BE412184A - - Google Patents

Info

Publication number
BE412184A
BE412184A BE412184DA BE412184A BE 412184 A BE412184 A BE 412184A BE 412184D A BE412184D A BE 412184DA BE 412184 A BE412184 A BE 412184A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
panel
bands
text
strips
slots
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE412184A publication Critical patent/BE412184A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G09EDUCATION; CRYPTOGRAPHY; DISPLAY; ADVERTISING; SEALS
    • G09FDISPLAYING; ADVERTISING; SIGNS; LABELS OR NAME-PLATES; SEALS
    • G09F7/00Signs, name or number plates, letters, numerals, or symbols; Panels or boards
    • G09F7/02Signs, plates, panels or boards using readily-detachable elements bearing or forming symbols
    • G09F7/08Signs, plates, panels or boards using readily-detachable elements bearing or forming symbols the elements being secured or adapted to be secured by means of grooves, rails, or slits
    • G09F7/10Signs, plates, panels or boards using readily-detachable elements bearing or forming symbols the elements being secured or adapted to be secured by means of grooves, rails, or slits and slideably mounted

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Illuminated Signs And Luminous Advertising (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Panneau publicitaire. 



   La présente invention se rapporte à la publicité, par panneaux lumineux ou non, et principalement à ce type de panneaux à texte interchangeable à. volonté. Le but essentiel de l'invention est de créer un article publicitaire extrêmement bon marché, dont l'aspect et les caractéristiques soient les mêmes que ceux desautres panneaux,   etc.   actuelsd'un prix relativement élevé et souvent prohibitif. 



   Un autre but de l'invention est de créer un panneau publicitaire du type décrit qui ne comporte aucun point de soudure, ni de vis, clous,   etc.,   en partant de simples feuilles de tôle ou matière plastique, ou même de vieilles boîtes métalliques telles que bottes à conserves, boîtes à biscuits, voire même tonnelets métalliques à carbure, etc. 



   D'une manière générale, l'invention est réalisée par des découpages faits dans les tôles ou les parois des bottes, découpages dont les bords sont ourlés, ou rebordés ou rabattus pour constituer des glissières dans lesquelles sont supportés les ca- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ractères ou des bandes portant les textes publicitaires. 



   D'autres buts et avantages et particularités de réalisation apparaîtront au cours de la description ci-dessous, faite avec l'appui des dessins schématiques annexés. 



   En se référant aux fig.l et 2, qui sont respectivement une vue en plan et une vue en bout d'un panneau réclame, on voit que celui-ci est formé d'une tôle de fond 1, plane sur laquelle est posée une deuxième tôle 2, dans laquelle sont faites des dépressions longitudinales 3, créant ainsi, par la superposition des deux tôles, des bandes longitudinales de contact séparant desespaces longitudinaux 4   vide s.   A ses bords transversaux, la tôle 1 est pourvue, par découpage, de languettes saillantes 5 qui, rabattues sur les dépressions 3, assurent l'assemblage des deux tôles. 



   Dans les parties non abaissées de la tôle 2, sont formées des fenêtres longitudinales 6 destinées à recevoir les lettres tellesque 7 formant le texte désiré. Ceslettres, en matière plastique élastique, possèdent des saillies extrêmes 8 qui s'engagent sous la   t8le   2, dans les espaces 4. Les fenêtres 6 peuvent comporter à divers endroits des traverses pleines telles que 9, pour réserver, dans l'ensemble du panneau, descolonnes verticales séparées, par exemple destinées aux chiffres des centimes quand le panneau sert à afficher différents prix. 



   On comprend que dans la t8le 1 peuvent être découpées des fenêtres 10 correspondant aux fenêtres 6, pour constituer panneau double face, ou pour permettre l'éclairage par derrière du pan neau. 



   Le panneau peut également être bombé transversalement ou   1 ongitudinalement ,   
Dans les diverses fenêtres, on peut évidemment glisser des bandes en verre, matière plastique, tôle, etc. sur lesquelles sont dessinéesles inscriptions voulues, au lieu d'employer des lettres séparées comme le représente la fig.l. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Aux fig.1a et 2a, qui donnent des mêmes vues d'une variante, le tableau est fait d'une seule tôle pliée de façon à former alternativement des bandes en retrait 11 et des bandes en saillie 12. Ces bandes peuvent être de largeur semblable ou non. 



  Dans les bandes en retrait 11, on pratique, à la fois dans le fond et les deux parois bordant ce fond, deux entailles trans versales, et la patte 13 ainsi découpée sur deux bords parallèlesest repoussée dans le plan desbandes en saillie 12. Cespattes, ainsi en saillie au-dessus du plan du fond de la bande 11, constituent glissièresde retenue pour desbandes glissées sous elles et sur le fond, cesbandes comportant lesinscriptions désirées, on comprend que des pattes similaires peuvent être faites dans les bandes en saillie 1.2 qui, en fait, forment les bandes en retrait de la face postérieure du tableau ; en découpant le fond de toutes les bandes du tableau, entre les pattes 13, on peut ainsi constituer un tableau dont chaque face comporte une suite continue de textes, à la fois, pour chaque face, dans lesbandes   11   et 12. 



   Les fig.3 et 4, la dernière étant une coupe de   la   fig.3, représentent une variante des fig.1a et 2a. Ici, le panneau est fait également au moyen d'une seule feuille de tôle, pliée aussi suivant des bandes longitudinales alternativement en saillie et en retrait 12' etIl
Au lieu despattes  13   obtenuespar découpage, on utilise, pour maintenir les bandes 15 de texte dans les diverses rigoles, un fil métallique mince 14 passé dans les bords verticaux des rigoles, alternativement au-dessus et au-dessous des dites bandes 15 (fig.4).

   On pourrait également, comme à la fig.3, employer des lettres séparées, avec onglets, ces derniers étant engagés dans des entailles ou fentes correspondantes pratiquées dans les côtés verticaux desbandes11' et  12'.   Le fond des bandes11' et 12' peut également comporter des fenêtres telles que 16   (fig.3   et 4). 



   Une autre variante peut consister à faire les bandes 11' et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 12' suivant une section trapézoïdale, ce qui permet l'introduction et le maintien automatiques des lettres ou bandes de texte; on réalise ainsi un tableau publicitaire à textes interchangeables directement par pliage d'une seule feuille de métal, sans découpage, entaillage, soudure, etc. 



   Une autre variante encore consiste   (fig.5   et 6) à découper, dans le fond des bandes 11' et 12' des   fig.3   et 4, des fenêtres longitudinales dont les bords longitudinaux sont rabattus de   1800   parallèlement au plan du fond, pour former desrebords ou glissières 17 de retenue des bandes de texte, ou des lettres isolées. Ces bords peuvent au préalable être découpés en pattes alternativement rabattues de 1800 et laissées dans leur position originale. 



   Les bandes en retrait du tableau seront en général repoussées, par rapport au plan desbandes en saillie, d'une quantité relativement faible, de façon que les lettres ou bandes à inscriptions paraissent se trouver dans le plan général du tableau (plan des bandes en saillie). Un cas limite est représenté à la fige Sa dans laquelle la feuille dont est faite le panneau est simplement pourvue de rangées horizontales ou verticales de fentes étroites telles que 47 ; ces fentes peuvent d'ailleurs être des lumières étroites découpées dans la matière.

   Elles servent à recevoir les onglets des lettres spéciales telles que représentées en 7 à la   fig.l ;   on peut également, avec ce type de panneau, utiliser des lettres en matière rigide, comme représenté à la   fig.6b,   le corps 48 de la lettre étant muni de deux pattes 49 à angle droit, qui s'introduisent dans deux fentes superposées du panneau, l'ensemble des lettres d'une même rangée verticale étant   maintenu   en place, sur le panneau, par rabattement de ces pattes sur le dos du panneau, ou mieux par une petite tige passée dans des trous 50 de ces pattes, on comprend que le panneau à fentes parallèles peut être bombé, et peut affecter toute forme désirée (cercle, quadrilatère, triangle,   etc.) -   il peut même être constitué par une simple bande rectiligne, courbe,

   plane ou bombée ne comportant que deux ran- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 géeparallèles de fentes. 



   Les fig.9 et 10 représentent un simple tube de verre 18 ou autre matière translucide, fermé aux deux extrémités, par couvercles métalliques ou autres 19 et susceptibles de recevoir à l'intérieur une petite ampoule lumineuse non représentée. Ce tube peut d'ailleurs être un tube lumineux, tel qu'employé dans les étalages et les enseignes, sur ce tube sont fixées des lames métalliques ou autres 20, repliées en U, et qui s'étendent parallèlement à l'axe du tube. 



   Ces bandes sont fixées par tous moyens quelconques, par exemple par des bagues emboîtées exactement sur leurs extrémités, par des bagues de caoutchouc, etc. un moyen particulièrement simple et efficace consiste à engager les extrémités de ces bandes entre le tube et les couvercles d'extrémité. Dans l'exemple représenté, les deux bandes visibles à la fig.9 sont en réalité d'une seule pièce, dont une partie 20' est engagée dans le couvercle 19. 



   Les bandes parallèles 20 constituent, deux à deux, glissières pour l'introduction des onglets de lettres isolées ou de bandes transparentes (translucides) portant les inscriptions voulues. 



   Dans la variante de la   fig.ll,   le tube de verre est simplement enfilé dans un tube métallique 21, qui peut être une boite à conserves ou autre boîte métallique de rebut ; dans cette boîte, on découpe les fenêtres longitudinales 22 dont les bords longitudinaux sont ourlés suivant 23 pour former des coulisses longitudinales pour la réception des bandes translucides 24 portant le texte. 



   Le tube de verre peut être supprimé. Ainsi, à la fig.12, on utilise un simple cylindre 25 en tôle, à couvercle emboîtable non représenté.   ( S' il   n'y a qu'un couvercle, l'autre côté du tube est fermé par un fond   serti),   ce cylindre est avantageusement une boîte à conserves, ou même un tambour métallique, tel que ceux utiliséspour letransport du carbure d'acétylène 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 etc. On découpe dans la paroi cylindrique des fenêtres allongées 26 et, de part et d'autre de chacune de ces fenêtres, deux fenêtres étroites 27-28.

   Ces fenêtres 27-28 sont découpées seulement suivant trois côtés ; suivant le bord longitudinal non découpé, on replie vers l'extérieur, pour les fenêtres 27, et vers   l'intérieur   pour les fenêtres 28, de façon à former, d'une part, les pattes externes 29 et d'autre part les pattes internes 30. Les premières servent à la réception de la bande translucide 31 portant le texte, tandis que les autres reçoivent, à l'intérieur du tube, une feuille de verre coloré ou autre matière translucide 32 qui recouvre par l'intérieur la bande 31.

   Une source lumineuse quelconque est disposée dans l'ensemble fermé par le ou les couvercles, cette source pouvant être absolument quelconque (y compris carbure, essence ou butagaz). on comprend que le cylindre peut être posé verticalement, ou suspendu horizontalement, et que plusieurs de ces cylindres peuvent être combinés en une enseigne par exemple. 



   On peut également supprimer les glissières externes (fig.14) ou internes (fig.15). Dans la fig.14, il n'y a que des glissières internes, recevant des bandes translucides colorées, avec ou sans texte ; à la fig.15, subsistent seulement des glissières externes 33 constituées par un repliage en s, de façon à pouvoir recouvrir pratiquement toute la surface cylindrique de bandes colorées, avec ou sans texte. 



   La   fig.16   représente l'application de l'invention à des boites métalliques de forme quelconque, par exemple à quatre faces, étant entendu que le nombre et la forme des faces peuvent être quelconques. Dans une ou plusieurs faces, il est découpé une fenêtre pour l'insertion d'une lettre telle que   " B   " peinte par exemple sur une plaque translucide colorée maintenue à l'intérieur de la botte par des glissières obtenues comme dans les exemples précédents. Une source lumineuse quelconque est prévue à l'intérieur, la boite pouvant être suspendue par des chaînes 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 34, ou posée sur un support, et plusieurs boites pouvant être combinées sur un même support pour former un ensemble lumineux qui constituera par exemple enseigne.

   En choisissant des boîtes à biscuits de grandes dimensions, on pourra ainsi combiner une enseigne complète, d'un effet tout spécial, et à un prix de beaucoup inférieur à ceux atteints à ce jour dans la technique des enseignes lumineuses à simple ou double face. 



   Enfin, les fig.7 et 8 donnent une variante d'un élément publicitaire lumineux, comportant une tôle 35 sensiblement en demi-cercle dont les bords longitudinaux 36 sont rabattus sensiblement en parallèle au plan diamétral. Dans cette tôle est montée une seconde tôle 37, plane, correspondant sensiblement au plan diamétral de la tôle 35 ; cette tôle 37 possède également des rebords 38 longitudinaux repliés vers sa face. Dans la tôle bombée 35 est découpée une large fenêtre 39 pour l'insertion de lettres isolées telles que 40 (ou d'une bande portant un texte); les onglets 41 de ces lettres sont engagés entre les bords 36 et 38 (fig.8) ce qui maintient l'ensemble fixe, on peut également prévoir une feuille translucide colorée, au lieu deslettres 40, ou les deux superposées. 



   Dans la tôle 37 est également pratiquée une fenêtre 42 ; les rebords 38 servent de glissière-support pour une plaque de verre ou autre matière translucide 43, et, entre les rebords 31 et 38, sont engagés les bords d'une plaque 44, qui recouvre la feuille 43, et porte des inscriptions. L'ensemble peut être fermé aux deux bouts par des couvercles emboîtés   non. représen -   tés, et des ampoules lumineuses 45 être logées aux extrémités, portées par ces couvercles ou par des pattes 46 de la tôle 37. 



  On réalise ainsi un ensemble lumineux double face, dont un cô té est plan et l'autre bombé transversalement, étant entendu qu'un bombage longitudinal peut également être prévu pour.une des faces ou les deux à la fois.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Advertising board.



   The present invention relates to advertising, by illuminated panels or not, and mainly to this type of interchangeable text panels. will. The essential object of the invention is to create an extremely inexpensive advertising article, the appearance and characteristics of which are the same as those of other panels, etc. relatively high and often prohibitive prices.



   Another object of the invention is to create an advertising panel of the type described which does not include any welding point, nor screws, nails, etc., starting from simple sheets of metal or plastic material, or even old metal boxes. such as preserving boots, cookie tins, even metal carbide kegs, etc.



   In general, the invention is achieved by cutouts made in the sheets or the walls of the bundles, cutouts the edges of which are hemmed, or rimmed or folded down to constitute slides in which the boxes are supported.

 <Desc / Clms Page number 2>

 characters or bands bearing publicity texts.



   Other objects and advantages and particular features of embodiment will become apparent from the description below, given with the support of the appended schematic drawings.



   Referring to fig.l and 2, which are respectively a plan view and an end view of a billboard, it can be seen that the latter is formed of a bottom plate 1, flat on which is placed a second sheet 2, in which longitudinal depressions 3 are made, thus creating, by the superposition of the two sheets, longitudinal contact bands separating longitudinal spaces 4 s empty. At its transverse edges, the sheet 1 is provided, by cutting, with projecting tabs 5 which, folded over the depressions 3, ensure the assembly of the two sheets.



   In the non-lowered parts of the sheet 2, there are formed longitudinal windows 6 intended to receive the letters such as 7 forming the desired text. These letters, made of elastic plastic material, have end projections 8 which engage under the t8le 2, in the spaces 4. The windows 6 can include in various places solid crossbars such as 9, to reserve, in the whole of the panel. , separate vertical columns, for example for penny figures when the sign is used to display different prices.



   It is understood that in the t8le 1 can be cut windows 10 corresponding to the windows 6, to constitute a double-sided panel, or to allow lighting from behind the panel.



   The panel can also be curved transversely or 1 longitudinal,
In the various windows, you can obviously slide strips of glass, plastic, sheet metal, etc. on which the required inscriptions are drawn, instead of using separate letters as shown in fig.l.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In fig.1a and 2a, which give the same views of a variant, the table is made of a single sheet folded so as to form alternately recessed strips 11 and projecting strips 12. These strips can be of width similar or not.



  In the recessed strips 11, both in the bottom and the two walls bordering this bottom, two transverse notches are practiced, and the tab 13 thus cut out on two parallel edges is pushed back into the plane of the projecting bands 12. These legs, thus projecting above the plane of the bottom of the strip 11, constitute retaining slides for strips slipped under them and on the bottom, these strips comprising the desired inscriptions, it is understood that similar tabs can be made in the projecting strips 1.2 which, in fact, form the bands set back from the posterior face of the painting; by cutting out the background of all the strips of the painting, between the tabs 13, it is thus possible to constitute a painting in which each side has a continuous series of texts, both, for each side, in the bands 11 and 12.



   Fig.3 and 4, the last being a section of Fig.3, show a variant of Fig.1a and 2a. Here, the panel is also made by means of a single sheet of metal sheet, also folded along longitudinal strips alternately projecting and receding 12 'and.
Instead of the tabs 13 obtained by cutting, to hold the strips 15 of text in the various channels, a thin metal wire 14 passed through the vertical edges of the channels, alternately above and below said strips 15 (fig. 4).

   One could also, as in fig.3, use separate letters, with tabs, the latter being engaged in corresponding notches or slots made in the vertical sides desbandes11 'and 12'. The bottom of the bands 11 'and 12' can also include windows such as 16 (fig. 3 and 4).



   Another variant can consist in making the bands 11 'and

 <Desc / Clms Page number 4>

 12 'in a trapezoidal section, which allows the automatic introduction and maintenance of letters or text bands; an advertising board with interchangeable texts is thus produced directly by folding a single sheet of metal, without cutting, notching, welding, etc.



   Another variant still consists (fig. 5 and 6) in cutting, in the bottom of the strips 11 'and 12' of fig. 3 and 4, longitudinal windows, the longitudinal edges of which are folded down by 1800 parallel to the plane of the bottom, to form edges or slides 17 for retaining strips of text, or isolated letters. These edges can first be cut into alternately folded 1800 legs and left in their original position.



   The bands set back from the painting will in general be pushed back, with respect to the plane of the protruding bands, by a relatively small amount, so that the letters or bands with inscriptions appear to be in the general plane of the painting (plane of the protruding bands ). A borderline case is shown in Fig Sa in which the sheet of which the panel is made is simply provided with horizontal or vertical rows of narrow slots such as 47; these slits can also be narrow slots cut out of the material.

   They are used to receive the tabs of special letters as shown at 7 in fig.l; one can also, with this type of panel, use letters in rigid material, as shown in fig. 6b, the body 48 of the letter being provided with two tabs 49 at right angles, which are introduced into two superimposed slots of the panel, all the letters of the same vertical row being held in place, on the panel, by folding these tabs on the back of the panel, or better by a small rod passed through holes 50 of these tabs, we understand that the panel with parallel slits can be curved, and can affect any desired shape (circle, quadrilateral, triangle, etc.) - it can even be made by a simple straight, curved strip,

   flat or convex with only two runs

 <Desc / Clms Page number 5>

 géeparallel slits.



   Fig.9 and 10 show a simple glass tube 18 or other translucent material, closed at both ends, by metal or other covers 19 and capable of receiving inside a small light bulb not shown. This tube can moreover be a light tube, such as used in displays and signs, on this tube are fixed metal or other strips 20, folded in U, and which extend parallel to the axis of the tube. .



   These bands are fixed by any means whatsoever, for example by rings fitted exactly on their ends, by rubber rings, etc. a particularly simple and effective means consists in engaging the ends of these bands between the tube and the end covers. In the example shown, the two bands visible in FIG. 9 are in reality in one piece, part 20 'of which is engaged in the cover 19.



   The parallel strips 20 constitute, two by two, slides for the introduction of the tabs of isolated letters or of transparent (translucent) strips bearing the desired inscriptions.



   In the variant of fig.ll, the glass tube is simply threaded into a metal tube 21, which may be a tin can or other scrap metal box; in this box, the longitudinal windows 22 are cut, the longitudinal edges of which are hemmed along 23 to form longitudinal slides for receiving the translucent bands 24 carrying the text.



   The glass tube can be removed. Thus, in FIG. 12, a simple sheet metal cylinder 25 is used, with a nestable cover, not shown. (If there is only one cover, the other side of the tube is closed by a crimped bottom), this cylinder is advantageously a tin can, or even a metal drum, such as those used for the transport of carbide. 'acetylene

 <Desc / Clms Page number 6>

 etc. Elongated windows 26 are cut out in the cylindrical wall and, on either side of each of these windows, two narrow windows 27-28.

   These windows 27-28 are cut only along three sides; along the uncut longitudinal edge, is folded outwards, for the windows 27, and inwards for the windows 28, so as to form, on the one hand, the outer legs 29 and on the other hand the legs internal 30. The first are used to receive the translucent strip 31 carrying the text, while the others receive, inside the tube, a sheet of colored glass or other translucent material 32 which covers the strip 31 from the inside. .

   Any light source is placed in the assembly closed by the cover (s), this source being able to be absolutely any (including carbide, gasoline or butagas). it is understood that the cylinder can be placed vertically, or suspended horizontally, and that several of these cylinders can be combined in a sign for example.



   You can also remove the external (fig. 14) or internal (fig. 15) guides. In fig. 14, there are only internal slides, receiving colored translucent bands, with or without text; in fig.15, only external slides 33 remain formed by a folding in s, so as to be able to cover practically the entire cylindrical surface with colored bands, with or without text.



   FIG. 16 shows the application of the invention to metal boxes of any shape, for example with four faces, it being understood that the number and the shape of the faces can be any. In one or more faces, a window is cut for the insertion of a letter such as "B" painted for example on a colored translucent plate held inside the boot by slides obtained as in the previous examples. Any light source is provided inside, the box can be suspended by chains

 <Desc / Clms Page number 7>

 34, or placed on a support, and several boxes can be combined on the same support to form a light assembly which will constitute for example a sign.

   By choosing large cookie boxes, it will be possible to combine a complete sign, with a very special effect, and at a price much lower than those attained to date in the technique of single or double-sided illuminated signs.



   Finally, FIGS. 7 and 8 give a variant of a luminous advertising element, comprising a sheet 35 substantially in a semi-circle, the longitudinal edges 36 of which are folded down substantially in parallel to the diametral plane. In this sheet is mounted a second sheet 37, flat, substantially corresponding to the diametral plane of the sheet 35; this sheet 37 also has longitudinal flanges 38 bent towards its face. In the curved sheet 35 is cut a wide window 39 for the insertion of isolated letters such as 40 (or a strip carrying a text); the tabs 41 of these letters are engaged between the edges 36 and 38 (fig.8) which keeps the assembly fixed, it is also possible to provide a colored translucent sheet, instead of letters 40, or both superimposed.



   In the sheet 37 is also made a window 42; the flanges 38 serve as a support slide for a plate of glass or other translucent material 43, and, between the flanges 31 and 38, are engaged the edges of a plate 44, which covers the sheet 43, and bears inscriptions. The assembly can be closed at both ends with non-interlocking lids. shown, and light bulbs 45 be housed at the ends, carried by these covers or by tabs 46 of the sheet 37.



  A double-sided luminous assembly is thus produced, one side of which is plane and the other curved transversely, it being understood that a longitudinal curving can also be provided for one of the sides or both at the same time.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S . R E V E N D I C A T I O N S. 1. panneau publicitaire à texte interchangeable, carac térisé par ce qu'il est formé de bandes parallèles transversales, les unes en retrait, les autres en saillie, avec des moyens, aux bords longitudinaux de ces bandes, pour former glissières de fixation des lettres ou bandes portant les textes désirés, les bandes, retraits, saillies et glissières étant obtenus par simple pliage et découpage d'une feuille de tôle, sans soudure ni rivetage. 1.Advertising panel with interchangeable text, charac terized in that it is formed of transverse parallel bands, some recessed, others projecting, with means, at the longitudinal edges of these bands, to form guides for fixing the letters or bands carrying the desired texts, the bands, recesses, projections and slides being obtained by simply folding and cutting a sheet of metal, without welding or riveting. 2. panneau suivant revendication 1, caractérisé en ce que le panneau est formé de deux feuilles de tôle superposées, dont l'une est plane et l'autre est pliée pour former desbandes alternativement en saillie et en retrait, l'assemblage de ces deux tôles étant effectué par des pattes découpées dans les bords de la feuille plane et rabattues sur l'autre feuille. 2. panel according to claim 1, characterized in that the panel is formed of two superimposed sheets of metal, one of which is flat and the other is folded to form strips alternately projecting and receding, the assembly of these two sheets being performed by tabs cut from the edges of the flat sheet and folded over the other sheet. 3. Panneau suivant revendication l, caractérisé en ce que le fond des bandes en saillie et (ou) en retrait est découpé suivant des lumières dans lesquelles sont introduites les bandes de texte. 3. Panel according to claim l, characterized in that the bottom of the projecting and (or) recessed strips is cut along the slots in which the text strips are inserted. 4. Panneau suivant revendication 3, caractérisé en ce que les bords longitudinaux des lumières sont rebordés ou rabattus vers l'intérieur et (ou) l'extérieur, pour constituer glissières. 4. Panel according to claim 3, characterized in that the longitudinal edges of the slots are flanged or folded inwards and (or) the outside, to constitute slides. 5. panneau suivant revendication 1, caractérisé en ce que les bandesde textessont simplement glisséesdans lesbandes du panneau et maintenues en place par des tiges traversant les parois verticales des bandes. 5. panel according to claim 1, characterized in that the textessont strips are simply slipped in les bands of the panel and held in place by rods passing through the vertical walls of the strips. 6. Panneau suivant revendication 1, caractérisé en ce que les bandes de texte sont simplement glissées dans les bandes et y maintenues grâce à une forme transversale trapézoïdale de celles-ci. 6. Panel according to claim 1, characterized in that the text bands are simply slipped into the bands and held there by a trapezoidal transverse shape thereof. 7. Panneau suivant revendication 1, caractérisé en ce que les bandes de texte sont maintenues dans lesbandesdu panneau <Desc/Clms Page number 9> neau par des onglets glissés dans des fentes des parois verti calesde cesbandesdu panneau. 7. Panel according to claim 1, characterized in that the text bands are held in the bandsdu panel <Desc / Clms Page number 9> the panel by tabs slipped into slots in the vertical walls of these panel strips. 8. Panneau suivant revendication 1, caractérisé en ce qu'il est fait d'une simple plaque, plane ou bombée, dans laquelle sont formées des rangées parallèles de fentes ou lumières étroites, ces fentes, combinées d'une rangée à la suivante, servant à la réception d'onglets ou de pattes terminales de lettres ou caractères indépendants découpés à disposer sur le panneau, les lettres d'une même colonne verticale étant maintenues en place, soit par l'élasticité de leurs onglets, soit par rabattement de leurs pattes sur le dos du panneau , soit par des tiges passées dans destrous formésdans cespattes. 8. Panel according to claim 1, characterized in that it is made of a simple plate, flat or curved, in which are formed parallel rows of slots or narrow slots, these slots, combined from one row to the next, used to receive tabs or terminal tabs of letters or independent characters cut out to be placed on the panel, the letters of the same vertical column being held in place, either by the elasticity of their tabs, or by folding down their legs on the back of the panel, or by rods passed through holes formed in these legs. 9. panneau publicitaire suivant revendication 1, caractérisé en ce qu'il est formé de diverséléments dont chacun est fait d'une boîte métallique sertie, par exemple une boîte à conserves, un tonnelet métallique, etc. de n'importe quelle forme, dans les parois de laquelle on a découpé des lumières allongées, dont les bords sont repliés vers l'intérieur et (ou) l'extérieur, pour former desglissières internes et (ou) externesrecevant les bandes de texte ou les lettres isolées, avec éventuellement une bande de verre coloré ou de matière translucide, permettant l'éclairage par l'intérieur, au moyen d'une source quelconque de lumière. 9. Advertising board according to claim 1, characterized in that it is formed of various elements each of which is made of a crimped metal box, for example a tin can, a metal keg, etc. of any shape, in the walls of which elongated slots have been cut, the edges of which are folded inward and / or outward, to form internal and (or) external slideways receiving the text bands or the isolated letters, possibly with a strip of colored glass or translucent material, allowing illumination from the inside, by means of any light source. 10. Elément de panneau publicitaire suivant revendication 9, caractérisé en ce que la boîte métallique, découpée comme spécifié, est emboîtée sur un tube de verre ou autre matière translucide, ce tube pouvant être un tube lumineux ou luminescent. 10. Advertising panel element according to claim 9, characterized in that the metal box, cut as specified, is fitted onto a tube of glass or other translucent material, this tube possibly being a luminous or luminescent tube. 11. Variante de l'élément suivant revendication 10, caractérisée en ce que, sur le tube de verre sont fixées des glissières parallèles, servant à la réception du texte ; ces glissières étant maintenues sans soudure, uniquement par ,sertissage sur les couvercles métalliques du tube, ou par insertion dans ces couvercles, ou par des bagues qui les serrent sur le tube. <Desc/Clms Page number 10> 11. Variant of the element according to claim 10, characterized in that, on the glass tube are fixed parallel slides, serving to receive the text; these slides being maintained without welding, only by crimping on the metal covers of the tube, or by insertion into these covers, or by rings which clamp them on the tube. <Desc / Clms Page number 10> 12. Elément de panneau publicitaire suivant revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte une face bombée transversalement et une face plane transversalement, chaque face possédant une fenêtre pour le texte publicitaire, et des glissières pour le maintien de ce texte, et une source lumineuse étant prévue dans 1' élément. 12. Advertising panel element according to claim 1, characterized in that it comprises a transversely curved face and a transversely planar face, each face having a window for the advertising text, and slides for holding this text, and a source. luminous being provided in the element. 13. Les divers panneaux ou éléments de panneaux publicitaires, en substance tels que décrits ci-dessus et représentés au dessin annexé. 13. The various panels or elements of advertising panels, in substance as described above and shown in the accompanying drawing.
BE412184D BE412184A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE412184A true BE412184A (en)

Family

ID=75979

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE412184D BE412184A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE412184A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
OA12468A (en) Information display stand at least one presentation side.
EP0082047B1 (en) Vending shop, in particular a newspaper kiosk
FR2691621A1 (en) Folding display stand for advertising - has elastic cords and flaps folded inwards to keep stand open and side panels folded outwards to fold it up
FR2885254A1 (en) BOX OF PRESENTATION
EP0082128B1 (en) Framed writing board
BE412184A (en)
FR2683658A1 (en) Rotating prism for an advertising panel or the like
FR2773969A3 (en) Poster or picture frame
FR2654858A1 (en) Signalling module
FR2499839A1 (en) Picture or photograph frame - has flexible front protective sheet, back plate and peripheral rectangular frame
FR2538937A1 (en) ELECTRIC LUMINAIRE FOR THE PRESENTATION OF GOODS
BE700904A (en)
BE864070A (en) LUMINOUS PANEL DEVICE
FR2802008A1 (en) Advertising hoarding with posters on rollers inside box with window has retractable handles on back of box for easier handling
FR2906068A1 (en) Visual communication or decorative support for use in e.g. exhibition, has panel with edges folded on less width to define two lateral slides between face of lateral bands and panel, where display is slid and retained plated on slides
FR2501332A1 (en) Mobile partition or windbreak panel - has lattice structure supported by solid frame and sandwiched between translucent covers
BE407928A (en)
FR2702872A1 (en) Display assembly particularly intended to be mounted on a support commercial vehicle and display for such an assembly
FR2770116A1 (en) Vertical display stand to hold documents
BE890554Q (en) FRAME FOR ADVERTISING PANELS AND INDICATOR PANELS
FR2772962A1 (en) Sign board e.g. for displaying posters
CH355679A (en) Illuminated sign device
FR2778007A1 (en) Interchangeable indicator panel, e.g. for price label
FR2605555A1 (en) Device for making and/or presenting works on a flexible support
FR2830113A1 (en) Plant label holder comprises rod with curved flexible top bar with hooks to engage with holes in label