BE413207A - - Google Patents

Info

Publication number
BE413207A
BE413207A BE413207DA BE413207A BE 413207 A BE413207 A BE 413207A BE 413207D A BE413207D A BE 413207DA BE 413207 A BE413207 A BE 413207A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
printing
clichés
addressing
printed
slip
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE413207A publication Critical patent/BE413207A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41LAPPARATUS OR DEVICES FOR MANIFOLDING, DUPLICATING OR PRINTING FOR OFFICE OR OTHER COMMERCIAL PURPOSES; ADDRESSING MACHINES OR LIKE SERIES-PRINTING MACHINES
    • B41L45/00Kinds or types of addressing machines or of like series-printing machines

Landscapes

  • Accessory Devices And Overall Control Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PERFECTIONNEMENTS AUX MACHINES A ADRESSER   "   
La présente invention a pour objet des perfectionnements aux machines à adresser du type dans lequel des clichés superposés, emmagasinés dans un réceptacle, sont amenés successivement et automatiquement sous un tampon d'impression dont l'abaissement est réalisé par l'intermédiaire d'un levier. Les déplacements de ce levier provoquent l'avance automatique des clichés qui sont expulsés au fur et à mesure dans une boite de réception. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention consiste principalement à équiper le bras d'impression d'une machine à adresser avec plusieurs tampons de façon que deux clichés au moins soient imprimés simultanément, les clichés se déplaçant à chaque frappe, de manière qu'ils soient imprimés au moins deux fois par des parties différentes des tampons. 



   L'invention s'étend encore à la combinaison, avec la machine à adresser ci-dessus caractérisée, de moyens pour déplacer un bordereau d'un certain nombre d'interlignes en fonction des lignes imprimées à chaque frappe. Il est alors possible d'imprimer, sur ce bordereau, dans des positions adjacentes ou à la suite les unes des autres, des parties de texte qui, sur le cliché, sont disposées les unes au-dessous des autres. Ce résultat est obtenu par la combinaison des déplacements perpendiculaires du bordereau et des clichés, ces derniers étant convenablement établis pour être soumis à l'action des tampons d'impression choisis à cet effet. 



   Une forme de réalisation se caractérise en ce que l'on prévoit des dispositifs permettant   d'empêcher,   à volonté, l'impression de l'an ou l'autre des clichés. On peut obtenir ce résultat, soit par des caches mobiles venant empêcher l'impression, soit par des moyens pour déplacer le tampon pour qu'il ne puisse pas provoquer l'impression. 



   Les déplacements des tampons, pour en assurer la mise hors d'action, peuvent être obtenas par des mouvements de basculement ou de translation verticale. Dans ce dernier cas, il sera possible de faire occuper à chaque tampon ou portion de tampon, deux positions, l'une de mise hors d'action et l'autre d'impression.

     @  
Chaque tampon est sollicité, d'une part, vers sa position de mise hors d'action par un dispositif à ressort et, d'autre part, vers sa position d'impression par une came ou similaire, chaque came étant mobile par exemple en translation sous l'action d'un levier déplacé   angulaireaent,   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
L'invention s'étend encore à d'autres points particuliers qui   apparattront   dans le texte suivant fait en féférenoe au dessin annexé, donné à titre d'exemple seulement, dans lequel :
La figure 1 estune élévation d'ensemble de la machine à adresser, perfectionnée suivant l'invention. 



   La figure 2 ext un plan correspondant. 



   La figure 3 en est un profil. 



   La figure 4 est un plan d'un cliché établi suivant l'invention. 



   La figure 5 est un plan d'un bordereau établi suivant l'invention. 



   La machine à adresser, représentée à titre d'exemple seulement, comporte, à la manière ordinaire,, un   réceptacle   1 pour les clichés et un levier 2, articulé autour d'un axe 3 et qui est pourvu d'une poignée   4     d'actionneme nt.   Les déplacements du levier 2, après chaque frappe, provoquent l'entraînement automatique des clichés qui sont placés successivement sous le tampon d'impression solidaire du levier 2, la mise en place d'un cliché provoquant l'expulsion du cliché précédemment imprimé. Les clichés, après impression, sont   recueillis   dans une botte de réception. 



   Les dispositifs cinématiques, assurant le   déplace-   ment automatique des clichés, ne sont pas décrits car ils n'importent pas à l'invention. 



   Les perfectionnements aux machines connues, du type général indiqué précédemment, consistent à établir le levier 2 pour qu'il puisse recevoir au moins deux tampons 5 et 6 d'impression, susceptibles d'agir simultanément ou séparément sur deux clichés. 



   Les tampons 5 et 6 sont montés par exemple de manière à pouvoir être déplacés verticalement sur le bras 1 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pour occuper deux positions principales, l'une d'impression, l'autre de mise hors d'action. 



   Les tampons 5 et 6 sont sollicités, dans la position de mise hors d'action, respectivement par des ressorts 9 et 10 et, dans la position d'impression, par des cames 11 et 12 mobiles en translation. Dans la représentation de la figure 1, le tampon 5 est mis hors d'action, la came 11 étant engagée dans une encoche correspondante 11a du tampon 5, ce dernier étant alors sollicité vers le haut par le ressort 9. Au contraire, sur cette même figure, le tampon 6 est en position d'impression, la came 12 étant dégagée de l'encoche correspondante 12a et ayant repoussé ce tampon vers le bas en antagonisme à l'action   du.   ressort 10. 



   Les cames 11 et 12 sont reliées respectivement à des leviers oscillants llk et 12k, déplacés manuellement ce qui permet de mettre en ou hors d'action, soit   l'un   ou l'autre des tampons, soit les deux. 



   Les clichés sont déplacés automatiquement, à partir du réceptacle 1, vers les tampons 5 et 6 dans le sens de la flèche C, de manière que deux clichés soient en position d'impression. 



   Le fonctionnement de la machine est le suivant, ce fonctionnement étant indiqué également en référence aux figares 4 et 5 qui représentent respectivement un cliché 15 et un bordereau 16 établis suivant l'invention. 



   Le cliché 15 et le bordereau 16 sont représentés, à l'envers, pour correspondre à leur position sur le plan de la figure 9 de la machine, le bordereau 16, se déplaçant dans le sens de la flèche B sous Inaction de tous moyens appropriés. On remarquera qu'après chaque frappe, les   clichés   se déplacent dans le-sens de la flèche C pendant que le bordereau se déplace dans le sens de la flèche B 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 perpendiculaire à la flèche C. Le   ruban   d'impression est   entraîne   par les rouleaux   17   et 18. 



   On se propose d'imprimer, en un seul passage des clichés, la ligne b d'un cliché 15 en face de la ligne f qui aura été imprimée par ce même cliché. Le bordereau 16 étant entraîne, au furet à mesure des impressions, par un   listeur   à la manière habituelle. 



   Le premier liché, indiqué dans ce cas par le chiffre 15, est amené en face du premier tampon d'impression   in   diqué par le ohiffre 5. Le premier tampon 5 imprimera les lignes c, d, e et f du   oliché.   Pour commencer l'impression, on place le premier tampon 5 en position d'impression et le deuxième tampon ou tampon 6 en position de non impression par action sur les leviers   llk   et 12k comme indiqué   précé-   demment.   En   abaissant le bras 2 d'impression, qui porte ces deux tampons 5 et 6, on imprimera donc les lignes c, d, e et f du premier cliché, En relevant le bras, le premier olioh6 15 vient se placer sous le deuxième tampon 6 et un nouveau cliché ou deuxième cliché est.placé sous le premier tampon 5.

   En même temps, le listeur fait avancer le bordereau dans le sens de la flèche B, d'une longueur égale à l'espace compris entre les lignes b et f du cliché. Avant d'effectuer l'abaissement du bras, on place le deuxième tampon 6 en position d'impression par action sur le levier 12k. 



  On abaisse alors le bras, ce qui provoque les   impressionssi-     multanées   avec le premier tampon 5, des lignes c, d, e, f du deuxième   cliché   et avec le deuxième tampon 6 de la ligne b du premier cliché 15. Cette ligne imprimée, par suite des déplacements perpendiculaires (flèches B et C) du bordereau et des clichés, sera placée à la suite de la ligne f imprimêe précédemment par le premier   cliché.   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Sur le bordereau 16, on a indiqué les mêmes   réfé"   rences pour les lignes que celles mentionnées pour le cliché 15. 



   A chaque frappe nouvelle, les clichés passent suc-   oessivement   sous chaque tampon et l'on imprime les lignes c, d, e, f d'un cliché et la ligne b du cliché précédente Les deux tampons restant en position d'impression. Lorsque le dernier cliché vient à l'impression, et dès que   sabre.   mière frappe a été exécutée, le dit cliché étant alors passé sous le tampon 6, on met hors d'action le tampon 5 et une dernière frappe permet de terminer le bordereau.. 



   Un dispositif connu, et qui n'importe pas à l'invention, arrête à ce moment l'avancement des clichés, afin de commencer un nouveau bordereau. 



   Dans la description précédente, on a représenté une machine avec deux tampons et deux clichés, mais il est évident qu'on pourrait utiliser plus de deux tampons et plus de deux clichés en vue de permettre, avec   un   même cliché, d'imprimer plusieurs lignes de ce même cliché, à la suite les unes des autres,
Il est évident que la forme de réalisation décrite et représentée n'est donnée ici qu'à titre indicatif et non limitatif. Toutes modifications ou variantes qui ne changent rien aux caractéristiques principales exposées plus haut, ni au but poursuivi, restent comprises dans le cadre de la présente invention. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS IN ADDRESSING MACHINES"
The present invention relates to improvements in addressing machines of the type in which superimposed clichés, stored in a receptacle, are successively and automatically brought under a printing buffer, the lowering of which is carried out by means of a lever. . The movements of this lever cause the automatic advance of the pictures which are expelled as and when in a reception box.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention mainly consists in equipping the printing arm of an addressing machine with several stamps so that at least two clichés are printed simultaneously, the clichés moving with each keystroke, so that at least two are printed. times by different parts of the pads.



   The invention also extends to the combination, with the addressing machine characterized above, of means for moving a slip by a certain number of spaces as a function of the lines printed on each keystroke. It is then possible to print, on this slip, in adjacent positions or one after the other, parts of the text which, on the cliché, are arranged one below the other. This result is obtained by the combination of the perpendicular movements of the slip and of the clichés, the latter being suitably established to be subjected to the action of the printing pads chosen for this purpose.



   One embodiment is characterized in that devices are provided which make it possible to prevent, at will, the printing of the year or the other of the photographs. This result can be obtained either by movable covers preventing printing, or by means for moving the stamp so that it cannot cause printing.



   The movements of the buffers, to ensure that they are put out of action, can be obtained by tilting or vertical translation movements. In the latter case, it will be possible to make each pad or portion of pad occupy two positions, one of disabling action and the other of printing.

     @
Each stamp is biased, on the one hand, towards its disabling position by a spring device and, on the other hand, towards its printing position by a cam or the like, each cam being movable for example in translation under the action of a lever moved angularly,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
The invention also extends to other particular points which will appear in the following text made in reference to the appended drawing, given by way of example only, in which:
Figure 1 is an overall elevation of the addressing machine, improved according to the invention.



   Figure 2 shows a corresponding plan.



   Figure 3 is a profile.



   FIG. 4 is a plan of a photograph drawn up according to the invention.



   FIG. 5 is a plan of a slip established according to the invention.



   The addressing machine, shown by way of example only, comprises, in the ordinary manner, a receptacle 1 for the clichés and a lever 2, articulated around an axis 3 and which is provided with a handle 4 of actuation. The movements of the lever 2, after each strike, cause the automatic drive of the clichés which are placed successively under the printing pad integral with the lever 2, the establishment of a cliché causing the expulsion of the previously printed cliché. The images, after printing, are collected in a receiving boot.



   The kinematic devices, ensuring the automatic displacement of the images, are not described because they are not relevant to the invention.



   The improvements to known machines, of the general type indicated above, consist in establishing the lever 2 so that it can receive at least two printing pads 5 and 6, capable of acting simultaneously or separately on two clichés.



   The buffers 5 and 6 are mounted for example so that they can be moved vertically on the arm 1

 <Desc / Clms Page number 4>

 to occupy two main positions, one of impression, the other of disabling.



   The buffers 5 and 6 are urged, in the disabling position, respectively by springs 9 and 10 and, in the printing position, by cams 11 and 12 movable in translation. In the representation of Figure 1, the buffer 5 is disabled, the cam 11 being engaged in a corresponding notch 11a of the buffer 5, the latter then being biased upward by the spring 9. On the contrary, on this same figure, the pad 6 is in the printing position, the cam 12 being released from the corresponding notch 12a and having pushed this pad down in antagonism to the action of. spring 10.



   The cams 11 and 12 are respectively connected to oscillating levers llk and 12k, moved manually which makes it possible to put in or out of action, either one or the other of the buffers, or both.



   The clichés are moved automatically, from receptacle 1, to the pads 5 and 6 in the direction of arrow C, so that two clichés are in the printing position.



   The operation of the machine is as follows, this operation also being indicated with reference to Figs 4 and 5 which respectively represent a plate 15 and a slip 16 drawn up according to the invention.



   The plate 15 and the slip 16 are shown, upside down, to correspond to their position on the plane of figure 9 of the machine, the slip 16, moving in the direction of arrow B under Inaction of all appropriate means . Note that after each keystroke, the images move in the direction of arrow C while the slip moves in the direction of arrow B

 <Desc / Clms Page number 5>

 perpendicular to the arrow C. The printing ribbon is driven by the rollers 17 and 18.



   It is proposed to print, in a single pass of the clichés, the line b of a cliché 15 opposite the line f which will have been printed by this same cliché. The slip 16 being entrained, as prints are made, by a lister in the usual manner.



   The first liché, indicated in this case by the number 15, is brought in front of the first printing buffer indicated by the number 5. The first buffer 5 will print the lines c, d, e and f of the oliché. To start printing, the first pad 5 is placed in the printing position and the second pad or pad 6 in the non-printing position by acting on the levers 11k and 12k as indicated above. By lowering the printing arm 2, which carries these two pads 5 and 6, we will therefore print lines c, d, e and f of the first cliché, By raising the arm, the first olioh6 15 is placed under the second pad 6 and a new or second snapshot is placed under the first pad 5.

   At the same time, the lister advances the slip in the direction of arrow B, by a length equal to the space between lines b and f of the cliché. Before lowering the arm, the second pad 6 is placed in the printing position by acting on the lever 12k.



  The arm is then lowered, which causes multiannual impressions with the first buffer 5, of lines c, d, e, f of the second photograph and with the second buffer 6 of line b of the first photograph 15. This printed line, as a result of the perpendicular movements (arrows B and C) of the slip and of the clichés, will be placed after the line f previously printed by the first cliché.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   On slip 16, the same references have been indicated for the lines as those mentioned for photo 15.



   With each new keystroke, the clichés pass successively under each buffer and lines c, d, e, f of a cliché and line b of the previous cliché are printed. The two buffers remaining in the printing position. When the last shot comes to print, and as soon as saber. The first keystroke has been executed, the said cliché having then passed under the buffer 6, the buffer 5 is disabled and a final keystroke completes the slip.



   A known device, which does not matter to the invention, at this time stops the advancement of the images, in order to start a new slip.



   In the previous description, we have shown a machine with two stamps and two clichés, but it is obvious that more than two stamps and more than two clichés could be used in order to allow, with the same cliché, to print several lines. of this same cliché, one after the other,
It is obvious that the embodiment described and represented is given here only by way of indication and not by way of limitation. Any modifications or variants which do not change the main characteristics described above, nor the aim pursued, remain within the scope of the present invention.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - Perfectionnements aux machines à adresser, caractérisés en ce qu'on équipe le bras d'impression d'une machine à adresser avec plusieurs tampons de façon que deux clichés au moins soient imprimés simultanément, les clichés <Desc/Clms Page number 7> se déplaçant à chaque frappe, de manière qu'ils soient imprimés au moins deux fois par des parties différentes des tampons. CLAIMS 1 - Improvements to addressing machines, characterized in that the printing arm of an addressing machine is fitted with several stamps so that at least two clichés are printed simultaneously, the clichés <Desc / Clms Page number 7> moving with each keystroke, so that they are printed at least twice by different parts of the stamps. 2 - Perfectionnements aux machines à adresser d'après la revendication 1, caraotérisés par la combinaison avec la machine à adresser, comme définie dans la revendicationl, de moyens pour déplacer un bordereau d'un certain nombre d'interlignes en fonction des lignes imprimées à chaque frappe ; il est alors possible d'imprimer, sur ce bordereau, dans des positions adjacentes ou à la suite les unes des autres, des parties de texte qui, sur le cliché sont disposées les unes au-dessous des autres; ce résultat est obtenu par la combinaison des déplacements perpendiculaires du bordereau et des clichés, ces derniers étant convenablement établis pour être soumis à l'action des tampons d'impression choisis à cet effet. 2 - Improvements to addressing machines according to claim 1, characterized by the combination with the addressing machine, as defined in claim 1, means for moving a slip of a number of spaces according to the lines printed at each strike; it is then possible to print, on this slip, in adjacent positions or one after the other, parts of the text which, on the plate, are arranged one below the other; this result is obtained by the combination of the perpendicular movements of the slip and the clichés, the latter being suitably established to be subjected to the action of the printing pads chosen for this purpose. 3 - Perfectionnements aux machines à adresser d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce que l'on prévoit des dispositifs permettant d'empêcher, à volonté, l'impression de l'un ou l'autre des clichés; on peut obtenir ce résultat, soit.par des caches mobiles venant empêcher l'impression, soit par des moyens pour déplacer le tamponpour qu'il ne puisse pas provoquer l'impression. 3 - Improvements to addressing machines according to the preceding claims, characterized in that devices are provided to prevent, at will, the printing of one or other of the clichés; this result can be obtained either by movable covers preventing printing, or by means for moving the stamp so that it cannot cause printing. 4 - Perfectionnements aux machines à adresser d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce que les déplacements des tampons, pour en assurer la mise hors d'action, peuvent être obtenus par des mouvements de basculement ou de translation verticale; dans ce dernier cas, il sera possible de faire occuper à chaque tampon ou portion de tampon, deux positions, l'une de mise hors d'action et l'autre d'impression. <Desc/Clms Page number 8> 4 - Improvements to addressing machines according to the preceding claims, characterized in that the movements of the buffers, to ensure the disabling of action, can be obtained by tilting or vertical translation movements; in the latter case, it will be possible to make each pad or portion of pad occupy two positions, one of disabling action and the other of printing. <Desc / Clms Page number 8> 5 - Perfectionnements aux machines à adresser d'âpres les revendications précédentes, caractérisés en ce que chaque tampon est sollicité, d'une part, vers sa position de mise hors d'action par un dispositif à ressort et, diantre part, vers sa position d'impression par une came on similaire, chaque came étant mobile par exemple en translation atone l'action d'un levier déplacé angulairement. 5 - Improvements to addressing machines according to the preceding claims, characterized in that each pad is biased, on the one hand, towards its disabling position by a spring device and, on the other hand, towards its position printing by a cam or similar, each cam being movable for example in translation sluggish the action of a lever moved angularly. @ R E S U M E - Perfectionnements aux machines à adresser, caractérisé en ce qu' on équipe le bras d'impression d'nne machine à adresser avec plusieurs tamponsdde façon que deux clichés au moins soient imprimés simultanément, les clichés se déplaçant à chaque frappe, de manière qu'ils soient imprimés au moins deux fois par des parties différentes des tampons, @ SUMMARY - Improvements to addressing machines, characterized in that the printing arm of an addressing machine is fitted with several stamps in such a way that at least two clichés are printed simultaneously, the clichés moving with each keystroke, in such a way that they are printed at least twice by different parts of the stamps,
BE413207D BE413207A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE413207A true BE413207A (en)

Family

ID=76781

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE413207D BE413207A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE413207A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2474955A1 (en) PRINTING PRESS FOR PRINTING CARDBOARD SHEETS
EP0321360B1 (en) Offset printing press operating in tandem
FR2693946A1 (en) A method and apparatus for turning on / off the flipping of sheets and adjusting the size in the transport of sheets through a printing machine.
BE413207A (en)
EP0159225A1 (en) Method and device for printing
FR2571345A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR FOLDING A MARGINAL PART OF A SHEET OF PLASTIC MATERIAL, SUCH AS A PRINTING CARD
FR2824293A1 (en) BUFFERING MACHINE PROVIDED WITH A DEVICE FOR MARKING VISION GLASSES
FR2468469A1 (en) PRINTING DEVICE COMPRISING ONE OR MORE PADS ARRANGED ON A MOBILE CARRIER ELEMENT IN THE VERTICAL DIRECTION
BE381269A (en)
FR2499904A1 (en) Liquid feed roller train for offset printer - uses contact roller which can retract into position clear of transmission roller and cylinder
CH283256A (en) Printer telegraph receiver.
CH109324A (en) Machine for printing several positives on the same sensitive sheet.
BE523643A (en)
CH635536A5 (en) Method and device for permanently guaranteeing the constant thickness of the film of ink on the ink-feeding rollers of the inking unit of a flat offset printing press
BE402128A (en)
CH156467A (en) Mechanism for measuring lines and indicating justification for typographic typesetting machine.
FR2816880A1 (en) Print head for a silk screen printer with screen and support coupled to the wiper and wiper carriage so that the print head descends under gravity
CH163912A (en) Inking mechanism for printing machines.
BE340283A (en)
CH196375A (en) Reproducing machine.
BE497969A (en)
BE406534A (en)
FR2474954A1 (en) Printing type mounting for cylindrical printer - has conveyor for type and reciprocating motion for printing head over ink rollers
BE388772A (en)
CH268552A (en) Printing machine, in particular for printing addresses.