BE417244A - - Google Patents

Info

Publication number
BE417244A
BE417244A BE417244DA BE417244A BE 417244 A BE417244 A BE 417244A BE 417244D A BE417244D A BE 417244DA BE 417244 A BE417244 A BE 417244A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
needle
paste
hole
pull rod
channel
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE417244A publication Critical patent/BE417244A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B29WORKING OF PLASTICS; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE IN GENERAL
    • B29CSHAPING OR JOINING OF PLASTICS; SHAPING OF MATERIAL IN A PLASTIC STATE, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; AFTER-TREATMENT OF THE SHAPED PRODUCTS, e.g. REPAIRING
    • B29C73/00Repairing of articles made from plastics or substances in a plastic state, e.g. of articles shaped or produced by using techniques covered by this subclass or subclass B29D
    • B29C73/16Auto-repairing or self-sealing arrangements or agents
    • B29C73/166Devices or methods for introducing sealing compositions into articles
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B29WORKING OF PLASTICS; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE IN GENERAL
    • B29LINDEXING SCHEME ASSOCIATED WITH SUBCLASS B29C, RELATING TO PARTICULAR ARTICLES
    • B29L2023/00Tubular articles
    • B29L2023/24Endless tubes, e.g. inner tubes for pneumatic tyres
    • B29L2023/245Inner tubes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Moulds For Moulding Plastics Or The Like (AREA)
  • Heating, Cooling, Or Curing Plastics Or The Like In General (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil d'obturation des trous se formant dans les chambres à air. La présente invention se rapporte à un appareil des- tiné à obturer les trous qui se forment dans les chambres   à   air des pneus d'autos, motos, vélos, etc... par suite de l'introduction de clous ou d'autres objets analogues. 



   Cet appareil trouve avantageusement son emploi dans le cas où la chambre à air est munie d'une bande de protection contre les dégonflements. 



   On connaît divers appareils à obturer pour chambres ordinaires, genre seringues, munis d'aiguilles (généralement très grosses et à ouvertures latérales) mais travaillant tous par compression de la pâte. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'obturation par compression présente l'inconvé- nient par suite de la pression de boudiner la pâte vulcani- sante en quantité trop grande à l'intérieur de la chambre ou en entre la bande de protection et l'enveloppe tout en/laissant trop peu à l'orifice interne du trou et surtout dans le trou lui-même. 



   De plus, avec les appareils connus, le mouvement de retrait de l'aiguille devant se faire   à   la main d'une façon imprécise, la position de l'ouverture de l'aiguille dans la chambre ou dans l'épaisseur de la bande serait très incertaine et l'obturation par conséquent irrégulière. 



   La présente invention a pour but principal   d'arri-   ver, sans compression, et automatiquement, à déposer dans la chambre à l'orifice du trou une quantité déterminée d'avance de pâte vulcanisante ou de toute autre matière collante et par la même opération de placer avec certitude et d'une façon régulière dans toute la longueur du trou toute la pâte néces- saire à l'obturation de celui-ci. 



   En vue de la réalisation de ce but, l'appareil, objet de l'invention, est caractérisé essentiellement en ce qu'il se compose d'un tube-support, éventuellement muni d'une rallonge, par lequel il s'appuie sur l'enveloppe extérieure du pneu et d'une pièce cylindrique ou autre qui peut coulisser à l'intérieur du tube extérieur et qui porte une aiguille conte- nant la pâte   auto-vulcanisante.   



   Les dessins ci-joints montrent comment l'invention peut être réalisée en pratique. 



   Les figures 1 et 2 sont des vues en coupe verticale et horizontale se rapportant à une première forme de réalisa- tion. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les figures 3 et 4 sont des vues identiques se rapportant   à   une seconde forme d'exécution. 



   L'appareil se compose d'un tube 1 sur lequel est fixée, de préférence par pas de vis, une rallonge 2. Le tube 1 et la rallonge 2 forment un support pour une tige de traction 3 et prennent point d'appui sur l'extérieur de   l' envelop.   pe 4 du pneu, qui entoure la chambre   à   air 5 munie d'une bande de protection 6 contre le dégonflement. 



   Dans le tube 1 peut coulisser un cylindre 7 sur lequel est fixée, par filetage ou autrement, une aiguille 8. 



  Pour que cet ensemble ne puisse pas tourner dans le tube 1 lorsque l'on fait tourner   l'écrou 9   pour faire fonctionner l'appareil, ainsi que cela sera expliqué ci-après, le cylindre est muni d'un cran d'arrêt 10 glissant dans une rainure 11 pratiquée dans le tube 1. 



   L'intérieur du cylindre 7 est fileté sauf à sa base où il est perforé en 12 pour ne laisser passer qu'une aiguille pleine   13.   Il pourrait être ouvert complètement mais cette base a pour but d'empêcher la pâte qui se trouve en 14 d'être refoulée par la pression d'air lorsque l'aiguille est enfoncée dans le pneu gonflé. 



   L'aiguille pleine 13 d'un diamètre correspondant exactement à celui du canal de l'aiguille 8 est de préférence indépendante de la tige de traction 3 afin qu'elle ne tourne pas avec celle-ci lorsque l'on fait tourner l'écrou 9. A cet effet, un cône 15 est pratiqué dans l'extrémité de la tige 3 pour permettre à celle-ci de pivoter sur la pointe de l'aiguille sans l'entraîner dans son mouvement. 



   La tige de traction 3, filetée comme l'intérieur du cylindre 7, est terminée par un écrou de serrage 9. Pour le fonctionnement de l'appareil, la tige 3 est amorcée dans le cylindre 7 comme l'indique la figure 1. 



   Le fonctionnement de l'appareil est le   suivant :   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Après avoir rempli entièrement de pâte auto-vulcanisante l'aiguille 8, par exemple à   l'aide   d'une seringue, d'un tube en métal mou   pu.   autrement, cette aiguille est vissée sur le cylindre   7.   L'aiguille pleine 13 est ensuite introduite à l'intérieur du cylindre 7 jusque dans 1'entonnoir de l'aiguille 8 ; elle est maintenue en place par la tige de traction 3 amorcée dans le cylindre 7.

   Le tout est alors introduit dans le tube-support 1 dont la longueur est réglée à l'aide de la rallonge 2 de façon que l'aiguille porte-pâte 8 dépasse d'une longueur correspondant à l'épaisseur de l'enveloppe 4 augmentée de celle de la chambre 5 garnie ou non par une bande de protection 6 - épaisseur totale facile à évaluer - plus une longueur a' b' suivant la quantité de pâte que l'on désire déposer à l'orifice du trou dans la chambre. 



   L'appareil ayant été ainsi préparé, et après retrait du clou, on enfonce l'aiguille 8 dans le trou, le pneu étant gonflé, jusqu'à ce que la rallonge 2 s'appuie sur l'enveloppe 4. Il suffit alors de faire tourner lentement l'écrou de serrage 9 pour que l'ensemble du cylindre 7 et de l'aiguille 8 remonte sans tourner dans letube-support 1. 



   Pendant ce mouvement, l'aiguille pleine 13 ne bouge pas, mais elle empêche la pâte se trouvant dans le canal et destinée à l'obturation, de remonter avec l'aiguille 8, celle- ci en se retirant laisse parfaitement en place toute la pâte prévue en a' b' pour boucher exactement l'orifice interne du trou et celle nécessaire pour obturer avec certitude dans toute sa longueur, le trou de la bande de protection. 



   La pâte correspondant dans l'aiguille à l'épaisseur de l'enveloppe, sert à obturer celle-ci en même temps et de la même manière, ce qui empêche l'humidité d'atteindre les toiles et de les pourrir. 



   L'ensemble du cylindre 7 et de l'aiguille 8 ne pouvant tourner dans le tube 1 et l'aiguille   pleine 13   étant 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tout à fait indépendante de la tige de traction 3, il ne peut se produire aucune torsion entre les deux aiguilles, ce qui empêcherait la pâte de glisser facilement hors du canal ou entraverait le bon fonctionnement de l'appareil. 



   Le mode de retrait du cylindre et de l'aiguille porte-pâte hors du pneu n'est pas limité à une traction par pas de vis ; ce mouvement combiné avec la présence de l'aiguille pleine pour le dépôt de la pâte dans le trou, peut se faire de toutes autres manières et par exemple au moyen d'une clé dentée 16 (figure 3) fixée sur le tube-support 1 ou toute autre pièce équivalente et prenant' dans une denture 17 formée dans le cylindre   7.   Dans ce cas, l'aiguille 13 est allongée et prend appui contre une fermeture quelconque du tube 1, par exemple un bouchon 18. 



   Ainsi que l'on peut s'en rendre compte aisément, l'appareil, objet de l'invention, permet de déposer automa-   tiquement à   l'intérieur de la chambre 5 à 'orifice du trou formé par le clou une quantité de pâte vulcanisante déterminée d'avance. 



   En outre, on place avec-certitude et d'une façon régulière dans toute la longueur du trou toute la pâte nécessaire à l'obturation de celui-ci. 



   La distance entre les points A. B (figure 1) étant réglable à l'aide de la rallonge mobile 2, il s'ensuit que l'on peut régler la partie de l'aiguille a' b' se trouvant à l'intérieur de la chambre et par conséquent la quantité correspondante de pâte à déposer à l'orifice interne du trou lors du retrait de l'aiguille 8. 



   De plus, en cours d'obturation, il est possible d'augmenter la quantité de pâte à déposer à l'orifice interne du trou. Il suffit pour cela, après avoir fait remonter partiellement l'aiguille hors du pneu, de donner un peu de jeu 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 au support en vissant la rallonge 2 sur le tube 1; ce jeu permet d'enfoncer à nouveau l'aiguille d'une longueur égale et par conséquent d'augmenter d'autant la quantité de pâte déposée, à l'orifice du trou. 



   Il s'ensuit .que cette même manoeuvre permet d'augmenter la quantité de   pâte   placer dans le trou de la bande de protection contre le dégonflement, par exemple pour une grosse perforation ou une perforation en fente. 



    REVENDICATIONS :    
1.- Un appareil pour l'obturation des trous se formant dans les chambres à air, munies ou non d'une bande de protection contre le dégonflement, caractérisé en ce qu'il se compose d'un tube-support (1) éventuellement muni d'une rallonge (2) par lequel il s'appuie sur l'enveloppe extérieure du pneu et   d'une   pièce cylindrique ou autre (7) qui peut coulisser à l'intérieur du tube extérieur et qui porte une aiguille (8) contenant la pâte auto-vulcanisante.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for closing holes forming in air chambers. The present invention relates to an apparatus intended to seal the holes which form in the inner tubes of the tires of cars, motorcycles, bicycles, etc ... as a result of the introduction of nails or other objects. analogues.



   This device advantageously finds its use in the case where the air chamber is provided with a protective strip against deflation.



   Various sealing devices are known for ordinary rooms, such as syringes, provided with needles (generally very large and with lateral openings) but all working by compressing the paste.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Compression sealing has the disadvantage of the pressure to squeeze too much vulcanizing paste inside the chamber or between the protective strip and the envelope while leaving too much. little to the internal orifice of the hole and especially in the hole itself.



   In addition, with the known devices, the movement of withdrawal of the needle to be done by hand in an imprecise manner, the position of the opening of the needle in the chamber or in the thickness of the strip would be very uncertain and therefore irregular obturation.



   The main object of the present invention is to arrive, without compression, and automatically, in depositing in the chamber at the orifice of the hole a predetermined quantity of vulcanizing paste or any other sticky material and by the same operation. to place with certainty and in a regular manner throughout the length of the hole all the paste necessary to seal it.



   With a view to achieving this aim, the apparatus, object of the invention, is characterized essentially in that it consists of a support tube, optionally provided with an extension, by which it rests on the outer casing of the tire and a cylindrical or other piece which can slide inside the outer tube and which carries a needle containing the self-vulcanizing paste.



   The accompanying drawings show how the invention can be carried out in practice.



   Figures 1 and 2 are vertical and horizontal sectional views relating to a first embodiment.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figures 3 and 4 are identical views relating to a second embodiment.



   The device consists of a tube 1 on which is fixed, preferably by screw thread, an extension 2. The tube 1 and the extension 2 form a support for a pull rod 3 and take a fulcrum on the outside of the envelope. eg 4 of the tire, which surrounds the inner tube 5 provided with a protective strip 6 against deflation.



   In the tube 1 can slide a cylinder 7 on which is fixed, by thread or otherwise, a needle 8.



  So that this assembly cannot rotate in the tube 1 when the nut 9 is turned to operate the device, as will be explained below, the cylinder is provided with a stopper 10 sliding in a groove 11 made in the tube 1.



   The inside of cylinder 7 is threaded except at its base where it is perforated at 12 to allow only a full needle to pass 13. It could be opened completely but the purpose of this base is to prevent the dough which is in 14 from being pushed back by air pressure when the needle is inserted into the inflated tire.



   The solid needle 13 with a diameter corresponding exactly to that of the channel of the needle 8 is preferably independent of the pull rod 3 so that it does not rotate with the latter when the nut is rotated. 9. For this purpose, a cone 15 is formed in the end of the rod 3 to allow the latter to pivot on the tip of the needle without causing it to move.



   The traction rod 3, threaded like the inside of the cylinder 7, is terminated by a clamping nut 9. For the operation of the device, the rod 3 is started in the cylinder 7 as shown in figure 1.



   The operation of the device is as follows:

 <Desc / Clms Page number 4>

 
After having completely filled the needle 8 with self-vulcanizing paste, for example using a syringe, with a soft metal tube pu. otherwise, this needle is screwed onto the cylinder 7. The full needle 13 is then introduced inside the cylinder 7 into the funnel of the needle 8; it is held in place by the pull rod 3 started in the cylinder 7.

   The whole is then introduced into the support tube 1, the length of which is adjusted using the extension 2 so that the dough holder needle 8 protrudes by a length corresponding to the thickness of the casing 4 increased. that of the chamber 5, whether or not lined with a protective strip 6 - total thickness easy to assess - plus a length a 'b' depending on the quantity of paste that is to be deposited at the opening of the hole in the chamber.



   The apparatus having been thus prepared, and after removal of the nail, the needle 8 is driven into the hole, the tire being inflated, until the extension 2 rests on the casing 4. It is then sufficient to slowly turn the clamping nut 9 so that the assembly of cylinder 7 and needle 8 rises without turning in support tube 1.



   During this movement, the full needle 13 does not move, but it prevents the paste in the channel and intended for the obturation, from rising with the needle 8, the latter by withdrawing leaves perfectly in place all the paste provided in a 'b' to exactly plug the internal orifice of the hole and that necessary to seal with certainty the entire length of the hole in the protective strip.



   The paste corresponding in the needle to the thickness of the envelope, serves to seal it at the same time and in the same way, which prevents moisture from reaching the fabrics and rotting them.



   The assembly of cylinder 7 and needle 8 cannot rotate in tube 1 and the full needle 13 being

 <Desc / Clms Page number 5>

 completely independent of the pulling rod 3, there can be no torsion between the two needles, which would prevent the paste from sliding easily out of the channel or would hamper the proper functioning of the device.



   The method of withdrawing the cylinder and the paste holder needle from the tire is not limited to pulling by thread; this movement combined with the presence of the full needle for depositing the paste in the hole, can be done in all other ways and for example by means of a toothed key 16 (figure 3) fixed on the support tube 1 or any other equivalent part and taking 'in a toothing 17 formed in the cylinder 7. In this case, the needle 13 is elongated and bears against any closure of the tube 1, for example a stopper 18.



   As can easily be seen, the apparatus, object of the invention, makes it possible to automatically deposit inside the chamber 5 at the orifice of the hole formed by the nail a quantity of paste. vulcanizing determined in advance.



   In addition, all the paste necessary to seal it is placed with certainty and in a regular manner throughout the length of the hole.



   The distance between the points A. B (figure 1) being adjustable using the mobile extension 2, it follows that we can adjust the part of the needle a 'b' located inside of the chamber and therefore the corresponding quantity of paste to be deposited at the internal orifice of the hole when removing the needle 8.



   In addition, during sealing, it is possible to increase the quantity of paste to be deposited at the internal orifice of the hole. To do this, after having made the needle partially rise out of the tire, it suffices to give a little play

 <Desc / Clms Page number 6>

 to the support by screwing the extension 2 onto the tube 1; this game allows the needle to be inserted again by an equal length and consequently to increase the quantity of paste deposited at the orifice of the hole.



   It follows that this same maneuver makes it possible to increase the quantity of paste placed in the hole of the protective strip against deflation, for example for a large perforation or a slot perforation.



    CLAIMS:
1.- An apparatus for closing the holes forming in the air chambers, provided or not with a protective strip against deflation, characterized in that it consists of a support tube (1) optionally provided with an extension (2) by which it rests on the outer casing of the tire and with a cylindrical or other part (7) which can slide inside the outer tube and which carries a needle (8) containing the self-vulcanizing paste.


    

Claims (1)

2. - Un appareil suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le coulissement de la pièce (7) est commandé par une tige de traction (3) habituellement filetée extérieurement et amorcée dans la pièce (7). 2. - An apparatus according to claim 1, characterized in that the sliding of the part (7) is controlled by a pull rod (3) usually externally threaded and initiated in the part (7). 3.- Un appareil suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'à la partie inférieure de la tige de traction se trouve une aiguille pleine (13) qui possède un diamètre correspondant exactement à celui du canal de l'aiguille (8) qui, de préférence, s'articule sur la tige de traction et la rend indépendante de celle-ci et qui pénètre dans le canal de l'aiguille (8). 3.- An apparatus according to claims 1 and 2, characterized in that at the lower part of the pull rod is a solid needle (13) which has a diameter corresponding exactly to that of the needle channel (8 ) which, preferably, articulates on the traction rod and makes it independent of the latter and which enters the needle channel (8). 4.- Un appareil suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la tige de traction se termine vers le haut par un écrou de serrage. <Desc/Clms Page number 7> 4.- An apparatus according to claims 1 to 3, characterized in that the pull rod ends upwards in a clamping nut. <Desc / Clms Page number 7> 5.- Un appareil suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le mouvement de retrait hors du pneu du cylindre et de l'aiguille porte-pâte à lieu à l'aide d'une clé dentée (16) fixée sur le tube-support (1) ou sur toute autre pièce équivalente et prenant dans une denture formée dans la pièce cylindrique intérieure (7). 5.- An apparatus according to claims 1 to 4, characterized in that the withdrawal movement out of the tire from the cylinder and from the dough-holder needle takes place using a toothed key (16) fixed on the support tube (1) or on any other equivalent part and engaging in a set of teeth formed in the internal cylindrical part (7). 6. - Toute variante de l'appareil comprenant une aiguille creuse et une aiguille pleine et ayant pour but de déposer de la pâte auto-vulcanisante ou toute autre matière collante dans un trou de chambre à air ou d'enveloppe, ou les deux ensemble, par un mouvement de retrait de l'aiguille creuse et simultanément de maintenir en place dans le trou, la pâte qu'elle contient, au moyen de l'aiguille pleine coulissant dans le canal de l'aiguille creuse. 6. - Any variant of the device comprising a hollow needle and a solid needle and intended to deposit self-vulcanizing paste or any other sticky material in an air chamber or casing hole, or both together , by a movement of withdrawal of the hollow needle and simultaneously to hold in place in the hole, the paste which it contains, by means of the solid needle sliding in the channel of the hollow needle. 7.- Un appareil du genre décrit, en substance comme décrit et représenté à titre d'exemple aux dessins annexés. 7.- An apparatus of the type described, in substance as described and shown by way of example in the accompanying drawings.
BE417244D BE417244A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE417244A true BE417244A (en)

Family

ID=79986

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE417244D BE417244A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE417244A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1001078A3 (en) Pre-filled syringe.
FR2940439A1 (en) DEVICE FOR TRANSFERRING A MEDIUM
EP0538094A1 (en) Metal container which can be partially opened by tearing along a line of weakness
CH422561A (en) Dispenser-doser
CH621067A5 (en)
FR2511921A1 (en) Suction cup handling pick up - uses contact with work to actuate spring piston proximity detector opening valve on vacuum feed
FR2533495A2 (en) Cartridge for injecting a semi-pasty substance.
EP2009996A1 (en) Automatic machine for tying a knot using a string end of a tubular sleeve for sealing same by constriction when the knot is tightened
BE417244A (en)
EP0151377B1 (en) Device for filling cigarette paper tubes
CH238430A (en) Apparatus for facilitating the complete extraction of the pasty material contained in a deformable tube.
WO2004026707A1 (en) Method for opening a container with a breakable cap and container implementing said method
EP0038261B1 (en) Apparatuses for filling containers
CH411244A (en) Injection device
CH347605A (en) Tubular receptacle fitted with a guarantee closure device
FR2673928A3 (en) Tool for removing the metal cap from laboratory feeding bottles
CH347763A (en) One-piece container made of malleable material
FR2553388A3 (en) Coconuts emptied of their water, then filled with alcohol, stoppered and sealed, thus serving as a container. They are then decorated and personalised
FR2696436A1 (en) Piercing of reservoir containing fluid under pressure - by cylinder swaging punch producing internal circular rim for tapping for threaded bung with half spherical seal
BE696811A (en)
CH623647A5 (en)
CH248820A (en) Mechanical pencil.
BE451267A (en)
EP0475828A1 (en) Process and apparatus for the unfolding of a drying column in a mass of powdery material
FR2955026A1 (en) INJECTOR FOR FOLDABLE OPHTHALMOLOGICAL IMPLANT.