the driving of the members 3, 40, 41, 42 is eliminated and the corrector lever 28 along which slides the cam-stop 25 n ' is more pivoting, but fixed, so that the position of said stop cam 25 only depends on the diantre of the chain winding on the beam 1.



   To achieve the flow rate of the unwinding device also in the form of the chain tension on the loom, this device comprises a wedge-shaped cam 43, provided with an elongated opening, forming a slide, 44, which passes through it. the control rod @ 1 of the pawl-holder yoke 20, said cam 43 being mounted between the pin 23 and the saber 24 e. presenting to said saber its face forming an inclined plane.



   Thanks to its slide 44, the cam 43 can be moved perpendicular to the axis of the rod 21 and thus offer, depending on the position it occupies, a greater or lesser thickness at the point where the saber 24 during forward oscillation (arrow b).



   The position of the cam-stop 43 is made dependent on the tension of the chain by a set of members comprising: a feeler roller 45 placed on the fabric 8 and on the horizontal part of an angled rod 46 at the vertical part of which is fixed an adjusting arm 47 in contact with one of the branches of a bracket 48 blown to pivot 49 on the sword 50 of the leaf 6, the other branch being articulated to a connecting rod 51 fixed to the cam 43 .



   It is easy to see, therefore, that if the fabric 8 is too tight, the roller 45 and the rod 46 go up, so that the arm 47 lifts the horizontal branch of the square 48 of which 1 au-. This branch pushes back, via the connecting rod 51, the cam-stop 43 which then presents a greater thickness to the saber 24, thus increasing

 <Desc / Clms Page number 7>

 the duration of the action of the latter on the rod 21 during the forward oscillation, which results in an increase in the plitude of the action of the ratchet-holder yoke 20 and, consequently, of the flow rate in son.



   The reverse occurs when, following a relaxation of the fabric 8, the arm 47 is lowered, causing a retraction of the cam'- stop 43 which then presents a portion of less thickness to the saber 23, which results in by reducing the flow of yarns *
It is understood that it is possible, without departing from the framework governing the invention, to imagine other variants as well as improvements in details, as well as to envisage the use of means constituting equivalents of those given by way of 'examples - CLAIMS -
1) Automatic warp unwinder for weaving looms, characterized, in principle, in that the rotation of the beam being controlled by a member of said device,

   dependent on a moving element of the loom, the stroke of said member, which determines the length of chain delivered, is limited by one or more stops, the position of which depends on the diameter of the beam and on the tension of the chain. chain.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2 ) Forme d'exécution du dispositif selon 1 , caractérisée en ce qu'elle comporte une butée unique, dont la position dépend à la fois du diamètre de l'ensouple et de la tension de la chaîne, et qui est constituée par une came de profil approprié;- montée à coulissement sur un levier oscillant, ou levier correcteur, sou- mis à la tension dé la chaîne, la position de ladite came sur ce levier étant automatiquement réglée suivant le diamètre de l'en- souple. <Desc/Clms Page number 8> 2) Embodiment of the device according to 1, characterized in that it comprises a single stop, the position of which depends both on the diameter of the beam and on the tension of the chain, and which is constituted by a cam of appropriate profile; - slidably mounted on an oscillating lever, or corrector lever, subjected to chain tension, the position of said cam on this lever being automatically adjusted according to the diameter of the hose. <Desc / Clms Page number 8> 3 ) Variante d'exécution du dispositif selon 1 , variante consistant, en principe, en ce que l'amplitude de la course de l'organe commandant la rotation de l'en souple de chaîne, et tributaire d'un élément en mouvement du métier à tisser, est dé- terminée, non plus par une butée unique, mais par deux butées dont la position et, par suite, l'action, dépendent, pour l'une, du diamètre de l'enroulement de chaîne sur l'ensouple et, pour l'autre, de la tension de la chaînée 4 ) Forme d'exécution selon 1 , 2 ou 3 , caractérisée en ce que le porte-cliquets constituant l'organe déterminant la ro- tation de l'ensouple est commandé, par l'intermédiaire (l'une tringle, 3) Variant of execution of the device according to 1, variant consisting, in principle, in that the amplitude of the stroke of the member controlling the rotation of the flexible chain, and dependent on a moving element of the loom, is determined, no longer by a single stop, but by two stops, the position of which and, consequently, the action, depend, for one, on the diameter of the warp winding on the beam and, for the other, the tension of the chain 4) An embodiment according to 1, 2 or 3, characterized in that the pawl holder constituting the member determining the rotation of the beam is controlled, via (the one rod, par un sabre tributaire des mouvements du battant du métier tisser . by a saber dependent on the movements of the leaf of the loom.
BE451019D BE451019A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE451019A true BE451019A (en)

Family

ID=105961

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE451019D BE451019A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE451019A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
BE451019A (en)
EP0007543B1 (en) Loom with weft cutting device and such a device for use therein
EP0651087B1 (en) Machine for automatic cutting at right angles to the thread of textile materials, in particular of textile webs
FR2649040A1 (en) SHEET PRINTING MACHINE HAVING A SHEET MARKER AND A PRINTER MECHANISM
CH166176A (en) Device for automatic adjustment of the tension of a thread, in particular applicable to winders and bobbins.
FR1274750A (en) Reels cradles improvements
FR1310490A (en) Improvements to looms with fixed weft reserve
BE514488A (en)
CH495444A (en) Loom
EP0091389A1 (en) Bobbin removing device for a winding or twisting machine
FR2633006A1 (en) VERTICAL CURTAIN INSTALLATION
BE504893A (en)
BE512567A (en)
BE521107A (en)
EP0775605A1 (en) Roller-blind with deployment mechanism having swinging links
BE358964A (en)
BE435036A (en)
FR2704256A1 (en) Motorized roller blind for curved bay.
CH650813A5 (en) MECHANICAL CONTROL DEVICE, PARTICULARLY FOR A DIMMER OF A BULK UNWINDER ON A WEAVING MACHINE.
FR2692285A1 (en) Tubular knitted fabric cutter - has cutting disc to give flat cut width(s) with tensed take=off and winding
BE495180A (en)
BE544817A (en)
BE476646A (en)
FR2634229A1 (en) DEVICE FOR STOPPING THE SUPPLY OF A DRAWING SYSTEM OF A CONTINUOUS SPINNING IN THE EVENT OF THE ABSENCE OF OUTPUT THREAD