BE433393A - - Google Patents

Info

Publication number
BE433393A
BE433393A BE433393DA BE433393A BE 433393 A BE433393 A BE 433393A BE 433393D A BE433393D A BE 433393DA BE 433393 A BE433393 A BE 433393A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hammers
rotor
casing
grinding
axes
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE433393A publication Critical patent/BE433393A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B02CRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING; PREPARATORY TREATMENT OF GRAIN FOR MILLING
    • B02CCRUSHING, PULVERISING, OR DISINTEGRATING IN GENERAL; MILLING GRAIN
    • B02C13/00Disintegrating by mills having rotary beater elements ; Hammer mills
    • B02C13/26Details

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil de séchage et de broyage . 



   L'invention a pour objet un appareil de séchage et de broyage du type comportant un rotor broyeur logé dans un carter et remarquable notamment en ce que le carter est   pourvuu   d'un orifice tangentiel destiné à l'introduction des gaz chauds qui servent au séchage et de la matière humide qui se trouve ainsi amenée automatiquement entre le   ca@ter   et le rotor sans perte de charge et sans que la partie centrale de ce retor soit portée à haute températu- re par les gaz chauds . 



   Suivant une autre caractéristique,   leiotor   est constitué par un ou plusieurs disques clavetés sur un même arbre d'entraînement et reliés entre eux vers leur péri- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 phérie par des axes parallèles à l'arbre d'entraînement sur lesquels sont montés fous des marteaux de broyage . 



   D'autres caractéristiques résulteront de la des- cription qui va suivre . 



   Au dessin annexé donné uniquement à titre d'exemple : 
La fig. 1 est une coupe verticale transversale sui- vant la ligne 1-1 de la fig.2 d'un appareil suivant l'invention ; la fig. 2 en est une coupe verticale longitudinale suivant la ligne   2-2   de la fig. 1 ; la fig.3 est une vue de détail en élévation de l'assemblage des disques et des marteaux de broyage de l'appareil représenté aux figs. 1 et 2 , et la fig. 4 est un développement partiel de la sur- face extérieure du rotor dudit appareil . suivant l'exemple d'exécution représenté, l'appareil de séchage et de broyage comporte une chambre 1 de séchage et de pulvérisation de   forme   cylindrique, entourée par un carter 2.

   L'intérieur de ce carter 2   compàrte   un blin- dage 3 constitué par des barreaux 4 par larges et très épais, disposés horizontalement côte à côte contre des nervures d'appui 5 ménagées dans le corps du carter et maintenues contre ces nervures 5 par des câbles 6 . Ces câbles 6 sont accrochés en 7 directement sur le carter 2 par une de leurs extrémités, tandis que leur autre extré- mité 8 s'appuie sur le carter 2 par l'intermédiaire de ressorts 9 dont la tension est réglable grâce à un écrou 10 se vissant sur une pièce filetée 11 formant l'extrémité du câble - 
Un arbre d'entraînement 12 traverse la chambre de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 broyage 1 et est monté tourillonnant dans deux paliers 13 solidaires du carter 2.

   Sur cet arbre 12 sont clavetés par l'intermédiaire de pièces 14 plusieurs disques   15 .   



  Ces disques sont en outre assemblés vers leur périphérie par deux séries d'axes 16 et 17 disposés parallèlement à l'arbre 12 sur deux circonférences concentriques 18 et 19 . 



   Sur ces arbres 16 et 17 et entre les disques sont montés fous des marteaux de broyage 20 . Ces marteaux 20 (voir figs. 3 et 4) comportent un corps 21 et une queue d'accrochage 22 . Le corps 21 de ces marteaux à la forme d'un parallélépipéde rectangle dont les deux faces 23 et 24 sont concaves Ces marteaux sont disposés en quinconce sur les axes 16 et 17 des cercles 18 et 19 comme l'indique clairement la fig. 4 . 



   Sur le carter 2 est branchée une conduite 25 d'in- troiduction dans la chambre de broyage 1 de la matière brute humide et des gaz chauds, mélangés préalablement par un moyen quelconque . Cette conduite 25 aboutit dans cette chambre 1 entre les marteaux 20 et le blindage 3 sensiblement tangentiellement à la prériphérie du rotor . 



   A la sortie de la zone de séchage et de broyage est également branché sur le carter 2 un sélecteur 26, d'un type quelconque connu, chargé du classement du pro- duit broyé . La partie inférieure 27 de ce sélecteur com- munique avec la chambre 1 par un passage 28 de descente des refus séparés par le sélecteur, situé sensiblement au-dessus de la zone d'introduction de la matière brute dans la chambre 1 .  Le   sélecteur 26 comporte en outre à sa partie supérieure une conduite 29 d'évacuation du mé- lange constitué par les gaz et la matière fine, branchée , 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sur un ventilateur 30 qui refoule ce mélange vers le point de stockage ou d'utilisation' 
Le fonctionnement est le suivant : Le rotor de broya- ge constitué par l'arbre 12, par les disques 15, les mar- teaux 20, etc.. tourne dans le sens de la flèche .

   Les gaz chauds mélangés à la matière brute sont injectés dans le sécheur broyeur par la tuyauterie   25,tangêntiellement   au rotor de broyage .   Ilssont   maintenus à la périphérie de cette roue, contre les blindages 3, par la centrifuga- tion et décrivent un tour presque complet au cours du-   quel s'effectue le broyage ; sont ensuite rejetés   par la centrifugation dans le sélecteur 26 qu'ils tra- versent ; 
Dans ce sélecteur 26 les grains trop gros sont sé- parés des gaz et retombent par le passage 28 dans la zone d'introduction de la matière brute . Le flux gazeux qui s'échappe du rotor les rejette vers l'extrémité inférieure de la descente 25 où ils sont repris par les gaz chauds et réintroduits dans la broyeur . 



   La matière assez fine et les gaz maintenant refroidis s'échappent du sélecteur 26 par la conduite 29 pour aller au ventilateur 30 qui les refoule vers le point de stockage ou d'utilisation . 



   Le séchage est opéré par le parcours qu'effectue la matière en mélange avec les gaz chauds, dans la descente 25, à l'intérieur du carter 2, dans le sélecteur 26, et surtout par le mélange intime et le violent brassage qui sont effectués par les marteaux 20 tournant à très gran- de vitesse dans le carter 2. 



   Le broyage est opéré par ces mêmes marteaux qui sou- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 mettent la matière à de très nombreux chocs contre les blindages 3 et contre eux-mêmes du fait de leur grande vi- tesse de rotation . 



   Les gaz chauds étant injectés tangentiellement au rotor de broyage et maintenus par la centrifugation contre les blindges 3 pendant qu'ils s'éooulent dans le carter 2, il en résulte que l'arbre 12 demeure loin de la zone chaude,et les paliers 13 restent à une température convenable malgré l'em- ploi de gaz très chauds . Ceoi constitue un avantage pour le sé- chage . 



   L'injection tangentielle effectuée suivant le sens de rota- tion   du^^rotor   présente en outre le bénéfice de faire pénétrer ai- sément les gaz chauds et la matière dans la zone de broyage,sans pertes de charge accrues pour les gaz . 



   La disposition en quinconce des marteaux 20 multiplie les chocs de la matière contre blindage et marteaux, et la forme biconcave de ces marteaux empêche dans une certaine mesure l'écoulement latéral de la matière entre les marteaux . Ces deux dispositions ont pour résultat d'augmenter la puissance de broyage . Pour chaque marteau, la concavité avant, selon le sens de rotation, est seule utile au broyage . Le marteau est cependant biconoave ce qui permet à un certain stade de l'usure ( voir le marteau 31 fig. 3) de le retourner de manière à prolonger son emploi : la face avant devient alors face arrière et vice-versa . 



   La distance qui sépare les deux cercles concentriques 18 et 19 suivant lesquels les axes 16 et 17 des marteaux sont disposés est égale à la longueur que peuvent perdre les marteaux par usure sans que le débit de l'appareil en soit diminué . Quand, après une certaine période de travail, les marteaux ont été réduits de cette longueur par usure, on rejette ceux, 31, dont les axes sont placés suivant le cercle 18 et on les remplace n 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 par les marteaux partiellement usés dont les axes sont disposés suivant le cercle 19. Enfin, on met des marteaux neufs pour remplacer ces derniers . Cette disposition offre l'avantage de doubler la durée des marteaux pour une augmenta- tion peu importante du poids de ceux-ci . 



   La forme des barreaux 1 du blindage 3 et leur montage contre des nervures 5 à l'aide des câbles 6 offrent l'avantage de pouvoir les retourner lorsque leur face par interne est profondément attaquée l'usure. La face externe des barreaux vient   alors.à   l'intérieur et   intervalle   entre blindages et extrémités des marteaux se trouve ramené à la largeur convenable qui assure aux barreaux 4 une durée de service égale à celle qu'ils ont déjà effectuée . 



   Naturellement l'invention   n'est   nullement limitée au mode d'exécution représenté et décrit qui n'a été choisi qu'à titre d'exemple . 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Drying and grinding apparatus.



   The subject of the invention is a drying and grinding apparatus of the type comprising a grinding rotor housed in a casing and remarkable in particular in that the casing is provided with a tangential orifice intended for the introduction of the hot gases which are used for drying. and wet material which is thus automatically supplied between the caster and the rotor without loss of load and without the central part of this coil being brought to high temperature by the hot gases.



   According to another characteristic, leiotor is constituted by one or more keyed discs on the same drive shaft and interconnected towards their peri-

 <Desc / Clms Page number 2>

 artery by axes parallel to the drive shaft on which are mounted insane crushing hammers.



   Other characteristics will result from the description which follows.



   In the attached drawing, given only by way of example:
Fig. 1 is a transverse vertical section taken along line 1-1 of FIG. 2 of an apparatus according to the invention; fig. 2 is a longitudinal vertical section along the line 2-2 of FIG. 1; FIG. 3 is a detail elevational view of the assembly of the disks and of the grinding hammers of the apparatus shown in FIGS. 1 and 2, and fig. 4 is a partial development of the outer surface of the rotor of said apparatus. according to the exemplary embodiment shown, the drying and grinding apparatus comprises a cylindrical-shaped drying and spraying chamber 1, surrounded by a casing 2.

   The interior of this casing 2 comprises a shielding 3 consisting of bars 4 which are wide and very thick, arranged horizontally side by side against bearing ribs 5 formed in the body of the casing and held against these ribs 5 by cables 6. These cables 6 are hung at 7 directly on the casing 2 by one of their ends, while their other end 8 rests on the casing 2 by means of springs 9, the tension of which is adjustable by means of a nut 10. screwed onto a threaded part 11 forming the end of the cable -
A drive shaft 12 passes through the chamber

 <Desc / Clms Page number 3>

 grinding 1 and is mounted journalled in two bearings 13 integral with the housing 2.

   On this shaft 12 are keyed by means of parts 14 several discs 15.



  These discs are also assembled towards their periphery by two series of axes 16 and 17 arranged parallel to the shaft 12 on two concentric circumferences 18 and 19.



   On these shafts 16 and 17 and between the discs are mounted insane crushing hammers 20. These hammers 20 (see figs. 3 and 4) comprise a body 21 and a hooking shank 22. The body 21 of these hammers in the form of a rectangular parallelepiped, the two faces 23 and 24 of which are concave. These hammers are arranged staggered on the axes 16 and 17 of the circles 18 and 19 as clearly indicated in FIG. 4.



   A pipe 25 is connected to the housing 2 for feeding into the grinding chamber 1 the wet raw material and the hot gases, previously mixed by any means. This pipe 25 ends in this chamber 1 between the hammers 20 and the shielding 3 substantially tangentially to the periphery of the rotor.



   At the outlet of the drying and grinding zone is also connected to the housing 2 a selector 26, of any known type, responsible for classifying the ground product. The lower part 27 of this selector communicates with the chamber 1 via a passage 28 for lowering the rejects separated by the selector, located substantially above the zone for introducing the raw material into the chamber 1. The selector 26 further comprises at its upper part a pipe 29 for evacuating the mixture consisting of the gases and the fine material, connected,

 <Desc / Clms Page number 4>

 on a fan 30 which delivers this mixture to the point of storage or use '
The operation is as follows: The grinding rotor consisting of the shaft 12, the discs 15, the hammers 20, etc., rotates in the direction of the arrow.

   The hot gases mixed with the raw material are injected into the grinding dryer through the pipe 25, tangentially to the grinding rotor. They are held at the periphery of this wheel, against the shields 3, by centrifugation and describe an almost complete revolution during which the grinding takes place; are then rejected by centrifugation in the selector 26 which they pass through;
In this selector 26, the excessively large grains are separated from the gases and fall through the passage 28 into the zone for introducing the raw material. The gas flow which escapes from the rotor rejects them towards the lower end of the descent 25 where they are taken up by the hot gases and reintroduced into the mill.



   The rather fine material and the now cooled gases escape from the selector 26 through the pipe 29 to go to the fan 30 which delivers them to the point of storage or use.



   The drying is carried out by the path taken by the material mixed with the hot gases, in the descent 25, inside the casing 2, in the selector 26, and above all by the intimate mixing and the violent stirring which are carried out. by the hammers 20 rotating at very high speed in the housing 2.



   The grinding is carried out by these same hammers which support

 <Desc / Clms Page number 5>

 subject to very many impacts against the shields 3 and against themselves because of their high speed of rotation.



   The hot gases being injected tangentially to the grinding rotor and held by centrifugation against the shields 3 while they flow into the housing 2, the result is that the shaft 12 remains far from the hot zone, and the bearings 13 remain at a suitable temperature despite the use of very hot gases. Ceoi constitutes an advantage for the drying.



   The tangential injection carried out along the direction of rotation of the rotor also has the advantage of easily penetrating the hot gases and the material into the grinding zone, without increased pressure drops for the gases.



   The staggered arrangement of the hammers 20 increases the impact of the material against the armor and hammers, and the biconcave shape of these hammers prevents to some extent the lateral flow of the material between the hammers. These two arrangements have the result of increasing the grinding power. For each hammer, the front concavity, depending on the direction of rotation, is the only one useful for grinding. The hammer is however biconoave which allows at a certain stage of wear (see hammer 31 fig. 3) to turn it over so as to prolong its use: the front face then becomes the rear face and vice versa.



   The distance separating the two concentric circles 18 and 19 along which the axes 16 and 17 of the hammers are arranged is equal to the length that the hammers can lose through wear without reducing the flow rate of the device. When, after a certain period of work, the hammers have been reduced by this length by wear, one rejects those, 31, whose axes are placed along the circle 18 and one replaces them n

 <Desc / Clms Page number 6>

 by partially worn hammers, the axes of which are arranged along the circle 19. Finally, new hammers are placed to replace the latter. This arrangement offers the advantage of doubling the duration of the hammers for a slight increase in the weight thereof.



   The shape of the bars 1 of the shielding 3 and their mounting against the ribs 5 using the cables 6 offer the advantage of being able to turn them over when their internal face is deeply attacked by wear. The outer face of the bars then comes inside and the gap between the shields and the ends of the hammers is reduced to the suitable width which ensures the bars 4 a service life equal to that which they have already performed.



   Of course, the invention is in no way limited to the embodiment shown and described, which was chosen only by way of example.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 ) Un appareil de séchage et de broyage du type compor- tant un rotor broyeur logé dans un carter, caractérisé en ce que le carter est pourvu d'un orifice tangentiel des- tiné à l'introduction des gaz chauds qui servent au sé- et chage/de la matière humide qui se trouve ainsi amenée automatiquement entre le carter et le rotor sans perte de charge et sans que la partie centrale de ce rotor soit portée à haute température par les gaz chauds ; CLAIMS 1) A drying and grinding apparatus of the type comprising a grinding rotor housed in a casing, characterized in that the casing is provided with a tangential orifice intended for the introduction of the hot gases which are used for the se- and chage / of the wet material which is thus automatically supplied between the casing and the rotor without loss of load and without the central part of this rotor being brought to high temperature by the hot gases; 2 ) Un appareil suivant 1 caractérisé en ce que le rotor est constitué par un ou plusieurs disques clavetés sur un( même arbre d'entraînement et reliés entre eux vers leur pé- riphérie par des axes parallèles à l'arbre d'entrainement sur lesquels sont montés fouit des marteaux de bràyage <Desc/Clms Page number 7> 3) Un appareil suivant 2 caractérisé en ce que les marteaux de broyage ont leur face de travail concave ; 4) un appareil suivant 3 caractérisé en ce que les marteaux sont biconcaves ce qui permet après usure de la face de travail d'utiliser la face opposée ; 2) A device according to 1 characterized in that the rotor is constituted by one or more keyed discs on a (same drive shaft and interconnected towards their periphery by axes parallel to the drive shaft on which have climbed into hammers <Desc / Clms Page number 7> 3) A device according to 2 characterized in that the crushing hammers have their concave working face; 4) a device according to 3 characterized in that the hammers are biconcave which allows after wear of the working face to use the opposite face; 5) un appareil suivant 2, caractérisé en ce que les axes de fixation des marteaux sont disposés sur les disques qui les portent suivant deux cercles concentriques, centrés sur l'arbre d'entraînement et distants d'une longueur égale à la diminution de longueur que les marteaux peuvent subi%du fait de l'usure sans que le débit de l'appareil en soit affecté, ce qui permet d'utiliser d'abord les marteaux neufs en les fixant aux axes les plus rapprochés du centre puis après usure en les fixant sur les axes les plus éloignés du centre ; 6) un appareil suivant l'une quelconque des revendica- tions 2 à 5 caractérisé en ce que les marteaux de broyage sont disposés en quinconce sur leurs axes de fixation ; 5) a device according to 2, characterized in that the fixing axes of the hammers are arranged on the discs which carry them in two concentric circles, centered on the drive shaft and spaced apart by a length equal to the decrease in length that the hammers can undergo% due to wear without affecting the flow rate of the device, which allows new hammers to be used first by fixing them to the axes closest to the center then after wear by fixing them on the axes furthest from the center; 6) an apparatus according to any one of claims 2 to 5 characterized in that the crushing hammers are staggered on their fixing pins; 7) un appareil suivant l'une quelconque des revendications 1 à 6 caractérisé en ce que le carter entourant le rotor comporte un blindage sur lequel viennent frapper les marteaux lorsque le rotor est animé d'un mouvement de rotation ; 8) un appareil suivant 7 caractérisé en ce que le blindage du carter est constitué par des barreaux peu larges et épais, disposés côte à côte parallèlement à l'arbre d'entraînement du rotor et maintenue contre une nervure du carter par des câbles de telle sorte que ces barreaux peuvent être retournés de 1800 autour de leur axe longitudinal après @s ure de leur face interne ; 9) un appareil suivant 8 caractérisé en ce que la tension des câbles maintenant le blindage du carter est réglable ; 7) an apparatus according to any one of claims 1 to 6 characterized in that the casing surrounding the rotor comprises a shield on which strike the hammers when the rotor is driven in a rotational movement; 8) a device according to 7 characterized in that the shielding of the casing consists of narrow and thick bars, arranged side by side parallel to the drive shaft of the rotor and held against a rib of the casing by cables of such so that these bars can be turned around 1800 around their longitudinal axis after @s ure of their internal face; 9) a device according to 8 characterized in that the tension of the cables holding the shielding of the casing is adjustable; <Desc/Clms Page number 8> 10) un appareil suivant l'une quelconque des revendications précitées, caractérisé en ce qu'un sélecteur, branché sur le circuit du mélange des gaz et de la matière pulvérisée à la sortie du broyeur communique par un passage avec'la chambre de broyage et de séchage, et est agencé de façon que le flux de gaz s"échappent du broyeur conduise les refus tom- bant de ce sélecteur dans les gaz chauds aux points où ils soit injectés tangentiellement au rotor du broyeur 11) un appareil en substance comme représenté et décrit ci-dessus . <Desc / Clms Page number 8> 10) an apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that a selector, connected to the circuit of the mixture of gases and the material pulverized at the outlet of the mill communicates by a passage with the grinding chamber and drying, and is arranged so that the gas flow escaping from the mill leads the rejects falling from this selector into the hot gases at the points where they are injected tangentially to the rotor of the mill. 11) an apparatus substantially as shown and described above.
BE433393D BE433393A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE433393A true BE433393A (en)

Family

ID=92775

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE433393D BE433393A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE433393A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3485975B1 (en) Grinding device allowing a high grinding rate and varying the size distribution of the ground particles
FR2508345A1 (en)
WO2010100377A1 (en) Machine for granulating a compact material, in particular a compact wood-based material
FR2538268A1 (en) TUBULAR MILLING MACHINE FOR MILLING NATURAL AND SYNTHETIC RAW MATERIALS, ESPECIALLY FOR THE CEMENT INDUSTRY
BE433393A (en)
FR2594049A1 (en) HAMMER GRINDER.
FR2522988A1 (en) HIGH-PERFORMANCE PARTICLE MOLDING MILL WITH ULTRA-FINE PARTICLES
EP2036690A1 (en) Comminuting apparatus for producing calibrated wood particles
EP0504041A1 (en) Tub hall mill with a partition wall having a plurality of material lifting levels
BE544069A (en)
EP1292394A1 (en) Tubular rotary mill liner
BE1006175A3 (en) Introduction device or power of a material in a mill and vertical mill team device.
FR2474342A1 (en) Meat mincer with hard particle evacuation system - includes several outlets near shaft and larger than mincing disc perforations
EP0763381A1 (en) Grinding device for defibrating, decorticating or depithing plants
FR2946913A1 (en) VEGETABLE MILLER FOR THE PRODUCTION OF CALIBERATED WOOD PACKAGES OR PARTICLES
FR2653843A1 (en) HYDROKINETIC COUPLER WITH IMPROVED TORQUE LIMITATION AT STARTING AND ADJUSTABLE SUPERCOUPLE TO SLOW DOWN.
BE543983A (en)
BE446285A (en)
BE458072A (en)
CH254029A (en) Rotary grinder with grinding bodies.
BE661148A (en)
BE393912A (en)
FR2912326A1 (en) Plant grinding tool for plant grinder, has pendular flyweights articulated around axis of rotor and includes active end with front face located behind plan passed through apex of step and articulation center of flyweight
BE474156A (en)
CH362588A (en) Crusher