BE437883A - - Google Patents

Info

Publication number
BE437883A
BE437883A BE437883DA BE437883A BE 437883 A BE437883 A BE 437883A BE 437883D A BE437883D A BE 437883DA BE 437883 A BE437883 A BE 437883A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
formwork
wire
concrete constructions
constructions according
clamp device
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE437883A publication Critical patent/BE437883A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04GSCAFFOLDING; FORMS; SHUTTERING; BUILDING IMPLEMENTS OR AIDS, OR THEIR USE; HANDLING BUILDING MATERIALS ON THE SITE; REPAIRING, BREAKING-UP OR OTHER WORK ON EXISTING BUILDINGS
    • E04G17/00Connecting or other auxiliary members for forms, falsework structures, or shutterings
    • E04G17/06Tying means; Spacers ; Devices for extracting or inserting wall ties
    • E04G17/07Tying means, the tensional elements of which are fastened or tensioned by means of wedge-shaped members

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Coffrages pour constructions en béton. 



   Jusqu'à présent, l'exécution de coffrages pour béton demandait beaucoup de temps et de travail avec, en même temps, un gaspillage très important de bois, de fil de fer et de pointes. 



  Aujourd'hui il est généralement d'usage d'assembler par clouage les coffrages du béton au moyen de planches séparées suivant les exigences du cas en question. De cette manière, on obtient des déchets considérables de bois et des salaires importants de main d'oeuvre. En vue de simplifier ce procédé, on a préconisé de composer les coffrages au moyen de tables en bois préparées d'avan-   ce.   Cependant, les propositions de ce genre n'ont eu que très peu de succès dans la pratique, les tables en bois préparées d'avance ne s'adaptant pas à toutes les dimensions et à tous les besoins, de sorte qu'il est toujours nécessaire d'utiliser, à côté   des   tables préparées, des planches de coffrages coupées à la main, Pour l'exécution du coffrage, les tables en bois,

   entre 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 lesquelles on a disposé des contre-fiches, sont contractées au moyen de fils de fer. Il est d'usage de faire passer le fil de fer deux fois à travers chacune des tables, ses deux extrémités étant reliées ensuite. La ganse sans fin obtenue de cette manière est ensuite tordue au moyen d'un outil passé au milieu, afin d'obtenir la tension nécessaire. Ce type de haubanage est assez compliqué et consomme des quantités considérables de fils de fer. 



  En général, on peut dire que la forme d'exécution du coffrage pour béton, employée jusqu'à présent, est des plus primitives. 



   L'objet de la présente invention consiste à obtenir un   cof-   frage pour béton, dans lequel ces inconvénients sont supprimée. 



  Le coffrage peut être exécuté rapidement et avec peu de maind'oeuvre ; la consommation de bois et de fil de fer y est très réduite. 



   Le coffrage suivant l'invention est caractérisé en premier lieu en ce qu'à chacune des deux extrémités dépassant le coffrage du fil de fer passé par le coffrage et y contracté, il est prévu. un dispositif de serre-fil restant fixé au fil de fer jusqu'au démontage du coffrage. Par conséquent chaque endroit de contraction ne nécessite plus qu'un seul fil de fer et le travail de torsion de la ganse employée jusqu'à présent est supprimé. Ensuite dans le coffrage suivant l'invention, on utilise des bois de coffrage choisis dans un jeu de tables de coffrage préparées d'avance, ayant toutes la même largeur et dont la longueur, dans les limites dépassant la forme carrée, augmente en de grands intervalles et, dans les limites inférieures à la forme carrée, diminue en de petits intervalles, pour descendre jusqu'à d'étroites lamelles de remplissage.

   La largeur commune à toutes les tables, résultant de la résistance à la flexion des planches de coffrage, est choisie avantageusement à 75 cm. Leur longueur au-dessus de 75 cm. augmente de préférence en des intervalles de 75 cm., endessous de la longueur de 75 cm., elle diminue en des intervalles de 5   cm.   un jeu de tables exécutées de cette manière avec des ta- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 bles de 75 cm. de largeur et de 300, 225, 150, 75, 70, 65, 60, 55   .......   15, 10 5, 1 cm. de longueur permet de la manière la plus simple d'obtenir des coffrages de toute grandeur voulue,
Les dispositifs de serre-fil prévus aux extrémités des fils de fer lors du montage du coffrage, pour être enlevés seulement lors du démontage du coffrage, peuvent se limiter à serrer le fil ';

   dans ce cas, il faut tendre le fil au moyen d'un dispositiftendeur quelconque et disposer ensuite le serre-fil, afin de maintenir le fil de fer à la tension voulue ; d'un autre côté, ils peuvent jouer en même temps le rôle de dispositif-tendeur, fixés d'abord aux extrémités du fil de fer, en vue de tendre celui-ci au moyen d'un coin tendeur ou analogue. 



   Les dispositifs de serrage peuvent être exécutés en forme de manchon de serrage avec deux mordaches comprimées au moyen d'un coin ou d'un excentrique de serrage contre deux faces du fil de   fer ;   elles peuvent encore avoir la forme de tenailles à surfaces prenantes légèrement élastiques pour le fil. 



   Les boîtiers de ces dispositifs de serrage sont exécutés de préférence en métal léger fondu, ou bien en bois dur ou en matière artificielle comprimée. Les surfaces prenantes sont de préférence rugueuses et légèrement courbées dans le sens longi-   tudinal,   en vue d'obtenir un maintien plus sur du fil de fer. 



   Dans les dispositifs de serrage en même temps tendeurs, la tension du fil, après leur fixation sur ses extrémités, est obtenue avantageusement par l'enfoncement de coins entre le coffrage et le dispositif de serrage. Il est avantageux dans ce caa de disposer le coin entre une plaque de base adjacente au coffrage et le dispositif de serrage relié à la plaque de base d'une manière mobile perpendiculairement au fil. 



   En vue de permettre de mieux comprendre   l'invention,   les dessins annexés représentent, à titre d'exemple, plusieurs formes d'exécution. 



   Fig.1 et 2 représentent schématiquement un coffrage suivant 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'invention, en coupe verticale, notamment fig.1 pour l'emploi de dispositifs de serrage en forme de manchons de serrage et fig.2 pour l'emploi d'outils servant en même temps de dispositifs tendeurs et de serrage. 



   Les figures 3 et 4, 5 et 6,7 et 8, 9 et 10, 11 et 12 représentent des tables de coffrage de longueur différente, chacune en vue de devant et en coupe verticale. 



   Les figures   13   et 14 représentent une coupe et une vue de devant d'un dispositif de serrage de construction la plus simple. 



   Dans les figures 15 et 16, il est montré un outil de serrage en forme de manchon en vue de côté (avec paroi latérale démontée) et en vue de front. 



   Les figures 17 et 18 représentent une vue de côté et une coupe verticale d'un dispositif tendeur et de serrage en forme de tenailles. 



   Dans le coffrage pour béton suivant figure 1, le fil tendeur 1 est serré solidement entre les tables de coffrage 2 avec écheliers superposés 3 au moyen de dispositifs de serrage 4 serrés sur les extrémités du fil. Au moyen du fil tendu et des contrefiches 5 disposées entre les tables de coffrage, celles-ci sont tenues à une distance voulue déterminée. Au montage, le dispositif de serrage 4 est fixé sur un bout du fil de fer. Ensuite le fil de fer est tendu au moyen d'un dispositif tendeur quelconque fixé à l'extrémité opposée. Enfin le deuxième dispositif de serrage 4 est monté à l'état tendu du fil de fer, celui-ci étant ainsi maintenu d'une manière absolument fixe. 



   Dans le coffrage suivant figure 2, on emploie, en remplacement des dispositifs de serrage 4, des outils en .forme de tenailles 6, tendant et serrant en même temps le fil de fer. Un dispositif de ce type est monté sur les deux extrémités du fil, ensuite ce dispositif par compression des branches de tenailles, est fixé à demeure à l'extrémité du fil, qui est tendu enfin par l'enfoncement des coins tendeurs 7. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les figures 3-12 représentent cinq unités du   aoffrage   suivant l'invention, prises dans un jeu, dont toutes les tables ont une largeur de 75 cm. et qui, à partir de la table carrée (fig, 5 et   6),   augmentent en longueur en des intervalles de 75 cm. et qui à partir de la table carrée diminuent en longueur en des intervalles de 5 cm, jusqu'à une longueur de 10 cm. (fig.9,   10).   De plus il faut prévoir quelques lamelles de remplissage de 2 ou 1 cm. de largeur (figures 11,12) Chaque table est constituée par un cadre 8, des renforcements d'angles 9 et des madriers de coffrage cloués 10. Les tables d'une longueur inférieure à 25 cm. doivent être exécutées en plein   (fig.9-12).   



   Le dispositif de serrage simple suivant figures 13-14 est constitué seulement par une plaque de base 11 avec une nervure transversale 12 traversée d'un coin de serrage 13, qui s'applique par une de ses faces rugueuses contre le fil 1 enfoncé par un trou d'alésage du dispositif. Pour serrer ce dispositif sur   ]-'extrémité   du fil de fer, il suffit de lui faire traverser le trou d'alésage et de serrer ensuite le coin 13. 



   Le dispositif de serre-fil en forme de manchon suivant figures   15,   16 comporte un boitier 14 en métal léger ou en matière comprimée artificielle avec couvercle vissé et détachable. Dans le boîtier, on a prévu des guidages pour les deux mordaches 15 et 16 et le coin tendeur 17. Les surfaces des mordaches attaquant au fil de fer 1 sont légèrement courbées et dentées. La mordache 15 peut pivoter légè.rement autour du pivot 18 à l'encontre de l'action du ressort 19 ; cette faculté de pivoter produit en présence d'une forte tension du fil de fer un effet excentrique des mordaches sur le fil. Le coin 17 attaque par une tige de guidage 20, faisant légèrement saillie des deux cotés, dans les rainures obliques de guidage du fond et du couvercle du bottier, provoquant ainsi lors du déblocage du coin un relèvement forcé de la mordache 16.

   Deux pivots 21 prévus sur la tête du coin facilitent ce relèvement du coin au moyen d'un outil coincé entre le pivot et le boîtier. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Le dispositif tendeur et de serrage suivant les figures 17, 18 comporte essentiellement une plaque de base 22, l'outil de serrage 23, en forme de tenailles et relié à la dite plaque d'une manière déplaçable en longueur, et le coin de serrage 24 prévu entre les deux. La liaison entre les parties 22 et 23 est obtenue au moyen d'un petit tube 25, enveloppé par le coin 24 en forme de cadre. Dans ce dispositif, le fil est coincé entre la mordache fixe 26 de la branche fixe 27 des tenailles et la mordache 28 arrondie et dentée de la branche 30 des tenailles, pivotable autour du point 29. L'expérience a démontré que l'effet excentrique de ces tenailles, en coopération avec une certaine élasticité, est capable d'assurer un serrage solide pour une épaisseur quelconque du fil de fer. 



   La présente invention n'est pas limitée aux formes d'exécution représentées ci-joint à titre d'exemple. Il est spécialement possible de modifier des manières les plus diverses les dispositifs tendeurs et de serrage dans le cadre de la présente invention; ainsi par exemple des dispositifs de serrage suivant les figures 13,14 et 15,16 peuvent être munis d'un coin de serrage identique à celui du dispositif suivant figures 17,   18.   Par contre le dispositif suivant figure 17,18 pourrait être utilisé sans coin tendeur, servant tout simplement de dispositif de serrage. 



   REVENDICATIONS. 



   1. coffrage pour constructions en béton, dans lequel les tables de coffrage, avec contre-fiches d'écartement intercalées, sont maintenues au moyen de fils de fer tendus, caractérisé en ce qu'aux deux extrémités dépassant le coffrage de chacun des fils tendeurs traversant le coffrage, il est prévu un dispositif de serre-fil, restant fixé au fil de fer jusqu'au démontage du coffrage.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Formwork for concrete constructions.



   Until now, the execution of concrete forms required a lot of time and labor with, at the same time, a very important waste of wood, wire and spikes.



  Today it is generally customary to assemble concrete forms by nailing using separate boards according to the requirements of the case in question. In this way, one obtains considerable waste of wood and high wages of labor. In order to simplify this process, it has been recommended to compose the formwork by means of wooden tables prepared in advance. However, proposals of this kind have had very little success in practice, as pre-prepared wooden tables do not adapt to all sizes and needs, so it is always it is necessary to use, next to the prepared tables, formwork boards cut by hand, For the execution of the formwork, wooden tables,

   Between

 <Desc / Clms Page number 2>

 which we have arranged struts, are contracted by means of iron wires. It is customary to pass the wire twice through each of the tables, its two ends then being connected. The endless loop obtained in this way is then twisted by means of a tool passed through the middle, in order to obtain the necessary tension. This type of guying is quite complicated and consumes considerable amounts of wire.



  In general, it can be said that the embodiment of concrete formwork, employed until now, is very primitive.



   The object of the present invention is to obtain a concrete formwork, in which these disadvantages are eliminated.



  The formwork can be executed quickly and with little labor; the consumption of wood and wire is very low.



   The formwork according to the invention is characterized firstly in that at each of the two ends protruding from the formwork of the wire passed through the formwork and contracted therein, it is provided. a wire clamp device remaining attached to the wire until the formwork is dismantled. Consequently each place of contraction only requires one wire and the work of twisting the cord used until now is eliminated. Then, in the formwork according to the invention, formwork timber selected from a set of formwork tables prepared in advance, all having the same width and the length of which, within the limits exceeding the square shape, increases in large intervals and, within limits below the square shape, decreases in small intervals, to descend to narrow lamellae of fill.

   The width common to all the tables, resulting from the flexural strength of the shuttering boards, is advantageously chosen at 75 cm. Their length above 75 cm. preferably increases in 75 cm intervals, below the length of 75 cm, it decreases in 5 cm intervals. a set of tables executed in this way with ta-

 <Desc / Clms Page number 3>

 wounds of 75 cm. width and 300, 225, 150, 75, 70, 65, 60, 55 ....... 15, 10 5, 1 cm. of length allows the easiest way to obtain formwork of any desired size,
The wire clamp devices provided at the ends of the iron wires during the assembly of the formwork, to be removed only during the dismantling of the formwork, may be limited to clamping the wire;

   in this case, it is necessary to tighten the wire by means of any device and then arrange the wire clamp, in order to maintain the wire at the desired tension; on the other hand, they can at the same time play the role of a tensioning device, firstly fixed to the ends of the wire, with a view to tensioning the latter by means of a tensioning wedge or the like.



   The clamping devices can be executed in the form of a clamping sleeve with two jaws compressed by means of a wedge or an eccentric clamping against two faces of the wire; they may also have the form of pincers with slightly elastic gripping surfaces for the thread.



   The housings of these clamping devices are preferably made of molten light metal, or of hardwood or compressed artificial material. The engaging surfaces are preferably rough and slightly curved in the longitudinal direction, in order to obtain a more secure hold.



   In clamping devices at the same time tensioners, the tension of the wire, after their fixing on its ends, is advantageously obtained by driving wedges between the formwork and the clamping device. It is advantageous in this case to have the wedge between a base plate adjacent to the formwork and the clamping device connected to the base plate in a movable manner perpendicular to the wire.



   With a view to making the invention easier to understand, the appended drawings represent, by way of example, several embodiments.



   Figs. 1 and 2 schematically represent a following formwork

 <Desc / Clms Page number 4>

 the invention, in vertical section, in particular fig.1 for the use of clamping devices in the form of adapter sleeves and fig.2 for the use of tools serving at the same time as tensioning and clamping devices.



   Figures 3 and 4, 5 and 6, 7 and 8, 9 and 10, 11 and 12 represent shuttering tables of different length, each in front view and in vertical section.



   Figures 13 and 14 show a section and a front view of a clamping device of the simplest construction.



   In Figures 15 and 16, a sleeve-shaped clamping tool is shown in side view (with side wall removed) and in front view.



   Figures 17 and 18 show a side view and a vertical section of a tensioning and clamping device in the form of pincers.



   In the concrete formwork according to figure 1, the tensioning wire 1 is clamped securely between the formwork tables 2 with superimposed ladders 3 by means of clamping devices 4 clamped on the ends of the wire. By means of the stretched wire and the struts 5 arranged between the shuttering tables, the latter are held at a determined desired distance. During assembly, the clamping device 4 is fixed to one end of the wire. Then the wire is tensioned by means of some tensioning device attached to the opposite end. Finally, the second clamping device 4 is mounted in the taut state of the wire, the latter thus being held in an absolutely fixed manner.



   In the formwork according to FIG. 2, replacing the clamping devices 4, tools in the form of pincers 6 are used, tensioning and clamping at the same time the wire. A device of this type is mounted on the two ends of the wire, then this device by compressing the branches of pincers, is permanently fixed to the end of the wire, which is finally tensioned by the depression of the tensioning wedges 7.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figures 3-12 show five units of the shuttering according to the invention, taken from a set, all of whose tables have a width of 75 cm. and which, from the square table (fig, 5 and 6), increase in length in intervals of 75 cm. and which from the square table decrease in length in 5 cm intervals, to a length of 10 cm. (fig. 9, 10). In addition, a few 2 or 1 cm filling strips must be provided. width (figures 11,12) Each table is made up of a frame 8, corner reinforcements 9 and nailed shuttering planks 10. Tables less than 25 cm long. must be performed in full (fig. 9-12).



   The simple clamping device according to figures 13-14 consists only of a base plate 11 with a transverse rib 12 traversed by a clamping wedge 13, which is applied by one of its rough faces against the wire 1 pushed in by a device bore hole. To clamp this device on the end of the wire, it suffices to pass it through the bore hole and then tighten the wedge 13.



   The sleeve-shaped wire clamp device according to Figures 15, 16 comprises a housing 14 of light metal or of artificial compressed material with a screwed and detachable cover. In the housing, there are provided guides for the two jaws 15 and 16 and the tensioning wedge 17. The surfaces of the jaws attacking the wire 1 are slightly curved and toothed. The jaw 15 can pivot lightly around the pivot 18 against the action of the spring 19; this ability to pivot produces in the presence of a strong tension of the wire an eccentric effect of the jaws on the wire. The wedge 17 attacks by a guide rod 20, projecting slightly on both sides, in the oblique guide grooves of the bottom and of the cover of the casing, thus causing, during the release of the wedge, a forced raising of the jaw 16.

   Two pivots 21 provided on the head of the wedge facilitate this raising of the wedge by means of a tool wedged between the pivot and the housing.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The tensioning and clamping device according to Figures 17, 18 essentially comprises a base plate 22, the clamping tool 23, in the form of pincers and connected to said plate in a manner movable in length, and the clamping wedge 24 planned between the two. The connection between the parts 22 and 23 is obtained by means of a small tube 25, enveloped by the corner 24 in the form of a frame. In this device, the wire is wedged between the fixed jaw 26 of the fixed branch 27 of the pincers and the rounded and toothed jaw 28 of the branch 30 of the pincers, pivotable around point 29. Experience has shown that the eccentric effect of these pincers, in cooperation with a certain elasticity, is able to ensure a solid clamping for any thickness of the wire.



   The present invention is not limited to the embodiments shown hereinafter by way of example. It is especially possible to modify the tensioning and clamping devices in the most diverse ways within the scope of the present invention; thus, for example, clamping devices according to Figures 13,14 and 15,16 can be provided with a clamping wedge identical to that of the device according to Figures 17, 18. On the other hand, the device according to Figure 17,18 could be used without tensioning wedge, simply serving as a clamping device.



   CLAIMS.



   1.formwork for concrete constructions, in which the shuttering tables, with interposed spacing struts, are held by means of tensioned iron wires, characterized in that at both ends protruding from the formwork of each of the tensioning wires Through the formwork, a wire clamp device is provided, remaining attached to the wire until the formwork is dismantled.


    

Claims (1)

2. Coffrage pour constructions en béton suivant revendication 1, caractérisé en ce qu'on utilise des bois choisis d'un jeu de <Desc/Clms Page number 7> tables de coffrage préparées d'avance,ayant toutes la même largeur, fonction de la résistance à la flexion des bois de coffrage, et dont la longueur au-dessus de la forme carrée augmente en de grands intervalles et en-dessous de celle-ci diminue en petits intervalles jusqu'à des lamelles étroites de remplissage. 2. Formwork for concrete constructions according to claim 1, characterized in that selected timber from a set of <Desc / Clms Page number 7> pre-prepared shuttering tables, all having the same width, depending on the bending strength of the shuttering timbers, and the length of which above the square shape increases at large intervals and below it decreases in small intervals to narrow gills of infill. 3 Coffrage pour constructions en béton suivant revendication,2 caractérisé en ce que la largeur des tables de coffrages est approximativement de 75 cm. et en ce que leur longueur audessus de 75 cm. augmente de 75 en 75 cm pour diminuer endessous de 75 cm. de 5 en 5 cm. 3 Formwork for concrete constructions according to claim 2, characterized in that the width of the formwork tables is approximately 75 cm. and in that their length is over 75 cm. increase by 75 in 75 cm to decrease below 75 cm. from 5 to 5 cm. 4. Coffrage pour constructions en béton suivant revendicatiens 1 à 3, caractérisé en ce que dans le dispositif de serrefil, l'extrémité du fil traversant est prise entre une surface prenante fixa et un coin tendeur ou. bien un excentrique tendeur (fig.13 à 14). 4. Formwork for concrete constructions according to claims 1 to 3, characterized in that in the clamping device, the end of the through wire is caught between a gripping surface fixed and a tensioning wedge or. indeed an eccentric tensioner (fig. 13 to 14). 5. Coffrage pour constructions en béton suivant revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif de serre-fil comporte un boîtier, deux mordaches guidées dans des surfaces de gui- dage du boîtier et un coin tendeur, guidé dans des surfaces de guidage du boîtier, pour la mordache mobile par rapport au fil (fig.15 à 16). 5. Formwork for concrete constructions according to claims 1 to 3, characterized in that the wire clamp device comprises a housing, two jaws guided in the guiding surfaces of the housing and a tensioning wedge, guided in the guiding surfaces. of the housing, for the jaw movable with respect to the wire (fig. 15 to 16). 6. Coffrage pour constructions en béton suivant revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le dispositif de serre-fil est exécuté en forme de tenailles avec une mordache fixe sur la branche fixe et une mordache articulée sur la branche mobile des tenailles (fig.17 et 18). 6. Formwork for concrete constructions according to claims 1 to 3, characterized in that the wire clamp device is designed in the form of pincers with a fixed jaw on the fixed branch and a jaw articulated on the movable branch of the pincers (fig. 17 and 18). 7. Coffrage pour constructions en béton suivant revendications 4 à 6, caractérisé en ce que les surfaces prenant le fil sont rugueuses et légèrement courbées dans la même direction en sens longitudinal. 7. Formwork for concrete constructions according to claims 4 to 6, characterized in that the surfaces taking the wire are rough and slightly curved in the same direction in the longitudinal direction. 8. Coffrage pour constructions en béton suivant revendications 4 à 6, caractérisé. en ce que les boîtiers des dispositifs de serre-fil sont fabriqués en métal léger fondu. <Desc/Clms Page number 8> 8. Formwork for concrete constructions according to claims 4 to 6, characterized. in that the housings of the wire clamps are made of molten light metal. <Desc / Clms Page number 8> 9. Coffrage pour constructions en béton solvant revendications 4 à 6, caractérisé en ce que les boîtiers des dispositifs de serre-fil sont fabriqués en bois dur ou en matière comprimée artificielle. 9. Formwork for solvent-concrete constructions claims 4 to 6, characterized in that the housings of the wire clamp devices are made of hardwood or of artificial compressed material. 10. Coffrage pour constructions en béton suivant revendications 1 à 9, caractérisé en ce que la tension du fil, après le montage du dispositif de serre-fil aux extrémités du fil de fer, est obtenue par l'enfoncement de coins entre le coffrage et le dispositif de serre-fil. 10. Formwork for concrete constructions according to claims 1 to 9, characterized in that the tension of the wire, after mounting the wire clamp device at the ends of the wire, is obtained by driving wedges between the formwork and the thread clamp device. 11. Coffrage pour constructions en béton suivant revendication 10, caractérisé en ce que le coin tendeur est disposé entre une plaque de base adjacente au coffrage et le dispositif de serre-fil, pouvant être déplacé avec la dite plaque perpendicu- lairement au fil de fer. 11. Formwork for concrete constructions according to claim 10, characterized in that the tensioning wedge is arranged between a base plate adjacent to the formwork and the wire clamp device, which can be moved with said plate perpendicular to the wire. . 12. Coffrage pour constructions en béton suivant revendication 11, caractérisé en ce que la liaison déplaçable longitudinalement entre la plaque de base et le dispositif de serre-fil est obtenue au moyen d'un bout de tube, traversé par le fil de fer et enveloppé par le coin tendeur en forme de cadre. 12. Formwork for concrete constructions according to claim 11, characterized in that the longitudinally displaceable connection between the base plate and the wire clamp device is obtained by means of a tube end, traversed by the iron wire and wrapped. by the frame-shaped tensioning wedge.
BE437883D BE437883A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE437883A true BE437883A (en)

Family

ID=96225

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE437883D BE437883A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE437883A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2732985A1 (en) Assembly aid for cable ties
BE437883A (en)
EP2628869B1 (en) Device for connecting prefabricated structures for building construction
FR2506000A1 (en) FLAT TUBE HEAT EXCHANGER
BE491207A (en)
FR2691737A1 (en) Improvements to devices for performing intermediate anchors on prestressing cables.
FR2893340A1 (en) Suspension component, especially for suspended ceiling supporting frame, has one end shaped to engage with timber support and other receiving frame bracket
FR2626606A1 (en) Fixing strap for tubular shuttering
FR2467945A1 (en) Wire fence with post and retainers - uses square post with longitudinal hammer head groove in each face for location of U=shaped wire end anchor slides
EP0227546B1 (en) Devices for stressing tendons before anchoring
FR2662725A1 (en) Method for the production of a tension member consisting of a bundle of elements
BE556410A (en)
EP1293143B1 (en) Shoe buckle
FR2808543A1 (en) Shuttering element for raising level of wall with concrete is made from folded sheet cardboard or plastic with supports for reinforcing rods
BE413296A (en)
BE678742A (en)
BE716195A (en)
BE482799A (en)
AU2004203869B2 (en) Wire strainer
BE544574A (en)
BE441082A (en)
BE451671A (en)
FR2761921A3 (en) Cable store for building material cutting machine
FR3076846A1 (en) Element for finishing part of wall during plastering and method for its manufacture
BE448780A (en)