BE395317A - - Google Patents

Info

Publication number
BE395317A
BE395317A BE395317DA BE395317A BE 395317 A BE395317 A BE 395317A BE 395317D A BE395317D A BE 395317DA BE 395317 A BE395317 A BE 395317A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
slat
bar
slats
notches
series
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE395317A publication Critical patent/BE395317A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63DBOWLING GAMES, e.g. SKITTLES, BOCCE OR BOWLS; INSTALLATIONS THEREFOR; BAGATELLE OR SIMILAR GAMES; BILLIARDS
    • A63D15/00Billiards, e.g. carom billiards or pocket billiards; Billiard tables
    • A63D15/20Scoring or registering devices

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Totalisateur pour jeux. 



   La présente invention concerne un totalisateur pour jeux, en particulier, mais non limitativement, pour billards russes. 



  Le totalisateur suivant l'invention est constitué essentielle- ment d'une boite plate, constituant tableau que l'on peut accrocher à un mur, et à l'intérieur de laquelle sont montées coulissantes, de préférence verticalement, un certain nombre de lattes ou de barres munies de crans apparaissant dans des fendes de la boîte et en regard des chiffres 0 à 9 marqués le long des dites fentes.

   Des nombres se marquent et s'addition - nent en introduisant une pointe dans la fente des unités, des dizaines, etc. selon le cas, dans le cran en regard du chiffre de chaque unité que l'on veut marquer et en faisant descendre la latte respective   jusqu'à   ce que la dite pointe arrive à une butée constituée généralement par l'extrémité inférieure de la fente, le chiffre en question, marqué sur un prolongement non visible de la même latte apparaît alors dans une fenêtre ad hoc 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de la face de la boîte, ou se trouve automatiquement additionné au chiffre qui y   apparaissait     précédemment.   



   Si la somme d'un chiffre que l'on marque, et d'un chiffre   précédemment   inscrit à la même unité, est supérieure à neuf; au lieu d'effectuer un mouvement de descente avec la pointe, on effectue un mouvement inverse de remontée, et l'invention est caractérisée par un dispositif qui   augmente   alors automatiquement d'une unité le chiffre de l'unité suivante, les dizaines s'il s'agissait des unités, les centaines s' il s'agissait   des   dizai- nes, etc. en faisant   apparaître   le chiffre voulu au tableau des unités en question ;

   ce dispositif est constitué   notamment   par un organe transmetteur montéentre chaque paire de lattes voisi- nes, et   conférée   de manière telle que chaque fois que la latte est remontée à fond de course, la pointe par laquelle cn déplace la   dite   latte déplace cet organe qui à son tour agit sur   l'une   d'une série de saillies, peintes, butées ou creux de la latte de gauche, pour faire descendre la dite latte d'un cran. 



   L'appareil suivant l'invention se caractérise également par le fait que les crans des lattes, dans   lesquels   on doit   introduire   une pointe pour faire monter ou descendre   chaque   latte, sont constitués en crémaillère, c'est-à-dire sont en forme de dents dont un côté est incliné tandis que l'autre forme butée, de   manière   à ne   permettre   l'accrochage de la latte que dans un sens déterminé. Les deux   séries   de   crans   sur chaque latte, l'une pour faire descendre la latte, l'autre pour la faire remonter sont donc en crémaillères dirigées en sens in - verses, et peuvent être munies de couleurs distinctives indi - quant le sens dans lequel l' opération doit se   faire.   



   Une forme de réalisation de l'appareil a été représentée à titre d'exemple non limitatif au dessin annexé dans lequel :   Fig.l   est une vue de face de l'appareil,   Fig.2   est une vue analogue avec la plaque de face   enlevée   pour montrer la disposition   intérieure,   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 Flz. 3 est une coupe suivant la' ligne 111-111 de la fi g. 1 
 EMI3.2 
 et 
 EMI3.3 
 Fig.4 spt une coupe suivant la ligne IV-IV de 5 f' . . 
 EMI3.4 
 L'appareil se compose essentiellement d'une boite plate 
 EMI3.5 
 comprenant une plaque de fond 1 et un couvercle- fixe ou plique de face 2 reunies pr-r des lattes 3 , constituant berds de la boite, et d'un ;, .-  i'+ . 6 nombre de luttes jc.z=t-lll,1,ei mobiles l'intérieur de 1 dite bcfte. 
 EMI3.6 
 



  Si l'on veut pouvoir aller jusqu'aux milliers, il y 
 EMI3.7 
 quatre lattes A , 5 , 6 et ? montées coulissantes entre des luttes fixes 8 l'intérieur de la boit±. Ces lattes sont main- tenues appuyées élastiquement contre , 'mm interne la plaque 2, par des ;.e r co rt >. t e 1 s que 9 entre e31es et la plaque de fond 1. Dans', la plaque de face 2 sont forcée'; quatre fentes f.vr ,Y;, bzz de- focD cont 'fYr'G'" '..'d3's. f''Zi:d;. 



  10, disposées ¯%6,.'?'tlâiYi's;a"i au-dessus i:. luttes mobiles respectives. Sur 7 y -L" c. o c- de l'appareil, le o n e chacune des fontes 15 sont mc-1>q.Ré# les chiffres z'i-0 néù± Îi intervalles '1'lb.lbi, par >zix=rlc de bar zn Î' ai:t ri '"cpp2.reil e?t '1'jJû verticalement comme il est représenta. Dans la "3 de chacune des. ltte& 4 7 qui se d.eplacs sous lo" fcnt: 10 sont foi#réer diar séries de dix' cran, respectivement 11 st 12, ces crans 'e:.ïl 'ï'W:üt ^¯ jntervallc correspondent h, selui entre les chiffres marqués sur 1s. face de l'appareil.

   La gérie inférieure de crans 11 sur chaque Istte est forcée de préférence en cr  - millEre, comme il et représente la fis.3, st cette crémail- cet dirigée de ,ïl3'Z':: permettre, par l'introduction in pointe d'un instrument entre deux 4,ents,l'abQLi1z2i-lnl l&tte respective, ;#;c1Lz %, rendre impossible su difficile le Lo u vcmehL en nens inversa, 1,ià l=ointe glissant.alors sur la face in- clinée des dents. Ls- ?-ric supérieurs de crans 12 peut tr2 elinée- dos dcnts.

   Utdll.-.i1 4si.dd r,,sueL,. s 3i 1':'.:> /''E: 'I?^'â3e en créma,illcre, iis dirigée on 7c-n-, inverse ds Iz créillëre inférieurs 1, de iô==:iiàit- que cett3 créms-.il3ë= rs 12 ne p;i-rette que le mouvement de 11:11i,r d& chaque l&ttë,ou 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 bien les crans supérieurs peuvent être constitués d'une   cuite   de trous comme il est représenté à la   fig.5.   



   Chaque latte 4 à 7 porte la suite des chiffres zéro à neuf   placës   suivant la même orientation, etle même espacement les uns par rapport aux autres, que les chiffres inscrits sur la plaque 2, un des chiffres inscrits sur chacune des lattes 4 à 7 apparaissant dans un voyant ou fenêtre 13, prévu pour chaque latte 4 à 7 dans   la   plaque de face 2. 



   Entre chaque paire de lattes consécutives : 4-5, 5-6, 6-7, il est monté un organe transmetteur, dans l'exemple une croix à quatre ou plus de branches 14, sur un pivot 15, à l'extrémité supérieure de la fente 10 respective, de telle manière que la branche inférieure de droite de la croix se trouve sous la fente 10 respective. Les croix 14 peuvent être situées soit au-dessus des lattes 4 à 7,   somme   il est représenté, soit au-dessous, mais dans ce dernier cas, la série de crans 12 doit être constituée de trous, tels qu'une pointe introduire dans un de ces trous puisse agir sur le bras inférieur de la croix pour lui faire ef- fectuer un quart de tour.

   D'antre part chacune des lattes 5 à 7,   c' e st-à-d ire   situées à gauche d'une croix 14, possède une suite de dix saillies ou pointes 17, situées de manière telle que, chaque fois qu'une croix 14 subit un quart de tour de la manié- re susdite, une branche de la croix fasse avancer la latte de gauche d'une saillie,   c'est-à-dire   d'une unité,   augmentant   ainsi d'une unité le chiffre   apparaissant   à la fenêtre   13   respective. 



   A la base de la   boîte   il est encore monté, coulissante dans le sens des lattes 4 à 7 une   barre   transversale 18 manoeu- vrable par un bouton 19 porté par une tige traversant une fente 20 de la plaque 2. 



   Four se servir de l'appareil, on doit d'abord ramener le tout au zéro en   remontant   le bouton 19 jusqu'à l'extrémité su-   périeure   de sa fente puis en le ramenant à   fond   de course vers 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le bas. Pour inscrire un nombre tel que 260 on introduit une pointe successivement dans les crans 2 , 6 et 0 des lattes 6 , 5 et 4 correspondant respectivement aux   centaines,   aux dizaines et   aux   unités, et on amène chaque fois le cran au fond de la fente 10 respective. De ce fait le nombre 26C apparaît aux fenêtres 13 du tableau,   comme   il est représenté au dessin.

   On peut ensuite inscrire un second nombre tel que   1515,   en opérant 
 EMI5.1 
 exactement de la n-ê!1"f féri o=1 , c'est-"-dire en introduisant la ;)ointe dans les crans qui se trouvent maintenant en regard des chiffres   un,   cinq, un et cinq, des quatre lattes respectives et en   abaissant   chaque fois la pointe   jusqu'au   fond de la fente ; ce second nombre 1515 se trouve ainsi automatiquement additionné au   nombre   qui avait été   marqué   en premier, suivant   un     mécanisme   élémentaire qui se voit du premier coup. C'est donc le total 1775. 



   Si on inscrit un nombre tel que le total des unités dans une colonne quelconque dépasse neuf, automatiquement la colonne voisine de gauche voit son chiffre augmenté d'une   unité,tandis   que la colonne dont il et question en premier lieu indique le   nombre   d'unités au-dessus de dix correspondant au total des 
 EMI5.2 
 deux chiffres. Pour c612 on opère cosme suit : Su.osons,apT3s avoir   inscrit   le nombre 26C, comme   il   est   représenté,     qu'on     dcive   inscrire un nombre dans lequel le chiffre des   dizaines   
 EMI5.3 
 soit supérieur ''2. Y\" c....,' 1'" 1?5.

   Dan-3 nr =#-n, lorsqu'on a#?riire .'1 l i 0S dizeieM 9 veut insci8 le chiffre 7, on trouve en regard non zus la série de Craàns 11 inférieurs coTjrc précédemment, iro-ig la xé>ie de crans 12 supé - rieurs, Brunis   d'une   couleur distinctive, rouge par   exemple.   



  Cotte couleur indique   qu'âpres   avoir introduis la peinte dans le cran en regard du chiffre 7 sur le tableau, on doit imprimer à   la.   
 EMI5.4 
 latte un mouvement de montée jusqu'à l'extrémité supérieure de la fente 10'   correspondante. Arrivée   en haut de   la.   fente 10' la pointe introduite dans le cran fait tourner la croix 14' d'un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   quart   de tour, et cette croix fait descendre la latte 6 à gauche d'un cran peur indique.- une unité de plus aux centaines tandis que la latte 5 de dizaines indique % ce qui correspond bien au total 6 plus 7 des dizaines. 
 EMI6.1 
 



  En faisant les inscriptions succeseives, on doit établir somme règle de toujours opérer de droite à gauche, en commençant par marquer les unités, puis les   dizaines,   puis las centaines,   etc.   Dans ce cas les additions se font   régulièrement,   de la manière   susdite,     jusqu'au     nombre   2999, après   quoi   l'appareil doit   être   ramené au zéro par le bouton 19, quoiqu'il soit bien entendu que l'appareil n'est pas   limite   à quatre lattes, et qu'il pourrait avoir un plus grand nombre de lattes mobiles pour totaliser des   nombres de   plus de quatre.

   Si l'on   marquait   un nombre en allant de gauche à droite,   l'appareil   ne marque pas lorsque deux unités   consécutives   arrivent au   neuf.   En effet supposons qu'après   avoir     marque   le   nombre   deux cent soixante, on veuille marquer le nombre mil sept   cent   quarante, en opérant de gauche à droite. On marque donc d'abord le mille en abaissant la latte 7 d'un cran ;   sept   des centaines s'additionne   aux deux   cent déjà marqués pour donner neuf aux centaines.

   Lorsqu'on ajoute quatre aux six de dizaines, en remontant comme on le doit, en fin de course on ne peut pas faire avancer la latte 6 d'un cran, puisqu'elle est au neuf et ne peut ainsi augmenter les mille encore d'une unité. Pour avertir l'usager de sa mauvaise façon de procéder on peut arranger chacune des lattes 4 à 7 de manière qu'après avoir fait apparaître le neuf, elles puissent descendre encore d'un cran, et faire apparaître par exemple une couleur rouge à la   fenêtre   13, pour indiquer que l'opération doit être recommencée en opérant correctement de droite à gauche. 



   L'organe transmetteur entre une latte et la latte de gauche voisine, et attaqué par la pointe de   manoeuvre   quand celle-ci arrive fond de course vers le haut, peut être un engrenage, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 un levier basculant, un cliquet à   ressort   ou tout autre, la partie correspondante de la barre de gauche, c'est-à-dire celle attaquée par cet organe, étant conformée en   conséquence.   



    REVENDICATIONS.   



   1. Totalisateur pour jeux, comprenant une boîte plate constituant tableau, et à l'intérieur de laquelle sont montées coulissantes un certain nombre de barres ou de lattes parallè- les, munies de crans apparaissant dans des fentes dans la face visible de la dite boîte, et en regard des   chiffrée   zéro à neuf marqués à intervalles réguliers le long des dites fentes, les nombres se marquant et s'additionnant d'une manière connue en introduisant une pointe dans des crans déterminés   et en   dépla-   gant les   dites lattes ou barres dans un certain sens pour faire apparaître le total par des fenêtres ou voyants   dans la   face de la boîte, caractérisé en ce que, quand le total des points marqués à une des unités, soit aux unités, aux dizaines, aux centaines, etc.

   dépasse neuf,   le     déplacement   de la   latte   ou   barre   correspondant à cette unité se fait en sens inverse, et fait ainsi avancer automatiquement d'un cran la latte ou barre des unités immédiatement supérieures. 



   2. Mode de réalisation d'un totalisateur suivant revendi-   cation   1, caractérisé en ce que, entre les lattes consécutives d'une   même   paire de lattes ou barres mobiles, il est monté un organe transmetteur disposé de manière talle que, quand une latte est déplacée dans le zens opposé au gens   normal   de tota- lisation (donc quand, à cette latte, le chiffre d'unités inscrit   dépasse 9)   la pointe qui provoque ca   déplacement   de la latte vient, en arrivant à fond de   course,   attaquer l'organe transmet- teur, lequel transmet à la latte de   gauche   voisine un avancement correspondant à une unité.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Totalizer for games.



   The present invention relates to a totalizer for games, in particular, but not limited to, for Russian billiards.



  The totalizer according to the invention consists essentially of a flat box, constituting a table which can be hung on a wall, and inside which are slidably mounted, preferably vertically, a certain number of slats or bars provided with notches appearing in the slits of the box and opposite the numbers 0 to 9 marked along said slits.

   Numbers are marked and added by inserting a point in the slot for units, tens, etc. as the case may be, in the notch opposite the number of each unit that is to be marked and by lowering the respective slat until the said point reaches a stop generally constituted by the lower end of the slot, the number in question, marked on an invisible extension of the same batten then appears in an ad hoc window

 <Desc / Clms Page number 2>

 of the face of the box, or is automatically added to the number which appeared there previously.



   If the sum of a digit that is marked, and of a digit previously entered in the same unit, is greater than nine; instead of performing a downward movement with the point, a reverse upward movement is carried out, and the invention is characterized by a device which then automatically increases the digit of the next unit by one, the tens s' it was units, hundreds if it was tens, etc. by showing the desired figure in the table of units in question;

   this device consists in particular of a transmitting member mounted between each pair of adjacent slats, and conferred in such a way that each time the slat is raised to the full stroke, the point by which cn moves said slat moves this member which at its turn acts on one of a series of projections, painted, stops or hollows of the left slat, to lower said slat by a notch.



   The apparatus according to the invention is also characterized by the fact that the notches of the slats, in which a point must be introduced in order to raise or lower each slat, are formed in a rack, that is to say are in the form of teeth, one side of which is inclined while the other forms a stop, so as to only allow the slat to be hooked in a determined direction. The two series of notches on each slat, one to lower the slat and the other to raise it, are therefore in racks directed in opposite directions, and can be provided with distinctive colors indicating the direction in which the operation must be done.



   One embodiment of the apparatus has been shown by way of non-limiting example in the accompanying drawing in which: Fig.l is a front view of the apparatus, Fig.2 is a similar view with the face plate removed to show the interior layout,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 Flz. 3 is a section taken along line 111-111 of FIG. 1
 EMI3.2
 and
 EMI3.3
 Fig. 4 spt a section along the line IV-IV of 5 f '. .
 EMI3.4
 The device consists essentially of a flat box
 EMI3.5
 comprising a bottom plate 1 and a fixed cover or plique face 2 reunites pr-r slats 3, constituting berds of the box, and a;, .- i '+. 6 number of struggles jc.z = t-lll, 1, ei movable inside 1 said bcfte.
 EMI3.6
 



  If we want to be able to go to the thousands, there
 EMI3.7
 four slats A, 5, 6 and? sliding climbs between fixed struggles 8 inside the box ±. These slats are held elastically pressed against, 'mm internal the plate 2, by; .e r co rt>. t e 1 s that 9 between e31es and the bottom plate 1. In ', the face plate 2 are forced'; four slots f.vr, Y ;, bzz de- focD cont 'fYr'G' "'..' d3's. f''Zi: d ;.



  10, arranged ¯% 6,. '?' TlâiYi's; a "i above i :. respective mobile struggles. On 7 y -L" c. o c- of the apparatus, the one each of the 15 fonts are mc-1> q.Ré # the digits z'i-0 néù ± Îi intervals' 1'lb.lbi, by> zix = rlc of bar zn Î 'ai: t ri' "cpp2.reil e? t '1'jû vertically as it is represented. In the" 3 of each of. ltte & 4 7 which move under lo "fcnt: 10 are faith # réer diar series of ten 'notches, respectively 11 st 12, these notches' e: .ïl' ï'W: üt ^ ¯ jntervallc correspond h, selui between the numbers marked on 1s. front of the device.

   The lower row of notches 11 on each Istte is preferably forced into cr-miller, as it and represents the fis. 3, st this rack-this directed by, ïl3'Z ':: allow, by the introduction in tip of 'an instrument between two 4, ents, the abQLi1z2i-lnl the respective head,; #; c1Lz%, make impossible su difficult the Lo u vcmehL en nens inversa, 1, ià l = anoint sliding.al then on the inclined face teeth. The upper notches 12 can be extended backwards.

   Utdll .-. I1 4si.dd r ,, sueL ,. s 3i 1 ':' .:> / '' E: 'I? ^' â3e in crema, illcre, iis directed on 7c-n-, inverse ds Iz lower crêillëre 1, de iô ==: iiàit- que cett3 créms -.il3ë = rs 12 only performs the movement of 11: 11i, r at each l & të, or

 <Desc / Clms Page number 4>

 well the upper notches can be made of a series of holes as shown in fig. 5.



   Each slat 4 to 7 bears the series of numbers zero to nine placed in the same orientation, and the same spacing with respect to each other, as the numbers inscribed on plate 2, one of the figures inscribed on each of the slats 4 to 7 appearing in a sight glass or window 13, provided for each slat 4 to 7 in the face plate 2.



   Between each pair of consecutive slats: 4-5, 5-6, 6-7, there is mounted a transmitting member, in the example a cross with four or more branches 14, on a pivot 15, at the upper end of the respective slot 10, so that the lower right branch of the cross is under the respective slot 10. The crosses 14 can be located either above the slats 4 to 7, sum it is shown, or below, but in the latter case, the series of notches 12 must consist of holes, such as a point introduced into one of these holes can act on the lower arm of the cross to make it make a quarter turn.

   On the other hand each of the slats 5 to 7, that is to say located to the left of a cross 14, has a series of ten projections or points 17, located in such a way that, each time a cross 14 is subjected to a quarter turn in the aforementioned manner, a branch of the cross moves the left slat forward by a projection, that is to say by one unit, thus increasing the figure by one unit. appearing at the respective window 13.



   At the base of the box there is still mounted, sliding in the direction of the slats 4 to 7, a transverse bar 18 maneuverable by a button 19 carried by a rod passing through a slot 20 in the plate 2.



   Oven to use the appliance, we must first bring everything back to zero by raising the button 19 to the upper end of its slot, then bringing it back to the full travel direction.

 <Desc / Clms Page number 5>

 the bottom. To enter a number such as 260, a point is successively introduced into the notches 2, 6 and 0 of the slats 6, 5 and 4 corresponding respectively to the hundreds, to the tens and to the units, and each time the notch is brought to the bottom of the slot 10 respective. The number 26C therefore appears in windows 13 of the table, as shown in the drawing.

   We can then enter a second number such as 1515, by operating
 EMI5.1
 exactly the n-ê! 1 "féri o = 1, that is -" - to say by introducing the;) anoint in the notches which are now next to the numbers one, five, one and five, of the four slats respective and lowering each time the point to the bottom of the slot; this second number 1515 is thus automatically added to the number which had been marked first, according to an elementary mechanism which can be seen immediately. So that's the total 1775.



   If we enter a number such that the total of the units in any column exceeds nine, the neighboring column on the left will automatically see its number increased by one unit, while the column in which it is first mentioned indicates the number of units. above ten corresponding to the total
 EMI5.2
 two digits. For c612 we operate cosm as follows: Let us assume, after having entered the number 26C, as it is represented, that we decive to enter a number in which the tens digit
 EMI5.3
 is greater '' 2. Y \ "c ...., '1'" 1? 5.

   Dan-3 nr = # - n, when we have #? Riire .'1 li 0S dizeieM 9 wants to insci8 the number 7, one finds opposite not zus the series of lower Craàns 11 coTjrc previously, iro-ig the xé> ie with 12 higher notches, burnished in a distinctive color, red for example.



  Cotte color indicates that after having introduced the painting in the notch next to the number 7 on the table, we must print at the.
 EMI5.4
 slat an upward movement to the upper end of the corresponding slot 10 '. Arrival at the top of the. slot 10 'the point inserted in the notch turns the cross 14' by a

 <Desc / Clms Page number 6>

   quarter turn, and this cross makes the slat 6 go down to the left of a notch fear indicates.- one unit more in the hundreds while the slat 5 of tens indicates% which corresponds well to the total 6 plus 7 of the tens.
 EMI6.1
 



  When making the successive registrations, we must establish a rule of always operating from right to left, starting by marking the units, then the tens, then the hundreds, etc. In this case the additions are made regularly, in the above manner, up to the number 2999, after which the device must be brought to zero by button 19, although it is understood that the device is not limited. four slats, and that it could have a greater number of movable slats to total numbers of more than four.

   If you marked a number going from left to right, the device does not mark when two consecutive units reach nine. In fact, suppose that after having marked the number two hundred and sixty, we want to mark the number one thousand seven hundred and forty, operating from left to right. We therefore first mark the mile by lowering batten 7 by a notch; seven of the hundreds adds to the two hundred already marked to make nine of the hundreds.

   When we add four to the six of tens, going up as we should, at the end of the stroke we cannot advance the slat 6 one notch, since it is at nine and thus cannot increase the thousand more d 'a unit. To warn the user of his wrong way of proceeding, each of the slats 4 to 7 can be arranged so that after showing the new one, they can go down a notch again, and for example make a red color appear at the bottom. window 13, to indicate that the operation must be restarted by operating correctly from right to left.



   The transmitting member between a batten and the neighboring left batten, and attacked by the operating point when the latter reaches its full stroke upwards, may be a gear,

 <Desc / Clms Page number 7>

 a rocking lever, a spring-loaded pawl or any other, the corresponding part of the left bar, that is to say that attacked by this member, being shaped accordingly.



    CLAIMS.



   1. Totalizer for games, comprising a flat box constituting a table, and inside which are slidably mounted a number of bars or parallel slats, provided with notches appearing in slots in the visible face of said box. , and opposite the numbers zero to nine marked at regular intervals along said slits, the numbers being marked and added together in a known manner by inserting a point into determined notches and by moving said slats or bars in a certain sense to show the total by windows or lights in the face of the box, characterized in that, when the total of the points marked in one of the units, either in the units, in the tens, in the hundreds, etc.

   exceeds nine, the movement of the slat or bar corresponding to this unit is done in the opposite direction, and thus automatically advances the slat or bar of the immediately higher units by one notch.



   2. Embodiment of a totalizer according to claim 1, characterized in that, between the consecutive slats of the same pair of slats or movable bars, there is mounted a transmitting member arranged so that, when a slat is moved in the zens opposite to the normal totalization people (therefore when, at this batten, the number of units inscribed exceeds 9) the point which causes the movement of the batten comes, when reaching full stroke, attack the The transmitting organ, which transmits to the neighboring left slat an advancement corresponding to one unit.


    

Claims (1)

3. Totalisateur selon la revendication 1 ou 2, dans lequel chaque latte ou barre est susceptible de déplacements dans les deux sens etcomporte à cet effet deux séries de crans, <Desc/Clms Page number 8> chaque série correspondant .3. un déplacement dans un sens déter- miné,, caractérisé en ce que les deux séries de crans pour cha- que latte ou barre, -ou une seule, est constituée en crémaillère de façon à ne permettre le déplacement de chaque latte ou barre que dans le sens voulu. 3. Totalizer according to claim 1 or 2, wherein each slat or bar is capable of displacement in both directions and for this purpose comprises two series of notches, <Desc / Clms Page number 8> each corresponding series. 3. a displacement in a determined direction ,, characterized in that the two series of notches for each slat or bar, -or only one, is constituted in a rack so as to allow the displacement of each slat or bar only in the intended meaning. 4. Totalisateur selon les revendications 1 à 3, caractéri- sé en se que chaque latte ou barre porte inscrite sur élis la suite des chiffres zéro à neuf dont l'un apparaît à uns fenêtre dans la face visible de la boîte en correspondance au cran par lequel on a déplacé la latte ou barre respective les dites lattes ou barres étant susceptibles de recevoir, 4. Totalizer according to claims 1 to 3, charac- terized in that each slat or bar bears the number zero to nine inscribed on it, one of which appears in a window in the visible face of the box corresponding to the notch. by which the respective slat or bar has been moved, said slats or bars being capable of receiving, de la barre des unités immédiatement précédentes, un déplacement au-delà du neuf qui fait apparaître à la dite fenêtre une couleur ou un signe indicateur, pour certains cas où on marque les chif - fres en procédant de gauche à droite. from the bar of the immediately preceding units, a displacement beyond the nine which makes appear in the aforementioned window a color or an indicator sign, for certain cases where one marks the figures while proceeding from left to right. 5.L'appareil totalisateur en substance tel que décrit ci-dessus et représenté au dessin annexé.- 5.The totalizing apparatus in substance as described above and shown in the accompanying drawing.
BE395317D BE395317A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE395317A true BE395317A (en)

Family

ID=62386

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE395317D BE395317A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE395317A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
DE102008040353B4 (en) Repetition or impact mechanism and equipped with such a mechanism clock
BE395317A (en)
US4567680A (en) Perma desk calendar
CH499826A (en) Abacus
CH280229A (en) Recording machine equipped with a differential mechanism.
CH168762A (en) Scoring device, used to record and indicate point counts in card games and similar games.
CH355635A (en) Cryptographic device
US5114349A (en) Element for a didactic play, and a set formed by such elements
DE177127C (en)
JPS6234770Y2 (en)
CH123417A (en) Ticket dispenser.
DE142371C (en)
CH667814A5 (en) Calculator for scoring in game - has two elements sliding past each other to reveal score through windows in uppermost element
US529118A (en) Game-counter
BE392507A (en)
CH131932A (en) Registration device for controlling the game of golf and similar games.
JPH023881Y2 (en)
CH184036A (en) Marker device for games, in particular for card games.
BE643295A (en)
CH607616A5 (en) Tennis counter
DE186031C (en)
BE455551A (en)
CH486888A (en) Score board for tennis
CH216833A (en) Indicator mechanism for cash register.
BE367781A (en)