BE431082A - - Google Patents

Info

Publication number
BE431082A
BE431082A BE431082DA BE431082A BE 431082 A BE431082 A BE 431082A BE 431082D A BE431082D A BE 431082DA BE 431082 A BE431082 A BE 431082A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
engine
fuel
air
idling
revolutions
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE431082A publication Critical patent/BE431082A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D17/00Controlling engines by cutting out individual cylinders; Rendering engines inoperative or idling
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02DCONTROLLING COMBUSTION ENGINES
    • F02D2700/00Mechanical control of speed or power of a single cylinder piston engine
    • F02D2700/05Controlling by preventing combustion in one or more cylinders
    • F02D2700/052Methods therefor
    • F02D2700/056Methods therefor by interrupting the medium supply

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Electrical Control Of Air Or Fuel Supplied To Internal-Combustion Engine (AREA)
  • Output Control And Ontrol Of Special Type Engine (AREA)
  • Control Of Throttle Valves Provided In The Intake System Or In The Exhaust System (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif destiné aux carburateurs pour moteurs à combustion interne d'automobiles. 



   La présente invention concerne le problème consistant à éviter le cognement se présentant particulièrement fort dans les automobiles actionnées par moteurs à deux temps et qui se produit lorsqu'on lache la pédale de gaz, par exemple lorsqu'on laisse ralentir un véhicule se trouvant en marche rapide ou dans lesdescentes. Ce cognement provient de formation d'un mélange gazeux irrégulièrement inflammable dans un moteur fonc- tionnant avec la quantité de combustible de marche à vide et dont les nombres de tours se trouvent au-dessus du nombre de tours dit de marche à vide.

   Ces cognements sont très nuisibles pour le véhicule car ils se font sentir sous la forme de for- tes secousses pour les passagers et d'autre part ils sollici- tent de façon très nuisible toutes les pièces du mécanisme.En particulier la durée d'existence des paliers des pivots de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 piston, des bielles et du vilebrequin est très fortement rédui- te par ces cognements intenses. 



   La présente invention résoud le problème ici indiqué par le fait que l'organe d'étranglement qui, dans un carburateur usuel règle l'aspiration du combustible hors d'une tuyère prin- cipale ou d'un canal de marche à vide, empêche dans la posi- tion de fermeture, en cas de dépassement du nombre de tours de marche   à,   vide du moteur, l'aspiration du combustible et égale- ment de l'air et la dégage lorsqu'est atteint le nombre de tours de marche à vide. On emploie, suivant la présente inven- tion, dans ce but avantageus ement une commande électromagnéti- que de l'organe d'étranglement.

   Sous sa forme la plus simple ce dispositif peut consister en un électro-aimant qui est inter- calé avec une lampe de contrôle dans un circuit reliant la ma- chine d'éclairage et la batter-ie en parallèle au commutateur de charge d'un dispositif de réglage et qui commande l'organe d'étranglement au moyen d'un tringlage ou de pièces analogues. 



   Le fait d'empêcher l'aspiration de combustible et d'air a une importance fondamentale en ce sens que l'aspiration d'un seul des deux fluides a encore pour conséquence des explosions en retard et implique d'autres inconvénients. Dans un moteur à combustion interne   à   grand espace nuisible, du combustible ou de l'air arrivant ultérieurement, même en minimes quantités, donne avec le résidu subsistant d'air et de combustible de nouveau un mélange inflammable. En outre dans ce cas l'aspira- tion de combustible représente une consommation inutile de celui-ci. D'autre part une longue marche avec le mélange de marche à vide conduit facilement à un encrassement de bougies par l'huile et à une formation de fumées à l' échappement. 



   L'aspiration d'air seul dans le cas de moteurs fonction- nant avec du combustible:mélangé à du lubrifiant a pour consé-   quence,   outre les explosions ultérieures encore possibles, tout d'abord, que par le balayage constant d'air frais, par exemple en cas de longues descentes, la pellicule d'huile du 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 piston peut se déchirer et le grippement du piston peut se pro- duire.A ceci s'ajoute l'inconvénient qu'après une longue durée de marche avec aspiration d'air frais seulement, un moteur à grand espace nuisible, comme par exemple un moteur à deux temps, ne reçoit pas, après le changement automatique en vue de l'aspi- ration du mélange de combustible de marche à vide, un mélange gazeux inflammable suffisamment rapidement pour remettre le mo- teur en travail.

   La suppression de tous ces inconvénients, par- mi lesquels le cognement et la consommation inutile de combus- tible sont les plus évidents, est par conséquent d'une grande importance économique. 



   Il est vrai qu'on a proposé déjà des dispositifs dans les- quels il est également fait usage de l'idée d'amener l'organe d'étranglement, en cas de libération de la pédale de gaz, au- delà de la position usuelle de marche à vide jusque dans la position de fermeture et de le ramener automatiquement dans la position de marche à vide lorsqu'est atteint le nombre de tours de marche à vide du moteur. Les dispositifs de ce genre repo- sent toutefois sans exception sur le problème consistant à évi- ter la consommation de combustible qui est impliquée dans un mo- teur fonctionnant à l'état déchargé par l'emploi d'un carbura- teur usuel. Pour cette raison, dans les dispositifs connus, on supprime au moyen de l'organe d'étranglement seulement l'amenée inutile de combustible au moteur.

   Aucun de ces dispositifs n'a donc pour,fonction de vouloir éliminer le cognement, par exemple d'un moteur à deux temps, et il leur manque également par consé- quent la constatation qu'en même temps que se fait le bloquage de l'amenée de combustible il faut supprimer également l'arrivée d'air au moteur. La commande de   l'orgahe   d'étranglement a alors déjà été proposée d'une manière   andogue   à celle de la présente invention. Il est toutefois nouveau que l'électro-aimant est monté dans un circuit avec une lampe de contrôle. 



   Le dessin représente schématiquement l'objet de l'invention en un exemple de réalisation. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. I montre en coupe la tubulure d'aspiration du car- burateur avec le papillon d'étranglement dans la position com- plètement fermée lorsque la pédale de gaz est retirée. 



   La fig. 2 montre les mêmes pièces après fermeture du cou- rant, avec le canal de marche à vide ouvert par un électro- aimant. 



   L'exemple de réalisation montre la tubulure a partant du carburateur et dans laquelle peut pivoter le papillon d'étran- glement b. Ce dernier a une forme telle que dans sa position de fermeture il interrompt, outre le courant d'air, en même temps l'arrivée de combustible au moteur par l'orifice c du ca- nal de marche à vide. Si pour cette position du papillon d'é- tranglement b le véhicule circule par exemple sur une rue en pente, le moteur est mis en rotation sans que du combustible ou de l'air soit aspiré. Si le véhicule circule sur une route plane ou en rampe, le papillon d'étranglement b est amené par pivotement, au moyen d'un abaissement de la pédale de gaz, à l'aide d'un tringlage e,h dans une position d'ouverture permet- tant l'amenée normale de combustible et d'air au moteur.

   Si le nombre de tours du moteur diminue, en cas de libération de la pédale de gaz, jusqu'à son nombre de tours de marche à vide, un circuit f prévu en parallèle sur le commutateur de charge du dispositif de réglage entre la machine d'éclairage et la batte- rie reçoit un courant suffisamment élevé pour que l'électro- aimant g, monté dans ce circuit avec une lampe de contrôle, attire le levier h établi comme armature (fig. 2). 



   Dqns cette position le levier h agit de telle manière sur le tringlage du papillon d'étranglement b qu'il s'ouvre quelque peu et permet l'amenée de combustible et d'air au moteur en la quantité dite de marche à vide. Le moteur reçoit par conséquent immédiatement de nouveau un mélange combustible inflammable et ne peut se mettre à l'arrêt involontairement. Si pour cette position du papillon d'étranglement b, le nombre de tours du moteur s'élève au-dessus du nombre de tours de marche à vide, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le courant dans la ligne f diminue et   l'électro-aimant g,   libère de nouveau le levier h. Le tringlage de commande e amène alors de nouveau le papillon d'étranglement b dans la position d'ou- verture complète jusqu'à ce qu'il soit de nouveau influencé d'autre part. 



   Revendications. 



  I/   Dispoaitif   destiné aux carburateurs de moteurs à combustion interne d'automobiles, dans lesquels l'organe d'étranglement interrompt automatiquement, dans la position de fermeture, l'arrivée de combustible de marche à vide lorsqu'est dépassé le nombre de tours usuel de marche à vide du moteur, caracté- risé en ce que dans le cas de moteurs à combustion interne à deux temps, l'organe d'étranglement se ferme de façon étanche telle que lorsque l'arrivée de combustible est bloquée, l'as- piration d'air est également interrompue complètement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device intended for carburettors for internal combustion engines of automobiles.



   The present invention relates to the problem of avoiding knocking which is particularly strong in automobiles powered by two-stroke engines and which occurs when the gas pedal is released, for example when a vehicle is allowed to slow down while in motion. fast or downhill. This knock results from the formation of an irregularly flammable gas mixture in an engine running with the amount of idle fuel and the number of revolutions of which are above the number of so-called idle revolutions.

   These knocks are very harmful for the vehicle because they are felt in the form of strong jolts for the passengers and on the other hand they stress all the parts of the mechanism in a very harmful way. of the pivot bearings

 <Desc / Clms Page number 2>

 piston, connecting rods and crankshaft is severely reduced by such intense knocking.



   The present invention solves the problem indicated here by the fact that the throttle member which, in a conventional carburettor regulates the suction of fuel out of a main nozzle or a run-off channel, prevents in the closed position, if the number of idle engine revolutions is exceeded, the fuel and also air is sucked in and disengages it when the number of engine idling revolutions is reached. empty. According to the present invention, for this purpose, an electromagnetic control of the throttle member is advantageously employed.

   In its simplest form this device may consist of an electromagnet which is interposed with a control lamp in a circuit connecting the lighting machine and the battery in parallel with the load switch of a. adjustment device and which controls the throttle member by means of a linkage or similar parts.



   Preventing the aspiration of fuel and air is of fundamental importance in that the aspiration of only one of the two fluids still results in delayed explosions and involves other disadvantages. In an internal combustion engine with a large nuisance space, fuel or air arriving later, even in small quantities, together with the remaining residue of air and fuel gives a flammable mixture again. In addition, in this case the suction of fuel represents an unnecessary consumption of the latter. On the other hand, a long run with the idling mixture easily leads to fouling of the spark plugs by oil and to the formation of exhaust smoke.



   As a result of the air intake alone in the case of engines running on fuel: mixed with lubricant, in addition to the further explosions still possible, first of all, the constant flushing of fresh air , for example on long descents, the oil film of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 piston can tear and piston seizure can occur.Additionally, after a long period of operation with the intake of fresh air only, an engine with a large harmful space, such as a two-stroke engine, does not receive, after the automatic change-over for the suction of the idling fuel mixture, a flammable gas mixture sufficiently quickly to put the engine back into operation.

   The elimination of all these drawbacks, of which knocking and unnecessary fuel consumption are most evident, is therefore of great economic importance.



   It is true that devices have already been proposed in which use is also made of the idea of bringing the throttle member, in the event of release of the gas pedal, beyond the position normal idling until in the closed position and automatically return it to the idling position when the number of idle engine revolutions is reached. However, devices of this kind without exception rely on the problem of avoiding the fuel consumption which is involved in an engine operating in the discharged state by the use of a conventional carburetor. For this reason, in the known devices, only the unnecessary supply of fuel to the engine is eliminated by means of the throttle member.

   None of these devices therefore has the function of wanting to eliminate the knocking, for example of a two-stroke engine, and consequently they also lack the observation that at the same time that the blocking of the engine takes place. 'fuel supply it is also necessary to eliminate the air supply to the engine. The control of the throttle organ has then already been proposed in a manner similar to that of the present invention. However, it is new that the electromagnet is mounted in a circuit with a control lamp.



   The drawing schematically represents the object of the invention in an exemplary embodiment.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. I shows a cross section of the carburettor intake manifold with the throttle throttle in the fully closed position when the gas pedal is removed.



   Fig. 2 shows the same parts after turning off the current, with the idling channel opened by an electromagnet.



   The exemplary embodiment shows the pipe a starting from the carburetor and in which the throttle valve b can pivot. The latter has a shape such that in its closed position it interrupts, in addition to the air current, at the same time the supply of fuel to the engine through the orifice c of the idling channel. If, for this throttle valve position b, the vehicle is traveling on a sloping street, for example, the engine is started up without fuel or air being sucked in. If the vehicle is traveling on a flat road or on a slope, the throttle valve b is brought by pivoting, by means of a lowering of the gas pedal, using a linkage e, h in a position d opening allowing the normal supply of fuel and air to the engine.

   If the number of engine revolutions decreases, when the gas pedal is released, up to its number of idle revolutions, a circuit f provided in parallel on the load switch of the adjustment device between the machine d The lighting and the battery receive a sufficiently high current so that the electromagnet g, mounted in this circuit with a control lamp, attracts the lever h established as armature (fig. 2).



   In this position, the lever h acts in such a way on the throttle valve linkage b that it opens somewhat and allows the supply of fuel and air to the engine in the so-called idling quantity. The engine therefore immediately receives a flammable combustible mixture again and cannot be stopped unintentionally. If for this position of the throttle valve b, the number of engine revolutions rises above the number of idle revolutions,

 <Desc / Clms Page number 5>

 the current in line f decreases and the electromagnet g releases the lever h again. The control linkage e then brings the throttle valve b back to the fully open position until it is again influenced on the other hand.



   Claims.



  I / Dispoaitif intended for carburettors of internal combustion engines of automobiles, in which the throttle member automatically interrupts, in the closed position, the supply of idling fuel when the usual number of revolutions is exceeded idling of the engine, characterized in that in the case of two-stroke internal combustion engines, the throttle member closes tightly such that when the fuel supply is blocked, the as - air piration is also interrupted completely.


    

Claims (1)

2/ Dispositif suivant la revendication I, dans lequel l'organe d'étranglement est commandé par un électro-aimant qui est inter- calé dans une branche de circuit reliant la machine d'éclairage et la batterie en parallèle par rapport au commutateur de char- ge, caractérisé en ce que l'électro-aimant (g) est placé dans le circuit (f) en série avec une lampe de contrôle. 2 / Device according to claim I, wherein the throttle member is controlled by an electromagnet which is interposed in a circuit branch connecting the lighting machine and the battery in parallel with respect to the tank switch. - ge, characterized in that the electromagnet (g) is placed in the circuit (f) in series with a control lamp. @ @
BE431082D BE431082A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE431082A true BE431082A (en)

Family

ID=90943

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE431082D BE431082A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE431082A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US2717584A (en) Fuel system for two-cycle internal combustion engines
BE431082A (en)
BE410230A (en)
EP0156670A1 (en) Carburation system for an engine
BE555101A (en)
BE407874A (en)
FR2597153A1 (en) Device enabling the consumption of fuel-operated engines to be reduced
BE501691A (en)
BE359940A (en)
BE445376A (en)
FR2624205A1 (en) Device for supplying fuel for an internal combustion engine, circulating through the bowl
BE408967A (en)
BE653663A (en)
BE362924A (en)
BE395239A (en)
BE442323A (en)
BE394550A (en)
FR2509378A1 (en) CARBURETOR WITH AUTOMATIC CONTROL OF THE COLD STARTING FLAP
BE364215A (en)
BE380530A (en)
BE466901A (en)
BE377897A (en)
BE383490A (en)
BE386566A (en)
FR2559836A1 (en) Fuel control for carburettor of combustion engine