BE441735A - - Google Patents

Info

Publication number
BE441735A
BE441735A BE441735DA BE441735A BE 441735 A BE441735 A BE 441735A BE 441735D A BE441735D A BE 441735DA BE 441735 A BE441735 A BE 441735A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
interiors
cigar
drum
trough
rolling
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE441735A publication Critical patent/BE441735A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C3/00Complete manufacture of cigars; Combinations of two or more elements of cigar manufacture

Landscapes

  • Specific Conveyance Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine de fabrication de cigares. 



   Pour augmenter, lors de la fabrication de cigares, le débit dans les machines dites complètes, on emploie des ma- chines à roulage par le dessus qui sont raccordés à des machines pour la fabrication d'intérieurs de cigares de lon-   gaeur   double. Les intérieurs doubles sont alors pourvus d'une robe et ensuite coupés en deux parties. Il faut à cet effet des feuilles de robe particulièrement grandes, c e qui est coûteux et à ceci s'ajoute encore que lors du sectionne- ment du cigare en deux parties, la robe peut se détacher de la feuille d'enveloppement. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention se rapporte à une machine à roulage par le dessus à double/action comportant deux disposi- tifs séparés par le roulage par le dessus, fonctionnant simul- tanément, de sorte qu'on peut employer de petites feuilles de robe et qu'on évite un sectionnement du cigare terminé et par conséquent le danger qui en résulte du détachement de la robe de l'intérieur. 



   La présente invention se rapporte donc à une machine de fabrication de cigares comportant une voie de transport sans fin pourvue d'auges de moulage pour des intérieurs de cigare, par   exemple¯un   tambour à auges de moulage, et sui- vant la présente invention, la voie de transport ou le tam- bour à auges est fait en deux parties et coopère avec un cou- teau agissant entre les moitiés des auges pour subdiviser les intérieurs doubles en deux moitiés, deux dispositifs de roula- ge étant prévus pour   l'enroulement   de la robe autour de l'in- térieur;

   parmi ces dispositifs de roulage l'un est alimenté, par. un dispositif de transfert, en intérieurs venant d'une des moitiés de la voie de transport ou du tambour à auges, et l'autre dispositif de roulage est alimenté en intérieurs à partir de l'autre moitié de la voie de transport ou du tambour à   auges:

     Pour obtenir une construction sdmple et condensée de la machine, toutes les moitiés d'intérieurs doivent avanta- geusement,lors de l'enveloppement au moyen de la robe, être dirigées dans le même sens pour ce qui concerne leurs extrémi- tés de téte, ce qui peut être produit suivant la présente inven- tion par le fait qu'un des dispositifs de transfert d'inté- rieurs est pourvu d'un agencement pour le retournement des intérieurs, de sorte que les intérieurs de cigare amenés aux deux dispositifs de roulage sont tous dirigés dans le même sens. 



   Le dessin représente à titre d'exemple l'objet de l'inven- tion. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig, 1 est une vue de dessus d'une machine de fabrica- tion de cigares suivant l'invention. 



   La fig.2 est une vue de face de la machine. 



   La fig. 3 est une vue analogue à la machine dans laquelle le dispositif de moulage d'intérieurs a été enlevé. 



   La fig. 4 est une vue de dessus d'une forme de réalisa- tion modifiée de la machine suivant l'invention. 



   Les intérieurs de cigares sont placés dans des auges de moulage 2 d'un tambour 1 et sont pressés et séchés d'une manière connue pendant la rotation du tambour et   tranéférés   dans un autre tambour de pressage et de séchage qui est formé de deux moitiés de tambour 3 et 4, séparées par une étroite fente 5   dans   laquelle s'avance un couteau conjugué 6 pour couper et diviser les intérieurs doubles en deux moitiés. Lors du sectionnement, on produit à partir de chaque intérieur double deux moitiés dont les extrémités de tête sont tournées en sens opposé.   L'un   des intérieurs sera transporté à un dispositif de roulage 7 (représenté schématiquement) , et l'autre intérieur à un autre dispositif de roulage analogue 8.

   Les intérieurs prove- nant de la moitié 4 du tambour sont amenés directement au dis- positif de roulage 7 et celà au moyen d'un bras   pivotant .9   pourvu d'une griffe preneuse 21 à ressort, lequel bras est fixé sur un arbre 11 pouvant tourner et mis en action par un bras de levier 12 et un disque à cames 14 monté sur l'arbre principal 13 de la machine. Pour l'amenée d'intérieurs au dis- positif de roulage 8, on utilise un bras pivotant analogue 10 qui est également fixé sur l'arbre 11.

   Pour obtenir une construc- tion aussi condensée que possible/et une manoeuvre commeode de la machine, les supports 15 de feuilles de robe et les disposi- tifs de roulage 7, 8 doivent fonctionner symétriquement l'un par rapport à l'autre, ce qui implique que les intérieurs à amener de la moitié de tambour 3 au dispositif de roulage 8 doi- vent être retournés avant   d'être   introduits dans le dispositif de roulage. Ceci est réalisé au moyen d'une griffe preneuse   29   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 prévue sur un bras 17 mobile dans un plan horizontal et mon- té sur un arbre 16.

   Une tige dentée 19 engrenant avec une cou- ronne dentée 18 de l'arbre 16 est mise en mouvement de va-et- vient par un disque à came 20 actionné à partir de l'arbre   13,   de sorte que le bras 17 pivote de 180  entre la position de prise représentée en traits pleins et la position de débit re- présentée en traits interrompus. Lors du mouvement de pivote- ment jusque dans la position représentée en traits interrompus, le bras 17 retourne l'intérieur de cigare pris dans la moitié de tambour 3, de telle manière que cet intérieur reçoit, pour ce qui concerne son extrémité de   tête,   la même direction que les intérieurs pris à la moitié 4 du tambour par le bras pivo- tant 9.

   Dans la position de débit, l'intérieur est saisi dans le chenal 28 par la griffe preneuse 21 du bras 10 et est trans- mis, dans la position dirigée dans le même sens, au dispositif de roulage 8. 



   Dans la machine représentée à la fig. 4, l'opération de travail est en partie la même que dans la machine décrite plus haut. Les intérieurs sont donc pris de la même manière dans la moitié de tambour 4 et amenés au dispositif de roulage 7 et les supports de feuille de robe 15 et les dispositifs de roulage 7 et 8 sont conformés et fonctionnent d'une manière analogue. 



  Par contre, l'intérieur est enlevé d'une manière différente de la moitié 3 du tambour pour être transporté au dispositif de roulage 8.A la place des bras pivotants 10 et 17, on a prévu un seul bras pivotant 22, mobile dans un plan horizontal et fixé sur un arbre vertical 23 pouvant tourner. L'arbre 23 est pourvu d'une couronne dentée 24 qui engrène dans une cré- maillère 25 laquelle est mise en mouvement de va-et-vient par un disque à came 26 monté sur l'arbre principal 13 de telle façon que le bras 22 pivote en va-et-vient entre la position de prise, représentée,en traits interrompus, et la position de débit, représentée en traits pleins, et transporte les in- térieurs, avec retournement, de la moitié de tambour 3 dans le 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dispositif de roulage 8.

   L'arbre 23 peut éventuellement être capable de coulisser vers le haut et vers le bas de telle ma- nière que la griffe 27 du bras 22 saisit l'intérieur dans la moitié de tambour 3 lors de la descente du bras, est ensuite soulevée et mise en pivotement, et est finalement abaissée de nouveau pour le débit de l'intérieur de cigare au dispositif de roulage 8.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Cigar making machine.



   In order to increase the throughput in the manufacture of cigars in the so-called complete machines, top-rolling machines are used which are connected to machines for the manufacture of double-length cigar interiors. The double interiors are then provided with a dress and then cut into two parts. Particularly large dress sheets are required for this purpose, which is costly and in addition, when cutting the cigar into two parts, the dress can become detached from the wrapping sheet.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention relates to a dual / action top-roll machine having two separate top-roll devices operating simultaneously, so that small sheets of dress can be employed and that cutting of the finished cigar is avoided and consequently the danger which results from the detachment of the dress from the inside.



   The present invention therefore relates to a cigar making machine comprising an endless transport path provided with molding troughs for cigar interiors, for example a molding trough drum, and according to the present invention, the transport track or the trough is made in two parts and cooperates with a knife acting between the halves of the troughs to subdivide the double interiors into two halves, two rolling devices being provided for the winding of the dress around the interior;

   among these rolling devices one is powered, by. one transfer device, with interiors from one of the halves of the transport track or trough drum, and the other rolling device is supplied with interiors from the other half of the transport path or the drum with troughs:

     To obtain a sdmple and condensed construction of the machine, all the interior halves should advantageously, when enveloping by means of the robe, be directed in the same direction with regard to their head ends, which can be produced according to the present invention by the fact that one of the interior transfer devices is provided with an arrangement for turning the interiors, so that the cigar inserts supplied to the two transfer devices. taxiing are all directed in the same direction.



   The drawing shows by way of example the subject of the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 1 is a top view of a cigar making machine according to the invention.



   Fig.2 is a front view of the machine.



   Fig. 3 is a machine-like view in which the interior molding device has been removed.



   Fig. 4 is a top view of a modified embodiment of the machine according to the invention.



   The cigar interiors are placed in molding troughs 2 of a drum 1 and are pressed and dried in a known manner during the rotation of the drum and transferred to another pressing and drying drum which is formed of two halves of drum 3 and 4, separated by a narrow slit 5 in which a conjugate knife 6 advances to cut and divide the double interiors into two halves. During sectioning, two halves are produced from each double interior, the head ends of which are turned in opposite directions. One of the interiors will be transported to a rolling device 7 (shown schematically), and the other interior to another similar rolling device 8.

   The interiors coming from the half 4 of the drum are brought directly to the rolling device 7 and this by means of a pivoting arm .9 provided with a gripping claw 21 with spring, which arm is fixed on a shaft 11. rotatable and actuated by a lever arm 12 and a cam disc 14 mounted on the main shaft 13 of the machine. For the supply of interiors to the rolling device 8, a similar pivoting arm 10 is used which is also fixed to the shaft 11.

   In order to obtain as condensed a construction as possible / and maneuvering like anode of the machine, the garment sheet carriers 15 and the rolling devices 7, 8 must operate symmetrically with respect to each other, this which implies that the interiors to be brought from the drum half 3 to the rolling device 8 must be turned over before being introduced into the rolling device. This is achieved by means of a gripper 29

 <Desc / Clms Page number 4>

 provided on an arm 17 movable in a horizontal plane and mounted on a shaft 16.

   A toothed rod 19 meshing with a toothed crown 18 of the shaft 16 is reciprocated by a cam disc 20 actuated from the shaft 13, so that the arm 17 pivots back and forth. 180 between the tap position shown in solid lines and the flow position shown in broken lines. During the pivoting movement into the position shown in broken lines, the arm 17 turns the inside of the cigar caught in the half of the drum 3, so that this inside receives, as regards its head end, the same direction as the interiors taken at half 4 of the drum by the pivoting arm 9.

   In the flow position, the interior is gripped in the channel 28 by the gripping claw 21 of the arm 10 and is transmitted, in the position directed in the same direction, to the rolling device 8.



   In the machine shown in FIG. 4, the working operation is partly the same as in the machine described above. The interiors are therefore taken in the same way from the drum half 4 and fed to the rolling device 7 and the dress sheet carriers 15 and the rolling devices 7 and 8 are shaped and function in a similar way.



  On the other hand, the interior is removed in a different way from the half 3 of the drum in order to be transported to the rolling device 8. Instead of the pivoting arms 10 and 17, a single pivoting arm 22 is provided, movable in a horizontal plane and fixed on a vertical shaft 23 which can rotate. The shaft 23 is provided with a ring gear 24 which meshes with a rack 25 which is moved back and forth by a cam disc 26 mounted on the main shaft 13 such that the arm 22 rotates back and forth between the pick-up position, shown in broken lines, and the delivery position, shown in solid lines, and transports the insides, with inversion, of the drum half 3 into the drum.

 <Desc / Clms Page number 5>

 rolling device 8.

   The shaft 23 may optionally be able to slide up and down such that the claw 27 of the arm 22 grips the inside of the drum half 3 as the arm is lowered, is then lifted and pivoting, and is finally lowered again to flow from the cigar interior to the rolling device 8.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t i on s. l.- Machine de fabrication de cigares comportant une voie de transport sans fin pourvue d'auges de moulage pour des intérieurs de cigares, par exemple un tambour à auges de moulage, caractérisée en ce que la voie de transport ou le tambour à auges est fait en deux parties et coopère avec un couteau agissant entre les moitiés d'auges pour subdivi- ser les intérieurs doubles en deux intérieurs, et en ce qu'on a prévu pour l'enroulement de la feuille de robe autour de l'intérieur de cigare deux dispositifs de roulage actionnés simultanément, dont l'un est alimenté en intérieurs de cigares au moyen d'un dispositif de transfert à partir d'une des moi- tiés de la voie de transport ou du tambour à auges, et l'autre dispositif est alimenté en intérieurs de cigares à partir de l'autre moitié de la voie de transport ou du tambour à auges. R e v e n d i c a t i on s. l.- Cigar-making machine comprising an endless transport path provided with molding troughs for cigar interiors, for example a molding trough drum, characterized in that the transport track or the trough drum is made in two parts and cooperates with a knife acting between the trough halves to subdivide the double interiors into two interiors, and in that provision is made for winding the dress sheet around the inside of the trough. two cigar rolling devices actuated simultaneously, one of which is supplied with cigar insides by means of a transfer device from one of the halves of the transport path or the trough drum, and the other device is fed with cigar interiors from the other half of the transport path or the trough drum. 2.- Machine de fabrication de cigares suivant la revendica' tion 1, caractérisée en ce qu'un des dispositifs de transfert des intérieurs est pourvu d'un agencement pour le retournement des intérieurs, de telle manière que les intérieurs amenés aux deux dispositifs de roulage sont tous dirigés dans le même sens, pour ce qui concerne leurs extrémités de tête. 2.- A cigar-making machine according to claim 1, characterized in that one of the devices for transferring the interiors is provided with an arrangement for turning the interiors, such that the interiors fed to the two devices of rolling are all directed in the same direction, with regard to their head ends. 3. - Machine de fabrication de cigares suivant la reven- dication 2, caractérisée en ce que le dispositif de transfert retournant les intérieurs est pourvu d'un bras pivotant de transport d'intérieurs, effectuant un demi-tour, depuis la <Desc/Clms Page number 6> moitié de tambour à intérieurs jusqu'à l'endroit de débit. 3. - Cigar making machine according to claim 2, characterized in that the transfer device turning the interiors is provided with a pivoting arm for transporting interiors, making a half turn, from the inside. <Desc / Clms Page number 6> half of the drum inside to the point of flow. 4. - Machine de fabrication de cigares suivant la re- vendication 3, caractérisée en ce qu'à chaque dispositif de roulage est conjugué un bras pivotant pour l'amenée d'in- térieurs de cigares, l'un des bras pivotants recevant les intérieurs qui sont débités par le bras de retournement des intérieurs, tandis que l'autre bras pivotant prend les inté- rieurs directement à la voie de transport ou au tambour à auges. 4. - Machine for manufacturing cigars according to claim 3, characterized in that each rolling device is combined with a pivoting arm for supplying cigar insides, one of the pivoting arms receiving the cigars. interiors which are debited by the turning arm of the interiors, while the other pivoting arm takes the interiors directly to the transport track or to the trough drum. 5.- Machine de fabrication de cigares, suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que les deux dispo- sitifs de roulage sont juxtaposés, placés symétriquement l'un par rapport à l'autre, et raccordés à un arbre de com- mande commun. 5. A cigar-making machine, according to claims 1 to 4, characterized in that the two rolling devices are juxtaposed, placed symmetrically with respect to one another, and connected to a control shaft. common order.
BE441735D BE441735A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE441735A true BE441735A (en)

Family

ID=99145

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE441735D BE441735A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE441735A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2542699A1 (en) PACKAGING MACHINE
BE1000097A6 (en) Apparatus for aligning sheets in glass production line including windshield.
EP0483006B1 (en) Stalk removing apparatus for vegetables like broccoli
BE441735A (en)
FR2576586A1 (en) BAND WINDING MACHINE OR RIBBON ON A COIL, IN PARTICULAR WITH CONTINUOUS SUPPLY OF OTHER COILS
US6048158A (en) Device for withdrawing and opening CD cases in a machine for packaging compact discs and the like inside these cases
CH676965A5 (en)
FR2542153A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR TRANSFERRING ELECTRONIC COMPONENTS FOR INSERTION MACHINE IN PRINTED CIRCUITS
FR2571070A1 (en) AUTOMATIC MACHINE FOR TURNING BOTTOMS WITH MOBILE ROLLERS.
EP0408520B1 (en) Method and machine for the automatic manufacture of ornamental chains with 8-shaped chain links
FR2535649A1 (en) IMPROVED SHEET TRANSFER DEVICE FOR A CONFECTION INSTALLATION OF TRUNCONIC HOLLOW ARTICLES, AND IN PARTICULAR CAPSULES OF WINE BOTTLES
CH619872A5 (en)
CH354713A (en) A method of packaging articles, in particular cigarettes, and a packaging machine for implementing this method
BE411296A (en)
FR2617471A1 (en) PROCESS AND MACHINE FOR THE MANUFACTURE OF BALLS OF TEXTILE YARN
BE490437A (en)
CH354711A (en) Machine intended for closing a container such as a bag
BE494056A (en)
CH357252A (en) Automatic lap
BE396672A (en)
FR2631788A1 (en) Method and device for manufacturing shoulder straps for female undergarments
BE477201A (en)
CH595186A5 (en) Bar stock holder in machine tool feed
CH415435A (en) Machine for wrapping articles
CH310097A (en) Method and machine for the automatic packaging of a product.