<Desc/Clms Page number 1>
Installation d'annonce des trains.
L'invention concerne une installation d'annonce des trains donnant un avertissement préparatoire unifié et un avertissement principal constant. Les installations d'avertissement des trains en service depuis plusieurs décades sur les chemins de fer alle- mands, sous forme de sonneries électro-mécaniques de voie et inté- rieures n'ont pas participé jusqu'à présent au développement géné- ral de l'ensemble des installations de sécurité et d'annonce à distance et par suite ne satisfont plus aux exigences accrues du trafic des chemins de fer modernes en raison de l'augmentation extraordinaire de la circulation sur route et sur rail.
Le procédé de sonnerie actuel entre deux postes d'annonce des trains, avertit le garde-barrière, qui se trouve entre ces postes, qu'un train est en marche dans la portion de voie qui sépare les postes A et B, en l'engageant seulement à redoubler d'attention, tandis que la manoeuvre proprement dite de la fermeture de la barrière en temps utile est laissée à l'appréciation du garde-barrière, et est dé-
<Desc/Clms Page number 2>
terminée en principe non seulement par la position du passage à niveau par rapport au poste d'annonce des trains, mais encore par les différences considérables qui existent entre les vitesses des diverses catégories de trains.
Un autre inconvénient des installations actuelles consiste en ce que les sonneries une fois déclenchées électriquement con- tinuent à fonctionner mécaniquement, sans qu'il existe une surveil- lance suffisante, faisant connaître l'état de remontage de la son- nerie. Les défauts existants d'une annonce insuffisante des trains, constituent en outre une gêne très considérable dans le service, du fait de la construction actuelle de dispositifs de surveillance de la fermeture en temps utile des barrières en combinaison avec l'action électromagnétique exercée sur le train, étant donné que pour éviter les freinages d'urgence, la barrière doit être fermée lorsque le train se trouve à une distance déterminée du passage à niveau.
D'autre part, la condition d'une fermeture en temps utile de la barrière ne peut pas être remplie par une fermeture prématurée de celle-ci, si l'on considère le trafic sans cesse croissant de la route ; au contraire, il paraît avantageux de donner au garde- barrière, outre un avertissement préparatoire général unifié pour tous les trains, un avertissement principal dépendant de la vites- se du train, qui lui enjoint de fermer la barrière immédiatement pour toutes les catégories de trains.
Dans l'installation d'annonce des trains suivant l'invention, avec avertissement préparatoire unifié et avertissement principal constant, qui donne au poste du garde-barrière un signal acousti- que et optique servant d'avertissement préparatoire ainsi que d'avertissement principal, des relais de ligne sensibles au sens du courant sont commandés suivant l'invention à la suite de la commande d'une touche d'avertissement préparatoire Tl et déclen- chent l'avertissement préparatoire, et des postes d'intervention spéciaux SK1, SK2 dont la distance (trajet de jalonnement) qui les sépare est dans un rapport déterminé avec la distance (trajet
<Desc/Clms Page number 3>
d' avertissement) qui sépare le second poste d'intervention SK2 du passage à niveau, actionnent un moteur muni de cames et tournant dans les deux sens,
de façon que le moteur actionné par un des postes d'intervention SKI soit mis en circuit et tourne dans un sens, tandis qu'actionné par l'autre poste d'intervention SK2, il soit mis en circuit et tourne dans l'autre sens, le rapport des vitesses de marche avant et arrière correspondant au quotient en- tre les trajets d'avertissement et de jalonnement, et l'avertisse- ment principal est déclenché, en fonction des contacts ws1, ws2 , we commandés par les cames, avec durée d'avertissement constante, pour toutes les catégories de trains.
Le dessin ci-joint, donné uniquement à titre d'exemple, représente une forme de réalisation de l'invention.
L'avertissement préparatoire est donné pour les deux sens de marche par l'intermédiaire de trois conducteurs a, b et c, dans lesquels sont disposés les relais dits de ligne A10, A11, A12 et A20, A21, A22, puis BIO, Bll, B12 et B20, B21, B22, qui dépendent du sens du courant du fait du montage en série de cellules d'arrêt GL1 à 12. Les relais de ligne AIO, A11, A12 et A20, A21, A22 sont prévus pour la circulation des trains du poste d'annonce A au poste d'annonce B.
On emploie exclusivement du courant continu pour faire- fonc- tionner l'ensemble de l'installation d'annonce des trains, des batteries séparées devant être disposées dans les postes d'annonce des trains et.dans les postes intermédiaires. En position normale, le courant ne passe pas dans l'installation d'avertissement prépa- ratoire.
Avant le départ ou le passage d'un train, par exemple dans le cas de la circulation d'un train de A vers B, le chef du servi- ce du mouvement actionne la touche Tl d'avertissement préparatoire, qui provoque l'excitation du relais d'ordre correspondant 1 qui par son propre contact 11 ferme un circuit d'auto-maintien comme suit : +, relais d'ordre 1, contacts 11 et e13, - . Le relais 1 s'excitant, le râlais d'interrupteur Ul reçoit du courant par le
<Desc/Clms Page number 4>
contact 13, et de son côté excite l'électro-aimant tournant. D par l'intermédiaire du contact ul. De ce fait, les balais de con- tact correspondants des segments de contact I à III avancent d'un pas.
Le contact da actionné par l'armature de 1'électro-aimant tournant ferme un circuit destiné au. second relais d'interrupteur U2, de sorte qu'en raison de l'ouverture du contact u2, le premier relais d'interrupteur Ul et par suite l'électro-aimant tournant D ne reçoivent plus de courant. Le fonctionnement alternatif des deux relais d'interrupteurs Ul et U2 provoque l'avancement continu des balais de contact.
Le premier pas du mouvement du balai de contact du segment de contact I provoque l'excitation du relais de commande 6 par l'intermédiaire du contact fermé 15. Il en résulte que la batterie de ligne BI du poste d'annonce des trains A est connectée aux li- gnes a et c par les contacts 61 et 62.
Cette opération de commuta- tion établit la fermeture du circuit suivant des lignes d'annonce : +, batterie BI (poste d'annonce des trains A), contact 61, cellule d'arrêt GL1, relais de ligne AIO, résistance additionnelle VW, li- gne vers le poste intermédiaire, cellule d'arrêt GL5, relais de ligne A11, ligne a vera le poste d' annonce des trains B, cellule d'arrêt GL9, relais de ligne A12, ligne ± vers le poste d'annonce des trains A, contact 62, - de la batterie BI.
En raison de la présence des cellules d'arrêt dépendant du sens du courant, la batterie étant ainsi connectée, seuls peuvent s'exciter les relais de ligne A10, A11, A12 dans les postes d'an- nonce des trains. et intermédiaires, pour lesquels la polarité des cellules d'arrêt montées en série est prévue de façon à laisser passer le courant. L'excitation des relais de ligne A10 ou A12 dans le poste d'annonce des trains provoque une vérification des lignes a et c, qui se reconnaît en combinaison avec le relais d'ordre 1 par l'intermédiaire des contacts la et s1, à l' allumage d'une lampe de contrôle KLl.
En même temps le relais du signal 4 reçoit aussi du courant, de sorte que la lampe de contrôle KLl continue à être alimentée jusqu'à ce que le mécanisme d'avancement pas à pas soit en
<Desc/Clms Page number 5>
position de repos, c'est-a-dire jusqu'à ce que le signal de sor- tie soit à voie libre.
Le mécanisme d'avancement pas à pas du poste d'annonce des trains avance, ainsi qu'il a déjà été dit, à des intervalles déter- minés, sous l'action des relais d'interrupteurs Ul et U2. Lorsque le balai a quitté le second plot du segment de contact I, le re- lais de commande 6 cesse de recevoir du courant et la connexion entre la batterie BI et les lignes de transmission a et, il est cou- pée. Au cours des pas suivants , le contact 14 provoque finalement l'excitation du relais de commande 7.
Il en résulte que, comme par le relais de commande 6, la batterie BI du poste d'annonce des trains est connectée de nouveau avec une polarité inverse par l'intermédiaire des contacts 71 et 72 avec les lignes et c., A l'encontre de la première connexion, ce sont maintenant les re- lais de ligne A20, A21, A22, qui sont excités en raison de l'in- version du sens du courant. Le relais de commande 7 reste excité par l'intermédiaire de quelques plots du segment de contact II.
L'avertissement préparatoire venant de la direction B s'effectue, après un pas à vide, par une nouvelle fermeture du circuit du re- lais de commande 7, qui est représenté en pointillé sur le monta- ge. Le relais de commande 7 étant actionné, l'opération proprement dite d'avertissement préparatoire est terminée. La position de repos du mécanisme d'avancement pas à pas est obtenue par les re- lais de fin de course El et E2, le relais de fin de course E2 re- cevant d'abord du courant trois pas avant la position de fin de course par le balai de contact I et le contact 16, de sorte que le relais de fin de course El est excité également par le contact e21. Ces deux relais restent excités pendant le pas suivant et ne retombent qu'au dernier pas (position de fin de course).
Le relais de fin de course El s'étant excité, le relais d'ordre 1 a aussi cessé de recevoir du courant. Pendant l'avant-dernier et le der- nier pas, les relais d'interrupteurs Ul et U2 sont alimentés par le contact e22. Le mécanisme d'avancement pas à pas étant dans sa position de repos, le dispositif d'avertissement préparatoire est prêt à fonctionner pour transmettre un nouvel ordre.
<Desc/Clms Page number 6>
L'excitation ae courte durée du relais de ligne All dans le poste intermédiaire provoque le passage du courant dans un électro- aimant tournant DV d'un mécanisme accumulateur des avertissements préparatoires, dont le balai de contact dv avance d'un pas, de façon à provoquer la chute du relais de signal S, qui recevait jusqu'à présent le courant de repos. un contact s du relais de signal provoque l'allumage de la lampe de signal VL correspondant au sens de la marche du train et fonctionnant à titre de signal optique.
Le déclenchement du signal acoustique est provoqué après l'inversion de la batterie BI dans la poste d' annonce des trains par un contact s211 du relais de ligne a21, et la durée du signal acoustique VW dépend de la durée d'excitation du relais de ligne A21, qui d'autre part est déterminée par le nombre de contacts connectés du segment de contact II du poste d'annonce des trains.
Ainsi qu'on l'admet dans le cas présent, on ne donne pour les. trains circulant de A vers B qu'un signal prolongé, tandis que pour les trains circulant en sens inverse, le relais de commande 7 en s'excitant de nouveau fait retentir à deux reprises un signal prolongé. L'avertissement préparatoire se distingue donc du procé- dé acoustique actuellement en usage par l'existence non seulement du signal acoustique, mais encore d'un signal. optique qui, pour la sécurité générale du passage à niveau, offre des avantages considé- rables, puisqu'il permet au garde-barrière de contrôler à chaque instant l'avertissement préparatoire j usqu' à l'arrivée de l'aver- tissement principal et en outre permet de reconnaître le sens de la marche du train annoncé.
Pour transmettre au garde-barrière un signal auquel il puisse se fier pour fermer la barrière en temps utile en fonction de la vitesse du train, le signal d'avertissement principal est déclenché par des postes d'intervention spéciaux en combinaison avec un dispc= sitifd'égalisation des durées d'avertissement. Les distances entre les postes d'intervention et le passage à niveau sont déterminées d'après la vitesse maximum autorisée sur le trajet et la durée de fermeture de la barrière, y compris le temps nécessaire à l' évacua- tion du passage à niveau.
<Desc/Clms Page number 7>
La distance entre les deux postes d'intervention SK1 et SK2 doit être considérée comme un trajet de jalonnement et est dans un rapport déterminé avec la distance entre le poste d'intervention SK2 et le passage à niveau. Les deux postes d'intervention sont reliés au dispositif d'avertissement principal par trois lignes, dont la ligne de retour commune peut passer dans certains cas par la ligne c de l'avertissement préparatoire.
Le dispositif d'égalisation des durées d'avertissement con- siste en principe dans un petit moteur tournant dans les deux sens, et actionnant des cames qui commandent des contacts wsl, ws2 et we.
Les cames tournent pendant le mouvement en avant dans le sens indi- qué par la flèche sous l'action de l'interrupteur SKI fermant le courant des rails. Le contact we est actionné au démarrage et sert à mettre hors circuit le dispositif d'égalisation de la durée d'avertissement. Les deux contacts ws1 et ws2 ne sont pas actionnés dans l'échancrure des cames. Cette échancrure est déterminée d'a- près la longueur du trajet de jalonnement ou la vitesse maximum autorisée et ses dimensions doivent être choisies de façon que les contacts ws1 et ws2 restent encore fermés pour la vitesse de cir- culation maximum au moment où le train passe au poste d'interven- tion SKI.
Le train passant au second poste d'intervention SK2, le dispositif d'égalisation se met à tourner en sens inverse, et le rapport entre les mouvements en avant et en arrière correspond au quotient entre les trajets d'avertissement et de jalonnement, c'est- à-dire que le mouvement en arrière est plus lent dans la mesure de la valeur du rapport entre les trajets d'avertissement et de jalon- ne ment. Pour une vitesse maximum autorisée de 160 km/h et une durée de fermeture de la barrière de 70 secondes établie d'après les rè- glements des disposit.ifs d'annonce des trains et comprenant la du- rée d'évacuation du passage à niveau, la distance entre le poste d'intervention SK2 et le passage à niveau se calcule à une valeur de 3100 m.
En admettant que la longueur du trajet de jalonnement entre les postes d'intervention SK1 et SK2 soit égale à 100 m., le rapport entre les marches avant et arrière du dispositif d'égalisa-
<Desc/Clms Page number 8>
tion des durées d'avertissement doit avoir la même valeur. Les diverses opérations de commutation de l'avertissement principal sont les suivantes.
Lorsque le train passe au poste d'intervention SK1, le con- tact correspondant SK1 provoque l'excitation du relais de commande V. Un contact alternatif vl ferme un circuit d'auto-maintien, tan- dis que le contact v2 établit un circuit faisant arriver le courant au relais de commande 8 et en même temps charge le condensateur monté en parallèle. La fermeture du contact v3 met en circuit le dispositif d'égalisation des durées d'avertissement, le moteur de commande faisant tourner les cames dans le sens des flèches. L'ou- verture du contact we n'a d'abord aucune influence sur l'opération de commutation. Le contact 92 étant ouvert, le signal acoustique de l'avertissement principal continue d'abord à ne pas recevoir de courant.
Lorsque le train parcourt le trajet de jalonnement à sa vi- tesse maximum autorisée, les contacts wsl et WS2 sont encore dans l'échancrure de la came au moment où le train passe dans le second poste d'intervention SK2. Il en résulte qu'en même temps que le circuit de repos du relais de commande R est coupé par le contact du rail SK2, le relais de l'avertissement principal 9 est excité par les contacts wsl et r, actionne de son côté le contact 92. et déclenche ainsi le signal acoustique de l'avertissement principal.
La chute du relais de commande R provoque en même temps la coupure du relais de commande V par le contactai et l'inversion du dispo- sitif d'égalisation des durées d'avertissement sur la marche arriè- re. La fermeture du contact we dans la position de fin de course du dispositif d'égalisation referme le circuit interrompu du relais de commande R. Le relais de l'avertissement principal 9 s'est fer- mé lui-même par son propre contact 91 et cette fermeture n'est recoupée que par le contact de la barrière ou par le contact r2 du relais de commande R. Le signal acoustique de l'avertissement principal reste en circula pendant ce temps. La fonction spéciale du relais de commande 8 est décrite dans une autre opération de commutation.
<Desc/Clms Page number 9>
Une fois le relais de commande V retombé et le relais de commande R excité, l'indication optique de l'avertissement prépa- ratoire antérieur s'efface, du fait que l'électro- aimant tournant DR reçoit du courant par les contacts r8 et v7 des relais précités et le contact ws2 du dispositif d'égalisation des durées d'avertis- sement et ramène dans sa position initiale le balai de contact du mécanisme d'accumulation de l'avertissement préparatoire. Il en résulte que le relais du signal S s'excite de nouveau et coupe l'arrivée du courant à la lampe de contrôle de l'avertissement préparatoire UL.
Dans le cas où plusieurs avertissements préparatoires sont déjà arrivés, le relais du signal S cesse de nouveau de recevoir du courant et par suite le signal optique d'avertissement prépa- ratoire est mis en circuit, jusqu'à ce que le dernier des trains annoncés ait passe au poste d'intervention SK2,et, ait déclenché l'avertissement principal.
En cas de petites vitesses de marche, le mouvement en avant du dispositif d'égalisation des durées d'avertissement s'effectue dans le trajet de jalonnement, de façon que les contacts wsl et ws2 soient sortis de la région de l'échancrure et se soient ou- verts. A l'encontre de ce qui se passe à la vitesse maximum, au moment où le train passe au poste d'intervention SK2, le relais d'avertissement principal 9 n'est tout d'abord pas encore excité par le contact ouvert ws1. L'avertissement principal n'est donc mis en circuit que lorsque le contact du dispositif d'égalisation des durées d'avertissement ws1 est refermé par l'échancrure de la came.
Par exemple si le train a parcouru le trajet de jalonnement à 80 km/h, la came des contacts ws1 et ws2 a reçu un mouvement en avant proportionnel au rapport de 160 par rapport à la vitesse
80 maximum de 160 km/h, c'est-à-dire que les contacts wsl et ws2 ont été ouverts par la périphérie de la came autant qu'ils ont été fermés par l'échancrure. Le trajet de jalonnement de 100 m. est parcouru à 160 km/h en 2,25 sec. et pour un train marchant à 80 km/h, il faut 4,5 sec. pour le même trajet.
Lorsqae le mouvement
<Desc/Clms Page number 10>
en arrière du dispositif d'égalisation des durées d'avertissement est déclenché par l'interrupteur de fermeture du courant du rail SK2, les contacts ws1 et ws2 ne sont de nouveau actionnés qu'au bout de 2,25 x31 = 69 secondes, on obtient donc pour une durée totale de parcours du trajet d'avertissement de 139.secondes une durée d'avertissement de 139 - 69 = 70 secondes jusqu'au moment où le train arrive au passage à niveau, on obtient donc au moyen du dispositif d'égalisation des durées d'avertissement, des durées d'avertissement constantes jusqu'à une vitesse d'environ 20 km/h.
L'avertissement principal représente donc pour le garde-barrière le signal lui imposant la fermeture immédiate de la barrière, indé- pendamment de la catégorie du train.
L'avertissement préparatoire n'est effacé que par la fermetu- re du contact ws2, c'est-à-dire comme dans le cas de la vitesse de marche maximum, toujours au commencement de l'avertissement principal. En cas de trouble dans l'effacement automatique ou de recommencement d'un avertissement préparatoire donné par erreur, celui-ci peut être donné par le garde-barrière= au moyen d'une tou- che de rappel spéciale RT, plombée.
La contrôle du moteur est assuré par un relais de contrôle U, en série avec les enroulements de champ, qui en position de repos reçoit du courant par les contacts v6 et v7 et qui, pendant que les relais V ou R sont excités par l'interruption des contacts de relais v6 ou v7, est alimenté par l'intermédiaire de l'enroulement de ciiamp qui est en circuit. Par suite, toute coupure de la ligne du moteur a pour conséquence la chute du relais de contrôle u, dont le contact ul provoque l'allumage d'une lampe de contrôle UL indicatrice du dérangement. La même lampe de contrôle permet aussi de surveiller le fonctionnement des relais de commande V et R.
Etant donné que la longueur des trains est généralement supé- rieure à celle du trajet de jalonnement, il faut empêcher que le relais de commande V soit remis encore une fois en circuit du fait du passage du train en même temps aux postes SK1 et SK2. Ce résul- tat est obtenu par le relais de commande 8, du fait que le contact
<Desc/Clms Page number 11>
82 doupa la-ligne de l'interrupteur de fermeture du courant du rail SKI. Le relais de commando 8 reste excité pendant la durée du passage au poste d'intervention SKI.
Le condensateur monté en parallèle shunte le temps qui s'écoule entre le passage de deux essieux du train. outre l'opération décrite, deux autres indications, par exem- ple " la circulation des trainsest arrêtée " ou " tous les trains doivent s'arrêter " peuvent être transmises par le dispositif d'avertissement préparatoire. A cet effet, on actionne comme pour l'avertissement préparatoire, une touche de distinction T2 ou T3.
Les relais d'ordre correspondants 2 ou a s'excitent de la même ma- nière. Les contacts 23 ou 33 provoquent l'excitation des relais d'interrupteurs Ul et U2, qui de leur côté actionnent l'électro- aimant tournant D. L'indication " la. circulation des trains est arrêtée " est transmise par trois¯ signaux prolongés obtenus par un tour du commutateur pas à pas, c'est-à-dire que le relais de commanda 7 du poste d'annonce des trains subit¯trois excitations successives, de même que dans le poste intermédiaire le relais de ligne A21 met en action le signal acoustique par son contact a211.
Pour transmettre l'indication Il tous les trains doivent s'ar- rêter ", six impulsions sont données par le contact 34 et le méca- nisme d'avancement pas à pas doit effectuer à cet effet deux tours en raison du nombre limité de plots d'un segment de contact. A l'encontre des deux indications déjà décrites, pendant le premier tour de ce mécanisme, le relais de fin de course El est excité par l'avant-dernier plot. Les contacts 36 et ell ferment un circuit d'auto-maintien. Pendant le second tour, le relais de fin de cour- se E2 reçoit aussi du courant par le contact e12 pour n'en plus recevoir comme le relais de fin de course El au moment du dernier pas, étant donné qu'entre temps le contact 36 s'est ouvert par la chute du relais d'ordre 3.
De même que dans le cas de l'avertisse- ment préparatoire, une vérification de la ligne indiquée par l'al- lumage de la lampe de contrôle la ou 13 s'effectue avant l'émission
<Desc/Clms Page number 12>
des impulsions par le relais de ligne en combinaison avec le relais d'ordre correspondant.
Les relais. de ligne B10, Bll, B12 ou B20, B21, B22 corres- pondent à l'autre sens de marche avec les cellules d'arrêt cor- respondantes. Si le poste de sortie d'une portion de voie d'annon- ce des trains A-B est également chargé du service d'une barrière de passage à niveau, il doit comporter des installations d'aver- tissements préparatoire et principal à titre de poste intermé- diaire.
REVENDICATIONS-.
1. Installation d'annonce des trains, donnant un avertisse- ment préparatoire unifié et un avertissement principal constant, par laquelle le poste du garde reçoit à titre d'avertissement préparatoire ainsi qua d'avertissement principal un signal acous- tique et optique, caractérisée- en ce que, en actionnant une tou- che- (Tl) d'avertissement préparatoire, on agit sur des relais de ligne sensibles au sens du courant, qui déclenchent l'avertisse- ment préparatoire et des postes d'intervention spéciaux (SKI, SK2) dont la distance qui les sépare (trajet de jalonnement) est dans un rapport déterminé avec la distance (trajet d'avertissement) qui sépare le second poste (SK2) d'intervention du passage à ni- veau, actionnent un moteur équipé avec des cames et tournant dans les deux sens,
de façon que le moteur actionné par un des postes d'intervention (SKI) soit mis en circuit et tourne dans un sens, tandis qu' actionné par l'autre poste d'intervention (SK2) il soit mis en circuit et tourne dans l'autre sens, le rapport des vites- ses de marche avant et arrière correspondant au quotient entre les trajets d'avertissement et de jalonnement, et l'avertissement principal est déclenché en fonction des contacts (ws1, ws2, we) commandés par les cames avec durée d'avertissement constante, pour toutes les catégories de trains.
<Desc / Clms Page number 1>
Installation of train announcements.
The invention relates to a train announcement facility giving a unified preparatory warning and a constant main warning. The train warning systems in service for several decades on the German railways, in the form of electro-mechanical track and interior bells, have so far not taken part in the general development of the train. All security and remote warning installations and therefore no longer meet the increased demands of modern railroad traffic due to the extraordinary increase in road and rail traffic.
The current ringing process between two train announcement posts, warns the gatekeeper, who is between these posts, that a train is moving in the section of track which separates posts A and B, by committing only to redoubled attention, while the actual maneuver of closing the barrier in good time is left to the discretion of the gatekeeper, and is de-
<Desc / Clms Page number 2>
ended in principle not only by the position of the level crossing in relation to the signaling station, but also by the considerable differences which exist between the speeds of the various categories of trains.
Another drawback of current installations consists in that the bells, once triggered electrically, continue to function mechanically, without there being sufficient monitoring, making known the state of winding of the bells. The existing defects of an insufficient announcement of the trains, moreover constitute a very considerable inconvenience in the service, due to the current construction of devices for monitoring the timely closing of the barriers in combination with the electromagnetic action exerted on the train, since to avoid emergency braking, the barrier must be closed when the train is at a specified distance from the level crossing.
On the other hand, the condition of closing the barrier in good time cannot be fulfilled by closing it prematurely, considering the ever-increasing traffic on the road; on the contrary, it seems advantageous to give the gatekeeper, in addition to a unified general preparatory warning for all trains, a main warning depending on the speed of the train, which orders him to close the gate immediately for all categories of trains. .
In the train announcement installation according to the invention, with unified preparatory warning and constant main warning, which gives the gatekeeper's station an acoustic and optical signal serving as a preparatory warning as well as a main warning, line relays sensitive to the current direction are controlled according to the invention following the command of a preparatory warning button Tl and trigger the preparatory warning, and special intervention stations SK1, SK2 including the distance (staking path) that separates them is in a determined relationship with the distance (path
<Desc / Clms Page number 3>
warning) which separates the second intervention station SK2 from the level crossing, actuate a motor fitted with cams and rotating in both directions,
so that the motor driven by one of the SKI intervention stations is switched on and rotates in one direction, while, when operated by the other SK2 intervention station, it is switched on and rotates in the other direction , the ratio of forward and reverse speeds corresponding to the quotient between the warning and staking paths, and the main warning is triggered, according to the contacts ws1, ws2, we controlled by the cams, with constant warning duration, for all categories of trains.
The accompanying drawing, given by way of example only, shows one embodiment of the invention.
The preparatory warning is given for both directions of operation via three conductors a, b and c, in which the so-called line relays A10, A11, A12 and A20, A21, A22, then BIO, Bll are arranged. , B12 and B20, B21, B22, which depend on the direction of the current due to the series connection of stop cells GL1 to 12. Line relays AIO, A11, A12 and A20, A21, A22 are intended for circulation trains from announcement station A to announcement station B.
Direct current is used exclusively for the operation of the entire train warning system, with separate batteries to be placed in the train warning stations and in the intermediate stations. In the normal position, the current does not flow through the preparatory warning system.
Before the departure or passage of a train, for example in the case of a train running from A to B, the head of the movement service activates the preparatory warning Tl key, which triggers the excitation. of the corresponding order relay 1 which by its own contact 11 closes a self-holding circuit as follows: +, order 1 relay, contacts 11 and e13, -. With relay 1 energizing, the switch rail U1 receives current through the
<Desc / Clms Page number 4>
contact 13, and for its part excites the rotating electromagnet. D via contact ul. As a result, the corresponding contact brushes of the contact segments I to III advance by one step.
The contact da actuated by the armature of the rotating electromagnet closes a circuit intended for the. second switch relay U2, so that due to the opening of the contact u2, the first switch relay Ul and consequently the rotating electromagnet D no longer receive current. The alternating operation of the two switch relays U1 and U2 causes the contact brushes to advance continuously.
The first step of the movement of the contact brush of the contact segment I causes the excitation of the control relay 6 via the closed contact 15. As a result, the line battery BI of the train announcement station A is connected to lines a and c by contacts 61 and 62.
This switching operation closes the circuit according to the warning lines: +, battery BI (train announcement station A), contact 61, stop cell GL1, AIO line relay, additional resistor VW, line to the intermediate station, stop cell GL5, line relay A11, line a will be the train announcement station B, stop cell GL9, line relay A12, line ± to the announcement station of trains A, contact 62, - of battery BI.
Due to the presence of the stopping cells depending on the direction of the current, the battery being thus connected, only the line relays A10, A11, A12 can be energized in the train alarm stations. and intermediates, for which the polarity of the stop cells connected in series is provided so as to allow current to flow. The activation of line relays A10 or A12 in the train announcement station causes a check on lines a and c, which can be recognized in combination with the first order relay via contacts la and s1, to the lighting of a control lamp KLl.
At the same time the signal relay 4 also receives current, so that the control lamp KL1 continues to be supplied until the stepping mechanism is activated.
<Desc / Clms Page number 5>
idle position, ie until the output signal is free.
The step-by-step advancement mechanism of the train announcement station advances, as has already been said, at determined intervals, under the action of the switch relays U1 and U2. When the brush has left the second pad of the contact segment I, the control relay 6 ceases to receive current and the connection between the battery BI and the transmission lines a and, it is cut. During the following steps, contact 14 finally causes the activation of control relay 7.
As a result, as by the control relay 6, the battery BI of the train announcement station is connected again with reverse polarity via the contacts 71 and 72 with lines and c., A l ' Against the first connection, the line relays A20, A21, A22 are now energized due to the reversal of the current direction. The control relay 7 remains energized by means of a few pads of the contact segment II.
The preparatory warning coming from direction B is effected, after an empty step, by re-closing the circuit of control relay 7, which is shown in dotted lines on the assembly. The control relay 7 being actuated, the actual preparatory warning operation is completed. The rest position of the step-by-step advancement mechanism is obtained by the limit switch relays El and E2, the limit switch relay E2 first receiving current three steps before the end position. stroke by contact brush I and contact 16, so that limit switch relay El is also energized by contact e21. These two relays remain energized during the next step and do not drop until the last step (end position).
The limit switch El having energized, the first order relay has also ceased to receive current. During the penultimate and the last step, the switch relays Ul and U2 are supplied by contact e22. The step-by-step advancement mechanism being in its rest position, the preparatory warning device is ready to operate to transmit a new command.
<Desc / Clms Page number 6>
The short-term excitation of the line relay All in the intermediate station causes the current to flow through a rotating electromagnet DV of a mechanism accumulating preparatory warnings, of which the contact brush dv advances by one step, so to cause the fall of the signal relay S, which until now received the quiescent current. a contact s of the signal relay causes the lighting of the signal lamp VL corresponding to the direction of travel of the train and functioning as an optical signal.
The triggering of the acoustic signal is caused after the inversion of the battery BI in the train announcement station by a contact s211 of the line relay a21, and the duration of the VW acoustic signal depends on the duration of the activation of the control relay. line A21, which on the other hand is determined by the number of connected contacts of contact segment II of the train announcement station.
As we admit in the present case, we do not give for. trains traveling from A to B than a prolonged signal, while for trains running in the opposite direction, the control relay 7, energizing again, sounds a prolonged signal twice. The preparatory warning is therefore distinguished from the acoustic procedure currently in use by the existence not only of the acoustic signal, but also of a signal. optic which, for the general safety of the level crossing, offers considerable advantages, since it allows the gatekeeper to check the preparatory warning at all times until the arrival of the main warning and furthermore allows to recognize the direction of travel of the announced train.
To send the gatekeeper a signal that he can trust to close the gate in good time depending on the speed of the train, the main warning signal is triggered by special intervention posts in combination with a dispc = sitifd 'equalization of warning times. The distances between the intervention stations and the level crossing are determined according to the maximum authorized speed on the route and the duration of the barrier closure, including the time required to evacuate the level crossing.
<Desc / Clms Page number 7>
The distance between the two intervention stations SK1 and SK2 must be considered as a staking path and is in a determined relationship with the distance between the intervention station SK2 and the level crossing. The two intervention stations are connected to the main warning device by three lines, the common return line of which may in certain cases pass through line c of the preparatory warning.
In principle, the warning time equalization device consists of a small motor rotating in both directions, and actuating cams which control contacts wsl, ws2 and we.
The cams rotate during the forward movement in the direction indicated by the arrow under the action of the SKI switch closing the current to the rails. The we contact is actuated at start-up and serves to switch off the warning time equalization device. The two contacts ws1 and ws2 are not actuated in the cam cutout. This notch is determined from the length of the staking path or the maximum authorized speed and its dimensions must be chosen so that the contacts ws1 and ws2 still remain closed for the maximum travel speed when the train goes to the SKI intervention station.
As the train passes the second intervention station SK2, the equalization device starts to turn in the opposite direction, and the ratio between the forward and backward movements corresponds to the quotient between the warning and staking paths, c ' that is, the backward movement is slower as measured by the value of the ratio between the warning and staking paths. For a maximum authorized speed of 160 km / h and a closing time of the barrier of 70 seconds established according to the regulations of the warning devices for trains and including the duration of evacuation of the passage at level, the distance between intervention station SK2 and the level crossing is calculated at a value of 3100 m.
Assuming that the length of the staking path between intervention stations SK1 and SK2 is equal to 100 m., The ratio between the front and rear steps of the equalization device
<Desc / Clms Page number 8>
tion of the warning times must have the same value. The various main warning switching operations are as follows.
When the train passes through the intervention station SK1, the corresponding contact SK1 triggers the excitation of the control relay V. An alternating contact vl closes a self-holding circuit, while contact v2 establishes a circuit. bringing current to the control relay 8 and at the same time charging the capacitor connected in parallel. Closing of contact v3 activates the warning time equalization device, the drive motor rotating the cams in the direction of the arrows. The opening of the we contact initially has no influence on the switching operation. The contact 92 being open, the acoustic signal of the main warning continues to receive no current at first.
When the train is traveling the staking path at its maximum authorized speed, the contacts wsl and WS2 are still in the notch of the cam when the train passes through the second intervention station SK2. As a result, at the same time that the rest circuit of the control relay R is cut by the contact of rail SK2, the main warning relay 9 is energized by the contacts wsl and r, for its part actuates the contact. 92. and thus triggers the acoustic signal of the main warning.
The fall of the control relay R causes at the same time the cutting of the control relay V by the contactai and the inversion of the device for equalizing the warning times in reverse gear. Closing the we contact in the end position of the equalization device closes the interrupted circuit of the control relay R. The main warning relay 9 has closed itself by its own contact 91 and this closure is crossed only by the barrier contact or by the r2 contact of the control relay R. The acoustic signal of the main warning remains in circulation during this time. The special function of the control relay 8 is described in another switching operation.
<Desc / Clms Page number 9>
Once the control relay V has released and the control relay R has energized, the optical indication of the previous preparatory warning is erased, because the rotating electromagnet DR receives current through contacts r8 and v7 of the aforementioned relays and the contact ws2 of the warning duration equalization device and returns the contact brush of the preparatory warning accumulation mechanism to its initial position. As a result, the signal S relay is energized again and cuts off current to the UL preparatory warning control lamp.
In the event that several preparatory warnings have already arrived, the signal relay S again ceases to receive current and consequently the optical preparatory warning signal is switched on, until the last of the announced trains has gone to intervention station SK2, and has triggered the main warning.
At low travel speeds, the forward movement of the warning time equalizer takes place in the staking path, so that the contacts wsl and ws2 are out of the region of the notch and are open. Contrary to what happens at maximum speed, when the train passes the intervention station SK2, the main warning relay 9 is first of all not yet energized by the open contact ws1. The main warning is therefore only switched on when the contact of the warning time equalizer ws1 is closed by the notch in the cam.
For example if the train traveled the staking path at 80 km / h, the cam of the contacts ws1 and ws2 received a forward movement proportional to the ratio of 160 to the speed
80 maximum of 160 km / h, that is to say that the contacts wsl and ws2 were opened by the periphery of the cam as much as they were closed by the notch. The 100 m staking path. is traveled at 160 km / h in 2.25 sec. and for a train running at 80 km / h, it takes 4.5 sec. for the same trip.
When the movement
<Desc / Clms Page number 10>
back of the warning time equalization device is triggered by the current closing switch of the SK2 rail, the contacts ws1 and ws2 are not actuated again until after 2.25 x31 = 69 seconds, on therefore obtains for a total travel time of the warning path of 139 seconds a warning time of 139 - 69 = 70 seconds until the moment when the train arrives at the level crossing, we thus obtain by means of the device d '' equalization of warning times, constant warning times up to a speed of about 20 km / h.
The main warning therefore represents for the gatekeeper the signal forcing him to close the barrier immediately, regardless of the category of the train.
The preparatory warning is only cleared by closing the contact ws2, ie as in the case of maximum operating speed, always at the start of the main warning. In the event of a fault in the automatic deletion or a restart of a preparatory warning given in error, this can be given by the gatekeeper = by means of a special reminder button RT, sealed.
The motor is controlled by a control relay U, in series with the field windings, which in rest position receives current through contacts v6 and v7 and which, while the relays V or R are energized by the interruption of relay contacts v6 or v7, is powered through the ciiamp winding which is in circuit. Consequently, any cut in the motor line results in the fall of the control relay u, the contact of which ul causes the lighting of a control lamp UL indicating the fault. The same control lamp can also be used to monitor the operation of the V and R control relays.
As the length of the trains is generally greater than that of the staking path, it is necessary to prevent the control relay V from being switched on again due to the train passing at the same time at stations SK1 and SK2. This result is obtained by the control relay 8, because the contact
<Desc / Clms Page number 11>
82 the line of the current closure switch of the SKI rail. The commando relay 8 remains energized for the duration of the passage to the SKI intervention station.
The capacitor mounted in parallel bypasses the time that elapses between the passage of two axles of the train. In addition to the operation described, two other indications, for example "train running is stopped" or "all trains must stop" can be transmitted by the preparatory warning device. For this purpose, as for the preparatory warning, a T2 or T3 distinction button is actuated.
The corresponding order relays 2 or a are energized in the same way. The contacts 23 or 33 cause the energization of the switch relays U1 and U2, which in turn actuate the rotating electromagnet D. The indication "train traffic is stopped" is transmitted by three long signals. obtained by turning the switch step by step, that is to say that the command relay 7 of the train announcement station undergoes three successive excitations, as well as in the intermediate station the line relay A21 puts in activates the acoustic signal by its contact a211.
To transmit the indication II all trains must stop ", six impulses are given by contact 34 and the stepping mechanism must perform two turns for this purpose due to the limited number of pins. of a contact segment Contrary to the two indications already described, during the first revolution of this mechanism, the limit switch El relay is energized by the penultimate stud. Contacts 36 and ell close a circuit During the second turn, the limit switch relay E2 also receives current through contact e12 so as to no longer receive it like the limit switch relay El at the time of the last step, given that in the meantime contact 36 has opened by the fall of the order 3 relay.
As in the case of the preparatory warning, a check of the line indicated by the lighting of the control lamp la or 13 is carried out before transmission.
<Desc / Clms Page number 12>
pulses by the line relay in combination with the corresponding command relay.
The relays. of line B10, B1, B12 or B20, B21, B22 correspond to the other direction of travel with the corresponding stop cells. If the exit post of a portion of the AB train announcement track is also responsible for the service of a level crossing barrier, it must include preparatory and main warning facilities as a post. intermediate.
CLAIMS-.
1. Installation of train announcement, giving a unified preparatory warning and a constant main warning, by which the guard post receives as a preparatory warning as well as a main warning an acoustic and optical signal, characterized - in that, by actuating a preparatory warning button (Tl), current-sensitive line relays are acted on, which trigger the preparatory warning and special intervention stations (SKI , SK2) whose distance separating them (staking path) is in a determined relation with the distance (warning path) which separates the second intervention station (SK2) from the leveling, actuate an equipped motor with cams and rotating in both directions,
so that the motor actuated by one of the intervention stations (SKI) is switched on and rotates in one direction, while when actuated by the other intervention station (SK2) it is switched on and rotates in the 'other direction, the ratio of forward and reverse gears corresponding to the quotient between the warning and staking paths, and the main warning is triggered according to the contacts (ws1, ws2, we) controlled by the cams with constant warning duration, for all categories of trains.